Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


16.04.2025 | 20:53
Znači obojica niste pogledali YouTube koji sam stavio. Tamo je objašnjeno da auto ima dva fena, ventilatora koji usisavaju zrak ispod auta tolikom silom da je očigledno da može visiti naopačke i čak se pomaknuti.
Kad nešto toliko prijanja uz podlogu onda može proći i većom brzinom kroz zavoje a da ne izleti i u tome je trik zašto je taj auto brži od formula jedan.
Obična formula jedan generira silu pritiska aerodinamikom i kod malih brzina sila nije dovoljno snažna da pritisnem bolid to jest njegove gume i tako ostvari veće trenje.
Dok ovaj auto ima pomoć u obliku tih ventilatora koji ga doslovno priljube bez obzira na brzinu kojom se kreće. Dalje je valjda jasno.
16.04.2025 | 21:55
Ocito kad rade “ventilatori” sila trenja se najmanje podupla ako ne i vise od duplo, sto znaci da u tom trenutku auto ne moze ici najvecom brzinom.
Zato je i dobitak 3s.
16.04.2025 | 22:36
3 sekunde na stazi gdje je jedan krug 2,8 km je ogromna razlika,... na staroj Sjevernoj petlji (Nordschleife) gdje je krug bio 20,8 km, razlika os 3 sekunde bi bila velika, ali na 2,8 km je stvarno ogromna razlika.

Što se pak tiče potiska ovog EV-a iz videa, koliko sam pročitao ta dva ventilatora mogu stvoriti potisak na podlogu od dvije tone, ali taj potisak nije konstantan nego varijabilan tako da se maksimalni downforce koristi samo kad treba tj. u zavojima i možda prvim metrima starta.
17.04.2025 | 00:55
Yonkis kaže:
Znači obojica niste pogledali YouTube koji sam stavio.


Rekao si da gledam od 4:44. Gledao sam od 4:44 dok mi nije dosadilo gledati ruke i volan kako mrdaju lijevo-desno. Pri tom nisam čuo da itko nešto objašnjava. Ako je ranije netko objasnio ovo što si ti napisao, jbg. Tlaka mi je gledati ta videa. Život mi je prekratak.

Zato ti hvala što si ipak napisao o čemu se radi. Jbg. Ja sam zastarjeli model. Puno brže čitam, nego što netko može pričati.
17.04.2025 | 22:19
Linkao sam na vožnju gdje obara rekord. A u prvih 4 min objašnjava kakvo je to električno vozilo sa usisivačima. Mislio sam da je netko ipak pogledao sve. Eto, preporučam i početak videa.
17.04.2025 | 22:21
IMG_9039.png
18.04.2025 | 10:26
Yonkis kaže:
IMG_9039.png


Pravu pricu bi pokazao grafikon prodaje svih elektricnih vozila po drzavama.

Pitanje je dal Europljani sabotiraju Teslu radi Muska (sto sumnjam) ili elektricno vozilo kao koncept radi nedovoljno razvijene infrastrukture, te mnostva zivotnih kompromisa koje moras praviti radi toga (taj sam ja).
30.04.2025 | 21:59
Evo i test Alfe 33... nažalost, sve do zadnje su rasprodane!



Malo manje sam tužan jer mi nedostaje 2 milijuna € koliko dođe primjerak s ICE motorom. Ne znam cijenu za EV model, ali nije niti važno jer su svi kupci uzeli non-EV izvedbu. Očekivano...
30.04.2025 | 23:14
Za mene ne postoji auto o kojem vrijedi slušati 20 minuta bilo čijeg trkeljanja.
01.05.2025 | 00:14
A koje teme su vrijedne 20 min tvoje pažnje, na YT? Ne mora biti YT jer sve što je rekao može biti i napismeno, sa par slika. Poput članka. Ili zgloba.
01.05.2025 | 06:59
Preferiram čitanje jer sam u životu, od djetinjstva, čitao puno i intenzivno pa mogu čitati vrlo brzo, a kad je tekst redundantan (ponavlja se, ili je nafutran ispraznim rečenicama da zvuči učeno), još i brže. Kad premotavaš video, ne možeš skenirati sadržaj.

A koje su teme vrijedne 20 (i više) minuta moje pune pažnje? Hm... Na TEDu ima dosta toga. Čak i ne bih sad ništa posebno izdvajao. Pametne ljude koji su sposobni koncizno i suvislo iznositi svoje misli spreman sam slušati i satima, čak i ako se ne slažem s njima potpuno, čak i ako tema nije nešto što je inače predmet mog interesa.

Nije TED jedino čega bi se mogao sjetiti. Evo, na primjer
youtu.be/FRM-WyW7R0o?feature=shared&t=9805

Vrijedi pogledati cijeli razgovor, ali tu sam namjerno linkao baš taj dio koji je meni osobno "punchline" za pamćenje. Inače, konkretno taj razgovor svi pamte po rečenici "Razgovor se uvijek odvija na razini glupljega."
29.05.2025 | 19:13
Brandovi koji žele to jest ne žele CarPlay Ultra:

Brands Confirmed IN:
Land Rover
Lincoln
Audi
Volvo
Honda
Nissan
Ford
Porsche
Jaguar
Acura
Polestar
Infiniti
Renault
Aston Martin
Hyundai
Kia
Genesis
Brands Confirmed OUT:
BMW
Buick
BYD
Cadillac
Chevrolet
Chrysler
Dodge
Fiat
GMC
Jeep
Lexus
Mazda
Mercedes-Benz
RAM
Rivian
Subaru
Suzuki
Tesla
Toyota
Volkswagen
29.05.2025 | 22:02
Meni su funkcionalnosti običnog CarPlaya sasvim dovoljne, jer ovo s Ultrom je priča u kojoj CarPlay preuzima praktično cijelu kontrolu nad sustavima vozila. I da, naravno da bi me tako nešto veselilo da vozim npr. Teslu koji je sav digitalan, bilo bi mi super da mi je cijeli GUI Appleov!

No, kao netko kome je "dealbreaker" kod auta ako ima potpuno digitalnu ploču, novi CarPlay Ultra sigurno nije napeta stvar. Meni je minimum da su brzinomjer i kontađiri fizički analogni instrumenti. A posebno me veseli ako je tu još "čukica". Vidim da se ta bitka lagano gubi i da je čak moja Alfa kod zadnjih modela poubijala analogne instrumente - i to mi se nikako ne sviđa. No, zato mi se sviđa kakve instrumente ima zadnji Bugatti.

Ovo je meni sexy, a ne CarPlay:

30.05.2025 | 08:27
To je zato što si oronuli starkelja.
30.05.2025 | 19:31
Nemam problem s tim!
10.06.2025 | 20:35
Alfa.png


Da malo Davora oraspoložimo nakon onog napada karmanijaka.
10.06.2025 | 20:39
Koliko su šarma imali automobili iz tog doba, danas često i ne znaš koja je marka u pitanju - svi izgledaju isto, pogotovo u mini-SUV kategoriji...

Ovi modeli su najčešći odabir za retrofit prerade, ali cijene su samo za bogataše.
13.06.2025 | 09:55
Oprosti, možeš li ponoviti što si maloprije rekao, nisam te baš najbolje čuo?
13.06.2025 | 15:09
smayoo kaže:
Oprosti, možeš li ponoviti što si maloprije rekao, nisam te baš najbolje čuo?


Link ima neke restrikcije, pa se ne pokazuje, ukratko: neka studija je pokazala da su daleko veći rizik vozači koji voze 10-20% ispod brzine ostalih na cesti nego oni koji voze 10-20% brže od ostalih.

To mi je bilo zanimljivo jer bi netko rekao da je sporije uvijek sigurnije.
13.06.2025 | 16:25
Link ti je polomljen. Ne radi čak ni kad se sirovo c&p u browser - otvori se prazna stranica i piše samo "Bad URL hash".
14.06.2025 | 07:39
dpasaric kaže:
smayoo kaže:
Oprosti, možeš li ponoviti što si maloprije rekao, nisam te baš najbolje čuo?


Link ima neke restrikcije, pa se ne pokazuje, ukratko: neka studija je pokazala da su daleko veći rizik vozači koji voze 10-20% ispod brzine ostalih na cesti nego oni koji voze 10-20% brže od ostalih.

To mi je bilo zanimljivo jer bi netko rekao da je sporije uvijek sigurnije.


Palac gore, daj davore molim te!

To ja uvijek govorim! U Auto školi u njemačkoj, kad sam ja polagao, nije nam instruktor dozvolio da se krećemo sporije od dozvoljenog i u ispitu bi to isto bio razlog za ponavljanje. Btw, Odmah prvi dan bez ikakvog poligona i teorije se tada sjedalo u auto i u promet. Nakon dva prva sata panike s kvačilom je svako provozo.
Ali i postavljanje znakova na prometnicama je negdje drugačije i pametnije riješeno.
U njemačkoj, a i u Sloveniji (koliko vidim sve više) se stavlja jedno ograničenje van naseljenog mjesta i jedno u mjestu, ako je za tu cestu dozvoljeno 90 onda je 90 a ne spusti na 40 zbog zavoja, pa na 60 eto ima zavoj ali ne tako "opasan". Brate 90 pa se ti snalazi, što ti ja tu imam savjetovati.
14.06.2025 | 11:21
U Australiji (konkretno, u saveznoj državi Victoriji) je svuda izvan naselja, a da nije autocesta, opće ograničenje 100 km/h, a pred jačim zavojima stoji žuti romb (kod nas bi bio plavi kvadrat) s preporukom brzine za taj zavoj. Ali to je preporuka.
14.06.2025 | 15:36
smayoo kaže:
U Australiji (konkretno, u saveznoj državi Victoriji) je svuda izvan naselja, a da nije autocesta, opće ograničenje 100 km/h, a pred jačim zavojima stoji žuti romb (kod nas bi bio plavi kvadrat) s preporukom brzine za taj zavoj. Ali to je preporuka.


Sve ostalo je samo navlakuša na kaznu. Jer njihova ograničenja su stvarno suluda.

Naši ljudi nemaju iskustva na brzim cestama, tako da obični rajsferšlus sistem u prestrojavanju, ako se ponašaš po pravilu, ne radi i trube ko ludi. Ko biva, vidi ga preko reda. Da se svako ponaša po logičnom pravilu, puno zastoja ne bi bilo. U mojoj obuci je bilo 8 sati obavezno Autobahn i to švapski. 4 sata po danu a 4 po mraku, skoro svaki sat je tražio punu moguću brzinu auta, pa ti vidi. Što je kod moje Ascone bilo cca 160 km/h. Gaće ti se dobro tresu kao krvavom početniku.
14.06.2025 | 16:21
Vozio si Asconu? To je bila ona prva, pretpostavljam? Ili druga, tzv. B? Ja sam vozio C, zadnji model prije Vectre. Kramica, ali u odnosu na Stojadina bila mi je kao Rolls Royce.
14.06.2025 | 17:35
Prometna signalizacija u SLO je većinom još uvijek katastrofično nelogična. Izlaz iz autoputa - ograničenje 40. To je skoro svugdje, a niko se toga ne pridržava, jer je sasvim nelogično. A o ostalim cestama - magistrale, regionalne ceste itd neću, jer se u svakoj opčini nadju pametnjakoviči, koji žele napuniti opčinski budget i stavljaju ograničenja koja nemaju veze ni sa logikom, ni sa zakonima. Baš je prošli mjesec bila čak emisija na tu temu.

A što je dobro, je tzv. "traka spašavanja" ili emergency lane, što su ljudi dobro usvojili. Na autoputevima tokom zastoja se svi maknu krajnje lijevo ili desno, tako da vatrogasci/hitna/policija imaju slobodan prolaz na sredini. Tu je zanimljivo, da stranci toga ne prakticiraju, a normalno - talijani koriste na svoj način, tako da se provozaju lagano američki po sredini. Na kraju, kad stignu do mjesta sudara, plate taj privilegij 500 EUR.
www.youtube.com/shorts/2cyWmoEQxiw
24.06.2025 | 14:33


Alfa Romeo danas slavi 115 godina.♥️

Navodno su ovo stvarno odvozili profesionalci na stazi:

28.06.2025 | 10:07
2 taktni motori se vraćaju, još bolji nego što su bili. Nema smrada i mošeš natočiti sve što ti dođe pod ruku.
29.06.2025 | 08:19
Probali su to u Hondi još devedesetih godina pa su odustali:



Ekološke norme ubijaju danas i četverotaktne motocikle (što je jedan od razloga zašto su danas motocikli tako skupi i teški) tako da se ne nadam previše da će se dvotaktni ikad više vratiti na cestu.
29.06.2025 | 13:40
Ovo je nešto skroz drugo. Ovdje kontroliraju paljenje i prilagođavaju režime ubrizgavanja optimirajući svako gorivo posebno. Tako da je u stanju sagorijevati razna goriva i pritom optimalnom djelovanju.
Nema više onoga: ring- ging- ging-ging.
29.06.2025 | 15:01
Jedino nisu objasnili kako ide podmazivanje kad gorivo nije benzin
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 tjedan, 2 dana
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Riba, tino1, Anonimci (399)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.15 Seconds

Provided by iJoomla SEO