28.06.2015 | 14:25
Djipi kaže:
Ali u kontekstu konkretnog threada skloniji sam zaključku IgoraD ("Ne vidim zašto bi prvo morala ovo ili ono. Kad joj bude trebalo naučit će. Jedino mora biti svjesna svojih ograničenja...")
Pa problem je u tome što, da bi postao svjestan svojih ograničenja, već i za to moraš nešto znati. Ja svaki dan susrećem one koji su toliko šuplji da mrtvi-hladni uvjereno misle da su ravni bilo kojem programeru jer šta q... me je...š s tim glupostima, što uopće o tome treba znat? Sve je odavno već isprogramirano, ti samo pokupiš komade i polijepiš ih zajedno.
nego Smayinoom univerzalnom revoltu prema "kopipejst programerima".
Kakvi su tebi osobno koliko puta do sad oteli posao nižom cijenom, da bi kasnije us*ali motku, ostavili klijenta nezadovoljnog, a tebe bez tog posla i nabacili još jednu ljagu na struku.
Kada bi inzistirali na klasičnom modelu edukacije i isključivo tako kalili programere, cijela jedna generacija bi vjerojatno propustila app vlak. Zapravo je pitanje da li bi app vlak uopće krenuo.
Ma, ne slažem se s ovim nikako. Upravo je suprotno. Kako kaže narodna poslovica "prijekom preče, naokolo bliže". Ne jedamput sam se uvjerio kako netko tko se potrudi uložiti vrijeme da shvati i savlada temelje, kasnije uhvati neusporedivo bolji zalet i svaku novu nadgradnju, novi jezik i novi framework (koji, kako i sam kažeš, dolaze u tempu "dva godišnje") savladava s iznimnom lakoćom i brzinom.
A oni koji krenu tako da napamet mesare po tuđem kôdu i na taj način "uče" napreduju naizgled vrlo brzo dok ne lupe u plafon. I dalje od njega ne mogu. Kopaju, googlaju, pišu pitanja po forumima i tempo razvoja i savladavanja materije im se uspori 10x. A promjena jezika i frameworka im je noćna mora.
Prije 2 tjedna smo sin i ja položili ispit i stekli svjedodžbe o završenom A1 stupnju mandarinskog jezika. Naučili smo zamjenice, brojeve, dane u tjednu, datume, neke životinje, biljke, voće, hranu, temeljne glagole (biti, imati, željeti, ići, čuti, reći, vidjeti, gledati, slušati, jesti...), pridjeve (veliko, malo, skupo, jeftino, teško, lagano, zanimljivo, dosadno, ...) i prijedloge (na, u, ispod, pokraj, ovdje, ondje, ovo, ono...). Daleko sam još od toga da samostalno komuniciram na kineskom, ali znam reći neke najosnovnije stvari.
Pretpostavljam da sam trebao reći profesorici, "Daj, ne davi nas s tim glupostima, kome to treba? Ja želim naučiti komunikaciju na poslovnom sastanku, što me briga za to kako se kaže 'jabuka' ili 'riža'? Daj ti mene lijepo nauči direktno odmah poslovnom komuniciranju, a lako ću onda kasnije 'popuniti rupe'.". Dobra fora, ha?
I to što je proizveo možda i 90% smeća svejedno znači da je u preostalih 10% proizveo nešto što ga čini vrijednim postojanja. Nešto što motivira druge da barem pokušaju uskočiti u njega, a ako i iskoče, znat će više nego kad su krenuli.
Kad uhvatiš vremena, preporučam ti knjigu: Rene Guenona "Vladavina kvantitete i znakovi vremena" (Le règne de la quantité et les signes des temps). Prenosim ulomak iz recenzije:
Raskid s tradicijom, s duhovnom svetom tradicijom, u ime besmislenog napretka radi napretka, novosti radi novosti, pa i neke tobožnje slobode radi „slobode“, donio je modernom mentalitetu gubitak uporišta u transcedentu, a time posljedično i srozavanje načela istine, dobrote, pravednosti, što sveukupno se danas manifestira u rapidnom gubitku kvalitete ama baš svega, od ljudskih odnosa i karaktera, do okoliša i najzad krajnje nekvalitete svih „roba“ i predmeta kojima smo danas žalosno zatrpani kao otpatcima takve „materijalizacije“ takvog srozanog ljudskog duha.
Tko god počinje programirati ima pravo tome pristupiti iz oba smjera:
Slažem se. Svatko ima to pravo. I ja imam pravo na svoje mišljenje o tome.
Moramo li doista nekome tko se želi baviti programiranjem reći da mu je matematika nužna i da bez nje nema pravo ni upaliti računalo? Ne možemo ga pustiti da sam udari u problem kojemu je matematika rješenja pa da ga upravo to potakne na svladavanje onog dijela matematike koji mu je potreban za riješiti konkretan problem?
Moje iskustvo kaže da ljudi koji imaju takav pristup učenju nikad ne nadođu na to da se moraju vratiti korak unatrag i savladati neki temelj koji im fali. Ako im google ne pomogne komadom tuđeg koda koji im proradi kad ga na silu, macom uguraju u svoj, onda zaključe kako je problem nerješiv. "Ne može se, profesore."
Isto kao što moja supruga čuje u 7. razredu: "17 podijeljeno s 3, ne može se to, učiteljice.". Mraq...
I da, pritom će netko kome nedostaju osnove (vještina učenja!) znanje graditi sporije, a drugi će se biti spreman spustiti do temelja jer zna da tada uči "alat" koji mu u konačnici štedi vrijeme, a posljedično i zarađuje novac (kao jedna od najčešćih destinacija app vlaka).
No, pa upravo to i ja tvrdim. Što sad?
Nema razloga zašto Swift ne bi mogao nekome biti prvi programski jezik.
O ovom smo već diskutirali. Ti zapravo nemaš baš puno kontakta s ljudima koji imaju 0 programerskog iskustva pa u prosuđivanju o ovom polaziš od sebe i vlastite percepcije što je lako, a što teško shvatiti, zar ne?
I, da ne ostanem dužan jednom povlačenju za jezik - ponovo Smayin citat: "Eno, moja supruga ima 5 poluidiota sedmaša na produžnoj nastavi jer su nesposobni naučiti kako se zbrajaju razlomci, a kamoli ono što bi u 7. razredu trebali znati, ali nije u redu da im kažemo da su poluidioti." Ne sporim da bi u 7. razredu bilo dobro (za njih) znati KAKO se zbrajaju razlomci. Ali uvijek mi je iznova tužno vidjeti da se uglavnom nitko ne potrudi objasniti im ZAŠTO bi uopće trebali znati zbrajati razlomke. Ili naučiti bilo što drugo.
Slažem se s tobom, ja svojim studentima ne predajem stvari koje nisu praktično potrebne u najmanje 80% prakse u toj struci. Zato i jesam odabrao predavati na stručnom, a ne na sveučilišnom studiju. I uvijek im dajem konkretne životne primjere gdje je određena stvar bitna i zašto. Ali eto. Ima taj jedan lik koji je napravio Flappy Bird i obogatio se i šta sad ja tu nešto se*em. Njih svih 50 godišnje će to isto napravit, isto tako. Kužiš?