Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


28.09.2024 | 17:28
Bertone kaže:
Opet si vozio angažirano , da nisi bilo bi to pola litre - litru manje


U tih 700 km me nitko nije pretekao, pa to računam kao "angažirano".
28.09.2024 | 17:40
Kojom si to rutom išao? Pretpostavljam - jadranskom magistralom do Masleničkog mosta, a dalje?
28.09.2024 | 18:51
smayoo kaže:
Kojom si to rutom išao? Pretpostavljam - jadranskom magistralom do Masleničkog mosta, a dalje?


Sve jadranskom magistralom uz obalu, uvijek sam na "avoid tolls", gomila je kamera svuda, treba paziti.
28.09.2024 | 21:29
Onda je angažirano bilo pridržavanje ograničenja brzine...
29.09.2024 | 11:03
Djuro genijalac kaže:
Ja već godinama koristim samo Goodyear (Efficient grip performance, Ultra Grip 9, Eagle F1 assymetric 6). Gume su odlične po kiši, dovoljno dugo (po)traju i vrlo dobre po suhom. Precizne na volanu, na kočenju vrlo solidne.


Trebam uzeti zimske gume za auto, 205/55 R19 i gledanjem što se nudi sam suzio izbor na:
• Goodyear UG Performance
• Pirelli Cinturato Winter 2
• Michelin Alpin 7
• Continental Wintercontact

Realno blage veze nemam kakve su gume, ali bitno mi je da traju i imaju dobar grip. Ima netko ideju kakve su dotične (cijena im je tu negdje svima), ili neki test usporedni negdje?
29.09.2024 | 11:30
Back oko na ADAC test za zimu 2024

www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattun...erreifen/205-55-r16/
29.09.2024 | 12:36
Vanjuška kaže:
... Ima netko ideju kakve su dotične (cijena im je tu negdje svima), ili neki test usporedni negdje?


Godinama sam za zimske kupovao Savu Eskimo (za snijeg super) no onda sam završio na mokroj cesti svojim prednjim branikom ispod zadnjeg branika Renault Kangooa koji je bezrazložno zakočio ko sivonja pa sam uzeo Dunlop Winter Sport po preporuci kolege s posla i bilo je dobro dvije zime no treću sam zaglavio u podvožnjaku na Selskoj prije ulice Prilaz baruna Filipovića jer se auto nije htio popeti po 5 cm poluugaženog snijega (ok, izvukao sam se na kraju, ali u rikverc) i onda sam prešao na Conti TS i vozim ga već godinama, je skup ali za mokro i ono malo snijega što padne zadnjih par godina je odličan.
29.09.2024 | 16:25
Za zimske nema bolje od Michelin Alpin, skupe, ali dobre, po preporuci snježnih znalaca iz mog kruga koji ih koriste na performance autima, svake zime ista tema i svaki put se oni slože da imaju najbolje iskustvo s njima.
29.09.2024 | 17:03
Svaki Goodyear Ultragrip je vrhunska guma. Od UG5 preko UG6 itd... Po pitanju zimskih guma zbilja mislim da je velika trojka Michelin, Goodyear i Continental. Kaj god kupiš, nećeš pogriješiti
29.09.2024 | 17:32
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.

29.09.2024 | 17:41
Baš gledam koje brzine postiže, "...40 knots upwind and 50 knots downwind..."
29.09.2024 | 18:33
zoranowsky kaže:
Baš gledam koje brzine postiže, "...40 knots upwind and 50 knots downwind..."


Ali nisi objavii ključan podatak: wind speed 22 kts! Uzgon jedra je nevjerojatan. Ovo mi je novi technocrush
29.09.2024 | 19:43
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško
29.09.2024 | 20:53
Djuro genijalac kaže:
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.


Ovi ludo piče! Mi smo imali vjetar 20 čvorova i sami išli 10 čvorova i na sreću došli u luku prije pravih orkanskih naleta. No, da ne skrenemo s teme, Alfa Romeo je uvijek imao dobre jedrilice:

29.09.2024 | 22:59
Maloprije naletio na ovo pa nek netko veli da su rally vozači preplaćeni.
30.09.2024 | 06:40
Da, u subotu i nedjelju u Čileu bila magl(uštin)a.. Strašno za gledati
30.09.2024 | 19:18
Blagi užas. No, i neki vozači šlepera tako voze po snijegu i magli. Pitao sam profesionalaca kako to izvode, kako vide? Rekao mi je: "Ne vide, idu na pamćenje i sreću, a dovoljno su veliki da ne izvuku deblji kraj ako dođe do sudara."
01.10.2024 | 11:10
Je. Pa onda vi "auto entuzijasti" meni grintajte kako ne valja autonomna vožnja. Staviš tri radara naprijed, tri straga i po tri sa svake strane i pustiš kompjuter da upravlja šleperom. Da je najgušća magla, radar vidi sve, a kompjuter reagira na primljene signale u manje od jedne milisekunde.
01.10.2024 | 14:52
I onda je svizac zamotao čokoladu...
01.10.2024 | 16:53
Onog časa kad to bude zakonski omogućeno, svi ćemo se uvjeriti, pad broja prometnih nesreća u kojima sudjeluju tegljači bit će barem proporcionalan porastu udjela autonomnih kamiona u prometu.
02.10.2024 | 14:11
Vanjuška kaže:
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško


Evo ti test guma od ADAC-a. www.adac.de/news/winterreifen-test-2024/
02.10.2024 | 18:43
Djuro genijalac kaže:
Vanjuška kaže:
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško


Evo ti test guma od ADAC-a. www.adac.de/news/winterreifen-test-2024/


Hvala ti.
06.10.2024 | 19:12
Ima li tko iskustvo fizičke špere na zadnjem pogonu? Kako se ona uopće ponaša kod modernih automobila koji s gomilom elektronike ionako sprečavaju proklizavanje? Pretpostavljam da je sve isto samo se može usmjeriti više snage na kritičan kotač, a ako prokliže elektronika kicks-in, pa otpusti snagu?

Jer kod FWD sa šperom obično ne treba otpustiti snagu, dapče, zapucati koliko ide da ga izvuče, ali s RWD nemam iskustva.

Pitam jer cijeli život vozim FWD, što običan, što sa šperom, ali generacijski na autu iz doba prije elektroničkih korekcija i tu sam "doma", ali zadnji pogon bi mi bio novost i zapravo gledam da li ipak ići AWD putem lijepo štreberski ili je RWD sa šperom dovoljno opraštajuć za newbiea?
06.10.2024 | 22:24
Uz današnju elektroniku nema RWD problema u 99.999% slučajeva, dojma sam da je to savladano još u vrijeme DSC-a na BMW E46. Čak je toliko dobro da je netko radio istraživanje, u vrijeme dok je BMW serija 1 imala zadnji pogon, i većina vlasnika nije uopće znala da imaju auto sa zadnjim pogonom.

Meni je zadnji pogon na E46 bio toliko zabavan da me danas više nitko ne može uvjeriti da su ostali pogoni zabavni. Korisni i brzi mogu biti ali zabava je jedino u zadnjem. Trenutno se dosađujem u AWD (Cupra), uskoro prelazim na FWD(Škoda).

Nađem si ja na svakom autu nešto u čemu uživam ali to klizanje zadnjim krajem je barem meni nezamjenjivo.
Kupi RWD, nema straha, dok malo ne savladaš elektronika će te čuvati a i dojma sam da su trapovi podešeni na novijim autima da klize nosom a ne guzicom.
07.10.2024 | 00:31
Ma znam da zadnji pogon može biti zabavan (ako znaš što radiš) za razliku od prednjeg koji je "dosadan", ali kada je neplanirano proklizavanje u pitanju, ja sam čak više za dosadno!

No, nije to bilo ono što me zanima - moje pitanje je bilo ima li tko iskustvo sa šperom na zadnjem pogonu?

Koliko znam tvoj E46 nije dolazio s opcijom za šperu (osim M3) nego se morala naknadno ugraditi. Jesi li kada vozio neki RWD sa šperom, znači pravom, fizičkom, ne neka elektronska simulacija?
07.10.2024 | 13:52
Imam ja iskustvo sa šperom straga na E36. Tamo je bila lamelna špera 25% pa je to (skoro) manje-više kao da nemaš ničeg. Auto je bio malo mirniji otraga, ali sasvim malo, a znam za istraživanja koja su pokazala da nakon 70-80 tkm te špere više ne rade ništa, jer su se lamele potrošile pa je efekat zatvaranja jednoznamenkasti (7-8 posto). U praksi to znači da onaj kotač koji bi proklizavao dobiva barem taj postotni minimum okretnog momenta koji je došao na diferencijal.
Ovo o čemu ti pričaš je torsen kojem treba držati gas i pustiti ga da radi, a to je sasvim drugačiji tip diferencijala. Sad se jako naprežem i kockam, ali nisam siguran da bilo koji auto ima torsen na zadnjoj osovini. Torsen je u pravilu ili na središnjem difu (ako ga ima) ili na prednjem (ako je FWD).
07.10.2024 | 14:09
Ak ste jučer propustili, bio je na HRT2 dokumentarac "Delta rally - prvih 50 godina"

Stavim i direkt link na HRTi samo ne znam kako će Vam to otvoriti (i da li hoće)

Meni je osobno bilo lijepo podsjećanje na neke davne i lijepe dane (ok, bio sam i 30+ godina mlađi pa mi je tada sve bilo lijepo ).
08.10.2024 | 00:00
Djuro genijalac kaže:
Ovo o čemu ti pričaš je torsen kojem treba držati gas i pustiti ga da radi, a to je sasvim drugačiji tip diferencijala. Sad se jako naprežem i kockam, ali nisam siguran da bilo koji auto ima torsen na zadnjoj osovini. Torsen je u pravilu ili na središnjem difu (ako ga ima) ili na prednjem (ako je FWD).


Da, pričam o torsenu, sličan kakav sam od Quaifea stavio na GTV. Kod Guilija od 2017. nadalje to je dostupno kroz ne baš jeftinu doplatu (oko 2k), ti modeli imaju "Q2" oznaku iza i radi se o toresen LSD-u, ali ne znam tko je proizvođač. Moja vaga o kojoj razmišljam je što je bolje: Q4 AWD, Q2 RWD ili možda Q4, pa dodati još Q2 iza ako to uopće ima smisla?
08.10.2024 | 06:44
Dakle, kupuje se Giulija

Idemo redom: 4WD ti, kako je krenulo sa zimama, uopće ne treba. Ne zaboravi staru istinu: zimske gume su valjana zamjena za 4WD, ali 4WD nije zamjena za zimske gume

Drugo, ako auto iz tvornice dolazi s 4WD sustavom (gotovo sigurno temeljeno na haldexu), bio bih JAKO oprezan kod dodavanja torsena u taj sustav. Naime, sigurno ćeš poremetiti programirani slippage koji sustav tolerira i nakon toga mogu biti sve sile problema. Čisto da znaš, na većini novih auta s 4WD sustavom se gume moraju rotirati na svakom servisu, jer se troše različitim brzinama (intenzitetom) i razlika u njihovom promjeru od par milimetara je dovoljna da izblesira 4WD sustav.
08.10.2024 | 07:09
dpasaric kaže:

Da, pričam o torsenu, sličan kakav sam od Quaifea stavio na GTV. Kod Guilija od 2017. nadalje to je dostupno kroz ne baš jeftinu doplatu (oko 2k), ti modeli imaju "Q2" oznaku iza i radi se o toresen LSD-u, ali ne znam tko je proizvođač. Moja vaga o kojoj razmišljam je što je bolje: Q4 AWD, Q2 RWD ili možda Q4, pa dodati još Q2 iza ako to uopće ima smisla?


Meni najiritantnija stvar na Giuliji (obična lusso RWD je, bez špere) je to da ESP ne dozvoljava nikakvo proklizavanje. Ne možeš ga ni djelomično, ni skroz ugasiti. A kad je uključen, revniji je nego uključeni ESP na G20. Koji možeš deaktivirati u dva stupnja. Šteta.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 20 sati, 14 minuta
  • smayoo: Evo stavio sam ja [link]
  • dpasaric: To je vrijedan link, nemoj da se izgubi na Vikalici, imamo u forumu grupu MacOS Classic, pa ostavi tamo da ostane
  • IgorD: Da, mogao bih nekom to amjestit full scree da se šokira kad se vrati a komp
  • smayoo: hvala!
  • drlovric: Ovo je tako cool. Svaka cast!!
  • Ender: @IgorD: ovo je sjajno! hvala!
  • IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
  • IgorD: Upravo otkrio: [link]
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.81 Seconds

Provided by iJoomla SEO