Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


11.04.2021 | 00:20
S obzirom na širinu cesta (kakve ja pamtim) nije ni čudo kaj je Renault 4 bio idealan auto za otoke (mogu se dva mimoići, a i stane pun k kašeta s ribom u gepek kad se preklopi zadnja klupa)
11.04.2021 | 01:24
S ribom, pomidorima, maslinama, grožđem, younameit...
Katra je legendarno vozilo. Zapravo mi je žao što smo prodali našu.
11.04.2021 | 13:37
u HR dio Autoputa od Novske do Sl Broda ce vjerovatno brzo dobit ogranicenje od 80, jer vecom brzinom bas i nije sigurno vozit istim.

Kud je izgraden kad je Yugo Stojka bila glavna vozila u HR + Renault 4....

A o cestama kroz sela u Slavoniji da ni ne pricam... sa svake strane fali po jedno 20-30 cm.
11.04.2021 | 14:03
Meni nije jesno zašto su radili uopće autoput ZG-RI.
Ograničenje je 100-110.
Mogli su Lujzijanu popraviti i dodati 3 traku. Magistrala ima ograničenje od 90km/h.

Unutrašnjost Istre, brojna ograničenja na cesta koje su grbave i žali Bože znakova.

Kada se već žalimo na ceste, magistrale, auto-puteve.
11.04.2021 | 20:11
Vidi se da ne putuješ baš često tuda
11.04.2021 | 22:16
Vratio se u subotu.
12.04.2021 | 08:31
jura22 kaže:
Vratio se u subotu.


Smayoo ti govori za treću traku Lujzijane. Za treću traku bi morali porušiti 30-ak kuća koje su uz samu cestu, one podvožnjake ispod pruge proširivati, a i onda bi ti ostala hrpa zavoja koji su nominalno 30-40 km/h deklarirani, a ako imaš sjajan auto na 80 cvile gume. Da bi održavao prosjek od 110 km/h po Lujzijani ti treba (provjereno) auto s barem 250 KS, idealno s pogonom na sve kotače i suvozač koji ti čita radar koji ste popisali ranije ili znaš baš cijelu cestu napamet i kad god možeš, juriš ko lud pa na onim ravnijim pravcima ližeš 200, ako je auto uspio navući toliko. I da nema nikog na njoj, jer inače moraš preticati po punoj liniji....
12.04.2021 | 08:35
Vratio se u subotu.


Ma da?
Prođeš kroz Gorski kotar do vikendice i natrag par puta godišnje i misliš da imaš svevremensko iskustvo na toj relaciji?
Od 1990. do danas putujem Rijeka-Zagreb i natrag u prosjeku jednom tjedno. To znači da sam u nekom periodu od tih 30+ godina putovao možda jednom mjesečno, a u nekima i 3-4x tjedno. Procjenjujem da imam sigurnih 1500, a vjerojatno i bliže 1800 putovanja kroz Gorski kotar, to jest nekih 380 do 400.000 km na toj relaciji. Vozio sam se tuda u vrijeme dok je autocesta završavala na Grobniku i opet započinjala u Karlovcu, pa su je napravili do Delnica (tzv. poluautocestu), pa do Kupjaka, pa do Vrbovskog, pa su s kontra strane otvorili od Vukove Gorice pa je napokon cca 2005 otvorena cijela, pa je onda ne sjećam se više koje godine otvorena cijela u punom profilu. I odgovorno tvrdim da lupetaš gluposti, eto samo tako da nešto napišeš.
12.04.2021 | 16:06
jura22 kaže:
...

Kada se već žalimo na ceste, magistrale, auto-puteve.


Tko se žali? Napisati onako kako je nije žalopojka

Pa bolje je voziti po Hvaru (i preuskim cestama) ili ZG-RI (uz ograničenja 80-90-110) nego ići prijepodne od Zagreba prema recimo Osijeku (ili poslijepodne obrnuto) autocestom koja je skoro ravna cijelo vrijeme, a sunce tuče sve vrijeme u oči.
12.04.2021 | 17:40
Ne može biti da baš sve vrijeme tuče u oči. Kritično je možda 20-30 minuta, koje te uhvate negdje, ovisno o tome koje je doba godine i kad si točno krenuo. I onda staneš na kavu, pljugu, šetnju, ćakulu, ili partiju sexa, ovisno već o tome u kakvom si društvu i koliko si star.
12.04.2021 | 19:48
smayoo kaže:
... I onda staneš na ...


12.04.2021 | 21:37
Zar niste prepoznali sarkazam?
Naravno da Lujzijanu nije moguće (ili nemoguće) proširiti, ali onakvo ograničenje isto nema smisla.
12.04.2021 | 22:49
Ograničenje je takvo na dijelovima autoceste gdje ili (a) nema zaustavne trake, ili je (b) uzdužni nagib kolnika veći od (neznamkoliko)%, ili je (c) radijus zavoja manji od (neznamkoliko) metara, ili je tunel, ili je most/viadukt. E, sad se "provozaj" u mislima autocestom A6, od Kikovice do Bosiljeva pa probaj zbrojiti koliko ima kilometara ceste gdje nije ispunjen nijedan od gore navedenih uvjeta.

Autocesta A7 u Italiji, od Novi Ligure do Genove još je puno zaje*anija od naše A6, ograničenja su pretežno 80, 90 pa se ljudi svejedno itekako njome koriste, iako imaju i alternativnu, A26 (Alessandria - Voltri), koja je manje zavojita, manje strma i s manje ograničenja.
12.04.2021 | 22:50
Ovisi kak to prodaš ljudima. Kad se voziš kroz Austriju prema Tuzli (Salzburgu), isto imaš ograničenje 110. Samo kaj to tam zovu Umwelt Schutz (zaštita okoliša)....

Jbg, Austrijanci su izmislili marketing (kad smo kod toga koji je najveći uspjeh marketinga u povijesti čovječanstva? To kaj svi Hitlera smatraju Nijemcem, a Mozarta Austrijancem...)
12.04.2021 | 23:30
Ima Umweltschutz i u Njemačkoj, gdje inače nema općeg ograničenja. Kod njih nije bezveze s obzirom na gustoću prometa i kumulativne količine otrova koje u jednom danu mogu ispustiti vozila u nekom specifičnom kraju gdje možda nema dovoljno strujanja zraka ili nešto tome slično. Kod nas bi bilo bezveze jer je promet takve gustoće prisutan doslovce 4 vikenda u godini. Osim na A3 autocesti. Tamo ima mjesta (npr. uzduž Lonjskog polja) gdje su klimatske prilike takve da bi itekako imalo smisla učiniti nešto da se ograniči emisija otrova iz vozila.

Na primjer, uvođenje elektromobila
13.04.2021 | 00:40
Malo da nešto općenito razjasnim. Nečega se dotakao smayoo, ali ima još tu nekih bitnih općih parametara. U detalje neću, nešto sam zaboravio, a dosta toga nisam ni učio jer mi nije uže područje struke. Odradio sam nekoliko uspješnih programa kroz konstruktivne i auditorne vježbe, pa da prenesem par loših vijesti.
Uglavnom, stvar je vrlo jednostavna i logična. sve kreće od projektne brzine koju pak određuje projektni zadatak kao varijabla( razred ceste, max dopuštena brzina i sama konfiguracija terena).
Projektna brzina predstavlja max brzinu pri kojoj se jamči potpuna sigurnost i to u optimalnim uvjetima i stanju ceste(održavanju asfalta, odvodnje i sl.)
Kad ste odredili projektnu brzinu, dolazite do zadanih parametara kojih se morate držati da bi pravilno trasirali/dimenzionirali prometnicu(minimalni radijusi koji pak definiraju PPK, PK, KK i KPK, poprečni i uzdužni padovi, vitoperenja i još par drugih elemenata)
E sada, ako se netko sjeti da kroz Gorski kotar želi voziti 180km/h, mada to nama trenutni zakon ne dopušta ni u kojoj varijanti, onda se radi financijska analiza pri čemu se vrlo brzo zaključuje da tu racionalnoati nema nego je u pitanju čisti luksuz jer na takvoj trasi ne smije biti malih radijusa, gomila vitoperenja, izmjena smjerova uzdužnih padova, a to znači gomila skupih i glomazih tunela/vijadukata, glomaznih nasipa, usjeka itd. Dakle bilo kojom postojećom autocestom nikada nećete doživjeti dan kada će se max dopuštena brzina povećati jer da se to dogodi, onda treba značajno izmjeniti trasu a to će se dogoditi nikada.
Ako ikada sanjarite o tome, prestanite odmah.
Možda eventualno nekad nekad nekad nekad A3 i A5
13.04.2021 | 01:00
Da se mene pita, ja bi brzine zadržao takvima kakve jesu. Jednostavno nema smisla povećavati brzine. Em poskupljuje gradnju, održavanje, sve češće se u prvi plan stavlja utjecaj na okoliš, broj nesreća i ishodi
13.04.2021 | 10:08
smayoo kaže:
Ima Umweltschutz i u Njemačkoj...
Na primjer, uvođenje elektromobila


Onda ograničenja brzine ni ne treba. Ionako je 85 km/h putna brzina za bijelu tehniku na kotačima...
13.04.2021 | 11:45

Gle, i toga smo se već dotakli. Prosječna putna brzina u svim oblicima prijevoza osim u brodskom prometu se smanjila u odnosu na vrijeme prije 20-30 godina, ne samo zbog viših standarda sigurnosti, nego primarno zbog uštede energije.
A u elektromobilu uopće nije problem održavati putnu brzinu 120, samo moraš nabaviti dodatnu opremu - kolotur za produžni kabel s brzim odmotavanjem.
21.04.2021 | 22:09
Gospodo,

Najveća utrka koja je ikad održana na ovim prostorima kreće sutra. U 9 ujutro kreće shakedown Medvedgrad.

twitter.com/OfficialWRC/status/1384945031153340416?s=20
22.04.2021 | 13:19
Shakedown LIVE - WRC Croatia Rally 2021


Treacherous Tarmac Stages - WRC Rally Croatia 2021
22.04.2021 | 17:13
Bertone kaže:
Ekipa koja motociklima i kvadovima vozi po šumi nema tablice tako da ne znam kako bi ih se moglo pomoću kamere identificirati.
Usput, od motora u šumi su još gori biciklisti jer ih ne čuješ, a jure sumanuto po istim planinarskim stazama kao i motoristi.


Što su ti biciklisti krivi?

Pozz od bicikliste
22.04.2021 | 19:05
Nesto mi se onako uvali u grlu kada vidim da neko kudi hrvatske ceste. Ta drzava je svjetlosnu godinu ispred ostatka Balkana, i bolje prometnice ima od velikog dijela Europe.

Ja zivim u Tuzli, najmnogoljudnija zupanija u drzavi i do glavnog grada imam niti 120km. Ta dionica traje nekih 2.5-3 sata voznje titovim cestama, gdje imas najmanje 6-7 patrola koje hvataju sve "gdje si ti frajeru pozurio pa vozis 64km/h".

Zivio sam 7 godina u Splitu i nakon nekih bjelosvjetskih ratnih avantura vratio sam se u Tuzlu, odakle sam inace. Trenutacno sam tu, zaradjujem 5x vise nego u HR ali doslovce SVAKI DAN mi nedostaju hrvatske ceste. Osim mora i cistog zraka (da ga gledam i plovim, ne nesto da se kupam) to je ono sto mi najvise nedostaje iz Dalmacije.

Ali neka nekretnina je u pregovorima, pa drzite mi fige
22.04.2021 | 19:29
Vidiš, sve je stvar pogleda i očekivanja. Da živiš u Austriji ili Njemačkoj, vjerojatno bi imao suprotan stav.
22.04.2021 | 21:21
Muki kaže:

Što su ti biciklisti krivi?

Pozz od bicikliste


Tko kaže da imam protiv bilo koga što
... a što se tiče biciklista koji bezglavo jure šumom, pa za njih se prije ili kasnije pobrine Darwin
23.04.2021 | 09:37
Tesla's Autopilot 'tricked' to operate without driver www.bbc.co.uk/news/technology-56854417

Mišljenja i stavovi?
Volio bih da temu ne povezujemo nužno samo s Teslom jer i klasični automobili već imaju visoko autonomne sustave upravljanja.
23.04.2021 | 10:47
Premalo informacija da bih imao misljenje i stav. Opcenito kako godine idu o sve manje stvari imam misljenje i stav.
23.04.2021 | 17:55
Bezveze. Što manje o nečem znaš, to rezolutnije i tvrđe stavove možeš imati.
24.04.2021 | 09:07
Valjda sam dosegao vrhunac mudrosti, sto manje zelim znati i sto manje misljenja i stavova imati.
25.04.2021 | 11:01
mobile.twitter.com/Burgrid7/status/1386210368591175682
Neš ti s Toyotom biti brži od mene u BeMWeju
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 12 sati
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.41 Seconds

Provided by iJoomla SEO