Programiranje u C jeziku
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje u C jeziku


18.12.2010 | 21:18
Nego, ako sam dobro skužio, submatrica m se dinamički alocira kao niz pointera koji pokazuju na nizove od po n elemenata, red po red. Da? Ne? Ako da, zašto tako, a ne kao pointer na niz od n x n elemenata?

Niz od n x n elemenata je jednodimenzionalan i referenciraš ga preko jednog pointera (na taj niz).

Kad imamo više od jednog "subscript operatora" (uglate zagrade), čime označavamo višedimenzionalnu matricu, da bi mogli koristiti referenciranje kroz više dimenzija, moramo imati (u slučaju 2D matrice) niz pointera na niz pointera. To nam u konačnici omogućava pisanje nečeg poput A[x][y]. Naravno, uvijek možemo zavrzlamu svesti na jednodimenzionalni niz pa pisati nešto poput A[x*broj_stupaca+y]. U praksi, potonje rješenje znači da za pristupiti pojedinom elementu matrice moramo obaviti jednu računsku operaciju više (množenje), što znači da je sporije.

I da, znam, još jedno golublje govno. Ali golub po golub pa više ni Lt. Gruber ne bi znao gdje je parkirao svoj dragi tenk.
18.12.2010 | 21:31
Nego, ako sam dobro skužio, submatrica m se dinamički alocira kao niz pointera koji pokazuju na nizove od po n elemenata, red po red. Da? Ne? Ako da, zašto tako, a ne kao pointer na niz od n x n elemenata?


Dobro si shvatio. Ispravnije bi bilo ovako kako si napisao malloc ((n-1)*(n-1)*sizeof(double), ali tada gubiš mogućnost korištenja [i][j] notacije, već moraš preći na [i*n+j], odnosno "simuliranje" dvodimenzionalne korištenjem jednodimenzionalne.

Pristup je (teoretski) neispravan, jer u nastavku rekurzivno uredno prenosi samo m, odnosno adresu prvog elementa polja. Teoretski, svaki malloc može zauzeti komad memorije nepovezan sa onim prijašnjim, i na opterećenom stroju sa malo memorije to će se dogoditi, a tada prenošenjem polja napravit će katastrofu. U praksi će sva memorija biti lijepo posložena jedna za drugom i nema problema.


Recikliraš. Već sam ti odgovorio na to. Golublje govno koje kvari aerodinamiku tenka. Prije 20 godina bi se apsolutno složio s tobom. Danas je to teoretski točno, ali je u praksi nebitno.


Stjecajem okolnosti neko vrijeme sam dosta programirao web aplikacije. I dobivao probleme koji su se lako mogli riješiti rekurzijom. Problemi koji, kad se skalira broj korisnika i broj rekurzivnih poziva (jer ono što testiraš na testnom stroju nikad nije jednako onome u produkciji) završe na ponovnom programiranju, bez rekurzije, sa cachiranjem sličnih međurezultata (što se u slučaju determinante može napraviti) itd.

Rekurzija se, ako je moguće, treba izbjegavati. Naravno da je nećeš izbjegavati ako si u cajtnotu, ali korisnik će i za 100ms biti sretan ako se isti algoritam obavlja 100-200-1000 puta. Zato postoje verzije 2.0, 3.0 itd
18.12.2010 | 21:38
Naravno, uvijek možemo zavrzlamu svesti na jednodimenzionalni niz pa pisati nešto poput A[x*broj_stupaca+y]. U praksi, potonje rješenje znači da za pristupiti pojedinom elementu matrice moramo obaviti jednu računsku operaciju više (množenje), što znači da je sporije.


Pointerska aritmetika ne radi ništa bolje množenje i zbrajanja od obične aritmetike, a nekak se mora doći do m[i][j]-tog polja što će interno isto dati i*max+j. Teza o množenju tu pada o vodu. A da ne kažem kako je sporije napraviti x (npr 10) malloca nego 1

Golub po golub . .

Primjer je takav kakav je jer je školski da ga svi kuže. Da je optimalan - daleko od toga, ali očito autor zna objasnit svojim studentima kako to radi pa bi mu zbog toga nabacio karmu
18.12.2010 | 21:58
a nekak se mora doći do m[i][j]-tog polja što će interno isto dati i*max+j. Teza o množenju tu pada o vodu.

Zašto bi palo u vodu ako govorimo o pointerima na pointere (za 2D matricu)? Svaki redak (ili stupac, nebitno) je pohranjen u jedan niz. I imamo pointer na njega. A imamo i pointer na niz tih pointera. Dakle, do svakog elementa možemo doći bez množenja. Sve to skupa pod pretpostavkom da imamo valjani razlog za uopće čuvati toliko pointera, u što ne ulazim.
18.12.2010 | 22:16
stajpZg je napisao:
Stjecajem okolnosti neko vrijeme sam dosta programirao web aplikacije. I dobivao probleme koji su se lako mogli riješiti rekurzijom. Problemi koji, kad se skalira broj korisnika i broj rekurzivnih poziva (jer ono što testiraš na testnom stroju nikad nije jednako onome u produkciji) završe na ponovnom programiranju, bez rekurzije, sa cachiranjem sličnih međurezultata (što se u slučaju determinante može napraviti) itd.

Rekurzija se, ako je moguće, treba izbjegavati. Naravno da je nećeš izbjegavati ako si u cajtnotu, ali korisnik će i za 100ms biti sretan ako se isti algoritam obavlja 100-200-1000 puta. Zato postoje verzije 2.0, 3.0 itd


To su svakako okolnosti u kojima već ta razlika u utrošku resursa i vremena više nije ni u praksi beznačajna. Onda je tu netko tko će odlučiti što je jeftinije - platiti vrijeme potrebno za razvoj optimalnog rješenja jednokratno, ili plaćati potrebu za jačim resursima stalno. Ako je jeftinije dati stvar na ponovno programiranje (odnosno potrošiti 2, 5, 10 ili 20x više vremena na razvoj), napravit će se tako, naravno. Web aplikacije s ogromnim brojem korisnika svakako jesu dobar praktičan primjer za takvu situaciju. Ono što sam ja radio nisu bile mrežne, nego single user aplikacije koje su korisniku štedjele 95% vremena u odnosu na utrošak vremena pri korištenju Excela ili nekog sličnog (za tu svrhu) polualata. Tim će korisnicima zauvijek ostati nevažno da li su sa 1h utrošak vremena sveli na 2'30" ili na 2'31".

To je taj praktični aspekt kojem bi trebao poučiti svoje studente. Bezuvjetno reći "izbjegavajte rekurziju ako se može ikako drugačije" znači stvoriti im ogradu u razmišljanju, a to znači stvoriti od njih loše inženjere.

Predavao sam i ja na faksu. Znao sam jako dobro da studenti dobivaju i previše teorije i zato sam se trudio dati im što više praktičnih pogleda na tu teoriju. Mnogi su me upravo zbog toga zapamtili po dobrom.
18.12.2010 | 22:22
Djipi je napisao:
a nekak se mora doći do m[i][j]-tog polja što će interno isto dati i*max+j. Teza o množenju tu pada o vodu.

Zašto bi palo u vodu ako govorimo o pointerima na pointere (za 2D matricu)? Svaki redak (ili stupac, nebitno) je pohranjen u jedan niz. I imamo pointer na njega. A imamo i pointer na niz tih pointera. Dakle, do svakog elementa možemo doći bez množenja. Sve to skupa pod pretpostavkom da imamo valjani razlog za uopće čuvati toliko pointera, u što ne ulazim.


To ovisi o tome kako compiler prevodi taj kôd, zar ne? Da li se to prevodi kao indirektno relativno adresiranje ili kao množenje, zbrajanje i onda direktno apsolutno adresiranje?

I to je jedan od razloga zašto mi je C bljak. Glumi neki sistemaški low level i kenja s tim polurješenjima (kao ovo s prosljeđivanjem matrice), a s druge strane zapravo nemaš pojma kako se to prevodi na jezik procesora. Ti se možeš ubiti od optimiranja, a što na kraju ispadne - nitko ne zna.
19.12.2010 | 01:11
Djipi je napisao:
a nekak se mora doći do m[i][j]-tog polja što će interno isto dati i*max+j. Teza o množenju tu pada o vodu.

Zašto bi palo u vodu ako govorimo o pointerima na pointere (za 2D matricu)? Svaki redak (ili stupac, nebitno) je pohranjen u jedan niz. I imamo pointer na njega. A imamo i pointer na niz tih pointera. Dakle, do svakog elementa možemo doći bez množenja. Sve to skupa pod pretpostavkom da imamo valjani razlog za uopće čuvati toliko pointera, u što ne ulazim.


Da, teoretski - originalno polje m[i] sadrži adrese na prve (nulte) elemente svakog pojedinog retka. Što bi bila pointerska aritmetika sa zbrajanjem. Onda uzme taj broj, i od njega ponovno napravi pointersku aritmetiku sa zbrajanjem. U praksi, sve je nakalemljeno jedno na drugo, i svaki bolji optimizator koda (a nažalost, svaki C kompiler ima takvo što u sebi) će pretvoriti to u preračunavanje koje bi obavili ručno. A ako i ne bi, i dalje je jedan malloc brži od 10 malloca, i to puno brži nego što bi netko mogao reći da je i*max + j sporo
19.12.2010 | 01:16
smayoo je napisao:

To je taj praktični aspekt kojem bi trebao poučiti svoje studente. Bezuvjetno reći "izbjegavajte rekurziju ako se može ikako drugačije" znači stvoriti im ogradu u razmišljanju, a to znači stvoriti od njih loše inženjere.


Studenti su zato dobili uvid u kojim situacijama je rekurzija dobra. Naravno da im je, u realnom svijetu sa realnim rokovima i realnim ograničenjima njihovog znanja i ideja, rekurzija još jedan od alata na raspolaganju - zato rekurziju i uče i dani su im primjeri. Ali ako mogu birati, ako je mogu izbjeći - neka je izbjegavaju. Lakše je napraviti hummer nego tenk. OK, tenk će ići svugdje, raznijet skoro svakog neprijatelja, ali hummer je brži, pokretljiviji, i u većini slučajeva - posve dostatan da razvali neprijatelja.
19.12.2010 | 02:06
To ovisi o tome kako compiler prevodi taj kôd, zar ne?

Da, a ako nam se ne svidi ono što dobijemo, uvijek možemo ubaciti vlastiti asm blok u C kod pa imati potpunu kontrolu. Siguran sam da te ideja veseli.

Da li se to prevodi kao indirektno relativno adresiranje ili kao množenje, zbrajanje i onda direktno apsolutno adresiranje?

Svakako bih očekivao ovo prvo. Ali s obzirom da nisam siguran bih li znao ispravno pročitati asemblirani kod za x86, neću se truditi testirati. Mogu jedino pojasniti zašto bih uopće očekivao to što bih očekivao - "pointerska aritmetika" (točnije, zbrajanje) iz perspektive opcodova je "besplatna" utoliko što adresnom registru (a pointer u jednom trenutku seli u njega) možemo pristupiti s "displacementom" - neki opcod tipa "move #42,8(a0)" u samo jednoj instrukciji upiše vrijednost 42 na adresu pohranjenu u adresnom registru a0 (naš pointer na niz), uvećanu za 8 bajtova (što bi bio neki index [1], za double). Zato očekujem da u adresnom registru završi pointer i isto tako očekujem da se konkretnom indexu pristupi s displacementom unutar jednog jedinog opcoda. Alternativa s korištenjem niza za n x n povlači za sobom kalkulaciju finalne adrese koju MC68000 ne bi mogao obaviti u jednom koraku. Možda x86 ima instrukciju i za to (tipa "pomnoži i pribroji" ) - ne bi me iznenadilo. Što nas već vodi k zaključku da je u konačnici bitno i za koju arhitekturu kompajler uopće optimizira kod. Pa je najbolje s tim se previše ne zamarati.
19.12.2010 | 02:10
i dalje je jedan malloc brži od 10 malloca, i to puno brži nego što bi netko mogao reći da je i*max + j sporo

Istina.
19.12.2010 | 12:25
Djipi je napisao:
To ovisi o tome kako compiler prevodi taj kôd, zar ne?

Da, a ako nam se ne svidi ono što dobijemo, uvijek možemo ubaciti vlastiti asm blok u C kod pa imati potpunu kontrolu. Siguran sam da te ideja veseli.




Ali zapravo ne. Ne veseli me. Ili programiram u ASM-u, ili u nekom normalnom jeziku. Ne volim hibridna rješenja.

I, BTW, ubacivanje ASM kôda se može i u Pascalu (Borlandovom, za druge ne znam).

"move #42,8(a0)"


Odgojen na Motoroli, kao i ja Zadnji puta kad sam proučavao (što je bilo još u vrijeme 80486), Intelov procesor nije imao takvo što. A kamoli 8 32-bitnih adresnih registara. Pa su me mentor i kolege nagovarali da diplomski napišem u C-u, na MC68030 platformi. Fuj! Odupro sam se toj inicijativi i napisao cijeli program (adaptivni fuzzy regulator brzine motora) u ASM-u, a oni su se poslije čudili kako je to na Motoroli lako. Jer je na Intelu bilo mission impossible
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 10 sati, 3 minuta
  • dpasaric: Ja sam danas naručivao što se još može od lagera s QWERTY, pa ćemo vidjeti što ću dobiti! :)
  • zvone: Zvao istyle da interveniraju da ostavw qwerty posto ionako prave tipkovnice posebno za ht trziste. Krajnje su nezainteresirani. Ali kazu da se ljudi jako žale.
  • Bertone: Sused, ni to tema za vikalicu, trebao si to pitati u temi o budućnosti čovječanstva ;)
  • cariblanco: [link]
  • cariblanco: Vidi komentare ispod ovog teksta !!
  • cariblanco: Zadatak za smayoo...zašto je nestalo struje
  • dpasaric: Vidim da će stare QWERTY tipkovnice odjednom dobiti na cijeni! :)
  • zvone: Nervira me jer mijenjaju bez veze.
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, IgorD, m@xym, Maxxy, robee, rusty, Yonkis, ZeljkoB, Anonimci (1137)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.02 Seconds

Provided by iJoomla SEO