Solarni trickle charger za automobil?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Solarni trickle charger za automobil?


14.01.2018 | 18:47
Još malo i tekučinu za stakla budemo morali u servis ići doljevati jer eto, neki mlatimudan je zaključio kako je to xy novaca njemu u džep.
14.01.2018 | 18:53
Ovo za paljenje preko kablova je istina da neće paliti. Imao sam slučaj da sam htio susjedu upaliti Minija i Pandu ali ni jedan nije htio na kablove. Nakon punjenja ili zamjene akumulatora nije bilo problema. O čemu se radi , neznam ali eto, činjenica.
14.01.2018 | 19:48
Nekada treba i vise od 10min biti spojen i tek onda probat.
14.01.2018 | 20:30
Veliku ulogu imaju i kablovi. Ovi sta se kupe po trgovackim centrima su koma i na njih jako tesko se moze upalit auto
14.01.2018 | 20:37
Ako akumulator nema dovoljno "snage" tada u stvari treba napuniti akumulator auta koji se pali i onda ide.
To je zato jer akumulator koji je pun mora goniti i anlaser i ima veliki teret praznok akumulatora. Lakše bi išlo odspojiti prazni akumulator i onda upaliti.
Kablove ljudi obično kupuju najjeftinije i ti su kablovi tanki a i one kleme na njima su jadne pa se griju i spoj nije dobar.

Malo sam bacio oko ka kabele i proizvođač (kinez najvjerojatnie) deklarir kabele:
7mm2, 1,9m što daje oko 0,02Ω otpora.
Anlaser je oko 1,3kW što na 12V daje 108A struje i pad napona na tim kabelima od 2,16V.
Napon akumulatora je oko 12,7V i uz pd napona od 2,16 volti daje 10,5V što je pre malo za pokrenuti anlaser i puniti poluprazan akumulator.
Druga je stvar što su današnji akumulatori dosta loši i imaju struju samopražnjenja i imaju veliki unutarnji otpor (veliki za jedan izvor) i dio energije se troši na njemu (vidimo ga kao pad napona na unutarnjem otporu) tako je onih 10,5 još i manje.
Akumulatoru što kapacitet raste, unutarnji otpor pada.
Ako je standardni akumulator auta 160Ah, treba imati pri ruci neki od 300Ah ili drugačiji tip baterije. Vjerojatno litijeve baterije imaju bolje karkteristike.
14.01.2018 | 20:39
Spoji ampermetar i vadi osigurac po osigurac, mozda nadjes krivca
14.01.2018 | 20:57
Tako bude suzio izbor ali ne bude otkrio krivca.
Nije mi jasno kako dijagnostika ne nalazi gdje se to troši energija.
14.01.2018 | 22:06
Žabac, računica ti je kriva jer kad pališ auto na kabele, onda je drugi auto upaljen i uobičajeno je držati gas na 2500-3000 okretaja. Napon bude oko 14V. Istina je da su jeftini kabeli pretanki pa imaju preveliki otpor i gubi se vrijedan dio napona na njima, ali najčešće je veći problem prijelazni otpor na hvataljkama.
Inače, nema auta koji se ne bi mogao upaliti na kabele, ali treba osigurati dovoljno mali prijelazni otpor na hvataljkama i dobre, dovoljno debele kabele.
14.01.2018 | 22:15
I ne očekivat da će kresnut iz prve odmah nakon što se spoje kablovi, pogotovo dizelaši
14.01.2018 | 22:56
Ma, kad dobiješ da se zavrti anlaser, onda i kresne.
15.01.2018 | 07:42
Je, sam treba dočekat da zavrti. Pogotovo zimi na neodržavanim vozilima.
Ja uvijek imam kablove od 400A u gepeku. Jednom me akumulator, od Varte(prva ugradnja) na Avensisu, iznevjerio na tri godine starosti. Posudio struju i vozio još 4g bez ikakvih kašljucanja. Odličan akumulator, mada ni sam nisam shvatio zašto je zakazao jer je sve u autu bilo pogašeno po noći i još ktome je radio naredne 4g. Vozio ga naredni dan u servis na testiranje i nekakvim testerom su utvrdili da je u super stanju al su bacali kifle da bi ga zbog starosti trebalo preventivno mijenjat. Eto 7g je radio super i kao takav je otišao novom vlasniku skupa s autom(105 000 km).
Ta prva ugradnja akumulatora mi se čini kao da je za par koplja bolja. Ili mi se to samo čini?

Do sada sam valjda posuđivao struju bar 10 puta i ovi od 400A su ok odradili posao.
15.01.2018 | 08:00
7 godina je neobično dugo za obični kiselinski olovni akumulator, ali je tek malo preko pola uobičajenog životnog vijeka za VRLA (gel akumulator bez održavanja, također kiselinski ovni). Nema veze prva ugradnja, ali ljudi su obično škrti kad kupuju zamjenski akumulator pa kupe jeftiniji, obični kiselinski. Mora biti da si nešto ostavio upaljeno što ga je isisalo jer ako je radio još 4 godine, nema drugog objašnjenja.
15.01.2018 | 08:39
Sedam godina..., meni to zvuči kao znanstvena fantastika.

Većina akumulatora mi je izdržala u prosjeku 2,5 godina, izuzetak je jedino originalni i jedan Energizer koji su trajali skoro 4 godine.

Vozim male relacije, imam starog turbo-dizelaša, i jednostavno ubijam akumulatore, npr. Vartin silver-bla-nešto (tada je bio nešto kao, zadnji krik tehnologije) mi je trajao doslovno 2 godine i 1 dan (garancija naravno dvije godine), ostatak samo malo preko garantnog roka (svi su imali 2 god. garancije).

Prema onome što sam ja primjetio, originalni ipak traju duže od ovih koji se mogu kupiti na tržištu.
15.01.2018 | 09:39
Možete mi vjerovat ili ne. Ali iskustvo je takvo kakvo je. Jedan od niza stvari zbog kojih preferiram Toyotu. Stime da se kod mene nikad nisu palila svijetla, muzika i sl. a da auto nije radio. Možda u par situacija, ali ni ti nije trajalo duže od minutu dvije.
15.01.2018 | 09:57
grgaa kaže:
Veliku ulogu imaju i kablovi. Ovi sta se kupe po trgovackim centrima su koma i na njih jako tesko se moze upalit auto


Imam one "za pravo". Vjerojatno bi pomoglo da ga se pusti 10 minuta da dodje k sebi jer ta elektronicka govna se sva izbezume nakon gubitka napona pa mi popale i farove i sve iako je na prekidacu iskljuceno. Problem je sto ne mogu traziti putnika namjernika na parkingu da malo poceka samnom 10 minuta.
15.01.2018 | 09:58
^SuperUnknown^ kaže:
Spoji ampermetar i vadi osigurac po osigurac, mozda nadjes krivca


Problem tog scenarija sam vec obradio u jednoj od proslih poruka u threadu.
15.01.2018 | 15:14
A da voziš u gepeku još jedan (malo veći) akumulator samo za paljenje kad ovaj kaj je stalno spojen krepa? Mislim na dvije tone i još nešto neš' ni osjetiti dodatnih 15-20 kila
15.01.2018 | 15:59
Bertone kaže:
A da voziš u gepeku još jedan (malo veći) akumulator samo za paljenje kad ovaj kaj je stalno spojen krepa? Mislim na dvije tone i još nešto neš' ni osjetiti dodatnih 15-20 kila


Sada i hoću jer imam dva, ali u tom slučaju bi još zgodnije bilo imati spomenuti solarni punjač da drži taj rezervni akumulator napunjenim.
15.01.2018 | 16:57
smayoo kaže:
Žabac, računica ti je kriva jer kad pališ auto na kabele, onda je drugi auto upaljen i uobičajeno je držati gas na 2500-3000 okretaja. Napon bude oko 14V. Istina je da su jeftini kabeli pretanki pa imaju preveliki otpor i gubi se vrijedan dio napona na njima, ali najčešće je veći problem prijelazni otpor na hvataljkama.
Inače, nema auta koji se ne bi mogao upaliti na kabele, ali treba osigurati dovoljno mali prijelazni otpor na hvataljkama i dobre, dovoljno debele kabele.


To i nije posve točno jer je alternator u autu redovito slabiji od anlasera. Oko 500-700W (oko 50A).
Što treba nadoknaditi auto koji daje "struju"?
Alternator i akumulator moraju savladati prazan akumulator i anlser.
Struja punjenja praznog akumulatora je velika i smanjuje se vremenom punjenja, a anlaser povuće dosta veliku struju kod starta.
Zato treba nakon spajanja kabela malo "turirati" auto dok se prazan akumulator djelomično ne napuni (za očekivati je kako ipak nije prazan do granice iza koje se neda napuniti). To je tih nekih 15min-30min.
Druga je stvar ako se uzme akumulator velikog kapaciteta koji onda može nahraniti "prazan" auto. Takvi su u kamionima (mada oni imaju 24V akumulatore ali ne svi), velikim kombijima...
15.01.2018 | 17:05
Ma daj, kojih 15-30 minuta...? Pa tko bi ti htio toliko dugo đuđiti sa svojim autom kraj tvog na parkingu? Palio sam razne aute na kabele nebrojeno puta. Spojiš, dodaš gas i verglaš. Ako se anlaser ne zavrti, onda gledaš kako poboljšati kontakt na hvataljkama. Kontakt-sprej i turpija (može i ona iz švicarskog nožića) obično pomažu najbolje.
15.01.2018 | 17:37
Imao sam osobno slučaj.
1. Akumulator u autu je 54Ah i struja je 530A. Akumulator se ispraznio i neki čovjek se ponudio spojiti na svoje kleme moj akumulator (njegob akumulator je bio slabiji). Nismo uspjeli "zavreglati" auto, a kamoli ga upaliti. Došli iz Orixa s kamionom (12V akumulator) i kresnuo od prve nakon spajanja (nikakvo dodavanje gasa, turiranje, čekanje...). Naravno, kupio sam nakon toga novi akumulator.
2. Akumulator od 55Ah na Hyundai Accent, akumulator skroz prazan, 2V na instrumentu (crko totalno), njega nismo uspjali upaliti (frend došao s Ducatom), kupio novi.

Ovo su moje iskustva.
15.01.2018 | 18:51
Ako si mjerio 2V, to su ćelije bile u kratkom spoju. Naravno da nisi mogao ništa, trebao si ga odpojiti.
Ad 1 - koristio si iste kabele u oba slučaja (s autom od čovjeka i s Oryxom)? Ne kužim 530A. Kojiih 530A? Anlaser da ti povuče toliko? Iz 54Ah? Ne valjda?
15.01.2018 | 18:54
Vjerojatno mu je to pisalo na akumulatoru - startna struja koju akumulator može dati.
15.01.2018 | 19:01
Ako i može dati toliku struju, pri tom napon ne može biti veći od 5-6 V u trenutku kad daje toliku struju. To je 10x iznad Ic1 struje.
15.01.2018 | 19:13
Da, tako vidim da se deklariraju akumulatori (po novome valjda).
Nisu bili isti kabeli u Ad.1.
I da, akumulator je bio za smeće jer ga je ispraznila žaruljica (10W) u kabini (ne vozimo auto često i stajao je mislim 3dana).
Kako je pražnjenje bilo polako, a auto je bio iz 2000 i nije bio nešto poppitanju elektronike pa niti nije imao kontrolu potrošnje, tako je akumulator dao svu energiju koju je imao. Valjda su ona 2V bila "zaostala" i preostala energija zbog pada napona i male snage žaruljice nisu otišla u toplinu i svjetlo.
15.01.2018 | 19:17
smayoo kaže:
Ako i može dati toliku struju, pri tom napon ne može biti veći od 5-6 V u trenutku kad daje toliku struju. To je 10x iznad Ic1 struje.



accu.jpg
15.01.2018 | 19:51
No pa eto. CCA je "Cold Cranking Amps". To znači da ti baterija može dati toliko ampera uz napon od 7,2 V (ja sam napisao 5-6V) pri temperaturi od -18ºC u trajanju od 30 sekundi. I onda je možeš baciti u smeće.
15.01.2018 | 19:56
OK. Nisam znao jer me nije niti zanimalo (da budem iskren).
15.01.2018 | 22:52
Riba kaže:

Sada i hoću jer imam dva, ali u tom slučaju bi još zgodnije bilo imati spomenuti solarni punjač da drži taj rezervni akumulator napunjenim.

Pa super onda... samo di buš stavio taj solarni punjač, a da x6 ne izgleda kako seljo tunning?
16.01.2018 | 00:51
Imam jedan ovakav u podrumu ako sve zakaže!

Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 15 sati
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, BigMac, drlovric, Ender, marioart, Riba, VanjusOS, Anonimci (987)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.31 Seconds

Provided by iJoomla SEO