Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


29.06.2025 | 16:38
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.
29.06.2025 | 17:00
I tako, malo po malo, dođeš do toga da Tomos APN4 izgleda kao Honda Goldwing
30.06.2025 | 04:31
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.
30.06.2025 | 12:24
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?
30.06.2025 | 15:38
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250
Vjerojatno je praktičnije mješati ulje direktno u gorivo, a i motor je mamnje kompliciran.
30.06.2025 | 21:24
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.
01.07.2025 | 04:13
Miro Spiro kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Podmazivanje moze ici i iz posemnog spremnika.


Tako je! Palac gore!

Trockensumpfschmierung- Poseban spremnik iz kojeg se podmazuje svaki ležaj ciljano, mazivo se pumpom dovlači na ta mjesta. Višak maziva se filtrira i vraća u spremnik.


To je nesto kao autolube sistem na Johnson motorima sa kraja 80- tih?


Nije isto. Autolube je automatski miješao mazivo s gorivom i sagorijevo ih zajedno. Isto što i APN samo da ne mješaš ti na pumpi, nego mješa autolubsistem. Ovdje se ne miješa nikako, nego gorivo samo gori a mazivo (nekako) dolazi na mijesto gdje treba mazati i tu maže. Više je to nešto skično onom automatskom podmazivanju koje su u kamionima uveli negdje sredinom 80 setih.
Taj autolube u Johnson i Merkury je bio jedno veliko sranje. Na jednom sam točio 1:100 i otkačilo autolub. Motor je bolje išlo s manje problema.
01.07.2025 | 05:15
Bertone kaže:
jura22 kaže:
Pa i danas se rade. Recimo Yamaha YZ250...

Jel moš YZ250 registrirati i voziti po cesti - nemreš.


Tko je uopce govorio o registraciji?
Govorili smo o dvotaktnim motoru koji ne ide na benzin i podmazivanju. Ja sam se nadovezao da ima motora koji imaju podmazivanje iz posebnog spremnika.
Ne vidim razlog zasti se ne bi mogli proisvesti 2-taktni motori s neovisnim podmazivanjem a da se mogu registrirati ili mislis da takvi motori zbog posebnog spremnika za ulje nikako ne smiju na prometnicu pa tako ne mogu biti registrirabi?


PS. Nismo vise u 80-ima, valjda je tehnologija nesto napredovala?
01.07.2025 | 08:35
Pozdrav svima,

Vidim da ste temeljito zahirili i, bez uvrede, nemate pojma o cvajtaktima. Dvotaktni motor se može normalno podmazivati kao i svaki drugi motor. Karter, ulje, klizni ležajevim pumpa ulja itd....
Osnovno što treba znati kod rada 2T motora je to da se odjednom u njemu događa kompletna izmjena plinova (ispuh i usis) skupa s kompresijom te nam ostaje izgaranje ekspanzija i tako imamo dva radna takta. 2T motori razvijaju veću specifičnu snagu od 4T zato jer je za svaki okretaj radilice jedan radni takt pa su teoretski dvaput jači od 4T. Da bi ova kompletna izmjena tvari bila moguća, cvajo treba kompresor koji će gurati svježi zrak (ili smjesu) i tako izgurati plinove izgaranja iz cilindra.
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori. Ako je riječ o malima, onda rade na benzin s usisom preko kartera gdje donji dio klipa služi kao kompresor koji tjera tu smjesu preko ophodnih kanala u gornji dio motora (iznad klipa) gdje to pali svjećica i blabla truć. Radilica je kod takvih motora na igličastim ležajevima, imate samo dvije kompresijske karike (nema uljne) i koristite 1-2 postonu mješavinu ulja i benzina za rad. To su ovi dječji motorčići obujma 30-80 ccm za motorne pile, flakserice i slične namjene. Motor je neosjetljiv na nagib (nema kartera s uljem na dnu), rasplinjač isto nema plovka, nego radi preko membrane s dvije dize; za djelomično opterećenje i puni gas.
Druga krajnost su dvotaktni dizeli. Takvi su svi brodski motori (mislim na ozbiljne brodove, ne koče, čamce, jahte i slično). Poznata kenedijevka (hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_serija_2061) koristi dvotaktni dizel motor. Motor je opremljen mehaničkim kompresorom, usis zraka je preko usisnih kanala s lamelama, a ispuh ide preko ispušnih ventila u glavi. V16 motor razvija od 1800 do 1900 KS (ovisno o izvedbi) i direktno pokreće elektrogenerator. Ta struja onda preko elektromotora pokreće lokomotivu i vlak.
Ovi motori u lokomotivama (kenedijevka ima obujam od 567 kubična inča po cilindru tj. cca 9,29 litara po cilindru što daje ukupni obujam motora od cca 148,7 litara) su neka granična vrijednost od koje se koriste dvotaktni dizeli. Između ovih dječjih motorčića i ovih zbilja velikih motora se koriste četverotaktne izvedbe.
Ti veliki sporohodni dvotaktni dizeli (radna brzina cca 50 okretaja u minuti) su najefikasniji motori čiji je termički stupanj korisnosti veći od 50 posto. Ovo je tehnologija koja je poznata preko 50 godina.

Dakle, onaj video kaže da koriste mehanički kompresor (dakle, motor ne diše preko kartera) pa onda može imati normalni donji dio i normalno podmazivanje što znači da će ubrizgavati benzin pa nema ulja u ispušnim plinovima. Ako primjene i ispušne ventile, onda se ispuh može jako precizno nadzirati pa bi i ispuh trebao biti pod kontrolom. Ostaje samo pitanje cijene (blok je kompliciraniji, glava je defacto ista kao na viertaktu, i imamo dodatni mehanički kompresor).

Cvajo je lijepo objašnjen na wikipediji pa preporučam da to proučite malo koga zanima: en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine
01.07.2025 | 09:02
Pa di si, Djuroooo! Fališ nam, čovječe, da nam napišeš jedan ovakav post makar jednom tjedno. Koncizan, argumentiran, jasan, bez laprdanja. Hvala ti, sad si mi uljepšao dan jedno 2000%. Lupio bih ti palac, ali ga ukinuše admini.
01.07.2025 | 10:31
Auuu, taman jutros citam ovu temu i razmisljam gdje je Djuro.
01.07.2025 | 10:34
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?
01.07.2025 | 12:41
edwfc.de/
01.07.2025 | 13:47
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)
01.07.2025 | 16:51
Djuro genijalac kaže:
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
2T motori se rade ili kao najmanji ILI KAO NAJVEĆI motori.


Gdje je tu Wartburg?


Rade se, prezent. Čitati s razumijevanjem, molim.

Radili su se (prošlost) i kao motori srednjih veličina nakon II. rata zbog mehaničke jednostavnosti (čitaj cijene) dok ispuh nije bio bitan. Wartburg, Saab, Trabant su neki od korisnika cvajtakta (da sad ne ulazim u cijelu scenu mini-autića nakon rata u Njemačkoj koji su bili cvajtakti gotovo bez iznimke)


Djuro, brate! Neka si se vratio! Palac gore.
23.07.2025 | 21:10
Rimac opet oborio svjetske rekorde!

24.07.2025 | 08:23
Sjećam se i Wartburga i Trabanta.

Prvi je bio čuven po osebujnom mirisu i karakterističnom radu motora, a drugi po tome što mu je karoserija dobrim dijelom bila od plastike.

U Trabantu se nisam nikad vozio (vozili su ih samo turisti iz istočnih zemalja, i vrlo rijetko su se viđali na cesti), a u Wartburgu sam se vozio nekoliko puta godišnje, i vožnja je bila prilično udobna za ono vrijeme.
24.07.2025 | 21:45
Da je netko prije 10 godina rekao da će se Bugatti razvijati u Hrvatskoj mogli bismo mu samo reći da je potpuno lud...

autonet.bug.hr/auto-tehnika/pogledajte-k...-rimac-kampusu-52372
24.07.2025 | 23:25
Pusti sad Bugatti, đe je RoboTaxi?
25.07.2025 | 07:32
Bertone kaže:
Pusti sad Bugatti, đe je RoboTaxi?


Bit će i to. Frend mi radi kod njega i baš na tome, pa znam koliko smijem znati, ekipa radi na tome punom parom, ali to je velik zagriz.
29.07.2025 | 21:27
30.07.2025 | 10:59
Malo o “zelenim” autima:
www.facebook.com/reel/1967960357349858/?...tid=rS40aB7S9Ucbxw6v

PS: I sam Hitler bi se posramio.
09.08.2025 | 19:55


Kakav ulov na cesti danas nakon kupanja: Lamborghini Aventador SVJ Roadster!

AWD, 6.500 ccm, V12, 730 ks. Za palac gore dobili smo jedno turiranje, čuje se kao zemljotres!

Cijena? Sitnica! Preko pola milijuna, konkretni model 586.000 €.
09.08.2025 | 23:36
da li ima smisla pitati kolika mu je potrosnja goriva?
09.08.2025 | 23:38
Ender kaže:
da li ima smisla pitati kolika mu je potrosnja goriva?


Mislim da to ne brine momke koji su ga vozili!

Inače, tehnički podatak je od 17 do 27 litara na 100 km.
10.08.2025 | 08:22
Pa i ne trosi toliko puno koliku zapreminu i snagu ima.
U stvari je dosra stedljiv. Moj je 5x slabili i trosi 3.5x manje.
10.08.2025 | 12:14
Sad, kad si spomenuo Lambo, prekjučer mi je ovo iskočilo na YT
26.08.2025 | 12:58
EMUSK7.jpg

Koji od vas vozi ovu Teslu?
26.08.2025 | 13:13
Prati li neko od vas rabljene elektricne automobile?

Kako polovnjaci uopce drze cijenu? Jel to uopce pametna kupnja, s obizrom na degradaciju baterije? :/
26.08.2025 | 14:04
Kako se uopće te baterije skladište / recikliraju kad im dođe kraj? Koliko to košta, ne vlasnika auta, već općenito? Nekako si mislim da "životni" ciklus jednog potpuno električnog automobila uopće nije ekološki niti jeftin (pogotovo kad se uzme u obzir materijali i izrada baterije)..
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 17 sati, 14 minuta
  • smayoo: [link]
  • ydrea: @Vanjuška - imamo! Poslao sam ti pp ;)
  • drlovric: Akom znate nekoga da prodaje SteamDeck, ja bih to kupio...
  • Piko: Zašto WP ? .... ima .... samo ja radim u Laravelu, no WP mi nije stran.. što konkretno treba ?
  • dpasaric: Svi otišli u keramičare. Naš ex-voditelj weba radi s mramorom sada. :)
  • Vanjuška: Imamo li na Jabučnjaku ikoga tko je vičan WordPressu i općenito web hokus pokus?
  • Riba: Anker ili Baseus i na miru si.
  • drlovric: Ja vjerujem Ankeru. Godinama bez problema
  • dpasaric: Ne kupuj nikada jeftine punjače za auto, gomila je uništenih iPhonea na taj način.
  • Yonkis: ima netko za preporučiti autopunjač a da ima USB C i USB A? Ne vjerujem ovima ovim artiklima od 5€.
  • zvone: Vrhunski. Moj prvi OS je 7.5. Digao ga i igrao Sim Tower satima. Kao u stara dobra vremena.
  • smayoo: Evo stavio sam ja [link]
  • dpasaric: To je vrijedan link, nemoj da se izgubi na Vikalici, imamo u forumu grupu MacOS Classic, pa ostavi tamo da ostane
  • IgorD: Da, mogao bih nekom to amjestit full scree da se šokira kad se vrati a komp
  • smayoo: hvala!
  • drlovric: Ovo je tako cool. Svaka cast!!
  • Ender: @IgorD: ovo je sjajno! hvala!
  • IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
  • IgorD: Upravo otkrio: [link]
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.71 Seconds

Provided by iJoomla SEO