Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


09.07.2024 | 13:34
zoranowsky kaže:
jer su na kotaču vijci koje nije moguće skinuti s tim alatom...

Anyhow, ekipa iz HAK-a je to riješila u par minuta uz pokoji komentar da "nije 19, a 20 je prevelik", a gumu nije sredio ljuti susjed već se raspao ventil sa senzorom.

To su matice s kromiranom kapicom koje ekipa ako ne pazi (recimo vulkanizer ne gurne nasadni ključ do kraja, nego samo na pola i onda krene s pištoljem na punom gasu) deformira i potrga, pa ih na koncu skinu dolje i onda imaš ovu situaciju koju ti opisuješ.
09.07.2024 | 14:23
Djuro genijalac kaže:
Ajde se vozi malo u eco modu da ti isključuje jedan cilindar. Kad budeš u prilici, održavaj brzinu da ugasi jedan cilindar pa javi kako to izgleda kad se vozi samo na dva cilindra...


Napravio sam 30-ak km gradske vožnje u Eco modu, a bilo je lagane vožnje recimo Bolonjom od Vrapča do Medpotoka ili Škorpikovom od Samoborske do kružnog kod KK brzinom od 60-62 km/h u petoj bez stajanja i nisam osjetio da se isključio jedan cilindar,... no osjetio sam da u Eco modu puno nježnije ubrzava i pali mi SS iako je u normal bio ugašen,... možda treba otići na obilaznicu ili AC jer je sve ovo kaj sam probao bilo prekratko.

Nego probao danas dva puta Snow/Sand mod uzbrdo kod staraca i da, kotači proklize na hupseru ali se kontrola proklizavanja ne pali tak da auto nastavi vući čim gume ponovno zahvate podlogu (bum morao malo bolje proučiti manual, možda je negdje objašnjeno što se pali/gasi u kojem modu).

zoranowsky kaže:
Hvala Bertone na iscrpnom osvrtu, zaintrigirali su me ovi tvoji grafovi pa sam njuškanjem došao do spritmonitor.de, pa hvala i za to


Nema na čemu,... i zna taj spritmonitor kad se duže puni podacima nakon nekog vremena pokazati zanimljive podatke/statistiku

Ovo za skidanje/zamjenu kotača je klasika, još ako ti rođo kad je mijenjao gume kotače nije dotegnuo moment ključem nego zračnim odvijačem, nema boga da odrvneš maticu onom sprdnjom od ključa/gedore koji obično dolazi uz auto.
09.07.2024 | 16:14
Bertone kaže:
Nego probao danas dva puta Snow/Sand mod uzbrdo kod staraca i da, kotači proklize na hupseru ali se kontrola proklizavanja ne pali


Da, to je normalno, jer zimske gume moraju kopati da bi uhvatile.
09.07.2024 | 17:02
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:
Nego probao danas dva puta Snow/Sand mod uzbrdo kod staraca i da, kotači proklize na hupseru ali se kontrola proklizavanja ne pali


Da, to je normalno, jer zimske gume moraju kopati da bi uhvatile.


Slažem se da je to logično, ali da su mogli staviti još jedan prekidač pored ručice mjenjača za gašenje TC-a, mogli su,... zapravo i jesu ali na modelima sa automatskim mjenjačem, za ručni mauna.
09.07.2024 | 17:48
ESP možeš ugasiti preko menija, mislim. Ali na svako startanje motora se ESP po defaultu uključuje
09.07.2024 | 18:20
Može, ali to nije praktično kao gumb
10.07.2024 | 10:11
Bertone kaže:
Može, ali to nije praktično kao gumb

I gumb može biti nepraktičan. Volvo S60R ima gumb. 5 puta uzastopno stisni da bi ugasio ESP. Nakon petog pritiska poruka: Are you sure? I onda drži još 3 sekunde, ako se ne varam...
Golf R32: ima gumb, ugasiš, ali ako je auto nestabilan (zašto si inače HTIO ugasiti ESP?!?!) on se sam upali natrag...
10.07.2024 | 11:36
Bertone kaže:
i zna taj spritmonitor kad se duže puni podacima nakon nekog vremena pokazati zanimljive podatke/statistiku
Nu viđe moju statistiku, valjda je dobro napunjeno www.spritmonitor.de/en/detail/1370969.html
10.07.2024 | 12:21
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:
Može, ali to nije praktično kao gumb

I gumb može biti nepraktičan. Volvo S60R ima gumb. 5 puta uzastopno stisni da bi ugasio ESP. Nakon petog pritiska poruka: Are you sure? I onda drži još 3 sekunde, ako se ne varam...
Golf R32: ima gumb, ugasiš, ali ako je auto nestabilan (zašto si inače HTIO ugasiti ESP?!?!) on se sam upali natrag...


Nema gore stvari nego kad daš softver napisati nekom tko nije barem poluiskusan korisnik. Zato i jesu u svijetu razvoja softvera uveli funkciju "product owner".
11.07.2024 | 18:38
Istovremeno, na tržištu baterija se događa nešto vrlo čudno i neočekivano. Na žalost, ne očekujem da će se to, ako se taj trend nastavi, preliti na cijenu auta koja je još uvijek previsoka.
No, da se vratim na baterije: cijene u Kini padaju i to jako.

GSG0H4hWsAA7jfd.png


Dva glavna tipa baterija koje se koriste u autima su LiFePo i NMC. Cijene LiFePo ćelija su pale u zadnjih godinu dana 51% i sad su na cca 54USD/kWh. Lani je prosječna cijena bila 95USD/kWh.
Razlozi? Osnovni je prekapacitiranost proizvodnih kapaciteta, a ovo je tek vrh ledenog brijega, jer europska autoindustrija ubrzano gradi svoje proizvodne kapacitete za proizvodnju baterija što će samo naglasiti ovaj trend. Prije nego se krenete veseliti; iskustvo nas uči da multinacionalne korporacije razliku u cijeni ne pretaču na kupce, nego trpaju sebi u džep. Istovremeno, cijeli je posao na vrlo staklenim nogama: ulaganja je bitno teže vratiti ako je cijena proizvoda pala, a novce si utukao u proizvodni kapacitet koji sad stoji ili donosi samo 50% planiranog prihoda.
Zarada po proizvedenoj ćeliji se opasno smanjuje i približava nuli.

GSG0i6_WoAAbj-J.png


Kina se rano (o)kladila na struju i tamo je sad već u prosjeku električni auto u prodaji jeftiniji od klasičnog. Ovdje valja napomenuti da je cijeli taj lanac postavljen od strane države na netržišnim temeljima i da se auti proizvode planski (da ne velimo po dekretu KP) te država izravno dotira svako proizvedeno vozilo u svakom koraku njegove proizvodnje. To je osnovni razlog zašto je EU uvela carine od 10 do 37,6% na EV iz Kine.
Da ne bude zabune: ne govorimo o poticajima od strane države koja pomogne neki posao pa on onda uspije ili ne uspije na tržištu; ne govorimo čak niti o ovim prodajnim poticajima koji su ograničeni sumom novca i vremenskim periodom u kojima su aktivni kao kod nas, a onda kupac sam bira auto, nego govorimo o planu prema kojem BYD danas mora proizvesti 800 auta, za svaki od njih će država platiti X novaca (defacto namiriti tvornicu koja nema problema s prodajom) i to onda ide na tržište koje god ono bilo. Na taj način (pored efikasnosti u proizvodnji) kineski proizvođači diktiraju cijene i spuštaju marže na koje su tradicionalni proizvođači navikli.
Ovaj višak u ponudi baterija već dovodi do toga da se grade velike baterijske farme koje skladište struju i služe peglanju opterećenja mreže tj. olakšavaju korištenje cikličkih izvora energije (solar, vjetar) i nude alternativu klasičnim spremnicima energije (RHE Velebit, recimo).

GSG1VL4WYAA1Rje.png


Iako se stalno tvrdi da je količina litija i ostalih skupih materijala za izradu baterije konačna i da će nastati problem u izradi baterija, to se još nije dogodilo.
11.07.2024 | 21:53
Reci, Djuro, nije li istina da Njemačka već desetljeće prikriveno subvencionira svoju automobilsku proizvodnju? Ne tako blatantno kako to radi Kina, ali de facto je to ista priča, samo što se prikazuje kao "potpora razvojnim projektima". Koliko je VAG iscimao državnih novaca za razvoj "dieselgate tehnologije" nitko ni ne zna točno.
12.07.2024 | 06:46
smayoo kaže:
Reci, Djuro, nije li istina da Njemačka već desetljeće prikriveno subvencionira svoju automobilsku proizvodnju? Ne tako blatantno kako to radi Kina, ali de facto je to ista priča, samo što se prikazuje kao "potpora razvojnim projektima". Koliko je VAG iscimao državnih novaca za razvoj "dieselgate tehnologije" nitko ni ne zna točno.


Jasno da da. I platili su nekoliko globa EU komisiji u to ime. Osnovni problem je što je Savezna država Donja Saska suvlasnik VW-a (mislim da drže 20 posto) pa se to smatra nepoštenom tržišnom praksom gdje država daje dotacije da bi popravila stanje firme u kojoj je suvlasnik.Ipak, te subvencije idu u pravilu na račun opreme, ne samog core auta. Kad usporediš cijene u EU, njemački auti u pravilu imaju vrlo ujednačene cijene, ali u Njemačkoj za te novce dobivaš više opreme pa je onda pogodnost 15-20 posto.

Tino će to znati točnije, ali mislim da sam u pravu oko ovog gore.

No, ipak skrećem pozornost na jedan bitan detalj: VW prodaje aute na slobodnom tržištu; ovo što rade Kinezi, proizvodnja po kvotama koje je defacto unaprijed platila država je next level, slažeš se?

Ne znam kako stvari stoje s Renaultom koji je u vlasništvu države Francuske.
12.07.2024 | 09:56
Gledam malo polovnjake, cijene su strašne - osim za EV, njih se može dobiti "džaba" čim su malo stariji. Jedna luksuzna Tesla S se može kupiti već za 18.000 €, a to je auto koji nov stoji 100.000 €.

Model 3, čak ne previše star, 2020. godište, svega 84.000 km, samo 20.900 €, znači u 4 godine izgubio je 60% vrijednosti. No, kako meni EV nisu upotrebljivi čak niti za vozikanje po gradu, išao sam pogledati ono što je meni zanimljivo.

I onda vidim da Alfa 4C koja je nova novcata stajala 60.000 €, pa tijekom godina se moglo kupitu polovnu već za 45.000 €, sada ima obrnutu krivulju cijene jer se prestala proizvoditi i najjeftinija polovna (a da nije bila razbijena) stoji 75.000 € s puno km, a ako želite neku s malo manje cijene idu do 100.000 €, a za Spider verzije i do 117.000 €.

Istovremeno šupci u Alfi sada pod Stelantisom proizvode samo SUV kante tako da nemaš što kupiti ako nisi milijarder koji je mogao u startu kaparirati novu 33 Stradale koju će proizvesti u samo 33 primjerka. Zaista je tužno na što je spala moja omiljena legendarna sportska marka - na tri SUV-a i jednu limuzinu koju će isto izgleda uskoro prestati proizvoditi.

Trendovi u autoindustriji su depresivni. Gledam sada npr. Subaru i Hondu, WRX STI više ne proizvode, Type R Honda izgleda kao transformer i više nije coupe, znači što ostaje od slavnih japanskih coupea - jedino novi Nissan GT-R? A koliko vidim njega i ne nude u Europi?
12.07.2024 | 11:44
dpasaric kaže:
Trendovi u autoindustriji su depresivni. Gledam sada npr. Subaru i Hondu, WRX STI više ne proizvode, Type R Honda izgleda kao transformer i više nije coupe, znači što ostaje od slavnih japanskih coupea - jedino novi Nissan GT-R? A koliko vidim njega i ne nude u Europi?


Meni je zadnja Mazda MX-5 super.
12.07.2024 | 11:47
Tako nekako je i meni... posao ide bolje nego ikad, a ja umjesto da gledam kakav ću novi auto kupiti, čekam da se pojavi neki BMW E38 ili M139 Quattroporte po mom ukusu
12.07.2024 | 11:56
dpasaric kaže:
znači što ostaje od slavnih japanskih coupea


Dolazi honda prelude kao hibrid, a i novi prius defacto ide u tu kategoriju.
12.07.2024 | 12:29
Riba kaže:
Meni je zadnja Mazda MX-5 super.


Priznajem, bolja je no ikad, ali u onoj Roadster verziji mi nije jednako skladna, kao cabrio je dobra. Ne znam, to je onda Fiat 124 Spider zona zapravo, a ja nisam baš od toga.
12.07.2024 | 12:30
Djuro genijalac kaže:
Dolazi honda prelude kao hibrid, a i novi prius defacto ide u tu kategoriju.


Ne želim hibrida, gomila tehnologije koja mora surađivati i koja samo čeka da se pokvari. I još su teški.
12.07.2024 | 13:13
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Dolazi honda prelude kao hibrid, a i novi prius defacto ide u tu kategoriju.


Ne želim hibrida, gomila tehnologije koja mora surađivati i koja samo čeka da se pokvari. I još su teški.


Pokaži mi pokvarenog priusa bilo kojeg godišta, molim te... Kaj se tiče težine, svi su noviji auti krmad
12.07.2024 | 14:11
Djuro, ne kužiš. Davor je alfista. Auto se MORA kvariti, ali tako da ga se može popravljati na ulici, s 4 dizalice i 2 pajsera.
12.07.2024 | 14:20
Djuro genijalac kaže:
Pokaži mi pokvarenog priusa bilo kojeg godišta, molim te... Kaj se tiče težine, svi su noviji auti krmad


Vjerujem da je Prius kvalitetan (za razliku od npr. novih hibridnih Mercedesa), ali to nije auto mog đira, to je i dalje dosadnjikavo obiteljsko vozilo - bez obzira na novi dizajn koji je zaista sjajno odrađen, skidam im kapu, napravili su golem pomak.
12.07.2024 | 14:56
e84ebc42-4770-415e-b925-a26c5efd7b0e.jpeg


Ovo je auto
12.07.2024 | 15:02
revijahak.hr/2024/07/09/novo-elektricno-...EbJvhdawdrHUvcWsNboA

Revitalizirana ideja promjenljivih baterija.
Ne znam koliko su teške, pa ne znam da li se nogu odnjeti do stana koji nije u prizemlju.

Našao: oko 100kg što nije baš za nositi “pod rukom”.
12.07.2024 | 15:43
Djuro genijalac kaže:

Pokaži mi pokvarenog priusa bilo kojeg godišta, molim te... Kaj se tiče težine, svi su noviji auti krmad


joesaward.wordpress.com/2024/05/29/green...rom-saint-doulchard/

Evo, poznatom F1 novinaru Joe Sawardu je riknuo Prius. Na 470.000 km
12.07.2024 | 16:32
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Dolazi honda prelude kao hibrid, a i novi prius defacto ide u tu kategoriju.


Ne želim hibrida, gomila tehnologije koja mora surađivati i koja samo čeka da se pokvari. I još su teški.


Pokaži mi pokvarenog priusa bilo kojeg godišta, molim te... Kaj se tiče težine, svi su noviji auti krmad


Pa i nije baš tako.
Tesla Model S Liftback 2016 vs. Mercedes-Benz E-Class (W213) Sedan 2020

Razlika je preko 20% u težini između Mercedesa i Tesle.
Pa Teslina baterija ide (ovisno o kapacitetu) do 625kg + elektromotori 60kg oba.
Mercedes ima sai motor oko 170kg + transmisija.
14.07.2024 | 19:45
revijahak.hr/2024/07/14/prvi-slucaj-u-sv...pDxzOWAs27vRtuXO4dZQ

Počelo je.
Treba vidjeti odaziv elektroprivrede.
Zašto?
Zato jer recimo naš HEP gradi mrežu a mi ćemo stavljati FNE na krov, uštekati jedan EV i biti gotovo neovisno od EES.
To bi značilo da silni TWh čuče u pričuvi i čekaju da ih ja (netko) možda budem iskoristio.
16.07.2024 | 23:33
Mijenjam Androide u autu kao cipele... Zadnjem (Skywoo) se nije svidjelo probuditi se na +48 oC i od onda je radio probleme, tri puta sam reinstalirao OS, ali svakih tjedan-dva bi se srušio i moralo bi ga se reinstalirati, pa mi je to dosadilo. Dobre strane su mu bile što je imao sve živo, ali sve je to radilo čudljivo. Npr. potenciometar za glasnoću ne radi odmah, nego tek nakon što ga par puta zavrtiš lijevo-desno, ono kao da nešto učita, pa tek onda počne raditi i tome slične fore. Imao jedan period kada je radio error logove koji bi zatrpali cijelu internu memoriju, pa sam od proizvođača morao tražiti super-admin mode da pogasim sve loggere.

Ovo je sada nova Podofo HD7088 serija, ima nešto veći ekran, lijepo radi i sve je ugodno brzo, a vidjet ćemo koliko će izdržati.







17.07.2024 | 06:37
Eto, Emile, to ti je to! Alfisat u duši. Ako se auto ne kvari, onda na njega dodajemo nešto što se kvari da možemo prčkati po autu...!

Jbt, Davore, kako ti se da petljati s tom kineskom kramom?!
17.07.2024 | 08:52
Djuro genijalac kaže:
Jbt, Davore, kako ti se da petljati s tom kineskom kramom?!


Ne da mi se, ali nemam izbora. Originalna Alfina navigacija za GT je danas potpuno zastarjela na sve načine, pa znaš i sam što je 20 godina u tom svijetu.

Kvalitetna plug&play replika s modernim uređajem klase Androida stoji 550-600 € i to sam platio jednom, trajalo je 6 godina i nakon toga više nisam želio opet toliko uložiti u toliko star auto.

Nekakve brand-name navigacije ala meni drag Alpine stoje čak dvostruko i više, a onda na kraju njma ne rade komade na volanu i slično.

I onda dođemo do odluke tipa da li platiti 1.179 € za Alpine INE-W720D ili platiti 35 € (da, nije greška, toliko sam platio HD 7088!) uz rizik da će možda krepati za koju godinu?

Odluka je u ovom slučaju za mene bila prilično jednostavna - pogotovo jer je većina generic Androida kompatibilnih konektora tako da je nakon prvog sve dalje bilo plug&play - i kamera i komande na volanu, GPS antena i pojačalo. Ako izdrži duže od godinu dana, bit ću zadovoljan!
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 15 sati
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!
  • Maxxy: RIP Matija Dedić :(
  • smayoo: RIP :(
  • dpasaric: Umro Bill Atkinson! :(
  • drpongrac23: @Zdravac - Nemoj ići lijevo ako semafor je desno :) :)
  • Zdravac: hahahah
  • Zdravac: A da se, umjesto palac dolje/gore, uvede palac lijevo/desno?!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

dpasaric, drpongrac23, tino1, Anonimci (216)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.01 Seconds

Provided by iJoomla SEO