Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.02.2019 | 19:23
tino1 kaže:
Bertone kaže:
Kako nisi napisao ni koje je godište, ni koji model kao i okolnosti pod kojima je došlo do gašenja motora sve što bi ti mogli reći je nagađanje.
Ono što pak znam da se znalo dogoditi na starim vozilima WV grupacije je da ukoliko auto nije puno vožen, a ima godina i uglavnom je stajao, istrune kabel koji vodi na masu i nakon toga nema struje prama alnaseru.

Da ti budem iskren nemam pojma koje je godište. Kupio sam ga u petak na Grobniku, prenio i poslo čovjeka s njim u Njemačku. Mislio sam trajat će valjda 1 godinu pa ćemo onda možda nešto bolje. Kad ono K..ac.


Tino, daj barem reci jel dizel (kaj vjerujem, tko pobogu uopće NAĐE benzinsku octaviju za kupit kod nas?!?!?)? Ako je, onda cijelo drvljenje o bobini pada u vodu (klasična bobina ionako ne postoji već 25-30 godina, ali ajde).
Iskreno, ne poznam dovoljno VW tehniku da bih mogao reći nešto pametnije od loše mase kao uopćenog problema, posebno na vozilima koja su popravljana i lakirana. Jer onda limari lijepo povade sve šarafe, bace ih u istu kantu i onda kasnije šarafe s onim kaj im dođe prvo pod ruku, a šarafi za spoj mase su drugačije narezani baš zato da ostvare siguran kontakt preko laka....
24.02.2019 | 19:27
Kloba kaže:
Ali, najviše su me impresionirali kako su prednje farove očistili. Bili su onako zamagljeni i izvana i iznutra, a sada su kao iz dućana. Na rubovima se vidi da su ih polirali, ima ostatka neke paste.


Kloba, sad odi k nekom lakireru da ti polakira te farove bezbojnim lakom. Poliranjem je skinuta UV zaštita. Zabilježi datum koji je danas, i za manje od 6 mjeseci će ti farovi (ako auto nije garažiran, nego stalno vani) biti gori nego su bili prije zahvata.
Za farove se koristi plastika (ajmo ostati pri tom uopćenom nazivu za razne polimere) koja je otporna na udarce kamenčića da ne pukne. Ali, ta vrsta materijala nije otporna na UV zrake i zato se dodatno lakira bezbojnim lakom (koji u sebi ima UV inhibitore). Stražnja svjetla ne moraju biti otporna na udarce kamenja i ostalog, pa se rade od drugačije plastike koja je krtija, ali otporna na UV zračenje i njih možeš polirati koliko hoćeš....
24.02.2019 | 19:35
Hvala na savjetu! A koliko bi to okvirno stajalo? I tko se time bavi? Autolakireri ili neki subspecijaliznti?
24.02.2019 | 19:39
Samo da dodam, mislim da je mijenjan jedan dio limarije koji je bio baš jako izgreban. Ali nisam siguran jer nisam pročitao šta su sve radili, ovo pišem čisto da te pitam što misliš - onako iz iskustva, da nisu lakirali farove?
24.02.2019 | 20:08
tino1 kaže:

Da ti budem iskren nemam pojma koje je godište. Kupio sam ga u petak na Grobniku, prenio i poslo čovjeka s njim u Njemačku. Mislio sam trajat će valjda 1 godinu pa ćemo onda možda nešto bolje. Kad ono K..ac.


Čekaj, kupio si rabljeni auto nepoznatog godišta i znanja o prethodnom održavanju, registrirao na sebe i poslao takvim autom autom svog radnika na put od xy stotina kilometara?
Ti stvarno voliš svoje radnike, a vjerojatno i oni tebe

smayoo kaže:
Sad mi bi jedino još morao netko objasniti kako to "istrune" bakreni vodič koji čak ne mora ni biti izoliran...


Jbg, možda nije full bakar u igri ... ali sad ozbiljno, ako je dizel i ako nema struje prema alnaseru upućuje na to da je ili istrunula žica koja ide na uzemljenje ili još prije žica koja vodi na alnaser (a to se ne vidi dok se ne otvori bužir i najčešće istrune par cm od alnasera) no to se riješi za pet minuta (vidi se da ne voziš ništa od WV grupacije ).

Djuro genijalac kaže:

Kloba, sad odi k nekom lakireru da ti polakira te farove bezbojnim lakom. Poliranjem je skinuta UV zaštita. Zabilježi datum koji je danas, i za manje od 6 mjeseci će ti farovi (ako auto nije garažiran, nego stalno vani) biti gori nego su bili prije zahvata.


Sa ovim se ne bih složio osim ako ne ode kod dobrog lakirera koji će mu staviti kvalitetan lak.
Ako ode kod nekog fušera za par mjeseci će mu se početi ljuštiti lak sa farova, a onda sve skinuti i ponovno polirati farove je muka tako da mu se više isplati svakih pola godine dati 100-200 kn i ponovno polirati farove bez laka (a može to napraviti i svakih par mjeseci sam pa je još jeftinije).
24.02.2019 | 20:17
Kloba kaže:
Samo da dodam, mislim da je mijenjan jedan dio limarije koji je bio baš jako izgreban. Ali nisam siguran jer nisam pročitao šta su sve radili, ovo pišem čisto da te pitam što misliš - onako iz iskustva, da nisu lakirali farove?


Nisu ih lakirali 1000 posto. Najbolje je da ih odneseš nekom lakireru (samo farove) i zamoliš ga da ih ubacu komoru kad lakira nekaj drugo. To mu je još pol minute posla, a komoru ionako pali zbog auta koji lakira pa ti je to nikakav trošak. Ako poznaš nekog, on ti to napravi za 100 kuna, i tu je na plusu s materijalom....
24.02.2019 | 20:20
Bertone kaže:

Sa ovim se ne bih složio osim ako ne ode kod dobrog lakirera koji će mu staviti kvalitetan lak.


Oprosti, nisam bio možda jasan dosad: ja s fušerima nemam posla pa sam tako sročio post. Jasno da ode nekom tko se time bavi i tko je dobar u tome, koristi kvalitetan materijal (Glasurit, PPG itd) i onda taj lak i zapeče u komori. Nisam mislio na kanticu bezbojnog laka i DIY pristup
24.02.2019 | 20:21
Bertone kaže:
tino1 kaže:

Da ti budem iskren nemam pojma koje je godište. Kupio sam ga u petak na Grobniku, prenio i poslo čovjeka s njim u Njemačku. Mislio sam trajat će valjda 1 godinu pa ćemo onda možda nešto bolje. Kad ono K..ac.


Čekaj, kupio si rabljeni auto nepoznatog godišta i znanja o prethodnom održavanju, registrirao na sebe i poslao takvim autom autom svog radnika na put od xy stotina kilometara?
Ti stvarno voliš svoje radnike, a vjerojatno i oni tebe


Dok sam radio u HEP-u, slali su me na put od 1200 km (600 tamo i 600 natrag) Renaultom 25 koji je tada bio 15-ak godina star i nitko nije znao koliko zapravo ima km (jer je sajla od brzinomjera bila puknuta nekoliko godina). Jednom nam se zapalila električna instalacija, žice od kratkih svjetala, u Makarskoj, na benzinskoj pumpi, u smiraj dana.

Kasnije kad sam bio u privatnim firmama, imao sam par zanimljivih priča, a sve s autima koji su kobajagi jako novi i sve uredno servisirani. Jbg.


Bertone kaže:
smayoo kaže:
Sad mi bi jedino još morao netko objasniti kako to "istrune" bakreni vodič koji čak ne mora ni biti izoliran...


Jbg, možda nije full bakar u igri ... ali sad ozbiljno, ako je dizel i ako nema struje prema alnaseru upućuje na to da je ili istrunula žica koja ide na uzemljenje ili još prije žica koja vodi na alnaser (a to se ne vidi dok se ne otvori bužir i najčešće istrune par cm od alnasera) no to se riješi za pet minuta (vidi se da ne voziš ništa od WV grupacije ).




"Istrunula žica" (koja je debela 16 mm2 ili barem 10) mi i dalje zvuči nadrealno. Ako se nije događalo na stojadinima, ne znam, fkt...
24.02.2019 | 20:25
Smayoo, izraz strunula uzimaš predoslovno. Obično taj dio instalacije nije dobro učvršćen. Žica je jako dimenzionirana (12 -16 kvadrata minimalno) i teška je. Znaš i sam, F=m x a, a u autu se stalno nekaj trese, posebno oko motora pa ti ovaj a nije nikako zanemariv. S vremenom ta žica, koja nije osigurana od pomicanja jednostavno pukne baš na mestu gdje izlazi iz konektora koji je samo krimpan na nju. Na to ti još dođe i razlika potencijala između bakra i čelika i s vremenom to sve ode k vragu, ako je šlampavo napravljeno. A VW JAKO vodi računa o onom kaj se vidi, a sve kaj je zaklonjeno od pogleda jako sprtljaju....
24.02.2019 | 20:34
Hvala @Djuro, zaboravio sam da @smayoo sve shvaća doslovno
24.02.2019 | 21:44

Mda, htio sam sad napisati detaljan odgovor zašto se to ne događa jer se odabere takav i takav finožičani vodič s toliko posto kositra u bakru za elastičnost i sa silikonskim plaštem za otpornost na temeperaturu, itd. ali Djurina zadnja rečenica je zapravo sve objasnila...
24.02.2019 | 21:50
Čekaj, kupio si rabljeni auto nepoznatog godišta i znanja o prethodnom održavanju, registrirao na sebe i poslao takvim autom autom svog radnika na put od xy stotina kilometara?
Ti stvarno voliš svoje radnike, a vjerojatno i oni tebe


Mi se svi volimo i držimo se za ruke prije ručka i pjevamo pjesmice.
Tako je, a sat prije toga sam došao avionom na Krk koji je imao 2 sata kašnjenja. Tako ti je to u privatnim preduzećima. Sve je na vrat - na nos. Taj radnik koji je stao s autom uvijek kaže: "jebo poso koji nije na vrat- na nos".
24.02.2019 | 22:51
smayoo kaže:

Mda, htio sam sad napisati detaljan odgovor zašto se to ne događa jer se odabere takav i takav finožičani vodič s toliko posto kositra u bakru za elastičnost i sa silikonskim plaštem za otpornost na temeperaturu, itd. ali Djurina zadnja rečenica je zapravo sve objasnila...


Osobno sam takav kvar vidio tri puta, žice koje idu na alnaser (WV Toruan, Leon i Octavia, svi sa 1.9 TDI PD motorima) i sve su ispod bužira malo iza kleme bile pohabane, trule i puknute, a čuo sam za još barem 10-15 slučajeva istog kvara tako da je istina što kaže @Djuro da WV boli ona stvar za ono što se ne vidi.

tino1 kaže:

Mi se svi volimo i držimo se za ruke prije ručka i pjevamo pjesmice.
Tako je, a sat prije toga sam došao avionom na Krk koji je imao 2 sata kašnjenja. Tako ti je to u privatnim preduzećima. Sve je na vrat - na nos. Taj radnik koji je stao s autom uvijek kaže: "jebo poso koji nije na vrat- na nos".


Ovo je kao da slušam šogora koji je građevinac
25.02.2019 | 07:35
Ovo je kao da slušam šogora koji je građevinac


Šta i kod njih pjevaju pjesmice prije ručka?
25.02.2019 | 08:17
  • LongVillage
  • Posjetitelj
25.02.2019 | 10:55
Djuro genijalac kaže:
Tino, daj barem reci jel dizel (kaj vjerujem, tko pobogu uopće NAĐE benzinsku octaviju za kupit kod nas?!?!?)?


Oooo, ima ih... i bolja su kupnja od diesela.

Djuro genijalac kaže:
Ako je, onda cijelo drvljenje o bobini pada u vodu (klasična bobina ionako ne postoji već 25-30 godina, ali ajde).


OK; jasno, no zna se na što sam ciljao - na određeni dio iste funkcije...
25.02.2019 | 10:57
Škoda Fabia, Benzin, 2006, 1,2 l motor. Preskočio lanac i mrtva je.
25.02.2019 | 11:14
Od Ocravie do Fabie.
25.02.2019 | 17:47
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:
Samo za kraj: APSOLUTNO najbolja staza u kalendaru je Spa u Belgiji. Utrke su uvijek zanimljive, staza je u Ardenima, klopa u Belgiji je kao u Asterixu (jako velike porcije, jednostavno, pommes je, nećete vjerovati, najbolji na svijetu ), jedino što je staza najdulja u kalendaru pa se vozi najmanje krugova (44). To u praksi znači da kraj tebe najmanje puta prođu svi bolidi....
You win some, you lose some....


Slažem se, kad se već daju veliki novci za odlazak na utrku F1 onda treba potegnuti do Spa, još ako pogodiš kišnu utrku veselju nikad kraja.

Usput, na spomen Spa se uvijek sjetim 2000. godine i Häkkinenovog obilaska Schumahera prije ulaska u Eau Rouge i jadnog Zonte pored kojeg su projurili... ahhh, to je bila F1, bez DRS-a i ostalih budalaština uvedenih posljednje desetljeće.

Ako ne znate zbog čega cendram, evo:

Pretjecanje počinje na 2:10 (mislim da je bio 40 ili 41 krug), ali vrijedi pogledati sve jer su svi osim Häkkinena prozivali Schumahera zbog zatvaranja prethodnih par krugova (samo da znate da je tu brzina 300+ km/h i danas bi 90% vozača kmečalo zbog toga i pljuštale bi kazne)


Samo pretjecanje iz drugog kuta


I za kraj kratki komentar nakon utrke


A ovak je Eau Rouge izgledal nekad....

twitter.com/RetroRacingCo/status/1099965931499999232
25.02.2019 | 18:06
zabac kaže:
Od Ocravie do Fabie.


Meni sve to isto izgleda.
25.02.2019 | 19:49
tino1 kaže:
Škoda Fabia, Benzin, 2006, 1,2 l motor. Preskočio lanac i mrtva je.


Ahh, TSI sa lancem
25.02.2019 | 22:18
E ovaj iz Salzburga je rekao: "Steuerkette ist übersprungen, das ist ein Kapitaler Motorschaden". On je od Skode. Ali i ja mislim da je mislio na "Zahnriemen und das das einen Kapitalen Motorschaden verursacht hat." Oprostit ćemo mu? Ili?
25.02.2019 | 23:19
U toj Fabiji (prema godištu) možeš imati 1.2 MPI (3 cilindra 6 ventila) ili 1.2 HTP (3 cilindra 12 ventila).

Sa MPI motorom nije bilo problema, ali sa HTP je i to upravo zbog lanca tako da vjerojatno nisi imao sreće i ubo si auto kojem prijašnji vlasnik ili vlasnici nisu preventivno zamijenili lanac kvalitetnijim.
26.02.2019 | 05:33
Bertone kaže:
U toj Fabiji (prema godištu) možeš imati 1.2 MPI (3 cilindra 6 ventila) ili 1.2 HTP (3 cilindra 12 ventila).

Sa MPI motorom nije bilo problema, ali sa HTP je i to upravo zbog lanca tako da vjerojatno nisi imao sreće i ubo si auto kojem prijašnji vlasnik ili vlasnici nisu preventivno zamijenili lanac kvalitetnijim.


Jebi ga, ta sreća me je koštala 2 i po tausenke eura. To znači da je ipak imao lanac a ne zupčasti?
26.02.2019 | 05:39
Da li bi Dacia Dokker bilo negdje približno dobar alat za spajanje dvije točke za nekih 2-4 radnika i njihov equipment? Ne troši mi se hrpa love na nešto što će moji kauboji svakako sjebati, ali svejedno bi mi trebalo neko auto koje bi bilo pouzdano bar neko vrijeme. Pa kontam, imo bi garanciju na 5 godina?
I kako je u održavanju? Košta li puno? Ili imate li neki drugi prijedlog? Nešto poput Caddy-ja do max 10 tauzenki eura.
26.02.2019 | 09:24
Kaj nisu Cvetojević I maštruko sa Teslom radili rally po Saharai a Docker im je bio backup vozilo sa agregatom i svom popratnom opremom? Kolko se sjećam iz tekstova preživjela je sve.
26.02.2019 | 10:13
@tino, ako ti ne treba puno prostora u prtljažniku, onda im za 10k € uzmi novi Sandero (oko 71k kn benzinac ili oko 90k kn dizel) ili ako ti treba mjesta u gepeku onda Logan MCV (oko 77k kn benzin ili oko 96k kn dizel).

Što se tiče kvalitete plastika unutra je tvrda i lako se izgrebe, sjedala tako-tako, mehanički, za ovaj jednolitreni benzinski motor nemam pojma kakav je, ali 1.5 dCi je dugo na tržištu i provjeren je pa nema više dječjih bolesti, ovjes je jednostavan i robusan pa ga vjerojatno neće uništiti baš odmah.

Docker je praktičniji za šljaku ali i van predviđenog budžeta za novi (osim modela Van koji ima samo dva sjedala i spada u kategoriju N1). Ako ti to odgovara onda kod njega imaš provjereni 1.6 litreni benzinski Nissanov atmosfetski motor i cijena počinje od 68k kn ili 1.5 dCi sa cijenom od 85k kn).
Rabljeni Dockeri stari par godina se ne prodaju ako nisu radili u firmama pa su najčešće već izraubani.

Servisi su klasika. Ti si s mora pa u Rijeci imaš RB Auto. Upoznao sam vlasnika i njegovog sina prije par godina kad su radili salon u Zagrebu (na Samoborskoj) i stekao sam dojam da su ljudi ok i da nisu prodavači magle pa pretpostavljam da se onda to tako reflektira i na njihovu firmu, odnosno odnos prema kupcima i korisnicima.

Ja bih se osobno malo financijski protegnuo i za potrebe koji si naveo odabrao osnovni Logan MCV 1.5 dCi jer je motor štedljiv i dobar, ovjes robusan i ima mjesta ko u prići za četiri radnika i alat, a dolazi bez ikakve multimedije (radia) što je dobro jer ako je na firmu ne moraš plaćati pristojbu HRT-u, a radnici mogu pjevati dok se voze
26.02.2019 | 19:57
Dokker je sasvim pristojan službeni auto. I mi ga isto gledamo.
26.02.2019 | 22:07
Ja sam ga danas pogledao, ima stvarno plastike ko u priči. Ali najveća mana mu je što nema N1 homogenizaciju. A to nam je potrebno. Tako da još ne znam, ali meni se čini da će na kraju biti Caddy.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 13 sati, 58 minuta
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.12 Seconds

Provided by iJoomla SEO