Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


21.10.2021 | 15:23
Skupe. Neugodne za druge vozače. Kratki životni vijek (ovisi o navici korištenja, ali ako uvijek voziš pod svjettima, i radiš puno kilometara, kratak je). Problem je dimenzionirati farove jer se jako griju...
21.10.2021 | 16:19
smayoo kaže:
Skupe. Neugodne za druge vozače. Kratki životni vijek (ovisi o navici korištenja, ali ako uvijek voziš pod svjettima, i radiš puno kilometara, kratak je). Problem je dimenzionirati farove jer se jako griju...


Ako je ovo odgovor za xenon, onda se ne mogu složiti s tobom.
- ako je far ispravan onda se automatski nivelira u ovisnosti od opterećenja i gibanja auta i nikoga ne zasljepljuješ
- nemaju ni kratki životni vijek jer uz stalno upaljena svjetla izdrže barem 100 000 km, a pitanje je koliko H4 ili H7 prdne u tom periodu
- ne griju se uopće i to im je glavni problem po zimi jer se preko njih hvata snijeg pa zato moraš imati grijane mlaznice za pranje farova
21.10.2021 | 16:22
Ako se ne varam bio je problem zasljepljivanja sa led farovima. Čak je u americi bio teži problem sa homologacijom
21.10.2021 | 16:55
Meni Forester ima xenon i moram se složiti sa Bertoneom da nisam to primjetio, a kako je 2008 godište još su OK osim vanjske plastike na kojoj se vide godine. Da se više griju nisam primjetio, ali da bolje svijetle od H4 jesam. I DA ne zasljepljuju one iz suprotnog pravca. Vjerovatno si zamjenio sa onim plavkastim, koje i mene zasljepljuju. Sad mi ne pada na pamet koje su to žarulje.
21.10.2021 | 17:00
Vjerojatno misliš na xenon HID aftermarket sklepancije
21.10.2021 | 18:57
Ne pratim taj dio pa neznam.
21.10.2021 | 20:01
Ja sad imam neki laserski LED, to je stvarno fantastično svjetlo. Voziš uvjek sa dajinskim svjetlom i ako ima neko ispred tebe ili ide ti u susret automatski se pojavi neka klapna koja zatamni samo vozačku kabinu a oko njega sve ko Betlehem i to 800 m daleko.
22.10.2021 | 07:15
Super. A što je s biciklistima, motociklistima i pješacima? Njih se smije zaslijepiti, tko ih je*e...
22.10.2021 | 07:28
Bertone kaže:
smayoo kaže:
Skupe. Neugodne za druge vozače. Kratki životni vijek (ovisi o navici korištenja, ali ako uvijek voziš pod svjettima, i radiš puno kilometara, kratak je). Problem je dimenzionirati farove jer se jako griju...


Ako je ovo odgovor za xenon, onda se ne mogu složiti s tobom.
- ako je far ispravan onda se automatski nivelira u ovisnosti od opterećenja i gibanja auta i nikoga ne zasljepljuješ
- nemaju ni kratki životni vijek jer uz stalno upaljena svjetla izdrže barem 100 000 km, a pitanje je koliko H4 ili H7 prdne u tom periodu
- ne griju se uopće i to im je glavni problem po zimi jer se preko njih hvata snijeg pa zato moraš imati grijane mlaznice za pranje farova


Na mom Ford Galaxy 2010 (što sam napisao, na temelju je mog iskustva, i iskustva ljudi s kojima sam o tome razgovarao, nisam proučavao šire) obje originalne xenon lampe su crkle jedna za drugom u roku od mjesec dana, nakon cca 3000h rada. Nove koje sam stavio (koštale su nešto preko 1000 kn svaka) imale su deklariran životni vijek od 5000h. Srećom (kucam u drvo kuc kuc kuc), do sad su potegle i duplo više od toga.

Za ovo automatsko niveliranje ne mogu sad tvrditi 100%, ali prilično sam siguran da to ne radi. Na ovako brdovitom terenu kakav je ovdje u Primorju, i svakodnevnoj vožnji s 330 m/n/m na nulu i obratno, vjerujem da bih to primjetio.

Ono što sam, međutim, siguran - dok vozim autocestom, gdje ne bih ni smio gasiti duga svjetla ako nema vanjske rasvjete, pod dugim svjetlima, autima s druge strane ne smetam, ali vozačima kamiona - da.

U nekoliko situacija dok sam manevrirao po parkiralištu, s kratkim svjetlima, dobio sam poslije komentare da moja svjetla jako zasljepljuju, čak i na više od 30 m udaljenosti.

U vezi grijanja, meni je staklo farova nakon puta od Zg do Ri ili obratno toliko vruće da ne samo da kiša isparava s njega vidljivo, nego ga ne smijem niti dirnuti golim prstima. Prskalice nisu grijane, jer nije problem što se snijeg i led hvataju (ne hvataju se), nego što vlaga prebrzo isparava pa ostaju mrlje na kojima se svjetlo rasipa i bude još neugodnije vozačima iz suprotnog smjera.

Ovo u vezi grijanja - ista iskustva ima i nekoliko ljudi s kojima sam o tome razgovarao. Za niveliranje - moram pitati.

U vezi LED farova, Subaru XV 2019 ima LED farove. Duga svjetla, normalno, smetaju vozačima iz suprotnog smjera. Kratka - ne.
22.10.2021 | 07:52
Hm...neobično je ovo s grijanjem. Ja na dva auta sa xenon lampama imao problem sa čišćenjem snijega ili leda. Uvijek sam morao posebno čistit lampe. Dok kod onih sa halogenim bi se morao strpit koju minutu i snijeg/led bi se otopio. Kod xenona je to trebalo puno puno duže. I na dodir ama baš nikad nisu bili vrući, za razliku od halogenih.
Da nije neka kvaka sa ventiliranjem fara. Neki auti zbog kondenzata imaju otvore preko kojih se može oslobađati toplina?

Ne znam da li ste znali, ali u mercedesu, pri dnu fara ugrađuju one kuglice silika-gela zbog problema sa kondenzatom fara. Isto ono u vrećicama kaj bude u kutijama sa cipelama i sl.
22.10.2021 | 07:58
smayoo kaže:
Na mom Ford Galaxy 2010 (što sam napisao, na temelju je mog iskustva, i iskustva ljudi s kojima sam o tome razgovarao, nisam proučavao šire) obje originalne xenon lampe su crkle jedna za drugom u roku od mjesec dana, nakon cca 3000h rada. Nove koje sam stavio (koštale su nešto preko 1000 kn svaka) imale su deklariran životni vijek od 5000h. Srećom (kucam u drvo kuc kuc kuc), do sad su potegle i duplo više od toga.


Meni su do sada jednom mijenjali D2S žarulje (Philipsove, cijena po komadu je bila oko 450 kn) na nekih 120 000 km, nije krepala ni jedna nego je lijeva postala ljubičasta i krepala bi vjerojatno uskoro pa sam preventivno promijenio obje, sad koliko su radnih sati odradile do tada nemam pojma no uvijek vozim sa upaljenim svjetlima (i ljeti) pa se nakupilo.

smayoo kaže:
Za ovo automatsko niveliranje ne mogu sad tvrditi 100%, ali prilično sam siguran da to ne radi. Na ovako brdovitom terenu kakav je ovdje u Primorju, i svakodnevnoj vožnji s 330 m/n/m na nulu i obratno, vjerujem da bih to primjetio.


Ok, na brdovitom terenu kao što je Rijeka ne postoji sustav niveliranja koji može pobijediti konfiguraciju terena, no ako ti niveliranje radi to lako vidiš čim upališ svjetla još dok stojiš po svjetlosnom snopu ispred sebe (poželjno je imati ispred sebe zid ili drugi auto ), farovi se podignu i za 1-2 sekunde spuste.

smayoo kaže:
Ono što sam, međutim, siguran - dok vozim autocestom, gdje ne bih ni smio gasiti duga svjetla ako nema vanjske rasvjete, pod dugim svjetlima, autima s druge strane ne smetam, ali vozačima kamiona - da.


Nisam još došao na ideju voziti AC po mraku sa ugašenim svjetlima Šalu na stranu, vozačima auta ne smetaš jer ih štiti zaštitna ograda između prometnih trakova za kretanje vozila u različitim smjerovima, vozači kamiona sjede ipak puno više i normalno da im duga svjetla smetaju.

smayoo kaže:
U nekoliko situacija dok sam manevrirao po parkiralištu, s kratkim svjetlima, dobio sam poslije komentare da moja svjetla jako zasljepljuju, čak i na više od 30 m udaljenosti.


Možda su ti koji su prigovarali imali sindrom "vinske muišice", dok si manevrirao zapiljili su ti se u svjetla no u toj situaciji bi ih svako svjetlo smetalo

smayoo kaže:
U vezi grijanja, meni je staklo farova nakon puta od Zg do Ri ili obratno toliko vruće da ne samo da kiša isparava s njega vidljivo, nego ga ne smijem niti dirnuti golim prstima. Prskalice nisu grijane, jer nije problem što se snijeg i led hvataju (ne hvataju se), nego što vlaga prebrzo isparava pa ostaju mrlje na kojima se svjetlo rasipa i bude još neugodnije vozačima iz suprotnog smjera.

Ovo u vezi grijanja - ista iskustva ima i nekoliko ljudi s kojima sam o tome razgovarao. Za niveliranje - moram pitati.


Hmm, kod mene su pokrovi svjetla hladni,... kaj nije Ford imao fičr da je ugrađivao dodatne grijače u prednje vjetrobransko staklo, bočne retrovizore i farove u zimskom paketu opreme?
Kod tebe se možda nije mogao nahvatati mokri snijeg jer je prednji dio auta klinast i prelaz poklopca motora i farova na branik je relativno strm, kod mene imaš normalni branik koji 3-4 cm viri ispred fara i to je fina polica da se na nju nahvata snijeg.

PS. Jedne godine sam se vraćao iz SB u ZG i na AC sam svakih 20-30 km morao stati i rukom maknuti mokri zaleđeni snijeg sa farova (i branika) jer ni mlaznice za pranje nisu pomagale, ali ok, stvarno je bila mećava
22.10.2021 | 08:07
JOHN kaže:

Ne znam da li ste znali, ali u mercedesu, pri dnu fara ugrađuju one kuglice silika-gela zbog problema sa kondenzatom fara. Isto ono u vrećicama kaj bude u kutijama sa cipelama i sl.


Nisam znao za to,... jel i to (silika kuglice) mijenjaju (i naplate) na redovnom servisu?
22.10.2021 | 08:10
I njih zatamni cijele. Ali u naseljenom mjestu svakako smanji svjetlost na nimimalno moguće. To stvarno radi super i niko se do sad nije bunio.
22.10.2021 | 08:21
Bertone kaže:
Meni su do sada jednom mijenjali D2S žarulje (Philipsove, cijena po komadu je bila oko 450 kn) na nekih 120 000 km, nije krepala ni jedna nego je lijeva postala ljubičasta i krepala bi vjerojatno uskoro pa sam preventivno promijenio obje, sad koliko su radnih sati odradile do tada nemam pojma no uvijek vozim sa upaljenim svjetlima (i ljeti) pa se nakupilo.


Kod mene su postale crvenkaste prije nego su krepale.

smayoo kaže:
Za ovo automatsko niveliranje ne mogu sad tvrditi 100%, ali prilično sam siguran da to ne radi. Na ovako brdovitom terenu kakav je ovdje u Primorju, i svakodnevnoj vožnji s 330 m/n/m na nulu i obratno, vjerujem da bih to primjetio.


Ok, na brdovitom terenu kao što je Rijeka ne postoji sustav niveliranja koji može pobijediti konfiguraciju terena, no ako ti niveliranje radi to lako vidiš čim upališ svjetla još dok stojiš po svjetlosnom snopu ispred sebe (poželjno je imati ispred sebe zid ili drugi auto ), farovi se podignu i za 1-2 sekunde spuste.


To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Nisam još došao na ideju voziti AC po mraku sa ugašenim svjetlima




Šalu na stranu, vozačima auta ne smetaš jer ih štiti zaštitna ograda između prometnih trakova za kretanje vozila u različitim smjerovima, vozači kamiona sjede ipak puno više i normalno da im duga svjetla smetaju.


Eh, ali nikad mi ne blendaju kamiondžije kad sam u Subaru, ili prije u Toyoti Verso, koja je imala halogene lampe, a isto vozim s dugim svjetlima

Hmm, kod mene su pokrovi svjetla hladni,... kaj nije Ford imao fičr da je ugrađivao dodatne grijače u prednje vjetrobransko staklo, bočne retrovizore i farove u zimskom paketu opreme?


Hja, istina, moj ford ima grijač šoferšajbe i vanjskih retrovizora, za farove nisam nikad provjeravao. Ali grijač šoferšajbe ima posebnu tipku za aktivaciju, a ovi na retrovizorima se uključe skupa s grijačem stražnjeg stakla. Međutim, to sve traje par minuta nakon kretanja. Jednom kad se odmagli, dalje šoferšajbu drži odmagljenom ventilacija i klima, kao i stražnje staklo. Grijači se automatski isključuju nakon, mislim, 5 min. Ne samo zato što bi krepali kad bi radili stalno, nego i zato što prazne bateriju (vuku više struje, nego što alternator daje).

Sad, osim ako za grijače farova (ako ih uopće ima) nema neki senzor za automatsku aktivaciju (ne znam koji i kakav, jer ti ne treba takav grijač uvijek kad je vani hladno, nego samo kad je hladno i kad pada snijeg, ili ti auto ispred tebe baca snijeg s ceste na prednju masku), ne znam... rekao bih da nije u tome stvar.

Kod tebe se možda nije mogao nahvatati mokri snijeg jer je prednji dio auta klinast i prelaz poklopca motora i farova na branik je relativno strm, kod mene imaš normalni branik koji 3-4 cm viri ispred fara i to je fina polica da se na nju nahvata snijeg.


Bude snijega puna prednja maska, odbojnik, registracija, vrh haube...

PS. Jedne godine sam se vraćao iz SB u ZG i na AC sam svakih 20-30 km morao stati i rukom maknuti mokri zaleđeni snijeg sa farova (i branika) jer ni mlaznice za pranje nisu pomagale, ali ok, stvarno je bila mećava


To mi se dogodilo nekoliko puta, s ranijim autima, čak i onima koji su imali obične (ne halogene) žarulje, prije 20+ godina...
22.10.2021 | 08:23
Bertone kaže:
JOHN kaže:

Ne znam da li ste znali, ali u mercedesu, pri dnu fara ugrađuju one kuglice silika-gela zbog problema sa kondenzatom fara. Isto ono u vrećicama kaj bude u kutijama sa cipelama i sl.


Nisam znao za to,... jel i to (silika kuglice) mijenjaju (i naplate) na redovnom servisu?


Neeee... pa Mercedes je to. Ziher imaju ugrađen ciklus odvlaživanja silica gela.
22.10.2021 | 08:30
smayoo kaže:

To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Ne znam kako je kod Forda, ali kod mene dolje lijevo nema kotačića za regulaciju visine farova, imam samo kotačić za regulaciju osvjetljenja svjetla interijera, a mjesto gdje je kotačić za podešavanje halogenih farova je prazno.
22.10.2021 | 09:05
Focus ima kotačić za regulaciju visine farova, imala je i Fiesta.
22.10.2021 | 09:12
Bertone kaže:
smayoo kaže:

To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Ne znam kako je kod Forda, ali kod mene dolje lijevo nema kotačića za regulaciju visine farova, imam samo kotačić za regulaciju osvjetljenja svjetla interijera, a mjesto gdje je kotačić za podešavanje halogenih farova je prazno.


Ja sam ti malo skeptičan na tu automatsku nivelaciju. To bi moralo biti izvedeno nekako pneumatski ili hidraulički da bude dovoljno brzo pa da bi bilo funkcionalno s obzirom na dinamiku vožnje. S ovim njanja elektromotorićima (koji su jadniji od onih iz Lego Mindstorm kita) ti farovi putuju 10-ak sekundi od min do max. Za 10 sekundi se tebi u normalnoj vožnji nagib dvaput promijeni, što bi rekli u Međimurju, od ve do ve.
22.10.2021 | 09:19
@smayoo i @Bertone.....jedne godine ja sa klincima na sanjkanje na Činovničku livadu, po prvi put sa merđanom.....i pri povratku skužim da su se oba fara pri dnu zamaglila onak visine 2-3 cm taman da prekrije dio gdje su led žmigavci. Ono .....mislim nedopustivo.....ljut ko pas...... da me netko vidi bruka samo takva. Odem ja tako na servis i reklamiram i vele da nema pomoći. Zamijeniti će farove i opet će biti isto.
Ja ono..... pa dobro kako je to moguće, a oni samo slegnu ramenima. Kažu da su na novijim modelima(svim) počeli ugrađivati silika-gel u neku policu pri dnu fara jer se far ne smije zadihtat. Silika gel se ne mijenja jer nije predviđen.
Na svoje oči nisam to vidio, ali su mi tako rekli u servisu i bili su poprilično uvjerljivi.
22.10.2021 | 09:22
Dečki, svaki ksenon far snage 55 W ili više po EU regulaciji MORA imati:

1. Sustav automatske nivelacije povezan s ovjesom (na jednoj osovini su senzori nagiba; ako je auto jako opterećen onda se snop svjetla spušta, jer stražnji kraj tone što bi diglo snop svjetla u zrak)
2. Sustav pranja farova (baš zato da se smanji raspršivanje snopa svjetla vrlo jakog intenziteta
3. Leću koja prikuplja snop svjetla i preciznije ga usmjerava od sustava ogledala u faru s halogenom žaruljom
4. Sustav čišćenja leće koji kod svakog paljenja svjetla prebriše leću i opet da se spriječi rasap svjetla koji smeta ostalima

Kad je izašla druga generacija nove bube VW je uspio progurati regulativu po kojoj neki od ovih sustava nisu potrebni ako je ksenon far manje snage. Ako se ne varam, tamo je ksenon 'žarulja' snage 35 wata i ima samo leću.

Ključna razlika LED farova u odnosu na ksenon je to što LED far nema jedan točkasti izvor svjetla, nego polje LEDica koje onda zajedno daju snop svjetla kakav se želi. LED izuzetno malo zagrijava far i on se neće odlediti sam od sebe što je po zimi veliki problem, jer se opet javlja problem rasapa snopa svjetla.

Svaki far ima otvore za isušivanje na sebi jer bi se inače nakupio kondenzata. To su otvori koji nisu veliki i počesto su opremljeni nekom vrstom jednosmjerne membrane. Ako neki far ne brtvi dobro, onda uklanjanje tih membrana riješava problem magljenja, ali će ono biti prisutno dok ga izvor svjetla iznutra ne posuši. I opet, kod LED farova zbog gotovo nepostojeće disipacije topline ovaj trik ne radi. Kod ostalih da, uz cijenu da su farovi često zamagljeni. Pojednostavljeno: lakše se suše, ali i magle.

Zašto oni kineski aftermarket ksenoni blješte na sve strane? Zato jer je izvor svjetla drugačiji nego nit u halogenom faru za koju je špigl konstruiran i onda dolazi do dodatnih refleksija. Ako far u startu ima leću, u njemu se može koristiti ksenon žarulja i neće smetati nikome, ali treba paziti na zagrijavanje i negdke ugraditi onaj modul za visoki napon.

Za kraj, OSRAM je proizveo zamjensku H7 LED žarulju za koju je ishodio ECE homologaciju za neke automobile i njeno je korištenje potpuno legalno.

www.osram.hr/night-breaker-led/index.jsp
22.10.2021 | 09:22
JOHN kaže:
@smayoo i @Bertone.....jedne godine ja sa klincima na sanjkanje na Činovničku livadu, po prvi put sa merđanom.....i pri povratku skužim da su se oba fara pri dnu zamaglila onak visine 2-3 cm taman da prekrije dio gdje su led žmigavci. Ono .....mislim nedopustivo.....ljut ko pas...... da me netko vidi bruka samo takva. Odem ja tako na servis i reklamiram i vele da nema pomoći. Zamijeniti će farove i opet će biti isto.
Ja ono..... pa dobro kako je to moguće, a oni samo slegnu ramenima. Kažu da su na novijim modelima(svim) počeli ugrađivati silika-gel u neku policu pri dnu fara jer se far ne smije zadihtat. Silika gel se ne mijenja jer nije predviđen.
Na svoje oči nisam to vidio, ali su mi tako rekli u servisu i bili su poprilično uvjerljivi.

Mercedes. Sigurno ti je skroz onako toplo oko srca kad pomisliš koliko si ga platio i kako vrhunska inženjerska, da ne kažem - premium - rješenja imaju.

Inače, silica gel u odgovarajućim uvjetima temperature i relativne vlažnosti - otpušta vlagu natrag u zrak, tj. suši se sam. Dakle, ako mu je od motora dovoljno toplo, kad nije kiša i vlažno vrijeme, on će se sam regenerirati (osušiti). Sad je samo pitanje koliko dugo traju periodi vlažnog, a koliko suhog vremena.
22.10.2021 | 09:25
smayoo kaže:
Bertone kaže:
smayoo kaže:

To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Ne znam kako je kod Forda, ali kod mene dolje lijevo nema kotačića za regulaciju visine farova, imam samo kotačić za regulaciju osvjetljenja svjetla interijera, a mjesto gdje je kotačić za podešavanje halogenih farova je prazno.


Ja sam ti malo skeptičan na tu automatsku nivelaciju. To bi moralo biti izvedeno nekako pneumatski ili hidraulički da bude dovoljno brzo pa da bi bilo funkcionalno s obzirom na dinamiku vožnje. S ovim njanja elektromotorićima (koji su jadniji od onih iz Lego Mindstorm kita) ti farovi putuju 10-ak sekundi od min do max. Za 10 sekundi se tebi u normalnoj vožnji nagib dvaput promijeni, što bi rekli u Međimurju, od ve do ve.

I ja sam malo skeptičan oko te vertikalne nivelacije. Kada mi se, u mercedesu, prilikom paljenja pokrene kalibracija snopa to se stvarno brzo kalibrira gore-dolje i lijevo-desno(imao je ILS), ali ne dovoljno brzo za brze promjene uzdužnoh nagiba. Ovo zakretno lijevo-desno(ILS) je bogovski funkcioniralo. To mi sada malo fali na škodi koja u zavojima ukljućuje ona dolje kutna svijetla(koja su za..rac).
I recimo kalibracija gore-dolje kod škode je daleko sporija, tako da sam siguran da u suprotnom smjeru u promjenama nagiba fino zasljepljujem sa led svijetlima
22.10.2021 | 09:28
Nemam sad pri ruci sliku iz svog auta, ali evo jedne sa neta:



... dakle, dolje lijevo je kotačić za podešavanje osvjetljenja interijera, a desno od njega je prazno mjesto gdje je dolazio kotačić za podešavanje visine farova kod modela sa halogenim svjetlima kao na slici ispod:

22.10.2021 | 09:30
Djuro genijalac kaže:
Dečki, svaki ksenon far snage 55 W ili više po EU regulaciji MORA imati:

1. Sustav automatske nivelacije povezan s ovjesom (na jednoj osovini su senzori nagiba; ako je auto jako opterećen onda se snop svjetla spušta, jer stražnji kraj tone što bi diglo snop svjetla u zrak)


OK, znači na mom Galaxyju bi on trebao automatski spustiti snop niže kad nas je sedmoro u autu i još neka prtljaga u bunkeru? Kako on to napravi ako sam ja snop ručno naštelao na najniže (jer inače, kako sam napisao, zasljepljuje mene samog)

2. Sustav pranja farova (baš zato da se smanji raspršivanje snopa svjetla vrlo jakog intenziteta


Jes, tako su mi i prije objasnili. A jesu li onda te prskalice s toplom vodom ili...? Jer one se kod mene aktiviraju svaki x-ti put kad ja ručno aktiviram prskalice na šoferšajbu. Zimi rade posao dobo, ali ljeti ne baš (ne čiste kukce koji su se razlijepili po farovima)

3. Leću koja prikuplja snop svjetla i preciznije ga usmjerava od sustava ogledala u faru s halogenom žaruljom


Ima leću i razlika između dugih i kratkih svjetala je samo u pomaku leće, žarulja je ista i nema dvije snage.

4. Sustav čišćenja leće koji kod svakog paljenja svjetla prebriše leću i opet da se spriječi rasap svjetla koji smeta ostalima


To je onda ono kod paljenja, da se svjetla prošetaju gore-dolje? Ili je to od nivelacije?

LED izuzetno malo zagrijava far i on se neće odlediti sam od sebe što je po zimi veliki problem, jer se opet javlja problem rasapa snopa svjetla.


LED svjetla i inače ne griju naprijed gdje svjetle, nego straga.
Na Subaru se nešto snijega skupi na farovima, ali nije neka drama. A mislim da nema prskalice. Bar nisam primjetio.
22.10.2021 | 09:33
smayoo kaže:
JOHN kaže:
@smayoo i @Bertone.....jedne godine ja sa klincima na sanjkanje na Činovničku livadu, po prvi put sa merđanom.....i pri povratku skužim da su se oba fara pri dnu zamaglila onak visine 2-3 cm taman da prekrije dio gdje su led žmigavci. Ono .....mislim nedopustivo.....ljut ko pas...... da me netko vidi bruka samo takva. Odem ja tako na servis i reklamiram i vele da nema pomoći. Zamijeniti će farove i opet će biti isto.
Ja ono..... pa dobro kako je to moguće, a oni samo slegnu ramenima. Kažu da su na novijim modelima(svim) počeli ugrađivati silika-gel u neku policu pri dnu fara jer se far ne smije zadihtat. Silika gel se ne mijenja jer nije predviđen.
Na svoje oči nisam to vidio, ali su mi tako rekli u servisu i bili su poprilično uvjerljivi.

Mercedes. Sigurno ti je skroz onako toplo oko srca kad pomisliš koliko si ga platio i kako vrhunska inženjerska, da ne kažem - premium - rješenja imaju.

Inače, silica gel u odgovarajućim uvjetima temperature i relativne vlažnosti - otpušta vlagu natrag u zrak, tj. suši se sam. Dakle, ako mu je od motora dovoljno toplo, kad nije kiša i vlažno vrijeme, on će se sam regenerirati (osušiti). Sad je samo pitanje koliko dugo traju periodi vlažnog, a koliko suhog vremena.

Djeca mi neki dan vele da je C klasa ipak bila bolja od Octavije, a ne kuže još te razlike oko brendova. Jedino je mlađa rekla da je u Škodi puno bolji i veći ekran i da je fora kaj ima gesture control i otvaranje/zatvaranje gepeka na daljinski. I da joj nije jasno zašto to nema svaki auto
E i ono najvažnije, da u gepek škode stane više njihovih stvari i da više ne šizim oko toga.
22.10.2021 | 09:37
Ajde da ne mrcvarim sa umetanjem citata.

Ad 1: Trebao bi, da. Ne znam koja je godina kad je ta legislativa stupila na snagu, moguće da su za modele koji su već bili u proizvodnji dopustili opciju da se to ručno može podesiti kao međumjeru.

2. Pa jel imaš grijanje spremnika za pranje? Za čišćenje kukaca treba i odgovarajuće sredstvo za pranje koje otapa masnoće.

3. Da, ako imaš biksenon svjetla. Neki auti imaju ksenon samo za kratko svjetlo, a dugo je halogeno.

4. To je od čišćenja leće. Nivelacija nije tako brza (jer ne mora biti).
22.10.2021 | 09:42
Ne kuže djeca brandove, ali kuže gdje im je bolje
22.10.2021 | 09:47
Dogovorili smo kupnju E klase zbog gepeka, za jedno 5-10 godina, a do tada vozimo škodilak.
22.10.2021 | 09:48
Djuro genijalac kaže:
2. Pa jel imaš grijanje spremnika za pranje? Za čišćenje kukaca treba i odgovarajuće sredstvo za pranje koje otapa masnoće.


Sonax ljetni. Isključivo. Ako znaš za neki bolji, reci. Inače sa šoferšajbe čisti super, ali tu ima i brisače (Bosch Aero, isto reci ako znaš neke bolje).

Ima li grijanje tog spremnika? Siguran sam da ne. Jer da ima grijanje, po zimi bi bilo pare koliko hoćeš kad bi štrcnuo na šoferšajbu, zar ne?
22.10.2021 | 10:05
Sonax je trenutno najbolje što možeš imati. Sve ostalo ti može biti preagresivno za metlice brisača, lak i kedere. Skidanje mušica u vožnji neće biti učinkovito niti sa jednom tekućinom. Postoje recimo dobra sredstva u sprej boci od Valet Pro i sl. za detailing, odnosno kad baš pereš auto. Bilo bi dobro koristiti to ili slično sredstvo prije samog pranja. No kako je tebi to posebno pranje gubljenje vremena, vjerojatno ti je i čitanje ovoga bilo.
Ako baš imaš velikih problema sa mušicama, uzmeš tu jednu sprej bocu(0.5-1.0L) i prilikom tankanja na benzinskoj dva-tri puta našpricaš i ostaviš koju minutu da djeluje. Kad kreneš isperi farove mlaznicama i to bi bilo to
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 18 sati
  • dpasaric: Iskreno, i meni Liquid Glass ide na živce i nije im to trebalo. Srećom barem se na iPhoneu lako ugasi u onim opcijama za invalidne osobe.
  • Borisone: Ne znam što su se svi uspuhali oko Liquid Glass, a tragediju od prikaza UI-a na ne-retina ekranima se tolerira više od desetljeća.
  • CoffeePod: Dyeovog odlazak je mozda najbolja stvar. Racunam da ce implementirat malo nazad Mavericks draži i da će utišat Liquid Glass gimmick. Apple se stvarno mora sjetiti da ljudi vole Apple upravo radi blenda vrhunskog hardware i software koji je funkcionalna koliko i lijepo izgleda. Liquid Glass je form over function 101.
  • Yonkis: Sa novim WApp updateom funkcionalan WhatsApp app na Apple Watchu.
  • IgorD: Zašto ne bi bilo istina? O tom se govori danima, neki ljudi slave što je Dye otišao. Trebao si otvoriti temu
  • Djuro genijalac: Sve mi se čini da je ovo istina..?
  • Djuro genijalac: [link]
  • IgorD: ovo je bilo na 17
  • IgorD: [link]
  • IgorD: Meni radi paste, iPhone Max 15, nije zadnji ios
  • smayoo: Ne možeš s iphonea
  • Djuro genijalac: Jbm, kak se pastea link u vikalicu?
  • Djuro genijalac: Ne znam jel ovo istina, ali....
  • Air: Ja sam u Zg, reci što i kada trebaš?
  • drlovric: Ima li neka dobra dusa iz Zagreba da mi preuzme hedan mali paket i preusmjeri ga na paketomat ili kakogod u Zupanju? :)
  • smayoo: [link]
  • ydrea: @Vanjuška - imamo! Poslao sam ti pp ;)
  • drlovric: Akom znate nekoga da prodaje SteamDeck, ja bih to kupio...
  • Piko: Zašto WP ? .... ima .... samo ja radim u Laravelu, no WP mi nije stran.. što konkretno treba ?
  • dpasaric: Svi otišli u keramičare. Naš ex-voditelj weba radi s mramorom sada. :)
  • Vanjuška: Imamo li na Jabučnjaku ikoga tko je vičan WordPressu i općenito web hokus pokus?
  • Riba: Anker ili Baseus i na miru si.
  • drlovric: Ja vjerujem Ankeru. Godinama bez problema
  • dpasaric: Ne kupuj nikada jeftine punjače za auto, gomila je uništenih iPhonea na taj način.
  • Yonkis: ima netko za preporučiti autopunjač a da ima USB C i USB A? Ne vjerujem ovima ovim artiklima od 5€.
  • zvone: Vrhunski. Moj prvi OS je 7.5. Digao ga i igrao Sim Tower satima. Kao u stara dobra vremena.
  • smayoo: Evo stavio sam ja [link]
  • dpasaric: To je vrijedan link, nemoj da se izgubi na Vikalici, imamo u forumu grupu MacOS Classic, pa ostavi tamo da ostane
  • IgorD: Da, mogao bih nekom to amjestit full scree da se šokira kad se vrati a komp
  • smayoo: hvala!
  • drlovric: Ovo je tako cool. Svaka cast!!
  • Ender: @IgorD: ovo je sjajno! hvala!
  • IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
  • IgorD: Upravo otkrio: [link]
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.01 Seconds

Provided by iJoomla SEO