Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


11.04.2021 | 00:20
S obzirom na širinu cesta (kakve ja pamtim) nije ni čudo kaj je Renault 4 bio idealan auto za otoke (mogu se dva mimoići, a i stane pun k kašeta s ribom u gepek kad se preklopi zadnja klupa)
11.04.2021 | 01:24
S ribom, pomidorima, maslinama, grožđem, younameit...
Katra je legendarno vozilo. Zapravo mi je žao što smo prodali našu.
11.04.2021 | 13:37
u HR dio Autoputa od Novske do Sl Broda ce vjerovatno brzo dobit ogranicenje od 80, jer vecom brzinom bas i nije sigurno vozit istim.

Kud je izgraden kad je Yugo Stojka bila glavna vozila u HR + Renault 4....

A o cestama kroz sela u Slavoniji da ni ne pricam... sa svake strane fali po jedno 20-30 cm.
11.04.2021 | 14:03
Meni nije jesno zašto su radili uopće autoput ZG-RI.
Ograničenje je 100-110.
Mogli su Lujzijanu popraviti i dodati 3 traku. Magistrala ima ograničenje od 90km/h.

Unutrašnjost Istre, brojna ograničenja na cesta koje su grbave i žali Bože znakova.

Kada se već žalimo na ceste, magistrale, auto-puteve.
11.04.2021 | 20:11
Vidi se da ne putuješ baš često tuda
11.04.2021 | 22:16
Vratio se u subotu.
12.04.2021 | 08:31
jura22 kaže:
Vratio se u subotu.


Smayoo ti govori za treću traku Lujzijane. Za treću traku bi morali porušiti 30-ak kuća koje su uz samu cestu, one podvožnjake ispod pruge proširivati, a i onda bi ti ostala hrpa zavoja koji su nominalno 30-40 km/h deklarirani, a ako imaš sjajan auto na 80 cvile gume. Da bi održavao prosjek od 110 km/h po Lujzijani ti treba (provjereno) auto s barem 250 KS, idealno s pogonom na sve kotače i suvozač koji ti čita radar koji ste popisali ranije ili znaš baš cijelu cestu napamet i kad god možeš, juriš ko lud pa na onim ravnijim pravcima ližeš 200, ako je auto uspio navući toliko. I da nema nikog na njoj, jer inače moraš preticati po punoj liniji....
12.04.2021 | 08:35
Vratio se u subotu.


Ma da?
Prođeš kroz Gorski kotar do vikendice i natrag par puta godišnje i misliš da imaš svevremensko iskustvo na toj relaciji?
Od 1990. do danas putujem Rijeka-Zagreb i natrag u prosjeku jednom tjedno. To znači da sam u nekom periodu od tih 30+ godina putovao možda jednom mjesečno, a u nekima i 3-4x tjedno. Procjenjujem da imam sigurnih 1500, a vjerojatno i bliže 1800 putovanja kroz Gorski kotar, to jest nekih 380 do 400.000 km na toj relaciji. Vozio sam se tuda u vrijeme dok je autocesta završavala na Grobniku i opet započinjala u Karlovcu, pa su je napravili do Delnica (tzv. poluautocestu), pa do Kupjaka, pa do Vrbovskog, pa su s kontra strane otvorili od Vukove Gorice pa je napokon cca 2005 otvorena cijela, pa je onda ne sjećam se više koje godine otvorena cijela u punom profilu. I odgovorno tvrdim da lupetaš gluposti, eto samo tako da nešto napišeš.
12.04.2021 | 16:06
jura22 kaže:
...

Kada se već žalimo na ceste, magistrale, auto-puteve.


Tko se žali? Napisati onako kako je nije žalopojka

Pa bolje je voziti po Hvaru (i preuskim cestama) ili ZG-RI (uz ograničenja 80-90-110) nego ići prijepodne od Zagreba prema recimo Osijeku (ili poslijepodne obrnuto) autocestom koja je skoro ravna cijelo vrijeme, a sunce tuče sve vrijeme u oči.
12.04.2021 | 17:40
Ne može biti da baš sve vrijeme tuče u oči. Kritično je možda 20-30 minuta, koje te uhvate negdje, ovisno o tome koje je doba godine i kad si točno krenuo. I onda staneš na kavu, pljugu, šetnju, ćakulu, ili partiju sexa, ovisno već o tome u kakvom si društvu i koliko si star.
12.04.2021 | 19:48
smayoo kaže:
... I onda staneš na ...


12.04.2021 | 21:37
Zar niste prepoznali sarkazam?
Naravno da Lujzijanu nije moguće (ili nemoguće) proširiti, ali onakvo ograničenje isto nema smisla.
12.04.2021 | 22:49
Ograničenje je takvo na dijelovima autoceste gdje ili (a) nema zaustavne trake, ili je (b) uzdužni nagib kolnika veći od (neznamkoliko)%, ili je (c) radijus zavoja manji od (neznamkoliko) metara, ili je tunel, ili je most/viadukt. E, sad se "provozaj" u mislima autocestom A6, od Kikovice do Bosiljeva pa probaj zbrojiti koliko ima kilometara ceste gdje nije ispunjen nijedan od gore navedenih uvjeta.

Autocesta A7 u Italiji, od Novi Ligure do Genove još je puno zaje*anija od naše A6, ograničenja su pretežno 80, 90 pa se ljudi svejedno itekako njome koriste, iako imaju i alternativnu, A26 (Alessandria - Voltri), koja je manje zavojita, manje strma i s manje ograničenja.
12.04.2021 | 22:50
Ovisi kak to prodaš ljudima. Kad se voziš kroz Austriju prema Tuzli (Salzburgu), isto imaš ograničenje 110. Samo kaj to tam zovu Umwelt Schutz (zaštita okoliša)....

Jbg, Austrijanci su izmislili marketing (kad smo kod toga koji je najveći uspjeh marketinga u povijesti čovječanstva? To kaj svi Hitlera smatraju Nijemcem, a Mozarta Austrijancem...)
12.04.2021 | 23:30
Ima Umweltschutz i u Njemačkoj, gdje inače nema općeg ograničenja. Kod njih nije bezveze s obzirom na gustoću prometa i kumulativne količine otrova koje u jednom danu mogu ispustiti vozila u nekom specifičnom kraju gdje možda nema dovoljno strujanja zraka ili nešto tome slično. Kod nas bi bilo bezveze jer je promet takve gustoće prisutan doslovce 4 vikenda u godini. Osim na A3 autocesti. Tamo ima mjesta (npr. uzduž Lonjskog polja) gdje su klimatske prilike takve da bi itekako imalo smisla učiniti nešto da se ograniči emisija otrova iz vozila.

Na primjer, uvođenje elektromobila
13.04.2021 | 00:40
Malo da nešto općenito razjasnim. Nečega se dotakao smayoo, ali ima još tu nekih bitnih općih parametara. U detalje neću, nešto sam zaboravio, a dosta toga nisam ni učio jer mi nije uže područje struke. Odradio sam nekoliko uspješnih programa kroz konstruktivne i auditorne vježbe, pa da prenesem par loših vijesti.
Uglavnom, stvar je vrlo jednostavna i logična. sve kreće od projektne brzine koju pak određuje projektni zadatak kao varijabla( razred ceste, max dopuštena brzina i sama konfiguracija terena).
Projektna brzina predstavlja max brzinu pri kojoj se jamči potpuna sigurnost i to u optimalnim uvjetima i stanju ceste(održavanju asfalta, odvodnje i sl.)
Kad ste odredili projektnu brzinu, dolazite do zadanih parametara kojih se morate držati da bi pravilno trasirali/dimenzionirali prometnicu(minimalni radijusi koji pak definiraju PPK, PK, KK i KPK, poprečni i uzdužni padovi, vitoperenja i još par drugih elemenata)
E sada, ako se netko sjeti da kroz Gorski kotar želi voziti 180km/h, mada to nama trenutni zakon ne dopušta ni u kojoj varijanti, onda se radi financijska analiza pri čemu se vrlo brzo zaključuje da tu racionalnoati nema nego je u pitanju čisti luksuz jer na takvoj trasi ne smije biti malih radijusa, gomila vitoperenja, izmjena smjerova uzdužnih padova, a to znači gomila skupih i glomazih tunela/vijadukata, glomaznih nasipa, usjeka itd. Dakle bilo kojom postojećom autocestom nikada nećete doživjeti dan kada će se max dopuštena brzina povećati jer da se to dogodi, onda treba značajno izmjeniti trasu a to će se dogoditi nikada.
Ako ikada sanjarite o tome, prestanite odmah.
Možda eventualno nekad nekad nekad nekad A3 i A5
13.04.2021 | 01:00
Da se mene pita, ja bi brzine zadržao takvima kakve jesu. Jednostavno nema smisla povećavati brzine. Em poskupljuje gradnju, održavanje, sve češće se u prvi plan stavlja utjecaj na okoliš, broj nesreća i ishodi
13.04.2021 | 10:08
smayoo kaže:
Ima Umweltschutz i u Njemačkoj...
Na primjer, uvođenje elektromobila


Onda ograničenja brzine ni ne treba. Ionako je 85 km/h putna brzina za bijelu tehniku na kotačima...
13.04.2021 | 11:45

Gle, i toga smo se već dotakli. Prosječna putna brzina u svim oblicima prijevoza osim u brodskom prometu se smanjila u odnosu na vrijeme prije 20-30 godina, ne samo zbog viših standarda sigurnosti, nego primarno zbog uštede energije.
A u elektromobilu uopće nije problem održavati putnu brzinu 120, samo moraš nabaviti dodatnu opremu - kolotur za produžni kabel s brzim odmotavanjem.
21.04.2021 | 22:09
Gospodo,

Najveća utrka koja je ikad održana na ovim prostorima kreće sutra. U 9 ujutro kreće shakedown Medvedgrad.

twitter.com/OfficialWRC/status/1384945031153340416?s=20
22.04.2021 | 13:19
Shakedown LIVE - WRC Croatia Rally 2021


Treacherous Tarmac Stages - WRC Rally Croatia 2021
22.04.2021 | 17:13
Bertone kaže:
Ekipa koja motociklima i kvadovima vozi po šumi nema tablice tako da ne znam kako bi ih se moglo pomoću kamere identificirati.
Usput, od motora u šumi su još gori biciklisti jer ih ne čuješ, a jure sumanuto po istim planinarskim stazama kao i motoristi.


Što su ti biciklisti krivi?

Pozz od bicikliste
22.04.2021 | 19:05
Nesto mi se onako uvali u grlu kada vidim da neko kudi hrvatske ceste. Ta drzava je svjetlosnu godinu ispred ostatka Balkana, i bolje prometnice ima od velikog dijela Europe.

Ja zivim u Tuzli, najmnogoljudnija zupanija u drzavi i do glavnog grada imam niti 120km. Ta dionica traje nekih 2.5-3 sata voznje titovim cestama, gdje imas najmanje 6-7 patrola koje hvataju sve "gdje si ti frajeru pozurio pa vozis 64km/h".

Zivio sam 7 godina u Splitu i nakon nekih bjelosvjetskih ratnih avantura vratio sam se u Tuzlu, odakle sam inace. Trenutacno sam tu, zaradjujem 5x vise nego u HR ali doslovce SVAKI DAN mi nedostaju hrvatske ceste. Osim mora i cistog zraka (da ga gledam i plovim, ne nesto da se kupam) to je ono sto mi najvise nedostaje iz Dalmacije.

Ali neka nekretnina je u pregovorima, pa drzite mi fige
22.04.2021 | 19:29
Vidiš, sve je stvar pogleda i očekivanja. Da živiš u Austriji ili Njemačkoj, vjerojatno bi imao suprotan stav.
22.04.2021 | 21:21
Muki kaže:

Što su ti biciklisti krivi?

Pozz od bicikliste


Tko kaže da imam protiv bilo koga što
... a što se tiče biciklista koji bezglavo jure šumom, pa za njih se prije ili kasnije pobrine Darwin
23.04.2021 | 09:37
Tesla's Autopilot 'tricked' to operate without driver www.bbc.co.uk/news/technology-56854417

Mišljenja i stavovi?
Volio bih da temu ne povezujemo nužno samo s Teslom jer i klasični automobili već imaju visoko autonomne sustave upravljanja.
23.04.2021 | 10:47
Premalo informacija da bih imao misljenje i stav. Opcenito kako godine idu o sve manje stvari imam misljenje i stav.
23.04.2021 | 17:55
Bezveze. Što manje o nečem znaš, to rezolutnije i tvrđe stavove možeš imati.
24.04.2021 | 09:07
Valjda sam dosegao vrhunac mudrosti, sto manje zelim znati i sto manje misljenja i stavova imati.
25.04.2021 | 11:01
mobile.twitter.com/Burgrid7/status/1386210368591175682
Neš ti s Toyotom biti brži od mene u BeMWeju
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 23 sati
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.18 Seconds

Provided by iJoomla SEO