Kakva je budućnost čovječanstva?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Kakva je budućnost čovječanstva?


15.06.2023 | 07:38
tino1 kaže:
Čekaj malo gore si 8 godina staru kupovo za >28.000,00 a sad prodaješ 13 godina staru ni za bananu? A još i struja besplatna jer u nabavnoj cijeni Tesle?


Ne, ali sve možemo točno izračunati, recimo da smo uzeli tu 8 godina staru Teslu za 28.000 €. I recimo da je Emil izračunao da po starosti i ciklusima ta baterija izdrži čak i 10 godina. U kakvom stanju bi bila nakon našeg "testa" i sa 13 godina? I koliko bi vrijedila Tesla stara 13 godina kada nova baterija stoji inače 50% vrijednosti auta? Očigledno bi pojela svu preostalu vrijednost auta.
15.06.2023 | 07:40
Ne znam imamo li temu o budućnosti Hrvatske, ali sve je povezano...

Kolakušić je dao iskrenu i brutalnu analizu političke situacije u Hrvatskoj, jako zabavno!

15.06.2023 | 11:03
Djuro genijalac kaže:
svakom slučaju, 'điđica' je vrlo precizna i pouzdana; probaj Boschu, Densu, Magnetti Marelliju reći da su im neprecizne lambda sonde...


Točnost im je svakako ispod nulte razine prihvatljivosti za ikakvu ozbiljnu primjenu. Za autoindustriju je ok jer je u autoindustriji uvijek važnije da je 2 centa jeftinija.

A ako točnost nije dobra, što ti vrijedi preciznost…
15.06.2023 | 15:04
dpasaric kaže:
tino1 kaže:
Čekaj malo gore si 8 godina staru kupovo za >28.000,00 a sad prodaješ 13 godina staru ni za bananu? A još i struja besplatna jer u nabavnoj cijeni Tesle?


Ne, ali sve možemo točno izračunati, recimo da smo uzeli tu 8 godina staru Teslu za 28.000 €. I recimo da je Emil izračunao da po starosti i ciklusima ta baterija izdrži čak i 10 godina. U kakvom stanju bi bila nakon našeg "testa" i sa 13 godina? I koliko bi vrijedila Tesla stara 13 godina kada nova baterija stoji inače 50% vrijednosti auta? Očigledno bi pojela svu preostalu vrijednost auta.


Odakle vam svima to da se mijenja cijela VB? Porsche je počeo organizirati popravak VB-ova u svakoj poslovnici. A ima hrpa malih firmi koje već sada to rade. To će biti isto ko i mijenjanje vjetrobranskog stakla.
15.06.2023 | 20:47
tino1 kaže:
Odakle vam svima to da se mijenja cijela VB? Porsche je počeo organizirati popravak VB-ova u svakoj poslovnici. A ima hrpa malih firmi koje već sada to rade. To će biti isto ko i mijenjanje vjetrobranskog stakla.


Od gomile vlasnika Tesli koje se ne mogu puniti nakon što im baterija javi error, a jamstvo im je isteklo. Onda im u Tesli kažu: "Nema problema, nova baterija sa zamjenom 25.000 $" i onda oni puknu i dignu auto dinamitom u zraku. Ok, šalim se ovo zadnje, to je napravio samo jedan koji je bio jako frustriran.

No, evo baš me zanimaju stvarne cijene zamjene ili popravka oštećenih baterija, kako to saznati?
16.06.2023 | 08:06
"Genuine sustainable environmentalism has been warped and monetised by greedy corporations and controlling governments. The old methods of preserving ecosystems, land, water, crops, wildlife & nature have been replaced by a grotesque corporatist con-trick wrapped around net zero." - James Melville
16.06.2023 | 08:47
Ja sam se nedavno nafurao na full elektricno vozilo i onda sam se zimos skroz ohladio

Neki plugin hibrid bi i mogao proci, ali autonomija od par desetaka km po gradu je smijesna. S tim da ja zivim u zgradi, nemam kucu da to punim navecer (u takvoj prici bi itekako imao smisla, jer je u BiH struja najjeftinija u Europi) pa me ujutro ceka pun auto za sve obveze po gradu.

Jednostavno kada sam sagledao broj punionica u BiH i vrijeme potrebno na punjacu, shvatio sam da bih ja morao zivotne navike i nacine putovanja krojiti po tom autu. To mi je dodatna tlaka i napor.

Volim skijati, i onda sam zimus vidio previse mrtvih elektricnih auta u snijegu. Temperature od -15C u kombinaciji sa malim brojem punjaca, plus nedisciplina vozaca da se makne cim se napuni dovelo je do toga da ljudi pune Teslu malim benzinskim agregatom u snijegu pored puta

Takve egzibicije mi ne trebaju u zivotu.

Nestvarno mi je koliko malo moj auto trosi, (dizel 1.5hdi sa 8 gear automatskim mjenjacem).

Screenshot2023-06-16at03.43.29.png


Nemam iskreno ni neke kvarove niti skupo odrzavanje o kojem svi pricaju (kuc kuc u drvo), tako da neka mene na diselu jos neko vrijeme

16.06.2023 | 14:10
Davor šalje poruku da EV auti kada im prođe vijek trajanja od 10-ak godina ide u reciklažu, dok klasični auti svoj životni vijek nastavljaju i nakon tog roka uz redovno i pojačano održavanje.
Ne mogu zamisliti Teslu kao oldtimer-a.
Brojna su svjedočanstva ljudi kako Tesla nakon 10 košta manje nego košta kompletna zamjena baterije. Naravno da se može promijeniti samo jedan blok, ali i dalje postoji opasnost da neki drugi blok krepa u kratkom periodu.

Ideja (mislim Izrael) o baterijama koje se mijenjaju u stanicama (mogu biti i benzinske) nekako još nije zaživjela jer se valjda ne mogu dogovoriti oko standarda baterija. To bi riješilo dosta problema oko EV. Zamjena bi bila brza, punjenje bi bilo kontrolirano i pravilno raspoređeno kroz vrijeme. Još jedna prednost bila bi da korisnik sam može zamijeniti bateriju (a to je možda i uzrok zašto takav sustav nije zaživio jer niti na mobitelima se baterija ne da jednostavno zamijeniti -> možda je to i teorija urote i zavjere da se telefon nikad ne može ugasiti potpuno kako bi "veliki brat" znao sve)
To nikom nije u interesu jer jedan EV (osim baterije) ne bi trebao imati komplicirane/skupe servise.
16.06.2023 | 14:12
@drlovric. kako govore da je BIH zaostala 100 godina, tako nemaš brige do 2123.
16.06.2023 | 16:05
dpasaric kaže:
tino1 kaže:
Odakle vam svima to da se mijenja cijela VB? Porsche je počeo organizirati popravak VB-ova u svakoj poslovnici. A ima hrpa malih firmi koje već sada to rade. To će biti isto ko i mijenjanje vjetrobranskog stakla.


Od gomile vlasnika Tesli koje se ne mogu puniti nakon što im baterija javi error, a jamstvo im je isteklo. Onda im u Tesli kažu: "Nema problema, nova baterija sa zamjenom 25.000 $" i onda oni puknu i dignu auto dinamitom u zraku. Ok, šalim se ovo zadnje, to je napravio samo jedan koji je bio jako frustriran.

No, evo baš me zanimaju stvarne cijene zamjene ili popravka oštećenih baterija, kako to saznati?


Ja ti mogu reći za Hyundai. Baterija za konu EV košta u garanciji oko 21000 eura (garancijska cijena, ne MPC!). MPC je još gori, ali ne znam koliko, jer jasno, nikad ni jednu nismo prodali.
Popravak je moguć. Baterija se sastoji od 6 modula i oni se mogu mijenjati. Cijena modula za garanciju je opet nekih 6-7000 eura.
Da bi mogao popraviti bateriju, treba ju demontirati s auta. Ona se hladi rashladnom tekućinom. Kasnije rashladni sustav treba odzračiti posebnim alatom i uz korištenje originalne dijagnostike koja aktivira pumpu itd itd....
Dakle, da dođeš do razine ćelije, što je mehanički moguće, treba bateriju rastaviti. Nakon sastavljanja treba sve ćelije balansirati. Za to postoji poseban balanser, iako ja tvrdim da bi se to dalo i pješice na žgance s otporima samo napraviti. Naime, sve ćelije moraju biti na istom naponu da bi to šljakalo. Dopušteno odstupanje napona je 0,01 V.
Tako da je tu sama fizička zamjena krepane ćelije tek 5-10 posto potrebnog posla. I iako ne odričem mogućnost da se netko specijalizira za tu vrstu zahvata (zamjena ćelije) to nije ni približno sve što je potrebno napraviti da bi auto proradio i, kako sad stvari stoje, nije baš zahvat koji bi netko mogao sam kod kuće napraviti, ako ni zbog čega drugog, onda zbog činjenice da ta baterija ima 500 kila pa ju ti demontiraj i ugradi sam.
16.06.2023 | 16:09
dpasaric kaže:
Od gomile vlasnika Tesli koje se ne mogu puniti nakon što im baterija javi error, a jamstvo im je isteklo.


Čuo sam da kod tesle krepavaju elektromotori. I to uredno, nakon cca 250-300 tkm. Da im je to projektirani vijek trajanja. A bome znam i za slučajave puknutih felgi (ne od udarca u rupu, negu po obodu felga pukne. Simptom je da guma počne gubiti tlak zraka i onda se nađe da je felga pukla i propušta zrak na mjestu puknuća.
A o završnoj obradi (mahom vanjskog dijela karoserije) neću trošiti ni riječi. To je poluproizvod, što se toga tiče, a ne nešto što vrijedi 50-ak ili koliko tisuća eura.
16.06.2023 | 16:16
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
svakom slučaju, 'điđica' je vrlo precizna i pouzdana; probaj Boschu, Densu, Magnetti Marelliju reći da su im neprecizne lambda sonde...


Točnost im je svakako ispod nulte razine prihvatljivosti za ikakvu ozbiljnu primjenu. Za autoindustriju je ok jer je u autoindustriji uvijek važnije da je 2 centa jeftinija.

A ako točnost nije dobra, što ti vrijedi preciznost…


Gle, ovakve izjave zbilja nisu prilog nikakvoj argumentirnoj raspravi. Ti tvrdiš da lambda sonda u autu daje lažni podatak? Ili što? Nije isto upravljati radom motora i nadzirati plamenik na lož-ulja. Da sad ne ulazimo u rad, tehnički rad, p-V dijagrame itd....
Ako ICE motor opremljen lambda sondom pokreće vozilo hitne pomoći koje nekog tko je stradao treba dovesti do bolnice u manje od 15 minuta da preživi i to obavi, to po tebi nije definicija ozbiljne primjene? Što je onda ozbiljnije od toga?!
Ili je ozbiljna primjena samo ono što je stacionarno postrojenje čija se toplinska snaga mjeri u megawatima? Ako je to definicija ozbiljnosti, onda je malošto drugo na svijetu ozbiljno, tj. sve je neozbiljno....
16.06.2023 | 16:20
dpasaric kaže:
Ne znam imamo li temu o budućnosti Hrvatske, ali sve je povezano...

Kolakušić je dao iskrenu i brutalnu analizu političke situacije u Hrvatskoj, jako zabavno!



Pa tek sad vidim da je tu i notorni lažljivac Igor Stažić. On je bio godinama glavni urednik Auto kluba. To je osoba koja laže - kad pita... Sve što on kaže ili napiše, odmah smotaj i baci u smeće i zaboravi. Dopisnik Vjesnika iz - Sesveta. To je bio njegov početak. Dopisnik iz Sesveta.
A Kolakušić je, nota bene, u Europskom parlamentu glasao protiv inicijativa Freda Matića o zdravlju žena, dostupnosti higijenskih potrepština za sve (s naglaskom na cure u školama) itd... Dakle, isto jedan fini gospodin
16.06.2023 | 17:52
Na koji način higijenske potrepštine nisu svima dostupne?
Financijski?
Lokacijski?
Kulturološki?
Vjerski?

Kakva je to inicijativa o zdravlju žena?
16.06.2023 | 19:46
Bila je incijativa da se to besplatno dijeli.... Ajde, prisjeti se. Ali, skrećemo s teme ili ne? Poanta je da je Stažić lažljivo smeće, a Kolakušić populistički seronja
16.06.2023 | 19:49
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
svakom slučaju, 'điđica' je vrlo precizna i pouzdana; probaj Boschu, Densu, Magnetti Marelliju reći da su im neprecizne lambda sonde...


Točnost im je svakako ispod nulte razine prihvatljivosti za ikakvu ozbiljnu primjenu. Za autoindustriju je ok jer je u autoindustriji uvijek važnije da je 2 centa jeftinija.

A ako točnost nije dobra, što ti vrijedi preciznost…


Gle, ovakve izjave zbilja nisu prilog nikakvoj argumentirnoj raspravi. Ti tvrdiš da lambda sonda u autu daje lažni podatak? Ili što?


OK... ajmo onda redom, u nadi da se nećeš sad uvrijediti da ti dociram o temeljnim pojmovima mjerne i regulacijske tehnike...

1. točnost vs preciznost

mjerni instrument (ili mjerni osjetnik, ili cijeli mjerni sustav, ili mjerni pretvarač, itd.) ima dvije različite osobine - jedna je - točnost, a druga je - preciznost.

Točnost se izražava postotnom ili apsolutnom vrijednošću (ovisno o mjernoj metodi i vrsti instrumenta) najvećeg mogućeg odstupanja onog što instrument mjeri i stvarne vrijednosti toga što mjeri. Na primjer, industrijska lambda sonda poput ove ima deklariranu točnost od ±1% izmjerene vrijednosti (izražene u volumnom postotku kisika ili u lambdi), odnosno ±0,05% stvarne volumne koncentracije kisika (što god je veće). I ta točnost vrijedi sve do temperature dimnog plina od 800ºC podjednako. Ovo je bitno.

Preciznost se izražava "granulom", odnosno rezolucijom prikaza mjerne vrijednosti. Simplificirano, na "koliko decimala" se prikazuje izmjerena vrijednost.

Da pojasnim primjerom, ako imaš digitalni sat, koji ti pokazuje u svakom trenutku koliko je sati, minuta i sekundi, npr. 14:17:33, njegova je preciznost 1 sekunda (znači, na temelju njegova pokazivanja ne znaš je li 14:17:32.5 ili 14:17:33.4, ili bilo što između te dvije vrijednosti. To je preciznost. A točnost? Možda je npr. ±1 sekunda ili je ±3 minute. Ovisno o tome za što ti taj sat služi, može ti i onaj što griješi ±3 minute valjati, a može biti da ti ni onaj što griješi ±1 sekundu nije dovoljno točan. Međutim, ako znaš da griješi ±3 minute, vrlo je upitno što će ti njegova preciznost od 1 sekunde. Kužiš?

2. pouzdanost

Pojednostavljeno, to je jedan minus vjerojatnost kvara u nekom zadanom vremenskom periodu, pri čemu pod "kvar" podrazumijevamo ne samo potpuni prestanak funkcije, nego i npr. gubitak točnosti ili djelomični gubitak točnosti (npr. da mjerni instrument ispada iz deklarirane točnosti u određenom pojasu temperature ili relativne vlažnosti i sl. u kojem bi deklarirano trebao biti "u klasi").

3. "istinit" i "lažni" podatak

JAKO POJEDNOSTAVLJENO, mjerni instrument daje "lažni" podatak, ako je "ispao iz klase", tj. ako više ne zadovoljava deklariranu točnost u deklariranim uvjetima

4. "ozbiljna" primjena

Riječ "ozbiljna" u ovom kontekstu je moja osobna, kolokvijalna interpretacija kojom sam želio koncizno opisati temeljni projektni zadatak pri odabiru mjernog osjetnika, instrumenta ili sustava za bilo koje mjerenje (u kontekstu nekog projekta mjerenja i regulacije, ne u kontekstu mjerenja npr. temperature pisane pečenke u sredini prilikom pečenja ).

Taj temeljni zadatak kaže da mjerenje koje je primjereno zadatku zadržava potrebnu točnost u cijelom opsegu radnih uvjeta (temperature, vlažnosti, tlaka, čega već još, možda nekog kemijskog sastava mjerenog medija, itd.) koji su očekivani u redovnom radu i bez tehnoloških ekscesa.

Dakle, "ozbiljna primjena" (kako sam je ja nazvao) je takva gdje mjerni osjetnik održava potrebnu točnost u normalnom radu, trajno, u deklariranom životnom vijeku.

Nije isto upravljati radom motora i nadzirati plamenik na lož-ulja. Da sad ne ulazimo u rad, tehnički rad, p-V dijagrame itd....


Naravno da nije. Bi li bio zadovoljniji da, umjesto o kotlu na lož ulje pričamo o plinskoj kogeneracijskoj turbini, ili o ložištu SRF reciklažnog otpadnog goriva? Ili o izgaranju biomase u fluidiziranom sloju? To su ti sve tehnološki posve različiti procesi izgaranja (međusobno i u odnosu na motor s unutarnjim izgaranjem, osim možda plinske turbine).

Ako ICE motor opremljen lambda sondom pokreće vozilo hitne pomoći koje nekog tko je stradao treba dovesti do bolnice u manje od 15 minuta da preživi i to obavi, to po tebi nije definicija ozbiljne primjene? Što je onda ozbiljnije od toga?!


Duriš se kao malo dijete. Kakav ti je ovo argument? Dobro znamo, i ti, i ja, da lambda sonda nije vitalan dio i da bi navedeno vozilo hitne pomoći jednako uspješno dovezlo pacijenta do bolnice, taman i da je iščupamo. Njena je svrha unaprjeđenje energetske efikasnosti uz kontrolu emisije štetnih tvari, a njeno je djelovanje korekcijsko, povrh osnovne krivulje omjera gorivo-zrak.

Konkretno, dakle, kad govorimo o điđicama pod imenom "lambda sonda" koje se ugrađuju u aute, već si i sam rekao kako ti trebaju dvije, jedna širokopojasna i druga u blizini radne točke. Već ti je to dovoljno da ih diskvalificiraš za ozbiljnu primjenu, ne samo u megavatnoj termoelektrani, nego u bilo kojem stroju veće snage od par-sto kW. Zašto? Jer prtljaš (da bi uštedio novac) s dva brutalno nelinearna signala i trenutkom kad seliš "uteg" s jednog na drugi, da bi kako-tako, nekako, kilavo i nestabilno imao nekakvu mjernu vrijednost s kojom možeš ući u regulacijski algoritam.

E, onda, još imaš problem što točnost mjerenja previše varira u ovisnosti o temperaturi dimnog plina.

Srećom, kako rekosmo, lambda sonda mjeri pretičak kisika u dimnom plinu i služi tome da regulacijski algoritam izbalansira omjer goriva i zraka tako da postignemo tek toliko (jedva išta) viška zraka koliko je nužno da spriječimo geometrijski porast koncentracije otrovnih plinova. Jer suvišak zraka u dimnom plinu je zapravo - bacanje energije (suvišak kisika je suvišak zraka u smjesi pa taj suvišni zrak odnosi dio topline koji bi se inače iskoristio). Naravno, najgori je scenario - ako nije bilo dovoljno kisika pa je dio goriva ostao nesagoren.

U svakom slučaju, ako lambda sonda krepa, motor i dalje radi (kotao također), samo izvan optimalne točke. Isto vrijedi i ako je lambda sonda dramatično netočna. Odnosno, ako je točna u jednom uskom pojasu tehnoloških uvjeta, a u ostatku područja griješi, ali na uvijek poznatu stranu, tako da nam je stvarni pretičak kisika veći nego što nam kaže mjerni instrument. So what. Ionako to ne zna nitko dalje od razvojnog laboratorija. BIlo je i gorih stvari (vidi: dieselgate), zar ne?

E, međutim, u jednoj termoelektrani si ne može nitko priuštiti da koristi takvu điđicu jer postoji trajni nadzor (ono što se na autima radi jednom godišnje, i to samo ako nisi dobar s likom koji radi eko test) emisije štetnih tvari, internetom spojen na inspekciju zaštite okoliša i dostupan javnosti.

Eto tako. To je - ozbiljna primjena.
16.06.2023 | 22:40
Djuro genijalac kaže:
Bila je incijativa da se to besplatno dijeli.... Ajde, prisjeti se. Ali, skrećemo s teme ili ne? Poanta je da je Stažić lažljivo smeće, a Kolakušić populistički seronja


Tog Stažića ne znam, ali nije niti bitan, ovdje postavlja rutinska pitanja na razini novinara nekog omladinskog lista. Mislim da je to ovdje više bila formalnost.

No, nemojmo o ljudima "ad hominem" jer to što je počeo kao novinar negdje na selu ne znači ništa, mnogi uspješni su tako počeli. Druga je stvar ako je, kako ti kažeš, profesionalni lažljivac, ali opet, taj čovjek je sada nebitan, on je tu sporedan lik i ne bi trebao utjecati na naše razmišljanje o onome što kaže naš protagonist - EU zastupnik, kojeg često komentiraju i drugi u svijetu s "jedan jedini zastupnik je imao petlje reći istinu, zastupnik iz Hrvatske". Znači, primjeti se to vremenom.

Kolakušić barem nije političar koji nikada nije bio u doticaju sa stvarnim svijetom kao mnogi koji nisu dana proveli radeći u stvarnom svijetu sa stvarnim ljudima, s realnim sektorom i sa stvarnim problemima. Nije do svoje pozicije suca došao kroz učlanjenje u neku mainstream stranu, nego kroz odrađene slučajeve i svoju sposobnost, a to se vidi da nije bila tek kulisa jer svo to pravničko znanje koristi u EU parlamentu (često ga poslušam) kada on proziva EU pravila i zakone za koje vidi da su nepravedni ili legalno neispravni.

Meni se čini da je trenutno prema ostalim hrvatskim političarima avion jer:

- ne zanima ga nečiji politički spektar i svjetonazor, nego se želi baviti uređenjem sustava i ekonomijom
- jedan je od rijetkih koji je u EU parlamentu ustao protiv korupcije na vrhu EU (Ursula i milijarde €)
- među malobrojnima je koji su tamo digili glas protiv pandemijske mafije i štetnih ugovora s našim novcem
- upozorava na rizik centralne digitalne valute i potpune kontrole koju bi tako prigrabila ellita
- protiv je "net zero" lažne ekološke agende, dok se prava briga za prirodu ne provodi
- protiv je korporativnih elita koje upravljaju dobrim dijelom zapadnih država, pa i Hrvatskom
- protiv je cenzure i medija financiranih od velikog kapitala koji formira mišljenje javnosti sebi u korist
- protiv je eskalacije rata u Ukrajini i zalaže se za pregovore od početka
- sada je dao golu matematičku istinu o budućim izborima u Hrvatskoj - ne vidim da je išta krivo rekao!

I općenito mi se čini da čovjek kritički razmišlja, "svoj je", ne može se osjetiti da je na "nečiji botun" kao Plenky koji isključivo radi što mu WEF lobi naredi putem Brisela. Ne mudruje isprazno i "politički korektno" da se nekome slučajno ne zamjeri - nego dolazi do zaključaka analizom podataka i činjenica (što mu je i bio posao kao sudcu) i onda donese svoj zaključak i tako se postavi. To je kod političara postala rijetkost, a oni koji jesu takvi, onda ih obično slomi vlastita stranka ako se nekim stavom previše udalje od svog krda.

Mislim da je on, kao i Musk, negdje unutar autističnog spektra, ima taj uzorak ponašanja, a to je kod političara dobra karakteristika, tj. možda nije za njih same, jer se teško mogu pretvarati i muljati, ali je to dobro za njihove glasače jer znaju da će dobiti ono za što su dali glas.
17.06.2023 | 06:40
Djuro genijalac kaže:
Bila je incijativa da se to besplatno dijeli.... Ajde, prisjeti se. Ali, skrećemo s teme ili ne? Poanta je da je Stažić lažljivo smeće, a Kolakušić populistički seronja


Besplatno??
Nismo vise u komunizmu pa da se dijeli.
19.06.2023 | 17:37
www.facebook.com/reel/785597862910140

Malo o budućnosti.
25.06.2023 | 21:30
WEF malo po malo marljivo radi da nas pretvori u svoje kmetove koje mogu potpuno kontrolirati:



- "Social protection coverage." There's always some mention of protection, coupled with convenience, every time a move is made to strip away freedoms and privacy.
04.07.2023 | 08:56
A evo još jedne "teorije zavjere" koja se sada pokazuje istinom...

Sjećam se kada su na 9/11 pali Blizanci i kada mi je prijatelj, koji u obitelji ima starog iskusnog statičara, rekao da je on bio opsjednut time jer je taj događaj rušio svu dosadašnju logiku i znanje koje on koristi cijeli život na stotinama nebodera. Danima je sve računao, nabavio sve podatke o konstrukciji tih nebodera, materijalima i načinu gradnje i samo još jednom zaključio da je to nemoguć događaj na način koji se odvio. Zaključak mu je bio da se ti neboderi nisu srušili od udara aviona.

No, kao laik, ja bih taj dio čak i "progutao" jer se radi o vrlo specifičnom slučaju da se avion sa svim gorivom zapuca u neboder, a to nije nešto što se testira svakodnevno.

No, nije ih na kraju to razotkrilo, nego notorna "Zgrada 7" i cijeli dio s avionom koji se navodno zabio u Pentagon, a da tamo nije bilo gotovo nikakvih tragova. Ima još gomila tragova da je to "inside job", pogotovo je zanimljiv dio o pripremama - kada je WTC bio nedostupan dan-dva "radi održavanja" par mjeseci prije svega, itd...



Zašto sve to? Najverojatnije im je trebao dovoljno jak razlog da se uvede "Patriot Act" i dozvoli špijuniranje vlastitih građana na svim razinama kako bi se "zaštitili od terorizma", a tu su i razni bonusi kao opravdanje za ratove protiv "terorista". Navodno je bilo i ekonomske koristi za vlasnike - jer su neboderi imali previše azbesta po novim standardima i kod sljedećeg održavanja sve to zamijeniti bilo bi preskupo i neisplativo, pa je i njima to bilo sjajno rješenje. Zanimljivi su podaci i o tome koga nije bilo u WTC-u taj dan, a inače su tamo...

Pohlepni i zli ljudi nam vode planet...
04.07.2023 | 17:52
@Davore,

Možeš misliti kad neboder dobije punktualni udar s boka, rokne ga nekih 70 tona, da se cijela ta konstrukcija sve do temelja ne protrese? Nema šanse! A temelji na nekakvim podzemnim željeznicama s halama od nekoliko tisuća kvadrata (to ti je rupa, samo da znaš!). Cijeli kompleks sa svim susjednim zgradama podzemno povezan, pa kad sve to kolabira (a kolabiralo je!), komu novci a komu opanci.
A gore, na katu na kojem je parkiran zrakoplov izliven cijeli kerozin, koji je odmah planuo. Plamen kroz međukatnu protupožarnu barijeru nije ni trebao tražiti put. Kroz stubišta i kanale dizala je to buktalo punim, s od odozdo usisanim kisikom (to ti je atroke autogeni aparat za varenje) moj brate to je inferno!
04.07.2023 | 19:41
Tino, imaš snimke (koje naravno nisu prikazivane na glavnim medijima) gdje se vide bočne strane Blizanaca i kako rokaju sitne detonacije od vrha prema dnu i to brzinom većom od samog rušenja nebodera, znači otpada priča "to su se ploče slagale jedna na drugu, pa su pucale", nego se vidi da je u pitanju kontrolirano uništenje.

No, na stranu Blizanci, pogledaj snimke kako se srušila "Zgrada 7", za moj račun i zdrav razum, to nema šanse da nije srušeno namjerno i kontrolirano, a isto važi za sve ono što se dogodilo u Pentagonu, što je sve totalno mutno. A Zgrada 7 je bila centar operacija svega toga mjesecima unaprijed, oko toga pak ima gomila teorija zašto im je trebala i zašto im je bilo najlakše je srušiti. Tu je i iskaz onog vatrogasca (bilo tada live na TV) koji kaže da je čuo seriju eksplozija neposredno prije rušenja Zgrade 7.

Ameri su daleko više u tome, kod njih postoje cijele organizacije (uglavnom pokrenute od žrtava te katastrofe) koje se bave time, pratio sam to sve tijekom godina i meni baš sve to izgleda kao dobro složen "inside job".

A ima oko toga i bizarnosti, tipa dokumentarac o "Plešućim Izraelicima" koji, koliko vidim, nitko nije zabranio kao "dezinformaciju", a barem bi Izrael za tako nešto urgirao, čak postoji i na IMDb-u... uglavnom, 9/11 nisu bila "čista posla". M'oš mislit što bi teroristi to izveli s 4 aviona istovremeno i nakon dva nebodera još slobodno udarili u Pentagon, a od čega nema suvislih snimaka - jer nedajbože da jedan Pentagon ima sigurnosne kamere posvuda. Imaju samo jednu snimku s neke bočne rampe koja se sastoji od jednog framea u kojem ispada da nešto (i ne izgleda veliko) ide toliko nisko uz zemlju da ne vidim kako bi putnički avion mogao letjeti toliko nisko i paralelno sa zemljom da udari pod tim kutem u zgradu! I onda slijede iskazi pilota putničkih aviona koji kažu "ma nema šanse" ili "nije vrijedno niti komentiranja".
06.07.2023 | 07:13
Evo i jedne male pobjede u borbi protiv cenzure vladajućih:

07.07.2023 | 14:14
WEF, WHO, a izgleda da su sada asimilirali i UN!

07.07.2023 | 16:16
Da vidimo hoće li YouTube imati petlje ukloniti Lex Fridmanov intervju s Kennedy juniorom, predsjedničkim kandidatom...

Malo ih je zeznulo što sada Twitter omogućuje objavu dugih videa, pa ako ga uklone, kao što su Joe Rogana prije koju godinu, intervju ćete moći pogledati i na Twitteru.



Naravno, korporativni mediji ga etikeitraju kao "antivaksera i teoretičara zavjere".
07.07.2023 | 16:31
dpasaric kaže:
A evo još jedne "teorije zavjere" koja se sada pokazuje istinom...

Sjećam se kada su na 9/11 pali Blizanci i kada mi je prijatelj, koji u obitelji ima starog iskusnog statičara, rekao da je on bio opsjednut time jer je taj događaj rušio svu dosadašnju logiku i znanje koje on koristi cijeli život na stotinama nebodera. Danima je sve računao, nabavio sve podatke o konstrukciji tih nebodera, materijalima i načinu gradnje i samo još jednom zaključio da je to nemoguć događaj na način koji se odvio. Zaključak mu je bio da se ti neboderi nisu srušili od udara aviona.

No, kao laik, ja bih taj dio čak i "progutao" jer se radi o vrlo specifičnom slučaju da se avion sa svim gorivom zapuca u neboder, a to nije nešto što se testira svakodnevno.

No, nije ih na kraju to razotkrilo, nego notorna "Zgrada 7" i cijeli dio s avionom koji se navodno zabio u Pentagon, a da tamo nije bilo gotovo nikakvih tragova. Ima još gomila tragova da je to "inside job", pogotovo je zanimljiv dio o pripremama - kada je WTC bio nedostupan dan-dva "radi održavanja" par mjeseci prije svega, itd...



Zašto sve to? Najverojatnije im je trebao dovoljno jak razlog da se uvede "Patriot Act" i dozvoli špijuniranje vlastitih građana na svim razinama kako bi se "zaštitili od terorizma", a tu su i razni bonusi kao opravdanje za ratove protiv "terorista". Navodno je bilo i ekonomske koristi za vlasnike - jer su neboderi imali previše azbesta po novim standardima i kod sljedećeg održavanja sve to zamijeniti bilo bi preskupo i neisplativo, pa je i njima to bilo sjajno rješenje. Zanimljivi su podaci i o tome koga nije bilo u WTC-u taj dan, a inače su tamo...

Pohlepni i zli ljudi nam vode planet...


Davore u pravu si, oko svega ovog napisanog, sve potpisujem Ako netko ne vjeruje svemu ovome, neka angažira neke fanatike i neka se zabiju u neki random neboder, pa da vidimo da li on kontrolirano pada, kao blizanci


Ovo zadnje boldano, nam je stvarnost i tu za sada si nemožemo pomoći Treba dobro poznavati povijest i vidjeti, kako su se stvari kroz povijest događale i tko je bio na čelu tih povjesnih promjena. Možemo vući i na paralelu na trenutni rat u Ukrajini. Znate li tko će taj sukob rješiti ? Rješit će ljudi "o kojima se ne priča"a koji se svake godine sastaju u Davosu. To je nažalost tako i kad netko poput mene, pokuša indirektno na to upozoriti i reći činjenicu da u trenutku osnivanja SSSR je od 23 člana politbiroa ( ako se je to tijelo tada tako zvalo ) njih 17 bilo Židovskog podrijekla...i onda ja ispadnem antisemit ili ustaša

Edit. Daj Davore vrati se u temu oko ukrajine, malo je pusto bez tebe
07.07.2023 | 16:45
tino1 kaže:
@Davore,

Možeš misliti kad neboder dobije punktualni udar s boka, rokne ga nekih 70 tona, da se cijela ta konstrukcija sve do temelja ne protrese? Nema šanse! A temelji na nekakvim podzemnim željeznicama s halama od nekoliko tisuća kvadrata (to ti je rupa, samo da znaš!). Cijeli kompleks sa svim susjednim zgradama podzemno povezan, pa kad sve to kolabira (a kolabiralo je!), komu novci a komu opanci.
A gore, na katu na kojem je parkiran zrakoplov izliven cijeli kerozin, koji je odmah planuo. Plamen kroz međukatnu protupožarnu barijeru nije ni trebao tražiti put. Kroz stubišta i kanale dizala je to buktalo punim, s od odozdo usisanim kisikom (to ti je atroke autogeni aparat za varenje) moj brate to je inferno!


Ajmo ovak Tino, neka se ovo sve tvoje napisano istinito, ok. Daj mi reci razlog, zbog čega su se blizanci kontrolirano rušili ? Ako mi daš na to odgovor, onda nema nikakve zavjere, ok
07.07.2023 | 22:43
cariblanco kaže:
Edit. Daj Davore vrati se u temu oko ukrajine, malo je pusto bez tebe


Sve sam tamo rekao još na početku i onda ponovio sto puta, tako da nemam ništa novo dodati, a i vidim da se i dalje sve odvija kako su "moji" realisti predvidjeli.
07.07.2023 | 22:49
cariblanco kaže:
Ajmo ovak Tino, neka se ovo sve tvoje napisano istinito, ok. Daj mi reci razlog, zbog čega su se blizanci kontrolirano rušili ? Ako mi daš na to odgovor, onda nema nikakve zavjere, ok


Čak možemo potpuno zanimariti same Blizance, iako će svaki nezavisni statičar reći da to nije moguće, recimo da se oni jesu srušili od aviona, ali neka se onda objasni zašto se "iz čista mira" srušila Zgrada 7. I to ne srušila nekako slučajno, nego onako fino pic-pic, super uredno...

I cijela ona predstava u Pentagonu - ako je ono na jednoj jedinoj snimci s ulazne rampe Boing koji nekako vodoravno udara u Pentagon i zatim nestaju svi njegovi dijelovi, onda sam ja James Bond...

I to onda ruši cijelu njihovu priču...
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 20 sati
  • Yonkis: Evo, prodajem i neke slušalice, one za u uho. iPhone i sluške, 200€. I nije to sve, one more thing...
  • Mislav2222: ima i 2K 27inca dell monitor, u top stanju na prodaju :D
  • Yonkis: prodao bih iPhone 8 Plus, mijenjao mu bateriju prije cca godinu dana, moram provjeriti, pa ako ima zainteresiranih da ne pišem oglasnik.. Zapravo pišem anyway, valjda tamo netko lurka :)
  • mbp2009: Smayoo riješio sam, nego sad nije za mene, nego nekog drugog
  • accom: O muziki nemam pojma, surfanje je o.k., gaming - isto nemam pojma. :)
  • Krehacro: Dj-ing...Netflix,surfanje i neki gaming :)
  • accom: @Krehacro: meni ne uspjeva koliko bih željeo. Ali je iPad super alat, i sve više mi je neophodan (ajde, navika). Najviše ovisi o tome, što želiš radit.
  • lucija: Dosta ih je uspjesno preslo na iPad.
  • lucija: Nisam no ima na YouTubeu dosta recenzija ljudi koji jesu.
  • Krehacro: Planiram preci sa MacBook air na iPad da koristim kao svoj primarni uredjaj...jel netko to još pokušao i kako mu ide :)?
  • smayoo: Pa zar još to nisi riješio?
  • smayoo: :D
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Riba, Anonimci (311)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.33 Seconds

Provided by iJoomla SEO