Kupovina elektricnog auta...
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Kupovina elektricnog auta...


25.01.2025 | 19:54
jura22 kaže:
Koja je komparativna prednost EV pred diesel/benzinskim automa?
Ja sam probao računati kako se EV ne isplati i kako nije toliko “zelen” kako ga se prezentira.


Pratim te pro-et-contra rasprave o EV godinama. U mom užem krugu prijatelja je gomila FER-ovaca poput našeg Smayoota ovdje - i sve njih zanima EV priča i prate to s velikim interesom, a neki i sami imaju EV. Najbolji izvor informacija su mi oni koji sami imaju EV i kolega elektroinženjer kojemu je upravo to posao - briga o reklamacijama i servisima takvih automobila. Sve dolazi kod njega - i klasični ICE auti, EV i hibridi. Njegovo iskustvo je da su hibridi najnepouzdaniji od te tri klase.

Kako ja vidim stvar - prednost EV nad klasičnim autima je još uvijek za vrlo ograničenu publiku, a to su, u mojim primjerima bez iznimike, ljudi koji žive u prigradu, imaju kuću s dvorištem i gdje svoj EV mogu puniti jeftinom kućnom strujom, koriste ga za odlazak u centar grada i nazad - i to je to. Svi oni, opet bez iznimke, imaju drugi "pravi" auto koji je diesel i koji služi za sve situacije gdje "nema zezancije".

Što se tiče agrumenta da su EV jeftinija u eksploataciji od klasičnih vozila - to je daleko od istine. Imali smo te izračune ovdje na forumu i ispali su porazno za EV, a koristio sam kao primjer nimalo optimalan primjer s moje strane jer sam siguran da bi neki skromniji auto bio još jeftiniji za eksploataciju od moje dizel Alfe - koju sam uzeo za primjer jer vodim sve troškove u cent tijekom godina.

EV su, za sada, još uvijek pomodna stvar i igračka za tehnofile koje veseli nešto novo, a ima i onih koji su oduševljeni ubrzanjem takvih vozila, pa ih to zabavlja i uživaju u "semafor run". Sve je manje onih koji kupuju EV jer je to "zeleno" - jer nije, daleko je od zelenog. Isto tako jako je malo onih koji slože računicu da im je to zaista ušteda novca u odnosu na klasičan auto. Više to bude "dobili smo poticaj za solare, pa smo se onda odlučili i za EV da to iskoristimo" - iako zapravo to traži nimalo jeftinu investiciju u EV vozilo, pa je konačni zbroj korisnosti upitan.
25.01.2025 | 22:24
EV jest zeleno. Mi živimo u gradu koji je klimatski povoljan jer ili pada kiša, ili puše bura pa je gradsko zagađenje nisko govoto uvijek. Eno ti Zagreba koji je već godinama jedan od najzatrovanijih gradova EU. I to je sve od autoguma. How yes no.
26.01.2025 | 05:39
Zar sam nesto propustio, EV nema gume?
26.01.2025 | 09:43
Ne, to je najnovija izmišljotina ljubitelja ICE vozila - kako ne zagađuju ICE motori, nego gume, pa onda, kobajagi, EV auti zagađuju više jer su teži pa više troše gume
26.01.2025 | 09:48
Evo.
magazin.hrt.hr/zdravlje/u-hrvatskoj-godi...cenja-zraka-11979942
Na priloženoj fotografiji se može vidjeti zagađenje od autoguma, zar ne?
26.01.2025 | 10:26
smayoo kaže:
Ne, to je najnovija izmišljotina ljubitelja ICE vozila - kako ne zagađuju ICE motori, nego gume, pa onda, kobajagi, EV auti zagađuju više jer su teži pa više troše gume


EV ne troši ni malo više guma nego normalno auto, ako se upotrijebi ispravna guma. Run Flat ili guma veće nosivosti ima stabilniju stijenku i kotura se više po djelu kolji je namijenjen kontaktu asfalta i gume, nego periferijom.

Moj prvi set guma na semi električnom autu su bile normalne 3 bara napuhane gume i desilo se da su se izlizale sa strane kontaktne površine a u sredini su bile top. Kad bi ja provjeravao profil pokazalo bi mi da je dobra guma, jer mjerim u sredini. Trebalo mi je vremena da skontam zašto, mjerio bezbroj pota optiku itd. Promijenio vrstu guma i super.
26.01.2025 | 10:32
smayoo kaže:
Ne, to je najnovija izmišljotina ljubitelja ICE vozila - kako ne zagađuju ICE motori, nego gume, pa onda, kobajagi, EV auti zagađuju više jer su teži pa više troše gume


Ali to je očigledna istina, pitaj ekipu koja pegla EV koliko im traju gume, a koliko su im trajale prije na autima koji su pola tone lakši. Dok potrošiš 2 seta, netko s EV potroši 3 seta.
26.01.2025 | 10:53
dpasaric kaže:
smayoo kaže:
Ne, to je najnovija izmišljotina ljubitelja ICE vozila - kako ne zagađuju ICE motori, nego gume, pa onda, kobajagi, EV auti zagađuju više jer su teži pa više troše gume


Ali to je očigledna istina, pitaj ekipu koja pegla EV koliko im traju gume, a koliko su im trajale prije na autima koji su pola tone lakši. Dok potrošiš 2 seta, netko s EV potroši 3 seta.


Zato što su navukli gumu NI 80 a ne NI 100 ili iznad. Vjeruj- gonilo me.
26.01.2025 | 10:56
Ma fućka se njemu za gume. On samo papagajski ponavlja gluposti koje smrdiš-prdiš časopisi ispaljuju. Evo di, Davore, vidi onaj zadnji link na članak na HRT webu i pogledaj fotografiju. To je sve od guma.
26.01.2025 | 11:02
tino1 kaže:
EV ne troši ni malo više guma nego normalno auto, ako se upotrijebi ispravna guma. Run Flat ili guma veće nosivosti ima stabilniju stijenku i kotura se više po djelu kolji je namijenjen kontaktu asfalta i gume, nego periferijom.


Haha a daaaaj Tino nemoj nas... pa da, možeš staviti i legendarne Tigar Trajalke, pa će ti gume trajati koliko i auto. Run Flat gume su blagi užas, to mogu samo penzići voziti - tvrde, neudobne, glasne, uvijek lošijih karakteristika od normalnih. Frend dobio s BMW-om, prvo što je napravio je da ih je skinuo. Da, priznajem da zlata vrijede kada naletiš na čavao, ali velik je to kompromis, najviše me strah toga kod kočenja i kiše, u testovima do sada su uvijek bile na začelju.
26.01.2025 | 11:07
smayoo kaže:
Ma fućka se njemu za gume. On samo papagajski ponavlja gluposti koje smrdiš-prdiš časopisi ispaljuju. Evo di, Davore, vidi onaj zadnji link na članak na HRT webu i pogledaj fotografiju. To je sve od guma.


Pa naravno da je malio dio od guma, ali je li činjenica da teži auto više troši gume - jest!

Mene generalno smeta koncept i filozofija osobnog vozila koje prelazi 1.500 kg. Čini mi se bahatim i nepotrebnim da se osobni transport izvodi tako da za 100 kg čovjeka tegliš okolo dvije tone lima i litija. Gradski auti su nekada imali 800 kg do tonu i bili su sasvim ok. Razne kruzer Mečke su imale po 1.200 kg i to je bio vrh. Kasnije se došlo do 1.400 i sada do 1.500 za obične aute. A EV monstrumi se vrte oko dvije tone, pa do onih velikih Mercedesa SUV tenkova koji dolaze i do 3.5 tone, što je strašno.
26.01.2025 | 11:12
Ma samo vi uživajte u EV i hibridima, sloboda izbora je divna stvar!

Ja ću uzeti EV za do grada ako ikada budem imao vlastitu kuću ili kupim još jednu garažu (uskoro će biti jeftinije izgraditi kuću nego li kupiti garažu u Rijeci).
26.01.2025 | 11:20
[quote="dpasaric" post=228647]tino1 kaže:
smayoo kaže:
EV ne troši ni malo više guma nego normalno auto, ako se upotrijebi ispravna guma. Run Flat ili guma veće nosivosti ima stabilniju stijenku i kotura se više po djelu kolji je namijenjen kontaktu asfalta i gume, nego periferijom.


Haha a daaaaj Tino nemoj nas... pa da, možeš staviti i legendarne Tigar Trajalke, pa će ti gume trajati koliko i auto. Run Flat gume su blagi užas, to mogu samo penzići voziti - tvrde, neudobne, glasne, uvijek lošijih karakteristika od normalnih. Frend dobio s autom, prvo što je napravio je da ih je skinuo. Da, priznajem da zlata vrijede kada naletiš na čavao, ali velik je to kompromis, najviše me strah toga kod kočenja i kiše, u testovima do sada su uvijek bile na začelju.


Ej Davore, ja njih samo vozim. I ta sranja o preformensima su stvarno samo sranja. Možeš sjesti ako te volja pa idemo niz magisralu do Zadra pa da vidimo di su joj slabosti. Može i neko od tih tvojih Fitipaldija počerati pa da vidimo kako ima osjećaj za gumu i cestu. Pročitali test i već gotovo. Ni jednu gumu nisam kupio po testu.
Ako oćeš da ti na E autu guma traje 2 sezone kao i normalnom autu, ako ne želiš da ti u E autu stalno zmigče ono govno za talk u gumama onda moraš ili veću nosivost gume ili ne E auto.
Osim toga ja sam penzioner i vozim uzorno.
26.01.2025 | 11:24
O bestraga, evo dogurali smo i do mirovine ovdje! Nije nam loše!
27.01.2025 | 09:34
dpasaric kaže:
Mene generalno smeta koncept i filozofija osobnog vozila koje prelazi 1.500 kg. Čini mi se bahatim i nepotrebnim da se osobni transport izvodi tako da za 100 kg čovjeka tegliš okolo dvije tone lima i litija. Gradski auti su nekada imali 800 kg do tonu i bili su sasvim ok. Razne kruzer Mečke su imale po 1.200 kg i to je bio vrh. Kasnije se došlo do 1.400 i sada do 1.500 za obične aute. A EV monstrumi se vrte oko dvije tone, pa do onih velikih Mercedesa SUV tenkova koji dolaze i do 3.5 tone, što je strašno.


Slažem se u potpunosti. Od kada su mi se djeca odselila, ja sam si kupio novi Renault Twingo ... na opće čuđenje okoline, kojoj prvo padne na pamet da sam kratak s lovom, a kada im kažem da ja baš hoću mali auto ... onda ispadam čudak. Stvarno ne razumijem što će nekome tko se 90% vremena vozi sam i po gradu nekakav SUV ... a nema ni vikendicu ni klijet.... i djeca više ne žive s njima.... a ja u Twingu najnormalnije prevezem kosilicu i flaksericu kada mi zatreba, a i žena uredno pored mene u autu..

Eh, da, moj Twingo nije EV ... treba mi veći domet, a realno, išao sam s njim i na duže putove bez ikakvih problema .... zaboravljaju ljudi da se nekada u "Fići" ili "Peglici" proputovao svijet i nitko nije mislio da auto (bilo koji) to ne može izdržati.
27.01.2025 | 10:09
Jučer se frend na mene onako, "na pola", nadurio jer treba doći u Zagreb na aerodrom po njega i familiju i ja mu kažem da više nemam Ford Galaxy (jer su se djeca raselila i više nam ne treba minibus) i da moraju paziti koliko si prtljage pakiraju za ta dva tjedna što će biti tu jer nas 5 će od Zagreba do Rijeke stati i stići, ali ako pretjeraju s koferima, morat će si ih iz Zagraba u Rijeku slati Schenkerom

Dakle, i ja se slažem, auto treba kupiti prema stvarnoj potrebi, a ne umišljenom statusu. Međutim, ići na dulji put u autu koji ima tako kratak međuosovinski razmak kao Twingo ipak jest bitno neudobnije jer se sve neravnine na cesti puno jače osjete. Pišem ovo na temelju osobnog iskustva, bilo je više perioda kad sam na par tjedana do par mjeseci vozio neki rental, kakav je bio raspoloživ, bilo je tu i Punta i sličnih autića. Sve te to doveze na odredište, ali nakon 400-500 km u danu, budeš bitno više umoran.
27.01.2025 | 13:28
Meni su najjači oni koji kupuju kutije šibica, pa se u bezbroj situacija sjete žicarat svoje susjede, prijatelje ili rodbinu jer da im njihova mala vozila nisu dovoljno velika da si tu i tamo nešto prevezu. A dostave i sl. su im uvijek preskupi!
Al glavno da su najbrži srać kod komentara tipa što će ti veliki auto i sl.
Kako nisam govno po prirodi, uvijek pomognem kad mogu ali im uvijek održim i predavanje.

A još jači su mi oni koji uopće nemaju auto…..svi su budale jedino on pametan….al kad zatreba.
Po narodno…..najlakše je mlatit tuđim .urcem

U biti pod zadnje svi glumataju neke pametnjakoviće kad si kupuješ doma printer, alat, ovo, ono…..Ma boli te ona stvar što ja kupujem. Al se redovito netko sjeti bil isprinto, bil posudio bušilicu
27.01.2025 | 13:58
Jako bitna stavka za auta iz tog segmenta ( to je valjda B ) da redovito dolaze u najgoroj mogucoj opremi. Jako su lose zvucno izolirani i u prinicipu stedjelo se na svemu.

Mene osobno puno smeta ta losa izolacija, kada mi auto zvizdi kao da sam na motoru (desava se u svim segmentima). Umori me bas ta buka na autocesti.

Realno, ti mali auti nisu vise ni cjenovno pristupacni kao ranije. Cim ga opremis sa nekim malo boljim paketom opreme, opasno se primakne vecem rodjaku iz iste kuce. Pa upadnes lako u taj zacarani krug

Svako bira za sebe, ali po meni, apsurdno je kupovati auto manji od barem Golf. Uvijek bih radije kupio rabljeno auto iz veceg segmenta, nego novo iz nizeg. Novo je novo par mjeseci i taj feeling prodje, a skakutanje kao koza u voznji trajno ostaje

To je moja logika...
27.01.2025 | 20:28
Gle, da smo (kad budemo) sami moja supruga i ja (trenutno je još s nama najmlađa kći, ali i ona je ušla u godine kad joj je putovati nešto s roditeljima sve manje atraktivna opcija ) i da nam se životni ritam reducira na dnevni radijus do 50 km i nekakvo dalje putovanje par puta godišnje, kupili bi si dva kineska električna kvadricikla (na malu tablicu) dometa 150 km. Kad mi treba veći auto za dalji put, iznajmim ga na toliko dana. Sigurno je jeftinije nego trošak imanja većeg auta cijele godine. Kao što si sada iznajmim kombi kad mi treba ili auto kad mi je moj dulje vrijeme na popravku (npr. kad sam imao sudar).
27.01.2025 | 22:09
smayoo kaže:
Dakle, i ja se slažem, auto treba kupiti prema stvarnoj potrebi, a ne umišljenom statusu. Međutim, ići na dulji put u autu koji ima tako kratak međuosovinski razmak kao Twingo ipak jest bitno neudobnije jer se sve neravnine na cesti puno jače osjete. Pišem ovo na temelju osobnog iskustva, bilo je više perioda kad sam na par tjedana do par mjeseci vozio neki rental, kakav je bio raspoloživ, bilo je tu i Punta i sličnih autića. Sve te to doveze na odredište, ali nakon 400-500 km u danu, budeš bitno više umoran.


Ovo je istina, međuosovinski razmak čini veliku razliku u udobnosti na dužim putovanjima, izađeš umoran iz malog auta, nisu bez razloga autoput-kruzeri redom dugački. Sve ovisi kako se auto koristi, rijetko idem na dugačka putovanja, pa mi to nije bitna varijabla.
28.01.2025 | 01:05
drlovric kaže:
Uvijek bih radije kupio rabljeno auto iz veceg segmenta, nego novo iz nizeg. Novo je novo par mjeseci i taj feeling prodje, a skakutanje kao koza u voznji trajno ostaje To je moja logika...


Potpisujem! Jedina razlika kasnije je u cijeni dijelova, više klase uvijek imaju i (neopravdano) više cijene dijelova, a često se radi o potpuno istim dijelovima. No, i tu se može naći neki sretni kompromis tko je entuzijast.
28.01.2025 | 06:56
Ocito medjuosovinski razmak mora rasti s godinama starosti vozaca.
28.01.2025 | 09:17
jura22 kaže:
Ocito medjuosovinski razmak mora rasti s godinama starosti vozaca.


Haha, da, vjerujem da bi se lako mogla ustanoviti ta korelacija!
28.01.2025 | 09:39
Predstavljen je novi električni Twingo koji bi trebao u prodaju krajem godine. Dizajnom je totalno pogođen!









28.01.2025 | 13:56
Ovaj Twingo je nesto sto bih ja kupio supruzi da ide posao i cisto da imamo mali gradski autic. Ali kako to u glavi opravdati kada ce mu cijena biti 40K eura sigurno
28.01.2025 | 14:32
Ljepši redizajn nisam skoro vidio - jasno vuče na prvu verziju Twinga. Zadnji redizajn je po meni su bio promašen.
28.01.2025 | 19:59
E ovo je ok! Ako mi ikad bespovratno krepa moja kanta polovna Honda e mi je prvi izbor.


1828px-Honda_e_Advance__f_18102020.jpg


1781px-Honda_e_Advance__h_18102020.jpg
29.01.2025 | 01:47
Kamere umjesto retrovizora? To je na mnogim tržištima zabranjeno, baš me zanima odakle je fotka!
29.01.2025 | 08:52
Na donjem rubu okvira za tablice piše honda-dusseldorf.de
29.01.2025 | 08:55
dpasaric kaže:
Kamere umjesto retrovizora? To je na mnogim tržištima zabranjeno, baš me zanima odakle je fotka!


Prodavala se u Evropi i ima ih ovdje po cesti. Nisam bas ljubitelj te kamere jer ogledalu nista ne fali i ne moze se pokvariti.

Nije se pokazao kao uspjesni model jer ima relativno malu autonomiju i cijena je bila nesto visa ali ih zato sada ima po oglasima za 15.000-17.000, godinu-dvije vozene.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 1 sat
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!
  • Maxxy: RIP Matija Dedić :(
  • smayoo: RIP :(
  • dpasaric: Umro Bill Atkinson! :(
  • drpongrac23: @Zdravac - Nemoj ići lijevo ako semafor je desno :) :)
  • Zdravac: hahahah
  • Zdravac: A da se, umjesto palac dolje/gore, uvede palac lijevo/desno?!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

ipetri68, roPeD, tino1, Anonimci (490)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.97 Seconds

Provided by iJoomla SEO