Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 21:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 23:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 07:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 11:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 10:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 13:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 10:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 13:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 15:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 17:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 19:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 20:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 20:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 20:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 21:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 12:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 17:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 13:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 20:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 17:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 14 sati, 29 minuta
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, tino1, Anonimci (456)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.91 Seconds

Provided by iJoomla SEO