Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


16.05.2023 | 21:27
tino1 kaže:

Evo baš danas im je poglavica iz Audija na sudu priznao krivnju. Da sam se ja pitao ipak bi on meni malo u bajbukanu, a ne sad uvjetno.


Da živi u HR ne bi došao do suda

Al nema veze, evo tebi jedan palčić up za pozitivno razmišljanje
16.05.2023 | 21:34
smayoo kaže:
Svojedobno se jedan Holandez jako uvrijedio na mene kad sam mu na njegovo "Ja sam šef razvoja, valjda najbolje znam što treba" odgovorio "Baš zato se bojim da nemate pojma".


17.05.2023 | 06:04
Bertone kaže:
Al nema veze, evo tebi jedan palčić up za pozitivno razmišljanje


Ae! Evo i od mene!
17.05.2023 | 10:23
Nakon pročitanih preporuka, odgledanih i pročitanih testova, naručene ipak Hankook Ventus Prime 4 kao neka sredina između bočnog držanja i kočenja na mokrom i cijene.
17.05.2023 | 21:54
Rimac u jednom danu rasturio niz svjetskih rekorda!

www.croatiaweek.com/video-rimac-nevera-s...rds-in-a-single-day/
19.05.2023 | 21:44
Chris Harris o Neveri:

19.05.2023 | 23:48
dpasaric kaže:
Chris Harris o Neveri:


Ček, ček... Ne možeš skočiti na Harrisa, a da nisi spomenuo podbadanje Muska i Rimca
25.05.2023 | 22:03
26.05.2023 | 07:24
dpasaric kaže:


Već godinama radi najbolje testove guma.
26.05.2023 | 07:49
Imam samo jedan prigovor na ovo testiranje, jer iz videa nisam uspio naći potvrdu da to nije tako. Ako sam dobro shvatio, on vozi gume i ZNA koje gume vozi unaprijed. U pravilu su takvi testovi blind testovi gdje vozač sjedne u auto i NE ZNA koje su gume montirane, nego samo vozi i bilježi i mjeri. Gume su pod šiframa (1, 2, 3, 4 itd) i on bilježi sve i kažu mu tek poslije da je to bila guma 3 na vožnji 7 tog dana. Ponekad mu uvale istu gumu još neki puta, a on samo bilježi dojmove. Tek na kraju se dojmovi sakupe i onda se objavi koja je guma bila na kojoj vožnji montirana.
Ali ok, osoba koja se time bavi dovoljno dugo znat će prpeoznati ponašanje auta s nekim tipom gume na isti način kako bi i da sjedne zavezanih očiju u auto mogla vrlo brzo suziti proizvođača, a ponekad i model bez gledanja, samo temeljenom osjećaja na komandama, upravljaču i korištenja ručnog mjenjača.
26.05.2023 | 09:27
Dobro kažeš Djuro, to bi bio jedini ispravan način testa. No, ok, za neke stvari kao zaustavni put i slično, vjerujem da barem taj dio može biti objektivan.
28.05.2023 | 07:28
Evo, (ne)nastavno na Emilov upit o streaming servisima....

Upgrade prednjih kočnica na civicu. Civic 6. generacije u svojoj ishodišnjoj verziji ima smiješne kočnice. Prednji diskovi 240 mm. To je dobro jedino kao baza za mehaničarske pepeljare. Nakon FL, dobiva donekle solidne prednje diskove 262 mm debljine 21 mm.

IMG_7373.jpg


To je dobro za redovnu vožnju, ali na malo jača kočenja se diskovi brzo pregriju i izvitopere.I sad kreće saga.
Ekipa stavlja gore prednje čeljusti od integre Type R koja ima diskove 280x23 mm. To je već sasvim solidan komad diska, ali: sve što na Hondi ima sufiks Type R je suho zlato. Te čeljusti koštaju u pravilu 200-300 eura. I povrth toga treba mijenjati servo (sad imam u servu klip promjera 15/16 cola, za ITR treba 1 col) koji te košta još cca 250 eura . I tek onda dolaze diskovi i obloge. Što ekipa ne razumije je da su iste kočnice na CR-V-u prve generacije i kao takve ne vrijede ništa, jer CR-V je star auto, ima ih na šrotovima i to nitko ne želi. No, ostaje problem serva; nisam proučavao, vjerojatno se i on da pripasati na civic.
Ali, uz malo istraživanja, naiđeš na zanimljive spoznaje. Civic limuzina osme generacije koristi prednje diskove 280x23 mm. A ima isti razmak šarafa za prihvat nosača čeljusti na glavčini (moć šprance; ako je dobro, ne diraj). I, ovo je najbitnije!, koristi isti klip u čeljusti promjera 57 mm. To znači da postojeći servo može ostati, jer mora potisnuti istu količinu ulja.

IMG_7372.jpg


Usporedba čeljusti.

I dokaz da ove veće čeljusti pašu na glavčine koje imam.

IMG_7374.jpg


(Ispričavam se na očajnom izgledu diskova, ovo su stari hrđavi diskovi samo u svrhu dimenzijske provjere). Ako usporedite prvi u ovu sliku, vidi se da su čeljusti odmaknute radijalno kako bi primile veći disk. To dokazuje i ova slika.

IMG_7375.jpg


I sad slijedi završni dio kemijanja: diskovi. Diskovi civica 8. genracije nisu primjenjivi, jer on ima 5 šarafa za kotač, a ja samo 4. Pa ćemo malo posegnuti za katalogom i naći da moderni mini prve generacije (model R50/R53) ima prednje diskove 276x22 mm, ima četiri šarafa uz PCD 100 mm kao i honda. I paše i visina diska i sve ostalo i tako za nikakve novce (čeljusti s dostavom, obje, 100 eura, diskovi ATE ili TRW za mini cca 70 eura i pločice ATE ili TRW za civic 30-ak eura; sve skupa 200 eura) imam upgrade prednjih kočnica na vrlo ozbiljnu dimenziju (civic ima 1040 kg prazan).
28.05.2023 | 08:28
Da sad ne zacoprnjam, ali jel stanu ti novi diskovi i kočiona kliješta u kotač?

Pitam jer mislim da je ta tvoja Honda Civic dolazila sa 5Jx14 ET45 i 5,5Jx14 ET45 felgama pa bi to moglo biti na knap.
28.05.2023 | 19:59
Mudro zboriš i ne copraš. Za diskove promjera 280 mm ti trebaju kotači 15 cola. No, ja jesam na 15 colericama na civicu tak da to nije problem!
04.06.2023 | 10:17
I ovo smo predvidjeli da će se dogoditi...

www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kraj-l...nske-modele-15341297
04.06.2023 | 10:34
Što se tiče Djurinog posta o kočnicama, potpuno ga razumijem i to je za svaku pohvalu! Upgrade kočnica je nešto što mislim da bi većina vlasnika koja malo angažiranije vozi trebala napraviti na starijim autima gdje je to moguće i tako skratiti zaustavni put i povećati sigurnost.

Na sve moje tri Alfe su sada solidne kočnice, a samo je 159 TI došla s 330 mm diskovima tvornički. Na GT sam ih dogradio kasnije uzevši cijeli set s 3.2 V6 modela - 330 mm + četveroklipne Brembo čeljusti. To je na Alfama uglavnom plug&play. A za GTV sam išao na još bolji setup s 355 naprijed i 330 mm iza. To više nije bilo plug&play nego je tražilo inženjera strojarstva, CAD, izračun naprezanja materijala i tokarski stroj za posebne adaptere. Naravno, morate računati i na duže sajle ručne kočnice. No, rezultat je super. Već se mnogo dobije i samo time što produžite krak poluge kočione sile.
04.06.2023 | 10:39
Očekivano, sve dok neće postojati dobra infrastruktura brzih punionica. Kakav ti je to put na relaciju iznad 300km, ako nikad ne znaš koliko ćeš čekati na "benzinskoj".

BTW, meni Elise ima doseg od nekih 300-350km, ali nije problem jer ga natakniram za dvije minute Idem za tri tjedna na trodnevni roadtrip s njim preko Grossglocknerhochalpenstrasse do Bavarske i natrag pa ćemo vidjeti kako to izgleda. Malo je nepraktičan kao daily.


04.06.2023 | 11:03
Super je Elise! Pomirio bih se ja s tom nepraktičnošću!

Javi kako je bilo!
04.06.2023 | 11:53
dpasaric kaže:
I ovo smo predvidjeli da će se dogoditi...

www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kraj-l...nske-modele-15341297


Ti si čovjek koji prepoznaje upravljanu neobjektivnost novinarstva pa me čudi kako sad ovdje, gdje odgovara tvom narativu, to isto ne vidiš.

Zanimljiva mi je ta "briga" oko ograničenog vijeka trajanja baterija, a u prosjeku, čak i kod najlošijih električnih vozila, taj vijek trajanja odgovara dovozu od gotovo 200.000 km. A kod onih koja koriste naprednu tehnologiju baterija i njihovog punjenja, te energetski efikasniju vožnju (više rekuperacije i manje mehaničkih gubitaka), može doći i blizu 400.000.

Priču o tome kako se struja proizvodi u termoelektranama nećemo opet reciklirati, nisam primjetio da mi se itko usprotivio na činjenicu kako i najprljavija termoelektrana na ugljen stara 60+ godina proizvodi barem sedmerostruko manje štetnih tvari po proizvedenoj jedinici energije od najekološkijeg motora s unutarnjim izgaranjem.

A i što se dovoza tiče, evo, ja sam vozač koji već više od 20 godina nisam imao manje od 35.000 km godišnje. U špici, prije 10-15 godina, bio sam oko 50-60.000 godišnje. Tada sam putovanja na kojima bi bilo nužno stati i puniti baterije na putu - imao jedno mjesečno. Sada je dva do tri godišnje. Put se isplanira, mjesto i termin na brzom punjaču se rezervira unaprijed, preko online aplikacije. Ne samo za Tesle, nego za sve E-aute koji imaju mogućnost brzog punjenja na istosmjernim punjačima.

Vi svi benzinaši pričate napamet i izmišljate nepostojeće argumente. Jednako ste smiješni kao i kirijaši koji su prije 150 godina gunđali i rogoborili protiv željeznice, i tvrdili da će nam šume nestati u 10 godina jer se previše sijeku da bi se ložilo parne lokomotive.

Pregazilo vas je vrijeme, jbg.
04.06.2023 | 12:07
Meni u citavoj toj prici ne smetaju baterije vec cinjenica da je sve umrezeno i u svakom trenutku oni znaju gdje si, kamo ides, na kojoj punionici i koliko si punio.
04.06.2023 | 13:11
Misliš da sad ne znaju? Nije im auto uopće potreban, dokle god nosiš okolo mobitel.
04.06.2023 | 13:49
Sada ne znaju gdje je moj 20 godina star auto i gdje sam i koliko tocio ako platim gotovinom.

Spletom okolnosti radim za General Motors pa imam uvid u to sto se sprema.
04.06.2023 | 13:51
To što se "sprema", sprema se već 20 godina. To ti ima puno više veze s 5G i IoT, nego s električnim autima.
04.06.2023 | 13:56
U ovom slucaju ima veze jer je usko vezano za nacin punjenja.
04.06.2023 | 14:09
Čekaj... Već sad npr. u Skandinaviji ne možeš gotovo više uopće naći benzinsku pumpu gdje gorivo možeš platiti gotovinom. Sve se plaća karticom. U čemu je onda razlika? U tome što u nekim drugim zemljama DANAS još uvijek nije tako? A sutra će biti. WTF?
04.06.2023 | 14:12
Nazalost ne mogu o detaljima jer se radi o informacijama koje korporacija jos ne dopusta dijeliti na javnim forumima, ali recimo da je WTF puno veci od "placanja karticom na benzinskoj pumpi".

Nisam u Skandinaviji ali ako Skandinavija dodje meni uvijek imam opciju otici i kupiti gorivo sa kanisterom na pumpu a sto cu ja kasnije s njim nije nicija briga.
04.06.2023 | 14:15
Stvar, prvenstveno kroz 5G i IoT ide u smjeru autonomnih vozila, neovisno o energentu i tipu pogona, gdje je temelj koncepta u tome da sva vozila na istoj ruti međusobno komuniciraju, tako da se sva voze jednakom brzinom, na kontroliranom odstojanju, i stotinama kilometara unaprijed znaju za situacije koje zahtijevaju reakciju. Za 20 godina će sigurno biti jednako rijetko da netko traži vozačku dozvolu kao što danas traži oružni list, i vjerojatno će ta vozačka dozvola podrazumijevati ograničenja. Npr. ne smiješ preuzeti upravljanje vozilom (od autopilota) na cestama gdje je velika gustoća prometa i sl.
04.06.2023 | 15:19
Evo da javim vezano za vašu pomoć oko kupovine auta.

Uzevši u obzir vaše komentare (posebno oko F11) u jednom trenutku sam odustao od daljenjeg traženja.
Shavtio sam da cijene i dalje divljaju i da je vrlo teško naći odgovarajuće auto.

Prije desetak dana mi se iznenada otvorila prilika za očuvani i provjereno sređeni E60 facelift 2007. 525 3.0. automatski mjenjač, 270K km. OE dijelovi. Uvijek samo propisano BMW ulje.

I eto spustio sam svoje kriterije što se tiče uređenja unutrašnjosti (dizajner sam po struci pa me je to zbog profesionalne deformacije dosta kopkalo) na račun motora i njegovog stanja.
Nadam se da će me poslužiti sljedećih godina bez nekih većih dodatnih troškova.
Moram priznati da pomalo počinjem uživati i njegovom zvuku i sve više primjećujem zvuk četvorocilnidričnih 2.0 motora.
04.06.2023 | 23:12
Riba kaže:
Nazalost ne mogu o detaljima jer se radi o informacijama koje korporacija jos ne dopusta dijeliti na javnim forumima, ali recimo da je WTF puno veci od "placanja karticom na benzinskoj pumpi".


"Earlier in March, GM unveiled plans to phase out Apple CarPlay and Android Auto from its cars starting this year, opting for an in-house infotainment system developed in collaboration with Google. The strategy aims to enable GM to collect more data on driving habits, encourage digital subscription services related to vehicles, and generate recurring revenue opportunities. Abbott is expected to play a pivotal role in executing this strategy."

Očigledno žele ljude daviti s pretplatamana na sve živo, a maltretiranje bi počelo tako da ugrabe detaljni profil svakog korisnika i njegovih navika.

Naletio sam na to jer su Appleu maznuli Mikea Abbotta, jednog od menadžera koji je hendlao cloud usluge. On je sada novi šef razvoja softvera u GM-u.
05.06.2023 | 07:08
Zanimljivo, imaš Toyotu a voziš BMW link
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 20 sati, 53 minuta
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Ender, Riba, VanjusOS, zoranowsky, Anonimci (442)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.46 Seconds

Provided by iJoomla SEO