Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


06.10.2020 | 16:39
smayoo kaže:
Gle, ako uzmeš u obzir da su ljudi, kako vrijeme odmiče, sve veći (viši i masivniji) kako im raste životni standard (jer se hrane sve više proteinima, osobito u djetinjstvu i mladosti), opet tu nešto ne štima.

Vozio sam se (više puta) u "žabi" (Citroën DS sedan), i to ne kao dijete, nego kao student, kad sam bio jednako visok kao sad. Vozio sam se baš puno puta u GS Pallasu. Vozio sam se nekoliko puta u XM-u. To su sve bili auti u kojima si mogao tulum napraviti, ne samo po visini. Da ne ulazim sad u nepotrebne detalje...

Prvi u kojem sam ostao iznenađen manjkom prostora je bio Xantia, ali barem je na prednjim sjedalima bilo dovoljno visoko. Isto tako i u starom (prvom?) C5.
U ovom kojeg sad kolega vozi (C5 2013.), koji je čak karavan (??!!), i on (1,87) i ja (1,91) moramo razrađivati posebnu tehniku ulaženja jer kad normalno sjedamo na prednja sjedala, udaramo glavom (cca iznad uha) u gornji dovratak. A kad sjednemo za volan, sjedalo mora biti poluležeće, da nam tjeme ne struže po "stropu". Naravno, iza nas ne može sjesti nitko veći od 10-godišnjeg djeteta. A pričamo o C5. Jbg. više mjesta ima u Fiatu Punto...


Pa zašto je tako visok čovjek uzimao auto u koji ima problema sa ulaženjem i sjedenjem?
06.10.2020 | 16:44
Čovjek je cjeloživotni fan Citroëna. Bilo mu je nezamislivo da umjesto starog C5 kupuje išta drugo osim novijeg C5. Nije uopće očekivao takav problem i bio je previše oduševljen kad je sjedao za volan prije kupnje pa nije ni primjetio da je skoro slomio vrat.
06.10.2020 | 16:45
Ono za što mu ja pijem krv na slamčicu čak i nije to što je nizak, nego to što u tako superfancy autu - nemaš gdje odložiti bočicu vode (soka, bilo čega), čak ni ako si vozač, a kamoli ostali putnici.
06.10.2020 | 20:28
Ovo je ladno moglo ići i u temu "humor", ali kad sam već tu, ide tu:



... pa ti radi uvoz Alfe u HR
06.10.2020 | 21:47
Haha, pa to je Alfa obavila nuždu po Mercedesu iz prijezira!

U biti vjerojatno polovnjak kojem meho nije stegao čep od kartera, pa ispao od drndanja. Ili vjerojatnije da su joj maznuli karter prilikom utovara jer bi se inače i prije vidjelo da curi.

Giuliette imaju odlične i pouzdane motore, nisu imale nikakve bitne tvorničke nedostatke, a pogotovo ikakve probleme s uljem. Većina ih je 1.9 JTD, a to su izuzetno trajni motori, obično rikne sve oko njih, a oni ostanu na otpadu ispravni.
07.10.2020 | 00:08
Jbg, da se radi o Audiju ili BMWu, onda ne bi ni postao tu fotku jer bi sam sebi rekao "Ma, vjerojatno su razvalili karter prilikom utovara jer bi se inače i prije vidjelo da curi..."
07.10.2020 | 00:44
Pa realno, odakle može isteći ovolika količina motornog ulja na autu koji nije u pogonu? Moj educated guess je:

1) oštetitili su karter pri utovaru, ili neposredno prije, pa kada se ohladio je pukotina procurila,
2) rađen je servis prije i neki šegrt nije stegao vijak čepa, pa se u drndanju na šleperu otvorio,
3) od vibracija na prednjem dijelu šlepera odvojila se cijev koja ide u hladnjak ulja naprijed lijevo.

Sve skupa ništa strašno, ali glavno da sam danas dobio tridesetak poruka sa svih strana o tome. Strašno je pak to što sve ljude zabavlja u njihovom nepoznavanju tehnologije i potpunoj ignoranciji s dozom balkanskog primitivizma.
07.10.2020 | 01:38
Pa to ti i kažem. Da je na kamionu bio neki Audi ili BMW, svi bi došli do istog zaključka kao i ti, ali kad je to Alfa, onda je to odmah predmet sprdnje...
07.10.2020 | 01:44
Prije dosta godina vozio sam se s kolegom, putovali smo do Dubrovnika (u vrijeme prije autoceste) pa smo imali cijeli dan za ubit ćakulom .

Cca od Otočca do Knina sam ga slušao kako veliča VW (vozili smo se u VW Polu od firme) nabraja sranja i probleme na bratovom Fiatu Tipo, a jedno 10 puta je pri tom ponovio kako mu je retrovizor ostao u ruci kad si ga je htio namjestiti. Nisam kužio što mu se toliko taj retrovizor zamjerio, meni je moj, dok sam vozio stojadina, ostajao u ruci svaki put.

Kad smo stigli do Ciste Provo, stali smo na ručak. Ja otvaram (suvozačka) vrata i - ostane mi kvaka u ruci.

Umrem od smijeha i ponovim mu njegovu rečenicu "Talijanska kvaliteta, štuko i pitura".

A on meni na to, mrtav-hladan "Jbg, ne može sve biti savršeno".

Dakle, na talijanskom autu je to "štuko i pitura", a na njemačkom "ne može sve biti savršeno".
07.10.2020 | 08:38
dpasaric kaže:
Većina ih je 1.9 JTD, a to su izuzetno trajni motori, obično rikne sve oko njih, a oni ostanu na otpadu ispravni.


Davore, cccccc!

U Giulietti je ili 1.6 ili 2.0 JTD. 1.9 JTD je davno rahmetli......

Dečki, režite me gdi sam najtanji, ali ovo je u startu oštećen auto i kao takav utovaren na šleper. Sigurno. Da nije, nema _ebene šanse da ovako ulje izleti van u jednom valu...

Ne znam, ima li ova alfa plastični karter? Ako ima, dovoljno je da zapneš pošteno i onda se dogodi ovo (prije nego krene sprdnja, VAG je prvi počeo koristiti plastične kartere).
07.10.2020 | 11:01
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Većina ih je 1.9 JTD, a to su izuzetno trajni motori, obično rikne sve oko njih, a oni ostanu na otpadu ispravni.


Davore, cccccc!

U Giulietti je ili 1.6 ili 2.0 JTD. 1.9 JTD je davno rahmetli......


Ma daaa, dobro, to su podverzije, mi to sve zovemo "1.9", "onaj prvi s common-railom".

Ne znam ima li plastičan karter, ovo mi je prvi glas da to netko radi. Na modelima koje ja vozim je metalan, ali ja uvijek kasnim koje desetljeće!
07.10.2020 | 14:26
Kad smo kod kartera, Golf 4 (SDI/TDI) je uredno u ostao bez kartera kod bilo kojeg neopreznijeg penjanja na rizol (i još više spuštanja u rikverc sa rizola).
07.10.2020 | 15:55
dpasaric kaže:

Ne znam ima li plastičan karter, ovo mi je prvi glas da to netko radi.


O da, to ti je sad postao industrijski standard. VAG, PSA, Ford to već koriste. Sigurno i ostali slijede...
07.10.2020 | 18:39
Treba biti pažljiv s plastičnim karterom.

Pogotovo na selu.
07.10.2020 | 21:24
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Ne znam ima li plastičan karter, ovo mi je prvi glas da to netko radi.


O da, to ti je sad postao industrijski standard. VAG, PSA, Ford to već koriste. Sigurno i ostali slijede...


Ma, nema veze... To su ionako zadnji motori s unutarnjim izgaranjem uopće...
09.10.2020 | 22:10
Vjerujem da je ovo mjesto da se objavi:

Press Release

Croatia and Estonia named in 2021 WRC calendar

· WRC Promoter releases 2021 FIA World Rally Championship calendar
· Croatia joins WRC fixture list for the first time
· Estonia retained after late call-up to host successful 2020 restart
· Covid-19 strategy plays major role in calendar structure

Munich, 9 October 2020 – Croatia will host a round of the FIA World Rally Championship for the first time after being named in the 2021 calendar on Friday (9 October).

Estonia is also included in the 12-round series after being called-up at short notice to host a widely-praised post-lockdown restart event in September. It was the Baltic state’s first WRC appearance.

Kenya’s iconic Safari Rally and Japan, which were both included in this year’s schedule but cancelled due to the pandemic, are also listed. Spain returns after a year’s absence.

The season features nine European events and three outside Europe. It has been strategically designed to allow for a continued Covid-19 impact on international sport by scheduling the majority of rounds from June onwards.

The calendar was approved by the FIA, world motorsport’s governing body, and WRC Promoter managing director Jona Siebel said it would appeal to both competitors and WRC fans alike.

“The inclusion of Croatia to the WRC for the first time is an exciting new challenge to our fixture list and brings huge anticipation,” he added.

“Estonia’s championship debut a few weeks ago proved a massive success, even more so given the short time available to the organisers to prepare the rally. It fully deserves to retain its slot for 2021.”

The 2021 championship in detail
The season kicks-off with the traditional season-opening Rallye Monte-Carlo in the French Alps. It will be followed by Rally Sweden, the series’ only pure winter fixture.

Croatia forms the third round and will be held on 22 - 25 April. It is the opening pure asphalt encounter and will be based in capital city Zagreb.

Portugal’s late-May fixture is the first of three hot weather gravel rounds. It is followed in June by Italy and Kenya, which completes the opening half of the championship.

The cancellation of this year’s Safari Rally Kenya, one of global motorsport’s legendary contests, means the WRC returns to Africa, the world’s second largest continent by size, for the first time since 2002.

Fast dirt road rounds in Estonia and Finland open the season’s second sector in July ahead of August’s United Kingdom date.

WRC Promoter is in discussion with the UK governing body, Motorsport UK, which is working to confirm the required government funding. An announcement is expected to be forthcoming.

Two of the final three rounds take place outside Europe. Chile and Spain precede Japan, which hosts the coveted final round in November. Japan’s inclusion, 11 years after the previous WRC fixture there, marks mainstream Asia’s first appearance since then.

WRC Promoter develops strategy to combat effects of pandemic
The continued consequences of Covid-19, which led to the loss of several WRC rounds in 2020, had a major influence on the calendar structure.

After the opening rounds in Monte-Carlo and Sweden, winter events which cannot be moved from their early year dates, the season pauses for more than two months to allow maximum time for the effects of the pandemic to ease.

No rounds outside Europe are scheduled before late June and only a third of the 12 rounds will be held across the first five months of the year.

“Covid-19 has hit international sporting events extremely hard. WRC has not been spared, leading to the unfortunate cancellation of several events throughout 2020,” said Siebel.

“So, in developing the 2021 FIA World Rally Championship calendar, we had to take pragmatic and strategic decisions on the continuing impact on global travel next year.

“We could not foresee any long-haul events being held in a safe manner for the public, or for our large group of travelling staff, suppliers, competitors and media, for the first five months of 2021.

“It’s essential our event organisers are fully committed to managing the difficult Covid-19 controls we can expect to be in place next year while delivering high-quality championship rounds. I’m confident the 12 rallies chosen for next year will not let us down,” he added.

In a further measure, rallies in Turkey, Latvia, Belgium, Greece, Italy (Monza) and Argentina will be on a reserve list of contingency events in case of Covid-19 issues, the latter as an option for non-European rounds.

The 2021 calendar is:

Round Rally
Date
1
Monte-Carlo
21 - 24 January
2
Sweden
11 - 14 February
3
Croatia
22 - 25 April*
4
Portugal
20 - 23 May
5
Italy
3 - 6 June
6
Kenya
24 - 27 June
7
Estonia
15 - 18 July*
8
Finland
29 July - 1 August
9
UK
19 - 22 August*
10
Chile
9 - 12 September
11
Spain
14 - 17 October
12
Japan
11 - 14 November

* Subject to agreement

ends

Dakle, i službeno je sad. WRC će biti u Zagrebu (Asfaltni reli, Zagreb i Zagorje) od 22.-25.04. 2021. Tko nije nikad vidio reli auto uživo u stagemodu, sad ima prigodu vidjeti kako se negira fizika!
09.10.2020 | 22:15
10.10.2020 | 03:02
Gdje će se to moći gledati? Misliš da će neki naš TV program to prenositi?
10.10.2020 | 03:53
Kakav te crni TV spopao

Rally se gleda tako da kad objave popis etapa, tjedan dana utrošiš na pripremu gledanja i kad si odabrao pogodno mjesto sa kojeg vidiš jedan ili dva zavoja za svaki brzinac, odgledaš taj brzinac i onda trčiš na slijedeći brzinac i novu odabranu lokaciju i tako tri dana
10.10.2020 | 11:03
Bertone kaže:
Kakav te crni TV spopao

Rally se gleda tako da kad objave popis etapa, tjedan dana utrošiš na pripremu gledanja i kad si odabrao pogodno mjesto sa kojeg vidiš jedan ili dva zavoja za svaki brzinac, odgledaš taj brzinac i onda trčiš na slijedeći brzinac i novu odabranu lokaciju i tako tri dana


Točno tako!

Uz malu korekciju: obično ne stigneš uhvatiti idući brzinac, jer posade idu najkraćim putem i imaju prednost prolaska (a cesta može biti i zatvorena) pa onda ideš na onaj drugi. Ako si jako sretan, u jednom danu uspiješ vidjeti uživo 4 brzinca i biti u servisu tijekom servisiranja da vidiš auto izbliza.

A ako ti se to ne čini prikladnim, imaš wrc.com pa wrc plus uslugu koja ti prenosi svaki brzinac. Možeš uplatiti samo jedan reli, a prenose sve. Tri dana si pred ekranom. Fantastičan sistem...

Ali, moraš bar jednom vidjeti I ČUTI WRC auto uživo u stagemodeu; kad prođe, zemlja se trese, zvuk motora, wastegatea, antilag sustava, pucanje iz ispuha na oduzimanju gasa, užareni diskovi....

Čudo!
10.10.2020 | 13:12
Na ovu temu, umem da kažem samo dve reči...alfa romeo
11.10.2020 | 10:09
Tagiram godisnji sljedece godine za ovo! Hvala Djuro na info...
12.10.2020 | 23:15
Frend mi je Pulićev mehaničar, pa sam imao sreće biti u šatoru kada su bili u Rijeci. Nisam baš po utrkama, zadnje sam bio u Buzetu prije dosta godina, ali ovo bi vrijedilo vidjeti i osjetiti!
20.11.2020 | 19:58
Evo, i to smo dočekali
www.tesla.com/hr_HR
... sad samo moram naći 600k kn za Model S LRP
20.11.2020 | 20:13
Ne još. Najprije da vidimo tko će raditi u ovlaštenom servisu.
20.11.2020 | 20:40
Mrmlj...
Najbliži servis je u Padovi, odnosno Grazu. U Ljubljani "uskoro"...
20.11.2020 | 21:43
Pa kažu da će sa otvaranjem poslovnice u ZG (za sada traže dva zaposlenika), za par mjeseci otvoriti i servis, ali ono što je možda bitnije je da Tesla u svim zemljama gdje ima prodaju/servis postavlja i svoje "Tesla Superchargere".
20.11.2020 | 22:13
Ima već Tesla superchargera u Hrvatskoj lopatom.

ScreenShot2020-11-20at21.17.39.png
20.11.2020 | 23:45
Smayoo,

Rade li ti punjaći punim kapacitetom? Naime, iz mojeg iskustva dosad, mislim da ne postoji niti JEDAN 50 kW punjač u RH. Aparatura koja se postavi nominalno podržava 50 kW, ali nitko ne zakupi toliku snagu od HEP-a, nego svi rade s puno manjim snagama...
21.11.2020 | 01:57
Za neke sam osobno radio računicu i pisao papire za HEP. Za neke sam bio osobno prisutan kad se Tesla punio. Nije 50 kW nego 27.
Naravno, tamo gdje ih ima više od jednog, ne treba po toliko kW za svakog jer rade intermitentno.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 13 sati
  • Gjuroo: Ipak se kreće. aiPhone. [link]
  • dpasaric: Ja sam danas naručivao što se još može od lagera s QWERTY, pa ćemo vidjeti što ću dobiti! :)
  • zvone: Zvao istyle da interveniraju da ostavw qwerty posto ionako prave tipkovnice posebno za ht trziste. Krajnje su nezainteresirani. Ali kazu da se ljudi jako žale.
  • Bertone: Sused, ni to tema za vikalicu, trebao si to pitati u temi o budućnosti čovječanstva ;)
  • cariblanco: [link]
  • cariblanco: Vidi komentare ispod ovog teksta !!
  • cariblanco: Zadatak za smayoo...zašto je nestalo struje
  • dpasaric: Vidim da će stare QWERTY tipkovnice odjednom dobiti na cijeni! :)
  • zvone: Nervira me jer mijenjaju bez veze.
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Damirst, Gjuroo, Riba, VanjusOS, Anonimci (291)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.48 Seconds

Provided by iJoomla SEO