Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.11.2020 | 17:37
Bertone kaže:
Ono što ja vidim kao idealno rješenje je pokrivenost brzim punjačima trgovačkih centara, kina, kazališta, sportskih objekata i sl. (koje gotovo svakodnevno posjećujemo), pa nakon svakog zaustavljanja/parkiranja u zoni takvih objekata, za 15 minuta - pola sata, uz plaćanje parkinga odmah platiš i struju, i uvijek imaš maksimalno dopunjenu bateriju.


Ali tu ti onda ne treba brzi punjač. Bateriji 4-5 puta manjeg kapaciteta treba 4-5 puta kraće vrijeme da se napuni na isti postotak svojeg maksimalnog kapaciteta. Znači, ako je to baterija dometa 100-150 km, 15 minuta punjenja na normalnom punjaču je njoj isto kao 60-75 minuta Tesli, zar ne?

(Osim, naravno, ako je samo domet 4-5 puta manji, a kapacitet baterije, zapravo i nije, nego je možda 2-2,5 puta manji, jer ne znaju postići maksimalnu efikasnost ).

Ako mene pitaš, u kontekstu GRADSKE vožnje, budućnost je u tome da NEMAŠ svoj auto, nego koristiš gradski car pool sustav. Imaš prepaid karticu, kao za ZET (možda baš i ZET karticu), dođeš do najbližeg car pool čvora, uzmeš raspoloživi auto, odvezeš se do čvora najbližem odredištu i ostaviš auto tamo za idućeg korisnika. Ili ga koristiš cijeli taj dan pa ga na kraju dana vratiš na isti čvor gdje si ga i preuzeo. Pay as you go.

I onda, dalje (ne za 10 godina, nego za 20, recimo), to više nije auto kojeg voziš, nego je autonomni taxi. I tek se tu postiže prava efikasnost, jer auto vozi sam i uvezan je u komunikacijsku prometnu infrastrukturu. Održava brzinu optimalnu gustoći prometa, nema nepotrebnog kočenja, niti ubrzavanja, putuje optimalnom rutom, itd.

To je, ako mene pitaš, budućnost gradske vožnje. I jedina održiva budućnost, dodao bih.
24.11.2020 | 19:07
Za dva'est godina ću biti ćorav i gluh sa refleksima slona u trgovini porculana (dobro, ne baš, ali i ne daleko od toga ) pa će mi tvoja ideja o samovozečim kapsulama biti idealno prijevozno sredstvo, do tada volim kad osjetim radilicu kako zatrese auto kad se zavrti (i ne, nisu mi nosači motora u banani ).
24.11.2020 | 20:02
Ja sam godinama jako guštao u vožnji, čak i godinama nakon što sam prešao u režim 35-40.000 godišnje, pretežno autocestama, u čemu definitivno nema nikakvog gušta. Ali prošlo me je to. Muka mi je od vožnje. Kad bi živ dočekao da ikad završe nizinsku nagibnu željezničku prugu Rijeka-Zagreb, majke mi, ne bih više nikad autom išao za Zagreb radi posla. Nikad. Ni jedan jedini put. Taxi do željezničke stanice, sat i 15 min u vlaku, kavica, Jabučnjak, mailovi, taxi od Glavnog kolodvora, i isto natrag, samo u povratku dremka do Rijeke...
Ovako, jedina mi je nada da će legislativa uskoro usvojiti i legalizirati autonomne automobile.
24.11.2020 | 20:07
E da, vlak i nova željeznička infrastruktura bi bila super (ne samo do ZG)
24.11.2020 | 21:03
Pokusavam se sjetiti kada sam zadnji put usao u vlak. Mislim 1993 ili 1994. Rat u Bosni. Vozile su one parne lokomotive, osposobili ljudi neke muzejske primjerke i stavili ih u pogon. Kacali smo se po tim kompozicijama k'o Indijci
24.11.2020 | 22:35
Putovati vlakom u Hrvatskoj, ili barem u ovom našem dijelu Hrvatske, posve je besmisleno. Shvatio sam da u nekim dijelovima Slavonije bolje funkcionira vlak od autobusa, ali i to je šaka jada.

Starija kći ima prijateljice u Našicama. Vjerovali ili ne, ima direktan vlak od Rijeke do Osijeka i obratno (ne treba presjedati u Zagrebu) i to ispada najpraktičnija varijanta putovanja za osobu bez auta (ili bez vozačke dozvole) koja putuje iz Rijeke u Slavoniju ili obratno. Ali put od Rijeke do Našica ili obratno traje 8 fkn sati... Jbt, za 8 sati autom stigneš do Niša . Ili do Züricha, Nürnberga i još pregršt drugih gradova s dvije točkice u imenu...

Ali u Njemačkoj, Francuskoj, Engleskoj... Eeeee... Samo sam se jednom zajebo pa s aviona uzeo rent-a-car. 75 km od Kölnskog aerodroma do Essena, 3h i 45 min. Sjeli u auto, taman izašli iz garaže na autocestu i - stali u "Stau". I slušamo na radiju "zbog velikog broja zastoja na autocestama, navodimo samo one gdje su kolone dulje od 2 km".

Svaki idući put - lijepo vlakom. ICE, s aerodroma direkt na Essen Hbf, 65 minuta, udobna avionska sjedala, vlastiti stolić, mjesta za noge, temperatura taman, prozračeno, čisto, kavica, sendvič, ćakula s kolegama, internet...

Komentirao sam to s nekoliko Nijemaca i oni su redom svi bili - zgranuti. Automobilistička kultura je kod njih toliko jaka da oni uopće ne razmišljaju o vlaku kao o sredstvu prijevoza (osim prigradski). Štoš, jbg....

A u francuskom TGV-u sam uživao još kao srednjoškolac... od Lyona do Pariza i natrag.
25.11.2020 | 10:07
Imaš ti dosta tog putovanja iza sebe
25.11.2020 | 10:26
Zbrajao sam nedavno. Od 1989. do danas cca 850-900.000 km autom (ili kombijem, ili kamperom). Plus vlakovi (jedan cijeli krug Europom, još kao student, par puta u Francuskoj i 6-7 puta u Njemačkoj, dvaput u Engleskoj) i avioni (30-ak europskih letova x2 za povratak, jednom Australija, 2x USA, 4x Daleki istok). Skupilo se...
15.12.2020 | 18:57
Evo, to će tako izgledati?





Iskreno, dođe mi da mu pomećem čaše od jogurta da felge tuku po njima....
15.12.2020 | 20:16
Aha, čekaj, sad kužim! Električni auti ne valjaju zato što ne dižu buku, ne dime i ne smrde!
15.12.2020 | 21:40
Jedno je buka, drugo je zvuk... Ali da, ovo zbilja zvuči smiješno, kad me već vučeš za jezik...
15.12.2020 | 21:46
Pa da. Tako je prije 100 godina ljudima smiješno zvučalo što nije više bilo klopota kopita i smrada konjske balege.
15.12.2020 | 21:49
Djuro genijalac kaže:
Jedno je buka, drugo je zvuk...


Je. "Zvuk" je tebi za volanom. A meni kroz prozor sobe u stanu gdje sam nekad živio, s pogledom na A7 (riječku obilaznicu) - je buka. Živio sam na 24. katu, cca 40 m visinske razlike iznad obilaznice, i cca 300 m horizontalne udaljenosti, i kad bi otvorio prozor, buka mi je bila kao na ulici. Dok bi razgovarao na telefon, ljudi bi mislili da sam u javnoj govornici negdje u gradu.
15.12.2020 | 21:51
Bila ti je buka jer su stavili ograničenje brzine na 60 ili 70 km/h, da su dali ljudima da malo razvrte motore slušao bi glazbu
15.12.2020 | 22:20
Misliš? U to doba (devedesetih), to je bila obična cesta s jednim kolnikom i malo poluzaustavne sa svake strane, na kojoj je u ono doba ograničenje bilo 80 (što znači da su svi smatrali kako je OK voziti 150 ). Dosta dugo tražim nekog da mi objasni kako je onda ograničenje bilo 80, a sad je 60...
15.12.2020 | 22:21
Znam da nisu auti, ali ovo mi paše na Djurine teorije - savršeno! Osobito dio od 00:50 na dalje.
15.12.2020 | 23:08
smayoo kaže:
Misliš? U to doba (devedesetih), to je bila obična cesta s jednim kolnikom i malo poluzaustavne sa svake strane, na kojoj je u ono doba ograničenje bilo 80 (što znači da su svi smatrali kako je OK voziti 150 ). Dosta dugo tražim nekog da mi objasni kako je onda ograničenje bilo 80, a sad je 60...


Tada vladajućima nije bila bitna sigurnost u prometu
15.12.2020 | 23:30
Aha, to... Ne znam znaš li za onu reportažu u Novom listu, nakon što su pometali ta ograničenja, pa su novinari sjeli u dva auta i jednog običnog ne-ljetnog dana, kad nije bila kiša, i nije bila ni jutarnja, ni popodnevna špica, provezli se jedan do drugog (svaki u svojoj traci) od Orehovice do Diračja, strogo po ograničenju, a fotoreporter je s nadvožnjaka snimio dvije beskonačne, nepregledne kolone kolone iza njih. Nakon toga su tražili komentare i tumačenja od svih i svakog kompetentnog za temu i dobili samo hrpu izmotavanja, s izuzetkom tadašnjeg načelnika prometne policije koji je izjavio (i ostao iza toga) da na riječkoj obilaznici nitko neće platiti kaznu za prebrzu vožnju dokle god ne vozi preko 100. I tako ti je to i dan-danas, s kamerama i svim ostalim.
Jebo ja te vladajuće.
16.12.2020 | 01:24
Možda sa RI tablicama (ili PU ili neke druge vama bliske) i ne dolaze kazne, ali vozači sa ZG tablicama uredno dobiju čestitku.
16.12.2020 | 02:32
Hja... to ne znam, naravno. Ali dosta je ljudi s kojima sam podijelio ovu informaciju, s raznim tablicama, znam tridesetak ljudi koji su dobili kaznu, za brzine od 100 i sitno (kad se odbije sve što se odbije) pa do 180 (njemu je netko prodao foru da, kad vozi tako brzo noću, kamera "ne stigne snimiti tablicu" ), ali baš nikog, ni jednog jedinog tko je dobio kaznu za brzinu ispod 100 (na mjestu gdje je ograničenje 60 i postavljena je kamera)
  • Dijete
  • Posjetitelj
16.12.2020 | 05:44
Bertone kaže:
Možda sa RI tablicama (ili PU ili neke druge vama bliske)


Sta nije to isto? RI, PU? Oboje stoji za Republika Istra ...sta ne?
16.12.2020 | 12:49
Ono što se ja nadam, da će izostati ono neugodno kmečanje električnih sklopova. Ne znam da li su vam poznati ti zvukovi, npr koji se redovito pojavljuju kod ventilacija poslovnih i stambenih građevina, trafostanica, potenciometara rasvjete, električnih romobila, bicikala, vozila i sl. Zamisli putovanje i na putu ti cijelo vrijeme ide ono iritantno kmečanje eeeeeeeeee

Smayoo, postoji li neka tablica uobičajenih raspona buke koji generiraju konkretno ventilatori kupaona/wc-a u stambenim građevinama, u skladu s europskom tehničkom specifikacijom? Dodatno na pravilnik o najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave
16.12.2020 | 18:01
Nije moje područje, mislim da nema.
Zašto bi se to čulo? Ako je zvučna izolacija toliko dobra da priguši urlanje dizelskog motora, zašto misliš da ne bi mogla prigušiti brujanje energetske elektronike?
16.12.2020 | 18:26
Nadam se da budu, mada ne znam što će će biti s onima koji su trajno uz prometnicu. Ova buka koju generira elektronika nekima je posebno iritantna. Osobno se divim ljudima koji žive u zgradama blizinu trafostanica i sl.
16.12.2020 | 19:41
Meni je zujanje zavojnica i kondenzatora u recimo napajanju računala ili jeftinim šuko utičnicama koje na sebi imaju USB ulaze kud i kamo iritantnije od bilo kojeg drugog zvuka uključujući i dizel motore.

Usput, Ken Block & Ford Fiesta ERX


... i nešto ipak bolje
16.12.2020 | 20:21
Šta mislite o ovome?
"Toyota Says Gasoline Cars Will be Obsolete by 2050."
16.12.2020 | 23:20
A tko će se za 30 godina sjećati što su iz Toyote danas rekli
17.12.2020 | 00:27
Bertone kaže:
A tko će se za 30 godina sjećati što su iz Toyote danas rekli


Ma nije to ništa novo, znaš i sam. I mislim da nisu to rekli danas nego sam ja naletio na tekst. Pa sam si mislio, pa sjećam se (istina, više pojedinih dogodovština nego cijeloga doba) što se događalo prije 30 godina. Hoću reći, ako kojim slučajem poživim do tada, vjerojatno ću se sjećati koliko se debata vodilo oko ove teme kako god automobili tada izgledali i na koji god pogon se vozili.
17.12.2020 | 10:54
Kloba kaže:
Šta mislite o ovome?
"Toyota Says Gasoline Cars Will be Obsolete by 2050."


Da
Ne
Možda

Iznimno puno toga ovisi o proizvodnji sintetskih goriva što je projekt koji je jako uzeo maha. Ideja je ova: pomoću struje iz obnovljivih izvora energije (voda, sunce, vjetar) se proizvodi sintetsko gorivo koristeći CO2 iz zraka te tako to gorivo postaje CO2 neutralno.
To daje nekoliko prednosti.
Prvo: koristiš postojeću infrastrukturu i POSTOJEĆA vozila (proizvodnja bilo čega ostavlja nezanemariv CO2 otisak) te postojeću tehniku.
Drugo: stvaranjem goriva prema svojim specifikacijama možeš itekako utjecati na sastav ispušnih plinova tj. njihovu čistoću.
Treće: gustoća pakiranja i brzina punjenja klasičnog auta je još uvijek mokar san za sve električare (za pet minuta si auto dopunio da može prevaliti 800-1000 km).

Kakva je energetska bilanca cijelog procesa, ne znam. Proizvodimo li na razini svijeta dovoljno energije na taj način? Sasvim sigurno ne. No, opet, noćni viškovi postoje...

I prije nego me Smayoo krene ismijavati, Porsche je već u fazi izrade prvog postrojenja ove vrste u Čileu, ako se ne varam. Je li to sve skupa navlačenje novih cipela mrtvacu? Ne znam. Ali ostavlja alternativu, jer kako sad stvari stoje, EV NIJE rješenje za putovanje od 1000 km u komadu u razdoblju od 8 sati.
17.12.2020 | 11:41
A koliko % korisnika OSOBNIH vozila ima potrebu za takvim putovanjem?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 4 dana, 9 sati
  • dpasaric: Osvrt je na naslovnici...
  • dpasaric: Ja bih samo Siri koja radi kako treba.
  • stefanjos: pa nije da ikome treba, ali radije bi to nego iakkav AI image generator haha
  • drlovric: Top je stvar. Razmazi oci i plus dobijes par sat i baterije usput.
  • dpasaric: Kome to uopće treba? :)
  • drlovric: Slazem se. Natjerala ih AI blamaza a ne dobra volja :)
  • stefanjos: 120hz na obicnom iphoneu. Napokon!
  • stefanjos: Drpongrac. Nema uvrede. Autoagnostik sam ali volim svoj polo :)
  • drpongrac23: Bez uvrede, isprika svakome, imao san bekutanera kockici m3, golfa 4 i polo sdi - sve redom šrot!!!!
  • drpongrac23: @stefanjos - fauwe = krampwagen! Hyundai rulez!!!!
  • drpongrac23: Uskoro event! Euforija počinje!!!! Gemišti na hlađenju!!!!
  • stefanjos: @yonkis, a stvarno je tino haha. samo fauve :P
  • Borisone: [link]
  • Borisone: Kao i svake godine u rujnu, nova generacija iPhona, te eventualno AirPodsi, Apple TV, i sl.
  • Yonkis: A što se predstavlja?
  • dpasaric: Danas Appleov Keynote u 19 sati po našem vremenu!
  • Yonkis: tino1 mora pješke jer ga izdao Bayerische Motoren Werke :)
  • stefanjos: ?
  • Yonkis: [link] tužno
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.37 Seconds

Provided by iJoomla SEO