Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


11.02.2022 | 19:41
drlovric kaže:
smayoo kaže:
Gle... ako ti je Peugeot dobar, Alfa će ti biti vrhunska.


Kada sam se vratio iz turistickih angazmana po pustinjama kupio 2-2.5 god star Peugoet 308. Sluzio nas vrhunski. Prodao ga prosle godine za 5000e. Pregazio skoro 250K, lamelu zamijenili nismo nikada, niti zamajac.


Peugeot je izvrstan auto. Izdržljiv, štedljiv i vrlo solidno napravljen. S cijenama dijelova koje su za starija vozila fantastične i u originalu. I najbitnije: ne hrđa. Peugeot 206 je sad star preko 20 godina. Ima ih razvaljenih, ali ni jedan nije hrđav ili trul. A prodano ih je milijardu pa je obrazac promatranja doista reprezentativan. To se ne može reći za puno suparnika sličnog godišta.
11.02.2022 | 21:08
smayoo kaže:
...
Kad su zadnji put Nijemci u nekom inženjerskom polju inovativno napravili? Kužiš? Inovativno. Ne kopirali od npr Talijana, nego smislili sami.


Malo sam razmislio i jedino ime koje mi je palo na pamet je Felix Wankel

I da, smayoo je napisao "u nekom inženjerskom polju" tak da je točno da su Talijani prvi u serijski auto ugradili Common-Rail system no njega je izmislila tvrtka Vickers i koristio se na podmornicama negdje malo poslije prvog WW, za vozila ga je usavršio Japanski Denso i početkom devedesetih su ga ugrađivali u neka teretna vozila,... Alfa je bila prva u osobnom autu,... i zato mi je na pamet pao Wankel i njegov rotacijski motor.

PS. Kad već trkeljam o Wankelu, ste vidjeli novi wankel motor tvrtke Astron?
12.02.2022 | 08:10
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.
12.02.2022 | 09:06
smayoo kaže:
tino1 kaže:
@smayček.
Samo neke:
- Senzore za kišu.
- ASP
- ABS
- Zatamljive retrovizore.
- Zračni ovjes
- Keramičke kočnice.
- Automatske kočnice.
itd. itd.

A da ne govorimo o Common-Rail systemu.


Common rail su ti Talijani, dragi moj.
ABS Francuzi, još 1960-ih
Zračni ovjes, šališ se, zar ne?


ABS 1920 je bio prvi put u primjeni kod aviona, ali ne Anti Blockirni sistem nego samo kočenje u intervalima. Razlika između toga i ABS a je što taj sistem permanentno koči u intervalima, sve jedno dali mu blokira točak ili ne, a ABS kod blokade točak shvati da je blokiran i otvori kočnice. E to je patentirao gospodin Karl Wessen 1928, taj patent nije nikad bio praktički primjenjen. Dok ga neko auto preduzeće nije ugradilo.
Zračni ovjes u osobnim autima, do sad sam mislio da je to Burgwart prvi ugradio, ali ipak nije nego Cowles-MacDowell Pneumobile Compan USA. Opet ništa žabari.
12.02.2022 | 09:24
Senzor za kišu:

Patent br. EP 1 908 652 B1
izmislili:
• Michenfelder, Gebhard
77839 Lichtenau (DE)
• Riehl, Guenther
77815 Buehl (DE)
• Burkart, Manfred
76473 Iffezheim (DE)
• Roth, Klaus
73207 Plochingen (DE)
12.02.2022 | 10:06
Bertone kaže:
smayoo kaže:
...
Kad su zadnji put Nijemci u nekom inženjerskom polju inovativno napravili? Kužiš? Inovativno. Ne kopirali od npr Talijana, nego smislili sami.


Malo sam razmislio i jedino ime koje mi je palo na pamet je Felix Wankel

I da, smayoo je napisao "u nekom inženjerskom polju" tak da je točno da su Talijani prvi u serijski auto ugradili Common-Rail system no njega je izmislila tvrtka Vickers i koristio se na podmornicama negdje malo poslije prvog WW, za vozila ga je usavršio Japanski Denso i početkom devedesetih su ga ugrađivali u neka teretna vozila,... Alfa je bila prva u osobnom autu,... i zato mi je na pamet pao Wankel i njegov rotacijski motor.

PS. Kad već trkeljam o Wankelu, ste vidjeli novi wankel motor tvrtke Astron?


A Rudolf Diesel i Gustav Otto.
12.02.2022 | 15:47
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...
12.02.2022 | 18:44
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...


Ništa te nisam skužio.
12.02.2022 | 20:23
Evo, TIno, sad skupi sve što si napisao i odgovori na moje pitanje - kad je ZADNJI put njemački inženjer napravio nešto inovativno? Ovo sve što si nabrojao je 75+ godina. Senzor za kišu je vjerojatno noviji.
13.02.2022 | 09:35
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...


Ništa te nisam skužio.


Rekoh da je naslov teme Automobili pa da sam mislio da onda govorimo o autima. Tu spominješ stacionarni dizel, motore koje je izradio Rudolf Diesel (dakle, opet stacionarni) itd.
U svakom slučaju, nebitno. Ideš rastavljati japanski auto, treba ti 3-4 ključa (10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm) i rastaviš manje-više cijeli auto. Ideš nešto raditi na njemačkom, trebaju ti aktivno cijela kolica s alatom. Ovo kaj ti Smayoo govori, oni samo nabacuju stvari kako im zatrebaju. Radimo razvod pumpe ulja, vode i bregastih? Oni koji promisle to slože s jednim remenom/lancem i na V6 motorima. Švabo metne dva-tri lanca sa isto toliko španera i doda još jedan zupčanički prijenos da se nađe.
TSI motor je valjda JEDINI motor na svijetu koji ima filter ulja u uspravnom položaju. Originalni filter ima nepovratni ventil, ali ako vlasnik škrtari pa ugradi neki zamjenski, kad tebe dopadne vesela dužnost da ga zamijeniš, onda se tih 3 deci ulja koje je u filteru lijepo izlije po cijelom motoru kad ga odvrneš i onda imaš 20 minuta posla (i barem jedna limenka brakecleanera) da to opereš da se motor kasnije ne zapali od tog ulja koje se prolilo po njemu.
Na 1.9 TDI motorima postoji valjda 78 brtvi. Brtva za usisnu granu, brtva koje odijeli ulje i vodu, pa druga koja odijeli vodu i vodu, pa treća koja odijeli vodu i ulje, pa četvrta koja je tu tek tako, reda radi, da se nađe itd itd itd... Kunem se da bi se motor, da ga daš česima, recimo, dao izvesti sa 15 posto manje dijelova i da jednako funkcionira u smislu snage i potrošnje i ispuha.
13.02.2022 | 11:19
Ok. Ali, rastavljanje auta sad nije na mojoj argendi. Ja sam User i treba mi auto koje je jako, udobno i vozi dobro i brzo. Tako da su sad za sad švapčad definitivno ta koja ispunjavaju moje potrebe. Osim toga su dio mog osobnog imiđa. Ja se stvarno ne vidim u nekom japancu, francuzu, talijanu ili još gore, korea, španjolska, češka itd. Sigurno i oni rade dobra auta, ali jebi ga ja volim švabčad.
13.02.2022 | 11:51
Djuro genijalac kaže:
U svakom slučaju, nebitno. Ideš rastavljati japanski auto, treba ti 3-4 ključa (10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm) i rastaviš manje-više cijeli auto. Ideš nešto raditi na njemačkom, trebaju ti aktivno cijela kolica s alatom. Ovo kaj ti Smayoo govori, oni samo nabacuju stvari kako im zatrebaju. Radimo razvod pumpe ulja, vode i bregastih? Oni koji promisle to slože s jednim remenom/lancem i na V6 motorima. Švabo metne dva-tri lanca sa isto toliko španera i doda još jedan zupčanički prijenos da se nađe.
.
.
.
Na 1.9 TDI motorima postoji valjda 78 brtvi. Brtva za usisnu granu, brtva koje odijeli ulje i vodu, pa druga koja odijeli vodu i vodu, pa treća koja odijeli vodu i ulje, pa četvrta koja je tu tek tako, reda radi, da se nađe itd itd itd... Kunem se da bi se motor, da ga daš česima, recimo, dao izvesti sa 15 posto manje dijelova i da jednako funkcionira u smislu snage i potrošnje i ispuha.


Ajme ovo nisi mogao bolje reci, mogu sve potpisati nakon par godina kopanja po Hondi, BMW-u i Audiju. Sve je overengineered i to na los nacin.

I dalje mi je favorit kutija sa osiguracima ventilatora hladnjaka. Do osiguraca se jednostavno dodje, otvoris poklopcic kutije i zamijenis ih. Problem je jedino sto da bi otvorio taj poklopcic moras skinuti pola firewalla i sway bar. Naravno, za to ti trebaju posebni kljucevi. Kakvi debili.

Ali eto moja supruga je k'o Tino i drzi do imagea dok ja krvavim sakama psujem cisteci proliveno ulje. Moram vam fotografirati i prazna parkirna mjesta, bas me zanima ako bi svi pogodili na kojem je parkirana Honda a ne kojem Audi.
13.02.2022 | 12:02
Nije Tino kriv. To ti je indoktrinacija. Ko Ilija Čvorović. "Koja su to kola bolja od Moskviča?"
13.02.2022 | 13:14
smayoo kaže:
Nije Tino kriv. To ti je indoktrinacija. Ko Ilija Čvorović. "Koja su to kola bolja od Moskviča?"


Tako je Smayoo ”Deutsche Wertarbeit”. Osim Toyote, to je stvarno auto i po. Imao sam u Africi jednog Land Cruisera 2F 4,2.
Jednom prilikom sam ga na jednom putu kroz neku vukojebinu izvrnuo na bok. Tri do četiri sata mi je trebalo da ga vitlom stavim na točkove. Još 2 sata dok sam izvadio sve svjećice i propuhao mu sagorne komore. Car se nakon cijele akcije samo zatresao i dalje, radi ko sat bez ikakvih problema, nije ni verglao nešto nego odmah upalio ko da ništa nije bilo. To sigurno ne bi ni jedno drugo auto.
Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.
13.02.2022 | 19:13
tino1 kaže:

Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.


Mercedes je bio dizel, vjerujem?
14.02.2022 | 04:50
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:

Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.


Mercedes je bio dizel, vjerujem?


Da šta, ko je vidio mercedesa a da nije dizel.
14.02.2022 | 08:21

6 cilindara, gastarbajter-genšerica.
14.02.2022 | 16:16
smayoo kaže:

6 cilindara, gastarbajter-genšerica.


200 D - 123 ca
14.02.2022 | 17:29
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...
14.02.2022 | 18:09
Nema veze, ali se svjećice lakše mijenjaju.
14.02.2022 | 18:10
Pazi, zapravo je taj motor toliko dobar da radi i bez svijećica!
14.02.2022 | 18:15
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.
14.02.2022 | 19:01
Ako se ne varam, taj auto ima ručnu na lijevoj nozi, zar ne?

Moj pokojni punac je svojedobno tamo nekom susjedu rekao da si je kupio traktôra (dugosilazni naglasak na "o" ) sam' što si nemre tanjurače priključit'.
14.02.2022 | 19:37
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.


Da, ubrzanje se mjeri stoljetnim kalendarom. Mislim da je špica s dobrom nizbrdicom, vjetrom u leđa i zaletom nekih 110 km/h...
14.02.2022 | 19:53
Evo ga, kupio prijatelj pred mjesec dana, pojma nemate!

merdjo.jpeg
14.02.2022 | 20:27
Čitam malo prije na Indexu kako je novi Peugeot 308 izabran za hrvatski auto 2022. godine:
www.index.hr/auto/clanak/novi-peugeot-30...lanak_procitaj_jos_d

WTF?! Pa godina je jedva počela. Na temelju čega?

Pa još ga nitko nije vozio, ne možeš ga ni kupiti niti naručiti, ...
Ovo je tragikomedija veća od EISA Awards.
14.02.2022 | 20:36
S novcima možeš sve. Ove godine su Francuzi platili.
14.02.2022 | 20:38
To je oduvijek bilo gnojenje. Meni to nije ništa novo.
14.02.2022 | 20:56
"expertni tim"
"prometni stručnjaci"
"po kriteriju hrvatskog tržišta"
"Željko Marušić"
i
"direktor marke Peugeot"

Nema nikakve sumnje da je Peugeot 308 hrvatski automobil godine 2022, a možda čak i 2023., i da je ovo članak za Pulitzer-a.
14.02.2022 | 21:12
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.


Da, ubrzanje se mjeri stoljetnim kalendarom. Mislim da je špica s dobrom nizbrdicom, vjetrom u leđa i zaletom nekih 110 km/h...

Nizastranu i do 160 ali brate uzastranu, moraš paziti da ti suvozač ne izađe jer misli da ste došli.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 9 sati, 50 minuta
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.69 Seconds

Provided by iJoomla SEO