Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


16.04.2025 | 20:53
Znači obojica niste pogledali YouTube koji sam stavio. Tamo je objašnjeno da auto ima dva fena, ventilatora koji usisavaju zrak ispod auta tolikom silom da je očigledno da može visiti naopačke i čak se pomaknuti.
Kad nešto toliko prijanja uz podlogu onda može proći i većom brzinom kroz zavoje a da ne izleti i u tome je trik zašto je taj auto brži od formula jedan.
Obična formula jedan generira silu pritiska aerodinamikom i kod malih brzina sila nije dovoljno snažna da pritisnem bolid to jest njegove gume i tako ostvari veće trenje.
Dok ovaj auto ima pomoć u obliku tih ventilatora koji ga doslovno priljube bez obzira na brzinu kojom se kreće. Dalje je valjda jasno.
16.04.2025 | 21:55
Ocito kad rade “ventilatori” sila trenja se najmanje podupla ako ne i vise od duplo, sto znaci da u tom trenutku auto ne moze ici najvecom brzinom.
Zato je i dobitak 3s.
16.04.2025 | 22:36
3 sekunde na stazi gdje je jedan krug 2,8 km je ogromna razlika,... na staroj Sjevernoj petlji (Nordschleife) gdje je krug bio 20,8 km, razlika os 3 sekunde bi bila velika, ali na 2,8 km je stvarno ogromna razlika.

Što se pak tiče potiska ovog EV-a iz videa, koliko sam pročitao ta dva ventilatora mogu stvoriti potisak na podlogu od dvije tone, ali taj potisak nije konstantan nego varijabilan tako da se maksimalni downforce koristi samo kad treba tj. u zavojima i možda prvim metrima starta.
17.04.2025 | 00:55
Yonkis kaže:
Znači obojica niste pogledali YouTube koji sam stavio.


Rekao si da gledam od 4:44. Gledao sam od 4:44 dok mi nije dosadilo gledati ruke i volan kako mrdaju lijevo-desno. Pri tom nisam čuo da itko nešto objašnjava. Ako je ranije netko objasnio ovo što si ti napisao, jbg. Tlaka mi je gledati ta videa. Život mi je prekratak.

Zato ti hvala što si ipak napisao o čemu se radi. Jbg. Ja sam zastarjeli model. Puno brže čitam, nego što netko može pričati.
17.04.2025 | 22:19
Linkao sam na vožnju gdje obara rekord. A u prvih 4 min objašnjava kakvo je to električno vozilo sa usisivačima. Mislio sam da je netko ipak pogledao sve. Eto, preporučam i početak videa.
17.04.2025 | 22:21
IMG_9039.png
18.04.2025 | 10:26
Yonkis kaže:
IMG_9039.png


Pravu pricu bi pokazao grafikon prodaje svih elektricnih vozila po drzavama.

Pitanje je dal Europljani sabotiraju Teslu radi Muska (sto sumnjam) ili elektricno vozilo kao koncept radi nedovoljno razvijene infrastrukture, te mnostva zivotnih kompromisa koje moras praviti radi toga (taj sam ja).
30.04.2025 | 21:59
Evo i test Alfe 33... nažalost, sve do zadnje su rasprodane!



Malo manje sam tužan jer mi nedostaje 2 milijuna € koliko dođe primjerak s ICE motorom. Ne znam cijenu za EV model, ali nije niti važno jer su svi kupci uzeli non-EV izvedbu. Očekivano...
30.04.2025 | 23:14
Za mene ne postoji auto o kojem vrijedi slušati 20 minuta bilo čijeg trkeljanja.
01.05.2025 | 00:14
A koje teme su vrijedne 20 min tvoje pažnje, na YT? Ne mora biti YT jer sve što je rekao može biti i napismeno, sa par slika. Poput članka. Ili zgloba.
01.05.2025 | 06:59
Preferiram čitanje jer sam u životu, od djetinjstva, čitao puno i intenzivno pa mogu čitati vrlo brzo, a kad je tekst redundantan (ponavlja se, ili je nafutran ispraznim rečenicama da zvuči učeno), još i brže. Kad premotavaš video, ne možeš skenirati sadržaj.

A koje su teme vrijedne 20 (i više) minuta moje pune pažnje? Hm... Na TEDu ima dosta toga. Čak i ne bih sad ništa posebno izdvajao. Pametne ljude koji su sposobni koncizno i suvislo iznositi svoje misli spreman sam slušati i satima, čak i ako se ne slažem s njima potpuno, čak i ako tema nije nešto što je inače predmet mog interesa.

Nije TED jedino čega bi se mogao sjetiti. Evo, na primjer
youtu.be/FRM-WyW7R0o?feature=shared&t=9805

Vrijedi pogledati cijeli razgovor, ali tu sam namjerno linkao baš taj dio koji je meni osobno "punchline" za pamćenje. Inače, konkretno taj razgovor svi pamte po rečenici "Razgovor se uvijek odvija na razini glupljega."
29.05.2025 | 19:13
Brandovi koji žele to jest ne žele CarPlay Ultra:

Brands Confirmed IN:
Land Rover
Lincoln
Audi
Volvo
Honda
Nissan
Ford
Porsche
Jaguar
Acura
Polestar
Infiniti
Renault
Aston Martin
Hyundai
Kia
Genesis
Brands Confirmed OUT:
BMW
Buick
BYD
Cadillac
Chevrolet
Chrysler
Dodge
Fiat
GMC
Jeep
Lexus
Mazda
Mercedes-Benz
RAM
Rivian
Subaru
Suzuki
Tesla
Toyota
Volkswagen
29.05.2025 | 22:02
Meni su funkcionalnosti običnog CarPlaya sasvim dovoljne, jer ovo s Ultrom je priča u kojoj CarPlay preuzima praktično cijelu kontrolu nad sustavima vozila. I da, naravno da bi me tako nešto veselilo da vozim npr. Teslu koji je sav digitalan, bilo bi mi super da mi je cijeli GUI Appleov!

No, kao netko kome je "dealbreaker" kod auta ako ima potpuno digitalnu ploču, novi CarPlay Ultra sigurno nije napeta stvar. Meni je minimum da su brzinomjer i kontađiri fizički analogni instrumenti. A posebno me veseli ako je tu još "čukica". Vidim da se ta bitka lagano gubi i da je čak moja Alfa kod zadnjih modela poubijala analogne instrumente - i to mi se nikako ne sviđa. No, zato mi se sviđa kakve instrumente ima zadnji Bugatti.

Ovo je meni sexy, a ne CarPlay:

30.05.2025 | 08:27
To je zato što si oronuli starkelja.
30.05.2025 | 19:31
Nemam problem s tim!
10.06.2025 | 20:35
Alfa.png


Da malo Davora oraspoložimo nakon onog napada karmanijaka.
10.06.2025 | 20:39
Koliko su šarma imali automobili iz tog doba, danas često i ne znaš koja je marka u pitanju - svi izgledaju isto, pogotovo u mini-SUV kategoriji...

Ovi modeli su najčešći odabir za retrofit prerade, ali cijene su samo za bogataše.
13.06.2025 | 09:55
Oprosti, možeš li ponoviti što si maloprije rekao, nisam te baš najbolje čuo?
13.06.2025 | 15:09
smayoo kaže:
Oprosti, možeš li ponoviti što si maloprije rekao, nisam te baš najbolje čuo?


Link ima neke restrikcije, pa se ne pokazuje, ukratko: neka studija je pokazala da su daleko veći rizik vozači koji voze 10-20% ispod brzine ostalih na cesti nego oni koji voze 10-20% brže od ostalih.

To mi je bilo zanimljivo jer bi netko rekao da je sporije uvijek sigurnije.
13.06.2025 | 16:25
Link ti je polomljen. Ne radi čak ni kad se sirovo c&p u browser - otvori se prazna stranica i piše samo "Bad URL hash".
14.06.2025 | 07:39
dpasaric kaže:
smayoo kaže:
Oprosti, možeš li ponoviti što si maloprije rekao, nisam te baš najbolje čuo?


Link ima neke restrikcije, pa se ne pokazuje, ukratko: neka studija je pokazala da su daleko veći rizik vozači koji voze 10-20% ispod brzine ostalih na cesti nego oni koji voze 10-20% brže od ostalih.

To mi je bilo zanimljivo jer bi netko rekao da je sporije uvijek sigurnije.


Palac gore, daj davore molim te!

To ja uvijek govorim! U Auto školi u njemačkoj, kad sam ja polagao, nije nam instruktor dozvolio da se krećemo sporije od dozvoljenog i u ispitu bi to isto bio razlog za ponavljanje. Btw, Odmah prvi dan bez ikakvog poligona i teorije se tada sjedalo u auto i u promet. Nakon dva prva sata panike s kvačilom je svako provozo.
Ali i postavljanje znakova na prometnicama je negdje drugačije i pametnije riješeno.
U njemačkoj, a i u Sloveniji (koliko vidim sve više) se stavlja jedno ograničenje van naseljenog mjesta i jedno u mjestu, ako je za tu cestu dozvoljeno 90 onda je 90 a ne spusti na 40 zbog zavoja, pa na 60 eto ima zavoj ali ne tako "opasan". Brate 90 pa se ti snalazi, što ti ja tu imam savjetovati.
14.06.2025 | 11:21
U Australiji (konkretno, u saveznoj državi Victoriji) je svuda izvan naselja, a da nije autocesta, opće ograničenje 100 km/h, a pred jačim zavojima stoji žuti romb (kod nas bi bio plavi kvadrat) s preporukom brzine za taj zavoj. Ali to je preporuka.
14.06.2025 | 15:36
smayoo kaže:
U Australiji (konkretno, u saveznoj državi Victoriji) je svuda izvan naselja, a da nije autocesta, opće ograničenje 100 km/h, a pred jačim zavojima stoji žuti romb (kod nas bi bio plavi kvadrat) s preporukom brzine za taj zavoj. Ali to je preporuka.


Sve ostalo je samo navlakuša na kaznu. Jer njihova ograničenja su stvarno suluda.

Naši ljudi nemaju iskustva na brzim cestama, tako da obični rajsferšlus sistem u prestrojavanju, ako se ponašaš po pravilu, ne radi i trube ko ludi. Ko biva, vidi ga preko reda. Da se svako ponaša po logičnom pravilu, puno zastoja ne bi bilo. U mojoj obuci je bilo 8 sati obavezno Autobahn i to švapski. 4 sata po danu a 4 po mraku, skoro svaki sat je tražio punu moguću brzinu auta, pa ti vidi. Što je kod moje Ascone bilo cca 160 km/h. Gaće ti se dobro tresu kao krvavom početniku.
14.06.2025 | 16:21
Vozio si Asconu? To je bila ona prva, pretpostavljam? Ili druga, tzv. B? Ja sam vozio C, zadnji model prije Vectre. Kramica, ali u odnosu na Stojadina bila mi je kao Rolls Royce.
14.06.2025 | 17:35
Prometna signalizacija u SLO je većinom još uvijek katastrofično nelogična. Izlaz iz autoputa - ograničenje 40. To je skoro svugdje, a niko se toga ne pridržava, jer je sasvim nelogično. A o ostalim cestama - magistrale, regionalne ceste itd neću, jer se u svakoj opčini nadju pametnjakoviči, koji žele napuniti opčinski budget i stavljaju ograničenja koja nemaju veze ni sa logikom, ni sa zakonima. Baš je prošli mjesec bila čak emisija na tu temu.

A što je dobro, je tzv. "traka spašavanja" ili emergency lane, što su ljudi dobro usvojili. Na autoputevima tokom zastoja se svi maknu krajnje lijevo ili desno, tako da vatrogasci/hitna/policija imaju slobodan prolaz na sredini. Tu je zanimljivo, da stranci toga ne prakticiraju, a normalno - talijani koriste na svoj način, tako da se provozaju lagano američki po sredini. Na kraju, kad stignu do mjesta sudara, plate taj privilegij 500 EUR.
www.youtube.com/shorts/2cyWmoEQxiw
24.06.2025 | 14:33


Alfa Romeo danas slavi 115 godina.♥️

Navodno su ovo stvarno odvozili profesionalci na stazi:

28.06.2025 | 10:07
2 taktni motori se vraćaju, još bolji nego što su bili. Nema smrada i mošeš natočiti sve što ti dođe pod ruku.
29.06.2025 | 08:19
Probali su to u Hondi još devedesetih godina pa su odustali:



Ekološke norme ubijaju danas i četverotaktne motocikle (što je jedan od razloga zašto su danas motocikli tako skupi i teški) tako da se ne nadam previše da će se dvotaktni ikad više vratiti na cestu.
29.06.2025 | 13:40
Ovo je nešto skroz drugo. Ovdje kontroliraju paljenje i prilagođavaju režime ubrizgavanja optimirajući svako gorivo posebno. Tako da je u stanju sagorijevati razna goriva i pritom optimalnom djelovanju.
Nema više onoga: ring- ging- ging-ging.
29.06.2025 | 15:01
Jedino nisu objasnili kako ide podmazivanje kad gorivo nije benzin
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 11 sati
  • mbp2009: Odlično za PBZ, ali vidim sad da je baterija katastrofa pa onda ću preskočiti dok to ne srede
  • Damirst: Koristim aplikaciju PBZ, istalirao sam public verziju 26 i sve uredno radi
  • Borisone: Čak i da sada radi, možda ju slijedeća public beta skrši
  • Borisone: Prevelika kocka. Ako na iPhonu imaš internet bankarstvo i/ili ostale bitne aplikacije ne savjetujem prelazak na novu slijedeću veliku verziju dok nije na prvoj reviziji (npr. iOS 26.1)
  • mbp2009: Ekipa, itko na ios PB? Zanima me par stvari ali brine me samo pbz aplikacija
  • Yonkis: Ozzy se pridružio legendama :(
  • stefanjos: RIP ozzy!
  • cariblanco: RIP i od mene, mada sad "đavo" trlja ruke, jer mu se ekipa ojačava ;)
  • smayoo: RIP Ozzy Osbourne
  • Gjuroo: Nema za Mac...
  • drlovric: [link]
  • jura22: E da, gdje je to “begišu”?
  • jura22: Izgleda kako ce ova sezona ipak biti bolja od one 2020.!
  • cariblanco: Moj omiljeni bend Guns N’ Roses večeras u begišu....bilo bi fora da kažu "pumpaj" :D
  • Junuz: Yonkis, riješeno.Ubio sam icloud/face time na svim uređajima.Iako se problem manifestovao na 16e.Svakako nekoristim face/imesage.Hvala
  • Yonkis: @Junuz - ti si u USA? Na čijoj si mreži? Vidiš li ti te poruke koje su poslane? Da nemaš USA Apple account? Ne znam, puno informacija nedostaje za ikakvo pojašnjenje. Ili otvori remu/post.
  • cariblanco: Kakav dobar finale tenisa, inače navijam za Noleta, ali on je svoje dao...danas se "griješnik" nije dao u Alcatraz ;9
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.29 Seconds

Provided by iJoomla SEO