Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


29.06.2025 | 16:38
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.
29.06.2025 | 17:00
I tako, malo po malo, dođeš do toga da Tomos APN4 izgleda kao Honda Goldwing
30.06.2025 | 04:31
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.
30.06.2025 | 12:24
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?
30.06.2025 | 15:38
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250
Vjerojatno je praktičnije mješati ulje direktno u gorivo, a i motor je mamnje kompliciran.
30.06.2025 | 21:24
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.
01.07.2025 | 04:13
Miro Spiro kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?


Nije isto. Autolube je automatski miješao mazivo s gorivom i sagorijevo ih zajedno. Isto što i APN samo da ne mješaš ti na pumpi, nego mješa autolubsistem. Ovdje se ne miješa nikako, nego gorivo samo gori a mazivo (nekako) dolazi na mijesto gdje treba mazati i tu maže. Više je to nešto skično onom automatskom podmazivanju koje su u kamionima uveli negdje sredinom 80 setih.
Taj autolube u Johnson i Merkury je bio jedno veliko sranje. Na jednom sam točio 1:100 i otkačilo autolub. Motor je bolje išlo s manje problema.
01.07.2025 | 05:15
Bertone kaže:
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.


Tko je uopce govorio o registraciji?
Govorili smo o dvotaktnim motoru koji ne ide na benzin i podmazivanju. Ja sam se nadovezao da ima motora koji imaju podmazivanje iz posebnog spremnika.
Ne vidim razlog zasti se ne bi mogli proisvesti 2-taktni motori s neovisnim podmazivanjem a da se mogu registrirati ili mislis da takvi motori zbog posebnog spremnika za ulje nikako ne smiju na prometnicu pa tako ne mogu biti registrirabi?


PS. Nismo vise u 80-ima, valjda je tehnologija nesto napredovala?
01.07.2025 | 08:35
Pozdrav svima,

Vidim da ste temeljito zahirili i, bez uvrede, nemate pojma o cvajtaktima. Dvotaktni motor se može normalno podmazivati kao i svaki drugi motor. Karter, ulje, klizni ležajevim pumpa ulja itd....
Osnovno što treba znati kod rada 2T motora je to da se odjednom u njemu događa kompletna izmjena plinova (ispuh i usis) skupa s kompresijom te nam ostaje izgaranje ekspanzija i tako imamo dva radna takta. 2T motori razvijaju veću specifičnu snagu od 4T zato jer je za svaki okretaj radilice jedan radni takt pa su teoretski dvaput jači od 4T. Da bi ova kompletna izmjena tvari bila moguća, cvajo treba kompresor koji će gurati svježi zrak (ili smjesu) i tako izgurati plinove izgaranja iz cilindra.
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori. Ako je riječ o malima, onda rade na benzin s usisom preko kartera gdje donji dio klipa služi kao kompresor koji tjera tu smjesu preko ophodnih kanala u gornji dio motora (iznad klipa) gdje to pali svjećica i blabla truć. Radilica je kod takvih motora na igličastim ležajevima, imate samo dvije kompresijske karike (nema uljne) i koristite 1-2 postonu mješavinu ulja i benzina za rad. To su ovi dječji motorčići obujma 30-80 ccm za motorne pile, flakserice i slične namjene. Motor je neosjetljiv na nagib (nema kartera s uljem na dnu), rasplinjač isto nema plovka, nego radi preko membrane s dvije dize; za djelomično opterećenje i puni gas.
Druga krajnost su dvotaktni dizeli. Takvi su svi brodski motori (mislim na ozbiljne brodove, ne koče, čamce, jahte i slično). Poznata kenedijevka (hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_serija_2061) koristi dvotaktni dizel motor. Motor je opremljen mehaničkim kompresorom, usis zraka je preko usisnih kanala s lamelama, a ispuh ide preko ispušnih ventila u glavi. V16 motor razvija od 1800 do 1900 KS (ovisno o izvedbi) i direktno pokreće elektrogenerator. Ta struja onda preko elektromotora pokreće lokomotivu i vlak.
Ovi motori u lokomotivama (kenedijevka ima obujam od 567 kubična inča po cilindru tj. cca 9,29 litara po cilindru što daje ukupni obujam motora od cca 148,7 litara) su neka granična vrijednost od koje se koriste dvotaktni dizeli. Između ovih dječjih motorčića i ovih zbilja velikih motora se koriste četverotaktne izvedbe.
Ti veliki sporohodni dvotaktni dizeli (radna brzina cca 50 okretaja u minuti) su najefikasniji motori čiji je termički stupanj korisnosti veći od 50 posto. Ovo je tehnologija koja je poznata preko 50 godina.

Dakle, onaj video kaže da koriste mehanički kompresor (dakle, motor ne diše preko kartera) pa onda može imati normalni donji dio i normalno podmazivanje što znači da će ubrizgavati benzin pa nema ulja u ispušnim plinovima. Ako primjene i ispušne ventile, onda se ispuh može jako precizno nadzirati pa bi i ispuh trebao biti pod kontrolom. Ostaje samo pitanje cijene (blok je kompliciraniji, glava je defacto ista kao na viertaktu, i imamo dodatni mehanički kompresor).

Cvajo je lijepo objašnjen na wikipediji pa preporučam da to proučite malo koga zanima: en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine
01.07.2025 | 09:02
Pa di si, Djuroooo! Fališ nam, čovječe, da nam napišeš jedan ovakav post makar jednom tjedno. Koncizan, argumentiran, jasan, bez laprdanja. Hvala ti, sad si mi uljepšao dan jedno 2000%. Lupio bih ti palac, ali ga ukinuše admini.
01.07.2025 | 10:31
Auuu, taman jutros citam ovu temu i razmisljam gdje je Djuro.
01.07.2025 | 10:34
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?
01.07.2025 | 12:41
edwfc.de/
01.07.2025 | 13:47
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)
01.07.2025 | 16:51
Djuro genijalac kaže:
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)


Djuro, brate! Neka si se vratio! Palac gore.
23.07.2025 | 21:10
Rimac opet oborio svjetske rekorde!

24.07.2025 | 08:23
Sjećam se i Wartburga i Trabanta.

Prvi je bio čuven po osebujnom mirisu i karakterističnom radu motora, a drugi po tome što mu je karoserija dobrim dijelom bila od plastike.

U Trabantu se nisam nikad vozio (vozili su ih samo turisti iz istočnih zemalja, i vrlo rijetko su se viđali na cesti), a u Wartburgu sam se vozio nekoliko puta godišnje, i vožnja je bila prilično udobna za ono vrijeme.
24.07.2025 | 21:45
Da je netko prije 10 godina rekao da će se Bugatti razvijati u Hrvatskoj mogli bismo mu samo reći da je potpuno lud...

autonet.bug.hr/auto-tehnika/pogledajte-k...-rimac-kampusu-52372
24.07.2025 | 23:25
Pusti sad Bugatti, đe je RoboTaxi?
25.07.2025 | 07:32
Bertone kaže:
Pusti sad Bugatti, đe je RoboTaxi?


Bit će i to. Frend mi radi kod njega i baš na tome, pa znam koliko smijem znati, ekipa radi na tome punom parom, ali to je velik zagriz.
29.07.2025 | 21:27
30.07.2025 | 10:59
Malo o “zelenim” autima:
www.facebook.com/reel/1967960357349858/?...tid=rS40aB7S9Ucbxw6v

PS: I sam Hitler bi se posramio.
09.08.2025 | 19:55


Kakav ulov na cesti danas nakon kupanja: Lamborghini Aventador SVJ Roadster!

AWD, 6.500 ccm, V12, 730 ks. Za palac gore dobili smo jedno turiranje, čuje se kao zemljotres!

Cijena? Sitnica! Preko pola milijuna, konkretni model 586.000 €.
09.08.2025 | 23:36
da li ima smisla pitati kolika mu je potrosnja goriva?
09.08.2025 | 23:38
Ender kaže:
da li ima smisla pitati kolika mu je potrosnja goriva?


Mislim da to ne brine momke koji su ga vozili!

Inače, tehnički podatak je od 17 do 27 litara na 100 km.
10.08.2025 | 08:22
Pa i ne trosi toliko puno koliku zapreminu i snagu ima.
U stvari je dosra stedljiv. Moj je 5x slabili i trosi 3.5x manje.
10.08.2025 | 12:14
Sad, kad si spomenuo Lambo, prekjučer mi je ovo iskočilo na YT
26.08.2025 | 12:58
EMUSK7.jpg

Koji od vas vozi ovu Teslu?
26.08.2025 | 13:13
Prati li neko od vas rabljene elektricne automobile?

Kako polovnjaci uopce drze cijenu? Jel to uopce pametna kupnja, s obizrom na degradaciju baterije? :/
26.08.2025 | 14:04
Kako se uopće te baterije skladište / recikliraju kad im dođe kraj? Koliko to košta, ne vlasnika auta, već općenito? Nekako si mislim da "životni" ciklus jednog potpuno električnog automobila uopće nije ekološki niti jeftin (pogotovo kad se uzme u obzir materijali i izrada baterije)..
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 7 sati
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?
  • Bertone: Imaš pravo, M$ Office na PC-u i W11 piše što korisnik stisne na tipkovnici, dok na MBP i MacOS-u isti taj office radi na misli korisnika :D
  • drpongrac23: Mješate RAM i takt CPU na PC-u i na Mac-u. Dva potpuno različita OS-a koji iskoristavaju resurse na potpuno drugačiji način. Mac je Mac, a PCje PC.
  • Bertone: ??
  • drpongrac23: Mješate RAM 8

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, Riba, temeljnik, zoranowsky, Anonimci (487)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.55 Seconds

Provided by iJoomla SEO