Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


17.07.2024 | 09:02
Djuro genijalac kaže:
Eto, Emile, to ti je to! Alfisat u duši. Ako se auto ne kvari, onda na njega dodajemo nešto što se kvari da možemo prčkati po autu...!


17.07.2024 | 10:25
dpasaric kaže:
Nekakve brand-name navigacije ala meni drag Alpine stoje čak dvostruko i više, a onda na kraju njma ne rade komade na volanu i slično.

I onda dođemo do odluke tipa da li platiti 1.179 € za Alpine INE-W720D ili platiti 35 € (da, nije greška, toliko sam platio HD 7088!) uz rizik da će možda krepati za koju godinu?


Kako ne rade komande? Alpine ima module za sve i radi sve. Meni se, iskreno, ne da zaje_avati s tim kinezima koji i kad rade, ne rade kao Alpine, ne zvuče kao Alpine i onda crkavaju svakih godinu i pol ili koliko...
Ako auto prodaš, preseliš muziku u drugi. Ali, each to their own...
17.07.2024 | 11:15
Pa ne rade mu komande jer za to treba dodatni adapter koji košta još n-100 €.
17.07.2024 | 12:56
E jbg, nema džabe ni u stare babe...
19.07.2024 | 13:32
Slijedeće godine neće biti WRC Croatia Rallyja
www.index.hr/sport/clanak/hrvatska-ostal...rallyja/2583830.aspx
19.07.2024 | 13:47
Da, Vlada nije na vrijeme dala jamstva. Ode cirkuska šatra u drugi grad...
24.07.2024 | 20:26
Tesla 3, Mustang Mach-E MY2023.75 nadalje koriste LFP (Litij-Željezo-Fosfat) ćelije koje su otporne na fizički proboj (nail test). NMC (Nickel-Mangane-Cobalt) baterije nisu. Auto industrija se prebacuje na LFP jer su jeftinije (nema rijetkih metala, kobalt je poseban problem), dvostruko trajnije (2000 ciklusa umjesto 1000), otpornije na temperaturu tj. thermal getaway, i bolje podnose veće struje punjenja (dakle, brže se mogu napuniti). Nedostaci: nešto lošiji power density.
Najbitnija razlika: karakteristika LFP ćelije je takva da je pad napona tijekom pražnjenja gotovo nepostojeći pa je balansiranje moguće samo na top i low endu. Iz razumljivih razloga nitko neće raditi balansiranje pri SOC 1-2% pa se one balansiraju kad su pune i iz tog razloga ih je barem jednom mjesečno potrebno napuniti do 100%.
Ovo na snimci je nail test koji LFP baterija prolazi bez ikakvih posljedica tj. ništa se ne dogodi.
24.07.2024 | 20:46
IMG_0331.jpeg




NEŠTO LOŠIJE?
Hebi ga, ja to ne mogu iz ovoga detektirati.
24.07.2024 | 21:21
Uoči max charge rate i max discharge rate. Tek iz toga i stvarnog fizikalnog podatka (pohranjenog NABOJA, dakle kapaciteta baterije u Ah) možeš izračunati efektivno dostupnu energiju iz baterije, a ne neku teorijski pohranjenu (koja je pohranjena u bateriji, ali je ne možeš iskoristiti jer ti padne napon ako potegneš veću struju).
Jesi li ti baš sve zaboravio što si učio na faksu? Mislim, znam da radiš fiškalski posao zadnjih 25 godina, ali opet...
25.07.2024 | 06:22
I to je onda najvaznija stvar? Koji su to slucajevi kada treba iz baterije potegnuti toliko vecu struju koju projektant nije predvidio?
NMC su i lakse i manje i to za duplo od LFP.
Ubrzanje EV je matketinski trik.
25.07.2024 | 07:40
jura22 kaže:
I to je onda najvaznija stvar? Koji su to slucajevi kada treba iz baterije potegnuti toliko vecu struju koju projektant nije predvidio?


A ako ju ugradiš u dostavno vozilo? I još se prikvači prikolica?

jura22 kaže:
NMC su i lakse i manje i to za duplo od LFP.


Da, na razini ćelije, ali na razini baterije, ne. Konkretno: baterija s NMC ćelijama u Mach E mustangu ima 600 kila, s LFP ćelijama 614. NMC treba puno bolje oklopiti i trebaju bolji nadzor nad temperaturom pa na koncu razlika i nije velika, iako na prvu ćelija jest. Da se razumijemo, 600 kila baterija je ogromno krme kako god okreneš, ali između 600 i 614 nema neke suštinske razlike (ko da imaš gajbu pive sa sobom, i to ne punu)

Da, jedan nedostatak LFP: self discharging je cca 3% mjesečno. Koliko mi je poznato, NMC ne pati od tog problema, bar ne u tom opsegu
25.07.2024 | 07:53
jura22 kaže:
I to je onda najvaznija stvar? Koji su to slucajevi kada treba iz baterije potegnuti toliko vecu struju koju projektant nije predvidio?


Baterijski slogovi se i projektiraju prema maksimalnoj dozvoljenoj struji pražnjenja i punjenja, a ne prema nazivnoj jer ona samo predstavlja referentnu točku izračuna autonomije baterije (pri toliko ampera, baterija ima iskoristivog naboja za toliko sati pražnjenja).
26.07.2024 | 11:20
Baterijski paketi mogu se slagati u seriju i u paralelu gdje se moze i napon i max struja dobiti.
Tesla ima oko 7.000 celija i dovoljno kombinacija da se dobije zeljeni napon i max struja.
Prica sa metalnim sandukom ne drzi vodu jer niti NMC nisu u papiru.
26.07.2024 | 12:08
NMC su zasebno oklopljene, kao kutijic, LFP su u vrećicama (ajmo reć)
26.07.2024 | 17:15
Ak ste gadljivi ili slabijeg želuca - NE GLEDATI,... za ostale, lik ulazi u lift noseći u ruci bateriju od e-bicikla

t.me/globaldissident/4675
26.07.2024 | 18:50
Bertone kaže:
Ak ste gadljivi ili slabijeg želuca - NE GLEDATI,... za ostale, lik ulazi u lift noseći u ruci bateriju od e-bicikla

t.me/globaldissident/4675


Sad mu treba objasniti ekoloski aspekt eVozila.
26.07.2024 | 20:32
Prema izgledu nakon što ga izvuku iz lifta, nema potrebe (svrhe) njemu više ništa objašnjavati.
27.07.2024 | 01:27
Bertone kaže:
Ak ste gadljivi ili slabijeg želuca - NE GLEDATI,... za ostale, lik ulazi u lift noseći u ruci bateriju od e-bicikla

t.me/globaldissident/4675


Netko spama temu, kakve veze imaju baterije od bicikla i od auta...ove zadnje ne stanu u lift. Ako ne kupim neveru, ti češ mi biti krivac
27.07.2024 | 11:31
Biti ce i da se baterije EV mogu vaditi i puniti doma. 10kWh baterija je 65-90kg. Moguce ih je kolicima prebaciti u dom.
Tu su i elektricni motori sa zamjenjuvim baterijama.
Biti ce oviga sve vise.
Zamislite nastavnika koji u razredu puni bateriju i ona se zapali!?!
Koleg u uredu koji ispod stla ima batriju i puni je i u jednom trenu se zapali.
28.07.2024 | 17:52
U Srbiji pocinju proizvoditi elektricnu Pandu. Hibridni model je u planu za kasnije...

29.07.2024 | 19:41
A da, Fiatova tvornica, rade model koji Fiat proizvodi...
29.07.2024 | 20:52
Loša vijest; čuveni njemački Recaro, proizvođač ipak najboljih sjedala za aute, ali itekako važan proizvođač sjedala za avione (putničke) je bankrotirao.
30.07.2024 | 06:19
Izgleda da je sav novac otisao na baterije pa nije ostalo za siceve.
30.07.2024 | 08:26
jura22 kaže:


Da šta! prije je Belgiski auto put bio jedini osvljetljen, sad svako 5-10 km gori. Pa i to bude zatopljenje! Kako to niko ne kuži?
30.07.2024 | 10:02
Djuro genijalac kaže:
Loša vijest; čuveni njemački Recaro, proizvođač ipak najboljih sjedala za aute, ali itekako važan proizvođač sjedala za avione (putničke) je bankrotirao.


Kako je to moguće? Nije li isto bilo s BBS-om, ali je bio par puta spašavan?

Ali i ja pitam gluposti, pa i moja Alfa će bankrotirati ako nastave proizvoditi SUV i sada EV kante.
30.07.2024 | 10:57
Kada se sve oguli, na dnu je ogromna hrpa novaca.
Jedino sto se spasava (zvali mi to kako god zelimo) jesu debeli bankovni racuni koji teze biti jos deblji. Entuzijasti kao Greta koja misli da spasava Zemlju (kojoj usput receno nema spasa dok god i jedan covjek dise na zemlji).
Mogu pristati na depopulaciju kako je zamislio Thanos i njegova malthuzijanska misija.
30.07.2024 | 13:28
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Loša vijest; čuveni njemački Recaro, proizvođač ipak najboljih sjedala za aute, ali itekako važan proizvođač sjedala za avione (putničke) je bankrotirao.


Kako je to moguće? Nije li isto bilo s BBS-om, ali je bio par puta spašavan?


Iskreno, ne znam. Ni meni nije jasno. Očekujem da će ga netko preuzeti na neki način. Van pameti je da prestane postojati preko noći
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 8 sati, 39 minuta
  • smayoo: :D
  • drpongrac23: Yonkis - donesi k meni, imam još domaćeg špeka od prošle godine, pa budemo rezali na njemu :)
  • Yonkis: Što napraviti sa iPadom model MD545HC/A na verziji 9.3.6?
  • MBPruleZ: Mislim da ne ta fora s koberzijom u eSIM bila i na nekoj od inačica iOS18 znam da sam probao i ništa dobio poruku da Operater to ne podržava
  • VanjusOS: tko će prvi probati da li to radi?
  • VanjusOS: ljudi, da li je netko primjetio novu opciju na postavke - mobilne mreže - "konvertiraj u esim"
  • hal9000: Ne sviđa mi se sučelje novog Mac OS-a :/
  • Borisone: Nema ni na HT-u.
  • MBPruleZ: Jel Vam radi RCS na iPhonima (iOS >=18). Ja sam na Telemachu, eSIM i nema opcije da se uključi
  • drlovric: Ma ide to bez problema. Ja sam uvijek azurirao sve strojeve prvi dan. Nisam imao problema, ali generalno nije pametno :)
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgleda da izlazi oko 19.00 sati po našem vremenu. Očekuje ze velika gužva prilikom downloada
  • dpasaric: Možda za neki nebitni stroj za početak...
  • dpasaric: Ne znam, ja ne bih žurio. :)
  • drpongrac23: Sutra macOS Tahoe!
  • dpasaric: Osvrt je na naslovnici...
  • dpasaric: Ja bih samo Siri koja radi kako treba.
  • stefanjos: pa nije da ikome treba, ali radije bi to nego iakkav AI image generator haha
  • drlovric: Top je stvar. Razmazi oci i plus dobijes par sat i baterije usput.
  • dpasaric: Kome to uopće treba? :)
  • drlovric: Slazem se. Natjerala ih AI blamaza a ne dobra volja :)
  • stefanjos: 120hz na obicnom iphoneu. Napokon!
  • stefanjos: Drpongrac. Nema uvrede. Autoagnostik sam ali volim svoj polo :)
  • drpongrac23: Bez uvrede, isprika svakome, imao san bekutanera kockici m3, golfa 4 i polo sdi - sve redom šrot!!!!
  • drpongrac23: @stefanjos - fauwe = krampwagen! Hyundai rulez!!!!
  • drpongrac23: Uskoro event! Euforija počinje!!!! Gemišti na hlađenju!!!!
  • stefanjos: @yonkis, a stvarno je tino haha. samo fauve :P
  • Borisone: [link]
  • Borisone: Kao i svake godine u rujnu, nova generacija iPhona, te eventualno AirPodsi, Apple TV, i sl.
  • Yonkis: A što se predstavlja?
  • dpasaric: Danas Appleov Keynote u 19 sati po našem vremenu!
  • Yonkis: tino1 mora pješke jer ga izdao Bayerische Motoren Werke :)
  • stefanjos: ?
  • Yonkis: [link] tužno
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.05 Seconds

Provided by iJoomla SEO