11.01.2025 | 22:48
Na Tesla brzim punionicama je vrijeme punjenja ograničeno na 15 minuta i vremenski slotovi se tako rezerviraju.
dpasaric kaže:
Nisam nigdje tvrdio da je naftna industrija anđeo niti da nema incidenata, ALI poanta je da druga strana prodaje EV kao "ekološki", a nije ništa bolji od nafte u tom segmentu
Neusporedivo je bolji i ekološkiji od ICE auta u svakom području gdje je gust promet
naftna buština ili rudnik litija, ne znam, nisam baš siguran da je nafta tu veće zlo.
Apsolutno jest veće zlo jer se nafta troši "tekuće" , a litijske baterije su proizvodi sa životnim vijekom, kao i sam auto.
Ovo za gume stoji ako se divlja, naravno da ih to najviše troši, ali koliko je takvih entuzijasta? I koliko vremena oni tako voze? Moja vožnja je 90% dosadna spora vožnja po gradu.
Svaki put kad se vozim po gradu (najčešće Rijeci i Zagrebu), kad se pali zeleno na semaforu, najmanje dvije trećine auta me obilazi i pretječe, dodaju gas i onda koče pred idućim semaforom i tu me dočekaju. Ljudi koji tako voze - uvijek tako voze, tako su navikli.
I nemoj reći da ne radi razliku ima li auto 1.400 ili 1.800 kg. Znači gume trpe kao da ukrcam tri Smayoota u moj auto svaki dan i tako se vozim po gradu. Ne može to biti isto.
Nije isto, ali ima neusporedivo manje utjecaja, nego stil vožnje.
Da, rekao sam da sam izvadio DPF iz 159-ke koju mi je vozila žena dok je radila na Krku. Razlika u zagađenju imao ti DPF i katalizator ili samo katalizator Euro 3 generacije je toliko zanemariva
Aha, čekaj, ti si znači iz 159ke izvadio DPF i ugradio klasični katalizator? Ozbiljno?
Nisi, prijatelju, ostavio si praznu ispušnu granu i napravio auto koji zagađuje više nego golf jedinica star 40 godina koji vozi na lož ulje. Eko test tu ne govori ništa jer se radi u leru. Praviš se blesav, a dobro sve to znaš. Stvarno zagađenje nastaje u daleko suboptimalnim režimima rada ICE motora - kretanju s mjesta i ubrzavanju.
I onda me to dovodi do toga gdje je stvarna razumna tehnološka granica ekologije,
Stvarna razumna granica ekologije je u potpunom ukidanju ICE pogona u osobnim vozilima i prijelaz s koncepta "svatko ima svoj auto i svatko se sam vozi na posao" na koncept robo-taxija u kombinaciji s visokoefikasnim električnim masovnim javnim prijevozom.
Moja teza je samo da EV nije za siromašne građane i čak i za one bogate koji žive u gradu, ali nemaju garažu.
To je točno i tu se slažemo, ali nemoj onda lamentirati o ekologiji. Cijeli život ti se fućka za tisuće tona otrova koje svaki dan nastaju izgaranjem fosilnih goriva, a sad si najedamput silno zabrinut za ekološke implikacije rudnika litija i povećano opterećenje na auto gumama. Nisi nego recikliraš izmišljene teze koje se stalno vrte u krug po automoto forumima i časopisima.
EV još uvijek nije financijska ušteda,
U mojim uvjetima i okolnostima postoji realna računica uštede. Točno je da je moje imovno stanje nadprosječno, ali ne smatram se bogatašem. Uostalom, bogataši koje znam kod nas uglavnom voze njemačke tamiće koji su zericu ispod granice mase za C kategoriju, s ICE motorima od nekoliko litara.
No, slažem se da bi jednog dana EV mogla biti prevladavajuće rješenje, ali do toga moraju proći još desetljeća.
Kod nas vjerojatno, da, pogotovo u slabije razvijenom i rjeđe naseljenom dijelu zemlje. Slično kao što se danas po udaljenijim dalmatinskim otocima voze neregistrirane krame stare 40+ godina.
U našoj Hrvatskoj nismo u stanju u gradovima srediti niti problem običnih parkirnih mjesta, a kamo li da imamo parkirna mjesta s punjačima.
Vidi. To je sad jedna sasvim druga stvar. Ti smatraš da je tvoje ustavno pravo da ti lokalna samouprava ima osigurati parkirno mjesto na
JAVNOJ POVRŠINI u neposrednoj okolici tvog mjesta stanovanja. Toga ti, stari moj, ima samo u ex-komunističkim zemljama, i to zato što su zgrade bile građene na ho-ruk, bez ikakvog urbanističkog rezona i smisla. I to nije svugdje tako, Rijeka je baš ekstreman primjer.
U nekim uređenim zapadnim zemljama se odavno radilo kako se kod nas radi danas - želiš graditi stambenu zgradu (bilo da ćeš poslije prodavati stanove, bilo da ćeš ih iznajmljivati) - nema građevinske dozvole za projekt koji ne predviđa dostatan broj parkirnih mjesta po stambenoj jedinici
na parceli koja pripada zgradi
Javna površina je - javna. Ulica u kojoj ti živiš i koja je zakrčena parkiranim autima je - moja isto toliko koliko i tvoja. Da ja na Viškovu parkiram svoj auto na cestu umjesto u svoje dvorište, došao bi komunalni redar i zalijepio mi po jednu kaznu u svakom prolazu.
I, eto, takvo stanje je općeprihvaćeno jer je svima jasno da bi vrijednost stanova u gradskim zgradama opala najmanje dvostruko kad bi se počela dosljedno provoditi zabrana parkiranja. E, sad, tebi se to podrazumijeva kao a priori pravo i još prigovaraš što na nogostupu gdje se ni ne smije parkirati - nema punionica za EV. Kakva zamjena teza.
Elem, zato i kažem, rješenje toga je - napuštanje koncepta da svatko mora imati svoj auto i u njemu se sam voziti na posao. Ne mora. I doći će trenutak kad će to postati toliko skupo da si vlastiti auto i neće moći priuštiti nitko osim najbogatijih. I to je dobro. To jest, ja smatram da je to puno više dobro, nego loše.
Frendica s faksa živi s obitelji u Parizu već 20+ godina. Žive u centru grada, 5 minuta pješke od Le Louvrea. Nikad nisu imali auto i nikad ga niti neće imati. Bicikl kad je lijepo vrijeme, Metro kad nije, taxi kad je neko neobično vrijeme (večernji izlasci i sl.). Kad idu na godišnji, na krajnjoj destinaciji iznajme auto kad i ako im je potreban. Kad idu nekamo na izlet - isto tako. Zašto? Zato što u Parizu nitko ne smatra da je njegovo pravo parkirati na javnoj površini, i to još na nogostupu i trošak imanja auta (parkiranja, tankanja, servisiranja) bi im ispao veći od troška stana u kojem žive.