Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


18.05.2022 | 05:40
Bertone kaže:
E jbg sad, aj prevedi kaj vele jer ne znam njemački


ništa posebno, samo da je njemačka dala dozvolu za prometovanje autonomnog auta od mercedesa u javnom prometu. Ne radi još po lošim vremenskim uvjetima i van zaszoja i do max 60 km/h.
To doslovno znači da kad uletiš u zastoj upališ to i izvadiš knjigu i čitaš, a murija ti ne može ništa, jer su to dozvolili zakonom.
Jedino ne smiješ spavati, jer moraš u svakom momentu moći preuzeti komandu. Ovo je u glavnom moguće jer je mercedes preuzeo odgovornost (kao vozač) za vrijeme kad se vozilo kreće upravljano njihovim kamerama, računalima i algoritmima. To je skroz novi pravni moment. Ne samo u auto industriji nego i općenito. Ovo prvi je put da je mašina odgovorna za posljedice svog djelovanja.
To će se sigurno proširiti i na druge segmente.
Ovaj mercedes košta 170.000 €, ali u seriji je.
18.05.2022 | 07:03
Nije valjda da se softver oslanja samo na kamere? OK je to dok su dobri uvjeti vidljivosti, ali bez LIDAR-a nema prave autonomije. A, ako ima LIDAR na sve 4 strane, sigurniji je od najboljeg profesionalnog vozača u svemiru. Naravno, ako je softver bez bugova.
18.05.2022 | 07:53
Kad se sjetim njihovih elektroničkih kočnica prije 15-ak godina, zazebe me oko srca. Potom je tu fijasko sa sustavom autonomnog kočenja (na testu Auto Bilda se S-klasa zabila u drugu parkiranu)... Pa sam skeptičan i prema ovom. Da, konzerva sam
18.05.2022 | 07:57
tino1 kaže:
Ovo je u glavnom moguće jer je mercedes preuzeo odgovornost (kao vozač) za vrijeme kad se vozilo kreće upravljano njihovim kamerama, računalima i algoritmima. To je skroz novi pravni moment. Ne samo u auto industriji nego i općenito. Ovo prvi je put da je mašina odgovorna za posljedice svog djelovanja.


Da mi je vidjeti njihovu korporativnu policu osiguranja od odgovornosti! Vjerojatno kod Allianza (BTW, Blizanci su bili osigurani kod Allianza; kad ih je AlQaida srušila, Allianz skoro otišao na bubanj zbog isplate odštete), ali sigurno je udruženi jamac i Bosch/Continental; tko je već dobavljač opreme. Baš bi me zanimala mala slova koja definiraju sve do kraja...
U jedno sam siguran: ovo je svenjemački pothvat i zato stvar vrijedi samo na teritoriju Dojčlanda
18.05.2022 | 09:59
tino1 kaže:
To je skroz novi pravni moment. Ne samo u auto industriji nego i općenito. Ovo prvi je put da je mašina odgovorna za posljedice svog djelovanja.


Ne može stvar (automobil) biti odgovorna, nego samo fizička ili pravna osoba.
U ovom slučaju to je ovo drugo, tj. proizvođač automobila.

To je i bilo za očekivati, i takav sustav će vjerojatno uspostaviti i ostali proizvođači.
Iako će u ovom prijelaznom periodu (dok svi automobili na cestama ne budu samovozeći) biti dosta problema, jer je vozač od krvi i mesa, za volanom, nepredvidiva prepreka za bio koji kompjuter.
18.05.2022 | 11:39
Kažu oni da može sve i po magli i po kiši, ali Tü√ je dozvolio samo na vidljivost i 60 km/h i u zastoju. Kad izađe iz zastoja, upozorava ga da preuzme kontrolu.
A ovo sa odgovornošću je i meni malo labavo, ali ja mislim da je to samo početak i da svi mole boga da Benz ne slomi neki kamion pun goriva, barem ne dok je u Auto modu. Jer ne žele vidjeti kako vješto se osiguranja izvlače.
09.06.2022 | 18:01
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:

Da, sve stock. I ECU, i motor.


Nice, sad si miran do penzije


Kaj onda, sad da odem u penziju?

D15Z6.jpg


Ovako je bilo. D15Z6, orkuglih 300 tkm, ide i nije rastrošan, ali troši ulje. Zasluga je to prijašnjeg vlasnika koji je na njega nataknul gljivu da se motor dere, a kak je furt bil na nekim ribičijama, auto je bil pun pijeska iznutra, a to znači da se i motor nagutal pijeska... Elem, bilo je to 114 starih konja koji su neki pomrli, a neki se razbježali s vremenom...

A ovako je sad: nanovo složen B16A2.

B16A2.jpg


Oštro će oko primjetiti da servopumpa nije fiksirana, jer ne paše na ovaj motor. Čekam da mi stigne pumpa od integre Type R koja paše na ovaj motor i lajtung paše na letvu volana. A kad mi bude baš jako dosadno, onda budem sve presložil na elektrohidrauličnu servopumpu od toyote MR2. To bude odnijelo cca 0,5 l/100 km i donijelo još cca 3-4 KS vršne snage na radilici... Motor ima nominalno 160 KS pri 8000/min, zavrti se do 8200-8300/min pa mi sad ne paše instrument ploča (brojač okretaja ide do 8000, crveno počinje na 6750/min) i u potrazi sam za onom od integre type R...
09.06.2022 | 19:09
Svaka čast na trudu i urednosti!

Zadnji auto koji sam vrtio na tim okretajima je bio stari Suzuki Swift od frenda!

Baš je lijepo vidjeti kada netko ovako brine o starom autu, to je ujedno i najekološkiji mogući pristup - voziti i održavati stariji auto što duže. A ove generacije Hondi su bile baš dobre i dugovječne.
09.06.2022 | 19:19
Evo i kod mene se radi: saniraju se oštećenja na kolonama (pragovi), dio je stradao od nestručnog podizanja dizalicom, nešto od životnog vijeka u Belgiji i Sloveniji, a jedan dio sam i ja oštetio kada sam nasjeo na iskrivljeni stupić.



Popravak je nezgodan i kompliciran - mora se uzdužno rezati karoserija i tada se vare nove kolone (koje je vrlo teško nabaviti jer se više ne proizvode kao rezervni dio). No, to su situacije na koje vlasnik mora biti spreman kada vozi 18 godina star auto. Opet, nije mi žao spasiti je i voziti i dalje.
09.06.2022 | 19:52
Bravo. Nego, nemaš nekog limara da ti to napravi na licu mjesta? Ako je ovo teško nabaviti, netko sa savijačicom lima to napiga... I još metneš deblji lim, recimo 1.5 mm ili deblje i onda si miran...
09.06.2022 | 19:55
Djuro genijalac kaže:

Kaj onda, sad da odem u penziju?


Naravno, pa šteta je da stoji parkiran, treba to sad voziti dok te još refleksi i oči služe

Djuro genijalac kaže:
A ovako je sad: nanovo složen B16A2.

B16A2.jpg

...


Fali ti čep na hladnjaku, a nama ni antifriza

Sad ozbiljno, lijepo si ti to ugurao u motorni prostor.
09.06.2022 | 20:03
Kad smo već u temi o autima, ste znali da je Jony Ive prošle godine sklopio poslovni ugovor sa obitelji Agnelli (Ferrari)?

Link: www.exor.com/press-releases/2021-09-27/e...creative-partnership
09.06.2022 | 21:05
Djuro genijalac kaže:
Bravo. Nego, nemaš nekog limara da ti to napravi na licu mjesta? Ako je ovo teško nabaviti, netko sa savijačicom lima to napiga... I još metneš deblji lim, recimo 1.5 mm ili deblje i onda si miran...


Ovo mi i radi limar profesionalac, voditelj radione u jednom velikom brendu. Ne može se napraviti na savijačici (to smo mi i mi na prvu pomislili) jer su kolone kod GT nepravilne i dizajnirane u kalupu, nisu profil koji samo teče. Takvu "zamjenu za nuždu" prodaju Poljaci za neku siću, ali to me ne zanima, auto mora zadržati originalni dizajn. Te kolone na GT i stradaju jer su toliko duboke, nikada nije postojao neki dodatni kit za nju, kao npr. za GTV - jer jednostavno nema potrebe.
09.06.2022 | 21:06
Bertone kaže:
Kad smo već u temi o autima, ste znali da je Jony Ive prošle godine sklopio poslovni ugovor sa obitelji Agnelli (Ferrari)?

Link: www.exor.com/press-releases/2021-09-27/e...creative-partnership


Joj čitao sam o tome, bio je kratak članak u Mac Lifeu mislim.
12.06.2022 | 11:08
Nakon Osrama i Philips izbacio LED žarulje u H4 i H7 izvedbama koje su i homologirane za neka vozila i smiju se koristiti kao zamjena za halogen!

www.philips.de/c-e/au/autolampen/scheinw...non-pro6000-led.html
12.06.2022 | 14:12
Sada će ispasti da se opet hvalim, ali *osobno* poznajem čovjeka koji ih je homologirao, radi u TUV-u, donio je meni i frendu testne primjerke još prošlo ljeto. Vidimo se svake godine jer je auto entuzijast i ima 12 Alfi + Morgana. On ih instalirao u svoj Spider 3.2 i kaže da su mu se odlično pokazale.

No, kakvi smo znatiželjni - Išli smo ih još tada isprobati u jednom faru koji imamo samo za testove i guess what? Rade čak nešto slabije od malo skupljih kineskih, vjerojatno imaju nametnuto neko ograničenje, a možda su samo škrti i koriste slabije elemente. Rez je jednako oštar kod Philipsa i kineskih brendova, nema razlike. Osim što je Philips x 10 veće cijene.

Super je što se to konačno dogodilo jer se sada na tehničkom može igrati na tu kartu - "imam Philips LED, homologirano je".

Nisu svi auti na listi podržanih, ali dobar dio je. Meni je samo bitno da je on dodao 916 na listu jer to i sam vozi, tako da sam cool ako se ikada odlučim na tu opciju.
12.06.2022 | 14:18
dpasaric kaže:
No, kakvi smo znatiželjni - Išli smo ih još tada isprobati u jednom faru koji imamo samo za testove i guess what? Rade čak nešto slabije od malo skupljih kineskih, vjerojatno imaju nametnuto neko ograničenje


Je, pa da bi ih mogao homologirati ne smiju blještati...


dpasaric kaže:
a možda su samo škrti i koriste slabije elemente. Rez je jednako oštar kod Philipsa i kineskih brendova, nema razlike. Osim što je Philips x 10 veće cijene


I ima papire, to je dosta bitno, ne?
12.06.2022 | 17:42
Ma nije baš tako jednostavno; pričali smo mi dugo o tome jer nas svu trojicu to jako zanima, a pogotovo mog kolegu inženjera koji se time bavi godinama i eksperimentira s raznim setovima u praksi. Zezam ga da bi mogao otvoriti YT kanal s tim iskustvima. U mom tunelu garaže (veći tunel koji vodi do osobnih garaža) smo iscrtali i granične linije za snopove svjetla prema standardima našeg tehničkog pregleda i tamo uvijek provjerimo svaku kombinaciju koju izvedemo na nekom našem automobilu. Niti jednom nije neki "pao" na tehničkoj provjeri.

Žarulja "bliješti" ako svjetlo dođe tamo gdje ne smije, a dok je svjetlo jako, ali ne smeta drugom vozaču, sve je ok. Tu su najdalje otišli auti zadnje generacije s laserskim svjetlima i računalom koje gasi snop samo tamo gdje može smetati drugom vozaču.

Kod automobila bez leće stvar je zeznuta jer i mali pomak žarišta žarulje u samom reflektoru može raspršiti snop i to je ta situacija kada "bliješti". Noćna mora su razne jeftine LED žarulje s više elemenata, one nikada nemaju ispravno žarište i trebalo bi ih zabraniti - osim ako idu u leću. Leća je sama po sebi sigurnosni element jer onemogućuje da svjetlo završi gdje ne treba.

Svaka stanica za tehnički pregled po zakonu ima regloskop (članak 10, stavak 4 Pravilnika o tehničkom pregledu vozila) i svjetlomjer (članak 10, stavak 5). Prvi provjerava podešenost snopa, a drugi jačinu svjetla. Na tehničkom se na taj način provjeravaju oborena, duga i maglenke. Zanimljivo, ali po samom Pravilniku, izuzev podešenosti snopa, snagu u lumenima se rutinski ne provjerava u stanici mjerenjem već samo "subjektivnom ocjenom nadzornika". To se vjerojatno ne radi jer se podrazumijeva da se koristi homologirani svjetleći element, a homologirano je izmjereno da je ok po svim parametrima. Koliko sam čitao pravilinke, uglavnom su fokusirani da snaga ne smije biti ispod neke granice, a nije problem gornja granica ako je sama geomterija ispravna.

Za te Philipsove koje su dobile homologaciju našli smo IDENTIČNE kineske i s doslovnom istim LED elementom, razlika je samo u "Philips" pečatu na plastici. Oni tu svoju homologaciju naplaćuju x 10. Netko će reći da je to ok, a ja kažem da je to ekstraprofit birokratskih parazita i pohlepne koporacije. Da je skuplje 30%, to bi imalo smisla, ali ovo je reket.

Zanimljivo je pročitati i Službeni list Europske unije koji definira uvjete homologacije svjetala. Gledaju se kutevi, snaga i boja svjetla u K.

Zaključak je ovaj: ista LED žarulja može davati vrlo različite rezultate u različitom faru, sa strane proizvođača je cilj homologirati svoj proizvod za što više modela vozila. Ako je neko vozilo "na rubu", lakše im je malo smanjiti snagu pa da ne izađu iz tražene geometrije zbog "šlampavog fara". Ako je far odličan i daje jasan oštar rez - ili se korsiti leća, onda to zapravo nije bitno i sasvim je sigurno koristiti kinesku zamjenu (zapravo je to original, ali bez homologacije) po 10 x manjoj cijeni. Naravno, NIKADA ne treba staviti na auto žarulje bez provjere geometrije i oštrine reza samog snopa. Ako je snop dobro podešen i rez oštar, snaga nije problem.
13.06.2022 | 08:44
Uf, ovo baš jako zaudara, da ne velim, smrdi...

fortune.com/2022/06/10/elon-musk-tesla-n...ous-fsd-fatal-probe/
14.06.2022 | 09:04
Could flat tyres soon be a thing of the past? www.bbc.co.uk/news/business-61644033
14.06.2022 | 09:12
smayoo kaže:
Could flat tyres soon be a thing of the past? www.bbc.co.uk/news/business-61644033


A kako misle srediti problem blata, prljavštine i kamenja koje bi se našlo unutar gume i razbalansiralo kotač?!
14.06.2022 | 09:30
Ako si pročitao članak, vidio si da još rješavaju razne probleme. Načelno, rekao bih da je to kotač za zapadnjačke ceste. Savršeno poravnat asfalt, u svim osima.
14.06.2022 | 10:46
Prije par tjedana sam si priuštio igračku o kojoj sam maštao od faksa Sad su mi napokon jasne priče o autima koji vlasnike/vozače tjeraju da vikendom ustaju u 6:30 i odu se voziti po brdima.

Jedini problem - ljestvica užitka u vožnji je dignuta tako visoko da mislim da će trebati nešto stvarno posebno da me opet impresionira.





14.06.2022 | 10:55
Možda previše privatno pitanje, ali kaj radi rola toalet papira u autu? ..., mislim nepotrebno povećava masu auta isto kao i privjesci na ključevima

Što se tiče Elisea, kapa dolje na izboru vozilice
14.06.2022 | 11:29
Bertone kaže:
Možda previše privatno pitanje, ali kaj radi rola toalet papira u autu?


Fotka je s oglasa od starog vlasnika, ali taman sam mislil da bude to pitanje Stavil sam ju jer se super vidi koliko je auto gol.

Ovo je c/p s drugog foruma nakon prve dulje vožnje:

Bome jesam. Ovo mi je bila prva vožnja van grada i stvarno nije lako opisati dojmove. Možda da krenem s nekoliko nedostataka koje sam primijetio. Prvi i najveći je mjenjač. Osim šaltanja 3-4, sve ostale brzine i posebno rikverc su neprecizni. Srećom, 3-4 se najviše koriste i fino se šaltaju. Auto nije neudoban, ali je ekstremno bučan. Posebno hladan, motor je neuglađen i za pojmove 4-cilindarskih motora. Kad se zagrije bude bolje, ali to je i dalje daleko od velike većine drugih 4-cil motora koje sam imao prilike voziti. Konačno, bilo bi divno da je naslon sjedala malo okomitije postavljen. Ovako se svako malo moram naginjati naprijed kroz zavoje

E sad, pozitivne stvari. Dojam brzine. Apsolutna najbolja stvar na autu (i najveća tlaka za dulje ture) je da je dojam da se vozi daleko brže nego to doista je. Sa spuštenim krovom, brzine iznad 80 su luđački glasne. voziti kroz zavoje sa 50-70 ostavlja dojam jurnjave. Dva primjera. Na potezu Možđenec - Sudovec možda stotinjak metara ispred mene vozio kamion. I ufuram se ja u vožnju i skužim da skoro uopće ne dostižem kamion Drugo, na dionici Novi Marof - Varaždin sam se uredno sklonio u sporu traku da me preteknu. Jednostavno nema nikakve potrebe juriti, iskustvo i gušt vožnje je tu i kod posve legalnih i sigurnih brzina. Pisalo se dosta o tome na forumu zadnjih godina, kako je problem s novim autima da ih treba gaziti daleko iznad dopuštenih i sigurnih razina da se gušta. Ovo je potpuna suprotnost.

Jednom sam ga danas rastegnuo kroz 1-2-3 do 120km/h i osjeti se da je auto objektivno brz, u rangu nekih 6s do 100. Ali više od toga, gušt je koliko je elastičan. I u 3. i u 4. brzini uredno povuče od 1000 okretaja, a međuubrzanja su u rangu E36 M3 3.0. Nakon početnog šoka, kočnice bez serva su čisti blagoslov. Jednostavno još nisam vozio auto u kojem se sila kočenja tako jednostavno i precizno može dozirati. Treba ozbiljniji pritisak, ali meni savršeno odgovara. Bez obzira na silu, još nisam došao u situaciju da kočnice blokiraju. Jedna stvar za koju nisam siguran je koliko moj stil vožnje s kočenjem duboko u zavoj ima smisla kod auta sa središnjim motorom i kad mogu očekivati da mi pobjegne rasterećeni zadnji kraj :

Amortiziranje na neravninama čak i bolje od očekivanog, volan perfekran i opsegom i debljinom, i otporom, baš sve. E sad izrada... ako gledaš današnje aute - katastrofa. Ako gledamo da je auto star 20 godina - ok. Ako gledamo da je riječ o 20g starom auto, praktično ručno rađenom, s fokusom na što manju masu - fakat se nemam na kaj žaliti. Bilo bi OK da ima sat, cajger vanjske temperature i jebena sjenila za sunce, ali nema
14.06.2022 | 12:19
Bravo za elise. Kaj se tiče mjenjača, to bi trebali istražiti. Sjećam se opela GT (isti vrag, samo ružniji i s većim motorom), mjenjač nije bio najbolji na svijetu, ali je bio dovoljno upotrebljiv da ne bude smetnja.
Najbitniji dodatak je bila krema za sunčanje. Sunce te, kao i na brodu, opali, jer ti je ugodno i zgoriš ko odojak u dva sata...

Bravo za lotus!
14.06.2022 | 17:59
Samo mali ispravak, opel speedster i lotus elise 2 su "isti" modeli, opel gt je već drugi model. Meni je dizajn odličan na oba, speedster je malo transformerast, ali i to je ok.

en.wikipedia.org/wiki/Opel_GT

Korisniče, dobar izbor! Nisu loše ni one sedmice iz galerije
14.06.2022 | 18:19
Covjek prepakirao cijeli motor u autu

Ja kupio aktivni bas zvucnik i kada sam vidio da moram provuci kabel CAK cijelom duljinom auta, odustanem od operacije. Eno ga negdje u garazi kupi prasinu. Skupa sa kabelima
14.06.2022 | 19:44
kupus kaže:
Samo mali ispravak, opel speedster i lotus elise 2 su "isti" modeli, opel gt je već drugi model. Meni je dizajn odličan na oba, speedster je malo transformerast, ali i to je ok.

en.wikipedia.org/wiki/Opel_GT

Korisniče, dobar izbor! Nisu loše ni one sedmice iz galerije


U pravu si moj, bad, starim i sve lošije pamtim. Ali da, bil je u pitanju speedster, sigurno. Tank 34 litre..
14.06.2022 | 20:24
korisnik kaže:
Prije par tjedana sam si priuštio igračku o kojoj sam maštao od faksa Sad su mi napokon jasne priče o autima koji vlasnike/vozače tjeraju da vikendom ustaju u 6:30 i odu se voziti po brdima.


Čestitam, ovo je pravi vozački auto i užitak je zajamčen!

Inače, na Krku smo imali jednu Lotus preradu s Kawasakijevim motorom za drag race, to je bila dosta luda kombinacija, ali ne znam kako je to na kraju završilo.

Gdje ćeš servisirati Lotus?

Znatiželjan sam zašto Lotus, a ne Alfa 4C, što je presudilo?

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 23 sati, 3 minuta
  • jura22: Ide kvragu i bez AI.
  • drlovric: Al opet vidjet cemo nakon ljeta na sta ce sve to izaci.
  • drlovric: Sumnjam da cu ici u USA uopce ovu godinu :) Teska situacija. Ukrajina nas je zeznula bas. Svi vozaci kukaju, gorivo je otislo skoro duplo. Svima smo smanjili place da tvrtka prezivi.
  • Kloba: Uglavnom, pod slušalice pregledaj slike i vidjet ćeš koliko se daju raširiti. Mislim da bi ti ove bile OK, ali to ne možemo znati dok ne probaš. Ako će ići u USA ove godine, pa da probaš u nekom WALLMART-u prije nego kupiš... Čisto predlažem. To je to. Pozz
  • Kloba: e evo ti i Scuff controller, koji se može naručiti u stotinama boja i sa bezbroj dodataka. I vjerujem da ne rikava potenciometar svakih 1000 odigranih sati. [link]
  • Kloba: Evo ti ovako da ne tražiš po video klipovima. Slušalice su (najskuplje) oko 200 dolara ako se ne varam. One su već u preorder fazi. Monitori će se moći navodno kupiti na ljeto, ali kada točno - pojma nemam.
  • Kloba: [link]
  • Kloba: [link]
  • Kloba: o čemu smo pisali. Ovaj video malo ubrzaj pa ćeš vidjeti barem kako šta izgleda ako ti se da. I scuff je napravio PS5 controller koji se smatra pro controllerom iako j eizgledom isti, samo ima gumu iza, zamjenske gljive, L2 i R2 se mogu toliko smanjiti da čim ih takneš počneš pucati (ne trebaš stisnuti tipke do kraja što se pokazalo izvrsno navodno). I to je to ukratko.
  • Kloba: Sada imaš nove SONY za PS5 H3 za mislim 90 dolara ali su za žicom, pa H5 koje su bežične i skuplje, i H9 koje imaju i bluetooth konekciju uz onaj dongle koji imaju i Pulse 3D slušalice. Sve imaju i mikrofon koji si možeš spustiti pred usta s lijeve slušalice. Pogledaj na netu. A monitori izgledaju kao i PS5 (barem po boji, postolju i to) i mislim da izlaze u 27 i 29". Imaju sve potrebno za
  • drlovric: Nikako da se sjetim objaviit ih u oglasima.....mislim da su oko 300e mozda
  • drlovric: Ja sam kupio one original Sony slusalice uz PS5, ali ne svidjaju mi se. Pritiscu mi rub uha. Onda kupim u USA WH-1000XM4 misleci da rade sa PS5. Al ne rade :) Sad i one stoje bzv...
  • dpongra22: Nikako da izbace podršku za bluetooth zvučnike
  • Kloba: [link]
  • Kloba: PS5 izbacio monitore koji zigledaju kao PS5, pro slušalice koje koštaju nenormalno puno, a scuff konačno pro controller koji izgleda kao i sonyev samo je bolji. Puno ljudi koji igraju puno se žale da svakih par mjeseci moraju kupovati novi. Ovaj lik mi ide na jetra ali jedini priča o tome pa kome se da - može vidjeti kako to izgleda [link]
  • drlovric: Nisam uopce kandidat za motornjake. Vozio sam (tudje) i znam koliko to trosi. Meni su jedrilice zakon. Puno ekonomicnija i ekoloski osvijestenija varijanta.
  • Air: Ne vezano za cijenu Brod je 12 m i super je praktičan. Ima gornju kabinu u staklu i krmu koje omogućuju cjelodnevni vizualni doživljaj mora i uvale. Kod jedrilica ne volim to što su kabine zatvorene i nemaju pogled na more a to je jad od najvažniji užitaka na moru.
  • Air: Kada si napisao do 40 ft pomislio sam da znaš cjenovnu razliku u metru dužine plovila i da znaš koja je cijena 13 metara plovila. A ja sam ti našao plovilo u tom rangu cijene.
  • drlovric: Moj Air, pa gorivo 2e litar. Smrsao bi ja jako brzo s ovim plovilom :D ovo je debelo preko mog lifestyle nazalost...
  • Air: Uglavnom riječ je o plovilu Marex 375
  • Air: A nekad radi. Zbunj, zbunj...
  • Air: Meni ne radi Vikalica, kada upišem nešto ne objavljuje mi kada kliknem Vikni
  • Air: Ne znam kako staviti link na vikalici.
  • Air: drlovric vezano za izbor plovila, ne vezano za isplativost kupovine i održavanja, ako nisi ovisnik i jedrenju (užitku u vjetru i vještini korištenja vjetra) do 40 ft moj favorit je:
  • kupus: samo jugoplastika 580 :)
  • Kloba: Meni je to super sjećanje iz dječjih dana. Šta jest jest.
  • Kloba: Mi smo imali gliserčić koji je stari kupio od nekog Nizozemca. Kao automobil mu je bio raspored, dva sjedala naprijed, iza klupa za mene i sestru, i motor Yamaha 28 konja. U Vrbovskom je biokad se nije koristio. A onda je zaratilo, stari je ostavio staru, i to smo išli prodati. Kupio neki tip samo radi motora.
  • drlovric: Pa Djuro nije ljeto da se zuri. Nece lijepa uvala nigdje pobjeci :) Ne stresam se brzinama na brodu. Za to sam imao Jet ski....Ahhhh sto je taj tek trosio :D
  • Djuro genijalac: @drlovrić: daga-daga-daga-daga dizeli? Da, ne troši puno, ali bome ni neide. To ti ima putnu brzinu od cca 8-9 čvorova, pa malo vjetra u čelo, pa malo kontra struje i brzo dođe čas ako ti se žuri, idi pješke... A ako si stalno na vezu, onda su to ozbiljni novci da imaš vodu i struju i kenjaonicu...
  • JOHN: Ja sam sada bio na Visu 7 dana, a to je jedna od top destinacija za skipere. Gomila njih se vozaka bez jedra i najčešći su bili dvotrupci. I to su baš pravi plutajući apartmani
  • JOHN: ono đšto ti je smayoo napisao ja sam čuo mnogo puta. Ako misliš koristiti brod preko 2 mjeseca, ispalti s ekupiti svoje. Ja osobno planiram fishermana do 5 m, ali prije tog amorma riješiti kuću na moru sa velikim dvorištem gdje će stati barka na suhi vez. :)
  • drlovric: Iznenadio bi se koliko puno turista uzme brod kao plutajuci apaertman. Ne trebaju kaze nama jedra, niti ne razmotaju ih. Ti dizelski motori jako malo trose, i onda se tako krecu i uzivaju. I to nije losa opcija :)
  • JOHN: @drlovric slažem se sa tobom da brod nije zajebancija. Mnogi misle d aje to kao motanje sa autom
  • JOHN: Za jedrilicu treba proči tečaj jedrenja koji se pohađa za više razina. Ja imam položeno za voditelja brodice i mogoa bi se otisnuti sa jedrilicom. Ali osobno to nikada ne bi učinio pogotovo na jedra bez prethodnih tečajeva i dužeg praktičnog iskustva.
  • drlovric: Taj ispit jeste smijesan i beskoristan. Samo teorija. Cvorovi, vjetrovi, pravila kretanja na moru i radio stanica. Ali ja sam vec radio u charterima prije nego sam polagao, pa sam imao prakticno znanje. Nije brod bezazlena zajebancija...
  • JOHN: FiFi to kaj je on položio, ako mislimo svi skupa za voditelja brodice (30 BT), bolje da ne ide igdje na jedra. :) U protivnom bu bilo svega na portalima
  • drlovric: Ma imam ja zenu. Da nemam, trazio bi veci brod :) Mastao sam da mi taj brod bude ljetni office, jer sav moj posao je online. Ali pametniji ljudi me odgovorise, slicnog su misljenja kao i vi ovdje. To je kazu financijska rupa bez dna :D
  • m@xym: @Daddo, Jbg žene je znatno skuplja od barke, a bogme i od jedrilice.
  • FiFi: Meni je super kak Kloba pretpostavlja da drlovric nista ne zna ništa o jedrenju pa mu iz svog bogatog iskustva dijeli savjete. :D
  • Daddo: u ostalim krajevima vele "ako nemaš problema u životu - oženi se"
  • m@xym: Stara dubrovačka poslovica kaže: "Ako nemaš problema u životu - kupi barku"
  • drlovric: Kloba znam ja jedriti. Imam polozeno za brod. Jedno ljeto sam kratko radio u toj industriji. Sad mi nesto dosli da kupim brodic za svoju dusu ali kako god saberem isplativije mi rentati :)
  • Djuro genijalac: Univerzalna istina oko posjedovanja bilo kojeg pllovila je da mu se veseliš dvaput: prvi put kad ga kupiš, drugi put kad ga prodaš...!
  • Kloba: Jbt, a da pomogneš Pišekici da dovrši vilu? Vidiš da ima problema sa starim Mišom Grunfom.... Ne da lovu. Uleti ti i upiši se u vlasništvo. To je investicija. :D
  • Kloba: Link: [link]
  • Kloba: Ja sam jedrio jednom, pojma nisam imao u svojstvu VL-a. Svake novine na svojoj jedrilici. Onoga ljeta kada su oni dečki na Paklinjacima izgorili. super osjećaj, ali ako ne znaš zaista je bolje platiti jer te inače gledaju tako da bi te najrađe bacili u more.
  • Kloba: deset dana. ;)
  • Kloba: Pozz. Lovriću, previše to košta pogotovo za nekoga tko ne živi na moru. Sama jedrilica, mokri cvez ljeti, suhi vez zimi, skiperi (pošto vjerujem da ne znaš ništa o tome trenaju ti barem prvih nekoliko godina). Odakle ti sada to palo na pamet? Jesi jedrio kada? Mislim, super je - ali ako ne znaš doslovno vidiš kako znalcima ideš na jetra jer si višak. :) Osim ako si gazda ili si platio d
  • smayoo: Općenito, ljudi koji su više u tome kažu da ti se ne isplati kupiti ako koristiš manje od 2 mjeseca godišnje, s tim što je zimski dio godine ne koristi nitko, a preostalo vrijeme je daš u charter.
  • smayoo: Informacija od prije 10-ak godina, godišnji trošak veza u ACI marini, ovisno kojoj, ali svakako nekoj koja je cjelogodišnja, bio je najmanje 15.000 €

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.32 Seconds

Provided by iJoomla SEO