Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


05.01.2024 | 21:19
Bertone kaže:
To sam čuo iz druge ruke, znači ne od vlasnika auta pa ne mogu biti 100% siguran da je priča full točna, ali koliko sam razumio, nije mu se ugasio auto da ga kasnije više nije mogao pokrenuti nego je lik stao na semaforu, start-stop je ugasio motor, lik je kliknuo OK, aktivirala se el. parkirna kočnica i kad je htio krenuti na zeleno auto mrtav sve dok nije završila nadogradnja softvera, a za to vrijeme auto nisu mogli ni odgurati u stranu kad je bio zakočen. Radi se o ovoj zadnjoj 308-ci iz 2021. godine. O kakvoj se nadogradnji radilo nemam pojma, a ne zna valjda ni taj lik jer je ne čitajući što piše tapnuo na OK.


Ovakvo je ponašanje tipično za OTA dogradnje ključnih sustava vozila (motor/ESP, zračni jastuci i sl. tj. sustavi koji su potrebni da bi auto bio u voznom stanju. Ažuriranje infotainmenta nije jedan od tih ključnih sustava pa se to može odraditi i tijekom vožnje.
05.01.2024 | 22:05
Zar nije to nešto što bi se trebalo odraditi u servisu, kad serviser to inicira, a ne tako nasumično, na ulici?
05.01.2024 | 22:41
smayoo kaže:
Zar nije to nešto što bi se trebalo odraditi u servisu, kad serviser to inicira, a ne tako nasumično, na ulici?


Najnovija fora su tzv. OTA (Over The Air) ažuriranja. To auto odradi sam; sam preko dostupnih mreža povuče novu verziju softvera i onda ponudi vlasniku da napravi upgrade. Vlasnik bi trebao prije toga biti upoznat s time (ned'o Bog da je pročitao neki korisnički priručnik za svoje vozilo!) i onda to odradio u miru i sa strane, jer mu tako točno piše tamo: vozilo će aktivirati parkirnu kočnicu, neće biti moguća vožnja itd... Dapače, neki (vjerojatno svi) ponude opciju da pokreneš ažuriranje i onda izađeš iz auta i zaključaš ga i odeš u šetnju, na cugu ili kud već, dok on to odradi..
Tvornice to guraju, jer je to njima besplatno, ovako moraju platiti servisu 0,2-0,4 sata za točenje novog softvera u aute po svakoj šasiji i nakupi se...
Jasno, da bi to radilo, moraš imati instaliranu mobilnu aplikaciju proizvođača koju ti šenkaju u pravilu 3 godine, a nakon toga traže neki godišnji fee (red veličine 50-ak eura, zasad) da bi to radilo. Ako mene pitaš, sve skupa je besmisleno, ali ja sam stari pas i ne slijedim trendove i ne čeznem za tim da moj auto može na fejs ili ima svoj vlastiti instagram profil....
05.01.2024 | 22:59
Djuro genijalac kaže:
BigMac kaže:
Kako saznati broj motora na autu po broju šasije? I dal ima broj motora igdje zapisan na bloku?
Ako tko zna, da podjeli... hvala


Ovisi o brandu.

VW T4 Multivan 2.5 TDI je u pitanju. Naručujem neke djelove za veliki servis i pita me prodavač da pokušam saznati ( jer on to ne uspijeva) broj motora jer postoje neke razlike ( tri vrste) kod brtvi kartera i kučišta radilice.
Pokušavao sam, al nisam uspio. Eurodaus se ne javlja, a oni bi to mogli odgonetnuti.
05.01.2024 | 23:27
Djuro genijalac kaže:
Vlasnik bi trebao prije toga biti upoznat s time


To bi definitivno trebao biti! Ali trgovci to baš i ne rade, zar ne?

(ned'o Bog da je pročitao neki korisnički priručnik za svoje vozilo!)


E, sorry, ali korisnički priručnici za aute (svi koje sam ja vidio u zadnjih 20 godina) su skoro pa neupotrebljivi. Odgovorno tvrdim, jer ja sam ta budala koja uvijek pregleda priručnik kad kupim neki auto. Kad tražiš nešto konkretno u njima, nema šanse da to nađeš, osim da listaš list po list i čitaš redom. Nema kazala. Prijevod na hrvatski je katastrofalan (kome se to daje prevesti? imaju li ti prevodioci uopće pojma što prevode?), a osobito za francuske aute, jer se, valjda, ne rade s francuskog izvornika, nego s lošeg prijevoda na engleski. 50% ilustracija je kriptično. Nemaš pojma kako bi ih okrenuo, odnosno što je to na njima uopće prikazano. Baš, ono... govno. E, i onda još dodaj na to činjenicu da upute opisuju masu stvari koje tvoj auto uopće nema, a ti bi sam trebao riješiti rebus koje to stvari tvoj auto ima, a koje nema. Pa se ti čudi što korisnici to ne čitaju.
06.01.2024 | 08:01
Za korisnički priručnik se slažem s @smayoom 100%,... ja sam 2-3 sata potrošio tražeći info (knjiga od 250+ strana) kako se pali grijanje bočnih retrovizora i kako se el. preklapaju i nema ni slova o tome u priručniku, čak nema ni na slikama samih prekidača nema piktograma za te funkcije iako u stvarnosti na samim prekidačima piktogrami postoje,... ili u odjeljku kako primijeniti žarulju prednjeg svjetla opisan je postupak za obične halogene žarulje, za xenon ni slova ni slike i onda nakon xy vremena iščitavanja nađem sitnim slovima na dnu jedne stranice (ali ne u odjeljku o svjetlima na vozilu), piše: "Za promjenu xenon žarulje javiti se u servis"
06.01.2024 | 08:22
Ne sumnjam da iz iskustva ne govorite istinu, ali ipak mislim da je ovo dobro i jednoznačno opisano i da nikog ne bi trebalo ostaviti ni u kakvoj nedoumici što se tiče procedure i svega što ona uključuje i zahtijeva u smislu preduvjeta da se odradi?

OTA1.jpg


OTA2.jpg


OTA3a.jpg



Jasno piše da auto mora biti u P, EPB uključena (dakle auto ne ide baš nikud dok se to odrađuje) itd....

EDIT: isprika, sad tek vidio da sam dvaput prikvačio istu stranicu. Sad sam ispravio, piše da se auto ne može koristiti, iako ne crvenim drečavim slovima
06.01.2024 | 10:49
Prosječan korisnik automobila ne bi automatski povezao kako P i EPB podrazumijevaju da se to ne smije dogoditi na ulici jer auto neće nikamo moći mrdnuti dok se ne završi. Zašto je problem izrijekom napisati i naglasiti ono što je u cijeloj stvari NAJBITNIJE? Da, jasno je tebi, jasno je i meni, ali nije jasno svakom.
Druga stvar, uzalud je da to piše jasno i glasno, ako su priručnici općenito - neupotrebljivi pa ih nitko ne čita. Da sam ja product owner tog softvera, inzistirao bih da to upozorenje piše DEBELIM DREČAVIM CRVENIM SLOVIMA na zaslonu u autu ili na mobitelu, tamo gdje korisnika traži da odabere "sada" ili "kasnije".
06.01.2024 | 11:13
Tako kreiraš stres kod korisnika (CDS - Crvena Drečava Slova), a auto koji si proizveo mora biti zona udobnosti, užitka i welnessa općenito

No, ovdje moram primjetiti da u ovom konretnom slučaju nije moguće pokrenuti OTA ažuriranje ako nisu PRETHODNO ispunjeni preduvjeti, a ne klikneš update i on onda zaustavi auto i sve zakoči i isključi. Dakle, razlike u pristupu postoje. Moja je poanta bila da nisu baš svi priručnici smeće.
A da će ti prodavač reći nešto.... Pa, Emile, nismo djeca, ne? Kako su meni rekli u lice: meni je samo bitno da auto ode kroz vrata salona i onda je postao briga postprodaje, dakle, BMK za dalje....
06.01.2024 | 12:22
Stara priča. To je tako u svim branšama. Ima jedna velika i globalno relevantna firma u području energetike i industrije, u kojoj ljudi kolege iz prodaje zovu "Promise Department".
Prihvaćam da nisu svi priručnici smeće, ali ja osobno nisam još takav priručnik vidio.
06.01.2024 | 12:49
Djuro genijalac kaže:
Tako kreiraš stres kod korisnika (CDS - Crvena Drečava Slova), a auto koji si proizveo mora biti zona udobnosti, užitka i welnessa općenito ...

LOL ... znači kod slijedeće generacije auta kad auto panično počne sam kočiti nema više piskutavih zvukova i crvenog bljeskanja instrumenata nogo će iz ventilacije početi izlaziti blagi miris lavande, iz zvučnika šum valova a "vure" će dobiti blage pastelne tonove
06.01.2024 | 13:27
06.01.2024 | 15:44
smayoo kaže:
Prihvaćam da nisu svi priručnici smeće, ali ja osobno nisam još takav priručnik vidio.


Pa ovaj konkretni primjerak je korektan, rekao bih? Slikice postoje, prijevod je hrvatski, a ne strojni, tko to pročita, ako je samostalno uspio proći test inteligencije prije vozačkog (ako to još postoji, onaj s točkicama, crtama i sličnim), morao bi shvatiti što mora učiniti i što se sve može dogoditi....?
06.01.2024 | 16:40
Bertone, vjerovao ili ne, bas to radi novi BMW

Imas neke relax/boost/experience modove koji ti pustaju zvukove iz prirode uz odredjene mirise.

Ili ako ti se spava on to prepozna, odvrne ti neku zestoku glazbu, smanji temp, otvori prozore i sl.

Ima i nesto kao mental wellbeing, da te nahajpa prije nekog poslovnog sastanka i sl.

SPA na tockovima
06.01.2024 | 16:56
drlovric kaže:
Bertone, vjerovao ili ne, bas to radi novi BMW
Imas neke relax/boost/experience modove koji ti pustaju zvukove iz prirode uz odredjene mirise.
Ili ako ti se spava on to prepozna, odvrne ti neku zestoku glazbu, smanji temp, otvori prozore i sl.
Ima i nesto kao mental wellbeing, da te nahajpa prije nekog poslovnog sastanka i sl.
SPA na tockovima


Mislim da vozačima BMW-a ni to neće pomoći
06.01.2024 | 17:44
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Prihvaćam da nisu svi priručnici smeće, ali ja osobno nisam još takav priručnik vidio.


Pa ovaj konkretni primjerak je korektan, rekao bih?


Nisam ga vidio (osim tih par stranica) pa ti ne mogu drugo, nego - vjerovati na riječ.
06.01.2024 | 17:52
drlovric kaže:
Bertone, vjerovao ili ne, bas to radi novi BMW
...


Vjerujem ja tebi samo što se ne ovlažim na takve điđe, ja više volim svoje žarko crvene analogne vure,... jedino me malo strah budućnosti jer će možda EU birokracija zaključiti da tako žarko crvene vure potiču agresivnost vozača pa će dati naputak osiguravajućim društvima da mi opale dodatak na redovno osiguranje zbog rizika agresivnosti za volanom
06.01.2024 | 18:27
smayoo kaže:
Stara priča. To je tako u svim branšama. Ima jedna velika i globalno relevantna firma u području energetike i industrije, u kojoj ljudi kolege iz prodaje zovu "Promise Department".
Prihvaćam da nisu svi priručnici smeće, ali ja osobno nisam još takav priručnik vidio.

Pa evo, ja sam imao Focusa i sad Civica i oba uputstva su bili format Biblije i vrlo jednostavna (imali su kazalo, sadržaj i slikice gdje je potrebno i ako nisi poluretardiran u roku od 30-ak s si mogao pronaći što ti je trebalo), tako da...
06.01.2024 | 18:32
Evo, i tebi vjerujem na riječ.
06.01.2024 | 19:16
Ja obicno kupim auto staro 2 god i vozim mozda do 4-5 pa prodam.

Ovog Peugot 3008 kojeg sad imam sam kupio unutar tvornickog jamstva (3 god) i nije bilo problema. Nakon 3 god i par tjedana pocela mi se javljati gresaka sa AdBlue. Neoficijalno kasnije saznam da imaju problema sa tim adblue rezervarom koji korodira pa radi probleme.

Uglavnom auto mi javlja da mogu preci jos 1100KM pa ce se on ugasiti. Odem u neki lokalni servis, covjek mi za 5 min ugasi gresku i ja dobijem 1100km opet. Znaci mehanicki nista nije pokvareno ali neko je odlucio da ja unistavam planetu pokvarenim AdBlue i onda mi je 1100 kilometara cisto dovoljno

Odem u ovlasteni Peugoet servis, pojma nemaju sta je. Posalju log u FR, vrati se odgovor sa nekoliko mogucnosti. Ne znaju ni sami sta bi moglo biti.

Raspon cijena je od 1500-3000e i ne garantiraju da ce popraviti.

Odem u jedan privatni servis, covjek mi azurira software i ugasi AdBlue skroz. DPF i katalizator sam ostavio, kao i mehanicki sve vezano za taj AdBlue sustav. Evo 2 god nema problema oko toga nikakvih.

Jedino mi je, logicno, skrenuo paznju da bi prilikom azuriranja moglo se desiti da AdBlue bude ukljucen ponovno pa da to ne radim ili da dodjem njemu opet da ugasi. Mape i SW od auta su odvojeni, pa azuriram samo mape jer niti jedna nadogradnja cijelog auta nije ni dosla nakon toga.

Auto uredno prolazi tehnicki i eko test.

Tako da ja zadnjih godina vozim crackiran auto jbg

P.S. Morao sam, iz moralnih uvjerenja, olaksati dusu.
06.01.2024 | 20:34
drlovric kaže:
Uglavnom auto mi javlja da mogu preci jos 1100KM pa ce se on ugasiti. Odem u neki lokalni servis, covjek mi za 5 min ugasi gresku i ja dobijem 1100km opet. Znaci mehanicki nista nije pokvareno ali neko je odlucio da ja unistavam planetu pokvarenim AdBlue i onda mi je 1100 kilometara cisto dovoljno


Pa da, 1100 km ti je dovoljno da odeš do servisa da poprave auto i vrate ga u ishodišnje stanje. I ako ti nestane ADBluea isto te upozori i onda ne dopusti pokretanje motora dok ne dopuniš spremnik.
Mehanički nije ništa pokvareno, ali tvoj auto ne ispunjava vrijednosti ispuha s kojima je homologiran i pušten na tržište.
A da se ovlaštenim servisima da zajebavati i proučiti malo kako sistem radi, našli bi u čemu je problem. Osobno mi nije jasno, ako je auto u jamstvu, zašto ne inzistiraš na tome da ga poprave; ionako te to ništa neće koštati?
06.01.2024 | 21:08
Kvar se desio par tjedana nakon isteka jamstva, tako da besplatan popravak nije bio opcija

Prije dvije god mozda. Od tada nikakvih problema.

Cim prodje skijanje ide on svakako u oglase. Odradio je svoje, sto se mene tice.
06.01.2024 | 21:51
Možda i nije bilo kvara nego programirana obavijest nakon isteka jamstva da mogu pomusti kupca koji im se da
07.01.2024 | 00:47
Evo, bijah u kinu pogledati Ferrarija... iako sam film kao film i glumci nisu loši, za većinu publike je to potpuno razočaranje jer to je zapravo drama o njegovim osobnim odnosima, a ne priča o Ferrariju kao kompaniji i njenom nastajanju, uspjesima i slavi... Znači očekujte 80% priče koja nema nikakve veze s automobilima, a onih 20% je tu tek da opravda ime filma koje navodi na pomisao da bismo mogli gledati film o nastajanju i rastu te legendarne tvrtke.

Preskočite i komotno pogledajte kasnije u kućnom kinu.
07.01.2024 | 07:52
drlovric kaže:
Kvar se desio par tjedana nakon isteka jamstva, tako da besplatan popravak nije bio opcija


Za takve slučajeve postoji garancija dobre volje. Izvozali su te...
07.01.2024 | 08:06
Ovaj kvar od drlovrica je poznat u PSA svijetu. Negdje od treće godine starosti na dalje ode nešto u spremniku uree i potrebno je mijenjati cijeli spremnik što košta oko 1000 EUR. Van garancije rješavaju hakeri kako je opisao drlovric. Zanimljivo je kako u EU nema grupne tužbe po tom pitanju ili nekog opoziva, mislim da im u USA to ne bi prošlo samo tako jer je jako masovna pojava sa vrlo skupim popravkom.
07.01.2024 | 09:55
Pa kaj je izraz ljubavi prema vlastitom prometalu preveden u novčanu protuvrijednost od 1000 eura neki problem?!
07.01.2024 | 10:59
Svjesno kupiti auto s AdBlue govnom je već samo po sebi problematično ako vlasnik već nema unaprijed dogovoren plan deaktivacije cijelog tog sustava koji služi samo tome da postane nepouzdan i da se zadovolji neki brainless briselski birokrat.
07.01.2024 | 12:05
Ma sve je to OK dok ne vozite Citroen C-elysee dizlo pa se upali lampica da fali adblue



EDIT:
E da, drugi genijalni izum ergonomije je gumb za poništavanje obavijesti o tlaku zraka u gumama tj. gumb za reset TPMS senzora,... e njega su smjestili u pretinac ispred suvozača tako da ga je sa pozicije vozača nemoguće dosegnuti (nakon 15-20 minuta traženja po autu, ono znaš da negdje mora biti, ali logika te ne vodi u pretinac ispred suvozača)

07.01.2024 | 12:46
dpasaric kaže:
Svjesno kupiti auto s AdBlue govnom je već samo po sebi problematično ako vlasnik već nema unaprijed dogovoren plan deaktivacije cijelog tog sustava koji služi samo tome da postane nepouzdan i da se zadovolji neki brainless briselski birokrat.


Neki bi rekli da to ipak primarno služi smanjenju emisija NOx...
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 18 sati
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV
  • Zdravac: Pomalo je frustrirajuće kad znaš da nisi napisao apsolutno ništa ilegalno, a svejedno su ti postovi čak i u vikalici pobrisani jer, eto, moderatori smatraju kao "neprikladno" :?
  • VanjusOS: probao sam preko Xcode neki način ali trebam apple develpper acc
  • VanjusOS: da li je netko instalirao KODI na Apple TV 4K?
  • ZeljkoB: Kakvih problema? Ja koristim public beta vreziju i nikakvih problema.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.26 Seconds

Provided by iJoomla SEO