Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


23.09.2021 | 22:57
saint kaže:
Nisam siguran jesam li dobro shvatio ti si u DE,malo me buni jer se prebacujes sa valaute na valutu.A tako i zvuci i sa cijenama.
Za moje auto zamjenja ulja + ulje i filter 80 eura,filter zraka i kabine po 10 eura i ja zmjenim za 5 minuta.



idem ja u HR, i tamo sam radio neke stvari u njemackoj uglavnom mijenjam ulje.

U Slavonskom Brodu sam radi osve vece zahvate osim toga sa mijenjacem iredovnog Subaru servisa...

ako sam nesto napisao u € onda je radeno u DE ako sam nesto napisao u KN onda sam radio dolje...

uglavnom u njemackoj se auta ne popravljaju ovdje se mijenjau dijelovi... iako nekada i to je popravak. no hocu reci da ovdje nit ima znanja nit volje za nekakve vece radove o o cijenama da ne pricam.


inace se u zadnjih par godina u PITSTOP i ATU moze napravit zamjena ulja i filtera kao sto kazes jako jeftino. tako da se nemora ici u "ovlasteni servis"
a prizna se za garanciju.

ja sam dosad na BMWu jednom mijenjao ulje u servisu ostalo sam radio na crno. no kupim ulje i filtere za 100€ i onda dam covjeku 50€ na crn oda to promijeni, sada vise necu jednostavno odem u ATU i to rijesim.

tako cu i sa Subaru.

ali vece zahtjeve radim u HR ako mogu.
23.09.2021 | 23:29
Zanimljivo
24.09.2021 | 16:18
smayoo kaže:
Saint? Pa di si ti, jeo te patak!? Nema te, čovječe, ni u grahu, ni u crnoj kavi...


Druze ne znam gdje udaram,ko kad radim sranje poslove. Naletim s vremena na vrijeme na jabucnjak i pogledam da li je ekipa na okupu a da nesto pisem ili sam preumoran ili nemam vremena jbg ubi svabija.
24.09.2021 | 19:42
A jbg... samo hrabro, što da ti kažem drugo... Drži se!
24.09.2021 | 20:23
JOHN kaže:
Robert_84 ma to je nemoguće, pa trojka visoko kotira po pouzdanosti. Tvoj auto se ne kvari i reci majstoru da laže.

Aha, Habulin živi od BMW-a na kojim zvekne razvodni lanac i onda ode cijeli motor.... Ako uhvate na vrijeme, onda samo mijenjaju lanac (a to je tek veselje od zahvata, jer je lanac na strani kuplunga pa motor i mjenjač moraju van iz auta). Jesam li spomenuo da niti jedan od tih auta nema ni 200.000 km? To je, po meni, definicija smeća.
A Davora za_bavate za Alfu...
24.09.2021 | 21:03
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:
Robert_84 ma to je nemoguće, pa trojka visoko kotira po pouzdanosti. Tvoj auto se ne kvari i reci majstoru da laže.

Aha, Habulin živi od BMW-a na kojim zvekne razvodni lanac i onda ode cijeli motor.... Ako uhvate na vrijeme, onda samo mijenjaju lanac (a to je tek veselje od zahvata, jer je lanac na strani kuplunga pa motor i mjenjač moraju van iz auta). Jesam li spomenuo da niti jedan od tih auta nema ni 200.000 km? To je, po meni, definicija smeća.
A Davora za_bavate za Alfu...


da jbg tako je to, na srecu meni to nista nije bio bas problem rijesit.

jedino mije krivo sto nsiam uzeo 340 ili M3.

kao sto kazem svaka budala ima svoje zadovoljstvo. imao sam srecu da sam vozao svasta i posjedovao sto privatno sto kroz firmu.

u zivotu sam se vozi jednom u fici kroz akciju zeleno srce renaulta... a u yugu i Stojadinu nisam nikad sjedio.

No cinjenica je da preformance vozila pruzaju iskustvo koje netko nemoze znat dok ih nije provozao...

A sto se tice BMWa, ima mi jos uvijek jako ljepi osjescaj voznje.


Opet bas eto pricao sa starim kazem on ima dosta Francuza u firmi, vozila odreda vrijede od 10 000 do 50 000 kn, ima i par totalno novih te neka 2-3 godine stara... ne znam vise tocno jer ima vise od 10 vozila u firmi.

racuni su mu redovno preko 10 000 kn redovnih servisa. tako da ovaj BMW ispada i ne bas tako problematican za odrzavanje. Ipak opet i on pruza iskustvo koje ne mozes znat dok ga ne probas.

trenutno mi je problem suprugu izbacit iz STIa... kaze pase joj manji auto. sad dal cu sebu uzet M3 il cekat godinu ili dvije te uzet novi STI vidit cu.

i da ja ne odam po otpadima trazeci dijelove.

A na gorivo mjesecno potrosim vjerovatno vise nego netko u citavoj godini.

a sto se tice BMWA i kvarova, meni se auto niti jednom nije pokvario i ostavio me na cesti sto se moze redovno vidit na auto putu u HR.... ne mozes kupit takav auto i ocekivat samo toci gorivo u njega... i mijenjat ulje... onda treba ici u smijeru staroga golfa 2 ili nekakve 10tak godina stare Toyote
25.09.2021 | 16:02
ovo sam kopirao sa FBa



REALITY CHECK -This is the elephant in the room with electric vehicles. Our residential infrastructure cannot bear the load. A home charging system for a Tesla requires 75 amp service. The average house is equipped with 100 amp service. On our small street (approximately 25 homes), the electrical infrastructure would be unable to carry more than three houses with a single Tesla each.
In case you were thinking of buying hybrid or an electric car...
Ever since the advent of electric cars, the REAL cost per mile of those things has never been discussed. All you ever heard was the mpg in terms of gasoline, with nary a mention of the cost of electricity to run it.
At a neighborhood BBQ I was talking to a neighbor, a BC Hydro Executive. I asked him how that renewable thing was doing. He laughed, then got serious.
If you really intend to adopt electric vehicles, he pointed out, you had to face certain realities. For example, a home charging system for a Tesla requires 75 amp service. The average house is equipped with 100 amp service. On our small street (approximately 25 homes), the electrical infrastructure would be unable to carry more than three houses with a single Tesla each. For even half the homes to have electric vehicles, the system would be wildly over-loaded.
This is the elephant in the room with electric vehicles. Our residential infrastructure cannot bear the load. So, as our genius elected officials promote this nonsense, not only are we being urged to buy these things and replace our reliable, cheap generating systems with expensive new windmills and solar cells, but we will also have to renovate our entire delivery system! This later "investment" will not be revealed until we're so far down this dead end road that it will be presented with an 'OOPS...!' and a shrug.
If you want to argue with a green person over cars that are eco-friendly, just read the following. Note: If you ARE a green person, read it anyway. It's enlightening.
Eric test drove the Chevy Volt at the invitation of General Motors and he writes, "For four days in a row, the fully charged battery lasted only 25 miles before the Volt switched to the reserve gasoline engine." Eric calculated the car got 30 mpg including the 25 miles it ran on the battery. So, the range including the 9-gallon gas tank and the 16 kWh battery is approximately 270 miles.
It will take you 4.5 hours to drive 270 miles at 60 mph. Then add 10 hours to charge the battery and you have a total trip time of 14.5 hours. In a typical road trip, your average speed (including charging time) would be 20 mph.
According to General Motors, the Volt battery holds 16 kwh of electricity. It takes a full 10 hours to charge a drained battery. The cost for the electricity to charge the Volt is never mentioned, so I looked up what I pay for electricity.
I pay approximately (it varies with the amount used and the seasons) $1.16 per kWh. 16 kwh x $1.16 per kwh = $18.56 to charge the battery. $18.56 per charge divided by 25 miles = $0.74 per mile to operate the Volt using the battery. Compare this to a similar size car with a gasoline engine that gets only 32 mpg. $3.19 per gallon divided by 32 Mpg = $0.10 per mile.
The gasoline powered car costs about $25,000 while the Volt costs $46,000 plus. So the Government wants us to pay twice as much for a car, that costs more than seven times as much to run, and takes three times longer to drive across the country.
WAKE UP NORTH AMERICA!!!!!!!....copied from John Koth


ovaj tekst nalazim jako prakticno objasnjeno kako i sta sa elektricnim autima. jedno je bit arhitekt i znat sve o gradevini a nikad ne napustit ured i zivjet u nekakvom teorijskom svijetu gdje je sve onako kako je nacrtano na papiru, tako je isto i sa inzenjerima, ljepo je to sve crtati i objasnjavat sa kojekakvim jednadzbama, al u praksi to skoro nikada nije tako kako je zamisljeno na papriru.
25.09.2021 | 16:21
(Smayoo rides again in 3, 2, 1...... )
25.09.2021 | 18:18
Roberte, drži se ti informatike. Američka elektroenergetska infrastruktura je u prosjeku na razini one koja je u EU bila ranih šezdesetih, a norme (kako oni kažu - "Code") niti na toj razini.
  • Daddo
  • Posjetitelj
25.09.2021 | 18:51
To im je sve zato što Edisona nisu htjeli slušat.
25.09.2021 | 19:10
To im je zato što nikad ni u što tamo nije država uložila novac za javno dobro, nego je sve uvijek ovisilo o privatnom kapitalu. A nitko privatan nije htio ulagati u infrastrukturni projekt koji se vraća nikad ili eventualno za 50 godina. Naravno. Samo što oni ne kuže da država služi tome da financira ono što je potrebno svima, a ne isplati se nikom.
25.09.2021 | 19:39
smayoo kaže:
Roberte, drži se ti informatike. Američka elektroenergetska infrastruktura je u prosjeku na razini one koja je u EU bila ranih šezdesetih, a norme (kako oni kažu - "Code") niti na toj razini.



da jasno vrijeme ce pokazat, noako to sudim po HR elektro mrezi samo cu se nasmijat. no opet kazem ja gledam sve prakticno
25.09.2021 | 19:46
BMW ima zastupnika kojeg niti neprijatelju ne bi želio. Servis u skladu sa zastupnikom.
Ako imaš mehaničara koji zna servisirati, a da nije ovlašteni, onda nemaš problema.
26.09.2021 | 08:15
Elektro mobilnost ne vrijedi promatrati izdvojeno iz koncepta sve ukupne tendencije da svi pređemo na čišću i obnovljivu energiju. Samo s njom je to i moguće sad.
S jednom pametnom mrežom, bi se baterije e i Hybride auta mogle koristiti za pikove sunca i vjetra. Jer auto je potrebno 5% -10% vremena a ostalo stoji na parkingu, tada bi se njegov akumulator mogao koristiti kao skladište.
Akumulatori su sve bolji i bolji, ja sad imam drugi Hybride i kapacitet- domet se skoro pa udvostručio u odnosu na stariji. Za očekivati je da se novim tehnologijama to biti i bolje a i jeftinije.
26.09.2021 | 09:42
Koji sad imaš?
  • Daddo
  • Posjetitelj
26.09.2021 | 09:43
Ako je "auto potrebno" 5-10% vremena a ostalo stoji na parkingu... onda je jeftinije i bolje i tih 5-10% vremena zamijeniti masovnijim prijevozom nego što je to "jedno auto", koji jednako tako može biti hibridan i/ili čist. A i tih 5-10% ako već nećemo masovan prijevoz možemo zamijenit nekim prijevozim sredstvom tipa "biciklo" na istu struju koje je ne samo jeftinije u proizvodnji nego je i daleko jednostavnije za smještaj dok stoji? Opterećenja na EES su daleko manja kad puniš "biciklo" nego kad puniš neko "auto".
26.09.2021 | 09:52
JOHN kaže:
Koji sad imaš?

A i ti ga pitaš bedastoće, pa Golfa, kaj drugo
26.09.2021 | 09:53
Pa jel moguće da se opet zahebo?!
02.10.2021 | 06:58
JOHN kaže:
Koji sad imaš?


BMW 330 e
02.10.2021 | 13:12
Uuuuu, valja li što?
Koja linija?
02.10.2021 | 15:02
JOHN kaže:
Uuuuu, valja li što?
Koja linija?


Mrak je. Bolji od VW-a. Karavan G21
  • Air
  • Korisnik
  • 78
08.10.2021 | 09:17
Tko kaže da BMW nije user friendly: link

Vjerojatno je imao sportska sjedala.
11.10.2021 | 18:14
Ekipa pozdrav. Imam jedno laičko pitanje u vezi elekticnih vozila. Mozda se vec i raspravljalo o tome , ali nisam nasao. Pa ako neko zna i da mu se objasnit bio bi mu zahvalan. Jel se elektricni auti nebi mogli punit tjekom voznje do nekog postotka ili da im se produzi autonomija pritom ne mislim na regenerativno kocenje. Nego neki generator ili nesto slicno.
11.10.2021 | 19:02
Ako misliš na range extendere, to postoji. Službeno se to zove PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).
11.10.2021 | 19:10
Ne ne nisam na to mislio nego bas full elektricni.
11.10.2021 | 19:22
A kakav je to "full električni" auto kojeg puniš "nekim generatorom" u vožnji?
11.10.2021 | 19:43
Ovi koji nemaju hibridni pogon nego su samo na struju tj. Nemaju benzinski motor. A generator nebi pokretao benzisku motor nego inercija samog vozila ili na slicnu foru
11.10.2021 | 20:09
Čekaj... Ti to ozbiljno?
11.10.2021 | 20:32
Jesam neku glupost pitao? Nerazumim se bas u tematiku pa ako sam pitao neku glupost oprostite
11.10.2021 | 21:44
OK, sorry, mislio sam da nas zajeb...
To što si ti zamislio naziva se, kao koncept, u fizici - perpetuum mobile. Zamisao kojom su se bavili fizičari u 18. i 19. stoljeću, da konstruiraju stroj kojeg se jednom pokrene i dalje sam sebi stvara pokretačku energiju.

To je, naravno, nemoguće, zbog gubitaka koje svaki mehanički sustav ima.

Da ne ulazim preduboko u detalje, konkretno u ovom slučaju, ti si zamislio da se električni auto giba koristeći energiju iz baterija i da onda, dok se giba, pokreće neki generator (koristeći, na primjer, kinetičku energiju rotacije osovina kotača, ili tako nešto) koji puni te baterije.

Razlog zašto to ne radi je tzv. energetska bilanca. Da bi se auto gibao cestom, on koristi (da lupimo napamet) 100 jedinica snage (energije u jedinici vremena) iz baterije. Ta snaga savladava trenje i ostale mehaničke gubitke koje auto u kretanju mora savladati da bi se gibao. Ako sad stavimo na osovinu motora neki generator, on DODATNO (povrh spomenutog trenja i ostalih gubitaka) traži JOŠ snage. Na primjer, ako želiš generator koji s 50 jedinica snage puni bateriju, on će za to potrošiti npr. 55 jedinica jer ima i on neke svoje gubitke. I onda bi sve skupa bateriju opteretio sa 155 jedinica snage, da bi ju, dok se auto giba, punio s 50 jedinica snage.

155-50=105

Dakle, da pokušaš puniti bateriju na takav način kako si ti zamislio, zapravo je trošiš VIŠE nego da to ne radiš (105 je više potrošnje od 100 jedinica).

Regenerativno kočenje je, naravno, moguće, jer suvišak kinetičke energije koju auto ima (dakle, kad se auto giba brže nego što želiš, odnosno kad ide nizbrdo pa ubrzava više nego što je sigurno), umjesto da trošiš i pretvaraš u toplinsku energiju na mehaničkim kočnicama, rekuperiraš (vraćaš natrag) u baterije.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 sati, 53 minuta
  • VanjusOS: ljudi, da otvaram temu ili ne - da li netko stavio Windows 11 na Macbook sa intel procesorima..?
  • Bertone: *ćeš
  • Bertone: Ja sretan što ste Vi sretni,... di žeš bolji početak dana ;)
  • Tomek: I sad vidio rješenje problema sa keyboardom... :D
  • Tomek: Hvala Bertone...
  • Tomek: Sad sam skužio da sam i ja pisao u toj temi... :D E sad, još da se ne pali na bilo koji pritisak tipkovnice...
  • miomika: Hvala ti Bertone. KONAČNO!!! :)
  • smayoo: Ae. Hvala, Bertone! Ovo nisam ni upratio. :)
  • Bertone: Ima tema: [link] i ima rješenje od samog Apple-a (zadnji moj post u temi)
  • Tomek: :'(
  • smayoo: ima tema, nema rješenja :(
  • Tomek: Pozdrav svima, prije nego pokrenem temu, da li je možda obrađeno pitanje automatskog "Power on" na MacBook PRO M4 kad takneš tipkovnivu ili ga otvoriš?? To me užano živcira... Nemrem očistiti tipkovnicu a da ga ne upalim...
  • dpasaric: Spremam novi članak za pro usere Macova! :)
  • cariblanco: bijeli dim..MVGA ;)
  • drlovric: Jel imamo slucajno ovdje nekoga da je uposlenik hrvatskog telecoma?
  • Gjuroo: Ipak se kreće. aiPhone. [link]
  • dpasaric: Ja sam danas naručivao što se još može od lagera s QWERTY, pa ćemo vidjeti što ću dobiti! :)
  • zvone: Zvao istyle da interveniraju da ostavw qwerty posto ionako prave tipkovnice posebno za ht trziste. Krajnje su nezainteresirani. Ali kazu da se ljudi jako žale.
  • Bertone: Sused, ni to tema za vikalicu, trebao si to pitati u temi o budućnosti čovječanstva ;)
  • cariblanco: [link]
  • cariblanco: Vidi komentare ispod ovog teksta !!
  • cariblanco: Zadatak za smayoo...zašto je nestalo struje
  • dpasaric: Vidim da će stare QWERTY tipkovnice odjednom dobiti na cijeni! :)
  • zvone: Nervira me jer mijenjaju bez veze.
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Riba, tino1, Tomek, Anonimci (391)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.41 Seconds

Provided by iJoomla SEO