Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


08.10.2024 | 08:57
Djuro genijalac kaže:
Dakle, kupuje se Giulija

Idemo redom: 4WD ti, kako je krenulo sa zimama, uopće ne treba. Ne zaboravi staru istinu: zimske gume su valjana zamjena za 4WD, ali 4WD nije zamjena za zimske gume

Drugo, ako auto iz tvornice dolazi s 4WD sustavom (gotovo sigurno temeljeno na haldexu), bio bih JAKO oprezan kod dodavanja torsena u taj sustav. Naime, sigurno ćeš poremetiti programirani slippage koji sustav tolerira i nakon toga mogu biti sve sile problema. Čisto da znaš, na većini novih auta s 4WD sustavom se gume moraju rotirati na svakom servisu, jer se troše različitim brzinama (intenzitetom) i razlika u njihovom promjeru od par milimetara je dovoljna da izblesira 4WD sustav.


Da, upravo sam na to mislio, da je moguće da bi fizička špera samo uvela neku neravnotežu u ono što je tvornica složila. Dobro, to je i bolji "ne diraj, ne pitaj" scenario i ciao.

Plan mi je naći dobru polovnu iduće godine kao zamjenu za daily GT, nije mi do limuzine, ali kada Alfa ne nudi ništa drugo suvislo. Klinci će položiti vozački, pa gledam njima ostaviti staru GT dizel. Nažalost, i u najavama, modeli koji dolaze od Alfe su sve nekakvi hibridi (ili gore) i to je nešto što svakako želim izbjeći.
08.10.2024 | 09:01
Ovo bi svima moglo biti korisno, dobar popis novih kamera po županijama:

autonet.bug.hr/propisi/84-nove-lokacije-...na-autocestama-44102

Zaista ceste pretvaraju u sustav za izvlačenje novca građana. Sada bi bilo fer da ih se onda zakonski prisili da je svaka kamera jasno označena, ako već prodaju priču da je to radi sigurnosti, a ne radi novca.
09.10.2024 | 05:06
Koliko je Waze azuran?
Ja nisam vidio u aplikaciji gdje mogu dodati kameru iki bar oznacito da je kamera.


IMG_0638.jpeg
09.10.2024 | 07:30
U vožnji drži dugo pritisak na ekranu (dok je aktivan), ako se ne varam, i onda ti ponudi vrstu prijave za to mjesto (kamera, policija, rupa na cestim zasutavljena uto itd...)
09.10.2024 | 08:07
Waze je poprilično ažuran, ali u njemu ne možeš dodavati kamera na takav način.

Kao alternativu, možeš ostaviti oznaku policije (ako se radi o policijskoj patroli sa mobilnom kamerom), a za označavanje fiksne kamere treba poslati informaciju "lokalnoj zajednici za uređivanje mapa" (čitaj prijavit putem Waze foruma, u odgovarajući thread), pa će oni dodati upozorenje za fiksnu kameru na određenoj geografskoj lokaciji.
09.10.2024 | 08:33
dpasaric kaže:
Ovo bi svima moglo biti korisno, dobar popis novih kamera po županijama:

autonet.bug.hr/propisi/84-nove-lokacije-...na-autocestama-44102

Zaista ceste pretvaraju u sustav za izvlačenje novca građana. Sada bi bilo fer da ih se onda zakonski prisili da je svaka kamera jasno označena, ako već prodaju priču da je to radi sigurnosti, a ne radi novca.

I da ih neka organizacija nadgelda kome ne naplaćuju kazne. Ovi "automatski" sustavi su dušu dali za selektivno i netransparentno naplaćivanje kazni.
Ako banke mogu imati nadzor, trebali bi i ovi plus HAC/BINA i sl.
09.10.2024 | 10:02
dpasaric kaže:
Sada bi bilo fer da ih se onda zakonski prisili da je svaka kamera jasno označena, ako već prodaju priču da je to radi sigurnosti, a ne radi novca.


Moram reći da su kod mene (sela u okolici Zagreba, sjeverno i sjeverozapadno od Sljemena) sve kamere korektno označene znakovima prije nego na njih naiđeš. Negdje su znakovi 300-400 metara prije kamere, negdje manje, ali nikad manje od 100 metara od kamere.
09.10.2024 | 10:54
Iskreno, ja sam si upozorenja za kamere isključio jer mi uvijek pingaju na istim mjestima, a ionako ne vozim nikad toliko brzo da to kameru okine. Na riječkoj obilaznici kamera stoji na ulazu u tunel Škurinje u smjeru Zagreba, tu je već 10+ godina, ograničenje je 60 na ulazu i tunel (70 do tog mjesta), ali sam je tadašnji zapovjetnik riječke prometne policije izjavio kako policija neće kažnjavati nikog tko po obilaznici vozi ispod 100 (nakon što su novinari Novog lista napravili reportažu gdje su dvojica vozili usporedo i strogo po ograničenju, a fotoreporteri su uslikali kilometarsku kolonu iza njih, i to nije bilo u turističkoj sezoni). Po mom sudu, nije problem u kamerama, nego u (mjestimično) besmisleno niskim ograničenjima. Po Petrolejskoj cesti, gdje noću uredno naletiš na vepra ili jelena, dozvoljeno je voziti 90 km/h (opće ograničenje izvan naseljenog mjesta), a na A7, riječkoj obilaznici izvedenoj s dva odvojena kolnika i po dvije trake u svakom smjeru su ograničenja 60-70.
09.10.2024 | 12:43
smayoo kaže:
Po mom sudu, nije problem u kamerama, nego u (mjestimično) besmisleno niskim ograničenjima. Po Petrolejskoj cesti, gdje noću uredno naletiš na vepra ili jelena, dozvoljeno je voziti 90 km/h (opće ograničenje izvan naseljenog mjesta), a na A7, riječkoj obilaznici izvedenoj s dva odvojena kolnika i po dvije trake u svakom smjeru su ograničenja 60-70.


Bingo! To ja tvrdim cijelo vrijeme. Evo, primjerice stara Zagorska magistrala (A1, od West gatea do Gubaševa) je sad ograničena na 80 ili manje km/h, a većim dijelom je ograđena ogradama, sad su podebljali punu liniju u dvostruku, na dva mjesta su kamere itd itd itd. Prolazi između rijeke Krapine i autoceste Zagreb Macelj (koja je sama po sebi ograđen žičanom ogradom visine metar i pol ili koliko) i sasvim sigurno na nju ne zalaze pješaci ili životinje, ne prolazi kroz naselja... Posve besmisleno, ako mene pitaš.
09.10.2024 | 12:49
smayoo kaže:
Iskreno, ja sam si upozorenja za kamere isključio


Btw, na svim autima proizvedenim nakon srpnja ove godine nije moguće trajno isključiti notifikaciju o prekoračenju dopuštene (tj. očitane brzine temeljem znakova ili općeg ograničenja brzine temeljem lokacije vozila) brzine. Možeš ugasiti, ali nakon svakog novog ciklusa starta motora se to opet po defaultu uključuje. To je uredba EU koja je to propisala. Tu tek do izražaja dođe sav besmisao naših ograničenja brzine (tj. zaostalih znakova od tko zna od kad) jer si defacto stalno u prekršaju i auto ti stalno pinga i blica ograničenje brzine na instrument ploči....
09.10.2024 | 21:19
To je točno, ali npr. u Toyoti RAV4 je to upozorenje vrlo tiho i diskretno. Nije baš da ometa.
12.10.2024 | 13:11
Djuro genijalac kaže:
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.



Kreće finale! Ineos Britania protiv Novog Zelanda!

12.10.2024 | 16:57
Kako piče!
12.10.2024 | 17:04
jura22 kaže:
Koliko je Waze azuran?
Ja nisam vidio u aplikaciji gdje mogu dodati kameru iki bar oznacito da je kamera.


IMG_0638.jpeg


"Polis". Ako nekoliko ljudi na istom mjestu označi "Polis", predbaciva ju automatski na Kameru ili na semafor kameru. Ako niko više na javlja "Polis" na istom mjestu, dođe ti poruku "Polis", i pitanje jeli još tu ili nije, nakon nekoliko vozača javi "nije" briše oznaku trajno.
Waze je najbolja navigacija! Po meni! Uvijek u metar ažurna.
12.10.2024 | 17:08
dpasaric kaže:
Kako piče!


Ludilo: pri vjetru od 10 - 12 čvorova hvataju skoro 50 čvorova!
Mislim da je Novi Zealand postigao 75 km/h u prvoj regati danas...
13.10.2024 | 08:37
Proučavao sve skupa. Posada ima osam članova. Dva su skippera (po jedan sa svake straen jedra, onaj s čije strane dolazi vjetar upravlja brodom). Dva su trimera (i opet, isti princip, svaki s po jedne strane...) koji zakreću jedra. Ovo je, po meni, vjerojatno kritična pozicija, važnija čak i od skippera. Naime, jedro je, kako se vidi na prijenosima, kruto da bi moglo održavati profil krila (kad se gleda odozgo) i tako ostvarivati uzgon okomito na svoju os, tj. prema naprijed. To je tajna brzine broda koji je brži od vjetra koji puše. Identičan princip kao i avionsko krilo, samo okrenuto za 90 stupnejva u odnosu na brod (kao da je na avionu usmjereno prema gore). Istovremeno, ovakva vrsta pogona omogoćuje da brod plovi defacto izravno u vjetar (najjači je uzgon vjetra prema naprijed, ali je i otpor zraka najveći pa ne vjerujem da u tim uvjetima postiže najveću brzinu).
Brod je opremljen s tri hidroplana koji ga izdižu iz vode i tako dramatično smanjuju otpor plovidbe kad se postigne neka kritična brzina, ajmo reći, glisiranja. Koliko sam uspio pohvatati, brod izranja već pri nekih 10-12 čvorova brzine.
I još imamo dodatna 4 člana posade. Ovo je najzanimljivije: to su cyclori tj. biciklisti (po dva sa svake strane). Njihov 'jedini' zadatak je da pedaliraju tijekom regate i proizvode - struju. Prosječno daju 300-njak watta snage svaki tijekom regate koja traje cca 20-30 minuta (ovisno i brzini vjetra tj plovidbe). Ta se struja koristi za sustave upravljanja brodom (kormilo, jedro i hidroplani). Pritom uočavate da brod plovi na samo dva hirdoplana kako bi se dodatno smanjio otpor plovidbe, a u ovisnosti o smjeru nastrujavanja vjetra na jedro se jedan izvlači iz vode. To rade električni aktuatori koji rade na struju koju proizvode ova četvorica ciklista.
Uz aktivnu površinu broda koja postoji, vjerujem da bi solarne ćelije po sunčanom danu mogle proizvoditi tih potrebnih 1-1.5 kW struje potrebnih za napajanje sustava broda i sad si samo zamišljam koliko bi takvom brodu trebalo da dojedri od Rijeke do Paga ili Silbe, recimo uz neki vjetar od 10-ak čvorova. Čisto ludilo, prolazio bi kraj glisera kao da (ne po)stoje....
13.10.2024 | 19:18
Odlučio sam napokon probati cjelogodišnje gume pa sam izbor sveo na tri modela, ima li tko osobnih iskustava sa njima? ... testove sam proučio sam no to su testovi ili svaki cigo svoga konja hvali

Continental AllSeasonContact 2
Goodyear Vector 4Seasons G3
Michelin Crossclimate 2
13.10.2024 | 19:36
Nije ti od pomoći, ali ja se i dalje držim ljetne-zimske kombinacije... Navodno su cjelogodišnje gume postale upotrebljive, ali nemam osobnih iskustava
13.10.2024 | 20:15
Djuro genijalac kaže:
Nije ti od pomoći, ali ja se i dalje držim ljetne-zimske kombinacije... Navodno su cjelogodišnje gume postale upotrebljive, ali nemam osobnih iskustava

Slažem se s tobom jer sam i ja tako zadnjih 25 godina no snijega je sve manje i manje, a i pomalo mi je tlaka ići tražiti set novih felgi i senzora, odnosno gdje otići i pogledati felge u živo?
14.10.2024 | 06:32
ovakva vrsta pogona omogoćuje da brod plovi defacto izravno u vjetar.

Nema broda, osim motornog koji plovi "defacto" izravno u vjetar. Trik je točku prividnog vjetra pomaknuti što bliže provi (pramac), bez gubitaka brzine. Oni moraju isto, kad ga prilijepe tvrdo na vjetar, pri prvom padanju brzine odmah padati s vjetra.
Soft wing jedra i oblik trupa su kod njih tako strimana i usklađena da točku prividnog vjetra mogu jedriti jako blizu provi s velikom brzinom u odnosu na dno.
16.10.2024 | 17:22


Dečki, ovo trebate pratiti... Kiwiji poveli 4-0 (plovi se tko prvi do 7 pobjeda), pa dan odmora, englezi malo podesili brod i danas udarili natrag i sad je 4-2!

Kakvi brodovi, kako to juri, ovo je čudesno!
16.10.2024 | 18:41
Djuro genijalac kaže:
Nije ti od pomoći, ali ja se i dalje držim ljetne-zimske kombinacije... Navodno su cjelogodišnje gume postale upotrebljive, ali nemam osobnih iskustava


Mozda sam staromodan ali i ja moram imati dva seta guma

Obicno imam dva seta kotaca, malo vece ljeti i mozda 2 incha manje u zimskoj varijanti. Pa samo stavim drugi set kada dodje vrijeme.

Na trenutacnom autu imam samo jedan set 18" kotaca, pa moram ici vulkanizeru koji mi prepakira gume na te felge. Usput ih balansira i eto...

Idem po planinama, skijam, vozim po BiH po snijegu. Nemam nekih problema, a uopce ne kupujem najbolje/najskuplje gume niti se nesto puno oko toga zamaram. Uvijek je neka srednja klasa i peglaj.
16.10.2024 | 18:49
Isto tako i ja, osim što ne kužim tu potrebu za dva seta felgi. Ja mijenjam gume 2x godišnje. Ako se stare nisu doderale, platim vulkanizeru da mi ih čuva do iduće sezone. Na privatnom autu imamo cjelogodišnje jer jednostavno premalo kilometara radimo godišnje. Kad bismo mijenjali ljetne i zimske, gume bi dotrajale od starosti, a ne bi se potrošile od kilometara.
16.10.2024 | 19:08
Odustao od cjelogodišnjih i danas kupio felge pa ću u idućih dva tjedna nabaviti TPMS ventile/senzore i odabrati zimske gume,... i slobodno recite da sam lud ali sve više me kopka isprobati Savu Eskimo SUV2, jako davno sam imao Eskimo S3 na Ibizi i bile su odlične po snijegu, na mokrom baš i ne ali su valjda za 10-15 godina malo napredovali

@Smayoo ti si praktičar i ne razumiješ kako je to kad sam zamijeniš setove kotača i čekaš da moment ključ napravi klik/bip, a onda poslije potrošiš cijelo poslijepodne na pranje skinutih felgi i zaštitu guma za vrijeme dok se ne koriste,... a i lijepo izgledaju na stalku u garaži dok se ne koriste
16.10.2024 | 19:57
U pravu si, ne razumijem.
16.10.2024 | 20:22
smayoo kaže:
U pravu si, ne razumijem.


Vidi se da nisi od onih koji skinute kotače očiste četikcom za zube i namažu glicerinom...
16.10.2024 | 20:27
Što četkicom,... štapićima za uši
16.10.2024 | 21:24
Đizs... Patite od užasnog viška vremena.
17.10.2024 | 11:26
Tuđi čovik neće nikad znati....


koje smirenje nudi lagani rad na vlastitom vozilu uz pretjerano čišćenje
20.10.2024 | 09:10
Ima tko iskustva s novi Dusterom i hibridnim motorom?
Meni se cini kad super omjer ulozeno dobiveno, pogotovo za drugi auto u obitelji, ali ako netko ima konkretnih iskustava i razmisljanja rado bih ih pročitao.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 2 minuta
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, m@xym, marioart, Riba, zoranowsky, Anonimci (365)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.46 Seconds

Provided by iJoomla SEO