Davor Pasarić 09.09.24

Apple je danas predstavio novu iPhone 16 seriju, AirPods slušalice četvrte generacije, AirPods Max slušalice s USB-C priključkom i novi Apple Watch 10. Prikazan je i niz sitnih dorada i noviteta na estetskoj razini, ali i jedno veliko unapređenje na funkcionalnoj razini; AirPods Pro 2 slušalice će dobiti softversku dogradnju koja ih transformira u pravo slušno pomagalo kliničke razine. Od svega danas prikazanog u tome vidim najveću novost i veliku vrijednost za osobe oštećena sluha. To je konkretan i jasan pomak u novu domenu u kojoj Apple ne samo da može biti dobar, već je moguće da vremenom postane i najbolji - jer u rukama imaju naprednu H2 procesorsku tehnologiju i kompleksan softver koji tradicionalni proizvođači slušnih pomagala nemaju. Mnogo znači i integracija takvog pomagala u cijeli ekosustav.

iPhone 16
Od svega prikazanog, vjerojatno najveću vrijednost imaju AirPods Pro 2 slušalice kao slušno pomagalo

Osobno mi je ovo bila jedna od dosadnijih prezentacija, na tren sam čak i zaspao. Možda je do mene i umora, ali vjerujem i da smo ušli u neku fazu sitnih tehnoloških iteracija koja se odvijaju kao spora evolucija i teško je naći nešto zaista novo i uzbudljivo u takvim novostima. Opet je velik naglasak dan na ekologiju; od odabira sirovina, preko reciklaže u proizvodnji, pa do pakiranja i transporta. Apple želi do 2030. godine sve svoje proizvode učiniti “ugljično neutralnima”. Novi iPhone je, naravno, opet najbolji ikada i opet je u svemu mrvu bolji od prethodnika koji je još onda bio toliko napredan da daleko nadilazi potrebe većine korisnika. Novi model će biti zanimljiv fotografima i snimateljima jer su najveće novosti i tehnološki napredak upravo u tom dijelu. Za obične korisnike i dalje je teško naći razlog zašto bi uložili u nešto jače od osnovnog SE modela.

iPhone 16
iPhone 16 Pro predstavlja tehnološki vrhunac, ali većini korisnika je tolika snaga nepotrebna

Novi Apple Watch 10 sat je odličan, ali u odnosu na prošli model nema nekih značajnih novosti, sve je to "šminka", nema revolucionarnog pomaka razine "i od sada baterija traje tjedan dana". Osobno mi je upravo trajanje baterije minus. Čekam dan kada će baterije u mobitelima i satovima trajati toliko da ne moramo o tome stalno razmišljati, nešto kao što su sada uspjeli s MacBook prijenosnicima koji koriste čipove "M" arhitekture.

Apple Watch 10
Apple Watch je i dalje najpopularniji pametni sat, a nakon novih modela to će i ostati

Nove AirPods Max slušalice su primamljive, zaista su vrhunski hardver i tehnološki dragulj, ali za mene su cijenom dvostruko skuplje od "psihološke granice" koliko bih platio slušalice. Ako bih tek punoljetnom sinu kupovao poklon, razmišljao bih da se za tih 600 € već može kupiti ispravan registriran polovan Twingo ili Punto, a to je ipak bolji poklon od slušalica. Mislim da one za sada ostaju proizvod za profesionalne glazbenike ili show-off simbol prestiža za zlatnu mladež. Vjerojatno su tržište i audiofili koji nisu orijentirani na kućne sustave.

Apple Watch 10
AirPods Max su sjajne slušalice, ali kada baterija dotraje, računajte na trošak od stotinjak €

Moguće da ovo predstavljanje i nije bilo toliko dosadno kako sam ga ja doživio, možda nisam objektivan jer općenito nisam ljubitelj mobilnog hardvera, mene više oduševljavaju stolna računala i kućni, uredski i studijskih hardver. Ono što ja očekujem s nestrpljenjem su novi Mac mini s M4 čipom, veliki iMac, nova generacija HomePoda, a posebno bih volio vidjeti novi veliki Cinema monitor. Do idućeg Keynotea!

 

Komentari  

drpongrac23
+1 10-09-2024 | 05:42
Baterija za Apple Watch, tu ima jako puno prostora za napredak. Trebala bi trajati minimalno 3-4 dana, to im je boljka.
JOHN
+1 10-09-2024 | 06:04
Slažem se s Davorom oko baterije. Koliko god mi bio zanimljiv, 3-4 tjedna baterije je neki minimum za odluku.
Djuro genijalac
+1 10-09-2024 | 07:00
Slažem se za bateriju. S druge strane, ovo što je ovlaš spomenuto, ugljična neutralnost proizvoda do 2030. je nešto što bi EU, kad je već ubila (tj. ubija svoju autoindustriju) trebala nekako honorirati i poticati, IMHO. Znam da je kupcima to manje-više nebitno, ali to je izuzetan uspjeh, veći od M78 procesora i iPhona42 MaxProMegaStarO nlyTheBest. To je ključ svega i putokaz i za ostale.
Slušalice za 600 eura? Prvo bih rekao jeste vi fa_ing normalni, ali ako stavimo ovu neutralnost u igru onda se stvar mijenja. Mene samo zanima kako oni računaju CO2 neutralnost (nadam se da nije u pitanju otkup CO2 kvote i sad smo neutralni) i govorimo li doista o stvarnom offsetu (sadnja šuma, reciklaža itd), jer Drugi glavni stavak termodinamike ni Apple ne može staviti van snage...
mbp2009
+1 10-09-2024 | 09:34
Otkup kvote, i ulaganje u tehnologije.
drlovric
+1 10-09-2024 | 11:45
Slozio bih se u svemu s Davorom. Uopce ne namjeravam prodati Svoj 15 Pro za novi model. Nadogradnje su jako minimalne.

Apple Watch Ultra 1 ostaje isto tako na ruci. Vise radi trajanja baterije nego sto sam ja neki avanturista. Da se ne lazemo :)

Radujem se AI na nivou OS jer moglo bi mi biti korisno za posao, ali to jos treba vidjeti kako ce raditi.

Po meni hit prezentacije su ACN slusalice za $170, ako rade dobro. To bih rado uzeo umjesto mojih Airpods Pro. Cisto da ne moram onaj gumeni dio gurati u usi...
Yonkis
+1 10-09-2024 | 16:14
Ne znam da li je netko primjetio da novi Pro ima Anti-reflective lens coating dok 16 ima isto to ali dodatak (Fusion). To do sada nije imao ni jedan iPhone. Da li je to napokon micanje onih svjetlečih točaka kada se snima po noći a imaš neke jake izvore svjetlosti? https://discussions.apple.com/content/attachment/b3e9e2ef-2ca7-4e40-8d7f-2f4a45681008
petros
+1 10-09-2024 | 20:12
Meni su super grafičke mogućnosti novog iPhonea! Kupiti dovoljno jak Mac za igre mi je uvijek bilo preskupo. A iPHone bi možda i mogao. Samo pitam se kako radi AirPlay s igrama, kolika ja latencija? Ima kakvo iskustvo ovdje po tom pitanju?
Piko
+1 10-09-2024 | 20:43
AirPlay i igre ne idu skupa u istu rečenicu. Imaš adapter na HDMI.
dpasaric
11-09-2024 | 11:16
Mene sada najviše zanima komentar našeg Vanje, s obzirom na njegovu vezanost uz vrijednu udrugu Dodir koja brine o ljudima oštećena sluha. Zanima me hoće li novi softver za AirPodse zaista moći zamijeniti slušna pomogala u nekom dijelu - i u kojem? Koja je tržišna cijena takvih pomogala i imaju li AirPodsi smisla u tom kontekstu? Čini mi se da tehnologija samih slušnih pomagala nije nešto što Apple ne bi mogao u potpunosti svladati, a to bi mogla biti velika pomoć tim ljudima.
dperec
+1 11-09-2024 | 11:57
Za neko višesatno nošenje AirPods-a kao slušnog pomagala imaš problem samog punjenja slušalica koje rade recimo u komadu 2 sata. Onda u kutijicu na punjenje.
dpasaric
11-09-2024 | 15:22
Nisam nikada koristio AirPodse, a na sreću niti slušni aparat, pa ne znam koliko traju baterije. No, je li kod slušnih aparata zaista baterija toliko veća - ili je caka drugdje? Možda bi AirPodsi manje trošli ako bi imali poseban mode korištenja - u kojem nije bitna reprodukcija glazbe, nego samo poboljšanje sluha... jer ne vidim koji dio može biti toliko veći potrošač od slušnog aparata?
smayoo
+1 11-09-2024 | 21:07
Slušni aparati imaju specifične dugmaste cink-zrak (PR41) NEpunjive baterije koje se koriste jedino za slušne aparate. Moja punica koristi slušni aparat, a i moj partner u firmi. Baterija traje 35-40h efektivnog korištenja ako je kvalitetna i svježa.

Specifičnost tih baterija je jako mali unutarnji otpor radi čega baterija traje jako dugo s potrošačima vrlo male snage (duplo dulje od top-kvalitetne alkalne baterije)

https://www.ebay.de/itm/166943582268?_nkw=h%C3%B6rger%C3%A4tebatterien&itmmeta=01J7HAZC00YFHP6DXQJPMGGCQZ&hash=item26de9ce83c:g:yhAAAOSwNetm0MNF&itmprp=enc%3AAQAJAAAA0HoV3kP08IDx%2BKZ9MfhVJKnBXfXAhQxQMYYWmFZp5Z--k0Wre2F7XpMkDxbT6VGNtiwIYJ%2BEGBSL64UHe5%2Bhg1oXEljeQjDqj7fbmIeRAqVrg1ZRXx%2BVhRrrIdSl4xEegDzxvSL%2BHyX%2FnRLMrqLazPe4I1LWH4oCyPpCrNmnR%2Fz5tNk%2FDds7IXOF6GaWq%2BWSI5i84aVqkKivY7dwFPcIgvW4Cbrpv577ye%2FFEhgeDxTuEzVrCt315iBJAzpyHNxQO5p2J6jnLct8%2F2eMMi1G%2BzQ%3D%7Ctkp%3ABlBMUI7A_aq8ZA
ZeljkoB
+2 14-09-2024 | 07:03
Ja sam prije par godina skuzo da imam blagih problema sa sluhom i da u situacijama kad ima puno buke teze cujem sugovornike.
Onda sam nasao app za snimiti svoj audiogram i upute kao to naloadati u AirPods Pro da se audio profil prilagodi meni. Razlika u transparency modu je bila nebo i zemlja, i tako sam u nekim situacijama jednostavno počeo koristiti AirPodse uzivo ili na callovima jer mi daju navjerojatan "boost" u jasnoci govora. Ovo sada radim sigurno više od dvije godine i očito nisam jedini koji se toga dosjetio. Raduje me što je Apple ovo skuzio i sto nudi ovu funkcionalnost kao out of the box feature, umjesto DIY.
dpasaric
+1 16-09-2024 | 14:03
Evo, ovo je tako sjajno čuti! To su one stvari gdje ova napredna tehnologija ima smisla, a ne njihove igrarije klase "imamo novi animirani emoji". Baš mi je drago da AirPodsi Pro pomažu, a vjerujem da će s ovim novim updateom to biti još bolje.
Djuro genijalac
25-09-2024 | 13:42
https://www.apple.com/environment/

Skrećem pozornost na Enviroment sasvim na kraju tj. pri dnu stranice gdje se spominje nuklearna energija; točka 6:'Renewable electricity refers to fossil fuel-free sources of energy, like wind, solar, and low-impact hydroelectricit y projects. Clean electricity refers to both renewable electricity and other projects that Apple considers “low carbon” but not “renewable,” like nuclear and large-impact hydroelectricit y projects, which may be included as a result of low-carbon electricity provided by the grid.'
smayoo
27-09-2024 | 07:57
Terminologiju na stranu, ja se slažem s tim. Ti ne?
dpasaric
28-09-2024 | 09:36
Ček, to bi bilo kao da oni ne podržavaju nuklearnu energiju? Mislim, ok, naravno da je bolje bez nje ako se može, idealno bi možda i moglo tako, ali sada smo daleko od idealnog, a onda je nuklearna još vrlo čista u usporedbi s ugljenom.
smayoo
28-09-2024 | 14:31
Ne. Ja sam shvatio da je podržavaju, samo da se Djuri to ne sviđa.
Borisone
04-11-2024 | 19:18
Bio sam uvjeren da to nećemo dočekati u ovoj godini ali ipak smo na popisu i za "Hearing Test feature" i za "Hearing Aid feature".
https://www.apple.com/airpods-pro/feature-availability/
ZeljkoB
04-11-2024 | 20:03
A evo i uputa tko zeli probati.
https://www.macrumors.com/how-to/airpods-pro-2-take-a-hearing-test/

Ja upravo jesam i poboljšanje je čujno (pun intended), imam mild hearing loss.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 26 minuta
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!
  • Maxxy: RIP Matija Dedić :(
  • smayoo: RIP :(
  • dpasaric: Umro Bill Atkinson! :(
  • drpongrac23: @Zdravac - Nemoj ići lijevo ako semafor je desno :) :)
  • Zdravac: hahahah
  • Zdravac: A da se, umjesto palac dolje/gore, uvede palac lijevo/desno?!
  • tino1: Gjuro, bola, Mazlum i to s veliko "M".
  • Gjuroo: Možda "mamlaz"?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

accom, drlovric, Ender, hal9000, Riba, rusty, Anonimci (459)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.69 Seconds

Provided by iJoomla SEO