Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


29.06.2025 | 16:38
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.
29.06.2025 | 17:00
I tako, malo po malo, dođeš do toga da Tomos APN4 izgleda kao Honda Goldwing
30.06.2025 | 04:31
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.
30.06.2025 | 12:24
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?
30.06.2025 | 15:38
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250
Vjerojatno je praktičnije mješati ulje direktno u gorivo, a i motor je mamnje kompliciran.
30.06.2025 | 21:24
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.
01.07.2025 | 04:13
Miro Spiro kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?


Nije isto. Autolube je automatski miješao mazivo s gorivom i sagorijevo ih zajedno. Isto što i APN samo da ne mješaš ti na pumpi, nego mješa autolubsistem. Ovdje se ne miješa nikako, nego gorivo samo gori a mazivo (nekako) dolazi na mijesto gdje treba mazati i tu maže. Više je to nešto skično onom automatskom podmazivanju koje su u kamionima uveli negdje sredinom 80 setih.
Taj autolube u Johnson i Merkury je bio jedno veliko sranje. Na jednom sam točio 1:100 i otkačilo autolub. Motor je bolje išlo s manje problema.
01.07.2025 | 05:15
Bertone kaže:
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.


Tko je uopce govorio o registraciji?
Govorili smo o dvotaktnim motoru koji ne ide na benzin i podmazivanju. Ja sam se nadovezao da ima motora koji imaju podmazivanje iz posebnog spremnika.
Ne vidim razlog zasti se ne bi mogli proisvesti 2-taktni motori s neovisnim podmazivanjem a da se mogu registrirati ili mislis da takvi motori zbog posebnog spremnika za ulje nikako ne smiju na prometnicu pa tako ne mogu biti registrirabi?


PS. Nismo vise u 80-ima, valjda je tehnologija nesto napredovala?
01.07.2025 | 08:35
Pozdrav svima,

Vidim da ste temeljito zahirili i, bez uvrede, nemate pojma o cvajtaktima. Dvotaktni motor se može normalno podmazivati kao i svaki drugi motor. Karter, ulje, klizni ležajevim pumpa ulja itd....
Osnovno što treba znati kod rada 2T motora je to da se odjednom u njemu događa kompletna izmjena plinova (ispuh i usis) skupa s kompresijom te nam ostaje izgaranje ekspanzija i tako imamo dva radna takta. 2T motori razvijaju veću specifičnu snagu od 4T zato jer je za svaki okretaj radilice jedan radni takt pa su teoretski dvaput jači od 4T. Da bi ova kompletna izmjena tvari bila moguća, cvajo treba kompresor koji će gurati svježi zrak (ili smjesu) i tako izgurati plinove izgaranja iz cilindra.
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori. Ako je riječ o malima, onda rade na benzin s usisom preko kartera gdje donji dio klipa služi kao kompresor koji tjera tu smjesu preko ophodnih kanala u gornji dio motora (iznad klipa) gdje to pali svjećica i blabla truć. Radilica je kod takvih motora na igličastim ležajevima, imate samo dvije kompresijske karike (nema uljne) i koristite 1-2 postonu mješavinu ulja i benzina za rad. To su ovi dječji motorčići obujma 30-80 ccm za motorne pile, flakserice i slične namjene. Motor je neosjetljiv na nagib (nema kartera s uljem na dnu), rasplinjač isto nema plovka, nego radi preko membrane s dvije dize; za djelomično opterećenje i puni gas.
Druga krajnost su dvotaktni dizeli. Takvi su svi brodski motori (mislim na ozbiljne brodove, ne koče, čamce, jahte i slično). Poznata kenedijevka (hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_serija_2061) koristi dvotaktni dizel motor. Motor je opremljen mehaničkim kompresorom, usis zraka je preko usisnih kanala s lamelama, a ispuh ide preko ispušnih ventila u glavi. V16 motor razvija od 1800 do 1900 KS (ovisno o izvedbi) i direktno pokreće elektrogenerator. Ta struja onda preko elektromotora pokreće lokomotivu i vlak.
Ovi motori u lokomotivama (kenedijevka ima obujam od 567 kubična inča po cilindru tj. cca 9,29 litara po cilindru što daje ukupni obujam motora od cca 148,7 litara) su neka granična vrijednost od koje se koriste dvotaktni dizeli. Između ovih dječjih motorčića i ovih zbilja velikih motora se koriste četverotaktne izvedbe.
Ti veliki sporohodni dvotaktni dizeli (radna brzina cca 50 okretaja u minuti) su najefikasniji motori čiji je termički stupanj korisnosti veći od 50 posto. Ovo je tehnologija koja je poznata preko 50 godina.

Dakle, onaj video kaže da koriste mehanički kompresor (dakle, motor ne diše preko kartera) pa onda može imati normalni donji dio i normalno podmazivanje što znači da će ubrizgavati benzin pa nema ulja u ispušnim plinovima. Ako primjene i ispušne ventile, onda se ispuh može jako precizno nadzirati pa bi i ispuh trebao biti pod kontrolom. Ostaje samo pitanje cijene (blok je kompliciraniji, glava je defacto ista kao na viertaktu, i imamo dodatni mehanički kompresor).

Cvajo je lijepo objašnjen na wikipediji pa preporučam da to proučite malo koga zanima: en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine
01.07.2025 | 09:02
Pa di si, Djuroooo! Fališ nam, čovječe, da nam napišeš jedan ovakav post makar jednom tjedno. Koncizan, argumentiran, jasan, bez laprdanja. Hvala ti, sad si mi uljepšao dan jedno 2000%. Lupio bih ti palac, ali ga ukinuše admini.
01.07.2025 | 10:31
Auuu, taman jutros citam ovu temu i razmisljam gdje je Djuro.
01.07.2025 | 10:34
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?
01.07.2025 | 12:41
edwfc.de/
01.07.2025 | 13:47
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)
01.07.2025 | 16:51
Djuro genijalac kaže:
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)


Djuro, brate! Neka si se vratio! Palac gore.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 1 sat
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.08 Seconds

Provided by iJoomla SEO