Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


18.05.2022 | 05:40
Bertone kaže:
E jbg sad, aj prevedi kaj vele jer ne znam njemački


ništa posebno, samo da je njemačka dala dozvolu za prometovanje autonomnog auta od mercedesa u javnom prometu. Ne radi još po lošim vremenskim uvjetima i van zaszoja i do max 60 km/h.
To doslovno znači da kad uletiš u zastoj upališ to i izvadiš knjigu i čitaš, a murija ti ne može ništa, jer su to dozvolili zakonom.
Jedino ne smiješ spavati, jer moraš u svakom momentu moći preuzeti komandu. Ovo je u glavnom moguće jer je mercedes preuzeo odgovornost (kao vozač) za vrijeme kad se vozilo kreće upravljano njihovim kamerama, računalima i algoritmima. To je skroz novi pravni moment. Ne samo u auto industriji nego i općenito. Ovo prvi je put da je mašina odgovorna za posljedice svog djelovanja.
To će se sigurno proširiti i na druge segmente.
Ovaj mercedes košta 170.000 €, ali u seriji je.
18.05.2022 | 07:03
Nije valjda da se softver oslanja samo na kamere? OK je to dok su dobri uvjeti vidljivosti, ali bez LIDAR-a nema prave autonomije. A, ako ima LIDAR na sve 4 strane, sigurniji je od najboljeg profesionalnog vozača u svemiru. Naravno, ako je softver bez bugova.
18.05.2022 | 07:53
Kad se sjetim njihovih elektroničkih kočnica prije 15-ak godina, zazebe me oko srca. Potom je tu fijasko sa sustavom autonomnog kočenja (na testu Auto Bilda se S-klasa zabila u drugu parkiranu)... Pa sam skeptičan i prema ovom. Da, konzerva sam
18.05.2022 | 07:57
tino1 kaže:
Ovo je u glavnom moguće jer je mercedes preuzeo odgovornost (kao vozač) za vrijeme kad se vozilo kreće upravljano njihovim kamerama, računalima i algoritmima. To je skroz novi pravni moment. Ne samo u auto industriji nego i općenito. Ovo prvi je put da je mašina odgovorna za posljedice svog djelovanja.


Da mi je vidjeti njihovu korporativnu policu osiguranja od odgovornosti! Vjerojatno kod Allianza (BTW, Blizanci su bili osigurani kod Allianza; kad ih je AlQaida srušila, Allianz skoro otišao na bubanj zbog isplate odštete), ali sigurno je udruženi jamac i Bosch/Continental; tko je već dobavljač opreme. Baš bi me zanimala mala slova koja definiraju sve do kraja...
U jedno sam siguran: ovo je svenjemački pothvat i zato stvar vrijedi samo na teritoriju Dojčlanda
18.05.2022 | 09:59
tino1 kaže:
To je skroz novi pravni moment. Ne samo u auto industriji nego i općenito. Ovo prvi je put da je mašina odgovorna za posljedice svog djelovanja.


Ne može stvar (automobil) biti odgovorna, nego samo fizička ili pravna osoba.
U ovom slučaju to je ovo drugo, tj. proizvođač automobila.

To je i bilo za očekivati, i takav sustav će vjerojatno uspostaviti i ostali proizvođači.
Iako će u ovom prijelaznom periodu (dok svi automobili na cestama ne budu samovozeći) biti dosta problema, jer je vozač od krvi i mesa, za volanom, nepredvidiva prepreka za bio koji kompjuter.
18.05.2022 | 11:39
Kažu oni da može sve i po magli i po kiši, ali Tü√ je dozvolio samo na vidljivost i 60 km/h i u zastoju. Kad izađe iz zastoja, upozorava ga da preuzme kontrolu.
A ovo sa odgovornošću je i meni malo labavo, ali ja mislim da je to samo početak i da svi mole boga da Benz ne slomi neki kamion pun goriva, barem ne dok je u Auto modu. Jer ne žele vidjeti kako vješto se osiguranja izvlače.
09.06.2022 | 18:01
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:

Da, sve stock. I ECU, i motor.


Nice, sad si miran do penzije


Kaj onda, sad da odem u penziju?

D15Z6.jpg


Ovako je bilo. D15Z6, orkuglih 300 tkm, ide i nije rastrošan, ali troši ulje. Zasluga je to prijašnjeg vlasnika koji je na njega nataknul gljivu da se motor dere, a kak je furt bil na nekim ribičijama, auto je bil pun pijeska iznutra, a to znači da se i motor nagutal pijeska... Elem, bilo je to 114 starih konja koji su neki pomrli, a neki se razbježali s vremenom...

A ovako je sad: nanovo složen B16A2.

B16A2.jpg


Oštro će oko primjetiti da servopumpa nije fiksirana, jer ne paše na ovaj motor. Čekam da mi stigne pumpa od integre Type R koja paše na ovaj motor i lajtung paše na letvu volana. A kad mi bude baš jako dosadno, onda budem sve presložil na elektrohidrauličnu servopumpu od toyote MR2. To bude odnijelo cca 0,5 l/100 km i donijelo još cca 3-4 KS vršne snage na radilici... Motor ima nominalno 160 KS pri 8000/min, zavrti se do 8200-8300/min pa mi sad ne paše instrument ploča (brojač okretaja ide do 8000, crveno počinje na 6750/min) i u potrazi sam za onom od integre type R...
09.06.2022 | 19:09
Svaka čast na trudu i urednosti!

Zadnji auto koji sam vrtio na tim okretajima je bio stari Suzuki Swift od frenda!

Baš je lijepo vidjeti kada netko ovako brine o starom autu, to je ujedno i najekološkiji mogući pristup - voziti i održavati stariji auto što duže. A ove generacije Hondi su bile baš dobre i dugovječne.
09.06.2022 | 19:19
Evo i kod mene se radi: saniraju se oštećenja na kolonama (pragovi), dio je stradao od nestručnog podizanja dizalicom, nešto od životnog vijeka u Belgiji i Sloveniji, a jedan dio sam i ja oštetio kada sam nasjeo na iskrivljeni stupić.



Popravak je nezgodan i kompliciran - mora se uzdužno rezati karoserija i tada se vare nove kolone (koje je vrlo teško nabaviti jer se više ne proizvode kao rezervni dio). No, to su situacije na koje vlasnik mora biti spreman kada vozi 18 godina star auto. Opet, nije mi žao spasiti je i voziti i dalje.
09.06.2022 | 19:52
Bravo. Nego, nemaš nekog limara da ti to napravi na licu mjesta? Ako je ovo teško nabaviti, netko sa savijačicom lima to napiga... I još metneš deblji lim, recimo 1.5 mm ili deblje i onda si miran...
09.06.2022 | 19:55
Djuro genijalac kaže:

Kaj onda, sad da odem u penziju?


Naravno, pa šteta je da stoji parkiran, treba to sad voziti dok te još refleksi i oči služe

Djuro genijalac kaže:
A ovako je sad: nanovo složen B16A2.

B16A2.jpg

...


Fali ti čep na hladnjaku, a nama ni antifriza

Sad ozbiljno, lijepo si ti to ugurao u motorni prostor.
09.06.2022 | 20:03
Kad smo već u temi o autima, ste znali da je Jony Ive prošle godine sklopio poslovni ugovor sa obitelji Agnelli (Ferrari)?

Link: www.exor.com/press-releases/2021-09-27/e...creative-partnership
09.06.2022 | 21:05
Djuro genijalac kaže:
Bravo. Nego, nemaš nekog limara da ti to napravi na licu mjesta? Ako je ovo teško nabaviti, netko sa savijačicom lima to napiga... I još metneš deblji lim, recimo 1.5 mm ili deblje i onda si miran...


Ovo mi i radi limar profesionalac, voditelj radione u jednom velikom brendu. Ne može se napraviti na savijačici (to smo mi i mi na prvu pomislili) jer su kolone kod GT nepravilne i dizajnirane u kalupu, nisu profil koji samo teče. Takvu "zamjenu za nuždu" prodaju Poljaci za neku siću, ali to me ne zanima, auto mora zadržati originalni dizajn. Te kolone na GT i stradaju jer su toliko duboke, nikada nije postojao neki dodatni kit za nju, kao npr. za GTV - jer jednostavno nema potrebe.
09.06.2022 | 21:06
Bertone kaže:
Kad smo već u temi o autima, ste znali da je Jony Ive prošle godine sklopio poslovni ugovor sa obitelji Agnelli (Ferrari)?

Link: www.exor.com/press-releases/2021-09-27/e...creative-partnership


Joj čitao sam o tome, bio je kratak članak u Mac Lifeu mislim.
12.06.2022 | 11:08
Nakon Osrama i Philips izbacio LED žarulje u H4 i H7 izvedbama koje su i homologirane za neka vozila i smiju se koristiti kao zamjena za halogen!

www.philips.de/c-e/au/autolampen/scheinw...non-pro6000-led.html
12.06.2022 | 14:12
Sada će ispasti da se opet hvalim, ali *osobno* poznajem čovjeka koji ih je homologirao, radi u TUV-u, donio je meni i frendu testne primjerke još prošlo ljeto. Vidimo se svake godine jer je auto entuzijast i ima 12 Alfi + Morgana. On ih instalirao u svoj Spider 3.2 i kaže da su mu se odlično pokazale.

No, kakvi smo znatiželjni - Išli smo ih još tada isprobati u jednom faru koji imamo samo za testove i guess what? Rade čak nešto slabije od malo skupljih kineskih, vjerojatno imaju nametnuto neko ograničenje, a možda su samo škrti i koriste slabije elemente. Rez je jednako oštar kod Philipsa i kineskih brendova, nema razlike. Osim što je Philips x 10 veće cijene.

Super je što se to konačno dogodilo jer se sada na tehničkom može igrati na tu kartu - "imam Philips LED, homologirano je".

Nisu svi auti na listi podržanih, ali dobar dio je. Meni je samo bitno da je on dodao 916 na listu jer to i sam vozi, tako da sam cool ako se ikada odlučim na tu opciju.
12.06.2022 | 14:18
dpasaric kaže:
No, kakvi smo znatiželjni - Išli smo ih još tada isprobati u jednom faru koji imamo samo za testove i guess what? Rade čak nešto slabije od malo skupljih kineskih, vjerojatno imaju nametnuto neko ograničenje


Je, pa da bi ih mogao homologirati ne smiju blještati...


dpasaric kaže:
a možda su samo škrti i koriste slabije elemente. Rez je jednako oštar kod Philipsa i kineskih brendova, nema razlike. Osim što je Philips x 10 veće cijene


I ima papire, to je dosta bitno, ne?
12.06.2022 | 17:42
Ma nije baš tako jednostavno; pričali smo mi dugo o tome jer nas svu trojicu to jako zanima, a pogotovo mog kolegu inženjera koji se time bavi godinama i eksperimentira s raznim setovima u praksi. Zezam ga da bi mogao otvoriti YT kanal s tim iskustvima. U mom tunelu garaže (veći tunel koji vodi do osobnih garaža) smo iscrtali i granične linije za snopove svjetla prema standardima našeg tehničkog pregleda i tamo uvijek provjerimo svaku kombinaciju koju izvedemo na nekom našem automobilu. Niti jednom nije neki "pao" na tehničkoj provjeri.

Žarulja "bliješti" ako svjetlo dođe tamo gdje ne smije, a dok je svjetlo jako, ali ne smeta drugom vozaču, sve je ok. Tu su najdalje otišli auti zadnje generacije s laserskim svjetlima i računalom koje gasi snop samo tamo gdje može smetati drugom vozaču.

Kod automobila bez leće stvar je zeznuta jer i mali pomak žarišta žarulje u samom reflektoru može raspršiti snop i to je ta situacija kada "bliješti". Noćna mora su razne jeftine LED žarulje s više elemenata, one nikada nemaju ispravno žarište i trebalo bi ih zabraniti - osim ako idu u leću. Leća je sama po sebi sigurnosni element jer onemogućuje da svjetlo završi gdje ne treba.

Svaka stanica za tehnički pregled po zakonu ima regloskop (članak 10, stavak 4 Pravilnika o tehničkom pregledu vozila) i svjetlomjer (članak 10, stavak 5). Prvi provjerava podešenost snopa, a drugi jačinu svjetla. Na tehničkom se na taj način provjeravaju oborena, duga i maglenke. Zanimljivo, ali po samom Pravilniku, izuzev podešenosti snopa, snagu u lumenima se rutinski ne provjerava u stanici mjerenjem već samo "subjektivnom ocjenom nadzornika". To se vjerojatno ne radi jer se podrazumijeva da se koristi homologirani svjetleći element, a homologirano je izmjereno da je ok po svim parametrima. Koliko sam čitao pravilinke, uglavnom su fokusirani da snaga ne smije biti ispod neke granice, a nije problem gornja granica ako je sama geomterija ispravna.

Za te Philipsove koje su dobile homologaciju našli smo IDENTIČNE kineske i s doslovnom istim LED elementom, razlika je samo u "Philips" pečatu na plastici. Oni tu svoju homologaciju naplaćuju x 10. Netko će reći da je to ok, a ja kažem da je to ekstraprofit birokratskih parazita i pohlepne koporacije. Da je skuplje 30%, to bi imalo smisla, ali ovo je reket.

Zanimljivo je pročitati i Službeni list Europske unije koji definira uvjete homologacije svjetala. Gledaju se kutevi, snaga i boja svjetla u K.

Zaključak je ovaj: ista LED žarulja može davati vrlo različite rezultate u različitom faru, sa strane proizvođača je cilj homologirati svoj proizvod za što više modela vozila. Ako je neko vozilo "na rubu", lakše im je malo smanjiti snagu pa da ne izađu iz tražene geometrije zbog "šlampavog fara". Ako je far odličan i daje jasan oštar rez - ili se korsiti leća, onda to zapravo nije bitno i sasvim je sigurno koristiti kinesku zamjenu (zapravo je to original, ali bez homologacije) po 10 x manjoj cijeni. Naravno, NIKADA ne treba staviti na auto žarulje bez provjere geometrije i oštrine reza samog snopa. Ako je snop dobro podešen i rez oštar, snaga nije problem.
13.06.2022 | 08:44
Uf, ovo baš jako zaudara, da ne velim, smrdi...

fortune.com/2022/06/10/elon-musk-tesla-n...ous-fsd-fatal-probe/
14.06.2022 | 09:04
Could flat tyres soon be a thing of the past? www.bbc.co.uk/news/business-61644033
14.06.2022 | 09:12
smayoo kaže:
Could flat tyres soon be a thing of the past? www.bbc.co.uk/news/business-61644033


A kako misle srediti problem blata, prljavštine i kamenja koje bi se našlo unutar gume i razbalansiralo kotač?!
14.06.2022 | 09:30
Ako si pročitao članak, vidio si da još rješavaju razne probleme. Načelno, rekao bih da je to kotač za zapadnjačke ceste. Savršeno poravnat asfalt, u svim osima.
14.06.2022 | 10:46
Prije par tjedana sam si priuštio igračku o kojoj sam maštao od faksa Sad su mi napokon jasne priče o autima koji vlasnike/vozače tjeraju da vikendom ustaju u 6:30 i odu se voziti po brdima.

Jedini problem - ljestvica užitka u vožnji je dignuta tako visoko da mislim da će trebati nešto stvarno posebno da me opet impresionira.





14.06.2022 | 10:55
Možda previše privatno pitanje, ali kaj radi rola toalet papira u autu? ..., mislim nepotrebno povećava masu auta isto kao i privjesci na ključevima

Što se tiče Elisea, kapa dolje na izboru vozilice
14.06.2022 | 11:29
Bertone kaže:
Možda previše privatno pitanje, ali kaj radi rola toalet papira u autu?


Fotka je s oglasa od starog vlasnika, ali taman sam mislil da bude to pitanje Stavil sam ju jer se super vidi koliko je auto gol.

Ovo je c/p s drugog foruma nakon prve dulje vožnje:

Bome jesam. Ovo mi je bila prva vožnja van grada i stvarno nije lako opisati dojmove. Možda da krenem s nekoliko nedostataka koje sam primijetio. Prvi i najveći je mjenjač. Osim šaltanja 3-4, sve ostale brzine i posebno rikverc su neprecizni. Srećom, 3-4 se najviše koriste i fino se šaltaju. Auto nije neudoban, ali je ekstremno bučan. Posebno hladan, motor je neuglađen i za pojmove 4-cilindarskih motora. Kad se zagrije bude bolje, ali to je i dalje daleko od velike većine drugih 4-cil motora koje sam imao prilike voziti. Konačno, bilo bi divno da je naslon sjedala malo okomitije postavljen. Ovako se svako malo moram naginjati naprijed kroz zavoje

E sad, pozitivne stvari. Dojam brzine. Apsolutna najbolja stvar na autu (i najveća tlaka za dulje ture) je da je dojam da se vozi daleko brže nego to doista je. Sa spuštenim krovom, brzine iznad 80 su luđački glasne. voziti kroz zavoje sa 50-70 ostavlja dojam jurnjave. Dva primjera. Na potezu Možđenec - Sudovec možda stotinjak metara ispred mene vozio kamion. I ufuram se ja u vožnju i skužim da skoro uopće ne dostižem kamion Drugo, na dionici Novi Marof - Varaždin sam se uredno sklonio u sporu traku da me preteknu. Jednostavno nema nikakve potrebe juriti, iskustvo i gušt vožnje je tu i kod posve legalnih i sigurnih brzina. Pisalo se dosta o tome na forumu zadnjih godina, kako je problem s novim autima da ih treba gaziti daleko iznad dopuštenih i sigurnih razina da se gušta. Ovo je potpuna suprotnost.

Jednom sam ga danas rastegnuo kroz 1-2-3 do 120km/h i osjeti se da je auto objektivno brz, u rangu nekih 6s do 100. Ali više od toga, gušt je koliko je elastičan. I u 3. i u 4. brzini uredno povuče od 1000 okretaja, a međuubrzanja su u rangu E36 M3 3.0. Nakon početnog šoka, kočnice bez serva su čisti blagoslov. Jednostavno još nisam vozio auto u kojem se sila kočenja tako jednostavno i precizno može dozirati. Treba ozbiljniji pritisak, ali meni savršeno odgovara. Bez obzira na silu, još nisam došao u situaciju da kočnice blokiraju. Jedna stvar za koju nisam siguran je koliko moj stil vožnje s kočenjem duboko u zavoj ima smisla kod auta sa središnjim motorom i kad mogu očekivati da mi pobjegne rasterećeni zadnji kraj :

Amortiziranje na neravninama čak i bolje od očekivanog, volan perfekran i opsegom i debljinom, i otporom, baš sve. E sad izrada... ako gledaš današnje aute - katastrofa. Ako gledamo da je auto star 20 godina - ok. Ako gledamo da je riječ o 20g starom auto, praktično ručno rađenom, s fokusom na što manju masu - fakat se nemam na kaj žaliti. Bilo bi OK da ima sat, cajger vanjske temperature i jebena sjenila za sunce, ali nema
14.06.2022 | 12:19
Bravo za elise. Kaj se tiče mjenjača, to bi trebali istražiti. Sjećam se opela GT (isti vrag, samo ružniji i s većim motorom), mjenjač nije bio najbolji na svijetu, ali je bio dovoljno upotrebljiv da ne bude smetnja.
Najbitniji dodatak je bila krema za sunčanje. Sunce te, kao i na brodu, opali, jer ti je ugodno i zgoriš ko odojak u dva sata...

Bravo za lotus!
  • kupus
  • Posjetitelj
14.06.2022 | 17:59
Samo mali ispravak, opel speedster i lotus elise 2 su "isti" modeli, opel gt je već drugi model. Meni je dizajn odličan na oba, speedster je malo transformerast, ali i to je ok.

en.wikipedia.org/wiki/Opel_GT

Korisniče, dobar izbor! Nisu loše ni one sedmice iz galerije
14.06.2022 | 18:19
Covjek prepakirao cijeli motor u autu

Ja kupio aktivni bas zvucnik i kada sam vidio da moram provuci kabel CAK cijelom duljinom auta, odustanem od operacije. Eno ga negdje u garazi kupi prasinu. Skupa sa kabelima
14.06.2022 | 19:44
kupus kaže:
Samo mali ispravak, opel speedster i lotus elise 2 su "isti" modeli, opel gt je već drugi model. Meni je dizajn odličan na oba, speedster je malo transformerast, ali i to je ok.

en.wikipedia.org/wiki/Opel_GT

Korisniče, dobar izbor! Nisu loše ni one sedmice iz galerije


U pravu si moj, bad, starim i sve lošije pamtim. Ali da, bil je u pitanju speedster, sigurno. Tank 34 litre..
14.06.2022 | 20:24
korisnik kaže:
Prije par tjedana sam si priuštio igračku o kojoj sam maštao od faksa Sad su mi napokon jasne priče o autima koji vlasnike/vozače tjeraju da vikendom ustaju u 6:30 i odu se voziti po brdima.


Čestitam, ovo je pravi vozački auto i užitak je zajamčen!

Inače, na Krku smo imali jednu Lotus preradu s Kawasakijevim motorom za drag race, to je bila dosta luda kombinacija, ali ne znam kako je to na kraju završilo.

Gdje ćeš servisirati Lotus?

Znatiželjan sam zašto Lotus, a ne Alfa 4C, što je presudilo?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 8 sati
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

eustacebagge, Riba, rkoren5, robee, tino1, Anonimci (606)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.36 Seconds

Provided by iJoomla SEO