Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


06.10.2020 | 16:39
smayoo kaže:
Gle, ako uzmeš u obzir da su ljudi, kako vrijeme odmiče, sve veći (viši i masivniji) kako im raste životni standard (jer se hrane sve više proteinima, osobito u djetinjstvu i mladosti), opet tu nešto ne štima.

Vozio sam se (više puta) u "žabi" (Citroën DS sedan), i to ne kao dijete, nego kao student, kad sam bio jednako visok kao sad. Vozio sam se baš puno puta u GS Pallasu. Vozio sam se nekoliko puta u XM-u. To su sve bili auti u kojima si mogao tulum napraviti, ne samo po visini. Da ne ulazim sad u nepotrebne detalje...

Prvi u kojem sam ostao iznenađen manjkom prostora je bio Xantia, ali barem je na prednjim sjedalima bilo dovoljno visoko. Isto tako i u starom (prvom?) C5.
U ovom kojeg sad kolega vozi (C5 2013.), koji je čak karavan (??!!), i on (1,87) i ja (1,91) moramo razrađivati posebnu tehniku ulaženja jer kad normalno sjedamo na prednja sjedala, udaramo glavom (cca iznad uha) u gornji dovratak. A kad sjednemo za volan, sjedalo mora biti poluležeće, da nam tjeme ne struže po "stropu". Naravno, iza nas ne može sjesti nitko veći od 10-godišnjeg djeteta. A pričamo o C5. Jbg. više mjesta ima u Fiatu Punto...


Pa zašto je tako visok čovjek uzimao auto u koji ima problema sa ulaženjem i sjedenjem?
06.10.2020 | 16:44
Čovjek je cjeloživotni fan Citroëna. Bilo mu je nezamislivo da umjesto starog C5 kupuje išta drugo osim novijeg C5. Nije uopće očekivao takav problem i bio je previše oduševljen kad je sjedao za volan prije kupnje pa nije ni primjetio da je skoro slomio vrat.
06.10.2020 | 16:45
Ono za što mu ja pijem krv na slamčicu čak i nije to što je nizak, nego to što u tako superfancy autu - nemaš gdje odložiti bočicu vode (soka, bilo čega), čak ni ako si vozač, a kamoli ostali putnici.
06.10.2020 | 20:28
Ovo je ladno moglo ići i u temu "humor", ali kad sam već tu, ide tu:



... pa ti radi uvoz Alfe u HR
06.10.2020 | 21:47
Haha, pa to je Alfa obavila nuždu po Mercedesu iz prijezira!

U biti vjerojatno polovnjak kojem meho nije stegao čep od kartera, pa ispao od drndanja. Ili vjerojatnije da su joj maznuli karter prilikom utovara jer bi se inače i prije vidjelo da curi.

Giuliette imaju odlične i pouzdane motore, nisu imale nikakve bitne tvorničke nedostatke, a pogotovo ikakve probleme s uljem. Većina ih je 1.9 JTD, a to su izuzetno trajni motori, obično rikne sve oko njih, a oni ostanu na otpadu ispravni.
07.10.2020 | 00:08
Jbg, da se radi o Audiju ili BMWu, onda ne bi ni postao tu fotku jer bi sam sebi rekao "Ma, vjerojatno su razvalili karter prilikom utovara jer bi se inače i prije vidjelo da curi..."
07.10.2020 | 00:44
Pa realno, odakle može isteći ovolika količina motornog ulja na autu koji nije u pogonu? Moj educated guess je:

1) oštetitili su karter pri utovaru, ili neposredno prije, pa kada se ohladio je pukotina procurila,
2) rađen je servis prije i neki šegrt nije stegao vijak čepa, pa se u drndanju na šleperu otvorio,
3) od vibracija na prednjem dijelu šlepera odvojila se cijev koja ide u hladnjak ulja naprijed lijevo.

Sve skupa ništa strašno, ali glavno da sam danas dobio tridesetak poruka sa svih strana o tome. Strašno je pak to što sve ljude zabavlja u njihovom nepoznavanju tehnologije i potpunoj ignoranciji s dozom balkanskog primitivizma.
07.10.2020 | 01:38
Pa to ti i kažem. Da je na kamionu bio neki Audi ili BMW, svi bi došli do istog zaključka kao i ti, ali kad je to Alfa, onda je to odmah predmet sprdnje...
07.10.2020 | 01:44
Prije dosta godina vozio sam se s kolegom, putovali smo do Dubrovnika (u vrijeme prije autoceste) pa smo imali cijeli dan za ubit ćakulom .

Cca od Otočca do Knina sam ga slušao kako veliča VW (vozili smo se u VW Polu od firme) nabraja sranja i probleme na bratovom Fiatu Tipo, a jedno 10 puta je pri tom ponovio kako mu je retrovizor ostao u ruci kad si ga je htio namjestiti. Nisam kužio što mu se toliko taj retrovizor zamjerio, meni je moj, dok sam vozio stojadina, ostajao u ruci svaki put.

Kad smo stigli do Ciste Provo, stali smo na ručak. Ja otvaram (suvozačka) vrata i - ostane mi kvaka u ruci.

Umrem od smijeha i ponovim mu njegovu rečenicu "Talijanska kvaliteta, štuko i pitura".

A on meni na to, mrtav-hladan "Jbg, ne može sve biti savršeno".

Dakle, na talijanskom autu je to "štuko i pitura", a na njemačkom "ne može sve biti savršeno".
07.10.2020 | 08:38
dpasaric kaže:
Većina ih je 1.9 JTD, a to su izuzetno trajni motori, obično rikne sve oko njih, a oni ostanu na otpadu ispravni.


Davore, cccccc!

U Giulietti je ili 1.6 ili 2.0 JTD. 1.9 JTD je davno rahmetli......

Dečki, režite me gdi sam najtanji, ali ovo je u startu oštećen auto i kao takav utovaren na šleper. Sigurno. Da nije, nema _ebene šanse da ovako ulje izleti van u jednom valu...

Ne znam, ima li ova alfa plastični karter? Ako ima, dovoljno je da zapneš pošteno i onda se dogodi ovo (prije nego krene sprdnja, VAG je prvi počeo koristiti plastične kartere).
07.10.2020 | 11:01
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Većina ih je 1.9 JTD, a to su izuzetno trajni motori, obično rikne sve oko njih, a oni ostanu na otpadu ispravni.


Davore, cccccc!

U Giulietti je ili 1.6 ili 2.0 JTD. 1.9 JTD je davno rahmetli......


Ma daaa, dobro, to su podverzije, mi to sve zovemo "1.9", "onaj prvi s common-railom".

Ne znam ima li plastičan karter, ovo mi je prvi glas da to netko radi. Na modelima koje ja vozim je metalan, ali ja uvijek kasnim koje desetljeće!
07.10.2020 | 14:26
Kad smo kod kartera, Golf 4 (SDI/TDI) je uredno u ostao bez kartera kod bilo kojeg neopreznijeg penjanja na rizol (i još više spuštanja u rikverc sa rizola).
07.10.2020 | 15:55
dpasaric kaže:

Ne znam ima li plastičan karter, ovo mi je prvi glas da to netko radi.


O da, to ti je sad postao industrijski standard. VAG, PSA, Ford to već koriste. Sigurno i ostali slijede...
07.10.2020 | 18:39
Treba biti pažljiv s plastičnim karterom.

Pogotovo na selu.
07.10.2020 | 21:24
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Ne znam ima li plastičan karter, ovo mi je prvi glas da to netko radi.


O da, to ti je sad postao industrijski standard. VAG, PSA, Ford to već koriste. Sigurno i ostali slijede...


Ma, nema veze... To su ionako zadnji motori s unutarnjim izgaranjem uopće...
09.10.2020 | 22:10
Vjerujem da je ovo mjesto da se objavi:

Press Release

Croatia and Estonia named in 2021 WRC calendar

· WRC Promoter releases 2021 FIA World Rally Championship calendar
· Croatia joins WRC fixture list for the first time
· Estonia retained after late call-up to host successful 2020 restart
· Covid-19 strategy plays major role in calendar structure

Munich, 9 October 2020 – Croatia will host a round of the FIA World Rally Championship for the first time after being named in the 2021 calendar on Friday (9 October).

Estonia is also included in the 12-round series after being called-up at short notice to host a widely-praised post-lockdown restart event in September. It was the Baltic state’s first WRC appearance.

Kenya’s iconic Safari Rally and Japan, which were both included in this year’s schedule but cancelled due to the pandemic, are also listed. Spain returns after a year’s absence.

The season features nine European events and three outside Europe. It has been strategically designed to allow for a continued Covid-19 impact on international sport by scheduling the majority of rounds from June onwards.

The calendar was approved by the FIA, world motorsport’s governing body, and WRC Promoter managing director Jona Siebel said it would appeal to both competitors and WRC fans alike.

“The inclusion of Croatia to the WRC for the first time is an exciting new challenge to our fixture list and brings huge anticipation,” he added.

“Estonia’s championship debut a few weeks ago proved a massive success, even more so given the short time available to the organisers to prepare the rally. It fully deserves to retain its slot for 2021.”

The 2021 championship in detail
The season kicks-off with the traditional season-opening Rallye Monte-Carlo in the French Alps. It will be followed by Rally Sweden, the series’ only pure winter fixture.

Croatia forms the third round and will be held on 22 - 25 April. It is the opening pure asphalt encounter and will be based in capital city Zagreb.

Portugal’s late-May fixture is the first of three hot weather gravel rounds. It is followed in June by Italy and Kenya, which completes the opening half of the championship.

The cancellation of this year’s Safari Rally Kenya, one of global motorsport’s legendary contests, means the WRC returns to Africa, the world’s second largest continent by size, for the first time since 2002.

Fast dirt road rounds in Estonia and Finland open the season’s second sector in July ahead of August’s United Kingdom date.

WRC Promoter is in discussion with the UK governing body, Motorsport UK, which is working to confirm the required government funding. An announcement is expected to be forthcoming.

Two of the final three rounds take place outside Europe. Chile and Spain precede Japan, which hosts the coveted final round in November. Japan’s inclusion, 11 years after the previous WRC fixture there, marks mainstream Asia’s first appearance since then.

WRC Promoter develops strategy to combat effects of pandemic
The continued consequences of Covid-19, which led to the loss of several WRC rounds in 2020, had a major influence on the calendar structure.

After the opening rounds in Monte-Carlo and Sweden, winter events which cannot be moved from their early year dates, the season pauses for more than two months to allow maximum time for the effects of the pandemic to ease.

No rounds outside Europe are scheduled before late June and only a third of the 12 rounds will be held across the first five months of the year.

“Covid-19 has hit international sporting events extremely hard. WRC has not been spared, leading to the unfortunate cancellation of several events throughout 2020,” said Siebel.

“So, in developing the 2021 FIA World Rally Championship calendar, we had to take pragmatic and strategic decisions on the continuing impact on global travel next year.

“We could not foresee any long-haul events being held in a safe manner for the public, or for our large group of travelling staff, suppliers, competitors and media, for the first five months of 2021.

“It’s essential our event organisers are fully committed to managing the difficult Covid-19 controls we can expect to be in place next year while delivering high-quality championship rounds. I’m confident the 12 rallies chosen for next year will not let us down,” he added.

In a further measure, rallies in Turkey, Latvia, Belgium, Greece, Italy (Monza) and Argentina will be on a reserve list of contingency events in case of Covid-19 issues, the latter as an option for non-European rounds.

The 2021 calendar is:

Round Rally
Date
1
Monte-Carlo
21 - 24 January
2
Sweden
11 - 14 February
3
Croatia
22 - 25 April*
4
Portugal
20 - 23 May
5
Italy
3 - 6 June
6
Kenya
24 - 27 June
7
Estonia
15 - 18 July*
8
Finland
29 July - 1 August
9
UK
19 - 22 August*
10
Chile
9 - 12 September
11
Spain
14 - 17 October
12
Japan
11 - 14 November

* Subject to agreement

ends

Dakle, i službeno je sad. WRC će biti u Zagrebu (Asfaltni reli, Zagreb i Zagorje) od 22.-25.04. 2021. Tko nije nikad vidio reli auto uživo u stagemodu, sad ima prigodu vidjeti kako se negira fizika!
09.10.2020 | 22:15
10.10.2020 | 03:02
Gdje će se to moći gledati? Misliš da će neki naš TV program to prenositi?
10.10.2020 | 03:53
Kakav te crni TV spopao

Rally se gleda tako da kad objave popis etapa, tjedan dana utrošiš na pripremu gledanja i kad si odabrao pogodno mjesto sa kojeg vidiš jedan ili dva zavoja za svaki brzinac, odgledaš taj brzinac i onda trčiš na slijedeći brzinac i novu odabranu lokaciju i tako tri dana
10.10.2020 | 11:03
Bertone kaže:
Kakav te crni TV spopao

Rally se gleda tako da kad objave popis etapa, tjedan dana utrošiš na pripremu gledanja i kad si odabrao pogodno mjesto sa kojeg vidiš jedan ili dva zavoja za svaki brzinac, odgledaš taj brzinac i onda trčiš na slijedeći brzinac i novu odabranu lokaciju i tako tri dana


Točno tako!

Uz malu korekciju: obično ne stigneš uhvatiti idući brzinac, jer posade idu najkraćim putem i imaju prednost prolaska (a cesta može biti i zatvorena) pa onda ideš na onaj drugi. Ako si jako sretan, u jednom danu uspiješ vidjeti uživo 4 brzinca i biti u servisu tijekom servisiranja da vidiš auto izbliza.

A ako ti se to ne čini prikladnim, imaš wrc.com pa wrc plus uslugu koja ti prenosi svaki brzinac. Možeš uplatiti samo jedan reli, a prenose sve. Tri dana si pred ekranom. Fantastičan sistem...

Ali, moraš bar jednom vidjeti I ČUTI WRC auto uživo u stagemodeu; kad prođe, zemlja se trese, zvuk motora, wastegatea, antilag sustava, pucanje iz ispuha na oduzimanju gasa, užareni diskovi....

Čudo!
10.10.2020 | 13:12
Na ovu temu, umem da kažem samo dve reči...alfa romeo
11.10.2020 | 10:09
Tagiram godisnji sljedece godine za ovo! Hvala Djuro na info...
12.10.2020 | 23:15
Frend mi je Pulićev mehaničar, pa sam imao sreće biti u šatoru kada su bili u Rijeci. Nisam baš po utrkama, zadnje sam bio u Buzetu prije dosta godina, ali ovo bi vrijedilo vidjeti i osjetiti!
20.11.2020 | 19:58
Evo, i to smo dočekali
www.tesla.com/hr_HR
... sad samo moram naći 600k kn za Model S LRP
20.11.2020 | 20:13
Ne još. Najprije da vidimo tko će raditi u ovlaštenom servisu.
20.11.2020 | 20:40
Mrmlj...
Najbliži servis je u Padovi, odnosno Grazu. U Ljubljani "uskoro"...
20.11.2020 | 21:43
Pa kažu da će sa otvaranjem poslovnice u ZG (za sada traže dva zaposlenika), za par mjeseci otvoriti i servis, ali ono što je možda bitnije je da Tesla u svim zemljama gdje ima prodaju/servis postavlja i svoje "Tesla Superchargere".
20.11.2020 | 22:13
Ima već Tesla superchargera u Hrvatskoj lopatom.

ScreenShot2020-11-20at21.17.39.png
20.11.2020 | 23:45
Smayoo,

Rade li ti punjaći punim kapacitetom? Naime, iz mojeg iskustva dosad, mislim da ne postoji niti JEDAN 50 kW punjač u RH. Aparatura koja se postavi nominalno podržava 50 kW, ali nitko ne zakupi toliku snagu od HEP-a, nego svi rade s puno manjim snagama...
21.11.2020 | 01:57
Za neke sam osobno radio računicu i pisao papire za HEP. Za neke sam bio osobno prisutan kad se Tesla punio. Nije 50 kW nego 27.
Naravno, tamo gdje ih ima više od jednog, ne treba po toliko kW za svakog jer rade intermitentno.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 7 sati
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.07 Seconds

Provided by iJoomla SEO