Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


30.07.2024 | 22:05
off topic o energetskoj tranziciji preseljen u posebnu temu
www.jabucnjak.hr/forum/razno/224764-ener...zelena-energija.html
31.07.2024 | 13:13
GTwjOPlXUAAUtRD.jpeg


Novi Audi A6. Ford zvao Ingolstad i traži da im vrate mondeo natrag... ringove i zadnje svjetlo si mogu zadržati.
31.07.2024 | 14:32
Meni je ovaj auto skroz OK.

Nisam doduse nikada imao Audi u zivotu, a Ford jos manje

Jedini koji me se ikada svidio je Focus sa onim visokim stopkama kada je izasao. Tada nisam imao para za njega. Sve ostalo je meh.
31.07.2024 | 20:57
Pitaj malo Ribu koliko su ga došli popravci automatskog mjenjača na A7...
03.08.2024 | 14:24
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Loša vijest; čuveni njemački Recaro, proizvođač ipak najboljih sjedala za aute, ali itekako važan proizvođač sjedala za avione (putničke) je bankrotirao.


Kako je to moguće? Nije li isto bilo s BBS-om, ali je bio par puta spašavan?


Iskreno, ne znam. Ni meni nije jasno. Očekujem da će ga netko preuzeti na neki način. Van pameti je da prestane postojati preko noći


Malo proučio stvari. Za bankrot je prijavljen samo ogranak Recaro Automotive (koji proizvodi sjedala za aute). Koliko vidim, prije cca 4 godine je neki investicijski fond ušao u vlasničku strukturu i sad su prijavili bankrot nakon što su 4 godine cicali novce na sve moguće načine. Djelatnici nisu imali pojma što se sprema, niti im je bilo tko rekao bilo što što bi upućivalo na bilo kakve probleme u poslovanju.
Te investicijske fondove treba zabraniti, parazitske nakupine.
09.08.2024 | 08:07
GUcrOa9W0AAdYmq.jpeg


Samo to ću ovdje prikvačiti, bez komentara...
14.08.2024 | 20:46
Pitanje u prvom redu za Djuru - iako sam danima spricao penetrating oil, jedan od sarafa nosaca kocionih klijesta se poderao pri pokusaju odvidavanja. Nije ni cudo s obzirom na kolicinu korozije. Ima li smisla pokusati sa bolt extractorom?

P_20240814_192328.jpg
15.08.2024 | 13:02
Ne može škoditi, ali sumnjam da će uspjeti. Ja bih krenuo bušiti vijak. Ako imaš lijevi borer, super. S njim kreneš pomalo, možda zagrize toliko da odvrneš taj ostatak vijka. Ako ne, moraš skroz
15.08.2024 | 17:59
Meni je ovo Set za vađenje vijaka pomoglo kod uništenih imbus. Nisam koristio ove sa linka nego neke koje sam našao kod lokalnog prodavača alata. Možeš prije i produbiti rupu sa bušilicom da ima veću površinu u koju "zagrize". Ako je baš jako zapeklo i ne popušta niti nakon špricanja-grijanja-lupanja, slažem se sa Djurom da ostaje samo bušenje.
15.08.2024 | 19:51
Narucujem opremu i javim rezultate.
16.08.2024 | 08:16
Riba kaže:
Narucujem opremu i javim rezultate.


Da te razveselim: Ako sam dobro shvatio, ovo je anlihter u čeljusti pukao? NEMOJ to grijati. Ako je aluminijska čeljust, omekšat ćeš materijal prejako. Ako nije, opet nije pametno grijati čeljust lokalnim plamenom.
Ovi setovi za izvlačenje vijaka, ako nije skup set od VRHUNSKOG proizvođača, najvjerojatnije će ti puknuti. Ovo je neki manji vijak, trebat će ti najmanji alat (3-5 mm).
Čeljust si skinuo s auta, vjerujem? Onda ju metni na stol u škripac i uz mirnu ruku i oštro oko (ako imaš onu ruku za borericu, još bolje) kreni svrdlati vijak. Ako imaš lijevi borer, super. On buši u smjeru odvrtanja vijka i velika je šansa da će ga otpustiti s vremenom. Koristi PUNO WD40 kao medij za hlađenje borera i koristi malu brzinu vrtnje.
Nije ovo drama kakva se čini, nakon što izvadiš ovaj i još 2-3 vijka, ići će ti to kao podmazano
Bitno je samo da imaš KVALITETAN borer (recimo Würth zebra serija je odličan) i da ne flaksaš s rukom lijevo desno nego držiš postojani smjer.
16.08.2024 | 08:32
Samo da upitam, znatiželja me muči - je li to onaj super fantastični Audi A2 kojeg si bio kupio kad si doselio u Irsku, ili je to ovaj sad friško kupljeni kamper?
16.08.2024 | 10:24
Djuro genijalac kaže:
Riba kaže:
Narucujem opremu i javim rezultate.


Da te razveselim: Ako sam dobro shvatio, ovo je anlihter u čeljusti pukao? NEMOJ to grijati. Ako je aluminijska čeljust, omekšat ćeš materijal prejako. Ako nije, opet nije pametno grijati čeljust lokalnim plamenom.
Ovi setovi za izvlačenje vijaka, ako nije skup set od VRHUNSKOG proizvođača, najvjerojatnije će ti puknuti. Ovo je neki manji vijak, trebat će ti najmanji alat (3-5 mm).
Čeljust si skinuo s auta, vjerujem? Onda ju metni na stol u škripac i uz mirnu ruku i oštro oko (ako imaš onu ruku za borericu, još bolje) kreni svrdlati vijak. Ako imaš lijevi borer, super. On buši u smjeru odvrtanja vijka i velika je šansa da će ga otpustiti s vremenom. Koristi PUNO WD40 kao medij za hlađenje borera i koristi malu brzinu vrtnje.
Nije ovo drama kakva se čini, nakon što izvadiš ovaj i još 2-3 vijka, ići će ti to kao podmazano
Bitno je samo da imaš KVALITETAN borer (recimo Würth zebra serija je odličan) i da ne flaksaš s rukom lijevo desno nego držiš postojani smjer.


Ne znam sto je anlihter, ja sam iz talijanskog dijela Hrvatske. Ovo je nosac celjusti koji moram skinuti da bih zamijenio disk. Vijak nije bas malen i nosac nije od aluminija. Evo na ovoj fotografiji je jasnije:

P_20240814_192312.jpg



Uglavnom kaze covjek na A2 forumu da je uspjesno na identicnom mjestu i scenariju vec vise puta uspjesno koristio upravo ovo pa cu pokusati s tim:
www.amazon.co.uk/dp/B01N8PEJIF
16.08.2024 | 10:27
smayoo kaže:
Samo da upitam, znatiželja me muči - je li to onaj super fantastični Audi A2 kojeg si bio kupio kad si doselio u Irsku, ili je to ovaj sad friško kupljeni kamper?


Haha, ne, ovo je drugi A2 kojeg sam kupio za 500 eura da scavengam felge i gume s njega, a onda sam otkrio da je u 2x boljem stanju od ovog kojeg vozim - samo treba srediti kocnice i zamijeniti prednje vilice i pali-vozi nakon 70 eura investicije u motor. Zao mi ga je bilo baciti pa mi je to mali projekt za razbibrigu i da nesto naucim, recimo kako skinuti zapecene vijke. Ovaj desni je bio "za baciti".

DSC_2281.JPG
16.08.2024 | 10:48
Moja je dijagnoza da patiš od akutnog viška vremena, kao i naš dragi kolega Davor P. Očito sam se ja loše (lošije od vas, u svakom slučaju) oženio.
16.08.2024 | 11:29
Nemam viska nimalo ali ga nastojim bolje rasporediti na stvari koje me vesele plus sto sam osvijestio da vecinu stvari ne moram pa se ne stresiram oko toga.
16.08.2024 | 12:32
Riba kaže:
Ne znam sto je anlihter, ja sam iz talijanskog dijela Hrvatske. Ovo je nosac celjusti koji moram skinuti da bih zamijenio disk.


Anlihter je vijak za odzračivanje kočnica. Čeljust si skinuo, ona je na klizaču? To je išlo?
16.08.2024 | 13:04
Djuro genijalac kaže:
Riba kaže:
Ne znam sto je anlihter, ja sam iz talijanskog dijela Hrvatske. Ovo je nosac celjusti koji moram skinuti da bih zamijenio disk.


Anlihter je vijak za odzračivanje kočnica. Čeljust si skinuo, ona je na klizaču? To je išlo?


Nije bilo lako ali jesam!
16.08.2024 | 15:51
Dakle, puknul ti je šaraf nosača? Pa to je M10 ili M12?!?!?
16.08.2024 | 19:53
Nije nista puklo, nego se hex utor na glavi sarafa poderao tako da imbus kljuc vise ne lovi kao sto mozes vidjeti na prvoj fotogafiji. Dakle treba mi ili extractor koji ide unutra ili ovaj koji sam linkao koji ga lovi s vanjske strane. Mozda nakon toga i pukne.
17.08.2024 | 12:32
Ako imaš pristup švasaparatu, metni s vanjske strane maticu koja ti je najbliža dimenzijski i onda ju zavari za tu glavu. Velika matica, ključ 15-16 i onda kad se to malo ohladi od švasanja, odvrni. Radi u 10/10 slučajeva
15.09.2024 | 07:54
Dragi "zeleni", nabijem vas na znate što,... dvaput

Bridgestone Turanza Eco = što vrijedi što možda može napraviti pun K kilometara kad nebu više auta da napraviš pun K km,... kiša i 15°C, 50 km/h u dugom zavoju i auto bokom klizi iz zavoja, ne do bog na 2/3 zavoja dodati malo gasa, elektronika jedva obuzda loš grip gume na podlogu, da je nema košnja trave ili pirueta zajamčene,... ista stvar mi se događa i sa Continental Ecocontact 6.
Pouka, sve što ima ECO u nazivu = izbjegavati.

@Djuro genijalac, poslušao sam te i probao voziti u ECO modu pun rezervoar goriva (od čepa do upalila se rezerva), rezultat imaš ispod:

Eco-01.png


ECO mod = 8,75 l/100 km
Normal = 6,92 l/100 km

*napomena-točeno na istoj benzinskoj i na istom agregatu.

Za usporedbu, 1.9 TDI čađara sa 187k km na vuri i Muhinom custom mapom:

Eco-02.png



... pa ti budi ECO,... ma nabijem ih još jednom
15.09.2024 | 09:40
Bertone kaže:
ista stvar mi se događa i sa Continental Ecocontact


Mi smo te gume uvijek zvali drekokontakt... To je klasa 'dobra samo za krijes'.

Bertone kaže:

@Djuro genijalac, poslušao sam te i probao voziti u ECO modu pun rezervoar goriva (od čepa do upalila se rezerva), rezultat imaš ispod:

Eco-01.png


ECO mod = 8,75 l/100 km
Normal = 6,92 l/100 km

*napomena-točeno na istoj benzinskoj i na istom agregatu.


Hvala, sumnjao sam da je tako. Eco očito samo promijeni mapu gasa, tj. umrtvi odziv na gas (moraš ga puno jače stisnuti za isti učinak)
15.09.2024 | 11:58
Djuro genijalac kaže:
Hvala, sumnjao sam da je tako. Eco očito samo promijeni mapu gasa, tj. umrtvi odziv na gas (moraš ga puno jače stisnuti za isti učinak)


Da vidiš tek kako ide u Wet/Slippery modu (probao jučer po pljusku nakon što mi je auto malo pobjegao u zavoju na čvoru Lučko),... u W/S modu od 0 do 60 km/h za 25+ sekundi, od 0 do 100 km/h nikada (nemaš dosta mjesta u gradu da dođeš do 100)
15.09.2024 | 16:58
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:
ista stvar mi se događa i sa Continental Ecocontact


Mi smo te gume uvijek zvali drekokontakt... To je klasa 'dobra samo za krijes'.

Bertone kaže:

@Djuro genijalac, poslušao sam te i probao voziti u ECO modu pun rezervoar goriva (od čepa do upalila se rezerva), rezultat imaš ispod:

Eco-01.png


ECO mod = 8,75 l/100 km
Normal = 6,92 l/100 km

*napomena-točeno na istoj benzinskoj i na istom agregatu.


Hvala, sumnjao sam da je tako. Eco očito samo promijeni mapu gasa, tj. umrtvi odziv na gas (moraš ga puno jače stisnuti za isti učinak)


Na Subaru XV to podešenje (economy / standard / dynamic) nema utjecaja na "nožno" pritiskanje gasa, nego samo kad je auto na adaptivnom tempomatu. Ekonomični mod je dramatično tromiji od standardnog, a štedljiviji za niti 5% u prosjeku. Dinamični je isto tako dramatično dinamičniji od standardnog, ali je ekonomični štedljiviji za skoro 20% u prosjeku.
15.09.2024 | 17:01
Bertone kaže:
Dragi "zeleni", nabijem vas na znate što,... dvaput

Bridgestone Turanza Eco


Ne ljuti se na "zelene", nego na tzv. "marketinške stručnjake" .

Inače, takvo govno od guma oduvijek je postojalo na tržištu. Sjećam se prije 20 godina Michelin Energy, a još za vrijeme Juge su bile iz Pirota gume Tigar Trajal (jer traju ). Kod nas po riječkim kišama od milja zvane grobaruše.
15.09.2024 | 19:27
Moram statu u obranu Michelina kojem je primarno tržište ipak domaće. A ceste po Francuskoj izgledaju kao da se voziš po šmirglu gradacije -500 (za neupućene, što je manji broj gradacije šmirgl papira, on je grublji i jasno da ne postoje negativne vrijednosti) pa onda cesta defacto drži gumu, a ne obratno. Mi smo drugi kraj skale sa svojim glatkim asfaltom koji se temelji na vapnenačkom šljunku te brzo posivi i postane pogibljeno gladak pa je (naj)bolje birati mekane gume s dobrom šarom.
15.09.2024 | 19:53
Bertone kaže:
Dragi "zeleni", nabijem vas na znate što,... dvaput ....
Pouka, sve što ima ECO u nazivu = izbjegavati.

ECO mod = 8,75 l/100 km
Normal = 6,92 l/100 km


Mogao si pitati prije ikakve kupovine "ECO" proizvoda, a pogotovo guma, "ECO" gotovo bez iznimke znači lošije, predugog vijeka trajanja i najgorih mogućih performansi. A pogotovo su ECO gume često smrtnonosne jer niti drže niti koče. Na Alfa forumu smo to davno prošli.

BTW, upravo sam napravio 1.200 km Rijeka-Dubrovnik-Rijeka, potrošnja okruglo 5.0 l/100 km s apsolutno ne-eko gumama (Pirelli P Zero). Nisam divljao, vozio sam uglavnom po ograničenjima.
15.09.2024 | 20:50
smayoo kaže:
Na Subaru XV to podešenje (economy / standard / dynamic) nema utjecaja na "nožno" pritiskanje gasa, nego samo kad je auto na adaptivnom tempomatu. Ekonomični mod je dramatično tromiji od standardnog, a štedljiviji za niti 5% u prosjeku. Dinamični je isto tako dramatično dinamičniji od standardnog, ali je ekonomični štedljiviji za skoro 20% u prosjeku.


Ovaj rezervoar ću odvesti u "Normal", slijedeći cijeli u "Sport" modu pa kad skupim statistiku bum pametniji (javim rezultat),... inače da, i kod mene se osjeti da motor veselije prima gas kad je u "Sport" ili "Snow/Sand" s time da je u "Snow/Sand" modu i zanimljivije voziti je pogasi kontrolu proklizavanja.


dpasaric kaže:

Mogao si pitati prije ikakve kupovine "ECO" proizvoda, a pogotovo guma,...


Auto je novi, to je tvornička ugradnja tak da nisam imao što pitati/birati, po suhom su još OK (iako su znale malo cviliti po velikim vrućinama ali barem auto nije htio bokom iz zavoja,... međutim ovo po kiši je strašno.

Sad sam u nedoumici, staviti na felge cjelogodišnje ili ići kupiti zimske+felge+senzori pa onda dogodine zamijeniti ove Eco ljetne nečim normalnim.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 10 sati
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!
  • Maxxy: RIP Matija Dedić :(
  • smayoo: RIP :(
  • dpasaric: Umro Bill Atkinson! :(
  • drpongrac23: @Zdravac - Nemoj ići lijevo ako semafor je desno :) :)
  • Zdravac: hahahah
  • Zdravac: A da se, umjesto palac dolje/gore, uvede palac lijevo/desno?!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

jmirakul, Riba, tino1, Anonimci (349)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.04 Seconds

Provided by iJoomla SEO