Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


23.01.2022 | 11:43
dpenava kaže:
onda nikome nije intresantno omogućiti tehnologiju koja će voziti 2500 km jer nas je jako malo.


Nije tu problem u tehnologiji, nego u tvojoj specifičnoj preferenciji. Imaš avion, imaš vlak (koji je u većini EU sjajno, udobno i brzo prijevozno sredstvo), ali ne, ti bi baš auto. ???? Šta će nama šoferima kućaaaaa ????, ???? kad je naša kuća putujućaaaaa!!????????

Molim te, barem mi reci da imaš jedno noćenje putem, negdje u Njemačkoj...

Međutim pitanje odgovornosti je vrlo bitno. Samovozeći automobil pregazi pješaka na zebri - netko mora u zatvor.


Ne mora. Ako nije bilo alkohola i ranijih kaznenih djela, i neke kardinalne gluposti tipa auto ispred stane na zebri da propusti djecu, a kreten iza njega ga punim gasom obilazi jer "šta mi se zaustavljaš koji q..." i onda ubije dijete. Nekad bih za takve debile uvjereno ustvrdio da zaslužuju javno pogubljenje vješanjem, ali nakon dovoljno životnog iskustva, svjestan sam da se radi uglavnom o ljudima koji su bili za volanom nervozni, dekoncentrirani, možda i izmučeni nesanicom, i k tome još bez dovoljno prometnog iskustva.

Uglavnom, ako nije ništa takvoga, vozač ubije nekog na pješačkom prijelazu i obično dobije uvjetnu kaznu. Zatvora nikad ne vidi. Jbg.

Međutim, znam da nije to bila suština tvog pitanja. Suštinski odgovor je - samovozećem automobilu se to NIKAD neće dogoditi, jer ne vozi nervozan, dekoncentriran, izmučen nesanicom, a prometnog iskustva mu nafilaš tvornički, do čepa. Samovozeći automobil neće u zoni smirenog prometa voziti 60 umjesto 30 zato što "žuri mi se", "danas nema škole", "šta me sad još i ti je*eš, pi*ka ti materina", i tako...

Tko je gledao istrage avionskih nesreća, mogao je vidjeti da je bilo slučajeva kada su se piloti pouzdali u autopilota koji zbog kvara ili greške nisu odradili posao


Autopilot zbog kvara ili greške prijavi alarm i isključi se sam. A piloti su ga ponovno uključili po principu informatičara "windowsaša". Ajmo probat isključit i opet uključit.

I to onda nije više problem autopilota, nego čovjeka.

Nedavni problem s Boeingom 373MAX koji je izazvao nekoliko nesreća i puno poginulih također nema veze s autopilotom, nego s tragičnom kombinacijom nesposobnosti, gramzljivosti, lijenosti i nedostatka odgovornosti u razvojnom timu Boeinga. Zaostajali su u razvoju za Airbusom, i to u bitnim osobinama, nisu željeli utrošiti novac i vrijeme za "back to the drawing board", nego su nataknuli prevelike motore za krila koja su imali i narušili temeljna fizikalna načela mehanike fluida. I onda su rekli automatičarima "hajte vi kompjuteraši malo to poklikajte u kompjuteru jbg.".

Tako su i meni svojedobno neki moji kolege strojari rekli "Vidi, mi smo tu jbg, ovu osovinu malo krivo zarezali, jel možeš ti to u kompjuteru poravnat?"

Elem, to se "poklikalo u kompjuteru" (dakle ne u autopilotu, nego u temeljnoj avionici) na način da se koristi trim (krilca za regulaciju visine) za kompenzaciju činjenice da su motori preveliki i narušavaju vertikalnu stabilnost aviona pri putnoj brzini. I onda, kad je u letu došlo do neke teže situacije (turbulencije, i sl.), autopilot je shvatio da ga trim ne sluša, proglasio alarm i otkačio se. Piloti su nešto ručno počačkali i opet uključili, i tako DESETAK PUTA dok im se stabilnost nije toliko narušila da su pali.

Ne hvataj me sad za svaku riječ, nisam specijalist za avioniku, ali imaš vrlo detaljne analize toga na internetu, od strane stručnjaka, bez popularne komponente TV dokumentaraca. Gole činjenice. Ako te zanima.
23.01.2022 | 12:07
m@xym kaže:
Čitava ta priča o "moralnim odlukama" u kvazi-hipotetskim situacijama koje će se eventualno dogoditi nikada, je pusto mlaćenje prazne slame. Uostalom, automobilima sa ljudskim vozačima, pješacima, mačkama i miševima, svakako neće biti mjesta u sustavu autonomne vožnje, jer predstavljaju potpuno nepotreban i prevelik rizik zbog nepredvidljivosti.


Slažem se. Razni kvaziznanstvenici su si našli dobre teme za pisati doktorat ni o čemu.
23.01.2022 | 12:22
@m@xym, pa ne događa se često, ali se događa i koja će to softverska kuća odlučiti da li će poginuti pješaci ili putnici? Rimac automobili možda??
To je slično, koliko su policajci u RH ubili ljudi slučajno? Zanemariv broj, ali dovoljno da moraju proči razne provjere kako bi m dali oružje.

To što kažeš da valsnik nije kriv, ali vlasnik mora održavati auto, pa serviser koji ga održava i na kraju teorija urote i zavjere - što ako netko može preuzeti kontrolu nad takvim vozilom?
Ti ili ja nismo interesantni, ali neki političar ili gospodarstvenik sigurno.

Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.

Možda ako na naprave onakve aute (treslače) koji se znaju vidjeti u lunaparku.
23.01.2022 | 12:27
smayoo
Suštinski odgovor je - samovozećem automobilu se to NIKAD neće dogoditi, jer ne vozi nervozan, dekoncentriran, izmučen nesanicom, a prometnog iskustva mu nafilaš tvornički, do čepa. Samovozeći automobil neće u zoni smirenog prometa voziti 60 umjesto 30 zato što "žuri mi se", "danas nema škole", "šta me sad još i ti je*eš, pi*ka ti materina", i tako...


www.tesladeaths.com/

Od ukupno 234 poginulih koji se pripisuju Tesli, 12 je potvrdeno da je izazvao autopilot... daleko manja brojka nego sto je to covjekova pogreska, ali ipak jest broj. Jasno, i u tih 12 je isto covjekove pogreske, jer je eto zaspao, sjedio na straznjem sjedalu, i sta ja znam sto sve ne rade u tim Teslama... ali isto tako, koliko citam i vi govorite o istome "covjek uopce nece biti ukljucen u voznju".

Jasno mi je da raspravljate o vremenu kada bi svi automobili bili samovozeci, te komunicirali jedan s drugim. OK.. no, ipak sve te algoritme, softvere itd. covijek treba napisati, pa ne vidim razliku izmedu ovoga sto si prezentirao oko Boing MAX8 i buducih svih autonomnih vozila...

5 cents from not expert but observer
23.01.2022 | 12:50
Sad mi palo na pamet da sam prije nekih dva tjedna gledao na YT razgovor između Hollie McRae i Malcolma Wilson o njenom ocu i vremenu provedenom u M-Sportu pa tko voli i sjeća se Colina, evo link

23.01.2022 | 12:56
Moonlike kaže:
no, ipak sve te algoritme, softvere itd. covijek treba napisati


Pa, baš i ne treba više čovjek napisati te algoritme. Već sad živimo u vremenu kad AI algoritme pišu - drugi AI algoritmi.

U vezi linka kojeg daješ, pogledao sam izvor za prvi incident u tablici gdje stoji da je potvrđeno krivac za pogibiju Tesla autopilot. Izvor je medijski napis lokalne CBS, pročitao sam CIJELI ČLANAK pažljivo DVAPUT i BAŠ NIGDJE NE PIŠE da je uopće autopilot bio uključen, a kamoli da je autopilot usmrtio čovjeka.

Dakle, radi se o ovom:
2021 	  	7/26/2021 	USA 	NY 	Pedestrian hit on shoulder 	1 	- 	- 	- 	1 	1 	  	1 	1 


Ovo je "izvor":
newyork.cbslocal.com/2021/07/26/man-kill...xing-tire-in-queens/

A ovo su, u bitnome, izvaci iz teksta tog "izvora":

Jean Louis, 52, Struck And Killed While Trying To Fix Flat Tire On Long Island Expressway In Queens

Znači, čovjeka je auto udario i usmrtio jer je mijenjao gumu na AUTOCESTI. Tip je kreten, to se ne radi, štoviše zabranjeno je. Nazoveš šlep da te maknu odande pa onda misliš dalje. Žao mi je što je čovjek poginuo, ali jbg, kreten je. Isto to kaže i čovjek iz njihovog autokluba (AAA) kojeg citiraju u članku.

According to officers, Jean Louis stopped his car on the left shoulder of the westbound LIE near the College Point Boulevard exit. That is where the NYPD says a driver behind the wheel of a Tesla hit him.

Dakle, prvo, nije čak stao ni na zaustavnu traku, nego uz LIJEVI rub autoceste.

Drugo, policija kaže da ga je VOZAČICA za volanom Tesle udarila.

NIGDJE u CIJELOM ČLANKU se uopće ne spominje autopilot.

I to je taj "provjereni" slučaj kad je autopilot usmrtio čovjeka? WTF?

Dakle, link kojeg si ovdje stavio je u najmanju ruku šlampavo složena neprovjerena lista naklapanja, a moguće i sasvim ciljano zlonamjerna i tendenciozna antipropaganda, gdje autori (očito opravdano) računaju s tim da će povodljive budale pušiti "znanstveni izgled" stranice bez najosnovnije provjere.

Tako da i dalje tvrdim da je bullshit teoretizirati o žrtvama autopilota. U uvjetima prometa kakav je danas, da se i dogodi (a očito je koliko je i to rijetkost) da autopilot ne može izbjeći nesreću (a ne bi je ni čovjek izbjegao), tek bi trebalo utvrditi tko je stvarni krivac za tu nesreću. To jest, DA JE ČOVJEK VOZIO U ISTIM OKOLNOSTIMA, bi li bio proglašen krivim on, ili žrtva, ili netko treći?
23.01.2022 | 13:09
smayoo kaže:
dpenava kaže:
onda nikome nije intresantno omogućiti tehnologiju koja će voziti 2500 km jer nas je jako malo.


Nije tu problem u tehnologiji, nego u tvojoj specifičnoj preferenciji. Imaš avion, imaš vlak (koji je u većini EU sjajno, udobno i brzo prijevozno sredstvo), ali ne, ti bi baš auto. ???? Šta će nama šoferima kućaaaaa ????, ???? kad je naša kuća putujućaaaaa!!????????

Molim te, barem mi reci da imaš jedno noćenje putem, negdje u Njemačkoj...


Odspavam jednom, odspavam. Ne možeš baš 24 sata u komadu. Iako sam u ljeto 2020. spavao u autu, us*o se korone pa nisam htio ni u Gasthaus nego baš onak po kamiondžijski. Karnister vode za umiti se, podoprati se i oprati zube. Mislio sam čak i plamenik nabaviti, ali sam ipak preživio na konzervama jedan dan


Nedavni problem s Boeingom 373MAX koji je izazvao nekoliko nesreća i puno poginulih također nema veze s autopilotom, nego s tragičnom kombinacijom nesposobnosti, gramzljivosti, lijenosti i nedostatka odgovornosti u razvojnom timu Boeinga. Zaostajali su u razvoju za Airbusom, i to u bitnim osobinama, nisu željeli utrošiti novac i vrijeme za "back to the drawing board", nego su nataknuli prevelike motore za krila koja su imali i narušili temeljna fizikalna načela mehanike fluida. I onda su rekli automatičarima "hajte vi kompjuteraši malo to poklikajte u kompjuteru jbg.".

Tako su i meni svojedobno neki moji kolege strojari rekli "Vidi, mi smo tu jbg, ovu osovinu malo krivo zarezali, jel možeš ti to u kompjuteru poravnat?"

Elem, to se "poklikalo u kompjuteru" (dakle ne u autopilotu, nego u temeljnoj avionici) na način da se koristi trim (krilca za regulaciju visine) za kompenzaciju činjenice da su motori preveliki i narušavaju vertikalnu stabilnost aviona pri putnoj brzini. I onda, kad je u letu došlo do neke teže situacije (turbulencije, i sl.), autopilot je shvatio da ga trim ne sluša, proglasio alarm i otkačio se. Piloti su nešto ručno počačkali i opet uključili, i tako DESETAK PUTA dok im se stabilnost nije toliko narušila da su pali.

Ne hvataj me sad za svaku riječ, nisam specijalist za avioniku, ali imaš vrlo detaljne analize toga na internetu, od strane stručnjaka, bez popularne komponente TV dokumentaraca. Gole činjenice. Ako te zanima.


Misliš da "uštede" (čitaj: pohlepe) neće biti među proizvođačima automobilia? Gdje je tržišta tu je i pohlepe. Uvijek.
23.01.2022 | 13:19
Ma link je jedini koji sam uspio naci a da objedinjava sve oko Tesle... nisam htio sad postavljati linkove za svaki pojedinacni slucaj (OK... moja greska). Ali koga zanima, naci ce... preko nekoliko slucajeva je na sudu

www.forbes.com/sites/lanceeliot/2020/05/...lf-driving-progress/

Ovaj je zanimljiv, ne zbog samog slucaja, vec uvrijezenog nacina na koji se Tesla brani na sudovima. To mi je zanimljivo.
23.01.2022 | 13:20
I namazao je deda 10,5 sekundi prednosti na kraju, stvarno čudo jedno
23.01.2022 | 14:16
dpenava kaže:
Misliš da "uštede" (čitaj: pohlepe) neće biti među proizvođačima automobilia? Gdje je tržišta tu je i pohlepe. Uvijek.


Ne da će je biti, nego je itekako ima već i sad. Fušaju, podvaljuju, muljaju, potkradaju i varaju, i to - oni "najugledniji" - najviše. Srećom, na tržištu automobila ne vlada takav duopol kakav vlada na globalnom tržištu mid- i long-haul putničkih aviona pa proizvođači automobila imaju prostora potkradati na non-critical stvarima, a na opasnima neće, jer im se ne isplati riskirati. Boeing je prevelik i premoćan pa im se ne usuđuje nitko ništa reći.
23.01.2022 | 14:26
@jura22

Ne samo da se to ne događa često, nego se događa tako rijetko da je smislenost razmatranja tako rijetkog slučaja jednaka onoj kada bi npr. proizvođač auto-guma išao istraživati da li su šare na nekom modelu njihovih guma upravo na takvom mjestu da će npr. nailazak na neki oštri predmet na cesti, koji će kao posljedicu imati pogibiju male bebe u tom automobilu, a da je šara (udubljenje) bila pomaknuta samo par milimetara dalje, guma se ne bi probila i beba ne bi poginula.

S druge strane, kako bi u istoj takvoj situaciji djelovao čovjek?
Bez obzira na moralnost odlučivanja, kompjuter na raspolaganju ima daleko više relevantnih informacija, i može reagirati "nadljudskom" brzinom, pa je samim tim bolji izbor od vozača od krvi i mesa.

Većina prometnih nezgoda i nesreća (to je nezgoda u kojoj imamo i ozlijeđene i/ili poginule) koje se događaju, uzrokovane su nepažnjom vozača, tehničkim stanjem vozila, ili lošim stanjem ceste. Autonomno vozilo ne donosi nepromišljene odluke, ima puno bolji nadzor nad stanjem vozila od vozača, i može bolje od vozača procijeniti stanje ceste, pa će se samim tim daleko rjeđe naći u nekoj opasnoj situaciji, a kada se u njoj i nađe, reakcija će biti brža, i ispravnija od odluke većine vozača koji trenutno voze automobile po cestama diljem svijeta.

Proizvođač automobila bi bio odgovoran upravo onda ako bi u algoritam za odlučivanje ubacio parametre moralnosti, pa na neki način razlikovao ostale sudionike u prometu, na što nas navodi ovaj "test moralnosti", ali to je opet, lista glupost, kao što ni vozač ne razmišlja da li će volan okrenuti prema teti sa dječjim kolicima, ili prema grupu školaraca na drugoj strani zebre, takve odluke neće donositi ni autonomno vozilo, nego će nastojati izbjeći sudar ili se sigurno zaustaviti.

Ako netko može preuzeti nadzor nad samovozećim vozilom, onda taj isti može i podmetnuti nešto u piće vozaču od krvi i mesa, i izazvati iste posljedice. I u oba slučaja krivica će biti na toj osobi, a ne na samovozećem vozilu ili vozaču automobila.

A, što je, ili nije utopija, to će odlučiti budućnost, a ne nas dvojica na forumu. Ne bi bio ni prvi ni posljednji put da netko zaključi da je nešto "apsolutno nemoguće", pa se to "apsolutno nemoguće" dogodi za par desetaka ili stotina godina.
23.01.2022 | 16:14
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.
23.01.2022 | 16:21
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Nema šanse


Evo, čuda se događaju....


I čudo se dogodilo... Kakav reli, dečki, propustili ste Povratak kralja


Screenshot2022-01-23at13.27.26.png
23.01.2022 | 16:25
Bertone kaže:
I namazao je deda 10,5 sekundi prednosti na kraju, stvarno čudo jedno


Ogier je prerano startal (jump start) i za to automatski ide 10 sekundi kazne. Ogier ga je dobil na zadnjem brzincu za 9 sekundi. Bez vremenske kazne bi bilo 0,5 sekundi za Loeba...
23.01.2022 | 17:14
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.


Ti tvrdiš da auto ima mogućnost bez putnika odvesti od jedne do druge adrese u nekom gradu?
Koji je to auto?
23.01.2022 | 17:27
Pravila ne dozvoljavaju to još ni u jednoj zemlji (možda u Kini, Južnoj Koreji, Japanu, nisam provjeravao nedavno) pa iz upravnih razloga to danas nije moguće. Tehnički, bilo bi moguće već i danas. Upravo iz razloga raznih predrasuda, nepovjerenja, birokratske tromosti, i sl. ja i mislim da ćemo do scenarija kojeg sam opisao doći tek za 20 godina. Inače, već danas, svi auti opremljeni tim naprednim sustavima "adaptivnog tempomata" i "assisted driving" zapravo u sebi vrte softver za potpuno autonomno upravljanje bez vozača, kao neku "beta verziju" koja skuplja podatke, informacije, iskustva, a ono "dotakni volan da znam da si tu" služi za zadovoljavanje propisa i skidanje odgovornosti sa sebe, dok se ne steknu pravni uvjeti da se progura novi koncept. A, kad do toga dođe, moje je očekivanje da će u vrlo kratko vrijeme (5-10 godina) doći od potpuno dozvoljenih autonomnih automobila na cesti do opće zabrane vožnje vozačima - amaterima, odnosno obaveze ponovnog polaganja vozačkog ispita, znatno strožeg i administrativno kompliciranijeg, nego danas.
23.01.2022 | 17:38
Čuo sam, a i iskusio, da ove ograničene dopuštene razine autonomnosti (tipa front assistant) znaju zakopat auta na mjestu do te mjere da ga ne možeš više ni pokrenuti bez radione. (Prijateljev novi Kodiaq od 350tis). Čak nikakva prepreka se nije pojavila pred autom. Samo od sebe puko ko kokica. Meni recimo na Octaviji ničim izazvano se zna upaliti, a kad bi trebao ni traga od njega.
Prepustio bi mu kontrolu vjerojatno u trenutku kada bi imao suicidalne pomisli.
Poluproizvodi
Ta sranja su mi ekvivalentno kada bi se u autu putnik vezao, pa mu pojas ponekad drži a ponekad ne.
23.01.2022 | 18:46
E hebi ga, onda laže da bi bio IN.
23.01.2022 | 19:20
JOHN kaže:
Čuo sam, a i iskusio, da ove ograničene dopuštene razine autonomnosti (tipa front assistant) znaju zakopat auta na mjestu do te mjere da ga ne možeš više ni pokrenuti bez radione. (Prijateljev novi Kodiaq od 350tis). Čak nikakva prepreka se nije pojavila pred autom. Samo od sebe puko ko kokica. Meni recimo na Octaviji ničim izazvano se zna upaliti, a kad bi trebao ni traga od njega.


Probaj drugi put s nekim autom. Umjesto VAG proizvodima.

Evo, Subaru XV, 53000 km, radi savršeno.
- Detekcija zapreke i sigurnosno kočenje
- održavanje zadanog odstojanja kod adaptivnog tempomata
- održavanje u traci

Kolega vozi Mazdu 6, možda 2 godine stariju od mog Subaru, uzeo je onaj skuplji paket pa ima i prednji radar, i prepoznavanje prometnih znakova, ima nešto više km od mene i isto je potpuno zadovoljan, radi super.
23.01.2022 | 19:44
Nisam ni rekao da su svi isti. Možda neka druga skupa škoda savršeno radi. Meni je prepoznavanje znakova kod c klase savršeno radilo. Da nije, možda bi samo mrmljao da je pooluproizvod. Ali bi bio zabrinut da je riječ o sigurnosti odnosno načinu ponašanja vozila. To prepuštanje tehnologiji koja htio ti priznat ili ne poprilično mušićava/neodlučna, a da ne pomišljam i opasna. Neovisno o tome koji je proizvođač, poanta je da se to potencionalno opasno vozilo nalazi na cesti ispred ili iza tebe. Ili si ti sam u njemu! Sve pod globalnom krinkom da je prošlo razne provjere kvalitete, testove pouzdanosti i sl.
Mogu prihvatiti grešku kod očitanja znaka, ali ne mogu kad je u pitanju smjer ili način kretanja vozila na prometnicama. Kao što si rekao trebat će još 5-10 godina, ja prije mislim 20 ako bude zdrave pameti i strpljenja.
Tehnologija se prebrzo izbacuje van u kojekakvim takmičenjima, a meni to baš ne ulijeva povjerenje. Za zabavu da, ali ne kad su ovakve stvari u pitanju. Bolje malim i sigurnim koracima, nego srljati pa što bude. A u biti bude samo tebi ili meni, njima nikada.
24.01.2022 | 05:08
jura22 kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.


Ti tvrdiš da auto ima mogućnost bez putnika odvesti od jedne do druge adrese u nekom gradu?
Koji je to auto?


E hebi ga, onda laže da bi bio IN.


Ima. Mogu ga ključem, bez da sjedim u njemu (ili bilo ko) pomaknuti nekoliko metara naprijed ili nazad. Tako da npr. ne lupam vratima nekoga na parkingu.
Ne laže svak ko ti, moj Žabac! Ali imaš pravo Jura je stvarno više IN, nego Žabac.
24.01.2022 | 07:15
Toyota Prius je još prije 12 godina imala tu foru za samostalno parkiranje, a Tesla ti se doveze po parkiralištu do tebe na ulaz u trgovački centar
24.01.2022 | 10:19
…..uz poneka razočaranja!
24.01.2022 | 10:52
Priča se da u Austriji vlada veliki zaheb ako imaš električni auto. Navodno su u škripcu sa plinom kojeg koriste kao gorivo elektrana!
Čak su najave da ostaju totalno bez struje. To je tako kad nisi energetski neovisan.
Zanimljiva situacija.
24.01.2022 | 11:42
Slažem se. Fantazirati o plinskim elektranama kao temeljnoj proizvodnji električne energije u zemlji koja nema vlastitog plina kao što ga ima Rusija je nacionalno-strateški pucanj u nogu.
  • Daddo
  • Posjetitelj
24.01.2022 | 11:47
2-3 NE i riješio si problem. Plus možeš i MAD koji napravit od restlova što ostane sirovine.
24.01.2022 | 12:37
Naročito je pametno nabrzaka graditi NE kad je voda do grla. Već njušim propuste iza kojih dolaze teške pizdarije
24.01.2022 | 13:22
Neće se nikad graditi NE u Hrvatskoj. Ovdje netko krene graditi vjetroelektranu i fotonaponsku na tlu i odmah neki mudonja koji nije dobio svoju pinku potplaćuje dežurne "ekologe" da podignu prašinu. Kamoli bi nuklearku...
  • Daddo
  • Posjetitelj
24.01.2022 | 15:15
Nije NE do RH, do Kurtza je.
24.01.2022 | 15:53
smayoo kaže:
Toyota Prius je još prije 12 godina imala tu foru za samostalno parkiranje, a Tesla ti se doveze po parkiralištu do tebe na ulaz u trgovački centar


Drugo je samostalno parkiranje a drugo ključem kao daljinskim pokretati auto napred i nazad, dok ti nisi u autu. Ali normalno ne može voziti 3 km i da ga pratiš. Nije ni utopija kao što onaj senzacionista kod kojega ništa ne može što kod normalnih može tvrdi, a još me optužuje da lažem i to da ispadnem moderan, ili IN.
Za 100% autonomno i na daljinski pokretano auto potrebna je munjevita brzina mobilnog interneta i to pouzdana veza (5G) i to će se realizirati. Samo me strah da ovi ravnozemljaši ne useru nešto i to ode u zaborav.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 13 sati
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.38 Seconds

Provided by iJoomla SEO