04.08.2021 | 18:25
jandorn kaže:
Izvore moram tražiti jer sam to čuo u par navrata a nisam sam istražio da znam napamet. Kada sam si ostavio trenutak da to malo istražim izgleda da uopće nije bilo tečto naći hrpu linkova i referenci.
Primjer, primjer, primjer.
Zanimljivo, nijedan od primjera koje si tu naveo ne spominje upravo ono što si - izmislio. Da su stari Grci kastrirali dječake da bi bili seksualno roblje.
Štoviše, prilično sam siguran da ta tri primjera koje si naveo, nisi ni pročitao pažljivo (tj. dalje od naslova), jer da jesi, vidio bi da se u njima elaborira upravo teze s kojima se ne slažeš.
Ukoliko upišeš eunuch sex slave greece u Duck Duck Go ili Google odmah ćeš naći puno za ćitati.
Pa daj onda, pročitaj nešto od toga.
Ali s pažnjom i razumijevanjem.
Ali izgleda da sam bio u pravu kada sam rekao da su vjerovatno bili rimljanu u pitanju a ne grci iako je roblje i pedofilija bila rasprostranjena i tamo.
Opet izmišljaš. Nađi konkretan relevantan izvor za tu tvrdnju (da je pedofilija bila rasprostanjena u antičkog Grčkoj, odnosno da su Grci kastrirali dječake i držali ih kao seksualno roblje).
Imam dojam da ti zapravo uopće ne znaš razliku između pedofilije i pederastije. Pa zašto se onda uopće upuštaš u ovakve diskusije?
Da je Wikipedijina stranica Pederasty in ancient Greece netočna?
Da, da. Ti definitivno ne razumiješ tu razliku...
Da Sokrat i Plato nisu spomenuli u dvojim djelima kako odrasli muškarci su u sexualnim vezama sa maloljetnim dječacima što je defacto pedofilija?
Sad si baš zabudalio... Ajde, prouči malo materiju ako si već zapeo za to.
To nije pedofilija, ni de facto, ni de iure, niti ikako. Pedofilija je seksualna sklonost prema DJECI. Definicija djeteta je da se radi o spolno nezreloj osobi.
Seksualna sklonost prema adolescentima, naravno, nije pedofilija jer to nisu spolno nezrele osobe. Je li to zakonito ili ne, moralno ili ne, itd, to ovisi od društva do društva i od vremena do vremena. Samim tim što si izvukao pojam "maloljetni" pokazuješ da uopće ne razumiješ suštinu stvari. Tko je maloljetna osoba? Mlađa od 18? A na Kubi ili u Venezueli? A u USA? Kako u kojoj saveznoj državi, zar ne? A u staroj Grčkoj? Jesu li oni uopće imali pojam "punoljetnosti" u smislu u kojem ga mi danas imamo?
Moja baka se udala kad je imala 16 godina. Za to doba nije to bilo baš neobično. A i danas je dozvoljeno, uz pristanak roditelja ili staratelja. Pedofilija? Halo??
Kad si imao 16-17 i "hvatao" se s nekom curom od 16-17 negdje u škurom, tko je tu bio pedofil? Oboje?
Ako si slučajno bio među onima koji su imali curu od 16-17 dok su oni imali 18-19, onda si tek u sosu. Osvjedočeni pedofil!
Da Eunuch (muškarci koji su kastrirani) nisu postojali u Grčkoj i Rimu? Možeš li mi linkati neka djela ili povjesničare koji osporavaju navedeno?
Eto ti prvi primjer kojeg si ti meni linkao. Tamo ti na samom početku piše da eunusi nisu bili kastrirani. Čitaj, prijatelju, čitaj...
Nije argumentacija samo nabacati tri nasumična linka i misliti da nitko ne ide dalje od naslova...
NIsam ja ništa zanemario da sloboda svakog pojedinca prestaje tamo gdje počinje sloboda druge osobe nego sam ti dao kontra primjer na tvoje "nalijeću na ljude koji smatraju kako im se ne treba i ne smije dati pravo da žive normalan život i uživaju u običnim malim stvarima u kojima svi ostali uživamo.". Normalno je da društva neprihvaća ništa što nije društvena norma npr. pedofilija, mislio sam da ćeš shvatiti što želim reći.
Naravno da ne shvaćam što želiš reći. Uzeo si jedan jedini primjer koji ne ilustrira ovo načelo i baš jašeš po njemu, a ni ne razumiješ suštinu zašto je to pogrešan primjer.
Mogao sam dati bilo koji drugi primjer kao što je furries, ljudi koji briju na životinje. Ako takav dođe u restoran i traži da jede iz pseće posude izbaciti će ga van, što je to tu čudno ili negativno?
U vrijeme dok sam studirao, u SC je navraćao lik koji se nije nikad služio rukama pri jelu. Istina je da smo ga čudno gledali, ali ne sjećam se da ga je ikad netko izbacio, čak ni da mu je nešto ružno nekad rekao.
Općenito, neprihvatljiv mi je stav da je OK da društvo ne prihvaća "ništa što nije društvena norma". Prvo, zato što ta "norma" uopće nije norma, nije definirana, nije normirana, nije precizirana i nije jasna, nego ovisi o stjecaju okolnosti i količini nazadnjaštva i primitivizma kod rulje koja je nameće u danom trenutku. Drugo, zato što je društvo licemjerno i vrlo sklono iskoristiti doprinos svake takve individue (koji može biti i znatno ZNATNO veći od prosjeka - dobar je primjer Alana Turinga), a istodobno joj odbiti pravo na elementarnu ljudsku slobodu. Treće, zato što je ta "društvena norma" vrlo fluidna stvar pa se SVATKO može u nekoj situaciji i po nekom kriteriju naći "s one strane" neke društvene norme.
Uzmi neki životniji primjer pa elaboriraj svoje teze na njemu. Možda ti je Alan Turing pretežak (tim više što je posthumno primio kraljičinu ispriku za postupak prema njemu pa se onda stvarno možemo zapitati koja je to društvena "norma"). Evo nekih (možda) lakših:
Borba za pravo političkog glasa žena (suffrage). Možda nisi znao, u Europi su zadnji švicarski kantoni popustili "normi" i omogućili ženama pravo glasa tek krajem 1980-ih godina. Pretpostavljam da ti je društvena "norma" da žene imaju pravo glasa - OK? Kako tumačiš na primjer društvenu "normu" u Saudijskoj Arabiji, na primjer, gdje se žene ne mogu baš skoro nadati političkoj jednakosti kad su tek prije godinu dvije dobile pravo da upravljaju motornim vozilom?
Kako stojiš s društvenom "normom" da je žena sama kriva ako postane žrtva silovanja zato što se "izazovno" odjenula (što god značilo "izazovno")? Formalno, u EU je ta "norma" zabranjena, ali nekako, u životu, baš i nije sasvim, zar ne?
U tom smjeru, dok sam bio predsjednik vijeća roditelja u osnovnoj školi, u vrijeme dok mi je sin tamo bio, određeni broj članica vijeća je inzistirao na "normi" da se djeca moraju "primjereno" odijevati u školi. Kad sam pitao za definiciju "primjerenog" odijevanja, mjesecima nisam dobio nikakav konkretan odgovor, osim pokazivanja prstom na ovo ili ono dijete. To je prekratka suknja. Nije ništa kraća od hlačica kakve nose dječaci. Dječaci smiju nositi tako kratke hlače (štoviše, NJEN sin), ali djevojčice ne smiju nositi tako kratke suknje? Je li tu problem u suknji? Ili u spolu? Nije u redu da se vide ramena. Ali ako je to "stilski poderana majica" pa se vidi rame, onda je to OK. I tako... Kad sam rekao da nemamo konkretan stav za uputiti školskom odboru i ravnatelju i neka napišu prijedlog pravilnika o odijevanju, onda sam ja proglašen "komunjarom".
Što ćemo s društvenom "normom" izbora u prehrani? Moj sin je vegan. Vrlo je skroman i nezahtjevan. Kad je s nama u društvu i dođemo u neki restoran, spreman je prihvatiti bilo što, pa i običnu miješanu salatu s kruhom. Ali svejedno svako toliko naletimo na konobare/kuhare/vlasnike koji bi ga vrlo rado izbacili iz restorana (kao da je tražio da jede iz pseće zdjelice), samo neće, jer je tu nas četvoro čiji bi promet vrlo rado utržili.
Tako, eto, kad malo zagrebeš pod površinu, vrlo brzo vidiš da je društvena "norma" jedna nepostojeća stvar, koja samo služi ljudima koji imaju primitivnu potrebu sve oko sebe natjerati da se ponašaju isto, da se na nju pozivaju kao na neki magloviti argument. Teror većine.
Zapamti, dakle, kad god pribjegavaš teroru većine, da se *SVATKO*, pa i ti, može u nekoj sasvim trivijalnoj i neočekivanoj životnoj situaciji - naći u toj manjini koja je izvan neke društvene "norme".
Uglavnom, smatram da nije bitno što pojedinac želi nego što je najbolje za društvo.
A ti si taj koji određuje što je najbolje za društvo? Jesi?... Nisi?... Jesam li ja?... Nisam... Pa tko je onda taj koji će reći što je najbolje za društvo?
Tak kada društvo funkcionira onda može biti bitno što pojedinac želi ukoliko to ne šteti društvu.
Da se vratimo na non-binary, kako to šteti društvu što netko odbija prihvatiti konformne rodne uloge? Ne šteti društvu, nego tebe osobno iritira. Ide ti na živce jer protuslovi nečem što si ti, društvenom indoktrinacijom, prihvatio kao apsolutnu istinu koju sad netko preispituje.
Prije 100 godina su se pisale po sveučilištima diljem svijeta peticije protiv upisa žena na studije i to se argumentiralo time kako su žene prirodno snižene inteligencije, nisu sposobne za samostalno rasuđivanje, a kamoli za apstraktno razmišljanje i znanstveni rad, te kako se čini ogromna šteta društvu ako im se dozvoli da studiraju, pa kasnije i prakticiraju, na primjer medicinu ili pravo.
Što kažeš na to?
Ja sam spreman prihvatiti puno stvari ali samo uz znanstvenu metodu i/ili informiranu raspravu.
Ajoj...
4. Ono u čemu se slažem s tobom jest - svatko ima pravo deklarirati se kako hoće, a svatko drugi ima pravo to uvažavati ili ne. Ali nitko nema pravo drugu osobu vrijeđati, omalovažavati, ponižavati, a kamoli otvoreno fizički zlostavljati (ili genetički "popravljati", brrrr....
) samo zato što se ne slaže s njenim izborom.
To je moj bottom line. Oprosti mi ako se ne uspjevam izražavati kako treba. Smatram je staviti svoje misli u riječi nije jednostavna ni lagana stvar.
Pa ne znam. Ako je TO tvoj bottom line, onda fakat...
moraš poraditi na jasnoći izražavanja.