Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


16.05.2023 | 21:27
tino1 kaže:

Evo baš danas im je poglavica iz Audija na sudu priznao krivnju. Da sam se ja pitao ipak bi on meni malo u bajbukanu, a ne sad uvjetno.


Da živi u HR ne bi došao do suda

Al nema veze, evo tebi jedan palčić up za pozitivno razmišljanje
16.05.2023 | 21:34
smayoo kaže:
Svojedobno se jedan Holandez jako uvrijedio na mene kad sam mu na njegovo "Ja sam šef razvoja, valjda najbolje znam što treba" odgovorio "Baš zato se bojim da nemate pojma".


17.05.2023 | 06:04
Bertone kaže:
Al nema veze, evo tebi jedan palčić up za pozitivno razmišljanje


Ae! Evo i od mene!
17.05.2023 | 10:23
Nakon pročitanih preporuka, odgledanih i pročitanih testova, naručene ipak Hankook Ventus Prime 4 kao neka sredina između bočnog držanja i kočenja na mokrom i cijene.
17.05.2023 | 21:54
Rimac u jednom danu rasturio niz svjetskih rekorda!

www.croatiaweek.com/video-rimac-nevera-s...rds-in-a-single-day/
19.05.2023 | 21:44
Chris Harris o Neveri:

19.05.2023 | 23:48
dpasaric kaže:
Chris Harris o Neveri:


Ček, ček... Ne možeš skočiti na Harrisa, a da nisi spomenuo podbadanje Muska i Rimca
25.05.2023 | 22:03
26.05.2023 | 07:24
dpasaric kaže:


Već godinama radi najbolje testove guma.
26.05.2023 | 07:49
Imam samo jedan prigovor na ovo testiranje, jer iz videa nisam uspio naći potvrdu da to nije tako. Ako sam dobro shvatio, on vozi gume i ZNA koje gume vozi unaprijed. U pravilu su takvi testovi blind testovi gdje vozač sjedne u auto i NE ZNA koje su gume montirane, nego samo vozi i bilježi i mjeri. Gume su pod šiframa (1, 2, 3, 4 itd) i on bilježi sve i kažu mu tek poslije da je to bila guma 3 na vožnji 7 tog dana. Ponekad mu uvale istu gumu još neki puta, a on samo bilježi dojmove. Tek na kraju se dojmovi sakupe i onda se objavi koja je guma bila na kojoj vožnji montirana.
Ali ok, osoba koja se time bavi dovoljno dugo znat će prpeoznati ponašanje auta s nekim tipom gume na isti način kako bi i da sjedne zavezanih očiju u auto mogla vrlo brzo suziti proizvođača, a ponekad i model bez gledanja, samo temeljenom osjećaja na komandama, upravljaču i korištenja ručnog mjenjača.
26.05.2023 | 09:27
Dobro kažeš Djuro, to bi bio jedini ispravan način testa. No, ok, za neke stvari kao zaustavni put i slično, vjerujem da barem taj dio može biti objektivan.
28.05.2023 | 07:28
Evo, (ne)nastavno na Emilov upit o streaming servisima....

Upgrade prednjih kočnica na civicu. Civic 6. generacije u svojoj ishodišnjoj verziji ima smiješne kočnice. Prednji diskovi 240 mm. To je dobro jedino kao baza za mehaničarske pepeljare. Nakon FL, dobiva donekle solidne prednje diskove 262 mm debljine 21 mm.

IMG_7373.jpg


To je dobro za redovnu vožnju, ali na malo jača kočenja se diskovi brzo pregriju i izvitopere.I sad kreće saga.
Ekipa stavlja gore prednje čeljusti od integre Type R koja ima diskove 280x23 mm. To je već sasvim solidan komad diska, ali: sve što na Hondi ima sufiks Type R je suho zlato. Te čeljusti koštaju u pravilu 200-300 eura. I povrth toga treba mijenjati servo (sad imam u servu klip promjera 15/16 cola, za ITR treba 1 col) koji te košta još cca 250 eura . I tek onda dolaze diskovi i obloge. Što ekipa ne razumije je da su iste kočnice na CR-V-u prve generacije i kao takve ne vrijede ništa, jer CR-V je star auto, ima ih na šrotovima i to nitko ne želi. No, ostaje problem serva; nisam proučavao, vjerojatno se i on da pripasati na civic.
Ali, uz malo istraživanja, naiđeš na zanimljive spoznaje. Civic limuzina osme generacije koristi prednje diskove 280x23 mm. A ima isti razmak šarafa za prihvat nosača čeljusti na glavčini (moć šprance; ako je dobro, ne diraj). I, ovo je najbitnije!, koristi isti klip u čeljusti promjera 57 mm. To znači da postojeći servo može ostati, jer mora potisnuti istu količinu ulja.

IMG_7372.jpg


Usporedba čeljusti.

I dokaz da ove veće čeljusti pašu na glavčine koje imam.

IMG_7374.jpg


(Ispričavam se na očajnom izgledu diskova, ovo su stari hrđavi diskovi samo u svrhu dimenzijske provjere). Ako usporedite prvi u ovu sliku, vidi se da su čeljusti odmaknute radijalno kako bi primile veći disk. To dokazuje i ova slika.

IMG_7375.jpg


I sad slijedi završni dio kemijanja: diskovi. Diskovi civica 8. genracije nisu primjenjivi, jer on ima 5 šarafa za kotač, a ja samo 4. Pa ćemo malo posegnuti za katalogom i naći da moderni mini prve generacije (model R50/R53) ima prednje diskove 276x22 mm, ima četiri šarafa uz PCD 100 mm kao i honda. I paše i visina diska i sve ostalo i tako za nikakve novce (čeljusti s dostavom, obje, 100 eura, diskovi ATE ili TRW za mini cca 70 eura i pločice ATE ili TRW za civic 30-ak eura; sve skupa 200 eura) imam upgrade prednjih kočnica na vrlo ozbiljnu dimenziju (civic ima 1040 kg prazan).
28.05.2023 | 08:28
Da sad ne zacoprnjam, ali jel stanu ti novi diskovi i kočiona kliješta u kotač?

Pitam jer mislim da je ta tvoja Honda Civic dolazila sa 5Jx14 ET45 i 5,5Jx14 ET45 felgama pa bi to moglo biti na knap.
28.05.2023 | 19:59
Mudro zboriš i ne copraš. Za diskove promjera 280 mm ti trebaju kotači 15 cola. No, ja jesam na 15 colericama na civicu tak da to nije problem!
04.06.2023 | 10:17
I ovo smo predvidjeli da će se dogoditi...

www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kraj-l...nske-modele-15341297
04.06.2023 | 10:34
Što se tiče Djurinog posta o kočnicama, potpuno ga razumijem i to je za svaku pohvalu! Upgrade kočnica je nešto što mislim da bi većina vlasnika koja malo angažiranije vozi trebala napraviti na starijim autima gdje je to moguće i tako skratiti zaustavni put i povećati sigurnost.

Na sve moje tri Alfe su sada solidne kočnice, a samo je 159 TI došla s 330 mm diskovima tvornički. Na GT sam ih dogradio kasnije uzevši cijeli set s 3.2 V6 modela - 330 mm + četveroklipne Brembo čeljusti. To je na Alfama uglavnom plug&play. A za GTV sam išao na još bolji setup s 355 naprijed i 330 mm iza. To više nije bilo plug&play nego je tražilo inženjera strojarstva, CAD, izračun naprezanja materijala i tokarski stroj za posebne adaptere. Naravno, morate računati i na duže sajle ručne kočnice. No, rezultat je super. Već se mnogo dobije i samo time što produžite krak poluge kočione sile.
04.06.2023 | 10:39
Očekivano, sve dok neće postojati dobra infrastruktura brzih punionica. Kakav ti je to put na relaciju iznad 300km, ako nikad ne znaš koliko ćeš čekati na "benzinskoj".

BTW, meni Elise ima doseg od nekih 300-350km, ali nije problem jer ga natakniram za dvije minute Idem za tri tjedna na trodnevni roadtrip s njim preko Grossglocknerhochalpenstrasse do Bavarske i natrag pa ćemo vidjeti kako to izgleda. Malo je nepraktičan kao daily.


04.06.2023 | 11:03
Super je Elise! Pomirio bih se ja s tom nepraktičnošću!

Javi kako je bilo!
04.06.2023 | 11:53
dpasaric kaže:
I ovo smo predvidjeli da će se dogoditi...

www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kraj-l...nske-modele-15341297


Ti si čovjek koji prepoznaje upravljanu neobjektivnost novinarstva pa me čudi kako sad ovdje, gdje odgovara tvom narativu, to isto ne vidiš.

Zanimljiva mi je ta "briga" oko ograničenog vijeka trajanja baterija, a u prosjeku, čak i kod najlošijih električnih vozila, taj vijek trajanja odgovara dovozu od gotovo 200.000 km. A kod onih koja koriste naprednu tehnologiju baterija i njihovog punjenja, te energetski efikasniju vožnju (više rekuperacije i manje mehaničkih gubitaka), može doći i blizu 400.000.

Priču o tome kako se struja proizvodi u termoelektranama nećemo opet reciklirati, nisam primjetio da mi se itko usprotivio na činjenicu kako i najprljavija termoelektrana na ugljen stara 60+ godina proizvodi barem sedmerostruko manje štetnih tvari po proizvedenoj jedinici energije od najekološkijeg motora s unutarnjim izgaranjem.

A i što se dovoza tiče, evo, ja sam vozač koji već više od 20 godina nisam imao manje od 35.000 km godišnje. U špici, prije 10-15 godina, bio sam oko 50-60.000 godišnje. Tada sam putovanja na kojima bi bilo nužno stati i puniti baterije na putu - imao jedno mjesečno. Sada je dva do tri godišnje. Put se isplanira, mjesto i termin na brzom punjaču se rezervira unaprijed, preko online aplikacije. Ne samo za Tesle, nego za sve E-aute koji imaju mogućnost brzog punjenja na istosmjernim punjačima.

Vi svi benzinaši pričate napamet i izmišljate nepostojeće argumente. Jednako ste smiješni kao i kirijaši koji su prije 150 godina gunđali i rogoborili protiv željeznice, i tvrdili da će nam šume nestati u 10 godina jer se previše sijeku da bi se ložilo parne lokomotive.

Pregazilo vas je vrijeme, jbg.
04.06.2023 | 12:07
Meni u citavoj toj prici ne smetaju baterije vec cinjenica da je sve umrezeno i u svakom trenutku oni znaju gdje si, kamo ides, na kojoj punionici i koliko si punio.
04.06.2023 | 13:11
Misliš da sad ne znaju? Nije im auto uopće potreban, dokle god nosiš okolo mobitel.
04.06.2023 | 13:49
Sada ne znaju gdje je moj 20 godina star auto i gdje sam i koliko tocio ako platim gotovinom.

Spletom okolnosti radim za General Motors pa imam uvid u to sto se sprema.
04.06.2023 | 13:51
To što se "sprema", sprema se već 20 godina. To ti ima puno više veze s 5G i IoT, nego s električnim autima.
04.06.2023 | 13:56
U ovom slucaju ima veze jer je usko vezano za nacin punjenja.
04.06.2023 | 14:09
Čekaj... Već sad npr. u Skandinaviji ne možeš gotovo više uopće naći benzinsku pumpu gdje gorivo možeš platiti gotovinom. Sve se plaća karticom. U čemu je onda razlika? U tome što u nekim drugim zemljama DANAS još uvijek nije tako? A sutra će biti. WTF?
04.06.2023 | 14:12
Nazalost ne mogu o detaljima jer se radi o informacijama koje korporacija jos ne dopusta dijeliti na javnim forumima, ali recimo da je WTF puno veci od "placanja karticom na benzinskoj pumpi".

Nisam u Skandinaviji ali ako Skandinavija dodje meni uvijek imam opciju otici i kupiti gorivo sa kanisterom na pumpu a sto cu ja kasnije s njim nije nicija briga.
04.06.2023 | 14:15
Stvar, prvenstveno kroz 5G i IoT ide u smjeru autonomnih vozila, neovisno o energentu i tipu pogona, gdje je temelj koncepta u tome da sva vozila na istoj ruti međusobno komuniciraju, tako da se sva voze jednakom brzinom, na kontroliranom odstojanju, i stotinama kilometara unaprijed znaju za situacije koje zahtijevaju reakciju. Za 20 godina će sigurno biti jednako rijetko da netko traži vozačku dozvolu kao što danas traži oružni list, i vjerojatno će ta vozačka dozvola podrazumijevati ograničenja. Npr. ne smiješ preuzeti upravljanje vozilom (od autopilota) na cestama gdje je velika gustoća prometa i sl.
  • Air
  • Korisnik
  • 65
04.06.2023 | 15:19
Evo da javim vezano za vašu pomoć oko kupovine auta.

Uzevši u obzir vaše komentare (posebno oko F11) u jednom trenutku sam odustao od daljenjeg traženja.
Shavtio sam da cijene i dalje divljaju i da je vrlo teško naći odgovarajuće auto.

Prije desetak dana mi se iznenada otvorila prilika za očuvani i provjereno sređeni E60 facelift 2007. 525 3.0. automatski mjenjač, 270K km. OE dijelovi. Uvijek samo propisano BMW ulje.

I eto spustio sam svoje kriterije što se tiče uređenja unutrašnjosti (dizajner sam po struci pa me je to zbog profesionalne deformacije dosta kopkalo) na račun motora i njegovog stanja.
Nadam se da će me poslužiti sljedećih godina bez nekih većih dodatnih troškova.
Moram priznati da pomalo počinjem uživati i njegovom zvuku i sve više primjećujem zvuk četvorocilnidričnih 2.0 motora.
04.06.2023 | 23:12
Riba kaže:
Nazalost ne mogu o detaljima jer se radi o informacijama koje korporacija jos ne dopusta dijeliti na javnim forumima, ali recimo da je WTF puno veci od "placanja karticom na benzinskoj pumpi".


"Earlier in March, GM unveiled plans to phase out Apple CarPlay and Android Auto from its cars starting this year, opting for an in-house infotainment system developed in collaboration with Google. The strategy aims to enable GM to collect more data on driving habits, encourage digital subscription services related to vehicles, and generate recurring revenue opportunities. Abbott is expected to play a pivotal role in executing this strategy."

Očigledno žele ljude daviti s pretplatamana na sve živo, a maltretiranje bi počelo tako da ugrabe detaljni profil svakog korisnika i njegovih navika.

Naletio sam na to jer su Appleu maznuli Mikea Abbotta, jednog od menadžera koji je hendlao cloud usluge. On je sada novi šef razvoja softvera u GM-u.
  • Air
  • Korisnik
  • 65
05.06.2023 | 07:08
Zanimljivo, imaš Toyotu a voziš BMW link
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 14 sati, 53 minuta
  • Yonkis: Evo, prodajem i neke slušalice, one za u uho. iPhone i sluške, 200€. I nije to sve, one more thing...
  • Mislav2222: ima i 2K 27inca dell monitor, u top stanju na prodaju :D
  • Yonkis: prodao bih iPhone 8 Plus, mijenjao mu bateriju prije cca godinu dana, moram provjeriti, pa ako ima zainteresiranih da ne pišem oglasnik.. Zapravo pišem anyway, valjda tamo netko lurka :)
  • mbp2009: Smayoo riješio sam, nego sad nije za mene, nego nekog drugog
  • accom: O muziki nemam pojma, surfanje je o.k., gaming - isto nemam pojma. :)
  • Krehacro: Dj-ing...Netflix,surfanje i neki gaming :)
  • accom: @Krehacro: meni ne uspjeva koliko bih željeo. Ali je iPad super alat, i sve više mi je neophodan (ajde, navika). Najviše ovisi o tome, što želiš radit.
  • lucija: Dosta ih je uspjesno preslo na iPad.
  • lucija: Nisam no ima na YouTubeu dosta recenzija ljudi koji jesu.
  • Krehacro: Planiram preci sa MacBook air na iPad da koristim kao svoj primarni uredjaj...jel netko to još pokušao i kako mu ide :)?
  • smayoo: Pa zar još to nisi riješio?
  • smayoo: :D
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

tino1, Anonimci (231)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.32 Seconds

Provided by iJoomla SEO