Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 21:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 23:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 07:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 11:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 10:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 13:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 10:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 13:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 15:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 17:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 19:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 20:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 20:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 20:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 21:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 12:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 17:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 13:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 20:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 17:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 9 sati, 31 minuta
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!
  • Maxxy: RIP Matija Dedić :(
  • smayoo: RIP :(
  • dpasaric: Umro Bill Atkinson! :(
  • drpongrac23: @Zdravac - Nemoj ići lijevo ako semafor je desno :) :)
  • Zdravac: hahahah
  • Zdravac: A da se, umjesto palac dolje/gore, uvede palac lijevo/desno?!
  • tino1: Gjuro, bola, Mazlum i to s veliko "M".
  • Gjuroo: Možda "mamlaz"?
  • tino1: Mazlum- na Herceg- Bolansanski- Budala.
  • Yonkis: Mazlum - Mazlum (maẓlūm) is an Arabic term for "oppressed, ill-treated, injured, sinned-against" (the antonym being ẓālim "oppressor"; root ẓlm "to oppress";).
  • tino1: Riba! Vraćaj karmu! Ej ne ćeš se imat kamo vratit.
  • tino1: Ej ukinuo Mazlum Karmu!! Šta vam je odmah vraćaj karmu Riba!!
  • smayoo: :(
  • drpongrac23: Napustio nas je Ivan Piko Stančić. RIP
  • Borisone: Logika kaže da bi verzija trebala biti od godine u kojoj se izdaje. Ima smisla godina plus jedan jer u posljednjih nekoliko godina obećanja dolaze s bar nekoliko mjeseci odmaka (ili nikad).
  • Yonkis: iOS 26 u 2025? [link]
  • cariblanco: Riječani, hoće li Važ biti vaš ?
  • smayoo: @Yonkis, piši u forum, ovo će ti tu iscuriti
  • Yonkis: Članak je odličan.. dijelim ga okolo ostalim Appleovcima koji nikako da ovdje puste korjenje. :)
  • hal9000: @dpasaric: ako nekome i nije korisno, barem je zabavno i poučno.
  • Yonkis: Ne znam dal da otvaram temu, treba mi prijedlog neke app za skeniranje prostorije (sa namještajem) kako bih mogao lakše namjestiti prostoriju sa postojećim stanjem, neka LiDAR app?
  • dpasaric: Članak je "up", imate što za čitati, nadam se da će nekome biti korisno! :)
  • cariblanco: ok,ty za info
  • dpasaric: Ograničen je taj modul za ankete, imao sam isti problem, ali on nakon par dana zaboravi IP, pa se mogao dati drugi glas za one koji su imali više Macova.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

rusty, Anonimci (720)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.87 Seconds

Provided by iJoomla SEO