Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


16.05.2023 | 21:27
tino1 kaže:

Evo baš danas im je poglavica iz Audija na sudu priznao krivnju. Da sam se ja pitao ipak bi on meni malo u bajbukanu, a ne sad uvjetno.


Da živi u HR ne bi došao do suda

Al nema veze, evo tebi jedan palčić up za pozitivno razmišljanje
16.05.2023 | 21:34
smayoo kaže:
Svojedobno se jedan Holandez jako uvrijedio na mene kad sam mu na njegovo "Ja sam šef razvoja, valjda najbolje znam što treba" odgovorio "Baš zato se bojim da nemate pojma".


17.05.2023 | 06:04
Bertone kaže:
Al nema veze, evo tebi jedan palčić up za pozitivno razmišljanje


Ae! Evo i od mene!
17.05.2023 | 10:23
Nakon pročitanih preporuka, odgledanih i pročitanih testova, naručene ipak Hankook Ventus Prime 4 kao neka sredina između bočnog držanja i kočenja na mokrom i cijene.
17.05.2023 | 21:54
Rimac u jednom danu rasturio niz svjetskih rekorda!

www.croatiaweek.com/video-rimac-nevera-s...rds-in-a-single-day/
19.05.2023 | 21:44
Chris Harris o Neveri:

19.05.2023 | 23:48
dpasaric kaže:
Chris Harris o Neveri:


Ček, ček... Ne možeš skočiti na Harrisa, a da nisi spomenuo podbadanje Muska i Rimca
25.05.2023 | 22:03
26.05.2023 | 07:24
dpasaric kaže:


Već godinama radi najbolje testove guma.
26.05.2023 | 07:49
Imam samo jedan prigovor na ovo testiranje, jer iz videa nisam uspio naći potvrdu da to nije tako. Ako sam dobro shvatio, on vozi gume i ZNA koje gume vozi unaprijed. U pravilu su takvi testovi blind testovi gdje vozač sjedne u auto i NE ZNA koje su gume montirane, nego samo vozi i bilježi i mjeri. Gume su pod šiframa (1, 2, 3, 4 itd) i on bilježi sve i kažu mu tek poslije da je to bila guma 3 na vožnji 7 tog dana. Ponekad mu uvale istu gumu još neki puta, a on samo bilježi dojmove. Tek na kraju se dojmovi sakupe i onda se objavi koja je guma bila na kojoj vožnji montirana.
Ali ok, osoba koja se time bavi dovoljno dugo znat će prpeoznati ponašanje auta s nekim tipom gume na isti način kako bi i da sjedne zavezanih očiju u auto mogla vrlo brzo suziti proizvođača, a ponekad i model bez gledanja, samo temeljenom osjećaja na komandama, upravljaču i korištenja ručnog mjenjača.
26.05.2023 | 09:27
Dobro kažeš Djuro, to bi bio jedini ispravan način testa. No, ok, za neke stvari kao zaustavni put i slično, vjerujem da barem taj dio može biti objektivan.
28.05.2023 | 07:28
Evo, (ne)nastavno na Emilov upit o streaming servisima....

Upgrade prednjih kočnica na civicu. Civic 6. generacije u svojoj ishodišnjoj verziji ima smiješne kočnice. Prednji diskovi 240 mm. To je dobro jedino kao baza za mehaničarske pepeljare. Nakon FL, dobiva donekle solidne prednje diskove 262 mm debljine 21 mm.

IMG_7373.jpg


To je dobro za redovnu vožnju, ali na malo jača kočenja se diskovi brzo pregriju i izvitopere.I sad kreće saga.
Ekipa stavlja gore prednje čeljusti od integre Type R koja ima diskove 280x23 mm. To je već sasvim solidan komad diska, ali: sve što na Hondi ima sufiks Type R je suho zlato. Te čeljusti koštaju u pravilu 200-300 eura. I povrth toga treba mijenjati servo (sad imam u servu klip promjera 15/16 cola, za ITR treba 1 col) koji te košta još cca 250 eura . I tek onda dolaze diskovi i obloge. Što ekipa ne razumije je da su iste kočnice na CR-V-u prve generacije i kao takve ne vrijede ništa, jer CR-V je star auto, ima ih na šrotovima i to nitko ne želi. No, ostaje problem serva; nisam proučavao, vjerojatno se i on da pripasati na civic.
Ali, uz malo istraživanja, naiđeš na zanimljive spoznaje. Civic limuzina osme generacije koristi prednje diskove 280x23 mm. A ima isti razmak šarafa za prihvat nosača čeljusti na glavčini (moć šprance; ako je dobro, ne diraj). I, ovo je najbitnije!, koristi isti klip u čeljusti promjera 57 mm. To znači da postojeći servo može ostati, jer mora potisnuti istu količinu ulja.

IMG_7372.jpg


Usporedba čeljusti.

I dokaz da ove veće čeljusti pašu na glavčine koje imam.

IMG_7374.jpg


(Ispričavam se na očajnom izgledu diskova, ovo su stari hrđavi diskovi samo u svrhu dimenzijske provjere). Ako usporedite prvi u ovu sliku, vidi se da su čeljusti odmaknute radijalno kako bi primile veći disk. To dokazuje i ova slika.

IMG_7375.jpg


I sad slijedi završni dio kemijanja: diskovi. Diskovi civica 8. genracije nisu primjenjivi, jer on ima 5 šarafa za kotač, a ja samo 4. Pa ćemo malo posegnuti za katalogom i naći da moderni mini prve generacije (model R50/R53) ima prednje diskove 276x22 mm, ima četiri šarafa uz PCD 100 mm kao i honda. I paše i visina diska i sve ostalo i tako za nikakve novce (čeljusti s dostavom, obje, 100 eura, diskovi ATE ili TRW za mini cca 70 eura i pločice ATE ili TRW za civic 30-ak eura; sve skupa 200 eura) imam upgrade prednjih kočnica na vrlo ozbiljnu dimenziju (civic ima 1040 kg prazan).
28.05.2023 | 08:28
Da sad ne zacoprnjam, ali jel stanu ti novi diskovi i kočiona kliješta u kotač?

Pitam jer mislim da je ta tvoja Honda Civic dolazila sa 5Jx14 ET45 i 5,5Jx14 ET45 felgama pa bi to moglo biti na knap.
28.05.2023 | 19:59
Mudro zboriš i ne copraš. Za diskove promjera 280 mm ti trebaju kotači 15 cola. No, ja jesam na 15 colericama na civicu tak da to nije problem!
04.06.2023 | 10:17
I ovo smo predvidjeli da će se dogoditi...

www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kraj-l...nske-modele-15341297
04.06.2023 | 10:34
Što se tiče Djurinog posta o kočnicama, potpuno ga razumijem i to je za svaku pohvalu! Upgrade kočnica je nešto što mislim da bi većina vlasnika koja malo angažiranije vozi trebala napraviti na starijim autima gdje je to moguće i tako skratiti zaustavni put i povećati sigurnost.

Na sve moje tri Alfe su sada solidne kočnice, a samo je 159 TI došla s 330 mm diskovima tvornički. Na GT sam ih dogradio kasnije uzevši cijeli set s 3.2 V6 modela - 330 mm + četveroklipne Brembo čeljusti. To je na Alfama uglavnom plug&play. A za GTV sam išao na još bolji setup s 355 naprijed i 330 mm iza. To više nije bilo plug&play nego je tražilo inženjera strojarstva, CAD, izračun naprezanja materijala i tokarski stroj za posebne adaptere. Naravno, morate računati i na duže sajle ručne kočnice. No, rezultat je super. Već se mnogo dobije i samo time što produžite krak poluge kočione sile.
04.06.2023 | 10:39
Očekivano, sve dok neće postojati dobra infrastruktura brzih punionica. Kakav ti je to put na relaciju iznad 300km, ako nikad ne znaš koliko ćeš čekati na "benzinskoj".

BTW, meni Elise ima doseg od nekih 300-350km, ali nije problem jer ga natakniram za dvije minute Idem za tri tjedna na trodnevni roadtrip s njim preko Grossglocknerhochalpenstrasse do Bavarske i natrag pa ćemo vidjeti kako to izgleda. Malo je nepraktičan kao daily.


04.06.2023 | 11:03
Super je Elise! Pomirio bih se ja s tom nepraktičnošću!

Javi kako je bilo!
04.06.2023 | 11:53
dpasaric kaže:
I ovo smo predvidjeli da će se dogoditi...

www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kraj-l...nske-modele-15341297


Ti si čovjek koji prepoznaje upravljanu neobjektivnost novinarstva pa me čudi kako sad ovdje, gdje odgovara tvom narativu, to isto ne vidiš.

Zanimljiva mi je ta "briga" oko ograničenog vijeka trajanja baterija, a u prosjeku, čak i kod najlošijih električnih vozila, taj vijek trajanja odgovara dovozu od gotovo 200.000 km. A kod onih koja koriste naprednu tehnologiju baterija i njihovog punjenja, te energetski efikasniju vožnju (više rekuperacije i manje mehaničkih gubitaka), može doći i blizu 400.000.

Priču o tome kako se struja proizvodi u termoelektranama nećemo opet reciklirati, nisam primjetio da mi se itko usprotivio na činjenicu kako i najprljavija termoelektrana na ugljen stara 60+ godina proizvodi barem sedmerostruko manje štetnih tvari po proizvedenoj jedinici energije od najekološkijeg motora s unutarnjim izgaranjem.

A i što se dovoza tiče, evo, ja sam vozač koji već više od 20 godina nisam imao manje od 35.000 km godišnje. U špici, prije 10-15 godina, bio sam oko 50-60.000 godišnje. Tada sam putovanja na kojima bi bilo nužno stati i puniti baterije na putu - imao jedno mjesečno. Sada je dva do tri godišnje. Put se isplanira, mjesto i termin na brzom punjaču se rezervira unaprijed, preko online aplikacije. Ne samo za Tesle, nego za sve E-aute koji imaju mogućnost brzog punjenja na istosmjernim punjačima.

Vi svi benzinaši pričate napamet i izmišljate nepostojeće argumente. Jednako ste smiješni kao i kirijaši koji su prije 150 godina gunđali i rogoborili protiv željeznice, i tvrdili da će nam šume nestati u 10 godina jer se previše sijeku da bi se ložilo parne lokomotive.

Pregazilo vas je vrijeme, jbg.
04.06.2023 | 12:07
Meni u citavoj toj prici ne smetaju baterije vec cinjenica da je sve umrezeno i u svakom trenutku oni znaju gdje si, kamo ides, na kojoj punionici i koliko si punio.
04.06.2023 | 13:11
Misliš da sad ne znaju? Nije im auto uopće potreban, dokle god nosiš okolo mobitel.
04.06.2023 | 13:49
Sada ne znaju gdje je moj 20 godina star auto i gdje sam i koliko tocio ako platim gotovinom.

Spletom okolnosti radim za General Motors pa imam uvid u to sto se sprema.
04.06.2023 | 13:51
To što se "sprema", sprema se već 20 godina. To ti ima puno više veze s 5G i IoT, nego s električnim autima.
04.06.2023 | 13:56
U ovom slucaju ima veze jer je usko vezano za nacin punjenja.
04.06.2023 | 14:09
Čekaj... Već sad npr. u Skandinaviji ne možeš gotovo više uopće naći benzinsku pumpu gdje gorivo možeš platiti gotovinom. Sve se plaća karticom. U čemu je onda razlika? U tome što u nekim drugim zemljama DANAS još uvijek nije tako? A sutra će biti. WTF?
04.06.2023 | 14:12
Nazalost ne mogu o detaljima jer se radi o informacijama koje korporacija jos ne dopusta dijeliti na javnim forumima, ali recimo da je WTF puno veci od "placanja karticom na benzinskoj pumpi".

Nisam u Skandinaviji ali ako Skandinavija dodje meni uvijek imam opciju otici i kupiti gorivo sa kanisterom na pumpu a sto cu ja kasnije s njim nije nicija briga.
04.06.2023 | 14:15
Stvar, prvenstveno kroz 5G i IoT ide u smjeru autonomnih vozila, neovisno o energentu i tipu pogona, gdje je temelj koncepta u tome da sva vozila na istoj ruti međusobno komuniciraju, tako da se sva voze jednakom brzinom, na kontroliranom odstojanju, i stotinama kilometara unaprijed znaju za situacije koje zahtijevaju reakciju. Za 20 godina će sigurno biti jednako rijetko da netko traži vozačku dozvolu kao što danas traži oružni list, i vjerojatno će ta vozačka dozvola podrazumijevati ograničenja. Npr. ne smiješ preuzeti upravljanje vozilom (od autopilota) na cestama gdje je velika gustoća prometa i sl.
04.06.2023 | 15:19
Evo da javim vezano za vašu pomoć oko kupovine auta.

Uzevši u obzir vaše komentare (posebno oko F11) u jednom trenutku sam odustao od daljenjeg traženja.
Shavtio sam da cijene i dalje divljaju i da je vrlo teško naći odgovarajuće auto.

Prije desetak dana mi se iznenada otvorila prilika za očuvani i provjereno sređeni E60 facelift 2007. 525 3.0. automatski mjenjač, 270K km. OE dijelovi. Uvijek samo propisano BMW ulje.

I eto spustio sam svoje kriterije što se tiče uređenja unutrašnjosti (dizajner sam po struci pa me je to zbog profesionalne deformacije dosta kopkalo) na račun motora i njegovog stanja.
Nadam se da će me poslužiti sljedećih godina bez nekih većih dodatnih troškova.
Moram priznati da pomalo počinjem uživati i njegovom zvuku i sve više primjećujem zvuk četvorocilnidričnih 2.0 motora.
04.06.2023 | 23:12
Riba kaže:
Nazalost ne mogu o detaljima jer se radi o informacijama koje korporacija jos ne dopusta dijeliti na javnim forumima, ali recimo da je WTF puno veci od "placanja karticom na benzinskoj pumpi".


"Earlier in March, GM unveiled plans to phase out Apple CarPlay and Android Auto from its cars starting this year, opting for an in-house infotainment system developed in collaboration with Google. The strategy aims to enable GM to collect more data on driving habits, encourage digital subscription services related to vehicles, and generate recurring revenue opportunities. Abbott is expected to play a pivotal role in executing this strategy."

Očigledno žele ljude daviti s pretplatamana na sve živo, a maltretiranje bi počelo tako da ugrabe detaljni profil svakog korisnika i njegovih navika.

Naletio sam na to jer su Appleu maznuli Mikea Abbotta, jednog od menadžera koji je hendlao cloud usluge. On je sada novi šef razvoja softvera u GM-u.
05.06.2023 | 07:08
Zanimljivo, imaš Toyotu a voziš BMW link
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 6 sati, 27 minuta
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Maxxy, Riba, robee, Anonimci (388)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.07 Seconds

Provided by iJoomla SEO