Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


11.02.2022 | 19:41
drlovric kaže:
smayoo kaže:
Gle... ako ti je Peugeot dobar, Alfa će ti biti vrhunska.


Kada sam se vratio iz turistickih angazmana po pustinjama kupio 2-2.5 god star Peugoet 308. Sluzio nas vrhunski. Prodao ga prosle godine za 5000e. Pregazio skoro 250K, lamelu zamijenili nismo nikada, niti zamajac.


Peugeot je izvrstan auto. Izdržljiv, štedljiv i vrlo solidno napravljen. S cijenama dijelova koje su za starija vozila fantastične i u originalu. I najbitnije: ne hrđa. Peugeot 206 je sad star preko 20 godina. Ima ih razvaljenih, ali ni jedan nije hrđav ili trul. A prodano ih je milijardu pa je obrazac promatranja doista reprezentativan. To se ne može reći za puno suparnika sličnog godišta.
11.02.2022 | 21:08
smayoo kaže:
...
Kad su zadnji put Nijemci u nekom inženjerskom polju inovativno napravili? Kužiš? Inovativno. Ne kopirali od npr Talijana, nego smislili sami.


Malo sam razmislio i jedino ime koje mi je palo na pamet je Felix Wankel

I da, smayoo je napisao "u nekom inženjerskom polju" tak da je točno da su Talijani prvi u serijski auto ugradili Common-Rail system no njega je izmislila tvrtka Vickers i koristio se na podmornicama negdje malo poslije prvog WW, za vozila ga je usavršio Japanski Denso i početkom devedesetih su ga ugrađivali u neka teretna vozila,... Alfa je bila prva u osobnom autu,... i zato mi je na pamet pao Wankel i njegov rotacijski motor.

PS. Kad već trkeljam o Wankelu, ste vidjeli novi wankel motor tvrtke Astron?
12.02.2022 | 08:10
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.
12.02.2022 | 09:06
smayoo kaže:
tino1 kaže:
@smayček.
Samo neke:
- Senzore za kišu.
- ASP
- ABS
- Zatamljive retrovizore.
- Zračni ovjes
- Keramičke kočnice.
- Automatske kočnice.
itd. itd.

A da ne govorimo o Common-Rail systemu.


Common rail su ti Talijani, dragi moj.
ABS Francuzi, još 1960-ih
Zračni ovjes, šališ se, zar ne?


ABS 1920 je bio prvi put u primjeni kod aviona, ali ne Anti Blockirni sistem nego samo kočenje u intervalima. Razlika između toga i ABS a je što taj sistem permanentno koči u intervalima, sve jedno dali mu blokira točak ili ne, a ABS kod blokade točak shvati da je blokiran i otvori kočnice. E to je patentirao gospodin Karl Wessen 1928, taj patent nije nikad bio praktički primjenjen. Dok ga neko auto preduzeće nije ugradilo.
Zračni ovjes u osobnim autima, do sad sam mislio da je to Burgwart prvi ugradio, ali ipak nije nego Cowles-MacDowell Pneumobile Compan USA. Opet ništa žabari.
12.02.2022 | 09:24
Senzor za kišu:

Patent br. EP 1 908 652 B1
izmislili:
• Michenfelder, Gebhard
77839 Lichtenau (DE)
• Riehl, Guenther
77815 Buehl (DE)
• Burkart, Manfred
76473 Iffezheim (DE)
• Roth, Klaus
73207 Plochingen (DE)
12.02.2022 | 10:06
Bertone kaže:
smayoo kaže:
...
Kad su zadnji put Nijemci u nekom inženjerskom polju inovativno napravili? Kužiš? Inovativno. Ne kopirali od npr Talijana, nego smislili sami.


Malo sam razmislio i jedino ime koje mi je palo na pamet je Felix Wankel

I da, smayoo je napisao "u nekom inženjerskom polju" tak da je točno da su Talijani prvi u serijski auto ugradili Common-Rail system no njega je izmislila tvrtka Vickers i koristio se na podmornicama negdje malo poslije prvog WW, za vozila ga je usavršio Japanski Denso i početkom devedesetih su ga ugrađivali u neka teretna vozila,... Alfa je bila prva u osobnom autu,... i zato mi je na pamet pao Wankel i njegov rotacijski motor.

PS. Kad već trkeljam o Wankelu, ste vidjeli novi wankel motor tvrtke Astron?


A Rudolf Diesel i Gustav Otto.
12.02.2022 | 15:47
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...
12.02.2022 | 18:44
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...


Ništa te nisam skužio.
12.02.2022 | 20:23
Evo, TIno, sad skupi sve što si napisao i odgovori na moje pitanje - kad je ZADNJI put njemački inženjer napravio nešto inovativno? Ovo sve što si nabrojao je 75+ godina. Senzor za kišu je vjerojatno noviji.
13.02.2022 | 09:35
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...


Ništa te nisam skužio.


Rekoh da je naslov teme Automobili pa da sam mislio da onda govorimo o autima. Tu spominješ stacionarni dizel, motore koje je izradio Rudolf Diesel (dakle, opet stacionarni) itd.
U svakom slučaju, nebitno. Ideš rastavljati japanski auto, treba ti 3-4 ključa (10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm) i rastaviš manje-više cijeli auto. Ideš nešto raditi na njemačkom, trebaju ti aktivno cijela kolica s alatom. Ovo kaj ti Smayoo govori, oni samo nabacuju stvari kako im zatrebaju. Radimo razvod pumpe ulja, vode i bregastih? Oni koji promisle to slože s jednim remenom/lancem i na V6 motorima. Švabo metne dva-tri lanca sa isto toliko španera i doda još jedan zupčanički prijenos da se nađe.
TSI motor je valjda JEDINI motor na svijetu koji ima filter ulja u uspravnom položaju. Originalni filter ima nepovratni ventil, ali ako vlasnik škrtari pa ugradi neki zamjenski, kad tebe dopadne vesela dužnost da ga zamijeniš, onda se tih 3 deci ulja koje je u filteru lijepo izlije po cijelom motoru kad ga odvrneš i onda imaš 20 minuta posla (i barem jedna limenka brakecleanera) da to opereš da se motor kasnije ne zapali od tog ulja koje se prolilo po njemu.
Na 1.9 TDI motorima postoji valjda 78 brtvi. Brtva za usisnu granu, brtva koje odijeli ulje i vodu, pa druga koja odijeli vodu i vodu, pa treća koja odijeli vodu i ulje, pa četvrta koja je tu tek tako, reda radi, da se nađe itd itd itd... Kunem se da bi se motor, da ga daš česima, recimo, dao izvesti sa 15 posto manje dijelova i da jednako funkcionira u smislu snage i potrošnje i ispuha.
13.02.2022 | 11:19
Ok. Ali, rastavljanje auta sad nije na mojoj argendi. Ja sam User i treba mi auto koje je jako, udobno i vozi dobro i brzo. Tako da su sad za sad švapčad definitivno ta koja ispunjavaju moje potrebe. Osim toga su dio mog osobnog imiđa. Ja se stvarno ne vidim u nekom japancu, francuzu, talijanu ili još gore, korea, španjolska, češka itd. Sigurno i oni rade dobra auta, ali jebi ga ja volim švabčad.
13.02.2022 | 11:51
Djuro genijalac kaže:
U svakom slučaju, nebitno. Ideš rastavljati japanski auto, treba ti 3-4 ključa (10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm) i rastaviš manje-više cijeli auto. Ideš nešto raditi na njemačkom, trebaju ti aktivno cijela kolica s alatom. Ovo kaj ti Smayoo govori, oni samo nabacuju stvari kako im zatrebaju. Radimo razvod pumpe ulja, vode i bregastih? Oni koji promisle to slože s jednim remenom/lancem i na V6 motorima. Švabo metne dva-tri lanca sa isto toliko španera i doda još jedan zupčanički prijenos da se nađe.
.
.
.
Na 1.9 TDI motorima postoji valjda 78 brtvi. Brtva za usisnu granu, brtva koje odijeli ulje i vodu, pa druga koja odijeli vodu i vodu, pa treća koja odijeli vodu i ulje, pa četvrta koja je tu tek tako, reda radi, da se nađe itd itd itd... Kunem se da bi se motor, da ga daš česima, recimo, dao izvesti sa 15 posto manje dijelova i da jednako funkcionira u smislu snage i potrošnje i ispuha.


Ajme ovo nisi mogao bolje reci, mogu sve potpisati nakon par godina kopanja po Hondi, BMW-u i Audiju. Sve je overengineered i to na los nacin.

I dalje mi je favorit kutija sa osiguracima ventilatora hladnjaka. Do osiguraca se jednostavno dodje, otvoris poklopcic kutije i zamijenis ih. Problem je jedino sto da bi otvorio taj poklopcic moras skinuti pola firewalla i sway bar. Naravno, za to ti trebaju posebni kljucevi. Kakvi debili.

Ali eto moja supruga je k'o Tino i drzi do imagea dok ja krvavim sakama psujem cisteci proliveno ulje. Moram vam fotografirati i prazna parkirna mjesta, bas me zanima ako bi svi pogodili na kojem je parkirana Honda a ne kojem Audi.
13.02.2022 | 12:02
Nije Tino kriv. To ti je indoktrinacija. Ko Ilija Čvorović. "Koja su to kola bolja od Moskviča?"
13.02.2022 | 13:14
smayoo kaže:
Nije Tino kriv. To ti je indoktrinacija. Ko Ilija Čvorović. "Koja su to kola bolja od Moskviča?"


Tako je Smayoo ”Deutsche Wertarbeit”. Osim Toyote, to je stvarno auto i po. Imao sam u Africi jednog Land Cruisera 2F 4,2.
Jednom prilikom sam ga na jednom putu kroz neku vukojebinu izvrnuo na bok. Tri do četiri sata mi je trebalo da ga vitlom stavim na točkove. Još 2 sata dok sam izvadio sve svjećice i propuhao mu sagorne komore. Car se nakon cijele akcije samo zatresao i dalje, radi ko sat bez ikakvih problema, nije ni verglao nešto nego odmah upalio ko da ništa nije bilo. To sigurno ne bi ni jedno drugo auto.
Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.
13.02.2022 | 19:13
tino1 kaže:

Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.


Mercedes je bio dizel, vjerujem?
14.02.2022 | 04:50
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:

Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.


Mercedes je bio dizel, vjerujem?


Da šta, ko je vidio mercedesa a da nije dizel.
14.02.2022 | 08:21

6 cilindara, gastarbajter-genšerica.
14.02.2022 | 16:16
smayoo kaže:

6 cilindara, gastarbajter-genšerica.


200 D - 123 ca
14.02.2022 | 17:29
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...
14.02.2022 | 18:09
Nema veze, ali se svjećice lakše mijenjaju.
14.02.2022 | 18:10
Pazi, zapravo je taj motor toliko dobar da radi i bez svijećica!
14.02.2022 | 18:15
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.
14.02.2022 | 19:01
Ako se ne varam, taj auto ima ručnu na lijevoj nozi, zar ne?

Moj pokojni punac je svojedobno tamo nekom susjedu rekao da si je kupio traktôra (dugosilazni naglasak na "o" ) sam' što si nemre tanjurače priključit'.
14.02.2022 | 19:37
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.


Da, ubrzanje se mjeri stoljetnim kalendarom. Mislim da je špica s dobrom nizbrdicom, vjetrom u leđa i zaletom nekih 110 km/h...
14.02.2022 | 19:53
Evo ga, kupio prijatelj pred mjesec dana, pojma nemate!

merdjo.jpeg
14.02.2022 | 20:27
Čitam malo prije na Indexu kako je novi Peugeot 308 izabran za hrvatski auto 2022. godine:
www.index.hr/auto/clanak/novi-peugeot-30...lanak_procitaj_jos_d

WTF?! Pa godina je jedva počela. Na temelju čega?

Pa još ga nitko nije vozio, ne možeš ga ni kupiti niti naručiti, ...
Ovo je tragikomedija veća od EISA Awards.
14.02.2022 | 20:36
S novcima možeš sve. Ove godine su Francuzi platili.
14.02.2022 | 20:38
To je oduvijek bilo gnojenje. Meni to nije ništa novo.
14.02.2022 | 20:56
"expertni tim"
"prometni stručnjaci"
"po kriteriju hrvatskog tržišta"
"Željko Marušić"
i
"direktor marke Peugeot"

Nema nikakve sumnje da je Peugeot 308 hrvatski automobil godine 2022, a možda čak i 2023., i da je ovo članak za Pulitzer-a.
14.02.2022 | 21:12
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.


Da, ubrzanje se mjeri stoljetnim kalendarom. Mislim da je špica s dobrom nizbrdicom, vjetrom u leđa i zaletom nekih 110 km/h...

Nizastranu i do 160 ali brate uzastranu, moraš paziti da ti suvozač ne izađe jer misli da ste došli.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 5 sati
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

BigMac, Riba, tino1, Anonimci (747)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.43 Seconds

Provided by iJoomla SEO