Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 21:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 23:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 07:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 11:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 10:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 13:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 10:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 13:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 15:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 17:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 19:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 20:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 20:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 20:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 21:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 12:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 17:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 13:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 20:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 17:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 11 sati
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV
  • Zdravac: Pomalo je frustrirajuće kad znaš da nisi napisao apsolutno ništa ilegalno, a svejedno su ti postovi čak i u vikalici pobrisani jer, eto, moderatori smatraju kao "neprikladno" :?
  • VanjusOS: probao sam preko Xcode neki način ali trebam apple develpper acc
  • VanjusOS: da li je netko instalirao KODI na Apple TV 4K?
  • ZeljkoB: Kakvih problema? Ja koristim public beta vreziju i nikakvih problema.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Riba, skunic, Anonimci (542)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.13 Seconds

Provided by iJoomla SEO