Pozdrav Jabučari i želim vam sve najbolje u novoj godini!
Zanima me ako netko može preporučiti neki OBD čitač i softver koji je upotrebljiv za detekciju grešaka koje se dešavaju u vožnji i može raditi sa iOS uređajima. Ne tražim besplatno nego upotrebljivo/pouzdano rješenje. Naime, dva mehaničara su mi dala različite dijagnoze a problem je ostao. U ovlašteni mi se ne ide ako mogu izbjeći ikako jer je auto iz 2011. godine pa mi se baš ne razbacuje.
Ja sam izguglao Klavkarr i OBD facile, jer je auto Peugeot pa mislim da bi moglo funkcionirati.
Pozdrav Jabučari i želim vam sve najbolje u novoj godini!
Zanima me ako netko može preporučiti neki OBD čitač i softver koji je upotrebljiv za detekciju grešaka koje se dešavaju u vožnji i može raditi sa iOS uređajima. Ne tražim besplatno nego upotrebljivo/pouzdano rješenje. Naime, dva mehaničara su mi dala različite dijagnoze a problem je ostao. U ovlašteni mi se ne ide ako mogu izbjeći ikako jer je auto iz 2011. godine pa mi se baš ne razbacuje.
Ja sam izguglao Klavkarr i OBD facile, jer je auto Peugeot pa mislim da bi moglo funkcionirati.
Ja sam uzeo Charly, neznam može li on s tvojim autom.
Na laptopu imam EOBD-Facile te OBD2 scanner te birašna njima vozilo. Uglavnom imaju sva. Na mobu SE2 Engine Link. Isprobao sve i radi WiFI ili BT. Sretno !
Pozdrav Jabučari i želim vam sve najbolje u novoj godini!
Zanima me ako netko može preporučiti neki OBD čitač i softver koji je upotrebljiv za detekciju grešaka koje se dešavaju u vožnji i može raditi sa iOS uređajima. Ne tražim besplatno nego upotrebljivo/pouzdano rješenje. Naime, dva mehaničara su mi dala različite dijagnoze a problem je ostao. U ovlašteni mi se ne ide ako mogu izbjeći ikako jer je auto iz 2011. godine pa mi se baš ne razbacuje.
Ja sam izguglao Klavkarr i OBD facile, jer je auto Peugeot pa mislim da bi moglo funkcionirati.
Budi oprezan oko očekivanja vezano uz očitavanje grešaka. Bilo koji softver koji zbilja radi će ti izvući DTC (Diagnostic Trouble Code) koji su, manje-više standardizirani. No, to je tek prvi korak u dijagnostici. Naime, ako očekuješ da će ti softver reći zamijeni drugu lambda sondu i nakon toga žarulju na lijevom faru i auto je ispravan, neće. Dobit ćeš neku grešku (P200300, ili nešto slično, ako je u pitanju motor tj. Powertrain), a onda dalje moraš sam zaključiti što ćeš s njom i kako ćeš ju otkloniti. Upravo zato su ti, ako su očitavali greške, dva mehaničara dala različite dijagnoze. Da, možeš uguglati tu grešku i onda ćeš, najvjerojatnije, dobiti rasap savjeta od nemila do nedraga.
Ne znam u čemu je problem, ali moj odličan prijatelj je godinama radio na PSA tehnici i on ti sigurno može pomoći. Jedini je problem što je otišao na GO u Francusku na tjedan dana pa ga nema tih tjedan dana. Ako ne riješiš problem do tad, i ako si iz Zagreba, okolice, javi se za tjedan dana pa ćemo probati organizirati barem neku telefonsku konferenciju.
Hvala tino1 na prijedlogu i jzelko na potvrdi da ovo što sam ja izguglao radi na ajfonu.
Djuro hvala na ponudi i znam da ovo čudo eventualno izbaci neke brojeve pa onda treba otkrivati što sve taj broj znači. Ako na kraju tako nešto kupim očekuj upit sa čudnim brojevima
Kontaktirati ću ovlašteni servis u ponedjeljak da vidim koliko bi mogla koštati samo dijagnostika pa ću možda biti pametniji
A računaj da će ti naplatiti sat vremena. Ne znam kolika je satnica ovlaštenih Peugeot servisa u Zagrebu, ali očekuj cca 400 kn, tj. kolko je to sad, 53-54 eura?
Promijenio zemlju i jedna od stvari koju je trebalo cim prije rijesiti je prijevoz bez prevelikih investicija. Namjera je bila naci Hondu Civic MK8 jer se taj automobil vec pokazao nevjerojatno pouzdan i praktican. Medjutim vecina je imala visoku kilometrazu i cijenu malo iznad planiranog budzeta. Unutar planirane cijene hrpe Nissana Micri sa po 200.000 km i odjednom iskoci ovaj malisan.
Moram priznati da je i meni bio predmet sprdnje kada je izasao, bio je malen i skup i trziste ga nije prihvatilo. Medjutim sada sa vremenskim odmakom taj je model zaista bio ispred svojeg vremena i "dobro" je ostario - dan danas ne izgleda kao 20 godina stari model.
131.000 km, koristen kao "daily driver" ali redovno servisiran, dobio kompletne racune za sve radove, remen distribucije promijenjen pred 20.000 km, za citavih 1500 eura. Vrlo aktivni forum vlasnika i entuzijasta je bila konacna prevaga i sad je moj. Imam jako negativno misljenje prema novijim Audi automobilima i ocekivao sam da se i ovaj nekonvencionalni model biti veliki svrab, medjutim cini se da sam bio u krivu. Sasija je kompletno aluminijska i nema brige oko korozije (osim sto treba paziti na prednje vilice ako su celicne), motor je pouzdani 1.4 litarski benzinac koji se ugradjivao u Polo, stedljiv je i jeftin za odrzavanje a ide dobro jer kompletno vozilo ima manje od 1000 kg!
Uglavnom jako zadovoljan za sada, ima nekoliko sitnica koje treba srediti (ne radi otkljucavanje/zakljucavanje vozacevih vrata, treba ispolirati farove i slicno) ali lijepo se vozi i ima puno mjesta unutra s obzirom na svoju velicinu, poput prvog Twinga.
Otvaranje motornog prostora (koje je u 95% slucajeva nepotrebno) je posebno zabavno.
Farovi su loši, to sam prvo vidio, ali nakon toliko godina nije čudo. Možda ti se čak isplati kupiti nove i biti na miru, ako nisu xenon, neće biti pretjerano skupi. Poliranje će pomoći, ali znaš da je to privremena solucija ako se ne koristi tvornički 2K lak.
Sviđa mi se što je tako lagan, to mu je najveća prednost.
Ima taj čudni zadnji kraj, pa po tome ide u kategoriju Volva 480 ili onog Citroena i sličnih, a to je sve samo ne generic!
Trebaš ga staviti na 19" OZ Superturismo, izgledao bi bombon!
Oh, našao sam da i Audi ima dobre 19" za njega, možda ih možeš dobiti u oglasniku povoljno:
... Uglavnom jako zadovoljan za sada, ima nekoliko sitnica ... ali lijepo se vozi i ima puno mjesta unutra s obzirom na svoju velicinu, poput prvog Twinga.
Sve si rekao ... i meni su A2 i Twingo prve generacije (pogotovo onaj galica plavi) bili za oko katastrofa kad su izašli, no onda sam ih kasnije imao priliku oba neko vrijeme voziti/koristiti i baš su takvi kako si ih opisao
dpasaric kaže:
...Poliranje će pomoći, ali znaš da je to privremena solucija ako se ne koristi tvornički 2K lak.
To sa lakom je urbana legenda i priča sa interneta. Poliranje ovisi o vrsti polikarbonata od koje je far napravljen. Meni su fatovi na Ibizi (xenon) dobili maglicu nakon 10+godina i onda sam se naslušao priča da je poliranje privremeno rješenje i da ih treba obavezno lakirati nakon poliranja pa sam odustao od pliranja i onda igrom slučaja zbog kamenčića koji mi je završio na prednjem staklu otišao u Laus na Kajzerici da saniraju točkicu i usput ih tako pitam da li poliraju farove i čime ih lakiraju na što mi čovjek veli da lakiranje radi više štete nego koristi i da oni to ne rade,... uglavnom ispolirali mi oba fara i dan danas nakon 4+ godine su isti kao i prvog dana nakon poliranja.
To sa lakom je urbana legenda i priča sa interneta. Poliranje ovisi o vrsti polikarbonata od koje je far napravljen. Meni su fatovi na Ibizi (xenon) dobili maglicu nakon 10+godina i onda sam se naslušao priča da je poliranje privremeno rješenje i da ih treba obavezno lakirati nakon poliranja pa sam odustao od pliranja i onda igrom slučaja zbog kamenčića koji mi je završio na prednjem staklu otišao u Laus na Kajzerici da saniraju točkicu i usput ih tako pitam da li poliraju farove i čime ih lakiraju na što mi čovjek veli da lakiranje radi više štete nego koristi i da oni to ne rade,... uglavnom ispolirali mi oba fara i dan danas nakon 4+ godine su isti kao i prvog dana nakon poliranja.
Ne bi trebala biti jer su farovi tvornicki tretirani sa UV zastitom, ako nema UV zastite polikarbonat brzo propada. Moguce da je do vrste materijala ali ja sam se na svoje oci uvjerio koliko brzo propada bez zastite. Mislim da cu staviti foliju, to i se cini najbolje rjesenje, ovaj lik je odlicno objasnio prednosti i mane svakog pristupa.
I sam sam čuo i pročitao masu toga po internetu pa sam iz tog razloga na prvu i odustao od poliranja (moji nisu bili tak žuti nego više mliječno zamućeni), no nakon što mi je čovjek objasnio da uspješnost poliranja najviše ovisi o vrsti polikarbonata i da je bolje ako treba nakon 2-3 godine ponoviti poliranje nego prvo skidati lak pa onda polirati, odlučio sam se samo na poliranje i iz prve ruke kažem da im nije ništa bez laka.
Ne kazem ja da ti ne vjerujem, zato sam i rekao da vjerojatno postoje i razlike u materijalu gdje neki propadnu brze a neki sporije. Isto tako je potpuno tocno da je teze ispolirati far na kojem je lak, zato je i ideja sa folijom najbolje jer se moze skinuti i ponovno aplicirati.
Ajde, drago mi je da si našao auto za sebe. Itekako cijenim ideju aluminijske karoserije, ali mi je malo smiješno da je to tebi argument gdje je uvijek ljeto i u pustinji si pa ne znam kako bi bilo koji auto počeo hrđati
Taj 1.4 benzinac jedini ima smisla; TDI je trocilindarsko govno i još ako je upareno s onim automatiziranim mjenjačem (ima krasnih dogodovština s tim mjenjačima, ekipa koja ima lupo3L masovno to govno vadi van i ugrađuje normalne šaltere)... Sretno i spretno s A2
To sa lakom je urbana legenda i priča sa interneta. Poliranje ovisi o vrsti polikarbonata od koje je far napravljen.
Nije urbana legenda, prošao sam sve to na oba načina na više vozila. To da je moguće da ovisi o materijalu - to se mogu složiti, onda imaš jako sreće, mada mi je to isto čudno jer je svega nekoliko proizvođača farova koji se vrte po našim uobičajenim brendovima.
Moguće da si ti imao jako debel sloj laka i da si poliranjem skinuo samo zamućenje, a da je zaštita ostala.
Testirao sam Alfe, Renault, Mazdu, Nissan i Saab. Svuda se bez 2K laka brzo vratilo na staro. Na svojoj GT sam imao isti problem i na kraju otišao putem 2K laka i od tada je sve ok.
Ajde, drago mi je da si našao auto za sebe. Itekako cijenim ideju aluminijske karoserije, ali mi je malo smiješno da je to tebi argument gdje je uvijek ljeto i u pustinji si pa ne znam kako bi bilo koji auto počeo hrđati
Nisi na LinkedInu pa nisi popratio da je Riba preselio u Irsku.
EDIT:
Jesi na Linkedinu i još si povezan s Ribom. A nisi popratio da je preselio u Irsku. Ajoj... S koliko se to ćevapa piše...?
Taj 1.4 benzinac jedini ima smisla; TDI je trocilindarsko govno i još ako je upareno s onim automatiziranim mjenjačem (ima krasnih dogodovština s tim mjenjačima, ekipa koja ima lupo3L masovno to govno vadi van i ugrađuje normalne šaltere)... Sretno i spretno s A2
To je konsenzus i na A2 forumu, meni je najvaznije da je sto jednostavnije i sa sto manje komplikacija, a sa svojom tezinom ide odlicno i sa tih 75 KS. Za koroziju ti je Smayoo vec objasnio.
Ajde, drago mi je da si našao auto za sebe. Itekako cijenim ideju aluminijske karoserije, ali mi je malo smiješno da je to tebi argument gdje je uvijek ljeto i u pustinji si pa ne znam kako bi bilo koji auto počeo hrđati
Nisi na LinkedInu pa nisi popratio da je Riba preselio u Irsku.
EDIT:
Jesi na Linkedinu i još si povezan s Ribom. A nisi popratio da je preselio u Irsku. Ajoj... S koliko se to ćevapa piše...?
Nisam uferčio, moj grijeh! Niš, kad si prvom prilikom tu negdje, idemo u Granu da platim što me ide. Pošteno?
Nego, sad Riba vozi po lijevoj tj. krivoj strani ceste... Zabava tek sad počinje. I još k tome, irske ceste. Usko za poludit. Uvijek se sjetim pokojnog Richarda Parry-Jonesa koji je bio zadužen za tehniku u Fordu tamo sredinom 90-ih. Bivši relijaš, njegova je zasluga da su Fordovi od kraja 90-ih konstantno među najboljima što se tiče voznih svojstava. Nakon što je FoE (Ford of Europe) postavio temelje i uspostavio sustav koji je proizveo pumu, focus Mk1, mondeo Mk3 itd koji su postavljali nova mjerila u klasi, otelo ga u Detroit. I tako on tamo objašnjava (prenosim njegovu priču iz prve ruke, da ne bude zabune!) da bi volan trebao biti precizan, a ne da 'faksira prednjim kotačima kud vozač misli ići', ali Ameri ga ne razumiju i pitaju u čemu je problem, kad su ceste široka i ravne i samo ih zajebava? I onda sam organizirao jedan produljeni vikend u Irskoj, da odu malo svi vidjeti gdje su im korijeni (sic!, znao ih je na finjaka podbosti preko Bare). Organizirao sam im da ih doečakju auti na aerodromu i da se dovezu do nekog hotela negdje u Irskoj. Izašli oni iz grada and suddenly the steering precision became number one priority..!
Nakon toga je svima postalo jasno o čemu ja govorim...
Doslovno si iz jedne krajnosti otišao u drugu, ako ne postaneš stalan gost neke birtije kod posla/kuće, nisi se asimilirao.
Nego, nevezano, naletio na filmić o 12 minuta o Hidrogenu, zanimljivo objašnjavaju razlike i efikasnost istog, a sjetio se da smo dosta pričali o tome ovdje...
Uglavnom, dosta zanimljivo i pitko.
Nemoj ići na žarulje od 90W. Spalit će ti špigl unutra. To je +50 posto snage, pa toplinska disipacija, pa zagrijavanje itd.... Ako su propisane žarulje 55W ili 60W, ostani pri toj snazi
Air: Freehand je tada bio nešto između Pagemakera i Illustratora. Ni vamo ni tamo.
mbp2009: Da bar vrate Aperture, Pixelmator je ok ali fali mi to
MoschuS: Ja im ne mogu oprostiti sto su ubili Color :/
accom: Freehand je bio odličan. Imao je svoje cake, ali je bio neusporedivo brži od Frustratora. Znam nekoliko jako renomiranih dizajnera, koji još uvijek rade i zarade s njim!
drlovric: Mi korisnici mozemo samo profitirati tim potezonom, ako Apple uzme njihovu tehnologiju i pokloni je korisnicima u Photos
rusty: Nastavim ja koristiti Pixelmator u verziji koja je dok ide ide
rusty: Ako Apple nastavi razvijati app super, ako su ih samo kupili kako bi "ubili" konkureciju i iskoristili to u svojim "Photos" aplikacijama... ne hvala
stefanjos: dobro sto ovaj istyle ceka sa ponudom...
Zdravac: na Apple Mađarska su cijene kao u DE, a može se odabrati HR tipkovnica
m@xym: Naravno, sve to ne vrijedi za naše tržište jer kod nas vrijede neka druga pravila.... Kod nas je Air sa 8 GB 200 € skuplji of Air-a sa 16 GB u Njemačkoj.
m@xym: Zašto bi inače Apple davao "besplatan" i tihi upgrade za baš sve strojeve iz game (Studio čak počinje sa 32 GB RAM-a i M2 MAX procesorom!!!)
m@xym: S obzirom da nitko ne daje nešto što ne mora, postavlja se pitanje kako će novi strojevi raditi sa 16 GB RAM-a i uključenim AI dijelom OS-a.... Možda su 32 GB upravo postala ono što je bilo 16 GB na starim strojevima...
Yonkis: Mora biti 16GB da bi korisnici imali UX za AI, sve manje od toga ne zadovoljava. Sami su si "jamu" iskopali, baš mi ih je žao
m@xym: Još samo da shvate da umjesto 256 GB trebaju staviti 1 TB SSD... za istu cijenu... :o)
m@xym: Ne samo Air-ovi, nego i svi ostali... Očito je Apple AI veliki potrošač memorije.
Piko: Ne znam da li je itko uočio ... Ali svi Airovi dolaze po defaultu sa 16 GB RAM-a .... a cijena ista kao i prije za 8
Bertone: @kupus, pa nije to nišz novo oko audio izlaza s prednje strane, HDMI će otpeljati zvuk u monitor, a večina današnjih monitora ima audio out priključak.