Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


07.01.2024 | 12:59
Bertone kaže:

EDIT:
E da, drugi genijalni izum ergonomije je gumb za poništavanje obavijesti o tlaku zraka u gumama tj. gumb za reset TPMS senzora,... e njega su smjestili u pretinac ispred suvozača tako da ga je sa pozicije vozača nemoguće dosegnuti (nakon 15-20 minuta traženja po autu, ono znaš da negdje mora biti, ali logika te ne vodi u pretinac ispred suvozača)



Ovakav rješenja su obično posljedica dorada vozila tijekom životnog ciklusa. Imaš dva načina praćenja tlaka u gumama, tj, rada TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) sustava. Jedan je pomoću senzora koji se ugrađuje u naplatak, mjeri tlak u gumama izravno i dojavlja ga modulu koji je za to zadužen. Ako tlak u gumama padne za neki delta (obično 0,3 do 0,5 bara) u odnosu na pohranjenu vrijednost, pali se upozorenje.
Drugi TPMS radi tako da nema senzora uopće, nego se koriste Hallovi senzori koji mjere brzinu vrtnje kotača. Guma koja je slabije napumpana imat će manji polumjer, pa će se taj kotač brže okretati i onda to pali upozorenje o preniskom tlaku. Ovo je posredna metoda koja dojavlja da se s gumom nešto događa i ovisi o kalibraciji (za koliko se mora povećati brzina kotača da to postane sumnjivo) te je iznimno osjetljiva na dimenziju guma. Jasno, ovo je jeftinije, jer nema 4 senzora, i u proizvodnji, ali i kasnije za vlasnika, jer nema potrebe za zamjenom senzora kad u njemu umre baterija.
Zna se dogoditi da neki model krene u proizvodnju sa senzorima, pa se kasnije prebaci na ovaj drugi sustav bez njih.
Taj sustav traži da se, kad se gume napumpaju na ispravnu vrijednost, to unese u sustav kao ishodišna vrijednost (SET) da bi sustav kasnije znao da je neka guma s preniskim tlakom.
Moja pretpostavka: Citroen je krenuo sa senzorima (koji ne trebaju prekidač SET), onda su u nekom trenutku prešli na sustav bez i sad je trebalo nekud uklopiti SET prekidač. Unutrašnjost je zadana, alati postoje, pa su onda to ugurali kud su mogli, tj. iza ovog poklopca pretinca za rukavice.
07.01.2024 | 14:03
Ranije sam imao Peugeot 308 na kome me zezao DPF. Trebas 15 min voziti na min 2500 obrtaja da zapali sakupljenu garez u auspuhu.

Naime 99% zupanije u kojoj zivim ima ogranicenje 50km/h. Ja nemam otvorene ceste 70km/h mozda svega 2-3 km u okruzenju 100km. Da me tehnicki nepismen policajac zaustavi kako vozim 90-100km i kazem mu "palim garez u auspuhu" odveo bi me u stanicu policije na trijeznjenje

Isao sam 2-3 puta u Lidl u Zupanju, kupim gumene bombone, bzv se debljam, samo da bi odradio tu regeneraciju

Logicno da se zapusio jer nije moguce voziti auto u rezimu u kojem je tvornica predvidjela to.

Covjek mi ga mehanicki uklonio busilicom, polupao to sace, ugasio SW. Nikada problema vise nisam imao. Prolazio tehnicki i eko test uredno. Prodao ga, covjek i dan-danas ga vozi.

Na ovom P3008 sam ostavio DPF i samo ugasio AdBlue, te na taj nacin rijesio problem sa tvornickom greskom na autu. Bilo zrelo za opoziv, ali je to patent koji su kupili od VW koncerna, pa prebacuju lopticu jedni na druge.

Peugeot nije bajan auto ali su daleko ispred sve konkurencije po pitanju paketa opreme. Gledam sada BMW G30 serije 5, i morao bih uzeti najskuplji paket opreme da bi imao 90% stvari koje sada imam u autu. A moj nije najskuplji P3008 koji je postojao, vec predzadnji paket
07.01.2024 | 14:09
Djuro genijalac kaže:

Moja pretpostavka: Citroen je krenuo sa senzorima (koji ne trebaju prekidač SET), onda su u nekom trenutku prešli na sustav bez i sad je trebalo nekud uklopiti SET prekidač. Unutrašnjost je zadana, alati postoje, pa su onda to ugurali kud su mogli, tj. iza ovog poklopca pretinca za rukavice.


U pravu si za ovo. Ja sam na Insignia imao senzore na ljetnim ali ne na zimskim gumama (imao sam dva seta kotaca). Cijelu zimu mi je gorila lampica sa greskom jer ti senzori nisu bili prisutni, a servis nije smio da mi to ugasi.

250e sam trebao platiti za dodatne senzore na zimskim. Ili svaki put 50e za prebacivanje senzora, pa sam radije gledao lampicu

Na Peugeot imam ovaj drugi sustav koji opisujes, ali nemam uopce dugme. To se podesava negdje zakopano u postavkama na digitalnom ekranu. Jos gore rjesenje od ovog opisanog ovdje.

I da, bila mi je guma ispuhana i po 0.3-0.4, nikada me nije upozorio na to. Znaci nije bas pouzdano, dimenzija gume je tvornicka, i svaki put sam ga aktivirao prilikom zamjene/pumpanja.
07.01.2024 | 21:16
smayoo kaže:
Kladim se da negdje u Bosni ima i prerađeni golf dvojka koji radi na drva.


Evo skoro
08.01.2024 | 08:04
Samo da obavijestim ekipu da sam pogledao Audi vs. Lancia i da je film faktično toliko netočan da me duša boli. Davor je dao svoj sud o Ferrariju pa mogu samo predložiti da pokrenemo udrugu koja će braniti baštinu motorsporta i zabraniti snimanje filmova koji se, kao, odnose na povijest, a u njima onda neznani junaci izmišljaju gluposti koje se nikad nisu dogodile.
Konkretno, u ovom ćete filmu (koji se svodi na produljenii prikaz Cesare Fiorija) 'saznati' da je Lancia FIA-inim inspektorima podmetnula lanciju betu montecarlo, umjesto 037 stradale i ovi su bili toliko glupi da em nisu znali prebrojati do 200, me nisu uočili da je krivi auto u pitanju. (Objektivno, 037 je vjerojatno najrijeđi auto na svijetu; u startu ih napravljeno samo stotinjak i tijekom godina ih je pola izgubljeno u nesrećama u relijima pa mi je jasno da za film nisu mogli skupiti ni 10 komada, ali, kako se ono veli, u svatove se ne ide bez qu_ca).
A prikaz vožnji je baš za plakanje. No, ajde i to, ali izmišljanje njemačke vozačke postave Lancije (tek je ovlaš spomenut Marku Allen, a tijekom cijelog filma nismo saznali da za Audi pored Mikkole vozi i Michele Mouton, iako ju vidimo u jednoj sceni, ali Stig Blomqvist uopće ne postoji) mi je baš kap koja prelijeva čašu.
Sve skupa, pogledajte, ali nemojte to ni na koji način smatrati nekim relevantnim uprizorenjem sezone 1983.

PS. Jasno mi je da ja nisam ciljana potrošačka skupina ovog uratka, ali opet, ako ga nazoveš kako ga nazoveš i referiraš se na 1983...... Ili sam samo naivan, u ovim godinama, prihvaćam i to
08.01.2024 | 09:50
Žalosno I velika šteta da tako zlorabe ta povijesna imena!
11.01.2024 | 23:20
Djuro genijalac kaže:


Neka je slože da duhom i performansama bude prava nasljednica stare Integralke, pa bi mogli imati pravi hit!
12.01.2024 | 08:17
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:


Neka je slože da duhom i performansama bude prava nasljednica stare Integralke, pa bi mogli imati pravi hit!


Ti si svjestan da će to biti preodjeveni citroen C3 R5 tj. citroen s novom kućicom?
12.01.2024 | 08:21
Cijela ta mainstream autoindustrija se odavno prokuruzila do krajnjih granica, a vas dvojica tu maštate o guštima u vožnji, ko neki pubertetlije...
12.01.2024 | 08:47
Update u vezi Opela (ipak je Opel) od mog kolege - vozilo se puni nakon sto su instalirali par hotfixeva. Danas je patch softverski a nekad je bio duct tape.
15.01.2024 | 21:04
tino1 kaže:
Može produžni ali ne svaki! Pogotovo ne Bauhaus Vulgaris.
www.amazon.de/TEUTSCHTECH-Ladekabel-oran...ZT1zcF9tdGY&th=1
S ovim može! Ali to je Typ 2 na Typ 2. A Typ 2 na Šuko.


Bertone kaže:
A nisam prilazio da se baš zagledam u kabal, ali je narančasti i u jednom je komadu tako da je moguće da je isto ili slično ovome s tvog linka, bum ga baš poslikao kad ga ponovno vidim da puni auto pa stavim fotke.


Obećao sam slike pa evo s time da ne znam koliko će se vidjeti (boja kabla na slici vuče na zeleno. ali je narančasti u stvarnosti) jer je slikano maloprije mobitelom (s lošim kamerama), a vani je mrak i kiša pada

Up-1.png


Up-2.png


PS. Pozitivno je kaj izgleda voda (kiša) ne smeta prilikom punjenja (valjda ne smeta, tj. još se nije ništ zapalilo niti je netko od prolaznika zasvijetlio), negativno je kaj će prije ili kasnije netko zapeti za kabel kaj ide prek nogostupa.

PPS. I mali ispravak, prije sam u postu napisao da susjed stanuje na drugom katu, to je netočno jer stanuje na prvom tj. krivo sam zapamtio kad sam pisao.
18.01.2024 | 18:01
Ništa se ne vidi na toj slici. Može biti da je to njegov originalni produžni. Čisto sumnjam da je to kabel vulgaris iz Bhausa.
18.01.2024 | 19:32
Pa nisam nigdje napisao da je produžni iz Bauhausa, samo sam prije rekao da lik ima produžni od stana do auta.
18.01.2024 | 19:35
Zašto baš iz Bauhausa? Možda je iz Pevexa?
19.01.2024 | 12:56
Ne drži mi baš vodu. Litijska baterija sama sebi proizvodi kisik, jednom kad plane.
19.01.2024 | 13:01
Mislim da je ovo samo kontrola a ne gasenje. Pokrihe se i pusti dok ne izgori. Smanji ipak dotok kisika, smanji sirenje topline i dima.
19.01.2024 | 13:03
Bertone kaže:
Pa nisam nigdje napisao da je produžni iz Bauhausa, samo sam prije rekao da lik ima produžni od stana do auta.


Pa šta, mogu ja sumnjati u nešto što ti nisi napisao! Facit. Dašta je nego moguće produžiti kabel od cigle do utičnice ali samo codiranim kablom.
19.01.2024 | 14:46
smayoo kaže:
Ne drži mi baš vodu. Litijska baterija sama sebi proizvodi kisik, jednom kad plane.


"Oboje su ukrcani u kamione za vuču i u pratnji šerifa okruga Arapahoe odvezeni do odlagališta." Na ovo mogu samo reći: hahahahahahahahaha! Vidio uživo kako izgleda litijeva baterija koja gori. Vatrogasci su izmjerili 650C (i to zato jer je to bio kraj skale, dakle, Černobil 1,2 roentgena not great, not terrible situacija). Tko to ukrca na kamion i kraj njega još jedan auto koji NE gori, ali ima potencijal da se zapali, lud je. Tu je nešto jako loše prepisano i fali dosta toga, ili je priča u startu neistinita.
Recimo da ova deka doista radi kako se sugerira. Imaš izvor topline od preko 650C i onda to stavljač na čeličnu konstrukciju kamiona? Čelik iznad 500 C počinje gubiti čvrstoću, a ti imaš izvor topline koji lijepo sumjeravaš prema dolje, jer ga deka, ako to može izdržati, zatvara sa svih strana...
19.01.2024 | 22:08
IMG_4917.jpeg
23.01.2024 | 00:41
Prijatelj iz Mercedesa mi je javio da je Mercedes počeo rasprodavati svoje službene servise raznim partnerima. Oni to jesu jako lijepo PR ušminkali, ali svi unutar firme su to dočekali kao lošu vijesti i znak promjena na gore...

www.reuters.com/business/autos-transport...-germany-2024-01-19/

Nisu baš neka vremena za njemačku autoindustriju.
23.01.2024 | 07:11
Sami su si ih prizvali, kratkovidnim i uskogrudnim poslovnim odlukama u prošlih 30 godina.
23.01.2024 | 08:34
dpasaric kaže:
Prijatelj iz Mercedesa mi je javio da je Mercedes počeo rasprodavati svoje službene servise raznim partnerima. Oni to jesu jako lijepo PR ušminkali, ali svi unutar firme su to dočekali kao lošu vijesti i znak promjena na gore...

www.reuters.com/business/autos-transport...-germany-2024-01-19/

Nisu baš neka vremena za njemačku autoindustriju.


Moje dvije lipe: sam radim u toj branši jako dugo godina i nagledao sam se svega. Za ovim neću ni suzu ispustiti. Znam jedan drugi brand jako dobro za kojeg mi je jedan FInac (s kojim sam prijatelj) još prije 20 godina rekao da kad bi mogao, prvo bi zapalio X Deutschland (X ime branda), jer je tamo head overcount veći od 100 posto. Drugim riječima, više od polovice ljudi je suvišno, ali koštaju odvratno puno i zato su auti skuplji, nego bi trebali biti. To je jedan brand, pa sad to pomnoži s brojem brandova, jer je industrijski standard vrlo ujednačen.
Na to dolazi nepoštena praksa njemačkih brandova koji na domaćem tržištu aute prodaju ispod cijene (u prosjeku 25 do 30 posto) tj. otvoreno protežiraju vlastito tržište na uštrb ostalih. U pravilu je to dobro zamaskirano (ne u vidu iznosa koji je tu negdje) bitno boljim paketima opreme nego na ostalim tržištima ili shemama s povratima dijela novaca. O tome je već i EU govorila.
Što će se ovdje dogoditi? Za krajnjeg korisnika ništa. Na servisu će i dalje stajati Zvijezda, on će i dalje biti vizualno u korporativnom standardu, samo što će plaće djelatnika isplaćivati s konta tvrtke Đuro i Pero d.o.o, a ne Mercedes Benz Niederlassung Stuttgart/Frankfurt ili koji već.
Dobro sam bio upoznat sa selekcijskim procesom zastupnika za RH nakon što je Euroline kleknul i budi bez brige da ti i ja nećemo dobiti priliku da kupimo neki takav prodajno-servisni centar.
Što Mercedes dobiva ovime? Rješava se velikog tereta u vidu nekretnina i velikog broja djelatnika koji sad postaju tuđa briga, a oni se mogu posvetiti svojem core businessu, tj. konstruiranju i proizvodnji automobila. Možemo biti naivni i vjerovati da će dio tih novaca biti preusmjeren u sofverski R&D da se smanji broj blamažnih OTA updatea koji dobivaju maha u autoindustriji.

Zaključak: ne bojim se ja za njemačku autoindustriju. U njoj ima toliko sala koje se nakupljalo godinama da mora na ozbiljnu dijetu. Mercedes je prvi koji je krenuo nešto poduzimati po tom pitanju. A kad tvrtka smršavi, onda možda i auti počnu mršaviti; dotad će sve skupa glavinjati u potrazi za izgubljenim smislom.
23.01.2024 | 08:35
smayoo kaže:
Sami su si ih prizvali, kratkovidnim i uskogrudnim poslovnim odlukama u prošlih 30 godina.


Touche!
01.02.2024 | 23:55
Riba kaže:
Update u vezi Opela (ipak je Opel) od mog kolege - vozilo se puni nakon sto su instalirali par hotfixeva. Danas je patch softverski a nekad je bio duct tape.


Haha, veselju nema kraja!

Prosli tjedan mu na poslu auto nije dao da izvuce kabel za punjenje, a dok ga ne izvuces ne da ti da ga pokrenes jer je spojen kabel. Zvao servis, rekli da ga doslepa. Dosao lik sa sleperom i kaze "ne mogu ja to slepati jer je sigurnosni rizik" i otkantao ga. Nasao nekog poljaka kojeg te sitnice nisu zamarale i odvezao ga je natrag u servis. Kaze jos jedan incident i tuzi ih.

Opel Mokka, apsolutna preporuka.

P.S. Boeing je fusario na softveru gdje su se avioni rusili, sto ce tek biti u auto industriji...
02.02.2024 | 00:59
Nije Boeing fušario na softveru, nego je softverom pokušao zatalinđat fuš na dizajnu motora i avionike.
02.02.2024 | 00:59
To sve ide u smjeru da će auti iz perioda 1998-2018. vremenom postati najtraženiji - jer će i tako stari biti pouzdaniji i upotrebljiviji od ovih novih overengineered poluproizvoda.

Tih 20 godina je auto-industrija radila dosta solidne i pouzdane aute koji još nisu postali previše komplicirani. Mada, i zadnjih 10 godina je pretjerano u mnogo toga, ali recimo da je do 2008. bilo idealno. Ovo dalje je podnošljivo ako nisu u pitanju neki hibridi i slične nevolje. Recimo da je 2018. kritična jer se krenulo na nove eko norme i onaj grozomorni AdBlue za dizele.
02.02.2024 | 01:25
02.02.2024 | 08:38
smayoo kaže:
Nije Boeing fušario na softveru, nego je softverom pokušao zatalinđat fuš na dizajnu motora i avionike.


Onda se mozemo sloziti da su zafusarili na oboje?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 7 sati
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.55 Seconds

Provided by iJoomla SEO