Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


09.05.2021 | 21:57
smayoo kaže:
Kloba kaže:
A zašto se na Jabučnjaku preferiraju Talijani nije teško zaključiti. Jabučnjak je, ako uzmemo onaj core same stranice, zapravo Rijeka i okolica. A tamo više cijene Talijane.


"Core" same stranice su Riba i Davor, pri čemu je Davor - alfista, a Riba je godinama vozio Audi .
Ja sam isto Riječanin i - da - iz niza vlastitih iskustava prezirem njemačke auto marke, što nikako ne znači da imam takav stav prema Nijemcima ili Njemačkoj općenito. Ali nije da preferiram talijanske aute. Moja preferencija su - Japanci. Kao što je, je l', opće poznato, mi smo ovdje uz more tradicionalno orijentirani Japanu, još od stoljeća sedmog.


Audi iz 1986. je bio super, ovo danas je zestoko smece kao i ostatak njemacke produkcije. Japan do Trsta!
09.05.2021 | 22:28
Što se tiče talijanski marki u Rijeci i Istri, to ima svoju jednostavnu logiku - lako se nalaze dijelovi na otpadima preko puta. Toliko toga sam kupio na otpadu da bih samo od ušteđenog novca mogao kupiti još jednu Alfu.

Gomila nevolja danas proizlazi iz raznih EU zakona koji diktiraju upotrebu "ekoloških" materijala i razgradive plastike. I onda naprave dijelove koji se raspadnu nakon 10 godina i perfektno dobar mehanizam moraš baciti zbog plastičnog komadića od par centi koji se "razgradio". I to važi za sve proizvođače, znači nisu pošteđeni niti premium marke kao Mercedes. Tipičan moderan problem su podizači stakala koji su nekada trajali koliko i auto, a sada traju oko 10 godina (barem kod EU vozila). Ali to njih ne brine jer ionako žele da se auto kupuje barem svakih 5 godina.

Drugi problem modernih vozila je pretjerana ekologija, do te razine da auti postaju ozbiljno nepozudani zbog toga: EGR koji se začepi, swirlovi koji otpadnu i upadnu u cilindre, katalizatori koji se potroše i sve začepe (za Mazdu 6 je novi 22.000 kn), pa do onih novih AdBlue gnjusoba.

Japance volim, pogotovo Hondu, Subaru i Mazdu, ali me strah cijene rezervnih dijelova. Frendica mi pokazala račun za far za njen Subaru XV (inače sjajan auto) i to veselje je bilo preko 18.000 kn. To je daleko van mog dosega za održavanje auta.
09.05.2021 | 22:49
Za takve probleme postoji kasko.
10.05.2021 | 08:31
To je najveća istina. A onda imaš i bake manijake. Koje voze Ford Fiestu 2006. godište i još uplaćuju Kasko. A iskoristile su ga - jednom ili dva puta maksimum. Jer, kaj ako...
Pričam o svojoj staroj...
Koliko malo km radi, bilo bi joj najbolje prodati auto i uzimati taksi. Ali ne. Nek je on tu. Sparkan. Sa 100 000+ km...
10.05.2021 | 09:21
dpasaric kaže:
Japance volim, pogotovo Hondu, Subaru i Mazdu, ali me strah cijene rezervnih dijelova. Frendica mi pokazala račun za far za njen Subaru XV (inače sjajan auto) i to veselje je bilo preko 18.000 kn. To je daleko van mog dosega za održavanje auta.


Tu famu sa "skupim dijelovima za japance" mozes okaciti macku o rep, sve sto mi je trebalo za Hondu do sada je bilo jeftinije nego ekvivalent za BMW i Audi.
ebay je pun Subaru XV farova za 100-200 USD, evo novi na Amazonu za 500. Ti mi se ne cinis kao osoba koja ce usetati u hrvatski Subaru salon i tamo kupiti far. Pitam se koliko bi dosao taj far za Alfu u tom slucaju.
10.05.2021 | 21:21
Riba kaže:
dpasaric kaže:
Japance volim, pogotovo Hondu, Subaru i Mazdu, ali me strah cijene rezervnih dijelova. Frendica mi pokazala račun za far za njen Subaru XV (inače sjajan auto) i to veselje je bilo preko 18.000 kn. To je daleko van mog dosega za održavanje auta.


Tu famu sa "skupim dijelovima za japance" mozes okaciti macku o rep, sve sto mi je trebalo za Hondu do sada je bilo jeftinije nego ekvivalent za BMW i Audi.
ebay je pun Subaru XV farova za 100-200 USD, evo novi na Amazonu za 500. Ti mi se ne cinis kao osoba koja ce usetati u hrvatski Subaru salon i tamo kupiti far. Pitam se koliko bi dosao taj far za Alfu u tom slucaju.


Touche!
10.05.2021 | 21:48
Riba kaže:
Tu famu sa "skupim dijelovima za japance" mozes okaciti macku o rep, sve sto mi je trebalo za Hondu do sada je bilo jeftinije nego ekvivalent za BMW i Audi.
ebay je pun Subaru XV farova za 100-200 USD, evo novi na Amazonu za 500. Ti mi se ne cinis kao osoba koja ce usetati u hrvatski Subaru salon i tamo kupiti far. Pitam se koliko bi dosao taj far za Alfu u tom slucaju.


Nažalost za moje Alfe i ne možeš ušteati u salon i tražiti far jer za aute iznad 10 godina obično nemaju ništa.

Idem vidjeti koliko dođe za neku koja se još proizvodi... na Njuškalu skinut original s udarene je nemalih 2.100 kn, a novi je 5.475 kn. Ipak jeftinije nego Subaru. Kod Subarua mi je problem i što nema dobrih majstora u Rijeci, svega je jedan i taj je na glasu kao skup i loš, tako da većina servisira u Zagrebu.
10.05.2021 | 22:53
Ja moram samo reči, da su neki dečki kod Rijeke meni riješili 1.9 jtd za bakšiš, kad smo išli na more... naravno rezervni dijelovi sa autootpada iz alfe. Dok smo se vozili na kamionu, stilo je imao citroen DS ovjes. Nauk priče: kad putuješ na Kvarner, putuj s talijanskim autom.
10.05.2021 | 23:56
dpasaric kaže:
Idem vidjeti koliko dođe za neku koja se još proizvodi... na Njuškalu skinut original s udarene je nemalih 2.100 kn, a novi je 5.475 kn. Ipak jeftinije nego Subaru. Kod Subarua mi je problem i što nema dobrih majstora u Rijeci, svega je jedan i taj je na glasu kao skup i loš, tako da većina servisira u Zagrebu.


Kakav je svijetleći element u tom faru za Alfu kojeg si gledao? Klasična H4 (ili neka) žarulja sa žarnom niti, ksenonska žarulja ili LED integrirani modul?

U vezi majstora za Subaru, ne znam, ja sam od više vlasnika Subarua (i to prije kupovine) čuo upravo obratno, a kasnije sam se i osobno uvjerio kako kod riječkog (lovranskog) majstora uvijek ima barem 2 Subarua ZG registracije na servisu. Do sad nisam imao nego redovne servise, nisu to ni ikakvi spomena vrijedni kilometri pa niti prilike za neku bilo kakvu primjedbu. Nadam se da neće ispasti da je tvoja informacija točna, ali - kažem - meni je servis uvijek bitan faktor kod izbora auta i upravo to sam - ne provjerio - nego mi je to bio kvalifikacijski kriterij prije odluke da se uopće interesiram za Subaru.
11.05.2021 | 09:54
Za sve ljubitelje električnih prometala:



EDIT: autor je zaključao video pa evo iz drugog izvora:



Pouka, dok radi radi, kad se zapali vatrogasci rade prekovremeno,... sad je samo pitanje koliko bi dugo vatrogasci ostali dežurati da se zapali baterija u autu koja je ipak punoooo veća.
11.05.2021 | 10:03
smayoo kaže:
dpasaric kaže:
Idem vidjeti koliko dođe za neku koja se još proizvodi... na Njuškalu skinut original s udarene je nemalih 2.100 kn, a novi je 5.475 kn. Ipak jeftinije nego Subaru. Kod Subarua mi je problem i što nema dobrih majstora u Rijeci, svega je jedan i taj je na glasu kao skup i loš, tako da većina servisira u Zagrebu.


Kakav je svijetleći element u tom faru za Alfu kojeg si gledao? Klasična H4 (ili neka) žarulja sa žarnom niti, ksenonska žarulja ili LED integrirani modul?

U vezi majstora za Subaru, ne znam, ja sam od više vlasnika Subarua (i to prije kupovine) čuo upravo obratno, a kasnije sam se i osobno uvjerio kako kod riječkog (lovranskog) majstora uvijek ima barem 2 Subarua ZG registracije na servisu. Do sad nisam imao nego redovne servise, nisu to ni ikakvi spomena vrijedni kilometri pa niti prilike za neku bilo kakvu primjedbu. Nadam se da neće ispasti da je tvoja informacija točna, ali - kažem - meni je servis uvijek bitan faktor kod izbora auta i upravo to sam - ne provjerio - nego mi je to bio kvalifikacijski kriterij prije odluke da se uopće interesiram za Subaru.



Kako se spominje Subaru Rijeka.

Moram reci da sam od istoga dobio dosta informacija prije kupovine WRX Sti, te da je covjek napravio neke provjere i uputio me na sta da gledam i obratim paznju.
Cak sam ga i prije koji tjedan kontaktirao jer sam morao zadnje i prednje pakne narucit iz USA, posto je u njemackoj Wrx Sti ravan sljetanju na mjesec... imaju dijelove al krive brojeve. (naravno mogu sve napravit u Subaru servisu al prednje i zadnje plocice su sa zamjenom 1200€).
Drugim rijecima prije kupovine sam razgovarao sa vlasnikom servisa Rijeka/Lovran ako se ne varam za lokaciju jedno 2-3 sata i dobio jako puno informacija. Jedino mi je zao sto se nalazim u Hamburgu pa mu samo vozilo nemogu bas lagano odvest na servis ali vrlo rado bi.
Sto se tice los - to je individualno. Ako netko ima puno posla recimo 1000 vozila za servis u godini i problema sa 20 ljudi... ok
Netko opet moze imati 200 vozila godisnje i problema sa 20 ljudi .
Cijene, cijene su regulirane i koliko sta kosta... jedino ako majstor zeli mijenjati ono sto ne treba i isto naplacivati, to je nesto sasvim drugo.
Uglavnom kad netko kaze da su servisi losi to dode od ljudi koji nikada u zivotu nisu posjetili nekakav oficialni servis, ili od konkurencije koja jos uvijek iza kuce u dvoristu popravlja prijateljima auta na kanalu.


Ukratko po mome iskustvu tesko za reci da je Subaru Rijeka los servis. Ako nista drugo vlasnik je bio jako usluzan i ljubazan, te ne vidim zasto ga nebi i sam posjetio ili preporucio.
11.05.2021 | 13:25
Robert, a da spojiš ugodno s korisnim i sa autom dođeš na more na Kvarner, pa samo produžiš za servis?
Mislim, ako se automobil može voziti, pročitao sam napisano i to ti meni ispada glagoljica.
11.05.2021 | 14:59
Kloba kaže:
Robert, a da spojiš ugodno s korisnim i sa autom dođeš na more na Kvarner, pa samo produžiš za servis?
Mislim, ako se automobil može voziti, pročitao sam napisano i to ti meni ispada glagoljica.


servis napravim i ovdje. no da sam negdje blize okolica Minhena sigurno bi dosao na servis u Rijeku... ako radi nicega drugoga cisto radi postivanja i zahvalnosti nakon svih informacija koje sam dobio od doticnoga. Al nije isto radit 300-400 km i 1000 u jednom pravcu. Jer ja nemogu nikako spojit produzeni vikend... kad sam dosta daleko i putujem u jednom smijeru po 14-16 sati.
Sto se tice godisnjeg da ok, no meni je Istra jednostavno prehladna i nakon par posjeta Porecu, Puli... Krku. Opatiji... Dalmacija mi je puno privlacnija destinacija.
A doci na godisnji pa odat oko majstora mi se jednostavno neda.

Sa druge strane auto vozi perfektno bez ikakvih problema. Ali tko zna u buducnosti sta i kako.
Na svu srecu popravke ne trebam pored redovnih servisa, a to je vec sve odradeno.
Sto se tice ostatka dijelova. Jednostavno je sve 3-4 puta jeftinije narucit iz amerike i platit carinu. problem je sto je postarina kod svake narudzbe od 50-100€.

Cijena dijelova u Hrvatskoj i Njemackoj su razlika 10% i za BMW i za Subaru. razlika je jedino u rukama.
Problem Subarua je u tome sto recimo WRX STI ima isti motor vec 10 godina, pa je za trgovine auto dijelova to sve isti auto. onda ti daju plocice koje ne odgovaraju.
Onda moras za sve u Subaru.
recimo zadnje plocice su 580€ u Subaru
ja sam ih kupio "bolje" Carbotech iz USA za 230€ sa carinom i postarinom.
samo plocice su bile 170$. promijenio sam ih sam.
to je cijena koju ni Subaru u HR nema.
11.05.2021 | 14:59
Razmišljao sam ozbiljno o kupovini romobila Zero 9 ili 10, pa me sad ovo šokiralo.
Zamisli da ti to električno govance izgori u stanu ili uredu.

Evo što kaže proizvođač onog gore romobila:

With experienced R&D engineers, by cooperating with university scientific research institute, FLJ is professionally engaged in industrial design and electrical design for Electric Scooter. The company has all kinds of advanced manufacturing equipments and testing instruments, applied 8S management and ISO9001:2008 system; all products meets international standard for CE, ROHS,CCC,FCC certificates
11.05.2021 | 15:16
JOHN kaže:
Razmišljao sam ozbiljno o kupovini romobila Zero 9 ili 10, pa me sad ovo šokiralo.
Zamisli da ti to električno govance izgori u stanu ili uredu.

Evo što kaže proizvođač onog gore romobila:

With experienced R&D engineers, by cooperating with university scientific research institute, FLJ is professionally engaged in industrial design and electrical design for Electric Scooter. The company has all kinds of advanced manufacturing equipments and testing instruments, applied 8S management and ISO9001:2008 system; all products meets international standard for CE, ROHS,CCC,FCC certificates


tesla se zapali kod bilo kojeg jaceg sudara.
pa i rimac se zapalio kod prevrtanja.

ukratko izbjegavaj barem zasad
11.05.2021 | 15:48
Ne znam kako to sve komentirati. Ovo nije bio sudar, osim ako ga je vlasnik bacao. Dakle romobil nije neka kineska sklepancija s ebay, a po navodima proizvođača postoje određeni dokumenti koji bi trebali nešto jamčiti, odnosno da je proizvod usklađen s europskom tehničkom specifikacijom, da postoji kontrola kvalitete i ostalo. Ovo fakat nije zajebancija.
Ako romobil nije modan, to je fakin kotrljajuća bomba
11.05.2021 | 16:28
Kako te nije strah što nosiš jednu takvu, samo manju bombu stalno sobom naokolo u džepu?
Naravno da je modan. Ljudi nisu zadovoljni brzinom kojom se puni baterija pa prčkaju po čemu ne znaju slijedeći upute poluidiota s interneta.
Li-ion baterije od prije 10+ godina su bile opasne jer su se stvarno lako dale zapaliti. Aktualne LiPo ili LiFeP4 su vrlo sigurne. Treba se istovremeno dogoditi tri ekscesne stvari - mehaničko oštećenje, previsoka temperatura, i previsok napon s punjača.

Robert_84 kaže:
tesla se zapali kod bilo kojeg jaceg sudara


Vrlo paušalna izjava. Kao i one prije koje si davao na temu Tesle. Može neki ozbiljan, provjereni izvor?
11.05.2021 | 16:34
smayoo kaže:
Kako te nije strah što nosiš jednu takvu, samo manju bombu stalno sobom naokolo u džepu?
Naravno da je modan. Ljudi nisu zadovoljni brzinom kojom se puni baterija pa prčkaju po čemu ne znaju slijedeći upute poluidiota s interneta.
Li-ion baterije od prije 10+ godina su bile opasne jer su se stvarno lako dale zapaliti. Aktualne LiPo ili LiFeP4 su vrlo sigurne. Treba se istovremeno dogoditi tri ekscesne stvari - mehaničko oštećenje, previsoka temperatura, i previsok napon s punjača.

Robert_84 kaže:
tesla se zapali kod bilo kojeg jaceg sudara


Vrlo paušalna izjava. Kao i one prije koje si davao na temu Tesle. Može neki ozbiljan, provjereni izvor?



www.seattletimes.com/business/a-tesla-mo...trailblazing-sedans/



nije mi trebalo vise od par klikova
11.05.2021 | 16:36

Ajde, daj. Ili ćemo ozbiljno diskutirati, ili da prebacujem ovo pod humor?
11.05.2021 | 16:55
smayoo kaže:

Ajde, daj. Ili ćemo ozbiljno diskutirati, ili da prebacujem ovo pod humor?


ja vidim da ti imas svoje misljenje i sta god da ja napisem il netko drugi kontra tvoga misljenja tebi je svejedno i odgovorit ces sa pitanjem.
11.05.2021 | 17:15
Naravno da imam svoje mišljenje, kao što i ti imaš svoje. Kako reče Harry Callahan u filmu "Dead Pool": "Opinions are like assholes. Everybody has one."
Iz sukoba mišljenja može proizaći rasprava, ako je argumentirana. Ako nije, onda nije rasprava, nego demonstriranje mišljenja (koja su, jel.., kao... ).
Elem, ako izjaviš "Tesla se zapali kod bilo kojeg jačeg sudara.", onda argument za to ne može biti što si nagooglao jedan video gdje je se jedan takav auto zapalio, a ni ne zna se zašto.
Dakle, ako imaš neki provjereni, ozbiljan izvor koji dokumentira relevantan broj slučajeva gdje se Tesla zapali pri jačem sudaru, rado bih to znao (jer ne tvrdim da si u krivu, samo tražim ozbiljne argumente). Ako nemaš, nego samo nabacuješ neke kafanske teze temeljem vlastitih emotivnih predrasuda, onda da prebacim pod humor?
11.05.2021 | 17:16
smayoo kaže:


Bumpam ovaj svoj post, čini mi se da je ostao neprimjećen, a mislim da je tema zanimljiva za (ozbiljnu) diskusiju.
11.05.2021 | 19:43
Odgovorno tvrdim da kako sad stvari stoje, vrijednost BEV nakon što je isteklo jamstvo na bateriju će biti 0. Nula. Zero. To je sadašnje stanje stvari gdje baterija za BEV u pravilu košta više od cijelog auta.

Pretpostavljam, još jednom, PRETPOSTAVLJAM, da bi se ćelije mogle standardizirati pa da se mogu samo one šepave mijenjati čime bi moduli i kompletne baterije ostale upotrebljive tj. popravljive. Jasno da nasuprot tome stoji gramzivost proizvođača koji žele pod svaku cijenu iscijediti krv iz kamena i zarađivati do besvijesti.
Kad cijela priča dovoljno zaživi, mogu vidjeti aftermarket koji proizvodi ćelije za zamjenu i popravak baterije što bi dramatično povećalo uporabljivost BEV-a, ali i stvorilo novu nišu majstora koji bi popravljali te baterije.
O samoj tehnologiji proizvodnje ne znam dovoljno da bih mogao suditi koliko je ovo moje očekivanje realno.

Zato se vraćam na priču o sintetskom gorivu koje mi se čini s(p)retnije rješenje pomoću kojeg aktualna vozila postaju CO2 neutralna, a sveukupno možda i zelenija od novog BEV-a (stari je auto već napravljen i njegov je CO2 otisak nastao, BEV i sve njegove komponente tek treba proizvesti).

I opet, ne znam koja je energetska bilanca proizvodnje sintetskog goriva, koliko je to zahtjevna tehnika i glomazno postrojenje koje ga proizvodi: ako se to optimizira lako je zamisliti scenarij u kojem svaka postojeća puma proizvodi gorivo koje prodaje pa otpada problem transporta...
11.05.2021 | 21:29
Uvaži da se tvoje trenutno iskustvo temelji na dva (tri?) elektro modela jednog proizvođača. Baterijski blokovi se uredno servisiraju na razini ćelije već 40+ godina. To što ti to nikad ranije nisi vidio je zato što te tehnologije nije bilo u auto industriji. Tako su se automehaničari kleli u definitivnu propast autoindustrije i prije 20-25 godina kad više nije bilo novog auta bez elektronički upravljanog injektora, ABS-a, servoupravljača, diesela bez turbine... A mehaničar kojem sam prije 20+ godina objašnjavao principe regulacije izgaranja na tadašnjem Audiju 100 2.3E petocilindrašu čudio se kako ja to znam, a nisam nikad popravljao aute (osim prčkanja po svom stojadinu), jer mu nije bilo jasno da je sve to tehnologija koja je desetljećima ranije razvijena i razrađena negdje drugdje.

Vi auto-ekipa uvijek mislite da je Svemir počeo na 4 kotača i da je automobilistika neka teška nuklearna fizika koju nitko drugi ne kuži...

Kolega je za potrebe svoje firme kupio na internet aukciji nekoliko "doderanih" elektro Kangooa od francuske pošte i zamijenio im je baterijske blokove aftermarket blokovima za sedminu cijene "originalnih", uz angažman od sat vremena googlanja i desetak mailova. I to ne zato što mu ne bi bilo moguće servisirati postojeće na razini ćelija, nego zato što je radije zamijenio stare LiIon novim LiFeP4 blokovima, jer su sigurniji.

Kako komentiraš to što Toyota daje 10 godina jamstva na baterije u svojim EV-ima i hibridima?
11.05.2021 | 22:48
Jamstvo je samo oblik ugovora između proizvođača i stranke. Jamstvo nije garancija da se nešto neće dogoditi, jer to ne može dati nitko živ. Jedna situacija kad se kvar ne smije dogoditi: lansiranje raketoplana, pa znamo kako je Challenger završio...
Jamstvo doslovce kaže: ako se u periodu za koji dajemo jamstvo dogodi kvar, a stranka je izvršila sve svoje obaveze, trošak popravka snosi proizvođač. To je sve. Sad je samo stvar računice koliko ti se to sve skupa isplati, koliko imaš failure rate i što želiš postići. Na isti način kako HMC daje jamstvo na osnovni auto od 5 godina/BO km....

Ako želiš da ti sve stane u postojeće gabarite i da funkcionalnost bude na razini tvorničke, onda si ipak ograničen dostupnošću i oblikom ćelija koje misliš mijenjati. Ako govorimo o retromod projektima u garaži, aposlutno sve je moguće napraviti, ali to onda nije serija, nego su to unikati tj. prototipovi, a tu onda nema mjesta analizama i predviđanjima koja su bila ishodište i koja predviđaju da će u roku od 6-7 godina BEV biti jeftiniji za nabavu/korištenje od klasičnog termičkog vozila...
I ja planiram u svoja obadva auta napraviti engine swap i već to imam doma na paletama, ali to onda nije nešto što se može tretirati kao serijsko vozilo.

Ili sam nešto krivo shvatio? Nismo li krenuli od premise serijske proizvodnje automobila od strane etabliranih proizvođača?

I dopuštam da se baterije servisiraju 40+ godina, na koncu u podmornicama u II. svjetskom ratu su koristili elektropogon tijekom urona, ali slobodno to utrpaj u neki auto pa mi reci koliko je mjesta ostalo za tebe i prtljagu, koliki je doseg toga i koliko kila ima to čudo. (s tim 40 godina starim baterijama)...
11.05.2021 | 23:08
smayoo kaže:
Kakav je svijetleći element u tom faru za Alfu kojeg si gledao? Klasična H4 (ili neka) žarulja sa žarnom niti, ksenonska žarulja ili LED integrirani modul?


Dnevna svjetla su LED, oborena su projektor s xenonom, a dugo je običan H1. Bixenon model je 6.452 kn.
11.05.2021 | 23:12
smayoo kaže:
U vezi majstora za Subaru, ne znam, ja sam od više vlasnika Subarua (i to prije kupovine) čuo upravo obratno, a kasnije sam se i osobno uvjerio kako kod riječkog (lovranskog) majstora uvijek ima barem 2 Subarua ZG registracije na servisu. Do sad nisam imao nego redovne servise, nisu to ni ikakvi spomena vrijedni kilometri pa niti prilike za neku bilo kakvu primjedbu. Nadam se da neće ispasti da je tvoja informacija točna, ali - kažem - meni je servis uvijek bitan faktor kod izbora auta i upravo to sam - ne provjerio - nego mi je to bio kvalifikacijski kriterij prije odluke da se uopće interesiram za Subaru.


Je li taj u Lovranu i službeni? Naime, od par vlasnika starijih Impreza sam to čuo, baš za Lovran, parafraziram "uzeo hrpu novca, a problem nije uklonio". Opet, možda se radi o nekim specifičnim slučajevima i to jesu sve bili stariji modeli. Isto tako, ako netko želi biti zloban, svakom mehaničaru može naći neki slučaj koji nije ispao baš sretan, ali to ne mora značiti da je to uvijek pravilo s nekim majstorom.

Vjerujem da je svaki novi auto lako održavati, ozbiljni problemi počinju tek nakon desetak godina. To je valjda tekovina moderne autoindustrije.
11.05.2021 | 23:16
Djuro genijalac kaže:
Jamstvo je samo oblik ugovora (...)


Kalkulirao sam rizike produljenog jamstva preko nekoliko puta, znam puno o tome. I jasno je da jamstvo ne znači da se nešto neće pokvariti, nego znači da je proizvođač dovoljno siguran u to što nudi da računa da može podnijeti postotak kvarova u ponuđenom jamstvenom periodu.
Jasno je i da oni mogu biti u krivu. Jasno je i da možda svjesno ulaze u vrlo vjerojatan gubitak iz marketinških razloga (računaju da je to još uvijek mali postotak u ukupnoj prodaji pa ako ulete u 100% gubitak, neće im poremetiti bilancu na ukupnoj razini). Ali, ako uzmeš u obzir da imaju već 15+ godišnje iskustvo u serijskim hibridnim i elektromobilima, zar ti nije nimalo vjerojatno da su skupili već dovoljno iskustva da su riješili neke probleme koje Hyundai još nije?

Problemi s ograničenim mogućnostima servisiranja baterije koje trenutačno vidiš nisu primarno vezani za same baterije ili tehnička ograničenja ukomponiravanja tih baterija u automobil (uz sve zahtjeve koje jedan automobil mora zadovoljiti). To su problemi što ljudi koji danas servisiraju automobile nemaju ni znanja, ni vještine, niti će ih TI ljudi IKAD imati, za uspješno i pouzdano servisiranje elektromobila. I o tome smo već diskutirali. Prije nego mi kreneš filozofirati o tome kako automehaničar može naučiti servisirati automobil koji u odnosu na današnje konvencionalne automobile nema ništa slično osim kotača, sjedala i volana - razmisli bi li ti angažirao automehaničara da ti radi najobičniju kućnu elektroinstalaciju, nakon trotjednog tečaja čačkanja po žicama. A kućne elektroinstalacije su najbanalnije područje elektrotehnike, kojima se bave ljudi koji su završili trogodišnju elektro školu, smjer za elektroinstalatera (ali su je završili).
11.05.2021 | 23:20
dpasaric kaže:
Dnevna svjetla su LED, oborena su projektor s xenonom, a dugo je običan H1. Bixenon model je 6.452 kn.


E, pa, nije ti OK usporedba. Subaru XV ima za dnevna svjetla obične žarulje na žarne niti (koje nisu u farovima), a za kratka i duga ima integrirane LED elemente.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 1 sat
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.41 Seconds

Provided by iJoomla SEO