Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


26.06.2018 | 15:25
smayoo kaže:

Mislim da ti se frendica zvala Simone de Beauvoir


Znam da sam negdje (znam i otprilike gdje) već pročitao ovo sa igračkama... jedna minuta pretrage i evo: www.jabucnjak.hr/clanci/hardver/novi-macbook-pro-dojmovi.html
26.06.2018 | 15:36
Jesi prije već vozio Seata?
Ja sam imao istu dilemu što i kako. Zapeo sam za Octaviu ali mi vrag nije dao mira jer su mi se oduvijek sviđali Seati a i prije sam vozio Ibizu.
Na kraju zdravim razumom i srcem odabrao Leona i mislim da nisma pogriješio. Više-manje je to sve isto, iste motore sam gledao, isti mjenjač. no opet, kod Leona mi se puno puno više sviđaju profilirana sjedana i volan koje je baš "sportski" lijepo leži u ruci dok kod Golfa i Octavie nisam dobio taj utisak. Čak mi je i frendica koja vozi sedmicu rekla da joj se viđe sviđaju te sitnice u Leonu.

Jesi nabacio probnu vožnju u oba modela?
26.06.2018 | 15:55
Pa sad privatno vozim Seat Ibizu 6L (tako da znam kako je podešen ovjes i kako se ponaša u vožnji, ok, ovjes je još malo dorađen Cuprinim djelovima), Octavie zadnjih par generacija imamo u firmi i osjećaj vožnje (na volanu i ležanju auta) je neusporediv... zato sam i napisao da srce vuče k Leonu samo me malo brine što bih sa tim 1.4 TSI motorom imao manje KS i momenta nego do sada u Ibizi (125KS/200Nm vs 130KS/310Nm)

Što se tiče probne vožnje u auto-salonu konkretne modele nisam vozio jer svi i dalje za probne aute guraju dizele
26.06.2018 | 16:07
Ah, 6L
Ako imaš koju slikicu šibni na PM.

Ne znam kaj bi ti reko, meni je filing bio čisto ok sa tim motorom na FR izvedbi Leona.
Vidi ako DasWelt ima na lageru neki sa takvom motorizacijom ili možda imaju u Seatu neke godišnjake.

Na kraju ti ostaje i opcija remapa, jesi razmišljao o tome ako ti ne bude dosta?

EDIT: stvarno nema nigdje 1.4. Gledao sam i das welt i njuskalo, ima samo jedan FR sa 110kW i to automatik.
26.06.2018 | 17:15
Oktavia, nemaš se šta misliti. Ja imam sad 1,4 FSI 150 ks, super motoriziran auto. A i manje troši.
27.06.2018 | 12:01
Ti 1.4 tsi motori navodno su žedni a oni stariji su imali i nekakvih problema oko lanca i koješta drugo. Neznam kakvi su ovi zadnjih generacija.
Da se mene pita, izabrao bi auto (usporedivog omjera snage i težine) čiji proizvođač nudi više jamstva.
Ja uvijek pitam prodavača, koliko garantiraš za taj poluproizvod.

Ja sam recimo nedavno vozio novu Octaviju 1.6 tdi 115 KS, baš sam bio ugodno iznenađen do 4 brzine. Nije to isti motor, al možda da razmisliš i o tom motoru.
27.06.2018 | 20:28
Ne bih ponovno dizela, jednom sam popustio ženi dva puta neću
27.06.2018 | 21:50
Ah te žene.
28.06.2018 | 04:59
Ljudi, oprostite - nisam pročitao niti ovu temu pošteno, a kamoli što ste sve pisali u posljednjih mjesec, dva - vjerujem da ste svi pročitali da je 10% Rimac automobila kupio Porsche? Pa valjda to prestaje biti nivo "igranja" sada? Samo pitam stručnije od sebe, nikako provokacija - da me se ne bi krivo shvatilo.
28.06.2018 | 06:09
U osnovi,Rimac tadi aute za bogatase.
Interes velikih je nove tehnologije, nova znanja, patemti.
Porsche se sigurno nije isao zaduziti za tih 10%. Ne bi me cudilo da je i Apple dao koju kunu.
28.06.2018 | 07:34
Porsche uskoro kreće sa serijskom proizvodnjom Mission E modela tako da im e-vozila nisu novo područje... na kraju tko kaže da već godinama ne surađuju sa Rimcem, a kupnjom 10% vlasništva u tvrtki imaju i bolju kontrolu nad tehnologijama koje se razvijaju i koje će možda i njima trebati ili koje je Rimac već razvio za njih.

S druge strane Rimac je obećao napraviti 150 komada C2 po ne baš malim novcima i kako nema proizvodne kapacitete i iskustvo u izgradnji vozila ulaskom Porschea u vlasničku strukturu može samo profitirati (više čak na iskustvu nego što mu trebaju novci) jer nije Porsche auto koji samo ide brzo nego i koji dobro leži u zavojima i naglim promjenama smjera, a to je ono što kod C1 baš i nije bilo sjajno (barem iz javno dostupnih informacija).
29.06.2018 | 03:11
Istina Bertone. Pa automobil u kojem su se nakon vjenčanja odvezli princ Harry Winsdor i Meghan Markle iz Frogmore Housea je tvornički modernizirani vintage Jaguar nazvan Snazzy E-Type; vrijedan 350 tisuća funti (iliti 2 920 078 kn) - u kojemu postoji nekoliko dijelova Rimac automobila.
I Rimac se pohvalio time na Twitteru kada je vidio u kojemu se automobilu odvoze.
Neloša reklama, šta jest jest.
JaguarSnazzyEType.jpg

Lijep auto, nema šta...
29.06.2018 | 18:53
Timo Bernhard danas za volanom Porschea 919 hybrid evo (auto koji nije u skladu s pravilima WEC-a, nego je nasviran do kraja) srušio 34 godine stari rekord Nürburgringa koji je držao pokojni Stefan Bellof u Porschea 956 grupe C (6:11). Novi rekord je 5:19, totalno nevrijeme, postavljen ujutro kad je staza najbrža (zrak najgušći i najbogatiji kisikom što pomaže motoru da razvija veću snagu).



Edit: dio pred kraj kruga i onaj prije Karusella (Fuchrorhe) ledi krv u žilama: maksimalna brzina po grbavoj stazi trun ispod 370 km/h!
29.06.2018 | 20:10
Neš' vjerovati ali prekjučer sam provjeravao da li je 919 HE srušio rekord (jer je od početka lipnja intenzivno na stazi) i jedino što sam našao su mjerenja po raznim sektorima Nordschleifea i matematički izračuni su bili da mora ići oko "5:30".

Tnx na infu, a sad odoh sa guštom odgledati video koji si priložio
29.06.2018 | 20:44
Usput, ide ovaj tjedan Nijemcima (osim u nogometu, tu su ispušili ) pa je Volkswagen električnim autom pomeo Pikes Peak.
Romain Dumas je vozeći VW I.D.R srušio rekord sa: 7:57.148



EDIT: Pogledao video 919 HE i izgleda da su malo smanjili krajnju brzinu.
Na zadnjem pravcu prije cilja jer je Timo sredinom lipnja ulazio puno većom brzinom u prvi desni nakon pravca, a i na zadnjem desnom zavoju (onom od skoro 90) je obavezno gazio (i zamalo izletio) preko lijeve pasice. Jutros je oba desna odradio dobro, ali po slici sa manjim brzinom.
29.06.2018 | 22:25
Taj 919HE ide kao one igračke formulice na plastičnoj stazi! Bolesno! No, da je ružan, ružan je. Mene toliko ne zabavljaju razni prototipovi i trkača čudesa koliko rezultati normalnih serijskih automobila - jer to je na kraju krajeva ono što je običnim smrtnicima dostupno.

Najbrža limuzina je Alfa, a i najbrži SUV isto - iako ih mrzim kao kategoriju, gnjusni su mi svi od reda, bahati, napuhani, niti su džip niti su limuzina, potpuno besmislena kategorija vozila.
30.06.2018 | 07:04
Hehe, o ukusima ne valja raspravljati. BTW nikad me Alfa nije privlačila i radje imam japanca, koji su svi dobri, ali preferiram Subaru. BMW 2002 sam za dlaku skoro kupio negdje 70ih godina, a poslije sam se opredijelio za pogon na sve kotače. Naravno u skladu s mogućnostima.
30.06.2018 | 07:15
Bertone kaže:

EDIT: Pogledao video 919 HE i izgleda da su malo smanjili krajnju brzinu.
Na zadnjem pravcu prije cilja jer je Timo sredinom lipnja ulazio puno većom brzinom u prvi desni nakon pravca, a i na zadnjem desnom zavoju (onom od skoro 90) je obavezno gazio (i zamalo izletio) preko lijeve pasice. Jutros je oba desna odradio dobro, ali po slici sa manjim brzinom.


Auto je za ovaj pokušaj opremljen pokretnim zadnjim spojlerom po uzoru na DRS iz F1. Očito su malo skratili getribu, jer vidiš da na špici sad (367-368) motor ulazi u blokadu. Ali izlasci iz zavoja su strahota. Pogledaj izlaz iz Karusela koji odradi sa strane s 90-ak km/h i onda u dvije sekunde juri već skoro 3 glave....
30.06.2018 | 10:38
Mene više od brzine, aerodinamike, ubrzanja... ma svega... fasciniraju kočnice
30.06.2018 | 18:21
Zašto kočnice? Ne znam koliko se koriste elektromotorne kočnice. One stvarno koče.
30.06.2018 | 20:08
Pa svako ima svoje veselje
Netko voli osjećaj potiska na leđima kad auto ubrza od 0-100 za 4-5 sekundi, ja volim kad mogu od 100-0 stati za recimo ispod 32 metara.
Osim toga, ako si se ikad bavio poboljšavanjem tvorničkih postavki auta (ono što ljudi općenito zovu tunning, onda je jedini ispravni način ili redoslijed poboljšanja:
gume > kočnice > ovjes > motor
... iako većina (pogotovo danas kad se snaga dobije reprogramiranjem ECU jedinice) krene od povećanja snage motora i tu najčešće i stane i dobiju auto koji možda ubrza koju sekundu bolje (pogotovo među ubrzanja), ide koji kilometar brže, a koči kako je kočio i prije.

Na kraju pogledaj kako i kada P919 koči i koliko koči. On je brzinu (uz aerodinamiku i jak hibridni motor) dobio upravo time što je duže mogao voziti brže jer mu treba manje vremena i mjesta da uspori do brzine kojim može proći zavoj.
30.06.2018 | 20:47
Sviđa mi se kako Bertone razmišlja, to je upravo i moja filozofija kod automobila; moje dogradnje su išli tom logikom: kako sam u startu imao solidne kočnice, onda sam išao prvo na sportske opruge i dio ovjesa koji mi je bio kritičan (zadnji kraj premekan), onda kočnice prednje (14"), onda drugi dio ovjesa (strut naprijed i powerflex iza), onda kočnice zadnje (13"), a onda još prednji ovjes sredio do kraja s podešavajućim amortizerima i kao šećer na kraju špera. I zapravo motor nisam niti pipnuo, nema potrebe. Snaga bez kontrole ne znači ništa. Što se guma tiče, tu nisam radio kompromise nikada, nisam išao u razmetanja, ali taman koliko treba da gume nisu usko grlo: Yokohama, par Toyo generacija i sada Nexen.
30.06.2018 | 21:22
Pa gume su (uz ispravnost ovjesa) najbitniji dio auta.
Jednom sam sa frendovima nešto ćaskao oko guma i ubrzo je rasprava otišla toliko daleko da smo unutar tjedan dana našli dvije Škode Oktavije 1.6 TDI sa osnovnom dimenzijom guma 205/55r16 i sa njima otišli na Priobalnu (to je jedna fina prazna skoro full ravna cesta na zapadnom dijelu Zagreba koja ide uz Savu) i mjerili razliku kočenja različitih guma.
Uglavnom Octavia koja je imala Dunlop SPS Maxx RT gume se od 100 do 0 zaustavljala za nekih 34-35 metara što je za tvornički auto ok. Ono što je zabrinjavajuće je bilo što druga koja je imala Michelin Energy Saver gume (koje su usput i među skupljima u toj dimenziji) ni jednom nije stala ispod 40 metara
30.06.2018 | 22:01
Oh, pa to znaju i lejmeri - da su sve gume s "eco" oznakom manje-više smrtonosne! Kvaka je što se smanjena potrošnja goriva koju takve "eco" gume ostvaruju dobiva uglavnom manjim trenjem, što je super za kruzing po autocesti, ali jednako tako ubojito kod kočenja. Jedan metar u kočenju može značiti život ili smrt, a kamo li par metara.
30.06.2018 | 23:27
Pa kako sam napisao, jedan dio društva (3-4 čovjeka) su tvrdila suprotno i da bi im se dokazalo da su u krivu smo napravili test... iako je i mene iznenadilo da je rezultat najčešće bio otprilike jedna i pol dužina Oktavije što je stvarno puno (očekivao sam 3-4 metra maksimalno).
01.07.2018 | 06:36
dpasaric kaže:
Oh, pa to znaju i lejmeri - da su sve gume s "eco" oznakom manje-više smrtonosne!


Tu je svjetski prvak continetal drekokontakt. Ta je guma dobra samo za krijes
28.08.2018 | 12:28
Ajde malo mozgalice za znalce da se zabavljaju sa nečim dok čekam termin kod majstora

Na G6 su mi počele tresti gume kad se vozim iznad 130 i to se očituje u trešnji koja je pulsirajuća. Dakle ne trese kontinuirano nego trese jako pa se smanji pa opet jako pa se smanji i tako svakih sekundu i pol recimo. Mislio sam da je do balansa, otišao u Vulkal, čovjek veli stara guma (a fakat je, DOT 2012) i guma se izobličila pa je vjerojanto do toga. Ok to mi ima smisla i druge godine ionako planiram uzeti nove ljetne gume.

Nadalje, kad kočim iznad 100+ drma se sve ko blesavo. Tj blesavoća ovisi koliko jako stisnem papučicu kočnice. Ionako su mi pločice dosta izlizane pa bi zamijenio sve diskove i pločice.

Moram napomenuti da sam bio mijenjao i nosač motora jer je bio napuknuo. I pritom su mi u servisu rekli da moram raditi geometriju jer se promijenila kad su to sve mijenjali.
Postoji li neka koincidencija sa recimo lošom geometrijom i iskrivljavanjem diskova koji bi utjecali na to tresenje prilikom kočenja.

Koji bi bio pametan redoslijed rešavanja problema?

Morao bi srediti:
-geometriju
-kočnice
-gume druge godine

Dal radit kočnice neovisno od špura ili prvo špur pa onda možda prestane nešto i drmati, pa nakon toga kočnice ili koja kombinacija?
28.08.2018 | 13:04
U Vulkalu ne znaju napraviti geometriju i balans pa prvo to provjeri kod još nekoga... ako si u Zg probaj sa Pneumatikom na Samoborskoj (kod crkve).
28.08.2018 | 13:06
Ma ici cu u AutoLab za to ili kod Kolopera. Prijasnji balans nije raden u Vulkalu.
28.08.2018 | 13:10
Koliko je auto napravio km i kad su zadnji put mijenjani selen blokovi (ako uopće jesu) i u kakvom su stanju ležajevi kotača?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 24 minuta
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?
  • Bertone: Imaš pravo, M$ Office na PC-u i W11 piše što korisnik stisne na tipkovnici, dok na MBP i MacOS-u isti taj office radi na misli korisnika :D
  • drpongrac23: Mješate RAM i takt CPU na PC-u i na Mac-u. Dva potpuno različita OS-a koji iskoristavaju resurse na potpuno drugačiji način. Mac je Mac, a PCje PC.
  • Bertone: ??
  • drpongrac23: Mješate RAM 8
  • Bertone: Dalje, razlika između i5 i i7 za školske potrebe dijete neće osjetiti, a razlika u cijeni za tebe je dupla tak da,.. odluči sam :)
  • Bertone: *za dijete
  • Bertone: Što se tiče cijene, da više se isplati da dijete uzeti IdeaPad jer su RAM (iako ima samo jedan utor za RAM) i disk nadogradivi, kod MBP nisu
  • Bertone: Savija se poklopac ekrana (s njime i ekran), savija se tipkovnica u sredini jer nema podokvira (kod T serije je unutar lapropa magnezijski okvir , IdeaPad toga nema)..
  • Yonkis: Mini Mac [link]
  • Air: kazes da bi 150-200 bilo oko uzeti prije nego maca za 300-350? Iako je pc i5 i 8GB rama a mac i7 i 16 GB?
  • Air: O elementu savijanju nisam imao pojma kad koristim samo aluminij
  • Bertone: PS. Ako ti frend da taj laptop za 150-200 € onda ga uzmi pa koliko joj potraje, ako traži više nemoj.
  • Bertone: Imao sam 15" model u rukama i savija se, na 17" se vjerojatno savija još i više,... ako misliš uzimati Lenovo onda samo ThinkPad T seriju ili P ako ti treba prijenosna radna stanica
  • vicko: Nemoj se radi cijene uvaliti. Moja kćer je sa MB Air 2017 odradila gimnaziju i sada je na drugoj godini biotehnologije na PBF-u i još se ne žali da nešto ne može odraditi
  • Air: frend mi nudi taj PC ispod tržišne cijene i sad sam na muci što da odabrerm. Pustiti ću da mozak “prespava” nekoliko dana pa ću odlučiti
  • Air: Hvala svima na iskustvima…
  • smayoo: (to je bilo prošle godine)
  • smayoo: Inače, kćeri je na Airu 2016 aktualna verzija AutoCADa radila dovoljno dobro da odvježba i položi ispit iz nacrtne geometrije na prvoj godini arhitekture
  • smayoo: Sina nisam ni pitao nikad, kći mi je pokazala da je koristila skole.hr office365 account (web aplikcije od MS Officea)
  • smayoo: Naši i sin, i kći su završili gimnaziju (sin i faks) koristeći Mac (sin uvijek moje stare MBP, a kći Air, najprije jedan 2011, a onda 2016, ako se dobro sjećam - ovog drugog još koristi, 2. godina arhitekture)
  • Air: mislim da se i ja tu trebam suzdržati i pustiti PC u naš dom
  • Air: u protivnim bi u školi ili kasnije na faksu zijevala u čudu kad mora savladati “logiku” PCa
  • Air: Iz te perspektive bolje je da nauči se snalaziti na PCu a lako će na Maca. Ionako imamo samo Apple uređaje.
  • Ender: jes, pa posle kad dete predje na Mac da se pita sto je gubilo vreme sa PC-jem toliko dugo. ne bi bilo prvi put da se tako nesto cuje.
  • drpongrac23: Uzmi djetetu PC! Kasnije se privikava na Mac. Dobro ti Lovrić kaže!
  • Ender: @Air: uzmi tog Mac-a, instaliraj pored Mac OS, BootCamp imaces i windows. na Mac-u windows radi bolje i kompatibilnije od vecine PC-ja.
  • Air: Naj PC laptop je i5 a mac j i7
  • Air: pogotovo kada je u pitanju ista para
  • Air: Ali nekako me spopadne svrab po tijelu kad pomislim da ću morati rješavati PC zavrzlame
  • Air: i ja sam nekako prepostavio da je za dijete bolje PC
  • drlovric: Istu sam dilemu imao i na kraju joj kupio PC laptop. Prakticnije je vjeruj, jer Word na Mac i Word na Win nisu isti. Ustedjet ces djetetu vremena i zivaca :)
  • Air: draže mi je ovaj
  • Air: [link]
  • Air: Da li netko ima iskustvo sa srednjoškolcima i korištenjem apple računala, da li je bilo kakvih problema?
  • Air: Ali sad se dvoumim.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Adalbert, Bertone, drlovric, Ender, Riba, Anonimci (807)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.10 Seconds

Provided by iJoomla SEO