Apple je zadnji niz godina lutao u receptu kako složiti savršen prijenosnik. Bili su uvjereni da su neki putevi ispravni, a onda su ih korisnici ili broj reklamacija razuvjerili. Dobra stvar je što su pokazali da nisu tvrdoglavi, da slušaju potrebe korisnika i da su spremni na korekcije. Nova MacBook Pro serija je toliko dobra da, ako se na dugi rok ne pokaže neki skriveni hardverski problem, možemo ova računala proglasiti relativnim i apsolutnim pobjednicima u kategoriji profesionalnih prijenosnih računala ikada. Na test smo dobili ulazni 14" model s M1 Pro procesorom, pravu Formulu 1 za kreativne profesionalce koji rade na terenu.

MacBook Pro 14
MacBook Pro izrađen je toliko precizno i kvalitetno da nakon njega plastični PC prijenosnici izgledaju poput igračaka

Novi Appleov M1 procesor, tj. "SoC" - cijeli sustav na čipu, brzo je dobio nasljednike u obliku M1 Pro i M1 Max sustava na čipu. Ova potpuno nova arhitektura pruža novu razinu performansi računala, ali donosi i fazu tranzicije sa starog Intel-kompatibilnog softvera na novi. M1 Pro se može kupiti u nekoliko konfiguracija: sustav s 8 CPU jezgri i 14 GPU jezgri ili sustav s 10 CPU jezgri i 16 GPU jezgri, a oba odabira se mogu konfigurirati sa standardnih 16 ili s 32 GB unificirane memorije za one većih prohtjeva.

MacBook Pro 14
Novi macOS Monterey polazni je operativni sustav novih Macova

MacBook Pro 14
Kupci većinom odabiru tamniju "Space Grey" nijansu kućišta, vjerojatno kako bi novi model odmah vizualno razlikovali od starijih aluminijskih modela koji su obilježili cijelu jednu MacBook Pro eru

MacBook Pro 14
Nove nožice su velik napredak u odnosu na stare koje su znale i otpasti kod grubljeg korištenja. Ugraviran natpis "MacBook Pro" je zgodan detalj.

No, ako vam to nije dovoljno, a želite zadržati manji 14" format, tada možete odabrati još jači M1 Max sustav s 10 CPU jezgri i 24 GPU jezgre - ili čak s 32 GPU jezgre ako se baviti 3D projektiranjem. Ako odaberete M1 Max sustav, tada je moguće kupiti i konfiguraciju sa 64 GB unificirane memorije - što može zadovoljiti apetit većine kreativnih korisnika.

MacBook Pro 14
Apple radni takt procesora ne stavlja u prvi plan, ovdje vidimo da "srce kuca" na 3.2 GHz

Novi Appleov Liquid Retina XDR monitor je najbolji koji sam ikada vidio u ovakvom prijenosniku! Blizu je 4K razlučivosti, a kontrast i svjetloća su bez konkurencije. Glavna polemika oko novog ekrana vodila se oko tzv. notcha, tj. zuba na vrhu ekrana u kojem je smještena kamera. Osobno u tome ne vidim problem jer taj prostor nije "ukraden" od površine ekrana, nego je dodan jedan red i u njemu se sada drži izbornik, a to mjesto u centru ekrana je ionako većinu vremena prazno.

MacBook Pro 14
Iako je novi XDR monitor bez konkurencije, Apple više ne nudi antiglare opciju kao nekada

No, što kada imamo neku stariju ekstremnu aplikaciju koja ima gomilu gustih izbornika i jedan od njih ode toliko daleko da se nađe ispod "zuba"? Ništa strašno: vjerojatno i sami znate što je tamo, pa kada kliknete će se otvoriti - ili instalirate neki od programa koji gase taj dodatni redak za izbornik i koristite ekran normalno, kao na MacBook modelima do sada.

MacBook Pro 14
Kontroverzni notch u stvarnoj uporabi uopće nije problem, zaboravite i da postoji!

Nova tipkovnica je izvrsna! Nakon što se Apple dobrano opekao s eksperimentalnim "leptir" mehanizmom, vratio se na staru i pouzdanu tehnologiju još na prošloj generaciji. Ono što mi je posebno drago jest što su se odrekli Touch Bara. Od početka sam bio sumnjičav, ali rekoh "valja biti otvorena uma" i nisam ga pretjerano kritizirao po prvom predstavljanju. Nadao sam se da će se pokazati koristan ljudima u video i glazbenoj produkciji za lakšu navigaciju po vremenskoj liniji i za neke specijalizirane softvere.

MacBook Pro 14
Konačno su izbacili ne baš sretni Touch Bar!

Međutim, kako je vrijeme odmicalo bilo je sve jasnije da je to promašena tehnologija, barem u kombinaciji u kojoj Touch Bar zamjenjuje gornji red funkcijskih tipki. Touch Bar je imao barem tri problema: čudan je osjećaj kada na istoj tipkovnici nakon fizičke tipke moraš raditi s nečim osjetljivim na dodir, nije se pokazao savršeno pouzdan, bilo je kvarova, i naposljetku najveći problem je što su korisnici bića navike; Touch Bar je promovirao raznovrsne funkcije koje su se mijenjale u trenu ovisno u kojoj se aplikaciji nalazite - što je mnoge korisnike zbunjivalo i frustriralo.

MacBook Pro 14
Nova tipkovnica podržava i Touch ID identifikaciju korisnika što je izuzetno komotno rješenje

Mag Safe 3 je treće izdanje voljenog priključka za punjač i svi odreda su ga pozdravili. Zašto je Mag Safe bio toliko popularan? Jer je spasio nebrojene "računalne živote" kada bi netko u uredu ili kući zapeo za žicu punjača i povukao prijenosnik na pod. Ako prijenosno računalo ima Mag Safe, to je vrlo teško jer se magnetni konektor odvoji prije katastrofe. No, ovaj put se čini da su pretjerali sa snagom magneta i to je nešto što pišem pod "minuse" ovom MacBooku. Naime, magnet je toliko snažan da sam uspio podignuti cijelo računalo bez da se sigurnosno otkači. Da, na trzaj se otkači, ali na sporo potezanje baš i ne.

MacBook Pro 14
Mag Safe is back! No, oprez - magnet je toliko snažan da se otkači tek na ozbiljni trzaj!

Zgodna stvar je što se MacBook Pro može puniti i putem Thunderbolt priključka s punjačima prošle generacije, ali u tom slučaju ne radi opcija "quick charge" koje može bateriju napuniti do 100% za svega sat i kvarat. Kolega i ja smo primijetili još jednu anomaliju pri punjenju - dok je MacBook priključen na napajanje neki dijelovi kućišta kao da su "naelektrizirani" što može dovesti do neugodnog osjećaja ako ga ne očekujete. Kada smo već kod punjenja i baterije, kakva je baterija?

MacBook Pro 14
Apple predviđa trajanje baterije od 1000 ciklusa

Baterija je čudo neviđeno! Zapravo, nije sama baterija čudo, već trajanje baterije, a za to je zaslužna kombinacija izvrsne baterije, izuzetno štedljivog procesora i operativnog sustava koji je fantastično optimiziran za minimalnu potrošnju. Za test sam ga napunio "do čepa" i pustio da u petlji vrti VLC video negdje oko 19 sati navečer. Oko 10 ujutro on je i dalje radio uz oko 20% preostale baterije. Nevjerojatno! Apple inače službeno kaže da može izdržati do 17 sati reproduciranja videa. Vjerojatno na potrošnju utječe i tip codeca, u ovom konkretnom slučaju to je bio H.264, a M1 podržava H.264 i H.265 enkodiranje i dekodiranje na razini hardvera.

MacBook Pro 14
Idemo na testove brzina! Fraktali za zagrijavanje!

MacBook Pro 14
Activity Monitor nam prikazuje raspored opterećenja po CPU jezgrama i objedinjeno GPU opterećenje

Sada već ulazimo u zonu performansi, a znam da jedva čekate vidjeti benchmark rezultate ove Formule 1! MacBook Pro je toliko moćan da čak i ovaj ulazni model možemo bez trunke srama staviti uz skupe stolne radne stanice s Intelovim procesorima. Nisam niti radio usporedbe sa starom serijom prijenosnika jer bi ih deklasirao bez borbe, ovo su testovi u usporedi s Mac Pro radnim stanicama, perjanicama Appleove ponude tijekom godina.

MacBook Pro 14
Appleova M1 serija nudi nevjerojatno dobre performanse!

Što se tiče potrošnje, za M1 Pro još nema sasvim točnih podataka, ovaj "TDP 40 W" u gornjoj tablici je potrošnja koju su neki izmjerili na jačem modelu s 10 jezgri, a M1 Max u maksimalnoj konfiguraciji navodno može doći do potrošnje od 65 W. No, i to je malo u usporedbi sa 180 W kod Xeona, a M1 Max je ipak daleko brži. Čim dobijemo prvi, svakako ću odraditi i te benchmark testove

MacBook Pro 14
iBench rezultat jednako je dojmljiv!

MacBook Pro 14
Za usporedbu evo i rezultata iMac M1 i tri generacije Mac Pro strojeva

U iBench testovima vidimo da mali MacBook Pro s rezultatom od 9.46 diše za vratom Mac Pro radnoj stanici od 85.000 kn koja je postigla iBench rezultat od 10.40. Zaista dojmljiv rezultat!

MacBook Pro 14
Stari benchmark koji simulira koliziju našeg Mliječnog puta i susjedne Andromede

Test "Galaxy" nije optimiziran za novu arhitekturu, ali kako je većinom zasnovan na GPU opterećenju bilo mi je zanimljivo isprobati ga kao test kako se ponašaju stare Intel aplikacije. Za usporedbu, Mac Pro s grafičkom karticom Radeon RX 5700 XT, kojemu je to native aplikacija, imao je u istom testu rezultat od 3438 gigaflopsa. Nije fer usporedba, ali je pokazatelj što možete očekivati u stvarnoj upotrebi s postojećim softverima.

MacBook Pro 14
Stari Intel GPU test "Valley" bez problema se vrtio u preko 100 slika u sekundi

MacBook Pro 14
Tek spuštanjem na razinu livade s više detalja došlo je do neprimjetnog usporenja

Kada smo kod grafičkih performansi, moram se osvrnuti na rad s vanjskim monitorima. Više ljudi me zamolilo da to obavezno isprobam jer je MacBook Air M1 u tome bio ograničen na "samo jedan 6K monitor". Mnoge može začuditi kome to veliki 6K monitor nije dovoljan za ultralaki prijenosnik poput Aira, ali odgovor je zapravo logičan: mnogi u uredima nemaju velike i skupe monitore već dva manja i jeftinija, jedan do drugoga, što je ekonomična i vrlo ugodna konfiguracija za uredski rad.

MacBook Pro 14
Rad s dva dodatna 4K ultra-wide monitora - neće vam nedostajati radne površine! :)

MacBook Pro 14
A ako ste ekstremno zahtjevni, bez problema radi i ovaj UltraWide LG 5K 49" monitor!

Odlična vijest iz prve ruke je da MacBook Pro 14" sasvim glatko radi s dva dodatna 4K ekrana, štoviše, podržava i Pro Display XDR 6K mrcine, a Apple kaže da radi i s tri vanjska monitora, ali to ćemo im vjerovati na riječ jer nisam imao adapter za treći monitor. Zaključimo da je "Pro" u nazivu opravdano i da vlasnici neće biti ograničeni brojem eksternih monitora. Ako vam i 3+1 nije dovoljno, onda ste možda greškom kupili prijenosnik! :).

MacBook Pro 14
OpenCL se koristi za mjerenje GPU snage

Ako sagledamo da je ovo ulazni M1 Pro u izdanju sa slabijim GPU dijelom s 14 jezgri, i da je kao takav brži od nekadašnje AMD Fire Pro D700 grafičke kartice iz stolnog Mac Pro računala, možemo zaključiti da su grafičke performanse izuzetne. Bit će zabavno na ovakvom testu vidjeti M1 Max s maksimalnim brojem GPU jezgri. Dobio sam informaciju od kolega koji su ga imali prilike isprobati da su dobili rezultat od 60167, a to bi ga svrstalo uz tekući Mac Pro s Radeon RX 5700 XT grafičkom karticom koja je još uvijek vrlo solidna i za jedno stolno računalo, a mi radimo usporedbu s prijenosnikom. Što nas onda tek čeka u stolnim Macovima koji će biti zasnovani na ovoj arhitekturi?

MacBook Pro 14
Ako ste čekali pravi trenutak za kupnju novog profesionalnog prijenosnika - to je to, sada je pravi tren!

Dok sam slagao stavke za "pro et contra" na kraju teksta shvatio sam da lista vrlina nikada nije bila duža, a da su mane ovaj put zaista "traženje dlake u jajetu". Novi MacBook Pro je izuzetno računalo!


MacBook Pro 14" pro et contra

Za:
  • brzinom nema konkurenciju u klasi
  • vrhunski Liquid Retina XDR monitor
  • izuzetno trajanje baterije
  • 16 GB već u osnovnoj konfiguraciji
  • vrlo brza grafika za prijenosnik
  • SSD pohrana nove generacije
  • vrhunska izrada
  • tih i pod opterećenjem
  • kvalitetna 1080p FaceTime HD kamera
  • vratio se MagSafe priključak
  • HDMI izlaz bez adaptera
  • SDXC utor
  • odličan zvuk u tankom kućištu
  • tri kvalitetna mikrofona
  • Touch ID podrška na tipkovnici
  • odlična tipkovnica i uklonjen Touch Bar
  • visoko reciklabilan
Protiv:
  • većina softvera još nije prilagođena za Appleovu SoC arhitekturu
  • presnažan MagSafe 3 magnet
  • "naelektrizirani" osjećaj kućišta prilikom punjenja
  • ne bi im pala kruna s glave da su ostavili jedan USB-A priključak
 

Komentari  

hal9000
+2 28-11-2021 | 23:44
Članak nešto kraći, ali jezgrovit i informativan. MBP je divan i predivan i želim, ali meni će, a znam da sam u manjini, nedostajati Touch Bar. Nije da sam ovisan o njemu, ali ima par dobrih fora koje su meni "handy".
Dijete
+2 29-11-2021 | 00:49
Meni ce definitivno falit touch bar.. nadam se da ce ga stavit i externu tastaturu. Jer je fakat divno imat timeline i FCPX i u Quicktimeu/IINA …. A covjek se prilagodi, jel?
Daddo
29-11-2021 | 06:10
Ovaj dizajn kućišta me podsjeća na prastari model iz HP Elitebook serije. Air je puno "ljepši" kome je to bitno. Za ovaj minus s USB A portom, ne bi bilo loše da si eventualno stigao i mogao provjeriti kako radi adapter USB-C na female A. M1 Airovi imaju problem s tim. Ne vjerujem da je to već sad adresirano i otklonjeno.

Da je M1 donio revoluciju - je. Benchmark me ne čudi jer sam imao prilike probati 2 M1 Aira za 2 različite stvari i zaista je ta arhitektura brza i izvrsna.

Ako nije tajna, što će se na tom stroju stvarno vrtiti (zadaća + koja aplikacija), pa da recimo nakon 6 mjeseci napišeš komentar kako je krajnji korisnik zadovoljan tim strojem.
Borisone
+1 29-11-2021 | 06:46
Kao netko tko je prvenstveno desktop korisnik, jedva čekam da izbace novi Mini ili iMac s tim (ili boljim) hardverom.
Hvala za osvrt i potrošenim vikendom za napisati ga.
smayoo
+1 29-11-2021 | 08:58
Hvala i od mene, Davore! Znaš da nisam od onih koji odmah trče kupiti najnovije, promatram i pratim s dužnim oprezom. :) Po mom mišljenju, velika brzina novog hardvera je potencijalna stupica jer mnogi autori softvera neće osjetiti potrebu napraviti native kôd za Apple procesore (ipak su to tisuće čovjeksati posla, novi nezavisni ciklus alfa i beta testiranja...), nego će se osloniti na Rosettu 2 i usnuti zimski san dok negdje za 2 godine Apple naprasno ne ukine Rosettu 2...

Usput, jedno pitanje. Napisao si gore pri vrhu članka "oba odabira se mogu konfigurirati sa standardnih 16 ili dodatnih 32 GB unificirane memorije", a vjerojatno si mislio da standardni modeli imaju 16 GB RAM, a jači imaju 32GB? Naime "dodatnih 32 GB" zvuči kao da je ukupno 48. Je li? :)

"Naelektrizirani" osjećaj kućišta se javljao oduvijek (meni barem) - i na modelu late 2008, i Mid 2012 non-retina i na ovom kojeg koristim sad, late 2015. Ne uvijek. Moj je zaključak da to ovisi o točno određenom MagSafe napajaču, ali i o tome ima li na sebi dvopolni utikač ili onaj shuko kabel. Sa shuko kabelom i dobro uzemljenom shuko utičnicom tog "naelektriziran og" osjećaja nema nikad. S određenim napajačima i dvopolnim utikačem taj se osjećaj pri dodiru kućišta javlja kad se napaja s utičnice koja je štićena diferencijalnom zaštitom (tzv. "fidovkom"), a instalacija ima visok otpor uzemljenja (što je kod nas u Primorju često zbog kamenitog terena).

U vezi "notcha" na vrhu ekrana, ja nekad imam problem i na sadašnjem MBP koji nema "notch", da mi se "sudare" menu s lijeva (uvijek kod AutoCAD-a, ponekad i kod LibreOfficea, ovisno o tome koji je dokument otvoren), i menu bar aplikacije s desna (spotlight, username, sat, kalendar, layout tipkovnice, baterija, wifi, bluetooth, time machine, aLaunch, iStat Menus, WeTransfer, Due, BetterTouchTool , Dropbox) pa mi poispadaju neke od mb aplikacija.

Naime, to se možda ne bi dogodilo da držim prikaz na onoj maksimalnoj retina rezoluciji gdje su slova veličine bakterija :), ali nije mi neka korist od laptopa ako ne vidim na njemu pročitati ništa osim slova na tipkama... :) Sad... ako ovdje dio menua nije vidljiv na svakoj drugoj aplikaciji koju koristim, a oni se nisu sjetili u System Preferences od OSa staviti kvačicu za isključiti taj polubeskorisni redak (makar u accessibility dijelu), ne znam što bih na to rekao, osim da oni očito ne koriste ništa osim Findera i Safarija... :dry:
dpasaric
+1 29-11-2021 | 09:38
@hal9000 & @Dijete - i očekivao sam da bi Touch Bar mogao nedostajati ljudima koji se bave videom i zvukom, za taj dio se pokazao kao koristan. Opet, velika većina korisnika ga ne treba i uglavnom ih zbunjuje. Možda bi idealan kompromis bio da su jednostavno dodali Touch Bar IZNAD funkcijskih tipki i da se on može uzeti uz doplatu, kao BTO opcija.
dpasaric
29-11-2021 | 09:42
@Daddo - Krajnji korisnik je zapravo vrlo skroman, potreban mu je za klasične uredske poslove, ali firma je dobrostojeća i jedan od kriterija je bilo trajanje baterije, zato sam preporučio ovaj model. Poslao sam dvije ponude, za MacBook Air i za ovaj iz testa, objasnio razlike i kupac se odlučio za jači jer: "I do sada sam imao MacBook Pro 13", služi me već 10 godina bez greške, nije mi žao platiti malo više i da sam opet 10 godina na miru." Tako da realno - njemu ovo sada ne treba, ali razumijem logiku i kada gledam i sam sebe - nikada nisam požalio kada sam dao malo više novca za bolji model.
dpasaric
29-11-2021 | 10:02
@Borisone - Slično kao i ti ja sam desktop korisnik, u životu nisam imao neki prijenosnik. Hvala ti na podršci, drago mi je kada netko u pozadini skuži da se čak i za ovakav "brzi test", jer zaista nisam imao više vremena, čekao je u kutiji preko tjedan dana, mora utrošiti barem dva-tri dana. Za nešto opsežnije, kao što je bio onaj veliki Mac Pro test, to se rastegne i na preko deset dana posla, istraživanja, pisanja, preslagivanja, samolektoriranj a (jer nam je lektorica na porodiljnom). :)
Dijete
29-11-2021 | 10:08
dpasaric je rekao:
Možda bi idealan kompromis bio da su jednostavno dodali Touch Bar IZNAD funkcijskih tipki i da se on može uzeti uz doplatu, kao BTO opcija.


Da :(

Nego, koji benchmark sad koristis za fraktale s obzirom da Power Fractal ne fercera vise... I di je taj "Galaxy" benchmark? Malo sam zakrljzao u pretrazivanju interneta... Hvala :)
dpasaric
29-11-2021 | 10:10
@smayoo - To ti je odlična kritika, upravo to bi se moglo dogoditi s aplikacijama jer stare Intel aplikacije na njemu rade toliko dobro, zapravo često i BRŽE nego na starom native hardveru, da će mnogi reći jednostavno "čemu?". No, mislim da će vrijeme to ipak "isprati" jer će i sami developeri kroz godinu-dvije kupiti novu arhitekturu i početi koristiti te prednosti.

Hvala na ukazivanju na nejasnoću, ispravio sam to sada u tekstu, zaista nije "dodatnih" nego se bira između 16 i 32 GB!

I ja vjerujem da je problem s lošim uzemljenjem, ali to nisam prije primjetio na niti jednom MacBooku do sada. Osobno me to ne smeta uopće, samo me malo zateklo kada sam prvi put primjetio.

Ma ovo za notch na kraju zaista nije bed jer se može isključiti cijela ta gornja ekstra linija. Mislim da će od sada i developeri paziti na to kod novih aplikacija, mogu uvijek provjerti na kojem se Macu vrti aplikacija i kada vide notch da ga samo zaobiđu.
gogh
+1 29-11-2021 | 10:17
Super za osvrt. Dosta kolega video montažera je isprobalo M1Pro, a neki i Max i stvarno je ogroman korak naprijed. Za one kojima nedostaje Touch Bar mogu se žrtvovati i prodati im moj 16" i9 iz 2019. :)

Ovo je sada stvarno trenutak u kojem zaista jedva čekam vidjeti Mac Pro na novoj arhitekturi, nadam se već sljedeće godine. Bit će zanimljivo vidjeti kako će ga postaviti cjenovno i konfiguracijski . Ako žele i dalje Mac Pro pozicionirati na sam vrh bez konkurencije onda će morati dobro zasukati rukave. Jedino se bojim da će cijena otići dodatno u nebo...

Jedno pitanje za Davora; znam da nisi ljubitelj all in one računala, ali sad u ovim novim okolnostima s Apple procesorima misliš li da ima smisla da novi iMac snažno uđe među pro usere? S obzirom na termalni kapacitet i potencijalne mogućnosti nije za odbaciti ideju?

pozz!
dpasaric
+1 29-11-2021 | 10:18
@Dijete - jako me je žao što Power Fractal više ne radi jer je bio spartanski, čist, i brutalno objektivan. Pisao sam i developera može li ga prekompajlirati za novu arhitekturu, ali nikada nisam dobio odgovor.

Sada koristim Geekbench 5 i iBench, a ovi drugi testovi su svi Intel, pa to zapravo više nije objektivno u smislu sadašnjeg hardvera. Galaxy sam skinuo još u digitalnom paleozoiku :), čudim se da to uopće još radi! Ako nađem gdje ima javim, ako ne šibni mail, pa ti pošaljem.
Daddo
+1 29-11-2021 | 10:29
dpasaric je rekao:
@Daddo - Krajnji korisnik je zapravo vrlo skroman, potreban mu je za klasične uredske poslove, ali firma je dobrostojeća i jedan od kriterija je bilo trajanje baterije, zato sam preporučio ovaj model. Poslao sam dvije ponude, za MacBook Air i za ovaj iz testa, objasnio razlike i kupac se odlučio za jači jer: "I do sada sam imao MacBook Pro 13", služi me već 10 godina bez greške, nije mi žao platiti malo više i da sam opet 10 godina na miru." Tako da realno - njemu ovo sada ne treba, ali razumijem logiku i kada gledam i sam sebe - nikada nisam požalio kada sam dao malo više novca za bolji model.


Sve ok Davore... pitanje je bilo ne zbog love, nego zbog aplikacija... bojim se da je još uvijek "puno premali" broj aplikacija spreman izvući maksimum iz tog uređaja.

Naravno da kad je u pitanju Apple logično je i u svakom slučaju opravdano kupiti najbolje što se može za novce koje imaš, čak i ako ti u ovom trenutku ne treba.
dpasaric
29-11-2021 | 10:33
@gogh - Da, mislim da će novi iMac Pro, o kojem se već dobrano šuška, biti toliko jak da će zadovoljiti ogroman dio profesionalnih korisnika. Čak da ostave samo ove čipove iz MacBooka Pro, već bi bio dovoljan za ozbiljnu video montažu. A tračevi kažu da će u njega ići još luđi procesori, moguće i 20 i više jezgri.

Ali na stranu novi iMac, da naprave novi Mac mini s ovim hardverom, a IMAJU SVE VEĆ SADA, to bi bio tsunami. Naravno da ne žele to napraviti da si ne pucaju u nogu dok je Intelov Mac Pro još u prodaji, ali zamisli Mac mini s najjačim M1 Max s 64 GB unificirane memorije i 8 TB SSD-om unutra? Taj mali stroj bi pokosio gomilu ozbiljnih radnih stanica, pa čak i da mu stave paprenu cijenu - i dalje bi bio jeftin.
robee
+1 29-11-2021 | 11:02
Vezano za Rosetta 2, zar nije bilo prituzbi da na taj nacin koristenja aplikacija ima previse zapisa na ssd dok sa prilagodjenim aplikacijama nema?
dpasaric
29-11-2021 | 11:19
@robee - Da, to je logično, ali to je problem samo na modelima s 8 GB memorije, već sa 16 GB taj "ekstra manualni rad" pri intepretaciji starog koda nestaje jer je dovoljno memorije da se ništa ne mora swapati. Uvijek je bilo tako u tim tranzicijskim periodima s jedne na drugu arhitekturu, još od 68K na PowerPC, pa s PowerPC na Intel i sada s Intela na ARM.
imenso
+1 29-11-2021 | 11:23
Daddo je rekao:
Za ovaj minus s USB A portom, ne bi bilo loše da si eventualno stigao i mogao provjeriti kako radi adapter USB-C na female A. M1 Airovi imaju problem s tim. Ne vjerujem da je to već sad adresirano i otklonjeno.


Ja koristim adapter i radi sve ok, barem ovih par stickova što koristim. Isto tako radi i dodatni adapter USB-A --> SATA. U testu brzine nešto su bolji rezultati na MBP nego na iMacu kod direktnog uključivanja. Slažem se s Davorom da bi bilo praktičnije da ima nativno USB-A, ali i ovako to funkcionira. Meni, recimo, osobno više fali Ethernet nativno ili da je riješeno u napajanju kao kod novih iMacova, ovako i za to ide adapter (da, znam, laptop je, ne treba žičana mreža itd., ali je praktično ponekad imati i tu mogućnost)
robee
29-11-2021 | 11:24
Hvala na odgovoru.
Znaci bas i nece biti pozeljno kupiti M1 polovni comp...
Kloba
29-11-2021 | 12:03
Predivan i funkcionalan laptop.
Meni zaista nije potrebna ali da sam lovator isti čas bih je kupio.
Istina, ne bih trošio niti 0,5 % mogućnosti stroja ali bih ga čuvao, mazio, pazio...
Mmmmm...
A tko ga pikira s Jabučnjaka?
@drlovric je uzeo jedan, zanima me njegov osvrt nakon nekoliko mjeseci upotrebe.
Inače, ne znam jeste li primjetili - ali od kada je Jony Ive otišao iz Applea, uređajima se počinje vraćati potrebna debljina, pročitao sam članak u kojemu je zapravo otišao da ne bi dobio nogu jer se hardweraši nisu slagali sa njegovim less is more stavom, gdje je svaka nova generacija morala biti tanja, i tanja, pa još tanja.
A kako tu više nije bio Jobs da mu kaže "dosta", čovjek je zabrijao pa i dan danas imamo iPhone sa lećama fotoaparata koje strše iz telefona.
dpasaric
29-11-2021 | 12:38
robee je rekao:
Hvala na odgovoru.
Znaci bas i nece biti pozeljno kupiti M1 polovni comp...


Zapravo hoće jer će taman do trenutka kada netko bude povoljno prodavao prve M1 serije s 8 GB proći će i dovoljno vremena da se konvertira većina softvera u Apple SoC native format i sve će biti ok.
Dijete
+1 29-11-2021 | 13:14
@Kloba, ako je vjerovati Appleovoj prognozi dostave, stize mi 16” Max najkasnije 8.12.
energyman
+1 29-11-2021 | 13:28
Ja pikiram jednog od kad su ga predstavili no svi dućani u HR ne mogu garantirati ništa kraće od 60 dana za isporuku.
dpasaric
29-11-2021 | 13:32
Naravno kada svi dobivamo robu iz istog izvora. Inače je rok 40 do 60 dana, ali nam je rečeno da budemo "konzervativni" oko rokova, nama je ovaj došao za 45 dana.
drlovric
29-11-2021 | 14:13
Ja sam svoj vec instalirao i koristim ga evo prvi dan. Uzeo sam 16" ulazni model. Cak je i taj debeli overklill za moj uredski rad.

Bitno mi je bilo dobiti bolju tipkovnicu sa nesto dubljim hodom, te besumne ventilatore. Sve to sada imam. Ja zadovoljan :) Ostalo je bonus.

Racunalo je brutalno dobro slozeno. Meni nije problem u torbi nositi 400-500gr tezi stroj sa ovim termalnim karakteristikam a. Ventilatore jos nisam cuo nikada. I sa eksternim monitorom i bez.

Jedva sam ga nasao u USA, jer ih nema na lageru. Pogotovo ako zelis space gray, base model. Da su imali 32GB uzeo bi i taj, ali izletio je sa 16GB i pazario sam taj. Oko $2700, tako nesto.

Ako imate nekih specificnih pitanja ili test za odraditi, tu sam.
energyman
29-11-2021 | 15:32
Samo da javim, našao sam jedan 16" u HGspotu. Dolazi mi u srijedu ili četvrtak :)
hal9000
+1 29-11-2021 | 15:38
dpasaric je rekao:
@hal9000 & @Dijete - i očekivao sam da bi Touch Bar mogao nedostajati ljudima koji se bave videom i zvukom, za taj dio se pokazao kao koristan. Opet, velika većina korisnika ga ne treba i uglavnom ih zbunjuje. Možda bi idealan kompromis bio da su jednostavno dodali Touch Bar IZNAD funkcijskih tipki i da se on može uzeti uz doplatu, kao BTO opcija.


Hm, kako bi rekao moj jedan prijatelj: "Ne traži jesti." Siguran sam da su mogli ugurati i funkcijske tipke i touch bar...
Kloba
29-11-2021 | 19:46
Dijete, šta da kažem osim da ti zavidim ;)
Nego, kako je ovo mašina koja ima usis zraka na donjem dijelu bokova donjeg dijela laptopa, zbog čega su mu i noge visoke, možda bi bilo dobro kupiti i neki stalak za njega?
Pogledao sam ovaj video:
https://www.youtube.com/watch?v=6MuyCPE523k
smayoo
29-11-2021 | 20:03
Taj s naslovne slike videa ti više ima ergonomsku funkciju, da ti na stolu ekran od laptopa bude dovoljno visoko da ne moraš imati stalno pognutu glavu.

Ja koristim ovaj:
https://www.raindesigninc.com/mstand.html
dpasaric
+1 29-11-2021 | 23:20
Dobio sam danas molbu da testiram ovaj MacBook Pro u radu s dva eksterna monitora, nije da mi to nije palo na pamet, ali jednostavno nisam stigao. Pokušam i to ovih dana, pa ću dodati taj dio. Naime, čini se da postoji ne mali broj ljudi koji koriste notebook tako da ga u uredu spoje na dva eksterna monitora i tako rade uredski dio posla, a kasnije ga pokupe sa sobom doma za sve ostalo što im treba.
petros
29-11-2021 | 23:49
Moram pitati ono što me i obično najviše zanima (znam da je glupo) - a to je kako rade igre na njemu? Po brzini iz testova mogao bi biti pravi zmaj? Što se dogodi s brzinom GPU testova ako se stavi u niže rezolucije? Na malom ekranu nije mi važno da igra bude nešto posebno hires, ali FPS da radi glatko pravi razliku! 8)
kupus
+1 30-11-2021 | 12:29
@petros

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ELDd5r-EU
Piko
+1 30-11-2021 | 14:46
petros je rekao:
a to je kako rade igre na njemu?


Ja imam M1 mini koji koristim i za gaming pa da ti odgovorim, jer pretpostavljam da je slično i na jačim procesorima za sada:
Igre koje postoje za Mac-a i koje su 64-bit bez obzira da li su preko Rozette ili ARM native, rade super. Imaš ih na Steam, Epic, Battle.net. GOG, AppleStore itd.

Igre koje su windows only i sa steam-a -> Crossower i Steam se vole i tu više manje sve radi OK.

Parallels ..... Parallels je smeće, a windoze za arm je preview pa jedan dan radi ok, a jedan ne, tlaka ga je podesiti da radi OK, rade igre sa Epic, GOG, i sl servisa koje su DirectX11 i koje se mogu pokrenuti u ARM Windozama .... probao, I rade sa spuštenim detaljima, a slika izgleda loše .... kao da je 16 bit boja.

Trenutno najbolji način igranja na ARM Macu osim native Mac igara (preko Rozette ili native ARM) je GeforceNow streaming, pa XBox Cloud Gaming .... Crossower za neke steam igre (ja sam ga kupio samo radi King's Bounty serijala, koji je postojao na Macu ali samo 32 bit pa više ne radi native, win verzija sa steama u Crossower radi perfektno).
Parallels samo ako igre nema na GeforceNow ili XBoxCloud .... a ne radi preko Crossower .... za sada sam probao igrati Control u Parallelsu i daleko je bolje na streamingu nego na Parallelsu, sve u svemu dok windoze ne izađu za ARM a da nisu preview bolje je izbjegavati Parallels.
petros
30-11-2021 | 20:48
Hvala momci! Evo to me i zanimalo, a Piko hvala ti na opširom objašnjenju! Možda padne neki Mac mini M1 kada se pojave polovni po dobroj cijeni! 8)
robee
01-12-2021 | 07:35
Bio je jedan nedavno u oglasu za 4500, koristen 2 tjedna. Cini mi se da je to ok cijena.
energyman
+1 01-12-2021 | 08:30
Evo brzinski test. https://browser.geekbench.com/v5/cpu/11349838
Piko
+1 01-12-2021 | 10:45
petros je rekao:
Hvala momci! Evo to me i zanimalo, a Piko hvala ti na opširom objašnjenju! Možda padne neki Mac mini M1 kada se pojave polovni po dobroj cijeni! 8)


Imaš ih par na njuškalu .... cijene nekih su OK. ... jedino kod M1 pazi da sa stroja bude uklonjena aktivacija preko iCloud ID-a .... u slučaju da to ostane, a radiš reinstalaciju i sl. ili hoćeš staviti svoj ID, bez lozinke korisnika na koji je zaključan ne bude išlo, a ako slučajno obrišeš diskove i prokušaš reinstalaciju imaš lijepi i skupi držać papira....
https://support.apple.com/en-us/HT208987
vjeko1
+1 01-12-2021 | 11:07
drlovric je rekao:
Ja sam svoj vec instalirao i koristim ga evo prvi dan. Uzeo sam 16" ulazni model. Cak je i taj debeli overklill za moj uredski rad.

Bitno mi je bilo dobiti bolju tipkovnicu sa nesto dubljim hodom, te besumne ventilatore. Sve to sada imam. Ja zadovoljan :) Ostalo je bonus.

Racunalo je brutalno dobro slozeno. Meni nije problem u torbi nositi 400-500gr tezi stroj sa ovim termalnim karakteristikama. Ventilatore jos nisam cuo nikada. I sa eksternim monitorom i bez.

Jedva sam ga nasao u USA, jer ih nema na lageru. Pogotovo ako zelis space gray, base model. Da su imali 32GB uzeo bi i taj, ali izletio je sa 16GB i pazario sam taj. Oko $2700, tako nesto.

Ako imate nekih specificnih pitanja ili test za odraditi, tu sam.


Da li možda koristiš Parallels? Nažalost, radi posla moram koristiti Windows i to mi je riješeno kroz Parallels i on radi na Intel MBP jako dobro, no sad sa promjenom arhitekture koristim ARM verziju Winsa koja emulira 64-bitne aplikacije i na M1 Air sa 8GB radi podnošljivo, ali neke stvari tipa Java x64 koju trebam mi radi sporije nego na starijem MBP-u. Planirao sam mijenjati računalo i sad sam u dilemi kako će to raditi, da li ću moći "preživjeti" ovaj prijelazni period ili da za sad probam naći Intel 16 MBP.
dpasaric
03-12-2021 | 02:22
@petros - Vidim da ti je ekipa već odgovorila! :) Nisam imao pri ruci nikakvu noviju igru koja podržava M1, a i zaista sam mišljenja da prijenosnici nisu dobar odabir za igranje, pa onda i ne radim testove tog tipa.

@energyman - hm, razlika nije neka drastična, to je vjerojatno verzija s 16-core GPU?
dpasaric
03-12-2021 | 02:29
Više ljudi koji sada koriste MacBook Air M1 me zamolilo da testiram radi li sve dobro s više eksternih monitora. I evo iz prve ruke - sasvim glatko radi s dva dodatna 4K ekrana. Dodao sam taj dio u tekst prikaza koga zanima!

Ako mislite da još nešto bitno nedostaje, pitajte, pa pokušam isprobati kada uhvatim vremena!
drlovric
+1 03-12-2021 | 17:18
Danas sam prvi put primjetio da je moj MBP upalio ventilatore. Igrao sam neku igru sat dva (Planetbase) i odem u iStats cisto da vidim, kad oni se vrte na 1400 obrtaja. Niti cuo ih nisam.

Nestvarno da se cijelo vrijeme laptop pasivno hladi. Konstantno imam otvoreno par aplikacija i minimum 15 tabova. Spojen na Ultrawide 34" preko TB.

Stvarno nemam niti jednu jedinu zamjerku za sada. Ekran je bolesno dobar. Tipkovnica brutalna. Kamera konacno pristojna, da se ne brukamo u video pozivima.

Zvucnici meh. Youtuberi su mi napunili glavu nerealnim ocekivanja kako to sad grmi nekim basom. Ipak su to laptop zvucnici, ne ocekujte cuda :)

Apsolutna preporuka.
Dijete
+1 08-12-2021 | 03:24
Max in the house
Dijete
08-12-2021 | 03:28
https://browser.geekbench.com/v5/cpu/11481576
Dijete
08-12-2021 | 11:17
M1 Max - Geekbench Compute OpenCL - 64501 / Metal - 69623

Hackintosh Big Sur sa 5700 XT OpenCL 46873 / Metal - 80896
isti taj Hackintosh u Win10 kaze OpenCL - 81852 / Vulkan - 85928

prestajem spammat...
dpasaric
08-12-2021 | 19:54
Ma koji spam, hvala ti na rezultatima! :) Ovo je odlično - da jedan prijenosnik može doći blizu nečemu kao što je 5700 XT "dvokatnica"! Jako dobro! :)
Dijete
+1 08-12-2021 | 20:16
Nisam spavao cijelu noc, sto zbog deadlinea, sto zbog testiranja - i mogu ti rec da je cak i sa M1 poprilican skok. Bit ce to krasna masina za rad.
Tisina i ekran - koji raj.
Dva vanjska monitora za rad i njegov unutarnji za full screen playback, skoro ko reference monitor… ma strasno nesto.. :)
Air
+1 09-12-2021 | 08:29
dpasaric je rekao:
Ma koji spam, hvala ti na rezultatima! :) Ovo je odlično - da jedan prijenosnik može doći blizu nečemu kao što je 5700 XT "dvokatnica"! Jako dobro! :)


A sama kartica je cca 2/3 cijene laptopa.
Borisone
+1 19-12-2021 | 07:56
Da li radi na ovoj novoj Pro seriji podešavanje glasnoće vanjskog monitora (kada ima ugrađene zvučnike) spojenog preko HDMI konektora?
dpasaric
19-12-2021 | 14:54
Nisam to probao. Ako stignem isprobati prije nego li kupac preuzme MacBook, javim.
Dijete
+1 19-12-2021 | 15:30
Borisone je rekao:
Da li radi na ovoj novoj Pro seriji podešavanje glasnoće vanjskog monitora (kada ima ugrađene zvučnike) spojenog preko HDMI konektora?


na mom Phillips PHL BDM4350 ne radi
Borisone
19-12-2021 | 19:41
To sam si i mislio. Hvala @Dijete
Dijete
+1 19-12-2021 | 21:45
Borisone je rekao:
To sam si i mislio.


Ja sam mislio da nikad nema kontrole glasnoce kad se salje zvuk preko digitalija, (hdmi, optika, display port), a ne samo ogranicenje Maca…
dpasaric
19-12-2021 | 22:06
@Dijete - to je i moje iskustvo do sada, čim nešto ide digitalno van, glasnoća se podešava na odredištu. No, mislim da nije nemoguće izvesti i obrnuto, barem do neke mjere.
smayoo
+1 20-12-2021 | 04:47
HDMI je digitalna sabirnica, protokol predviđa i mogućnost razmjene signala koji nisu samo audio i video. Ako imaš set top box ili blueray player kojeg možeš upravljati daljincem od TV-a preko HDMI veze (ako TV to podržava, naravno), onda sigurno možeš imati i monitor kojem upravljaš glasnoću s priključenog računala. Ne na način da zvuk ide iz računala pojačan ili stišan (nema toga na digitalnom kanalu), nego na način da računalo kaže monitoru koliko glasan zvuk korisnik želi pa se glasnoća opet regulira na monitoru.
Dijete
20-12-2021 | 20:01
smayoo je rekao:
HDMI je digitalna sabirnica, protokol predviđa i mogućnost razmjene signala koji nisu samo audio i video.

Bas su to glupo smislili... znam da je digitala i da salju nule i jedinice, al da su mislili ut of the box, bilo bi dovoljno promijenit velicinu fonta koje salju i stvar rjesena...

Nasao sam prvu zamjerku 16" MBP... teziste mu je jako van centra kontra intuitivno mi je pa moram bit "prisutan" kad g primam i prenosim npr sa stola na stol... imam osjecaj da ce mi kad tad, u jako bliskoj buducnosti odletit na pod...
Riba
20-12-2021 | 20:04
Dijete je rekao:
Nasao sam prvu zamjerku 16" MBP... teziste mu je jako van centra kontra intuitivno mi je pa moram bit "prisutan" kad g primam i prenosim npr sa stola na stol... imam osjecaj da ce mi kad tad, u jako bliskoj buducnosti odletit na pod...


Odnesi ga kod vulkanizera na balansiranje.
Dijete
20-12-2021 | 20:12
Riba je rekao:

Odnesi ga kod vulkanizera na balansiranje.


Odnio bih ga Anti Pavlovicu da je ziv...
smayoo
21-12-2021 | 12:00
:D :D
Bertone
21-12-2021 | 13:47
Što god vas dvojica konzumirate,... i ja bi :D
dpasaric
21-12-2021 | 16:23
Ante legenda: ulazi bosonog na Kawasakiju u selo i svi ga poredani čekaju i onda mu pripravljaju ručak u crkvi! :)
Dijete
21-12-2021 | 21:05
Bertone je rekao:
Što god vas dvojica konzumirate,... i ja bi :D


Kod mene work overload i sleep deprivation. Montiram reklamu koju snimaju u Bangkoku pa mi je radni dan manje vise 21 sat...
Riba
+1 21-12-2021 | 21:09
Meni je mozda od domaceg gina iz kupaone.
smayoo
22-12-2021 | 08:15
Dobri stari domaći gin. :P Iz kanistera, naravno, zar ne? :D
Riba
22-12-2021 | 09:08
smayoo je rekao:
Dobri stari domaći gin. :P Iz kanistera, naravno, zar ne? :D


Samo najfiniji sastojci!
https://photos.app.goo.gl/W7xg4vCK3PwtTU4x6
robee
22-12-2021 | 17:27
Dijete je rekao:
Borisone je rekao:
To sam si i mislio.


Ja sam mislio da nikad nema kontrole glasnoce kad se salje zvuk preko digitalija, (hdmi, optika, display port), a ne samo ogranicenje Maca…


Na miniju sam koristio hdmi i optiku za slusanje glazbe. Mogao sam sve kontrolirati preko playera.
Dijete
22-12-2021 | 19:59
robee je rekao:
Mogao sam sve kontrolirati preko playera.


Al to nije upitno.

Pitanje je da li si mogao na miniju stisavat i pojacavat sistemski zvuk kad je definiran hdmi ili optika output.

Dakle stisces tipke za glasnocu na tastaturi tvog Minija - da li kontroliras glasnocu ili imas znak zabrane?
Borisone
23-12-2021 | 08:25
Svojevremeno sam istraživao to pitanje i ispalo je da je to tipično Applov(ski) odabir.
Jednostavno su umjesto nas odlučili da, pošto vanjski uređaj ima kontrole za glasnoću, upravljanje glasnoćom prepustili su tom uređaju, a u kontrolama na Mac-u onemogućili upravljanje.
Istina je da monitori imaju mogućnost podešavanja glasnoće, ali u većini slučajeva je nepraktično putem OSD-a.

Nadao sam se da novi Mac Pro s ugrađenim HDMI portom ima to kvalitetnije (po korisnika) riješeno.

Srećom pa postoji eqMac softver koji se može upotrijebiti (i) za upravljanje glasnoćom vanjskog uređaja putem namjenskih tipki na Mac tipkovnici:
https://eqmac.app/#features

Dovoljna je Basic (Free) verzija.
robee
23-12-2021 | 10:51
Dijete je rekao:
robee je rekao:
Mogao sam sve kontrolirati preko playera.


Al to nije upitno.

Pitanje je da li si mogao na miniju stisavat i pojacavat sistemski zvuk kad je definiran hdmi ili optika output.

Dakle stisces tipke za glasnocu na tastaturi tvog Minija - da li kontroliras glasnocu ili imas znak zabrane?


Glasnocu sam kontrolirao u playeru posto uvijek tako radim. Nisam probao na tipkovnici koja i nije Apple nego Logitech.

Nedavno sam isprobavao kolegin Air, spojio ga sa hdmi na av receiver i slusao glazbu preko Vox playera. Kontrola glasnoce u njemu je normalno radila. Meni je tako prakticnije, na receiveru pojacam koliko mi treba a onda u playeru podesavam glasnocu prema potrebi pa ne moram vise dirati receiver.
Dijete
23-12-2021 | 21:16
Netko sumom, neko drumom, ja bushom.. :)

Borisone, thanks za eqmac, bacim oko..
smayoo
24-12-2021 | 07:51
Riba je rekao:
smayoo je rekao:
Dobri stari domaći gin. :P Iz kanistera, naravno, zar ne? :D


Samo najfiniji sastojci!
https://photos.app.goo.gl/W7xg4vCK3PwtTU4x6


Đizs!! :D
Podsjeća me na studentske dane. Etanol iz apoteke + Dona sirup od borovnice = voćna vodka. Eeeee.... stari, dobri dani... :)
dpasaric
+1 24-12-2021 | 10:48
Stigla je na skladište prva Šesnaestica, na putu je prema Kreativom odjelu, pa vam javim kada mi dođe u ruke! :)
bumbar
+1 23-02-2022 | 13:23
Napokon odličan macbook! koji bi mu bio dosljedan ili bolji windows laptop u tom cijenovnom rangu?
dpasaric
24-02-2022 | 19:53
Teško da postoji PC laptop takve cijene i tih karakteristika, a kamo li bolji. Evo, ako netko zna, neka javi! :)

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 23 sati, 20 minuta
  • jura22: Ide kvragu i bez AI.
  • drlovric: Al opet vidjet cemo nakon ljeta na sta ce sve to izaci.
  • drlovric: Sumnjam da cu ici u USA uopce ovu godinu :) Teska situacija. Ukrajina nas je zeznula bas. Svi vozaci kukaju, gorivo je otislo skoro duplo. Svima smo smanjili place da tvrtka prezivi.
  • Kloba: Uglavnom, pod slušalice pregledaj slike i vidjet ćeš koliko se daju raširiti. Mislim da bi ti ove bile OK, ali to ne možemo znati dok ne probaš. Ako će ići u USA ove godine, pa da probaš u nekom WALLMART-u prije nego kupiš... Čisto predlažem. To je to. Pozz
  • Kloba: e evo ti i Scuff controller, koji se može naručiti u stotinama boja i sa bezbroj dodataka. I vjerujem da ne rikava potenciometar svakih 1000 odigranih sati. [link]
  • Kloba: Evo ti ovako da ne tražiš po video klipovima. Slušalice su (najskuplje) oko 200 dolara ako se ne varam. One su već u preorder fazi. Monitori će se moći navodno kupiti na ljeto, ali kada točno - pojma nemam.
  • Kloba: [link]
  • Kloba: [link]
  • Kloba: o čemu smo pisali. Ovaj video malo ubrzaj pa ćeš vidjeti barem kako šta izgleda ako ti se da. I scuff je napravio PS5 controller koji se smatra pro controllerom iako j eizgledom isti, samo ima gumu iza, zamjenske gljive, L2 i R2 se mogu toliko smanjiti da čim ih takneš počneš pucati (ne trebaš stisnuti tipke do kraja što se pokazalo izvrsno navodno). I to je to ukratko.
  • Kloba: Sada imaš nove SONY za PS5 H3 za mislim 90 dolara ali su za žicom, pa H5 koje su bežične i skuplje, i H9 koje imaju i bluetooth konekciju uz onaj dongle koji imaju i Pulse 3D slušalice. Sve imaju i mikrofon koji si možeš spustiti pred usta s lijeve slušalice. Pogledaj na netu. A monitori izgledaju kao i PS5 (barem po boji, postolju i to) i mislim da izlaze u 27 i 29". Imaju sve potrebno za
  • drlovric: Nikako da se sjetim objaviit ih u oglasima.....mislim da su oko 300e mozda
  • drlovric: Ja sam kupio one original Sony slusalice uz PS5, ali ne svidjaju mi se. Pritiscu mi rub uha. Onda kupim u USA WH-1000XM4 misleci da rade sa PS5. Al ne rade :) Sad i one stoje bzv...
  • dpongra22: Nikako da izbace podršku za bluetooth zvučnike
  • Kloba: [link]
  • Kloba: PS5 izbacio monitore koji zigledaju kao PS5, pro slušalice koje koštaju nenormalno puno, a scuff konačno pro controller koji izgleda kao i sonyev samo je bolji. Puno ljudi koji igraju puno se žale da svakih par mjeseci moraju kupovati novi. Ovaj lik mi ide na jetra ali jedini priča o tome pa kome se da - može vidjeti kako to izgleda [link]
  • drlovric: Nisam uopce kandidat za motornjake. Vozio sam (tudje) i znam koliko to trosi. Meni su jedrilice zakon. Puno ekonomicnija i ekoloski osvijestenija varijanta.
  • Air: Ne vezano za cijenu Brod je 12 m i super je praktičan. Ima gornju kabinu u staklu i krmu koje omogućuju cjelodnevni vizualni doživljaj mora i uvale. Kod jedrilica ne volim to što su kabine zatvorene i nemaju pogled na more a to je jad od najvažniji užitaka na moru.
  • Air: Kada si napisao do 40 ft pomislio sam da znaš cjenovnu razliku u metru dužine plovila i da znaš koja je cijena 13 metara plovila. A ja sam ti našao plovilo u tom rangu cijene.
  • drlovric: Moj Air, pa gorivo 2e litar. Smrsao bi ja jako brzo s ovim plovilom :D ovo je debelo preko mog lifestyle nazalost...
  • Air: Uglavnom riječ je o plovilu Marex 375
  • Air: A nekad radi. Zbunj, zbunj...
  • Air: Meni ne radi Vikalica, kada upišem nešto ne objavljuje mi kada kliknem Vikni
  • Air: Ne znam kako staviti link na vikalici.
  • Air: drlovric vezano za izbor plovila, ne vezano za isplativost kupovine i održavanja, ako nisi ovisnik i jedrenju (užitku u vjetru i vještini korištenja vjetra) do 40 ft moj favorit je:
  • kupus: samo jugoplastika 580 :)
  • Kloba: Meni je to super sjećanje iz dječjih dana. Šta jest jest.
  • Kloba: Mi smo imali gliserčić koji je stari kupio od nekog Nizozemca. Kao automobil mu je bio raspored, dva sjedala naprijed, iza klupa za mene i sestru, i motor Yamaha 28 konja. U Vrbovskom je biokad se nije koristio. A onda je zaratilo, stari je ostavio staru, i to smo išli prodati. Kupio neki tip samo radi motora.
  • drlovric: Pa Djuro nije ljeto da se zuri. Nece lijepa uvala nigdje pobjeci :) Ne stresam se brzinama na brodu. Za to sam imao Jet ski....Ahhhh sto je taj tek trosio :D
  • Djuro genijalac: @drlovrić: daga-daga-daga-daga dizeli? Da, ne troši puno, ali bome ni neide. To ti ima putnu brzinu od cca 8-9 čvorova, pa malo vjetra u čelo, pa malo kontra struje i brzo dođe čas ako ti se žuri, idi pješke... A ako si stalno na vezu, onda su to ozbiljni novci da imaš vodu i struju i kenjaonicu...
  • JOHN: Ja sam sada bio na Visu 7 dana, a to je jedna od top destinacija za skipere. Gomila njih se vozaka bez jedra i najčešći su bili dvotrupci. I to su baš pravi plutajući apartmani
  • JOHN: ono đšto ti je smayoo napisao ja sam čuo mnogo puta. Ako misliš koristiti brod preko 2 mjeseca, ispalti s ekupiti svoje. Ja osobno planiram fishermana do 5 m, ali prije tog amorma riješiti kuću na moru sa velikim dvorištem gdje će stati barka na suhi vez. :)
  • drlovric: Iznenadio bi se koliko puno turista uzme brod kao plutajuci apaertman. Ne trebaju kaze nama jedra, niti ne razmotaju ih. Ti dizelski motori jako malo trose, i onda se tako krecu i uzivaju. I to nije losa opcija :)
  • JOHN: @drlovric slažem se sa tobom da brod nije zajebancija. Mnogi misle d aje to kao motanje sa autom
  • JOHN: Za jedrilicu treba proči tečaj jedrenja koji se pohađa za više razina. Ja imam položeno za voditelja brodice i mogoa bi se otisnuti sa jedrilicom. Ali osobno to nikada ne bi učinio pogotovo na jedra bez prethodnih tečajeva i dužeg praktičnog iskustva.
  • drlovric: Taj ispit jeste smijesan i beskoristan. Samo teorija. Cvorovi, vjetrovi, pravila kretanja na moru i radio stanica. Ali ja sam vec radio u charterima prije nego sam polagao, pa sam imao prakticno znanje. Nije brod bezazlena zajebancija...
  • JOHN: FiFi to kaj je on položio, ako mislimo svi skupa za voditelja brodice (30 BT), bolje da ne ide igdje na jedra. :) U protivnom bu bilo svega na portalima
  • drlovric: Ma imam ja zenu. Da nemam, trazio bi veci brod :) Mastao sam da mi taj brod bude ljetni office, jer sav moj posao je online. Ali pametniji ljudi me odgovorise, slicnog su misljenja kao i vi ovdje. To je kazu financijska rupa bez dna :D
  • m@xym: @Daddo, Jbg žene je znatno skuplja od barke, a bogme i od jedrilice.
  • FiFi: Meni je super kak Kloba pretpostavlja da drlovric nista ne zna ništa o jedrenju pa mu iz svog bogatog iskustva dijeli savjete. :D
  • Daddo: u ostalim krajevima vele "ako nemaš problema u životu - oženi se"
  • m@xym: Stara dubrovačka poslovica kaže: "Ako nemaš problema u životu - kupi barku"
  • drlovric: Kloba znam ja jedriti. Imam polozeno za brod. Jedno ljeto sam kratko radio u toj industriji. Sad mi nesto dosli da kupim brodic za svoju dusu ali kako god saberem isplativije mi rentati :)
  • Djuro genijalac: Univerzalna istina oko posjedovanja bilo kojeg pllovila je da mu se veseliš dvaput: prvi put kad ga kupiš, drugi put kad ga prodaš...!
  • Kloba: Jbt, a da pomogneš Pišekici da dovrši vilu? Vidiš da ima problema sa starim Mišom Grunfom.... Ne da lovu. Uleti ti i upiši se u vlasništvo. To je investicija. :D
  • Kloba: Link: [link]
  • Kloba: Ja sam jedrio jednom, pojma nisam imao u svojstvu VL-a. Svake novine na svojoj jedrilici. Onoga ljeta kada su oni dečki na Paklinjacima izgorili. super osjećaj, ali ako ne znaš zaista je bolje platiti jer te inače gledaju tako da bi te najrađe bacili u more.
  • Kloba: deset dana. ;)
  • Kloba: Pozz. Lovriću, previše to košta pogotovo za nekoga tko ne živi na moru. Sama jedrilica, mokri cvez ljeti, suhi vez zimi, skiperi (pošto vjerujem da ne znaš ništa o tome trenaju ti barem prvih nekoliko godina). Odakle ti sada to palo na pamet? Jesi jedrio kada? Mislim, super je - ali ako ne znaš doslovno vidiš kako znalcima ideš na jetra jer si višak. :) Osim ako si gazda ili si platio d
  • smayoo: Općenito, ljudi koji su više u tome kažu da ti se ne isplati kupiti ako koristiš manje od 2 mjeseca godišnje, s tim što je zimski dio godine ne koristi nitko, a preostalo vrijeme je daš u charter.
  • smayoo: Informacija od prije 10-ak godina, godišnji trošak veza u ACI marini, ovisno kojoj, ali svakako nekoj koja je cjelogodišnja, bio je najmanje 15.000 €

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.01 Seconds

Provided by iJoomla SEO