Unatrag par dana imamo novost na Jabučnjaku koju su neki korisnici primijetili na glavnom izborniku - Voćarnu! Što je Voćarna? To je jednostavna zamjena za Appleov konfigurator Macova složenih po želji korisnika, tzv. BTO (Build to Order) ili CTO (Configure to Order). Osmišljena je da olakša korisnicima odabir nestandardnih konfiguracija hardvera koje se ne mogu kupiti u trgovinama već se moraju posebno naručiti. U zemljama gdje Apple nije direktno prisutan, poput Hrvatske, prodaja se odvija putem ovlaštenih Apple trgovaca (Apple Authorized Reseller) koji Macove pribavljaju od regionalnog principala. Zato ne postoji lokalizirana Appleova online trgovina u kojoj se može složiti nestandardna konfiguracija. Mala i siromašna tržišta jednostavno nisu isplativa za takvu infrastrukturu. S obzirom na to da izračun cijene ponekad nije trivijalan, a uvijek traži vremena, mnogi trgovci izbjegavaju takvu pojedinačno prilagođenu prodaju i nude samo standardne Macove. Iako se takva BTO računala duže čekaju (nekada je rok bio 30 do 40 dana, a sada je i preko 60 dana), znamo da je šteta ne kupiti BTO Mac jer često nudi najbolju vrijednost za novac. Takvo računalo može se ugoditi potrebama konkretnog korisnika i time se dobiva optimalan odnos cijene, performansi i dugovječnosti računala. Voćarna - jednostavna zamjena za BTO (Build to Order) konfigurator Macova
Macovi nisu jeftini, ali vrijede svoje cijene i zato ih se isplati kupovati "na duge staze". Nažalost, mnogi korisnici često odustanu od kupnje BTO konfiguracije jer ne mogu dobiti pravovremenu ponudu, ne mogu lako usporediti cijenu sličnih konfiguracija i na kraju do kupnje ne dođe jer se nikome u lancu "ne da zezati s tim". To je nedostatak već godinama, ali to je tako u malim zemljama koje su jednostavno preusko tržište da bi veliki Apple u njima poslovao po svojim zapadnim standardima. Nadamo se da će vam Jabučnjak ovim alatom pomoći da lakše odaberete svoj idealan Mac koji će vas služiti godinama. Kako stvar funkcionira? Ne može jednostavnije; u Voćarni je većina BTO konfiguracija već unaprijed složena, a prikazana cijena je dobivena u dogovoru s ovlaštenim Apple trgovcem. Iako se trudimo da su tehnički podaci i cijene u Voćarni točni, shvatite tu informaciju "okvirno", a precizan podatak dobit ćete u trenutku traženja formalne ponude od ovlaštenog Apple trgovca. "Halo Bing, kako brat? Uhićen u PC trgovini? Nikad na zelenu granu!
Treba li ti najskuplji mogući Mac Studio? 20 komada! Cijena? Sitnica!" :) Kako smo već dobili par pitanja korisnika, evo odmah i odgovora, tzv. FAQ! :) "Jesu li u Voćarni sve moguće BTO konfiguracije?" - Nisu! Kombinacija je previše, bilo bi nepregledno, a i korisnici uglavnom traže iste BTO konfiguracije jer, očigledno, svi rješavaju slično "usko grlo" nekog računala. Unesene su konfiguracije koje su korisnici već kupili ili one za koje mislimo da imaju smisla. Naravno, ako tražite nešto što nije izlistano, možete zatražiti da se unese i takva konfiguracija - samo odaberite najbližu moguću kombinaciju i u komentar upišite što vam treba. Pokušat ćemo agilno dodati nove konfiguracije kada se pokaže potreba. "Zašto u Voćarni nema nekih modela koji su inače u Appleovoj ponudi?" - Kako bi se reklo "to je feature, a ne bug". Naime, ako neki modeli nisu uneseni to shvatite kao preporuku da ih zaobiđete. Npr. sada kupiti Mac Pro toranj zasnovan na Intel arhitekturi bila bi skupa kupovina u krivo vrijeme. Naravno, ako nešto baš jako želite jer imate specifičnu potrebu, uvijek možete zatražiti informaciju. "Hoće li u Voćarni biti i tzv. 'refurbished' Macova?" - Za sada ne. Takvi "obnovljeni" Macovi su specifičnost velikih Appleovih tržišta i kod nas nikada nisu bili u ponudi. Možda ponekad uvrstimo neke polovne konfiguracije, ako su specifične i visoke vrijednosti. "Mogu li se u Voćarni provjeriti i cijene standardnih konfiguracija?" - Ovog trena ne, ali razmišljamo dodati one konfiguracije koje ima smisla preporučiti. Računala koja su u osnovnoj konfiguraciji rubno upotrebljiva, neće biti uvrštena. To je npr. bio slučaj s MacBook Air serijama sa samo 128 GB SSD pohrane što je bio ograničavajuć kapacitet čak i za osnovno uredsko korištenje. "Nisam sklon u online obrasce upisivati svoj email, hoću li doći na kakvu spam listu?" - Nećete! Ako ste štreberski paranoični i strahujete za svoje osobne podatke - možete mirno spavati! Tko je s nama od osnutka Jabučnjaka zna da već 19 godina o tome brinemo bez greške. Nikada nijedan osobni podatak nije bio ustupljen prodavačima internetskih oglasa, raznim spammerima, za naporne newsletter liste i slično. Podaci korisnika koji se upišu u obrasce ne čuvaju se i automatizirano se prosljeđuju u obliku email poruke ovlaštenom Apple trgovcu, tvrtki Kreativni odjel d.o.o. Podatke ne obrađujemo i ne pohranjujemo. Poslani podaci neće biti dodani na newsletter listu Jabučnjaka ili neke druge strane. Sretan vam odabir vašeg BTO Macintosha iz snova! :) |
Komentari
Relativno kratko jamstvo (godina dana), a amortizacija barem 4-5 godina jer se očekuje eksploatacijski vijek od bar 5 godina. Kako se štite od bijesnih troškova popravka?
Recimo, nabavi se jedan Mac Studio koji dođe oko 40k Kuna. I desi se kvar u trećoj godini. Mora na servis, a procjena je par tjedana čekanja i moguća zamjena skoro svega jer ... SoC.
Kada firme uzimaju neke veće količine, ponudi se produženo jamstvo (ne AppleCare jer toga nema koda nas, ali postoji neki supstitut), ali prodali smo ih nula! Zašto? Jer firme koje uzimaju Macove (obično veći arhitektonski uredi) znaju koliko je hardver pozudan i ne žele trošiti na dodatno osiguranje jer imaju dobra iskustva.
Također, treba uzeti u obzir i da Apple često donese "Extended Warranty" programe za slučajeve kada se ustanove neke tvorničke greške koje se pojave nakon isteka jamstva. Toga je bilo i uvijek sve bilo riješeno na zadovoljstvo kupca, čak i tri godine nakon kupnje.
Najveća "kvaka" je ta da se vani ne može kupiti Mac s hrvatskom tipkovnicom, a talijanska ili njemačka nisu baš neka sreća. Onda je najbolje ići na kompromis, pa tražiti englesku, ali tada treba zatražiti od trgovca da posebno naruči željeni model s International English tipkovnicom, sve to platiti i čekati da dođe, znači to su već dva putovanja. Dakle, to prije svega ima smisla za modele koji dolaze bez tipkovnice, pa se to kasnije dokupi u Hrvatskoj. Problem s tipkovnicama je što su Appleove izuzetno skupe, tako da razliku u cijeni pojede cijena tipkovnice. Ako se radi o prijenosnicima, onda je zamjena tipkovnice na novim modelima potpuno neisplativa jer se ne može promijeniti samo tipkovnica, već cijeli gornja oplata računala, a to je onda trošak od preko dvije tisuće kuna.
Za pravne osobe je drugačija priča; osim iste kvake s tipkovnicom, za većinu koja kupuje kao d.o.o. je jednostavnije uzeti kod nas i dobiti R1 račun, pa se PDV prebije i cijena bude cool. Ako se kupuje kao tvrtka kod trgovaca vani, tu često bude komplikacija tako da tvrtke to u pravilu zaobilaze, pogotovo malene koje da bi prebile porez moraju imati VIES VAT number validation. No, postoji i veći problem - tvrtka vani ne može kupiti Mac od ovlaštenog trgovca jer svaki Apple Authorized Reseller ima potpisan ugovor da ne smije prodavati Apple hardver van granica svoje države (a to se vidi ako izdaju račun na tvrtku, a ne na fizičku osobu koja je posjetila trgovinu). Naravno, postoje preprodavači ili trgovački centri koji imaju Macove u ponudi, ali su toliko veliki da pojedinačni trgovci niti sami ne znaju procedure i što im je dozvoljeno, pa takvi znaju prodati Mac i za izvoz, a zapravo ne bi smjeli. Npr. mi ovdje ne smijemo prodati Mac tvrtki u Sloveniju ili BiH, to je "breach of contract" i gubi se licenca. Tako da hrvatske tvrtke u pravilu kupuju Macove u Hrvatskoj jer sve drugo nije vrijedno zezancije.
Što mi ovlašteni preprodavač jamči?
Ono što su činjenice da preprodavač nije:
1. Nije ovlašteni serviser.
2. Ne pruža postprodajnu podršku niti ima/može nabaviti dijelove koje sam ne mogu.
3. Osim iskustva u korištenju, koje je ako je prodavač upitno/irelevan tno i pitanje je koliko je u stanju prepoznati moje potrebe kao kupca.
Sve i da mi cijena ne igra nikakvu ulogu i da je ista u Sloveniji kao i u HR (a nije), koji je konkretan benefit osim fizičkih kvačica na tipkama ako kupujem prijenosnik?
2. Rekao bih da to ne stoji; to jako ovisi od trgovca do trgovca. Naravno da nekakva velika trgovina koja prodaje Macove uz tisuće drugih proizvoda ne može biti specijalizirana niti pružiti kvalitetnu stručnu podršku za Mac kada joj osoblje većinu vremena prodaje PC i Android hardver. S druge strane, mali trgovci koji su specijalizirani samo za Apple, često pružaju odličnu podršku i kupci to prepoznaju i vraćaju im se.
3. Stručnjak, pogotovo oni s Appleovim certifikatima, su u tome itekako dobri. Tu treba slušati iskustva drugih kupaca, dobar glas se daleko čuje. Benefit je velik za neiskusne korisnike, a malen za stare Mac "iskusnjare" - koji ionako sve znaju sami i ne trebaju nikakvu pomoć.
A pitanja su bila, čisto da se podsjetimo:
Citat: Jedan od odgovora koji bi bio skroz zadovoljavajući je - povoljniji nego u nekoj od susjednih zemalja. Onaj drugi bi bio - definiran rok isporuke.
Citat: I opet, ovo je bilo pitanje, primijeti upitnik. Očekivani odgovor je - koja je prednost lokalnog preprodavača na mom domicilnom tržištu u odnosu na istog takvog u nekoj od susjednih zemalja gdje je uređaj (vjerojatno, uspoređujući cijenu standardnih modela) jeftiniji.
Citat: Ovo je u potpunosti ostalo neodgovoreno, jasno jer nije preprodavač taj koji crta kvačice niti ima utjecaja na proizvođača/pro davatelja prilikom izrade istih. Kupac ima, jer kupac u konačnici radi CTO/BTO narudžbu nestandardnog uređaja.
Moje točke 1,2,3 odnose se jednako na sve (pre)prodavače bez obzira na robu i tržište, a jednako su primjenjive i na Apple proizvode kao i na klime ili veš mašine.
Tvoj osvrt na iste, eventualno mi u točki 3 pomaže u onom dijelu "benefit je velik za neiskusne korisnike", no neiskusan korisnik (fizička osoba) teško da će ići na nekakav CTO/BTO stroj koji mora čekati 60+ dana (u trenutnim uvjetima) već je vjerojatnije da će s police izabrati ono što mu je dostupno.
Ok, navodiš Apple certificirane stručnjake, kako zaista ne znam na koji način funkcionira Apple mreža, da li ću kao kupac kod svakog Apple preprodavača imati na raspolaganju certificiranog stručnjaka? Postoji li preduvjet koji kaže da kao Apple Authorized Reseller moraš imati X osoba sa Apple certifikatima A,B...N?
Ako je suditi po trenutnom stanju na HR tržištu, meni logika veli - certifikati nisu nužni, ni stručnjaci. Onaj tko ih ima, ima ih iz drugih razloga, ne prodaje radi.
Rado ću odgovoriti na sva pitanja!
Nema logike očekivati da Mac za fizičke osobe bude "povoljniji nego u susjednim zemljama" kada imamo najveći PDV u Europi. Uz to, mi smo jedno od najmanjih tržišta uopće, možda i najmanje. Kojom logikom bi zasebni prodani komad mogao biti povoljniji kada smo tržište s 3,5 milijuna ljudi (većinom siromašnih za Apple proizvode), a svu dokumentaciju i certifikate da bi prodavao na našem tržištu zastupnik mora odraditi jednako kao da ima tržište od 35 milijuna ljudi? Pogledaj i da je sve prevedeno na hrvatski, a sve to ima svoju cijenu. Naravno, veliku ulogu čini i sam promet, kada netko ima velik promet, a to je u Hrvatskoj nemoguće, može smanjiti cijenu i lakše pokriti "hladni pogon". Ako prodaš par računala mjesečno naravno da samo gledaš kako preživjeti. To je jednostavno minus poslovanja i života u maloj zemlji.
Nije li očigledno da je prednost lokalnog prodavača što je lokalan? :) Evo ti primjer od jučer: uleti stariji gospodin s Jabučnjaka (prepoznat će se) sa suprugom i zamoli imam li vremena podesiti na iPadu neke postavke koji oni ne razumiju, a imaju problem s notifikacijama. Odrađeno u 10 minuta. Kako bi on to napravio da je iPad kupio par € jeftinije u Trstu?
Dobro si rekao da se sve te tvoje točke odnose jednako na Apple, kao i na klima uređaj ili veš mašinu - ja bih dodao kao super primjer i automobile. No, svejedno mnogi kupuju novi auto kod nas iako je gotovo bez izuzetka da ga mogu kupiti jeftinije zapadno, ali uz potrebno zezanje s administracijom . Moj prijatelj je uzeo obiteljsku limuzinu vani umjesto kod nas i uštedio preko 3.000 €, ali je potrošio mnogo vremena i živaca za cijelu proceduru. Jednostavno "to je Hrvatska" i nema tu pomoći.
Neiskusan korisnik, ako dođe kod kvalitetnog trgovca, može dobiti kvalitetan savjet i naručiti BTO računalo taman prema svojim potrebama. Možda mu je važnije dobiti točno ono što mu treba, nego li ga smeta "kvaka" da mora duže čekati isporuku. A danas, kada se i obični modeli čekaju mjesecima čak i rok isporuke ne čini neku razliku.
Nećeš kod svakog Apple trgovca imati certificiranog stručnjaka. Zato postoji konkurencija i ljudi biraju one koji su stručni i njima se vraćaju. I da, postoje uvjeti, ali ovise o tipu prodajnog mjesta, kod velike "supermarket" stil prodaje su ti uvjeti minimalni. Tako da u velikim trgovinama ne možeš očekivati najbolji uslugu po tom pitanju.
Stručnjaci su nužni, ili ako ne nužni, barem vrlo korisni. Evo, da nema Apple stručnjaka ne bismo sada o tome raspravljali ovdje na Jabučnjaku, nego bi pisao u nekoj Facebook grupi ili na Forum.hr. ;)
Naravno da možeš pomoći. Možeš objasniti zašto pričaš kao stručnjak (u čije znanje ne sumnjam niti ga sporim) ako te pitam kao trgovca. I što ja imam od tebe kao trgovca, a ne stručnjaka u odnosu na nekog drugog trgovca/stručnjaka negdje drugdje na nekom drugom tržištu a da vrijedi tu razliku u cijeni proizvoda koja postoji između tržišta.
Jer dolazim napraviti narudžbu za BTO/CTO stroj što podrazumijeva da znam što i zašto kupujem.
Što se loših iskustava sa kupovinom kod domaćih ovlaštenih trgovaca tiče, nisam ih imao, ali sam isto birao trgovce (u startu prekrižio iStyle).
Istini za volju nisam do sada kupio za sebe nijedno Apple računalo u domaćim trgovinama, zato i pitam koji je benefit takve kupnje a da opravdava tu razliku u cijeni.
dpasaric je rekao:
Naravno da nema logike. Radio sam kao trgovac (i serviser) u branši i znam kolike su marže i kakvo smo tržište. To je još jedan razlog zbog kojeg se u HR NE ISPLATI kupovati računalnu opremu, pogotovo onu "skupu". Zato i jesam to naveo kao "minus" zbog kojeg se kupovina od domaćeg preprodavača ne isplati.
dpasaric je rekao:
Pa zapravo nije očigledno, a trebalo bi biti, ta prednost da imaš lokalno trgovca od kojeg možeš nešto kupiti. No eto, ne možeš. Odnosno možeš, ali po cijeni koja nije konkurentna već 100ak km dalje odavde. Plus što su daleko veće šanse za "bržu isporuku" BTO/CTO strojeva u jednoj Italiji ili Austriji nego u HR jer su u pitanju veća tržišta i drugi distributer. Ovo s podešavanjem notifikacija nisi napravio zato što si ovlašteni preprodavač (namjerno te ne zovem trgovcem, jer ti trgovina apple proizvodima nije core business ) apple proizvoda, niti jer si Apple certificirani stručnjak, nego jer si - Davor.
To što si Davor vrijedi cugu, klopu, druženje na Jabučnjaku, ali ne vrijedi 200-300 ili 500 EUR razlike u cijeni proizvoda kod domaćeg preprodavača u odnosu na onog 100ak km dalje. Možda bi i vrijedilo da se ta razlika potroši na nešto unutar lokalne zajednice i da se odrade edukacije/promocije pa da se dižu reselleri. No to odavno nije slučaj pa onda nitko nije ni blesav kupovat takve strojeve na lokalnom tržištu, osim ako nije kraj godine pa se treba bilance uštimavat a sama roba nije pretjerano bitna rokom isporuke.
I dalje mi nije jasno zašto je iPad primjer koji navodiš relevantan, jer u tekstu i u "voćarni" ne reklamiraš CTO/BTO iPade ni iPode ni Beats dodatke ni Apple TV uređaje (a kao autorizirani preprodavač trebao bi ih imati u ponudi?), nego pričaš o računalima za koja kao ovlašteni preprodavač nemaš skoro nikakav benefit ti ni pravna osoba (jer vam to nije primaran posao, niti je marža tolika da od 2 prodana stroja godišnje možete "živjeti") koja je preprodavač, a krajnji korisnik (onaj na kojeg se primjenjuje ZZP, ne ZOO) ga nema pogotovo jer ga takav proizvod košta više, ne samo u cijeni nego i u roku isporuke, a pitanje je i same dostupnosti za određeno tržište.
dpasaric je rekao:
Sve ovo ti stoji, no i dalje ne objašnjava prednost kupovine CTO/BTO računala lokalno, a u priču si uveo i automobile, IMHO bespotrebno.
Konkurencija postoji. I nažalost - domaći preprodavači, čak i oni stručni (a nema ih puno, bez obzira pričamo li o vešmašinama, automobilima ili računalima) - nisu i ne mogu biti konkurentni, iz razloga koje smo obojica naveli, svaki iz svoje perspektive.
Bottom line i pitanje za tebe je:
cijena za MacBook Pro 13" myda2cr/a?
Za cijenu koja je javno dostupna kod ovlaštenog preprodavača u HR imam trenutno dostupan BTO/CTO model istog uređaja sa dvostruko većom količinom radne memorije i ne moram mrdnut nikud po njega nego mi ga doma donesu.
Cijena konkretnog modela je na istom mjestu gotovo 25% niža od one kod preprodavača u HR.
Da uzmem kredit za taj BTO/CTO na 3 godine i platim kamate na isti, opet me u konačnici taj BTO/CTO košta manje nego da kupujem doma model za koji te pitam cijenu.
Dakle, daj mi razlog samo jedan, zašto se kupnja Apple računala na domaćem tržištu (ako nije "direktno s police" i subota je popodne a rođendan je u nedjelju i zaboravio sam kupit poklon ljubavnici) isplati? Možeš i ko stručnjak, neću se naljutiti, a što mi bude nejasno pitam te dalje. ;)
Kupac odabire što mu se isplati prema vlastitim preferencijama. I kod mene isto tako. U mom slučaju, kad mi netko zaplače da su moji projekti skupi, ja mu sam kažem "Evo ti Perin broj, Pero radi jeftine projekte.".
U tom kontekstu, tebi se (prema tvojim vlastitim riječima) ne isplati kupiti Mac (ili išta drugo od računalnog hardvera) u Hrvatskoj. Ni meni se ne isplati kupiti Mac kod bilo kojeg ovlaštenog preprodavača, ali mi ga se isplati kupiti kod Davora, bez obzira što nisam kupac koji mora ići k njemu da mi podesi notifikacije. :) Zašto? Jer sam ja uvijek spreman platiti kvalitetnu postprodajnu podršku. Zato mi se isplati kod takvog trgovca kupiti bilo što za što mi postprodajna podrška može trebati. Auto, ručni alat, dizalica topline... Za burek, parizer, cipele, gaće ili pidžamu - ne. :)
Moja iskustva s ovlaštenim preprodavačima (računala,vozil a, automobila, vešmašina) su od lošeg do kriminalno lošeg, neovisno o količini potrošenog novca. Loša do te mjere da izbjegavam fizičke trgovine i uglavnom kupujem preko weba/na rate jer ionako je lager nepostojeći a rokovi isporuke nedefinirani i ne vidim nikakav benefit davanja X novaca odjednom da netko s tim mešetari.
O benefitu - ako ti točno znaš što kupuješ i ne treba ti podrška stručnjaka onda se može zaključiti da si i sam stručnjak, a takvima kao ti onda ne treba podrška. Odeš i kupiš gdje ti je najjeftinije ako je to kriterij po kojem kupuješ potrebno.
Reći ću ti iz mog, gotovo dvo-desetljetno g, iskustva da u praksi većina ljudi to ne gleda tako, iako se može reći da su stručnjaci. Kada netko više nije "mulac" sve više gleda na svoju komociju, a sve manje na to da uštedi par stotina kuna. Isto tako, imam mnogo primjera gdje me ljudi nisu poslušali, pa su kupili Mac protiv moje preporuke "jer znaju oni da im je to dovoljno". Svi odreda su kasnije priznali da su se zeznuli, ali baš svi.
Misliš li da će jedan arhitekt koji radi velike projekte i koji možda Mac koristi i desetljećima imati vremena istraživati sve moguće finese (a uvijek ih ima i mogu neinformiranog kupca odvesti u slijepu ulicu) ili će se obratiti stručnjaku koji zna svaki detalj i koji ima "živo" iskustvo što je dobro, a što nije? Npr. 95% trgovaca kod nas nije znalo kupcima reći da je Fusion Drive na ulazim iMac modelima bio "obogaljen" jer to nigdje ne piše u dokumentaciji. Tko je došao kod mene sigurno nije kupio taj model. U svakom slučaju, treba li ti stručni trgovac ili ne - to je stvar osobnog izbora.
Daješ naslutiti kao da ti se čini da je razlika u cijeni u odnosu na jeftinije zemlje nešto "ne fer" za što je kriv hrvatski Apple trgovac. A on je tu zadnja karika i s minimalnim utjecajem, dapače, većina trgovaca iz nužde mora odvajati od svojeg rabata (koji je među najnižima u IT branši) kako bi kompenzirali lošiju konkurentnost koju imamo zbog visokog poreza, malog tržišta i raznih davanja potrebnih da bi proizvodi mogli biti dostupni na našem tržištu, a sve to se dijeli na relativno mali broj komada. Npr. trošak dokumentacije i certifikata za jedan Mac Pro (7,1), a njih se prodalo svega par komada. Koliko su naši trgovci u skromnoj poziciji najbolje ti govori moj primjer gdje se npr. uopće ne bavim prodajom valjda najuspješnijeg Appleovog uređaja ikada - iPhonea. Kako je to moguće? Gdje je logika? U tome da je zarada toliko niska da se njome ne može opravdati niti vrijeme potrebno da se proda uređaj. To je isplativo uglavnom samo telekom operaterima koji u priči nude i svoje usluge. Znači nisu hrvatski Apple trgovci "loši momci" u toj priči.
Ono što nagađaš za BTO ne stoji; Apple ima apsolutno iste standarde dobave za svakog partnera i BTO stroj se jednako čeka u Hrvatskoj, Italiji, Austriji ili bilo kojoj drugoj zemlji. To je na tragu one priče da se rade "lošiji uređaji za istočne zemlje". Ne, apsolutno ne.
Prednost kupovine kod stručnjaka je u tome da možeš dobiti kvalitetan savjet i vjerojatno uštedjeti tako što nećeš kupiti lošu seriju ili nešto što ti ne treba - ili suprotno, kupiti potkapacitirano računalo.
I "bottom line" pitanje o cijeni za MacBook Pro 13" - to je model kojeg ti ja, kao stručnjak :), ne mogu preporučiti. Tko god je došao kod mene i želio taj model, odgovorio sam ga. Čisto sumnjam da bi te nekakav Austrijanac odgovorio od kupovine. Neki ljudi se na to uvrijede, a neki to vrlo cijene.
Upit je bio za konkretan model s razlogom. To što ga ti ne bi preporučio je tvoja stvar. No nasreću ne živiš od toga što preprodaješ, jer da živiš, prema vlastitom priznanju - ne bi ti se isplatilo.
Ali bilo koju drugu skuplji komad opreme na firmu, VAT broj i kupovanje bilo gdje nebi trebalo biti problem bilo kojoj ozbiljnijoj firmi
Recimo, neto na firmu cca 28.750 kn
https://www.apple.com/it/shop/buy-mac/mac-studio/cpu-20-core-gpu-48-core-neural-engine-32-core-64gb-di-memoria-1tb
ili kod nas 31,100 kn ... cca 8% skuplje od Trsta u neto iznosu
https://istyle.hr/mac-studio-apple-m1-ultra-chip-with-20-core-cpu-and-48-core-gpu-1tb-ze-hr.html
Što kod nas nisu trgovci plaćeni preko rabata od applea za prodanu opremu nego sami slažu cijene, tj. nadodaju proviziju ?
Mali regionalni trgovci ne samo da ne dižu neku svoju ekstra proviziju već dapače, često otkidaju od svog rabata kako bi netko kupio kod njih nešto povoljnije od cijene kod Premium Resellera u Zagrebu.
Naravno da će u Trstu biti jeftinije za fizičku osobu, ali kažem ti gdje je kvaka za pravnu osobu - svaki Apple Authorized Reseller po ugovoru ne smije prodavati robu van zone koju je dogovorio s Appleom inače je to "breach of contract". Kada se prodaje fizičkoj osobi to se ne može kontrolirati, ali ako se izdaje račun na pravnu osobu koja je van države za koju neki trgovac ima ugovor, onda to završi tako na kraju trgovac ipak ne isporuči robu jer mu nije milo radi stotinjak eura izgubiti licencu i samo te uputi na tvog lokalnog reselllera. Praksa je pokazala da ima nekih koji to krše, ali većina ozbiljnih ipak ne.
Ja bih bio jako zadovoljan jednim 7,1 samo da mi naleti neki pristojne cijene i da se uklapa u moje potrebe. :)
-----Što mi ovlašteni preprodavač jamči?
-----Ono što su činjenice da preprodavač nije:
------1. Nije ovlašteni serviser.
Zasto smatras da trgovac mora bit i ovlasteni serviser??
Prouci kako Apple funckionira po tom pitanju....
------2. Ne pruža postprodajnu podršku niti ima/može nabaviti dijelove koje sam ne mogu.
Koje to " djelove" bi ti kao "kupac" imao potrebu kupovati ? Apple ducani nisu HGspot ducan za sastavljanje PC kanti...
Zasto smatras da bi Apple trgovac trebao biti HGSpot ducan...
Prouci malo kako stvari sa Appleom funkcioniraju...
------3. Osim iskustva u korištenju, koje je ako je prodavač upitno/irelevan tno i pitanje je koliko je u stanju prepoznati moje potrebe kao kupca.
Koje to "'potrebe" imas da ih u globalu trenutno ijedan mac ne bi mogao ispuniti..??
Budi precizan prilikom postavljanja pitanja... generaliziranje nigdje ne vodi...
Pozz
Razlija u cijeni je mala u RH ako se ceka neki popust.
U RH mozemo kupiti i na rate.
Vani se isplate kupiti mideli koji se vide ne proizvode a ima ih nivih. Sve pada u vodu kod prijeloma procesora na M modele.
Ja sam sve svoje kupio u RH.