Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


05.08.2023 | 19:47
Imam i closed cell vodootpornu spuzvu. Ona ide preko izolacijskog materijala, kao drugi layer na limu unutar vrata.

Plus skoro isto to na panelu. Valjda bude nekog rezultata. Javim uskoro dojmove.

Ne bih se usudio krov raskopati
05.08.2023 | 21:06
Da, tu je smještena bočna zračna zavjesa pa treba paziti. Ali, inače, samo skineš oblogu i to je to...
07.08.2023 | 13:16
Operacija zavrsena, pacijent nije podlegao

Naporno ali zanimljivo iskustvo. Trazi puno vremena i zivaca. Mislim da sam mogao dobiti 80% ucinka za 50% materijala i vremena, ali htio sam to napraviti najbolje sto moze. Cisto za test.

Nisam detaljno testirao niti mjerio db, ali auto je tise, tu nema govora. Isto tako glazba koja svira unutra se ne cuje vani kao ranije. Manje zvuk curi iz auta. Imam osjecaj da je nekako prijatnije razgovarati u voznji, ali mozda je to samo u mojoj glavi

Osjecaj kad se zatvore vrata je brutalan. Nema onog supljeg limenog zvuka, da vrata odjeknu prilikom zatvaranja. Samo se cuje THUMB.

Zvuk koji izlazi iz prednjih vrata je svijet za sebe u usporedbi sa tvornickim zadnjim zvucnicima. Prebacivao sam fader full front and back, pa se moze direktno usporediti. Pojacalo tvornicko je 4-kanalno (RMS 21W na 4Ohm po kanalu).

Ja sam stavio 100W RMS (3 Ohm) zvucnik i tu sam cini mi se malu glupost napravio. Da sam isao na neke zvucnike od 50W RMS, mogao bi ih ovaj tvornicki stereo optimalnije gurati.

Ali eto stavio sam 100W, jer sam htio imati dovoljno jake zvucnike ako bih ugradio pojacalo. Nisam se jos odlucio na taj korak. Primarni cilj mi je bio kvalitet zvuka, a ne sirova snaga.

Zvucnici koje tvornica ugradjuje su 20W, sto je idealno uskladjeno sa snagom samog pojacala. Medjutim kada pojacam na 25 recimo (od 30 max), tvornicki zvucnik klipuje, nema uopce basa, sve je izobliceno.

Dok ovaj aftermarket zvucnik se tek pokrene na 20 i preko Tocno se vidi da bi volio da prima jaci signal od onoga sto mu factory stereo moze dati. Cak i kada je max pojacano, nema izoblicenja i sve svira jasno (front fader).

Za sada cu ostaviti sve ovako pa cu vidjeti dal cu raditi i zadnja vrata, ili dodati neko malo pojacalo na ovaj front stage. Ili mozda minijaturni aktivni sub da popuni zvucnu sliku, pojma nemam jos uvijek.


1. Unutar vrata (po limu) sam polijepio vibro izolirajuci materijal. Isto kao sto je koristen i na panelu. Preko njega ide sloj neke spuzve (closed cell).


2. Vodonepropusnu membranu (obican bijeli stirpor) sam skinuo i tu glavnu supljinu na vratima sam zatvorio izolirajucim materijalom. Ideja je da se cijela vrata umrtve i ponasaju kao zvucna kutija.

Ne da mi da ubacim fotke. Entity too large, a jpg po 500kb
07.08.2023 | 14:25
drlovric kaže:
dodati neko malo pojacalo na ovaj front stage.


www.ronis.hr/auto-pojacalo-dls-cci4-4x50w/294736/product/

To ubaci i da vidiš tuluma.....

Precizniji opis na stranicama proizvođača: dls.se/product/cci4/

Ili, ako baš inzistiraš na stereo izvedbi (samo 2 kanala) onda pogledaj ovaj vintage Rockford Fosgate: www.njuskalo.hr/auto-zvucnici-pojacala/a...-2.6x-oglas-34159620

To je FANTASTIČNO pojačalo koje vrijedi zlata koliko je teško. Rabljeno, ali radi ko grom i zvuči fantastično.
07.08.2023 | 15:16
Ma ne bih bjezao od 2 kanalnog, cisto da samo pojacam ove aftermarket koji su 100W RMS (peak 200W).

U tom slucaju ne bih nadogradio zadnje zvucnike. Ukoliko odlucim zvucno tretirati i zadnja vrata, onda idu novi zvucnici umjesto tvornickog smeca. Kada vec skidam panel.

Tada mi 4 kanalno pojacalo ima vise smisla.

Imam ponudu za Focal ibus 2.1. Trazi covjek 75 eura. Smijesna cijena. I jedan u Sarajevu trazi 100e.

Aktivni sub sa pojacalom (2 x 55W) kombo. Ali nema ni jedan prodavatelj harnes kabele za PSA factory radio. I to je 50e, ali mislim da ne moze ni fizicki woofer stati ispod sjedista.
09.08.2023 | 11:43
Jedno pitanje o pojacalima...

Da li je snaga pojacala fiksna po izlaznom kanalu ili se distribuira dinamicki, ovisno o postavkama (front-back)?

Ako je npr izlazna snaga nekog tvornickog auto radija 4 x 25W, sto ce reci da svaki kanal ima svojih 25W na raspolaganju.

Ako ti fader stavis na FRONT i pojacas na MAX, da li prednji zvucnici sada dobiju 2 x 50W (jer zadnji kanali ne trose nikakvu snagu od ukupno dostupnih 100W) ili prednji dalje imaju samo svojih 2 x 25W?
09.08.2023 | 13:47
Koliko je meni poznato, kanali su u pravilu neovisni. Bar kod ovih old school pojačala koje ja koristim. Na njima postoji mogućnost premoštavanja pa onda dva kanala pretvoriš u jedan i umjesto 2x30 imaš 1x70 ili koliko watta (ovisno o pojačalu). Tako od četverokanalnog pojačala možeš dobit 3 kanala; 2 u stereu za prednje zvučnike, a stražnje spojene za subwoofer (jedan kanal). Još jedan od razloga zašto preporučam 4 kanalno pojačalo.
Tvornički ugrađena pojačala i head unitiy nemaju tu mogućnost. Bar ja nisam naišao ni na jedan slučaj da bi to bilo moguće.
15.08.2023 | 13:08
Lovrić nije metnul slike dampiranja, pa ja uskačem.... Naime, lakiral sam cijeli auto, a više nema za nabaviti onih folija koje odvajaju 'mokri' dio auta od kabine pa sam to zatvoril Dynamatom. Auto je već prije tretiran Dynamatom klasično, po vanjskim limovima, krov uključujući i oblogama vrata.
Sad sam dodal u gepek i zatvoril ove otvore da se kabina izolira od vlage. Svaki je auto tvornički tretiran nekom bitumenskom vrstom prigušnog materijala. Tu se vidi također: ovo što je sasvim crno je tvornički ugrađeno, ostalo je moj dodatak. Jasno, tvornica teži tome da ispuni minimalistički zahtjev uz minimalan utrošak materijala i vremena, kad radiš sebi, možeš biti slobodniji u korištenju damping materijala i to se osjeti. Lovrić nisi gluh, nego je auto nakon tvojeg zahvata tiši.

Slika8.jpeg


Slika6.jpeg


Tepih na mjestu (tepih, obloge i tapicirung prtljažnika sam opral tekućom vodom, pa dobro iščetkal uz krem sapun i četkom na bormašini..)

Slika4.jpeg


Pojačalo koje koristim: Rockford Fosgate 4.6X; nominalno 4x30 watta po kanalu, u stvarnosti cca 4x50 W.

Slika9.jpeg


Kabina nakon sastavljanja

Slika1.jpeg


I konačno, auto nakon pranja i voskanja; bolje od ovog ne ide

Slika2.jpeg


Slika3.jpeg


PS: Ako nekog zanima, imam slike pranja obloga...
15.08.2023 | 17:05
Za sada sam zavrsio prednja vrata. Meni je primarno bilo da imam kvalitetniji zvuk, a tisina je samo bonus

Jutros sam narucio zadnje zvucnike i opet onaj CTK set za 2 vrata. Plus jos nesto sitno close cell spuzve na komad.

Iz prve kutije mi je ostalo nesto bitumenskog materijala, pa ako ostane i iz ove nove onda mogu tretirati jos jedan dio auta.

Dvoumim se izmedju prostora u prtljazniku gdje stoji rezervni tocak ili poklopca iznad motora.

CTK mi se pokazao odlican. Vjerojatno nije u rangu Dynamita ali je odlican bang za buck

Ne volim Slovence nesto posebno, al kod ovih rado kupujem

www.supersound.si/kategorija-izdelka/mon...zolacija-avtomobila/
15.08.2023 | 17:07
Djuri jesi li lijepio neki foam preko ovog anti vibracijskog sloja?
15.08.2023 | 18:18
Na vanjski lim i na oblogu vrata jesam. Prvo Dynamat, i onda preko closed cell foam na unutrašnju stijenku vanjskog lima vrata i bočnih stranica. Na krov sam stavio običnu samoljepljivu spužvu, jer tu ne dolazi vlaga i da mogu oblogu krova bez problema stisnuti natrag na mjesto.
15.08.2023 | 18:23
drlovric kaže:
CTK mi se pokazao odlican. Vjerojatno nije u rangu Dynamita ali je odlican bang za buck

Ne volim Slovence nesto posebno, al kod ovih rado kupujem

www.supersound.si/kategorija-izdelka/mon...zolacija-avtomobila/


Sve je dobro. Samo je pitanje cijene. Ja sam pumu oblijepio STP-om kojeg sam nabavio jako povoljno.

Inače ja kupujem tu: www.ronis.hr/damping-vozila/22/
15.08.2023 | 19:33
Ja koliko sam skuzio koncept, da bi imalo efekta moraju ici oba sloja.

Gumirani da masom absorbira vibracije i sprijeci rezonancije, a spuzvasti sloj da upija zvuk i prigusi buku.

Kada sam skinuo oplate, tek onda sam shvatio koliko u vratima ima prostora. Velika zapremina.

Zao mi bi sto sam lijepio 6 ili 8mm spuzvu preko bitumena, a ima prostora.

Komotno sam mogao one 2-3cm piramidalnog oblika. Ali tesko mi je nesto kvalitetno nabaviti to u BiH pa sam ugradio sto imam. Nisam htio riskirati da mi se odlijepi pa zapusi odvodne kanale u vratima.

Donji dio vrata, ispod ruba spustenog stakla je ogromna rupa. Tu mozes staviti bas debelo a vjerujem da dosta buke ulazi bas odatle.

Da me ne zezaju one kopce koje picaju, ja bi ponovno skinuo i prednje pa dodao jos izolacije pri dnu vrata. To uopce nije neka masa, lagano skroz.
15.08.2023 | 19:54
Ne smiješ pretjerati. Vodi računa da se tud voda slijeva dolje do onih drenažnih otvora i ne želiš da ti voda stoji u vratima, nego da odmah ode van. Svaki lim koji vibrira radi buku i to smiruješ bitumenom koji dodaje masu svemu pa je onda inercija sustava veća tj. manja je amplituda pomaka za istu uzbudu. Bitumen je ključan; spužva pomaže, ali bitumen je bitniji.
15.08.2023 | 21:40
Prije P3008 sam vozio Opel Insignia. Jako tih auto, odlicno izoliran od buke.

Jednom prilikom sam cistio prtljaznik i povadio sve tepihe vani, do lima.

Sjecam se da je na mjestu gdje stoji rezervni tocak sve bilo (ispod tepiha) oblozeno nekom debelom tkaninom. Kao gruba vlaknasta spuzva, debela sigurno 2-3 cm. Nije uopce gumirano nego vlaknasto. Pojma nemam koji je to materijal.

Ako ne budem imao to u mom prtljazniku, pokusat cu uzeti sa auto otpada sa nekog auta i staviti preko bitumena, koji ce ici samo na potrebna mjesta.

Pojma nemam koliko ucinkovito ali ne vjerujem da moze naskoditi. Tesko je 1kg mozda za cijelu povrsinu.
21.08.2023 | 07:47
Ako vam je promaklo, Nevera na Nürburgringu!



Za naježiti se kako to izgleda, kao iz nekog SF filma!
21.08.2023 | 08:48
Kako to misliš? Pa to je fuj električni auto.
21.08.2023 | 09:13
smayoo kaže:
Kako to misliš? Pa to je fuj električni auto.


Da, "auto" od 2 milijuna eura. Vjerujem da onaj tko ima za takav auto ima i kuću s dvorištem ili garažom gdje ga može puniti.
21.08.2023 | 10:13
Sve je to OK, ali što je s užitkom vožnje, osjećajem na mjenjaču, zvukom turaže, smr... pardon... mirisom benzina...?
21.08.2023 | 10:34
To svakako nedostaje na takvom autu, ali on dojmi na drugi, SF način!

Znam da će moj idući auto svakako opet biti klasičan, čak niti hibrid.
21.08.2023 | 10:56
Naravno da ne hibrid. To je baš čista pušiona. Prijelazno rješenje u koje nitko ne vjeruje.
21.08.2023 | 20:35
Meni bi hibrid sa autonomijom 150km i dizelskim agregatom bio idealan spoj

Medjutim ovi danasnji hibridi obecavaju 40-50, isporucuju 20-30km sto je bas smijesno.
21.08.2023 | 20:36
dpasaric kaže:
Ako vam je promaklo, Nevera na Nürburgringu!



Za naježiti se kako to izgleda, kao iz nekog SF filma!


youtu.be/sF9xYtouZjY
21.08.2023 | 20:39
drlovric kaže:
dpasaric kaže:
Ako vam je promaklo, Nevera na Nürburgringu!



Za naježiti se kako to izgleda, kao iz nekog SF filma!


youtu.be/sF9xYtouZjY


21.08.2023 | 21:00
Elektricni auti su svjetska prevara.
21.08.2023 | 21:21
jura22 kaže:
Elektricni auti su svjetska prevara.


To se 100% slažem. Električni auti za mase su prevara, niti su ekološki, niti su održivi, niti opravdavaju svoju (pre)skupu cijenu.

Mene Nevera oduševljava kao tehnološko dostignuće, kao komad tehnologije koji pokazuje što je moguće, a na kraju krajeva i kao nešto iz Hrvatske što je potpuno nevjerojatno i predobro za ovu našu malu ludu državu.
21.08.2023 | 22:00
dpasaric kaže:
jura22 kaže:
Elektricni auti su svjetska prevara.


To se 100% slažem. Električni auti za mase su prevara, niti su ekološki, niti su održivi, niti opravdavaju svoju (pre)skupu cijenu.


Samo ponavljate kao papige, sve uz izmišljene "argumente", bez i jednog čvrstog inženjerskog argumenta. Reciklirate copy-paste dosjetke iz petparačkih auto medija.
21.08.2023 | 23:39
smayoo kaže:
dpasaric kaže:
jura22 kaže:
Elektricni auti su svjetska prevara.


To se 100% slažem. Električni auti za mase su prevara, niti su ekološki, niti su održivi, niti opravdavaju svoju (pre)skupu cijenu.


Samo ponavljate kao papige, sve uz izmišljene "argumente", bez i jednog čvrstog inženjerskog argumenta. Reciklirate copy-paste dosjetke iz petparačkih auto medija.


Ma vraga! Gdje ćeš bolji argument od "narodskog" argumenta "Nema to men' računice!". Da imaju smisla i da je isplativo, ljudi bi ih kupovali. Ovako ih kupuje elita i poneki entuzijast. Prosječnom građaninu elektromobil je još uvijek neisplativ i nemoguć za korištenje ako ne živi van urbanog centra u vlastitoj kući.

Niti ne moramo ulaziti u to je li ekološka priča s litijem održiva i smislena, a da ne pričam gdje smo od toga da bi struja za punjenje tih automobila trebala biti super-jeftina i iz samoobnovljivih izvora - ili barem iz nuklearnih, a ne ovo što se događa danas... ono kada u jednoj "naprednoj" Njemačkoj ugase nuklearke, dime ugljen, a istovremeno subvencioniraju elektromobile.

Elektromobili tehnološki jesu budućnost, ali ona treba doći polako, evolucijski, postepeno s razvojem izvora energije, elektromreže i urbane infrastrukture za punjenje + suvisao i jeftin način zbrinjavanja i reciklaže baterija.
22.08.2023 | 06:37
Inzenjerski?
Na svijetu ima oko 1 milijardu auta i neka samo 5% prijedje na struju, to je 50 miliona auta i neka svaki ima 50kWH bateriju koja je sostatna za 3,5 dana voznje, taj auto treba 100kWh tjedno ili 5200kWh godisnje pa broj auta i dojde se na 260 TWh godisnje.
To bi znacilo da treba 50 NE Krsko izgraditi.

Nadalje, ako ukinu dizel aute, taj postotak bude i veci.
22.08.2023 | 07:46
dpasaric kaže:
smayoo kaže:
dpasaric kaže:
jura22 kaže:
Elektricni auti su svjetska prevara.


To se 100% slažem. Električni auti za mase su prevara, niti su ekološki, niti su održivi, niti opravdavaju svoju (pre)skupu cijenu.


Samo ponavljate kao papige, sve uz izmišljene "argumente", bez i jednog čvrstog inženjerskog argumenta. Reciklirate copy-paste dosjetke iz petparačkih auto medija.


Ma vraga! Gdje ćeš bolji argument od "narodskog" argumenta "Nema to men' računice!". Da imaju smisla i da je isplativo, ljudi bi ih kupovali. Ovako ih kupuje elita i poneki entuzijast. Prosječnom građaninu elektromobil je još uvijek neisplativ i nemoguć za korištenje ako ne živi van urbanog centra u vlastitoj kući.

Niti ne moramo ulaziti u to je li ekološka priča s litijem održiva i smislena, a da ne pričam gdje smo od toga da bi struja za punjenje tih automobila trebala biti super-jeftina i iz samoobnovljivih izvora - ili barem iz nuklearnih, a ne ovo što se događa danas... ono kada u jednoj "naprednoj" Njemačkoj ugase nuklearke, dime ugljen, a istovremeno subvencioniraju elektromobile.

Elektromobili tehnološki jesu budućnost, ali ona treba doći polako, evolucijski, postepeno s razvojem izvora energije, elektromreže i urbane infrastrukture za punjenje + suvisao i jeftin način zbrinjavanja i reciklaže baterija.


To što u ovom trenutku električni auto nema računice prosječnom korisniku (slažem se, nema), nije nikakav argument koji bi išao u prilog tvojoj tvrdnji da električni auti nisu ekološki, niti održivi. Itekako su održivi, i ekološki, puno više od sadašnjih, baziranih na motorima s unutarnjim izgaranjem, što je tehnologija iz 19. stoljeća.

Čak i da se 100% energije za električne aute proizvodi u najprljavijim ćumurušama, i dalje je ukupno zagađenje čađom, sumpornim i dušičnim oksidima višestruko manje općenito, a najmanje 20 (DVADESET) puta manje u velikim gradovima. A zagađenje slobodnim ugljikovodicima je beskonačno puta manje jer niti jedna termoelektrana ne ispušta slobodne ugljikovodike, a kamoli u tolikoj količini u kojoj ih ispušta svaki benzinski motor (pa i najmoderniji).

O litiju ne bih više, to je isto uvijek jedna te ista reciklirana rečenica. U tom smislu, evo ti samo dvije stvari: Deepwater Horizon i Exxon Valdez. Posljedice tih sranja neće NIKADA biti sanirane. E, sad to pomnoži s 200, jer toliko je ukupni ekološki impact *SAMO OD INCIDENATA* u naftnim i petrokemijskim postrojenjima i tankerima globalno.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 11 sati
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?
  • Bertone: Imaš pravo, M$ Office na PC-u i W11 piše što korisnik stisne na tipkovnici, dok na MBP i MacOS-u isti taj office radi na misli korisnika :D
  • drpongrac23: Mješate RAM i takt CPU na PC-u i na Mac-u. Dva potpuno različita OS-a koji iskoristavaju resurse na potpuno drugačiji način. Mac je Mac, a PCje PC.
  • Bertone: ??
  • drpongrac23: Mješate RAM 8

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Riba, skunic, VanjusOS, Zoki, zoranowsky, Anonimci (320)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.73 Seconds

Provided by iJoomla SEO