Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


29.06.2025 | 16:38
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.
29.06.2025 | 17:00
I tako, malo po malo, dođeš do toga da Tomos APN4 izgleda kao Honda Goldwing
30.06.2025 | 04:31
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.
30.06.2025 | 12:24
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?
30.06.2025 | 15:38
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250
Vjerojatno je praktičnije mješati ulje direktno u gorivo, a i motor je mamnje kompliciran.
30.06.2025 | 21:24
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.
01.07.2025 | 04:13
Miro Spiro kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?


Nije isto. Autolube je automatski miješao mazivo s gorivom i sagorijevo ih zajedno. Isto što i APN samo da ne mješaš ti na pumpi, nego mješa autolubsistem. Ovdje se ne miješa nikako, nego gorivo samo gori a mazivo (nekako) dolazi na mijesto gdje treba mazati i tu maže. Više je to nešto skično onom automatskom podmazivanju koje su u kamionima uveli negdje sredinom 80 setih.
Taj autolube u Johnson i Merkury je bio jedno veliko sranje. Na jednom sam točio 1:100 i otkačilo autolub. Motor je bolje išlo s manje problema.
01.07.2025 | 05:15
Bertone kaže:
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.


Tko je uopce govorio o registraciji?
Govorili smo o dvotaktnim motoru koji ne ide na benzin i podmazivanju. Ja sam se nadovezao da ima motora koji imaju podmazivanje iz posebnog spremnika.
Ne vidim razlog zasti se ne bi mogli proisvesti 2-taktni motori s neovisnim podmazivanjem a da se mogu registrirati ili mislis da takvi motori zbog posebnog spremnika za ulje nikako ne smiju na prometnicu pa tako ne mogu biti registrirabi?


PS. Nismo vise u 80-ima, valjda je tehnologija nesto napredovala?
01.07.2025 | 08:35
Pozdrav svima,

Vidim da ste temeljito zahirili i, bez uvrede, nemate pojma o cvajtaktima. Dvotaktni motor se može normalno podmazivati kao i svaki drugi motor. Karter, ulje, klizni ležajevim pumpa ulja itd....
Osnovno što treba znati kod rada 2T motora je to da se odjednom u njemu događa kompletna izmjena plinova (ispuh i usis) skupa s kompresijom te nam ostaje izgaranje ekspanzija i tako imamo dva radna takta. 2T motori razvijaju veću specifičnu snagu od 4T zato jer je za svaki okretaj radilice jedan radni takt pa su teoretski dvaput jači od 4T. Da bi ova kompletna izmjena tvari bila moguća, cvajo treba kompresor koji će gurati svježi zrak (ili smjesu) i tako izgurati plinove izgaranja iz cilindra.
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori. Ako je riječ o malima, onda rade na benzin s usisom preko kartera gdje donji dio klipa služi kao kompresor koji tjera tu smjesu preko ophodnih kanala u gornji dio motora (iznad klipa) gdje to pali svjećica i blabla truć. Radilica je kod takvih motora na igličastim ležajevima, imate samo dvije kompresijske karike (nema uljne) i koristite 1-2 postonu mješavinu ulja i benzina za rad. To su ovi dječji motorčići obujma 30-80 ccm za motorne pile, flakserice i slične namjene. Motor je neosjetljiv na nagib (nema kartera s uljem na dnu), rasplinjač isto nema plovka, nego radi preko membrane s dvije dize; za djelomično opterećenje i puni gas.
Druga krajnost su dvotaktni dizeli. Takvi su svi brodski motori (mislim na ozbiljne brodove, ne koče, čamce, jahte i slično). Poznata kenedijevka (hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_serija_2061) koristi dvotaktni dizel motor. Motor je opremljen mehaničkim kompresorom, usis zraka je preko usisnih kanala s lamelama, a ispuh ide preko ispušnih ventila u glavi. V16 motor razvija od 1800 do 1900 KS (ovisno o izvedbi) i direktno pokreće elektrogenerator. Ta struja onda preko elektromotora pokreće lokomotivu i vlak.
Ovi motori u lokomotivama (kenedijevka ima obujam od 567 kubična inča po cilindru tj. cca 9,29 litara po cilindru što daje ukupni obujam motora od cca 148,7 litara) su neka granična vrijednost od koje se koriste dvotaktni dizeli. Između ovih dječjih motorčića i ovih zbilja velikih motora se koriste četverotaktne izvedbe.
Ti veliki sporohodni dvotaktni dizeli (radna brzina cca 50 okretaja u minuti) su najefikasniji motori čiji je termički stupanj korisnosti veći od 50 posto. Ovo je tehnologija koja je poznata preko 50 godina.

Dakle, onaj video kaže da koriste mehanički kompresor (dakle, motor ne diše preko kartera) pa onda može imati normalni donji dio i normalno podmazivanje što znači da će ubrizgavati benzin pa nema ulja u ispušnim plinovima. Ako primjene i ispušne ventile, onda se ispuh može jako precizno nadzirati pa bi i ispuh trebao biti pod kontrolom. Ostaje samo pitanje cijene (blok je kompliciraniji, glava je defacto ista kao na viertaktu, i imamo dodatni mehanički kompresor).

Cvajo je lijepo objašnjen na wikipediji pa preporučam da to proučite malo koga zanima: en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine
01.07.2025 | 09:02
Pa di si, Djuroooo! Fališ nam, čovječe, da nam napišeš jedan ovakav post makar jednom tjedno. Koncizan, argumentiran, jasan, bez laprdanja. Hvala ti, sad si mi uljepšao dan jedno 2000%. Lupio bih ti palac, ali ga ukinuše admini.
01.07.2025 | 10:31
Auuu, taman jutros citam ovu temu i razmisljam gdje je Djuro.
01.07.2025 | 10:34
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?
01.07.2025 | 12:41
edwfc.de/
01.07.2025 | 13:47
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)
01.07.2025 | 16:51
Djuro genijalac kaže:
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)


Djuro, brate! Neka si se vratio! Palac gore.
23.07.2025 | 21:10
Rimac opet oborio svjetske rekorde!

24.07.2025 | 08:23
Sjećam se i Wartburga i Trabanta.

Prvi je bio čuven po osebujnom mirisu i karakterističnom radu motora, a drugi po tome što mu je karoserija dobrim dijelom bila od plastike.

U Trabantu se nisam nikad vozio (vozili su ih samo turisti iz istočnih zemalja, i vrlo rijetko su se viđali na cesti), a u Wartburgu sam se vozio nekoliko puta godišnje, i vožnja je bila prilično udobna za ono vrijeme.
24.07.2025 | 21:45
Da je netko prije 10 godina rekao da će se Bugatti razvijati u Hrvatskoj mogli bismo mu samo reći da je potpuno lud...

autonet.bug.hr/auto-tehnika/pogledajte-k...-rimac-kampusu-52372
24.07.2025 | 23:25
Pusti sad Bugatti, đe je RoboTaxi?
25.07.2025 | 07:32
Bertone kaže:
Pusti sad Bugatti, đe je RoboTaxi?


Bit će i to. Frend mi radi kod njega i baš na tome, pa znam koliko smijem znati, ekipa radi na tome punom parom, ali to je velik zagriz.
29.07.2025 | 21:27
30.07.2025 | 10:59
Malo o “zelenim” autima:
www.facebook.com/reel/1967960357349858/?...tid=rS40aB7S9Ucbxw6v

PS: I sam Hitler bi se posramio.
09.08.2025 | 19:55


Kakav ulov na cesti danas nakon kupanja: Lamborghini Aventador SVJ Roadster!

AWD, 6.500 ccm, V12, 730 ks. Za palac gore dobili smo jedno turiranje, čuje se kao zemljotres!

Cijena? Sitnica! Preko pola milijuna, konkretni model 586.000 €.
09.08.2025 | 23:36
da li ima smisla pitati kolika mu je potrosnja goriva?
09.08.2025 | 23:38
Ender kaže:
da li ima smisla pitati kolika mu je potrosnja goriva?


Mislim da to ne brine momke koji su ga vozili!

Inače, tehnički podatak je od 17 do 27 litara na 100 km.
10.08.2025 | 08:22
Pa i ne trosi toliko puno koliku zapreminu i snagu ima.
U stvari je dosra stedljiv. Moj je 5x slabili i trosi 3.5x manje.
10.08.2025 | 12:14
Sad, kad si spomenuo Lambo, prekjučer mi je ovo iskočilo na YT
26.08.2025 | 12:58
EMUSK7.jpg

Koji od vas vozi ovu Teslu?
26.08.2025 | 13:13
Prati li neko od vas rabljene elektricne automobile?

Kako polovnjaci uopce drze cijenu? Jel to uopce pametna kupnja, s obizrom na degradaciju baterije? :/
26.08.2025 | 14:04
Kako se uopće te baterije skladište / recikliraju kad im dođe kraj? Koliko to košta, ne vlasnika auta, već općenito? Nekako si mislim da "životni" ciklus jednog potpuno električnog automobila uopće nije ekološki niti jeftin (pogotovo kad se uzme u obzir materijali i izrada baterije)..
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 22 sati, 33 minuta
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV
  • Zdravac: Pomalo je frustrirajuće kad znaš da nisi napisao apsolutno ništa ilegalno, a svejedno su ti postovi čak i u vikalici pobrisani jer, eto, moderatori smatraju kao "neprikladno" :?
  • VanjusOS: probao sam preko Xcode neki način ali trebam apple develpper acc
  • VanjusOS: da li je netko instalirao KODI na Apple TV 4K?
  • ZeljkoB: Kakvih problema? Ja koristim public beta vreziju i nikakvih problema.
  • damir1: pozzz svima , da li ima netko problema s iOS 18.6 ? hvala
  • mbp2009: Odlično za PBZ, ali vidim sad da je baterija katastrofa pa onda ću preskočiti dok to ne srede
  • Damirst: Koristim aplikaciju PBZ, istalirao sam public verziju 26 i sve uredno radi
  • Borisone: Čak i da sada radi, možda ju slijedeća public beta skrši
  • Borisone: Prevelika kocka. Ako na iPhonu imaš internet bankarstvo i/ili ostale bitne aplikacije ne savjetujem prelazak na novu slijedeću veliku verziju dok nije na prvoj reviziji (npr. iOS 26.1)
  • mbp2009: Ekipa, itko na ios PB? Zanima me par stvari ali brine me samo pbz aplikacija
  • Yonkis: Ozzy se pridružio legendama :(
  • stefanjos: RIP ozzy!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

accom, Air, drlovric, Ender, marioart, Riba, Anonimci (830)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.47 Seconds

Provided by iJoomla SEO