Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


30.06.2024 | 12:29
Djuro genijalac kaže:
zašto bi ITKO onda od taxija radio luksuzno vozilo?.


Danas po Zagrebu taksiraju vozila cjenovnog razreda oko i preko 100.000 eura (Tesla S, BMW 7X, Range Rover..).

Siguran sam da postoji klijentela koja je spremna platiti luksuz na koji je navikla. Pitanje je koja je isplativost s obzirom na broj takvih ljudi i ulaznu cijenu takvog vozila?

Meni to u ovim slučajevima danas više miriše na pranje novca (samo ne znam na koji način ).

Zna li tko kako?
30.06.2024 | 12:37
Elektromotor kao kočioni sustav ne može stati "na nul" bez da se ne koristi električna energija.
U tom slučaju raid kao generator.
Mislim da mehanička kočnica neće izaći iz upotrebe, kao niti mehaniča veza volana s kotačima.

Možda je mlađa generacija radoznala, ali ne vjerujem da će plačati više vožnju robotaxijima jer su "fora".

Ovo me podsjetilo kao je besplatan WiFi u gondolama Kronplatz-a, ili u ZET autobusima (koji je ukinut).
Dosta javnog prijevoza to korisit. Zašto, nije baš jasno. Kupnja SIM kartice rješava problem interneta.
30.06.2024 | 12:48
@Air, pa klasično. Nije pranje novaca, već kupnja auta bez davanja jer kod taxi službe auto ulazi 100% kao osnovno sredstvo za rad i onda se porez miće i miće se dio poreza na dobit jer aut je trošak, a trošak smanjuje dobit.
Pogotovo ako imaš firmu koja se bavi nećim desetim i kupiš Teslu na nju a imaš i taxi službu regicstriranu.
30.06.2024 | 12:58
smayoo kaže:
......


Ti se baš svega uloviš kao pijan plota. Hiperbolirao sam i s kapacitetom baterije i svim ostalim. Dva tjedna punjenja je opet bila hiperbola u smislu da ćeš 250 kWh na kućnom priključku puniti dva tjedna ako gađaš jeftiniju tarifu. Nisam to napisao, ok.
Da, jasno mi je da energetska vrijednost u smislu dosega kod BEV vrijedi cca dvostruko više od ICE vozila pa 80 kWh u BEV je vrijedi kao 160 kWh u ICE.
Ali, molim te, nemoj i uspoređivati dosege i navoditi BEV da može odraditi 500 km, jer u istim uvjetima korištenja to nije tako. Brzina prometovanja je bitno niža, fleksibilnost putovanja je bitno drugačija, zavisni troškovi su drugačiji (mogu ti dati kontakte osoba koje imaju BEV i djecu pa nek ti ispričaju koliko ih košta zaustavljanje i punjenje uz cestu kad uračunaju sladolede, cuge, big macove i sve ostalo kaj klinci potroše u tih 20-ak minuta dopunjavanja struje itd...) a što se jednostavno ne dogodi s ICE autom, jer ili ne moraš stati ili stojiš 3 minute i nitko ni ne izlazi iz auta.
Jednostavno je korisničko iskustvo drugačije i BEV ima primjenu u gradu, ali na duljim rutama je još uvijek šepavi transportni izbor.
30.06.2024 | 13:23
jura22 kaže:
Elektromotor kao kočioni sustav ne može stati "na nul" bez da se ne koristi električna energija.
U tom slučaju raid kao generator.


Lupetaš, naravno. Itekako može stati "na nulu" (i da, radi kao generator). Preporučam ti da se podsjetiš osnova. Osnove električnih strojeva. A onda se informiraj o konkretnoj izvedbi.

Možda je mlađa generacija radoznala, ali ne vjerujem da će plačati više vožnju robotaxijima jer su "fora".


Pa u tome i jest poanta, da neće koštati više, nego će za istu cijenu ponuditi vožnju za gadget freakove. Jesi li uopće čitao ili slušao? Ili samo lupetaš napamet?
30.06.2024 | 13:24
jura22 kaže:
@Air, pa klasično. Nije pranje novaca, već kupnja auta bez davanja jer kod taxi službe auto ulazi 100% kao osnovno sredstvo za rad i onda se porez miće i miće se dio poreza na dobit jer aut je trošak, a trošak smanjuje dobit.
Pogotovo ako imaš firmu koja se bavi nećim desetim i kupiš Teslu na nju a imaš i taxi službu regicstriranu.


Sve 5, kupiš auto na način koji si naveo ali netko ga vozi (nekoliko sati dnevno) i tu osobu netko treba platiti, pa govorimo o tisuću, dvije eura troška, plus amortizacija koja je vrlo velika za takvo auto (imaš skupi auto koji je izgubio u 2-3 godine sigurno 40 i više posto vrijednost koja nije mala), i isto tako važno imaš auto a u biti ga većinu vremena nemaš jer ga netko vozi.
30.06.2024 | 13:39
smayoo kaže:
jura22 kaže:
Elektromotor kao kočioni sustav ne može stati "na nul" bez da se ne koristi električna energija.
U tom slučaju raid kao generator.


Lupetaš, naravno. Itekako može stati "na nulu" (i da, radi kao generator). Preporučam ti da se podsjetiš osnova. Osnove električnih strojeva. A onda se informiraj o konkretnoj izvedbi.


Jedini je problem, da ako bi auto stao na nulu, zbog nekog koga bi zaštitio, što bi bilo s ljudima unutar vozila ? Zamislite brizinu od 60 km/h i da auto stane u mjestu da ne pričamo o većim brzinama.
30.06.2024 | 14:02
Bertone kaže:
Što se tiče bicikliste, kako je doletio tako je i nastavio dalje po suprotnom nogostupu no njega će prije ili kasnije dohvatiti Darwin i jedna budala na svijetu manje.

LOL! Palac!
Nego, kada smo kod Charliea Darwina, sjetih se dobre balade:
30.06.2024 | 14:16
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
......


Ti se baš svega uloviš kao pijan plota. Hiperbolirao sam i s kapacitetom baterije i svim ostalim. Dva tjedna punjenja je opet bila hiperbola u smislu da ćeš 250 kWh na kućnom priključku puniti dva tjedna ako gađaš jeftiniju tarifu. Nisam to napisao, ok.


Ako se zajebavaš, staviš smileya. Tome služe. Jer iz napisanog teksta nije uvijek očito da se šališ (ili ne).

I dalje pitam - zašto baš 250 kW?

Uglavnom, da vidimo. 10/24 dana je niža tarifa, recimo da puniš snagom 3,5 kW (jer nemaš trofazni priključak, iako ne znam zašto ga nemaš ako imaš električni auto, ali ajde, hiperboliraš). 35 kWh energije punjenja u 24h, dakle u 7 dana si došao do 245 kWh.

A ti si napisao 2 tjedna jer...? Hiperboliraš?

Kad to napišeš ti, kao inženjer koji razumije fiziku stvari, neki prosječni laik to prihvaća tako jer ne kuži tu matematiku. I onda poslije prenosi dalje, samo pri tom ne kaže "kuiš, Djuro hiperbolira".

Ali, molim te, nemoj i uspoređivati dosege i navoditi BEV da može odraditi 500 km, jer u istim uvjetima korištenja to nije tako. Brzina prometovanja je bitno niža,


Ja se i dizelskim, i benzinskim i električnim autom po A1/A6 (Zagreb-Rijeka) vozim na tempomatu između 100 i 130, ovisno o uvjetima, gužvi, dionici ceste, naravno, kad nisu neki jako loši uvjeti (magla, gusti snijeg, vrlo jaka kiša...). Kako to misliš - brzina prometovanja je bitno niža? 130 je opće ograničenje brzine u Hrvatskoj. Nema nigdje brže. Drugdje u EU ima samo sporije, osim u Njemačkoj.

Znam da neki ljudi gaze 150-160 po autocesti kad i gdje mogu. Je li 160 bitno više od 130 kao maksimalna brzina? 160 je 23% više od 130. Zvuči kao bitno više. Koliko time uspiješ podići prosjek? Sa cca 100 na cca 110? Možda. Dakle 10%. Je li to i dalje BITNO više? Baš i ne. Da ne govorim da je prekršaj.

Onda bi umjesto "Brzina prometovanja je bitno niža" bilo točnije reći "Nije pogodno za one koji vole voziti preko ograničenja.", zar ne?

fleksibilnost putovanja je bitno drugačija,


Ako si na putu koji je dulji od dovoza vozila. Već sam više puta napisao - ja najviše 3x godišnje imam takvo putovanje, nekim godinama samo jednom. A ti? Putuješ 400+ km u jednom danu koliko često? Svaki tjedan? Češće? Ako ne, zašto toliko to naglašavaš?

zavisni troškovi su drugačiji (mogu ti dati kontakte osoba koje imaju BEV i djecu pa nek ti ispričaju koliko ih košta zaustavljanje i punjenje uz cestu kad uračunaju sladolede, cuge, big macove i sve ostalo kaj klinci potroše u tih 20-ak minuta dopunjavanja struje itd...) a što se jednostavno ne dogodi s ICE autom, jer ili ne moraš stati ili stojiš 3 minute i nitko ni ne izlazi iz auta.


To je jedan specifičan partikularni primjer jedne specifične obitelji u kojoj roditelji na toliko dugom putu ne bi svojoj djeci dali izaći na pišanje kad stanu natankati (napisao si "nitko ni ne izlazi iz auta")? Tebi je to normalno? Meni nije. Te bi roditelje trebalo uputiti u neko savjetovalište.

Mi na putu stajemo najmanje svakih 2h, neovisno o prevaljenom putu ili potrebi za tankanje. Protegnemo se, odemo u WC tko treba, pojede nešto tko je gladan, popijemo kavu ili ne... Potrošimo petnaestak minuta, u svakom slučaju.

Dakle, umjesto "zavisni troškovi su drugačiji", bilo bi točnije reći "Nije pogodno za one koji voze 800 km u komadu i rade trominutne pauze."

Jednostavno je korisničko iskustvo drugačije i BEV ima primjenu u gradu, ali na duljim rutama je još uvijek šepavi transportni izbor.


Na rutama duljim od 400 km, slažem se, moraš pažljivije planirati putovanje, ali mojim navikama putovanja to nije prevelika promjena jer ja svoja duga putovanja ionako pažljivo planiram. Stajem putem svejedno, prvenstveno radi sebe, a ne samo radi auta.

Na mojim tipičnim relacijama, u prosjeku 2x tjedno, Rijeka-Zagreb-Rijeka, Rijeka-Novalja-Rijeka, Rijeka-Krk-Rijeka, Rijeka-Delnice-Rijeka, Rijeka-nekamo po Istri-Rijeka, nema baš nikakve razlike u korisničkom iskustvu s električnim i s ICE automobilom.

Koje su tvoje tipične relacije?
30.06.2024 | 14:27
cariblanco kaže:
smayoo kaže:
jura22 kaže:
Elektromotor kao kočioni sustav ne može stati "na nul" bez da se ne koristi električna energija.
U tom slučaju raid kao generator.


Lupetaš, naravno. Itekako može stati "na nulu" (i da, radi kao generator). Preporučam ti da se podsjetiš osnova. Osnove električnih strojeva. A onda se informiraj o konkretnoj izvedbi.


Jedini je problem, da ako bi auto stao na nulu, zbog nekog koga bi zaštitio, što bi bilo s ljudima unutar vozila ? Zamislite brizinu od 60 km/h i da auto stane u mjestu da ne pričamo o većim brzinama.


Sad si polupao lončiće. Stati na nulu znači stati do potpunog mirovanja. Pri tom to može biti nekom umjerenom ili nekom brutalnom deceleracijom (negativnom akceleracijoom), to je sasvim druga stvar.
30.06.2024 | 14:32
smayoo kaže:
jura22 kaže:
Elektromotor kao kočioni sustav ne može stati "na nul" bez da se ne koristi električna energija.
U tom slučaju raid kao generator.


Lupetaš, naravno. Itekako može stati "na nulu" (i da, radi kao generator). Preporučam ti da se podsjetiš osnova. Osnove električnih strojeva. A onda se informiraj o konkretnoj izvedbi.


Ma jelda? Što zaustavi generator "na nulu" osim sile trenja ležaja-guma?
Ako g ai staviš u kratki spoj, on ima ipak neki otpor vodića, a napon na generatoru proporcionalan je brzini vrtnje. Što se sporije vrti, to je napon manji, ai struja je manja pa i sila kočenja.
Zato trebaju mehaničke kočnice za stat na nulu.
Tesla ima električne kočnice, jelda? Iako ima regenaerativno kočenje, zaustavlja se mehaničkim kočnicama.

Proučiti i ponoviti gradivo trebao bi ti.
30.06.2024 | 14:38
Ne trebaju mehaničke kočnice za stati na nulu. Kad ti se već ne da uzeti knjigu pa ponoviti što si očito zaboravio (kako uzbuda utječe na rad elektromotora), odi lijepo do Tesle na Jankomir pa tamo dogovori testnu vožnju. Onda podesi na meniju ponašanje kad pustiš papučicu gasa na "full stop" i, kad auto stane, izađi van pa provjeri listom papira ili nečim da auto stoji, a mehaničke kočnice nisu aktivirane.

Misliš da tramvaj na svakom zaustavljanju koristi mehaničke kočnice? Misliš da ih tramvaj uopće ima?
30.06.2024 | 15:22
Tramvaj ima tri vrste kočnica:
1. motorna kočnica koja radi da prebaci pogonski motor u generator i proizvedenu energiju šalje u mrežu.
2. parkirna kočnica koja radi na brzinama manjim od određene (5km/h) jer kod malih brzina ne inducira se dovoljno struje za kočenje
3. šinska kočnica koja služi u slučaju opasnosti.

I da, Tesla ima 4 diska od 395mm naprijed i 365mm iza. To se za ukras koristi.

Da ponoviš osnove:
Napon koji se stvori na namotu generatora proporcionalan je brzini okretanja. Ta energija se može potrošiti na grijanje otpora ili na punjenje baterija. Ako se brzina smanji toliko da energija koja se proizvede pokriva unutarnje gubitke, tada nema niti struje koja teće, a koja stvara silu kočenja.
30.06.2024 | 16:00
Zapravo da. Disk kočnice na Tesli su tamo zbog aktualnih propisa. I za neku zamišljenu rezervu.

Prilično sam skupio iskustva s električnim strojevima i točno znam o čemu pričam. Iz tioga što ti pišeš, jasno je da ti nemaš to iskustvo i zabrijao si nešto načelno i napamet. Pretpostavljam da si zabudalio isključivo na asinkroni kavezni motor koji nema uzbudni namot i nema upravljivu uzbudu, nego mu uzbuda ovisi isključivo o klizanju pa se takav motor niti ne može baš tek tako prebaciti u generatorski režim.

Reverziranjem u generatorski režim se bez problema isključivo elektromagnetskim principom na nulu zakoči mehanizam koje hoćeš mase i inercije, mobilni ili stacionarni. Kažem ti da ne filozofiraš više, nego odi lijepo pa dogovori testnu vožnju i uvjeri se sam. Zaustavljanje na nulu isključivo elektromagnetnim kočenjem.
30.06.2024 | 16:51
Za tramvaj:
www.enciklopedija.hr/clanak/tramvaj
blog.dnevnik.hr/jan-vlakovi/2009/06/1626433898/tramvaji.html

Datoteka za prilog:

Naziv datoteke: document.pdf
Veličina datoteke: 861 KB



Za vlak:
www.prometna-zona.com/kocnice-na-zeljeznickim-vozilima/

Za Teslu nisam našao ništa korisno.
Ovdje ima malo nešto o regenerativnom kočenju i spominjanju mehaničkih kočnica.
www.raycatena.com/how-brakes-on-electric-cars-are-different/

www.raycatena.com/how-brakes-on-electric-cars-are-different/

Da ne bude zabune, elektromotor MOŽE stati na nulu ali ga treba reverzirati (treba ga u drugom smjeru počet okretati a za to je potrebna električna energija).
Prilozi:
30.06.2024 | 17:02
smayoo kaže:
Koje su tvoje tipične relacije?


Evo, moram dva motora na stalcima (sa tim stalcima) prevesti iz Mirne Peči via Jankomir do Szentendrea. Imam na raspolaganju BEV transit s baterijom od 96 kWh. Javno te pozivam da samnom uživaš od Jankomira do Szentendrea i natrag s tim prometalom koje ima maksimalni doseg u praksi od 200 km. Vjerujem da bi došli od Jankomira do Szentendrea i natrag za manje od 36 sati. Ali se pripremi da će nam šleperaši trubiti, blicati i je_ati sve po spisku na autocesti.
30.06.2024 | 17:17
Strujaši, oprostite neukom strojaru na upadu, ali ako imamo sinkroni EM i NE okrećemo magnetsko polje, nego ono stoji, zar neće i motor stajati u mjestu i to baš jako, tj. istim momentom ukopavanja kao i da se vrti, ako magnetsko polje bude nafrljeno do kraja?
30.06.2024 | 17:24
Naravno.
30.06.2024 | 17:25
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Koje su tvoje tipične relacije?


Evo, moram dva motora na stalcima (sa tim stalcima) prevesti iz Mirne Peči via Jankomir do Szentendrea. Imam na raspolaganju BEV transit s baterijom od 96 kWh. Javno te pozivam da samnom uživaš od Jankomira do Szentendrea i natrag s tim prometalom koje ima maksimalni doseg u praksi od 200 km. Vjerujem da bi došli od Jankomira do Szentendrea i natrag za manje od 36 sati. Ali se pripremi da će nam šleperaši trubiti, blicati i je_ati sve po spisku na autocesti.


Slažeš li se da to nije problem električnog auta, nego POGREŠNO ODABRANOG auta (općenito) za zadatak?
30.06.2024 | 18:01
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Koje su tvoje tipične relacije?


Evo, moram dva motora na stalcima (sa tim stalcima) prevesti iz Mirne Peči via Jankomir do Szentendrea. Imam na raspolaganju BEV transit s baterijom od 96 kWh. Javno te pozivam da samnom uživaš od Jankomira do Szentendrea i natrag s tim prometalom koje ima maksimalni doseg u praksi od 200 km. Vjerujem da bi došli od Jankomira do Szentendrea i natrag za manje od 36 sati. Ali se pripremi da će nam šleperaši trubiti, blicati i je_ati sve po spisku na autocesti.


Slažeš li se da to nije problem električnog auta, nego POGREŠNO ODABRANOG auta (općenito) za zadatak?


Stara životna istina: kaj imaš, s tim klimaš...
30.06.2024 | 18:19
Jbg. Ali ne možeš na temelju takvog usranog iskustva donositi svoj sud o upotrebljivosti električnih vozila općenito.
30.06.2024 | 19:01
Ne, ja samo tvrdim da EV još uvijek nisu dorasli ICE vozilima. I pitanje je, ako gledamo sve scenarije u kojima se koriste, hoće li ikad. Od prvog dana tvrdim da će se dogoditi diverzifikacija. Za tandrkanja po gradu je EV ok, ali za ovakve potrebe nije. To je sve
30.06.2024 | 20:01
Pa za teretni promet je vrlo lako moguće da će se još dugo, dugo čekati, ako se ikad dogodi da se pojave šleperi na baterije. Scenario nije sasvim nemoguć dokle god ne dođemo do autonomnih šlepera jer su propisi za vozače kamiona takvi da ionako moraju imati odmor svakih x sati vožnje pa onda o razvoju infrastrukture infrastrukture punjača ovisi o tome koji postotak šlepera može biti na baterije. Iako, meni je logičniji razvoj događaja da se za teretni promet kopnom ulaže u željezničku mrežu, a cestovni teretni promet svede na lokalnu distribuciju.

Što se autobusa tiče, velika većina ionako ima stanice na kojima se zadržava neko vrijeme pa je scenarij dopunjavanja moguć. Iako, opet, ako se željeznička mreža razvije dovoljno za kvalitetan teretni promet, postat će bolji izbor i za putnički promet. U mnogim europskim zemljama već i jest.
01.07.2024 | 05:59
Dok hrvatski jal i dalje nemilice gazi po Rimcu, Top Gear je napravio vrlo pozitivan prilog o robo-taxijima:

01.07.2024 | 15:58
Na pitanje Goole-a: rimac robotaxi specification

Goole AI odgovori:
Rimac's Super-Sleek Robotaxi Has More Room Than a Rolls-Royce. The group's new autonomous ride-hailing service has a 43-inch widescreen, a 17-speaker audio system, and five-position reclining seats. But will it beat Tesla's rival coming in August?

Nisam se jako trudio, ali nisam našao specifikacije auta/taxi-a

Problem je što je Rimac iz fonda dobio ogromne novce (www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/otkriva...ima-i-rimac-15103163) dok su drugo projekti infrastrukturni.
Sve mu se oteglo i kasni (a niti taxi nije došao).

Rimac je postigao veliki uspjeh, ali niti konkurencija ne spava. Mislim da Tesla ima daleko više iskustva od Rimca, a niti Tesla Roadster neće biti za odbaciti (pogotovo ne cijena).
02.07.2024 | 15:08
Da li je ovo stvarno ili nije?

www.facebook.com/share/v/fhyDZE5HB1SY1WGK/?mibextid=UalRPS
02.07.2024 | 16:35
Pa si pogledao do kraja ? Reklama za štikle u kojim ne smije voziti.
02.07.2024 | 21:50
Da nije bio EV, koje bi im bile mogucnosti?
03.07.2024 | 05:31
Ako nije fejk video, da li one uopće trebaju imati bilo kakvu mogućnost?
Jbg, u jednom trenutku smo prevarili i zaobišli evoluciju i sad nam se svima to vraća.
03.07.2024 | 06:01
Rekao bih da je fejk video. Da je netko toliko glup da ne kuži da je pedala zaglavljena jer je nešto ispod nje i da ne zna isključiti tempomat pritiskom na tipku na volanu, teško da je dovoljno pametan pa da skuži da treba slijediti auto ispred sebe (jer ovi im to nisu preko telefona rekli).

Inače, radarski senzori i adaptivni tempomat nisu ekskluzivno stvar EV-a niti Tesle. Svaki auto u tom cjenovnom rangu danas je time opremljen.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 23 sati
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.77 Seconds

Provided by iJoomla SEO