Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


08.02.2023 | 20:30
Djuro, na temu vodika kao pogonskog goriva za automobile, o ovom sam pričao:
www.hydrogeninsight.com/transport/explos...-in-ohio/2-1-1400104
08.02.2023 | 21:00
Nije to uopće sporno. Ali, ako gledamo statistički, kod nas su nemjerljivo opasniji BMW-i od vodika, kaj ne?
08.02.2023 | 21:03
Zamisli tek BMW sa vodikom!
09.02.2023 | 07:49
Postojalo. Pače, vozio ga. 760iL hydrogen...!
11.02.2023 | 08:49
www.index.hr/vijesti/clanak/izbio-pozar-...omobila/2437210.aspx

Skrećem pozornost na komentare ispod u kojima, bojim se, ima puno istine
11.02.2023 | 09:02
Ima popriličan broj komentara, na što si konkretno mislio?
11.02.2023 | 09:12
Pa na sve generalno: svi se vrte oko teze da je ovo podmetnut požar da se ne bi postavljalo previše pitanja o utrošenim novcima i probijanjima rokova tj. postavlja se generalno pitanje: što Rimac uopće proizvodi i gdje su ti proizvodi?
12.02.2023 | 13:36
ScreenShot2023-02-12at13.17.51.png


Kad platiš pravog vozača, svaki je auto dobar. Tänak je na guzove dovukel pumu do pobjede u Švedskoj. Vožnja dostojna Finske lani kad je Estonac odlučio pobijediti i nije dopustio da ga auto spriječi u tome, nego je cijedio iz njega vremena koja su drugima bila nedostižna. Ovaj reli je trebao dobiti Hyundai, jer je i20 bio najbrži auto ovaj vikend, ali Tänak se nije s tim složio.
Naklon do poda!
12.02.2023 | 19:23
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg
12.02.2023 | 19:56
Iskreno, nisam ni znal da to postoji. Motorno ulje ima neki vijek trajanja. Točno se čuje kad ulje više nije u naponu snage (kolokvijalno, razbije se), jer motor dobije lagani metalni prizvuk na startu. Ja bih radije ulje mijenjao češće (prepolovi interval; ako je 20 tkm, onda svakih 10) nego petljao s tim aditivima. Vidio nedavno probleme na jednom motoru kao posljedicu neke masti za uhodavanje razvodnog lanca koja je onda, ironično, malo zacvikala baš jedan podizač. Bilo sranja dok to nismo otkrili (nakon generalke) pa skidanje glave, itd dok nismo otkrili da na jednom cilindru zajebava podizač. Ulje je bilo novo, ali muljevito od te masti. Sve ispustili van, očistili, novo ulje unutra i motor veselo radi bez problema...
12.02.2023 | 20:02
Riba kaže:
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg

Nije sastavni jer nema potrebe. Ja sam u 318i sipao Castrol RS, ventili klapali dok je bio hladan, i stvarala se bijela emulzija na čepu.
Na ovoj boci ti piše da spriječava zvukove klapanja ventila. Ja bi to ulio
12.02.2023 | 21:08
Riba kaže:
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg


To je ništa. Isto kao antivirusni za mac-a.
14.02.2023 | 17:32
Fantastičan show. Ako je po ovom, oni su prvaci zauvijek. Sempre

03.03.2023 | 16:37
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).
03.03.2023 | 19:38
Djuro genijalac kaže:
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).


Prekjucer taman s kolegama pricao kako mi se ta zabrana nikako ne cini realna. Jedini problem je sto moj trenutni poslodavac namjerava sve karte staviti na elektricna vozila u Evropi, pa cu morati traziti novi posao.
03.03.2023 | 19:58
Djuro genijalac kaže:
na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna


Kako to da sad ne lamentiraš o kumulativnom energetskom trošku i CO2 teretu proizvodnje sintetskih goriva, kako si prije o litijskim baterijama i fotonaponskim waferima?
03.03.2023 | 20:00
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).


Prekjucer taman s kolegama pricao kako mi se ta zabrana nikako ne cini realna. Jedini problem je sto moj trenutni poslodavac namjerava sve karte staviti na elektricna vozila u Evropi, pa cu morati traziti novi posao.


Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.
03.03.2023 | 20:20
tino1 kaže:
Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.


Kakav Hybrid, to kao Rosetta na Macu.

Uostalom, nikad ne kupujem vozilo mladje od 10 godina, taman sam kupio jedan 20 godina star tako da sam na miru sto se hibrida i struje tice.
03.03.2023 | 20:43
Riba kaže:
tino1 kaže:
Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.


Kakav Hybrid, to kao Rosetta na Macu.

Uostalom, nikad ne kupujem vozilo mladje od 10 godina, taman sam kupio jedan 20 godina star tako da sam na miru sto se hibrida i struje tice.


Ok, onda Torpedo?
04.03.2023 | 08:26
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna


Kako to da sad ne lamentiraš o kumulativnom energetskom trošku i CO2 teretu proizvodnje sintetskih goriva, kako si prije o litijskim baterijama i fotonaponskim waferima?


Pa napisao sam da su barem načelno CO2 neutralna. A sjetit ćeš se (a ako nećeš, skrolaj unatrag u ovom threadu) da sam postavio pitanje efikasnosti cijelog koncepta i da on ima smisla ako se radi o struji iz obnovljivih izvora ili nuklearki.

No ono gdje JE NEPORECIVA prednost je da se uz to mogu nastaviti koristiti postojeći auti i postojeća infrastruktura. Još jedna od prednosti je da u tim sintetskim gorivima neće biti sumpora (osim ako ih netko tamo ciljano ne stavi) pa je i tretman ispuha bitno jednostavniji.
Potom imamo energetsku gustoću spremnika koju baterije još uvijek nisu dostigle. Ali, da ne mlatimo mrtvog konja dalje; kako si baš ti spomenuo odumiranje parnih strojeva, da je cijela elektropriča bila tako čista win-win situacija, ICE motori bi umrli prirodnom smrću.
Ako baš želiš znati moje mišljenje o svemu, ovo je odgovor na globalne promjene i svitanje Europe da (polu)nasilnim prelaskom na struju stvara svoju ovisnost o Kini. Vidjeli smo kako je završilo buđenje oko ruskog plina. Prelaskom na struju EU odbacuje (DOBROVOLJNO!) svoju stoljetnu ekspertizu u gradnji ICE motora (po čemu je bez premca na svijetu, da se ne lažemo) i stavlja se u vazalni odnos prema Kini. Vjerujem da bar tebi ne trebam objašnjavati tko ima najveće rudnike litija i tko je po svijetu pokupovao ostale...
05.03.2023 | 15:43
Dok još ima benzina za natočiti...


10.03.2023 | 17:40
Djuro genijalac kaže:
Uz gatanje i pogled u kristalnu kuglu, te godište i kilometre, moja prva pretpostavka bi bila da ti je djelomično blokiran mehanizam promjene geometrije turbine od gareži i čađe. Aktuator ga pokušava pomaknuti, ali uz otpore to ne uspije uvijek onako kako bi trebalo i onda imaš ovaj problem tj. problem regulacije tlaka turbine. Ja bih krenuo otud, dakle skidanje turbine i čišćenje svega.
Samo čišćenje, bez ikakvih zamjena dijelova, za početak.


Bio si na dobrom tragu Djuro, dužan sam barem ćevape . Mehaničar je na kraju slao turbinu u neki servis u Treviso jer on sa njima surađuje a ja se nisam htio nametat da ne budem na kraju između dvije vatre. Dijagnoza je bila da turbina ima neki aksijalni luft ili pomak pa umjesto popravka stare odlučio sam se za novu za oko 200€ više od popravka. Sad jesu li me oženili ne znam, turbina je stigla u original Garrett pakovanju i meni je izgledala nova pa se nadam da nisu. Uglavnom auto sada ide kao nov.

Usput sam promijenio i kvačilo sa dvomasenim i još po neku sitnicu kad je sve bilo raskopano tako da sam sada miran do nekih 400.000 km kad moram opet mijenjati remen distribucije. Puno sam potrošio ali nakon 317.000 km ovo je prvo takvo ulaganje i nadam se da će, sada kao drugi auto, izdržati barem do 500.000 km
10.03.2023 | 20:16
Ok, iskrcao si se, malčice. Ako želiš s ovom turbinom i motorom napraviti još 400.000 km, smanji servisni interval zamjene ulja. Ne znam što je propisano, vjerojatno 20.000 km, ali to prepolovi (samo ulje, da ne bude zabune!, filter mijenjaj kako je propisano, dakle uz svaku drugu izmjenu ulja) i motor neće umrijeti nikad.
Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja (85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja, a možeš to obaviti i na parkingu ispred zgrade ili u dvorištu (samo izvučeno ulje nemoj bacati, nego to odnesi na zbrinjavanje). To je najbolje što možeš učiniti za svoj motor (i novi turbo).
11.03.2023 | 22:30
Djuro genijalac kaže:

Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja
(85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja.

Nisam za tu pumpu znao btw. na zadnju promjenu ulio sam njihovo W5 5-40 i skroz je OK.
12.03.2023 | 11:43
Evo, to je to. Ima svoj prekidač, spajaš izravno na akumulatorske kleme, odlična stvar. Zadnje je koštala 15-ak eura, prije cca mjesec dana. Možda je još ostala u kojem dućanu na onoj zadnjoj polici gdje sve stoji što se nije prodalo.


IMG_7028.jpg
12.03.2023 | 15:44
Djuro genijalac kaže:
Ok, iskrcao si se, malčice. Ako želiš s ovom turbinom i motorom napraviti još 400.000 km, smanji servisni interval zamjene ulja. Ne znam što je propisano, vjerojatno 20.000 km, ali to prepolovi (samo ulje, da ne bude zabune!, filter mijenjaj kako je propisano, dakle uz svaku drugu izmjenu ulja) i motor neće umrijeti nikad.
Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja (85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja, a možeš to obaviti i na parkingu ispred zgrade ili u dvorištu (samo izvučeno ulje nemoj bacati, nego to odnesi na zbrinjavanje). To je najbolje što možeš učiniti za svoj motor (i novi turbo).


Nisam mislio još 400000 (makar bi i to bilo super ) nego na 400000 planiram opet promijeniti remen distribucije (piše da se mijenja svakih 240000 ali prvog sam mijenjao na 220000 pa ću i drugog nešto ranije). Ovo za ulje nisam znao, definitivno ću nabaviti tu pumpu za ulje. Hvala na savjetu!
13.03.2023 | 10:05
Samo budi oprezan kod vađenja ulja. Naime ovo što je Djuro fotkao imao dolje nastavak(pretpostavljam zašto postoji) na crijevu koji može lako otpasti kod izvlačenja, naročito ako budeš vadio ulje koje se nije ohladilo. Ako ti otpadne, ne gine ti skidanje kartera i sl., pa vodi računa o tome
13.03.2023 | 11:11
Ne, to je izlaz. Tanko crijevo je usisna strana. Utaknuto je u ovo drugo da ulje ne curi po radioni. Tanko crijevo ide kroz onu šipku za mjerenje ulja i na njemu nema ničeg. Nema straha, ništa ne može upasti u karter.
13.03.2023 | 12:46
Aha, a onda nema brige. Kad sam vidio to crijevo, odmah mi je upao u oko taj pimpek.
13.03.2023 | 21:02
Moram si i ja kupiti ovo djidju, hvala na podsjetniku.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 17 sati, 53 minuta
  • zoranowsky: ponekad je mrtav-hladan, nekad se malo zagrije, ne uzimam mu za zlo...
  • Ender: takodje iPhone X, bat je na 75%, isto nisam primetio da se greje. e da, obadva jos nisu na najnovijem iOS.
  • Ender: iPhone Xr, nisam primetio da se greje, bat je na 83%.
  • ivan.hirsi: jel se zagrijava mob pri koristenju? meni je mob isto odlican, samo pokusavam pronaci jel dolazi do zagrijavanja brzog zbog zdravlja baterije
  • zoranowsky: Imam ja X, baterija je na 77%, mijenjati ću bateriju, mob je skroz ok još uvijek
  • ivan.hirsi: cisto da mi se lakse odluciti na novi mob ili zamjenu baterije
  • ivan.hirsi: pozdrav, koristi li tko iphone xs jos s original baterijom da je slicna mojoj na oko 75% zdravlja i da se dosta zagrijava mob, jel moguce da je zbog toga ili je procesor vec dotrajao za danasnjciu softwarea
  • Dijete: Ne trebas bit zabrinut… moze on i vise bez da spusta takt… navodno ide do 96 stupnjeva bez throttlanja)
  • Krehacro: Trebam li biti zabrinut ako Air M1 dok analiziram pjesme za DJ program diže temp na 83C...ne šteti laptopu ?Nemoze crknut?
  • Miro Spiro: Hvala @rusty
  • rusty: @Miro, nije ;) Prijavi se na nagradnu igru koju održavam 31.03. Prijave završavaju danas u ponoć. [link]
  • Miro Spiro: Koliko je pametno kupiti polovan QNap TS 470 Pro?
  • big_mac: Prebacim sve sa starog ajfona direktno na novi.Opcija set as new mi je užasna jer onda moram sve zivo ponovno podešavati a ima toga jako puno.
  • jura22: Ne znam što radiš kada kupiš novi telefon. Ja svaki postavim "od nule" i ne vućem nikakav backup. Meni su najvažniji kontakti kji su u oblaku, a za ostalo mi i nije važno (pozicije u igricama i takve stvari).
  • big_mac: Hvala na prijedlozima. @jura22 Joj to mi je bas tlaka i htio sam izbjeći pod svaku cijenu.Sad uskoro izlazi ios 16.4 pa cur ajde pričekati u nadi možda apdejt riješi problem.
  • drlovric: Pa ako je telefon nov, logicno i normalno je da prvih nekoliko dana vise koristi bateriju jer indeksira masu stvari. Ne bi to mene puno brinulo :)
  • jura22: Tu imaš malo o tome. [link]
  • jura22: Kada telefon guta bateriju, meni je pomoglo da ga postavim kao novi telefon (ono, kao da ga misliš prodati). Trebao bi sve pogasiti i pustiti ga preko noći, pa ako ne guta, onda paliti dio po dio. Ovo je naporno, ali učinkovito.
  • smayoo: Piši u forum
  • big_mac: Ima li netko slican problem?
  • big_mac: Pozdrav kupio sam novi iphone 14 pro max,ios 16.3.1 Sve je bilo super 2 ddana a onda odjednom nakon skidanja s punjaca krecu problemi sa baterijom.Znaci na ocigled postotak pada,cak i u sleepu svakih 20ak minuta padne 1%.Pokusao sam hard reset,reset postavki ali i dalje isto.
  • jura22: Danas je nekadasnji kviz spao na niske grane, trebo se zvati: “Tko zeli biti stopedesettisucas?” Poostre pitanja i daju milju za sve odgovore.
  • m@xym: @Gjuroo, Eeee.... da... fascinantno je to kako su dvije konjekso guzice iz doba Rimskog carstva zapravo odredile širinu SRB raketa na Space Shuttle-u 2000. godina kasnije.
  • Gjuroo: Sve je to mal sim, mal tam. K'o što je konjska guzica odredila širinu tračnica :) Svejedno mislim da je pitanje u Milijunašu krivo postavljeno.
  • m@xym: Hvala smayoo, pronašao sam to kada sam pročitao Gjuroo-v odogovor. Nisam znao da postoji metrička i imperijalna konjska snaga.
  • smayoo: [link]
  • m@xym: Hvala na odgovoru Gjuro. Nisam znao da postoje dvije različite definicije konjske snage.
  • smayoo: Kakve veze uopće ima? "Konjske snage" je jedna prilično odokativna mjerna jedinica. Još prije 70 godina, svaka je veća zemlja Europe imala svoju i razlike su bile čak i značajno veće od ovog. Poanta pitanja bila je otprilike znati odnos.
  • Gjuroo: 100 *metričkih* KS je 73.5 kW. Mehaničkih je 74.5. No, mislim da u pitanju to nije bilo specificirano.
  • m@xym: Lik je svejedno krivo odgovorio jer nije znao pa je pitao publiku.
  • m@xym: U Milijunašu stavili krivu vrijednost za 100 KS u KW (73.5 umjesto 74.5). Nije ni HTV što je nekad bio.
  • drpongrac23: Krehacro - što konkretno znači "preskupo", u slučaju da je nešto pouzdano, kvalitetno i da ti na kraju krajeva treba?
  • m@xym: Pa kad već imaš LaCie, čemu razbijat glavu, Napravi još jedan backup na bilo koji drugi medij pogodan za arhiviranje khmm.... podataka... i mirna Bosna. Mala je vjerojatnost da će ti oba dva backupa riknuti u isto vrijeme. Samo se moraš prisiliti da ih periodično provjeravaš da li su su "podaci" čitljivi.
  • Krehacro: Imam laice...al mi treba jos jedan ...backup...lacie mi je preksup haahha
  • smayoo: SanDisk?
  • andy: @krehacro samsung i transcend me jedino još nisu razočarali
  • m@xym: Možeš mislit koliko Wolt Hrvatska razvija aplikaciju. A agregatori sami sebe angažiraju i onda diktiraju sirotinji šta im je raditi.
  • Riba: Pa nije li?
  • m@xym: Kaže direktor Wolt-a Hrvatska, da je njihov core-bussines razvoj aplikacije!!!?
  • Bertone: A to se sad tak zove :D
  • Krehacro: Muzika ...nekih 4 TB hahaha
  • m@xym: Nije bitna toliko marka, nego broj različitih medija na kojima te podatke misliš čuvati( koji bi trebao ovisiti o tome koliko su ti važni ti podaci)
  • Krehacro: Koju marku externe memorije koristite za podatke
  • drlovric: [link]
  • JOHN: i meni se tako čini.....
  • m@xym: vjerojatno će jedino update ios-a riješiti problem
  • JOHN: Otvori uvodni prozor sa logom paypala i odmah se sruši. Napravio offload, pa brisao, pa ponovno instalirao, pa resetirao uređaj. Znači ne reagira na ništa....
  • m@xym: @JOHN, Kako ti točno "ne radi"? Ne otvara aplikaciju? Otvori aplikaciju pa je odmah zatvori? Otvori aplikaciju ali u njoj ništa ne možeš raditi? Jesi li probao ono standardno, obrsati app pa ga ponovo povući sa store-a?
  • marioart: paypal app sluzi tome da se koriste usluge paypala bez ucitavanja web appa u browseru :)
  • JOHN: Neki prodavatelji nude plaćanje putem kartica(ostavljwnje podataka o kartici mi nikada nije bila opcija), putem paypala ili nekih dtugih žnjbd posrednika. Ebay racimo neko vrijeme nudi plaćanje preko apple pay i to sam baš pred mjesc dana koristio i usput shvatio da mi paypal app ne radi

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.10 Seconds

Provided by iJoomla SEO