Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


18.09.2018 | 19:34
Air kaže:
evo odgovora na 2:20
www.topgear.com/videos/video/video-all-y...ow-about-audi-e-tron

i ne mogu vjerovati da su to napravili pored velikog ekrana ispred vozača. Za mene jedna od većih gluposti koje sam vidio u tako skupom segmentu. Prosvjetlite me ako griješim. Nadam se da griješim, jer ne mogu vjerovati


Ako mene pitaš, ovaj e-tron SAVRŠENO utjelovljuje Audi. Pretenciozan do boli, sa gomilom beskorisnih detalja koji trebaju zaslijepiti kupca, ali kasnije predstavljaju samo teret u vidu povećane potrošnje struje (koje ionako još nema dovoljno za neke normalne dosege) ili stvari koje se mogu pokvariti. A povijest njemačke industrije nas uči da će se one kvariti.... Da je sve ostalo na kvalitetnim materijalima, ne bih riječ rekao. Ali osvjetljeni obrubi kopče sigurnosnog pojasa koje ionako nitko nikad ne gleda ni ne vidi?! Ili ove kamere na posebnim nosačima? Baš me zanima kako su ti nosači učvršćeni za vrata, jer su baš prikladno oštri da jako ozlijede biciklistu ili pješaka. Zakon to ograničava pa su sigurno na nekim opružnim klipsama ili čak samo plastičnim klipsama i bit će vrlo vjerojatno prikladno lomljivi kad netko prođe kraj auta u garaži gdje nema mjesta...

Ili sam ja samo prestar za ovo (sranje)...?
18.09.2018 | 19:36
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:

Kako je to točno dijete visoko između 135 i 150 sigurnije na stražnjem sjedalu bez boostera i airbaga, nego na prednjem u boosteru (znači da mu je glava na visini kao kod odrasle osobe) i sa airbagom?


Ajmo od kraja. Statistički je najsigurnije mjesto u autu stražnje desno


Znam za tu statistiku. Recimo da je prihvaćam. Imam troje djece. Zamisli sebe da imaš troje djece. Gdje bi radije stavio ono treće? Na stražnje sjedalo u sredinu ili na suvozačko?

Zračni jastuk radi tako da reakcijom natrijevog azida nastane dušik koji napuše zračni jastuk. Taj jastuk ima neki obujam u kojem je taj dušik (inertan plin) pod nekim tlakom prije nego kroz one otvore otraga krene njegovo pražnjenje. Upravo to pražnjenje je zaslužno za omekšavanje jastuka (...)
E sad, glava odraslog čovjeka i djeteta nemaju ni približno istu masu; i onaj napuhanost ZJ-a koja kontrolirano uspori glavu odrasle osobe bi mogla poput madraca odbiti glavu djeteta natrag što bi bilo JAKO loše.


Koliko sam ja proučavao crash testove, zar nije poanta upravo to - da ti airbag ODBIJE glavu natrag i da je upravo zato bitno da cijela stvar funkcionira koordinirano: pojas s reguliranim zatezanjem (da smanjuje apsolutni iznos deceleracije, a ne da trzajno zaustavi tijelo u pokretu), airbag da te odbije natrag, da ne tresneš glavom u šajbu i da ti pojas ne polomi prsni koš i NASLON ZA GLAVU koji mora biti podešen na ispravnu visinu (koliko često upozorite svoje suvozače da to naprave?)?


Drugi je problem što je dijete, pa čak i ako na boosteru volumno ipak bitno manje od odrasle osobe (vidi se po broju odjeće koji nosi) pa ga sigurnosni pojas slabije usmjerava, tj. može više vrludati ispod njega. To povećava šansu da glava ne udari u predviđeno mjesto Zj-a i da sklizne u stranu što je opet jako loše (ispred je vjetrobran, sa strane također staklo).


Zar nisi rekao da je sa strane zračna zavjesa? Aha ne, ona se spominje samo kad govoriš o stražnjem sjedalu, kod prednjeg ćemo je prešutjeti...

Znači, kako sam bio rekao, ako dijete sjedi u boosteru s naslonom za glavu i pasicom za pojas koje ga prilagođava na optimalnu visinu za djetetov torzo, onda u slučaju frontalnog sudara dijete poleti naprijed SKUPA S BOOSTEROM, što znači da je bolje zaštićeno od odrasle osobe u istoj situaciji. Jer ima de facto strukturno ojačanje na kičmi, osobito na vratu.

Konačno, kako je dijete fizički manje i slabije, postoji veća vjerojatnost da bi zatezanje sigurnosnog pojasa izazvalo ozljede prsnog koša, iako postoji programirano zatezanje koje bi to trebalo spriječiti.


Slažem se, iako ne vidim kako je to relevantan argument ovdje. Isto vrijedi i za pojas na stražnjem sjedalu.

Većina ovih rizika postoji i na stražnjoj klupi, ali statistike su pokazale ipak u manjem opsegu, a i naslon sjedala ispred je relativno velik i donekle ipak mekan (u svakom slučaju mekši od prednje konzole) a s boka se ipak ispaljuje zračna zavjesa koja je toliko velika da ju je defacto nemoguće promašiti.


Ovdje si već skroz zagazio u maglu i paučinu. Nagađaš nešto i konstruiraš. Što su točno statistike pokazale? Da osoba iza desno najrjeđe gine. A osoba iza u sredini? Što nam statistike govore o tome kakve ozljede prsnog koša trpe djeca vezana pojasom na stražnjem sjedalu u odnosu na djecu vezanu pojasom na prednjem sjedalu?

nećeš nigdje naći ništa preciznije od ovih uopćenih savjeta.


Točno. A neka tamo komisija na temelju tih uopćenih savjeta donosi neke smjernice i propise. Koje onda jake snage MUPa na terenu tumače krivo i samouvjereno pišu prekršajne naloge.
18.09.2018 | 20:05
JOHN kaže:
Bertone....Toyota Avensis (srebrna) je otišla prije dvije godine, trenutno nišanim. Vjerojatno još gore nego s Toyotom. Mercedesi ovih dana pune crnu kroniku.


Ma zezam se... mogao sam isto tako napisati i Citroen Picaso (stari model) jer za oba (Avensis sa zadnjim poluprozirnim svjetlima) ne znaš koji je prednji, a koji zadnji kraj pa to zbunjuje policiju
18.09.2018 | 21:02
smayoo kaže:

Mislim da je to stvar ergonomije. Prirodno ti je pogledati točno na ta mjesta kad provjeravaš retrovizore. Gledati na ekran ispred bi se trebalo naviknuti. Osim toga, tamo pratiš puno drugih stvari. Navigaciju možda, potrošnju, dolazni telefonski poziv... pozvati prikaz retrovizora tamo značilo bi pritiskati neke gumbe. To znači da ti umjesto desetinke sekunde treba sekunda, dvije da vidiš tko ti je u mrtvom kutu.


Slažem se za položaj ekrana. Tnx.

Opet ostaje glupost jer niti jedna kamera pogotovo takva mala neće imati dinamički raspon usporediv sa mogućnostima oka, te će izostajati detalji prikaza (možda nekad bitni). Priča postaje još problematičnija kada su u pitanju noćni uvjeti u kombinaciji svijetla od auta iza nas. No možda su napravili neku HDR kameru koju će danas / sutra iskoristiti u fotografiji - jedva čekam.

EDIT:
Samo bi sitnicu doradio nije "prirodno" nego je naučeno.
18.09.2018 | 21:53
Bertone kaže:
JOHN kaže:
Bertone....Toyota Avensis (srebrna) je otišla prije dvije godine, trenutno nišanim. Vjerojatno još gore nego s Toyotom. Mercedesi ovih dana pune crnu kroniku.


Ma zezam se... mogao sam isto tako napisati i Citroen Picaso (stari model) jer za oba (Avensis sa zadnjim poluprozirnim svjetlima) ne znaš koji je prednji, a koji zadnji kraj pa to zbunjuje policiju


Ček malo , Toyota Avensis model T-25 je bila jedna od poslovnih best buy limuzina, koju je utjelovio jedan konzervativniji dizajn, neupadljiv ali elegantan. A da se baš ne kuži razlika između prednjeg i zadnjeg kraja, mislim stvarno!
Ovo je moj bivši autek, pa bio je tako predivan


8A11ED62-ED85-4FC4-9800-F8BF1AEDB3F4.jpeg


897387E1-A7F0-4293-903B-635FF01F619A.jpeg


D91F98B6-2164-435D-93D8-7ED06281E4F4.jpeg


57E90E68-2BE0-4C7D-B258-0C60C286A29E.jpeg
19.09.2018 | 07:20
smayoo kaže:


Točno. A neka tamo komisija na temelju tih uopćenih savjeta donosi neke smjernice i propise. Koje onda jake snage MUPa na terenu tumače krivo i samouvjereno pišu prekršajne naloge.


Naravno, pa nisi valjda naivan da vjeruješ u nešto drugo(jačije)?!

Sve je stvar lobiranja (neukih) zastupnika. Znaš i sam da je u Saboru recimo jedan Pernar koji vjeruje u ljude guštere i chemtrailse. Da ne spominjem ekipu koja tvrdi da je Zemlja ravna ploča.

Cijela je legislativa skupa s nametnom politikom temeljena na emisiji CO2 koja je dobivena nekim mjernim ciklusom (NEDC) koji je bio toliko udaljen od realnosti da su ga morali modificirati pa sad na scenu stupa WLTP standard. Po njemu je emisija CO2 bitno viša, ali država se ne uzbuđuje; auti će poskupiti što je uvijek dobra stvar, ne (mislim za proračun)? Jedino ako tržište stane, onda će biti nekih prilagodbi da se količina uplaćenog novca vrati na sličnu razinu kao prije i da se posao nastavi. To što je emisija CO2 porasla (iako opet administrativno, ili bolje rečeno, prije smo se pravili da je manja) nije uopće bitno.

Što se tiče naše murje: mene BESKRAJNO izluđuje da oni u svoj svojoj mudrosti nisu u stanju niti globiti ekipu koja ugradi onekineske xenon kitove, a nemaju leću u faru pa to blješti na sve strane i zasljepljuje sve živo na cesti. To nije bitno, ali nedao ti bog da si slučajno 11 km/h brži od ograničenja brzine.
Zašto se brzina mjeri uvijek na kraju ravnog pravca? Jer se tamo može nešto naplatit. Ako je škola/vrtić iza zavoja, tamo ih nema, 'jer tu nemogu ništa izmjeriti'. Kraj citata. Kad sam ja jednom stal i porazgovaral s murjom upravo na tu temu (nisu bili kod vrtića koji je iza zavoja, nego na kraju kilometar ravnog pravca koji je dio naselja samo prema ploči s imenom, nigdje ni kuće ni ljudi) onda su mi rekli točno to. Kad sam im ja odgovoril da mene doslovce boli qurac za njhove globe, ali ako tamo stanu, SVI ĆE USPORITI, jer su ih vdijeli i oni su napravili svoj posao povećanja sigurnosti prometa na tom mjestu, samo su me gledali, dok mi jedan nije priznao da moraju na kraju smjene donijeti globa u iznosu XYZ inače se smatra da nisu niš odradili... Toliko o murji

Kaj se tiče airbaga, i njegove efikasnosti: znaš i sam da je na nekim autima to riješeno jako dobro, na nekim tek dovoljno dobro. Možemo polemizirati oko toga gdje je najsigurnije voziti dijete, ali ovdje si potpuno zanemario samu konstrukciju dječje sjedalice i koliko je ona sama po sebi sigurna ili nesigurna.
Ali, ako je dijete na prednjem sjedalu na boosteru, ne vidim kako mu booster pruža BILO KAKVU dodatnu ukrutu za kralježnicu u slučaju sudara? Booster je samo jastuk pod guzicom, nije li? Nije li to bila ishodišnja točka rasprave? Otkud se onda uvukla dječja sjedalica na prednje sjedalo? Dopuštam da sam nešto izgubio u prijevodu ili krivo shvatio?

Apropos bočne zavjese možda nisam bio dovoljno precizan: kod frontalnog sudara se ona ne aktivira. Tad ti preostaje samo prednji zračni jastuk. I od njega se glava ne odbija, nego u njega glava utone (idealno). Da se od njega odbije, svima bi bili razbijeni i nos i zubi, zar ne? Jer kod odbijanja ipak imamo točkasti dodir (više ili manje.
19.09.2018 | 07:21
I ja se slažem. Ja sam vozio srebrni Avensis kao službeni auto od početka 2007 do kraja 2010. Upravo za tu svrhu (poslovna limuzina) je bio nenadmašan. I, isto ovako, nikad mu nitko nije našao gore mane, nego da je "bezličan". Neš' ti...
19.09.2018 | 07:21
Bertone kaže:
JOHN kaže:
Bertone....Toyota Avensis (srebrna) je otišla prije dvije godine, trenutno nišanim. Vjerojatno još gore nego s Toyotom. Mercedesi ovih dana pune crnu kroniku.


Ma zezam se... mogao sam isto tako napisati i Citroen Picaso (stari model) jer za oba (Avensis sa zadnjim poluprozirnim svjetlima) ne znaš koji je prednji, a koji zadnji kraj pa to zbunjuje policiju


Kralj simetričnih auta je prvi audi TT. Ili new beetle
19.09.2018 | 07:29
JOHN kaže:
A da se baš ne kuži razlika između prednjeg i zadnjeg kraja, mislim stvarno!
Ovo je moj bivši autek, pa bio je tako predivan



Ok, sad zamisli isti auto sa zadnjim prozirno-srebrnim zadnjim svjetlima (a ima ih ili bilo ih je po cesti)... no o ukusima se ne raspravlja
19.09.2018 | 10:50
Dobro poznajem Avensis. Model T-25 se proizvodio od 2003 do 2006, a blagi redizajn je bio od 2006-2008.
U osnovnoj inicijalnoj izvedbi je imao zadnje lampe u tamno crvenoj izvedbi, a ovaj moj u redizajn izvedbi s nešto atraktivnijim prozirnijim dizajnom.
No, niti jedan nije imao prozirno-srebrna zadnja svijetla! Možda si vidio negdje neke seljo tuning verzije, ali to sigurno nije bila tvornička izvedba.

Redizajn je recimo imao u eksterijeru redizajnirane farove, štop lampe, maska, odbojnici i retrovizori. U interijeru nešto volan, nešto instrument tabla, nešto kokpit i središnji greben.
Meni je osobno jedino bila nakaradna verzija s 5 vrata. Ali ta verzija s 5 vrata imala daleko praktičniji gepek u odnosu na limuzinsku.
Recimo, nikad neću prežalit što nisam 2008 godine kupio karavansku verziju Avensisa jer bi ga vjerojatno i dan danas vozio. Model tog Avensisa bi preporučio svima. Što iz vlastitog iskustva, što iz iskustva ljudi iz Toyota kluba koji također imaju Avensise. I ovi noviji su također vrlo kvalitetni.
Nažalost, od nedavno je proizvodnja i prodaja Avensisa obustavljena za Europu jer konačno dolazi Camry.
Corolla sedan je navodno pomrsila prodajne rezultate Avensisu jer su po veličini tu negdje, a cijenom je Corolla sedan daleko povoljinija.
19.09.2018 | 11:59
Može biti, imao ju je kolega sa posla (bijelu) do prije par godina pa ga pitam da li su svjetla aftermarket... samo što nije njegova jedina koju sam IRL vidio sa takvim svjetlima.
Bilo kako bilo, taj model Avensisa u karavan izvedbi je stvarno bio ok auto (kaj se dizajna tiče s obzirom da je Toyota), ali limuzina je bila
19.09.2018 | 20:30
Da, Toyota nekako previše eksperimentira s tim dizajnom u posljednjih 10g.
19.09.2018 | 20:39
JOHN kaže:
Da, Toyota nekako previše eksperimentira s tim dizajnom u posljednjih 10g.


Aktualni prius opako konkurira za najružniji auto IKAD. Lakoćom nadmašuje nekadašnje Ssangyonge s kojima smo se svi sprdali IMHO
19.09.2018 | 21:56
Ja neznam što je gadnije, novi Prius ili Mirai.

Ali nova corolla hatchback bi mogla promijenit taj nevjerojatan trend niza loših dizajna u posljednjih 10g.
19.09.2018 | 23:37
Renault Thalia
Najgadnji auto ikad.
20.09.2018 | 00:28
Previše sam toga čuo i vidio u životu da bih ičiji (pa i svoj) estetski sud o bilo čemu doživljavao ozbiljno.
Meni osobno Prius super izgleda.
20.09.2018 | 09:01
Nitko nikad neće nadmašiti Fiat Multiplu
20.09.2018 | 10:09
6 sjedala je je 6 sjedala.
20.09.2018 | 10:20
Aj ti, al multipla je šira od BMW 7-ice njenog doba
20.09.2018 | 10:55
zabac kaže:
6 sjedala je je 6 sjedala.


Pa Honda FR-V (postojala je negdje u isto vrijeme) je imala šest sjedala i iako ni FR-V nije bio bez mana (nikako se nisam mogao priviknuti na volan koji je pomaknut u lijevo u odnosu na pedale), ali nije bila ružna.
29.10.2018 | 23:04
Puno zabave za malo para

30.10.2018 | 07:30
Peglica drift! Šta ti je stražnji pogon sa stražnjim motorom...
06.11.2018 | 10:38
@DjuroGenijalac, jel' ovo može biti ona Lončarićeva Impreca kaj je prodavao?

06.11.2018 | 18:25
Ne, on je prodaval bugeye, 2001. ili 2002.

Apropos Jure Šebalja, on u auto uloži najviše novaca kad napuni spremnik... Takav je njegov standard održavanja auta
06.11.2018 | 18:34
07.11.2018 | 14:07
Kaj ga briga, pa nebu valja čovjek ulagao novce u staru drlju
12.11.2018 | 16:26
Jako zanimljiv izum

youtu.be/iQ4lTPVR3qc
12.11.2018 | 22:23
Ajmo znalci.
Prije 2 mjeseca sam u TAS-u mijenjao diskove i pločice prednje i stražnje i stavio sam sve ATE. Pazim da ne kočim naglo, da ne ulijećem u vodurinu kad su tople itd... primjetio sam da mi na većim brzinama po autoputu trese za popizdit kad idem kočiti. Prije je sve bilo sasvim ok. Milina za voziti. Nove gume su gore, balansirane i obavljen špur, dakle nije do guma/felgi. I šta da sad čovjek radi?
12.11.2018 | 22:27
energyman kaže:
Ajmo znalci.
Prije 2 mjeseca sam u TAS-u mijenjao diskove i pločice prednje i stražnje i stavio sam sve ATE. Pazim da ne kočim naglo, da ne ulijećem u vodurinu kad su tople itd... primjetio sam da mi na većim brzinama po autoputu trese za popizdit kad idem kočiti. Prije je sve bilo sasvim ok. Milina za voziti. Nove gume su gore, balansirane i obavljen špur, dakle nije do guma/felgi. I šta da sad čovjek radi?

hm, kočiti naglo treba izbjegavati kao i vodu samo prvih cca 200-250 km, nakon toga ti nije toliko bitno odnosno ne moras paziti jer se vec razrade i ne skripe nakon tog perioda, ukoliko je sve ok, a ovo ne znam zasto, najbolje da odes u TAS gdje si ih i mijenjao i reklamiraj..
12.11.2018 | 22:32
energyman kaže:
Ajmo znalci.
Prije 2 mjeseca sam u TAS-u mijenjao diskove i pločice prednje i stražnje i stavio sam sve ATE. Pazim da ne kočim naglo, da ne ulijećem u vodurinu kad su tople itd... primjetio sam da mi na većim brzinama po autoputu trese za popizdit kad idem kočiti. Prije je sve bilo sasvim ok. Milina za voziti. Nove gume su gore, balansirane i obavljen špur, dakle nije do guma/felgi. I šta da sad čovjek radi?


Aj' se vrati na treću stranicu ove teme... tam su neka dva lika pričali o kuglama i selenima
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 15 minuta
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!
  • Maxxy: RIP Matija Dedić :(
  • smayoo: RIP :(
  • dpasaric: Umro Bill Atkinson! :(
  • drpongrac23: @Zdravac - Nemoj ići lijevo ako semafor je desno :) :)
  • Zdravac: hahahah
  • Zdravac: A da se, umjesto palac dolje/gore, uvede palac lijevo/desno?!
  • tino1: Gjuro, bola, Mazlum i to s veliko "M".
  • Gjuroo: Možda "mamlaz"?
  • tino1: Mazlum- na Herceg- Bolansanski- Budala.
  • Yonkis: Mazlum - Mazlum (maẓlūm) is an Arabic term for "oppressed, ill-treated, injured, sinned-against" (the antonym being ẓālim "oppressor"; root ẓlm "to oppress";).
  • tino1: Riba! Vraćaj karmu! Ej ne ćeš se imat kamo vratit.
  • tino1: Ej ukinuo Mazlum Karmu!! Šta vam je odmah vraćaj karmu Riba!!
  • smayoo: :(
  • drpongrac23: Napustio nas je Ivan Piko Stančić. RIP
  • Borisone: Logika kaže da bi verzija trebala biti od godine u kojoj se izdaje. Ima smisla godina plus jedan jer u posljednjih nekoliko godina obećanja dolaze s bar nekoliko mjeseci odmaka (ili nikad).
  • Yonkis: iOS 26 u 2025? [link]
  • cariblanco: Riječani, hoće li Važ biti vaš ?
  • smayoo: @Yonkis, piši u forum, ovo će ti tu iscuriti
  • Yonkis: Članak je odličan.. dijelim ga okolo ostalim Appleovcima koji nikako da ovdje puste korjenje. :)
  • hal9000: @dpasaric: ako nekome i nije korisno, barem je zabavno i poučno.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.05 Seconds

Provided by iJoomla SEO