Kupovina elektricnog auta...
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Kupovina elektricnog auta...


19.01.2025 | 16:45
Trošak rukovanja gotovinom je niži od kartične provizije banke toliko dugo dok poslodavci prisiljavaju zaposlenike da nose dnevni utržak i predaju ga u trezor, ili dok svu gotovinu drže u blagajni. Kad se dogodi da zaposlenik pretrpi tjelesne ozljede prilikom razbojstva, dok nosi novac od firme u noćni trezor, ili da u firmu provale i odnesu gotovinu, stvari se mijenjaju.
19.01.2025 | 18:30
Tok novca je takav da 50€ ako promijeni 10 ruku i dalje vrijedi 50€, dok kroz kartice taj iznos pada. Taj novac oporezuje drzava i banke.
Zasto bi banke ubirale porez na novac od gradjana.
19.01.2025 | 18:52
smayoo kaže:
Trošak rukovanja gotovinom je niži od kartične provizije banke toliko dugo dok poslodavci prisiljavaju zaposlenike da nose dnevni utržak i predaju ga u trezor, ili dok svu gotovinu drže u blagajni. Kad se dogodi da zaposlenik pretrpi tjelesne ozljede prilikom razbojstva, dok nosi novac od firme u noćni trezor, ili da u firmu provale i odnesu gotovinu, stvari se mijenjaju.


Dakle svodi se na izbor hoces li da te privatna osoba mozda opljacka ili da te banka sigurno opljacka.
19.01.2025 | 19:34
Svodi se na izbor hoćeš li, kao trgovac, svog zaposlenika izložiti riziku ozljede ili smrti (i preuzeti pravnu odgovornost za to) ili ćeš to prepustiti ljudima koji su plaćeni da snose taj rizik (pa onda vidjeti je li ti to zaista jeftinije od plaćanja banci provizije za bezgotovinsko plaćanje).
19.01.2025 | 19:54
Itekako banke imaju veze s EV pričom, itekako!

Guranje EV priče je guranje CJELOKUPNOG plaćanja cestovnog prometa jedne države putem banaka i POTPUNE ovisnosti građana o tome da koriste njihove usluge! Iako je to već i sada dijelom tako (jer plaću moraš dobiti putem njih), sada bi zauzeli još jednu ključnu kontrolnu (i naplatnu!) točku u tom sustavu koji je posložen njima u korist.

Banke funkcioniraju kao zločinački kartel jer nema ispravnog društvenog mehanizma kojim se priječe njihovi ekstraprofiti i tako postajemo 100% taoci bankarskog kartela ili kako je jedan poznati fizičar rekao - "bankaroida".

Kod banaka nema stvarne tržišne konkurencije, pa "ako ti je ova banka skupa, odi u jeftiniju" - jer su kartelski udružene, a uz sve to velike banke cijelo vrijeme proždiru male. Ako se ijedna mala banka pokaže kao uspješna i jeftinija, samo je pitanje trena kada će velike stisnuti i otkupiti. Taj proces zorno gledamo zadnje desetljeće u našoj Hrvatskoj.

Kao što je Jura slikovito napisao "novčanica od 50 € je 50 € i nakon deset ruku", a elektronskih 50 € u šapama banke stalno gubi vrijednost za trenutnog vlasnika kroz plaćanje mjesečne provizije banci - ili provizije po transakciji. Kada ste zadnji put plaćali neki velik iznos putem e-bankinga? Provizije uopće nisu smiješne, mogu biti i stotine eura. Toga s gotovinom nema.

EV priča ima i dalje duboke implikacije na društvo i životni standard građana jer sada se prometnice financiraju iz cijene tekućih goriva. Kada sam zadnji put gledao trošak samog goriva je ispod 50% cijene onoga što plaćamo. Znači OGROMAN novac ide državi i Hrvatskim cestama. I ok, barem možemo reći da imamo dosta solidne prometnice zadnjih godina.

Sada zamislimo da taj izvor počne kopniti, a ovim putem - hoće! Odakle će država to nadoknaditi? Naravno, uvest će tih 50% iz cijene goriva kao povišenje cijene struje, a to je nepravedno i "uravnilovka" na štetu golemog broja siromašnijih građana.

Smatram da je fer što sada plaćam taj porez za ceste prema km koje napravim jer kod tekućeg goriva je sve jasno. No, ja rijetko idem na poslovne putove i moji troškovi goriva su niski. U toj situaciji u kojoj se značajno diže cijene struje - jer odjednom nedostaju milijuni iz poreza na gorivo - znači da ćemo svi mi kroz ekstra visoku cijenu struje početati plaćati km za one bogatije koji se mnogo voze. To bi se moglo izbjeći samo nekakvim zasebnim propisima u kojima bi punionice (koje su sada već toliko skupe da ponekad nema razlike između ICE i EV kilometra) bile još daleko skuplje, a onda sva ta navodna "EV ušteda" dodatno gubi smisao.

Ovdje sam prvotno napisao predugački rant o bankama, ali sam se "samomoderirao" i pobrisao nebitno za temu, da opet ne širimo previše. Nemogućnost da se EV napuni gotovinskim plaćanjem je ogroman minus, a gubitak prava na gotovinu je i konačan gubitak ljudskih sloboda - jer u tom trenu postajemo robovi sustava koji je već sada korumpiran, a s novom razinom moći postao bi još gori, opasniji - i vjerojatno nesavladiv bez prolijevanja krvi.

Riba, to mi je backup plan ako ovi debili kod nas dozvole tako nešto. Gotovina mora biti zapisana kao ustavno pravo. Mislim da je kod nas Most imao takvu inicijativu, da se to jasno definira u Ustavu. Srećom dobar dio države nam je kriminalan, pa će gotovina kod nas valjda opstati, ali ne iz plementih razloga...
19.01.2025 | 22:38
Kada ste zadnji put plaćali neki velik iznos putem e-bankinga? Provizije uopće nisu smiješne, mogu biti i stotine eura.


Ja sam plaćao. Provizija za plaćanje u HR mi je fiksna, trenutno 50 centi za plaćanje na IBAN u drugoj banci, a besplatno je za plaćanje na IBAN u mojoj banci. Za plaćanje npr. u Austriju je također fiksna, 1,30 € sveukupno.

S većinom toga što si napisao se slažem, ali i dalje se ne slažem da to ima neke posebne veze s EV. Sve će se to isto dogoditi i za kupovinu klasičnog fosilnog goriva i kupovinu općenito. Sve ide ukidanju gotovine. Sve banke u Hrvatskoj već neko vrijeme naplaćuju naknadu ako želiš podići svoj novac na šalteru, pa čak i ako želiš samo da ti usitne ili ukrupne tvoju gotovinu. Na bankomatu možeš podići novac sa svog računa besplatno, ali broj bankomata se sustavno smanjuje.

Uostalom, ako ne možeš do gotovine drugačije, nego da je dižeš sa svog bankovnog računa, kako ti je to drugačije od toga da gotovinom više ne možeš plaćati? U svakom slučaju si pod kontrolom banaka.
19.01.2025 | 22:53
U Irskoj najmanje jedna banka naplacuje proviziju ZA SVAKO BESKONTAKTNO PLACANJE i to tebi kao platitelju.
20.01.2025 | 08:14
IMG_1155.jpeg


Malo da oči odmorite.
20.01.2025 | 09:36
Evo informacija iz Sabora da su banke u Hrvatskoj imale čiste dobiti preko 2 milijarde eura! Izgleda mi to nevjerojatno. Jer toliko nije stečeno stvarnim radom i stvaranjem nove vrijednosti nego zlorabom kartelske pozicije i monopolom nad transakcijama cijele države.
20.01.2025 | 09:52
jura22 kaže:
Malo da oči odmorite.


A i na njih sam jako ljut zadnjih godina, mislim da je novi šef konačno dao otkaz. Da, nova Alfa 33 Stradale s fotke je čista umjetnost, skulptura u pokretu, ali ono što je bitno da je to automobil napravljen samo za 33 milijardera, znači čak i "obični milijunaši" otpadaju, a kamo li neki srednji sloj. Od ta 33 kupca svaki može odabrati želi li 3.0 V6 biturbo ili EV verziju. Baš me zanima konačni rezultat - koliko je kupljeno kojih. Inače cijena auta je preko 3 milijuna €, a to znači da će polovan, kao kolekcionarski primjerak, ići na taj iznos x2 ili x3. To je neki drugi svemir Pebble Beacha.

Alfina publlika je uvijek bio neki srednji sloj, a ovime potpuno gube osjećaj gdje pripadaju i od čega žive. A onda normalnim smrtnicima ponude SUV kante! Zadnja tri auta koja su napravili su SUV-ovi i onda se čude da nema prodaje! Normalno kada SUV publika ne kupuje Alfe, oni će kupiti njemački, japanski ili francuski SUV, a ne Alfu. I još ovaj zadnji model iz Poljske, Junior, je promašen skroz jer se radi o Peugeotu 2008 maskiranom u Alfu, a to teško da će uvaliti ijednom Alfisti. I još ne nude ICE model, nego samo EV ili neko hibridno smeće.

Joj Jura, samo si me iznervirao jer me ovo jako frustrira - da ne mogu složiti jedan normalni auto za obične ljude kao što su ih imali nekada.
20.01.2025 | 11:02
IMG_1157.jpeg


Mene fascinira sto su nekada radili. Kad vidim ove danas tacke koje se rade stvarno mi dojde zaplakati.
20.01.2025 | 11:31
Elektronika, nekavalitetne / jeftinije komponente i dizajnerska hiperprodukcija su, na žalost, uništili kako auto-, tako i moto- industriju.

Imam motor Yamahu XJ 900 S Diversion iz 1998.g sa 92.000 km.
Toliko sam siguran da me neće ostaviti negdje da bih se usudio na Nord Cap s njime. Jednostavno, kvalitetno, i čista mehanika!
Što je tada industriji dalo slobodu da rade kvalitetno, a danas ne - ja uistinu ne znam. Danas svaki hebeni auto ima milijardu raznih senzora, koji samo jedva čekaju sranje...
20.01.2025 | 13:13
Zdravac kaže:
Elektronika, nekavalitetne / jeftinije komponente i dizajnerska hiperprodukcija su, na žalost, uništili kako auto-, tako i moto- industriju.


Ne slažem se. Nesposobni top management (a ne elektronika kao takva) je uništio europsku auto i moto industirju. Taj nesposobni management je usmjerio middle management da ugrađuje jeftine i nekvalitetne komponente, i to ne samo elektronike, nego i mehanike. Sve što nije direktno vlasniku na oku i pod prstima - gura se smeće. I, eto...
20.01.2025 | 13:52
Djelomično se slažem; Taj "nesposobni" menadžment ima samo jedan zadatak: Postavljen je od vlasnika / investitora da im donese profit. Odatle sve kreće, pa onda tek ide na niže strukture.
Nema tu neke teorije zavjere, nego jednostavno - profit prije svega!
btw. Pod nekvalitetne / jeftine komponente sam i mislio mehaničke komponente. Ušteda...
20.01.2025 | 19:13
Dok je ovolike korupcije u nasim krajevima, mislim da gotovina nece jos nigdje

Najmanje dok kripto skroz ne zazivi i olaksa egzoticne transakcije.

Ali slazem se da je sve teze i teze zivjeti kesom.

Potrudili su se da placanje svim drugim metodama bude lakse i brze, pa se ljudi lako naviknu.

Ja osobno se opirem koliko mogu i 90% stvari placam gotovinom. Nekako najvise vjerujem u kes. Jako rijetko iznevjeri ali desilo mi se par puta u zadnje vrijeme da je gotovina problem i da je ljudi ne zele jer ne smiju da uzmu :/

Jel vi vise volite placati karticama ili papirnim novcem?
20.01.2025 | 19:30
Samo i isključivo šuška!!!!
20.01.2025 | 20:05
Samo i isključivo kartice.
20.01.2025 | 20:18
Iskljucivo kartice
20.01.2025 | 20:49
Kartice. Gotovine imam koliko mi treba za piće u kafiću (ako u tom kafiću ne primaju kartice) i da imam za manču konobaru/ici. Ništa drugo ne plaćam gotovinom.

Čak i ovo Davorovo teoretiziranje "ne može se punjenje EV platiti karticom kad nema internetske veze" sam iskusio kad sam tankao kamper dosta visoko na sjeveru Norveške i Švedske prije 13 godina. Nema tamo već desetljećima nijedne benzinske pumpe na kojoj netko živ radi. Sve je automatizirano. Gurneš karticu, utipkaš koliko teoretski maksimalno novca misliš potrošiti na gorivo. Odradi predautorizaciju. Ako prođe, ubodeš pištolj i pustiš da toči. Stat će kad dođe do vrha ili kad dosegne iznos predautorizacije. Ako je stao prije tog iznosa, naplatit će koliko je utočeno (naravno). Ako ti predautorizacija ne prođe (dogodilo se i to), napiše ti koliko tvoj kartičar odobrava bez provedene autorizacije (to je bilo cca dovoljno za 15-ak litara po tamošnjim tadašnjim cijenama, u svakom slučaju i više nego dovoljno do iduće pumpe). Ako imaš više od jedne kartice, čak i da je pala internetska veza, možeš natankati.

Prvi put kad mi se dogodilo da trgovac ne želi uzeti gotovinu, nego karticu, bilo je u Australiji, 1999. godine. U jednom od gradića na rijeci Murray smo u poštanskom uredu došli poslati razglednice. Kupio sam poštanskih maraka za 0,99 AUD i tražio sitniš po novčaniku, a službenik na šalteru meni zaviruje preko pulta i kaže "But you have plastic.". Ja njemu "You'd take plastic for 0,99?". "Oh, yes!" kaže on "Plastic fantastic!". Jer, naime, ako nema gotovine u blagajni, neće ga nitko doći opljačkati i prijetiti mu nožem ili pištoljem. Ako i dođe, okrenut će se i otići kad mu pokaže da u blagajni nema skoro ništa. Prvi put kad mi se ista stvar dogodila u EU, bilo je 2005. godine na Vaclavske Namesty u Pragu, i to iz istog razloga, u trgovini igračaka.

Inzistiranje na gotovini od strane trgovca je uvijek povezano s utajom poreza i sličnim razlozima.
20.01.2025 | 22:00
smayoo kaže:
Čak i ovo Davorovo teoretiziranje "ne može se punjenje EV platiti karticom kad nema internetske veze" sam iskusio kad sam tankao kamper dosta visoko na sjeveru Norveške i Švedske prije 13 godina...


To su izuzeci, a ne nešto što bi funkcioniralo svuda, a pogotovo ne kod nas na Balkanu. Ovdje je realnost aplikacija koja se ruši, aplikacija koja naplati punjenje koje se nije dogodilo (pogledaj samo sva ta svjedočanstva EV korisnika), razbijen punjač, pun auto kojeg nitko ne miče satima, zaglavljena STOP tipka ili iščupan kabel. A da punjač omogućava punjenje, a bez da je s kartice zaista odbijen iznos jer nema neta - sigurno vodi u zlorabe, naš narod je vrlo snalažljiv kada su takve stvari u pitanju.

Uostalom, dovoljno je pogledati situaciju s Bolt romobilima u gradu, a oni prometuju samo u centru grada, znači gusta urbana sredina, a nema tjedna da ne vidim barem jednog s potpuno iščupanim kontrolnim sklopom, a napravljen je super-robusno. Sada zamišljam te pametne punionice pod kamerama i kako dolazi ekipa u hoodicama, pokrivenih tablica i radi kaos - bez obzira rade li to iz koristi ili čisto iz vandalističke zabave - jer ne postoji živa osoba koja pazi na punionicu.
20.01.2025 | 23:50
dpasaric kaže:
A da punjač omogućava punjenje, a bez da je s kartice zaista odbijen iznos jer nema neta - sigurno vodi u zlorabe, naš narod je vrlo snalažljiv kada su takve stvari u pitanju.


Isto kao kad plaćaš cestarinu karticom, na primjer. Ne radi se autorizacija jer bi u dane velikog prometa to stvaralo još veće gužve. Pipsneš karticu, iznos je ispod granice koju kartični operater dozvoljava za naplatu bez autorizacije i to se smatra plaćenim. Obrada transakcije je offline ili naknadno kad se net uspostavi. U situacijama kad kartica nema pokriće za takav (mali) iznos, korisniku se piše nedozvoljeni minus. U situacijama kad je korisnik prije takve transakcije prijavio krađu kartice, transakcija ide na štetu kartičnog operatera. Dakle da, mogućnost manipulacije postoji, ali da je tako dramatično popularna, ukinuli bi je.
21.01.2025 | 09:44
[quote="smayoo" post=228550]dpasaric kaže:
... Obrada transakcije je offline ili naknadno kad se net uspostavi. U situacijama kad kartica nema pokriće za takav (mali) iznos, korisniku se piše nedozvoljeni minus. U situacijama kad je korisnik prije takve transakcije prijavio krađu kartice, transakcija ide na štetu kartičnog operatera. Dakle da, mogućnost manipulacije postoji, ali da je tako dramatično popularna, ukinuli bi je.


S ovim se slažem, očigledno su takve štete minimalne i to ima smisla. Vjerujem da bi u konačnici takvi nasilni pojedinici i zlorabitelji bili malobrojni. Samo treba doći do razine da sustav zaista tako i radi.
21.01.2025 | 11:34
U Skandinaviji to tako radi već 20 godina najmanje, a razina plaćanja bez autorizacije je podignuta da se izbjegne problem online komunikacije u udaljenim područjima. Ljudi su svi naučeni da paze na svoje kartice i to je to. Šteta je očito dovoljno mala da je trošak zaštite od zloporabe veći.
25.01.2025 | 00:16
Ne mogu staviti fotku jer bi ispalo ružno prema prijatelju koji radi u poznatoj autokući, ali mogu opisati stvar: šlep kamion i na njemu luksuzni auto star 6 mjeseci, plaćen 120.000 €, dovezao se iz Zagreba na vikend u Crikvenicu. Iz mjesta za punjenje na zadnjem lijevom boku viri cijela ručka električnog punjača zajedno s kabelom za punjenje koji je odspojen od punjača i smotan u Lidl vrećicu.

Hint: auto je hibrid i po dolasku je iz nepoznatog razloga "umro", a vozač je očekivao (rekao bih ispravno) da će ga oživjeti punjačem, ali tek onda je upao u nevolju jer je automatika zaključala ručicu punjača i nema načina da se to lako odvoji, pa se moralo odspojiti sve na strani punjača.

Znači ti novi auti otvaraju jedan potpuno novi set problema i kvarova, sve što prije nismo imali, a premisa je optimistično bila: "EV su neusporedivo jednostavniji, nema se što pokvariti, održavanje će biti daleko jeftinije".

Teoretski da, ali s jedne strane imamo uhodanu tehnologiju koja funkcionira preko stoljeće - i sada razne overengineered ludorije, koje očigledno ne rade kako je planirano. BTW, red na servis se čeka oko tri tjedna.
25.01.2025 | 00:29
Formiraš i forsiraš taj stav (a) na temelju iskustva s jednim brandom za kojeg već znaš i pisao si ovdje koliko problema imaju i s običnim ICE autima (također vrlo skupim) i (b) hibrid guraš pod EV. Hibrid nije EV. Niti plug-in hibrid nije EV. Vrlo očito taj proizvođač, uz svu svoju minulu reputaciju, ima puno problema s bugovima u softveru jer su taj dio posla shvatili jako neozbiljno, jer su smatrali kako su to bezvezne digitalne điđe, a za kvalitetu je važna samo mehanika.
25.01.2025 | 09:13
Po meni je Hybrid Plug-In jednak EV. To što prvi ima još i benzinski motor, kakve to veze ima.

Znaći, hočeš reći da je ovo ispod Tesla Hybrid Plug-In?


teslahybrid.png
25.01.2025 | 10:18
smayoo kaže:
Formiraš i forsiraš taj stav (a) na temelju iskustva s jednim brandom za kojeg već znaš i pisao si ovdje koliko problema imaju i s običnim ICE autima (također vrlo skupim) i (b) hibrid guraš pod EV. Hibrid nije EV. Niti plug-in hibrid nije EV. Vrlo očito taj proizvođač, uz svu svoju minulu reputaciju, ima puno problema s bugovima u softveru jer su taj dio posla shvatili jako neozbiljno, jer su smatrali kako su to bezvezne digitalne điđe, a za kvalitetu je važna samo mehanika.


Kako imam insidera u brandu, a to je, barem zadnje stoljeće, kao neki "vrh" autoindustrije, mislim da mi argumenti nisu loši. Sve su to stvarni životni primjeri i to kod marke kod koje ne bi smijelo biti ikakvih kompromisa jer cijena kupcu nije bitna. Kao da na svakom desetom prodanom Macu rikne SSD ili se dogodi nešto drugo unutar prve godine. Meni su to situacije za ozbiljnu zabrinutost. A ovo je drugi auto od 120.000 € u dva tjedna koji je stao. Prvi je bio čisti EV, super velki SUV, star svega 12 dana, nije bio naš čovjek, već stranac na poslovnom putu ovdje. Taj je na šlepu vraćen u Njemačku jer nije mogao ovdje čekati servis tjednima.

Opet, složit ću se s tobom da su goli EV sigurno pouzdaniji, imam nekoliko prijatelja i poznanika s Teslama i za sada su imali nula problema. No, auti su im još sasvim novi, vidjet ćemo kakvi će se pokazati na dug rok.
25.01.2025 | 10:35
Kako to misliš - "sasvim novi"? Ja znam ljude koji voze Teslu već 8 godina i napravili su više od 200.000 km. U međuvremenu su kupili noviji, ali stari nisu prodali, nego zadržali. Isto nula problema s vitalnim sustavima (samo gluposti tipa puknute plastične kuke za objesiti torbe s place u bunkeru i sl.).

I opet - to što jedan brand (ma koliko skup) ima takve frustrirajuće probleme - to govori samo o njima, a ne o EV općenito.

I treće - edukacija. Da se tom korisniku dogodilo da mu je ICE auto krepao na mrtvo, bi li ga pokušao oživjeti utakanjem goriva? Zašto je pomislio da će isto uspjeti utakanjem struje? Zašto nije nazvao podršku proizvođača? Taj brand ima (i hvali se time) terensku podršku za svoje kupce.
25.01.2025 | 18:33
Koja je komparativna prednost EV pred diesel/benzinskim automa?
Ja sam probao računati kako se EV ne isplati i kako nije toliko “zelen” kako ga se prezentira.
25.01.2025 | 19:16
smayoo kaže:
Kako to misliš - "sasvim novi"? Ja znam ljude koji voze Teslu već 8 godina i napravili su više od 200.000 km. U međuvremenu su kupili noviji, ali stari nisu prodali, nego zadržali. Isto nula problema s vitalnim sustavima (samo gluposti tipa puknute plastične kuke za objesiti torbe s place u bunkeru i sl.).

I opet - to što jedan brand (ma koliko skup) ima takve frustrirajuće probleme - to govori samo o njima, a ne o EV općenito.

I treće - edukacija. Da se tom korisniku dogodilo da mu je ICE auto krepao na mrtvo, bi li ga pokušao oživjeti utakanjem goriva? Zašto je pomislio da će isto uspjeti utakanjem struje? Zašto nije nazvao podršku proizvođača? Taj brand ima (i hvali se time) terensku podršku za svoje kupce.


Haha ok, priznajem, ja imam malo pomaknute kriterije što je novo jer moj auto se bliži 30 (juhuuu jeftine PV tablice!), pa su mi auti ispod 10 godina "novi". Da, za Teslu moram priznati da od ljudi koje znam i koji imaju first-hand iskustvo, nisam čuo za nikakve ozbiljne mehaničke probleme. No, zato im vrijednost pada kao cigla nakon 5-6 godina kada baterija više nije u idealnom stanju.

Da, mogu se složiti i da je velik dio problema u samom proizvođaču, ali mnogo toga je inducirano kompliciranim EU zakonima koji reguliraju sulude stvari i inzistiraju na sigurnosti gdje je to zapravo više šete nego li koristi. Sjetimo se kada su u EU zabranili Mac Pro towere jer nisu interno imali mrežu koja štiti korisnika da gurne prst u ventilator.

Edukacija - čovjek je napravio, iz moje perspektive, a držim da sam solidno tehnički potkovana osoba, ispravan potez. Auto je ostao mrtav, kao da je akumulator potpuno prazan, nije reagirao na ništa, srećom je vlasnik ostavio vrata otvorena (jer je bio u kućnoj garaži). Prvo što pomisliš - ok, akumulator se ispraznio, idem ga napuniti, pa pokušati "kresnuti" i otići do servisa da vide što je. No, sve što je auto napravio je da je zaključao ručku punjača u priključku i nastavio biti mrtav!
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 7 sati, 29 minuta
  • Junuz: Yonkis, riješeno.Ubio sam icloud/face time na svim uređajima.Iako se problem manifestovao na 16e.Svakako nekoristim face/imesage.Hvala
  • Yonkis: @Junuz - ti si u USA? Na čijoj si mreži? Vidiš li ti te poruke koje su poslane? Da nemaš USA Apple account? Ne znam, puno informacija nedostaje za ikakvo pojašnjenje. Ili otvori remu/post.
  • cariblanco: Kakav dobar finale tenisa, inače navijam za Noleta, ali on je svoje dao...danas se "griješnik" nije dao u Alcatraz ;9
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, Riba, rkoren5, Anonimci (486)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.99 Seconds

Provided by iJoomla SEO