Solarni trickle charger za automobil?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Solarni trickle charger za automobil?


14.01.2018 | 18:47
Još malo i tekučinu za stakla budemo morali u servis ići doljevati jer eto, neki mlatimudan je zaključio kako je to xy novaca njemu u džep.
14.01.2018 | 18:53
Ovo za paljenje preko kablova je istina da neće paliti. Imao sam slučaj da sam htio susjedu upaliti Minija i Pandu ali ni jedan nije htio na kablove. Nakon punjenja ili zamjene akumulatora nije bilo problema. O čemu se radi , neznam ali eto, činjenica.
14.01.2018 | 19:48
Nekada treba i vise od 10min biti spojen i tek onda probat.
14.01.2018 | 20:30
Veliku ulogu imaju i kablovi. Ovi sta se kupe po trgovackim centrima su koma i na njih jako tesko se moze upalit auto
14.01.2018 | 20:37
Ako akumulator nema dovoljno "snage" tada u stvari treba napuniti akumulator auta koji se pali i onda ide.
To je zato jer akumulator koji je pun mora goniti i anlaser i ima veliki teret praznok akumulatora. Lakše bi išlo odspojiti prazni akumulator i onda upaliti.
Kablove ljudi obično kupuju najjeftinije i ti su kablovi tanki a i one kleme na njima su jadne pa se griju i spoj nije dobar.

Malo sam bacio oko ka kabele i proizvođač (kinez najvjerojatnie) deklarir kabele:
7mm2, 1,9m što daje oko 0,02Ω otpora.
Anlaser je oko 1,3kW što na 12V daje 108A struje i pad napona na tim kabelima od 2,16V.
Napon akumulatora je oko 12,7V i uz pd napona od 2,16 volti daje 10,5V što je pre malo za pokrenuti anlaser i puniti poluprazan akumulator.
Druga je stvar što su današnji akumulatori dosta loši i imaju struju samopražnjenja i imaju veliki unutarnji otpor (veliki za jedan izvor) i dio energije se troši na njemu (vidimo ga kao pad napona na unutarnjem otporu) tako je onih 10,5 još i manje.
Akumulatoru što kapacitet raste, unutarnji otpor pada.
Ako je standardni akumulator auta 160Ah, treba imati pri ruci neki od 300Ah ili drugačiji tip baterije. Vjerojatno litijeve baterije imaju bolje karkteristike.
14.01.2018 | 20:39
Spoji ampermetar i vadi osigurac po osigurac, mozda nadjes krivca
14.01.2018 | 20:57
Tako bude suzio izbor ali ne bude otkrio krivca.
Nije mi jasno kako dijagnostika ne nalazi gdje se to troši energija.
14.01.2018 | 22:06
Žabac, računica ti je kriva jer kad pališ auto na kabele, onda je drugi auto upaljen i uobičajeno je držati gas na 2500-3000 okretaja. Napon bude oko 14V. Istina je da su jeftini kabeli pretanki pa imaju preveliki otpor i gubi se vrijedan dio napona na njima, ali najčešće je veći problem prijelazni otpor na hvataljkama.
Inače, nema auta koji se ne bi mogao upaliti na kabele, ali treba osigurati dovoljno mali prijelazni otpor na hvataljkama i dobre, dovoljno debele kabele.
14.01.2018 | 22:15
I ne očekivat da će kresnut iz prve odmah nakon što se spoje kablovi, pogotovo dizelaši
14.01.2018 | 22:56
Ma, kad dobiješ da se zavrti anlaser, onda i kresne.
15.01.2018 | 07:42
Je, sam treba dočekat da zavrti. Pogotovo zimi na neodržavanim vozilima.
Ja uvijek imam kablove od 400A u gepeku. Jednom me akumulator, od Varte(prva ugradnja) na Avensisu, iznevjerio na tri godine starosti. Posudio struju i vozio još 4g bez ikakvih kašljucanja. Odličan akumulator, mada ni sam nisam shvatio zašto je zakazao jer je sve u autu bilo pogašeno po noći i još ktome je radio naredne 4g. Vozio ga naredni dan u servis na testiranje i nekakvim testerom su utvrdili da je u super stanju al su bacali kifle da bi ga zbog starosti trebalo preventivno mijenjat. Eto 7g je radio super i kao takav je otišao novom vlasniku skupa s autom(105 000 km).
Ta prva ugradnja akumulatora mi se čini kao da je za par koplja bolja. Ili mi se to samo čini?

Do sada sam valjda posuđivao struju bar 10 puta i ovi od 400A su ok odradili posao.
15.01.2018 | 08:00
7 godina je neobično dugo za obični kiselinski olovni akumulator, ali je tek malo preko pola uobičajenog životnog vijeka za VRLA (gel akumulator bez održavanja, također kiselinski ovni). Nema veze prva ugradnja, ali ljudi su obično škrti kad kupuju zamjenski akumulator pa kupe jeftiniji, obični kiselinski. Mora biti da si nešto ostavio upaljeno što ga je isisalo jer ako je radio još 4 godine, nema drugog objašnjenja.
15.01.2018 | 08:39
Sedam godina..., meni to zvuči kao znanstvena fantastika.

Većina akumulatora mi je izdržala u prosjeku 2,5 godina, izuzetak je jedino originalni i jedan Energizer koji su trajali skoro 4 godine.

Vozim male relacije, imam starog turbo-dizelaša, i jednostavno ubijam akumulatore, npr. Vartin silver-bla-nešto (tada je bio nešto kao, zadnji krik tehnologije) mi je trajao doslovno 2 godine i 1 dan (garancija naravno dvije godine), ostatak samo malo preko garantnog roka (svi su imali 2 god. garancije).

Prema onome što sam ja primjetio, originalni ipak traju duže od ovih koji se mogu kupiti na tržištu.
15.01.2018 | 09:39
Možete mi vjerovat ili ne. Ali iskustvo je takvo kakvo je. Jedan od niza stvari zbog kojih preferiram Toyotu. Stime da se kod mene nikad nisu palila svijetla, muzika i sl. a da auto nije radio. Možda u par situacija, ali ni ti nije trajalo duže od minutu dvije.
15.01.2018 | 09:57
grgaa kaže:
Veliku ulogu imaju i kablovi. Ovi sta se kupe po trgovackim centrima su koma i na njih jako tesko se moze upalit auto


Imam one "za pravo". Vjerojatno bi pomoglo da ga se pusti 10 minuta da dodje k sebi jer ta elektronicka govna se sva izbezume nakon gubitka napona pa mi popale i farove i sve iako je na prekidacu iskljuceno. Problem je sto ne mogu traziti putnika namjernika na parkingu da malo poceka samnom 10 minuta.
15.01.2018 | 09:58
^SuperUnknown^ kaže:
Spoji ampermetar i vadi osigurac po osigurac, mozda nadjes krivca


Problem tog scenarija sam vec obradio u jednoj od proslih poruka u threadu.
15.01.2018 | 15:14
A da voziš u gepeku još jedan (malo veći) akumulator samo za paljenje kad ovaj kaj je stalno spojen krepa? Mislim na dvije tone i još nešto neš' ni osjetiti dodatnih 15-20 kila
15.01.2018 | 15:59
Bertone kaže:
A da voziš u gepeku još jedan (malo veći) akumulator samo za paljenje kad ovaj kaj je stalno spojen krepa? Mislim na dvije tone i još nešto neš' ni osjetiti dodatnih 15-20 kila


Sada i hoću jer imam dva, ali u tom slučaju bi još zgodnije bilo imati spomenuti solarni punjač da drži taj rezervni akumulator napunjenim.
15.01.2018 | 16:57
smayoo kaže:
Žabac, računica ti je kriva jer kad pališ auto na kabele, onda je drugi auto upaljen i uobičajeno je držati gas na 2500-3000 okretaja. Napon bude oko 14V. Istina je da su jeftini kabeli pretanki pa imaju preveliki otpor i gubi se vrijedan dio napona na njima, ali najčešće je veći problem prijelazni otpor na hvataljkama.
Inače, nema auta koji se ne bi mogao upaliti na kabele, ali treba osigurati dovoljno mali prijelazni otpor na hvataljkama i dobre, dovoljno debele kabele.


To i nije posve točno jer je alternator u autu redovito slabiji od anlasera. Oko 500-700W (oko 50A).
Što treba nadoknaditi auto koji daje "struju"?
Alternator i akumulator moraju savladati prazan akumulator i anlser.
Struja punjenja praznog akumulatora je velika i smanjuje se vremenom punjenja, a anlaser povuće dosta veliku struju kod starta.
Zato treba nakon spajanja kabela malo "turirati" auto dok se prazan akumulator djelomično ne napuni (za očekivati je kako ipak nije prazan do granice iza koje se neda napuniti). To je tih nekih 15min-30min.
Druga je stvar ako se uzme akumulator velikog kapaciteta koji onda može nahraniti "prazan" auto. Takvi su u kamionima (mada oni imaju 24V akumulatore ali ne svi), velikim kombijima...
15.01.2018 | 17:05
Ma daj, kojih 15-30 minuta...? Pa tko bi ti htio toliko dugo đuđiti sa svojim autom kraj tvog na parkingu? Palio sam razne aute na kabele nebrojeno puta. Spojiš, dodaš gas i verglaš. Ako se anlaser ne zavrti, onda gledaš kako poboljšati kontakt na hvataljkama. Kontakt-sprej i turpija (može i ona iz švicarskog nožića) obično pomažu najbolje.
15.01.2018 | 17:37
Imao sam osobno slučaj.
1. Akumulator u autu je 54Ah i struja je 530A. Akumulator se ispraznio i neki čovjek se ponudio spojiti na svoje kleme moj akumulator (njegob akumulator je bio slabiji). Nismo uspjeli "zavreglati" auto, a kamoli ga upaliti. Došli iz Orixa s kamionom (12V akumulator) i kresnuo od prve nakon spajanja (nikakvo dodavanje gasa, turiranje, čekanje...). Naravno, kupio sam nakon toga novi akumulator.
2. Akumulator od 55Ah na Hyundai Accent, akumulator skroz prazan, 2V na instrumentu (crko totalno), njega nismo uspjali upaliti (frend došao s Ducatom), kupio novi.

Ovo su moje iskustva.
15.01.2018 | 18:51
Ako si mjerio 2V, to su ćelije bile u kratkom spoju. Naravno da nisi mogao ništa, trebao si ga odpojiti.
Ad 1 - koristio si iste kabele u oba slučaja (s autom od čovjeka i s Oryxom)? Ne kužim 530A. Kojiih 530A? Anlaser da ti povuče toliko? Iz 54Ah? Ne valjda?
15.01.2018 | 18:54
Vjerojatno mu je to pisalo na akumulatoru - startna struja koju akumulator može dati.
15.01.2018 | 19:01
Ako i može dati toliku struju, pri tom napon ne može biti veći od 5-6 V u trenutku kad daje toliku struju. To je 10x iznad Ic1 struje.
15.01.2018 | 19:13
Da, tako vidim da se deklariraju akumulatori (po novome valjda).
Nisu bili isti kabeli u Ad.1.
I da, akumulator je bio za smeće jer ga je ispraznila žaruljica (10W) u kabini (ne vozimo auto često i stajao je mislim 3dana).
Kako je pražnjenje bilo polako, a auto je bio iz 2000 i nije bio nešto poppitanju elektronike pa niti nije imao kontrolu potrošnje, tako je akumulator dao svu energiju koju je imao. Valjda su ona 2V bila "zaostala" i preostala energija zbog pada napona i male snage žaruljice nisu otišla u toplinu i svjetlo.
15.01.2018 | 19:17
smayoo kaže:
Ako i može dati toliku struju, pri tom napon ne može biti veći od 5-6 V u trenutku kad daje toliku struju. To je 10x iznad Ic1 struje.



accu.jpg
15.01.2018 | 19:51
No pa eto. CCA je "Cold Cranking Amps". To znači da ti baterija može dati toliko ampera uz napon od 7,2 V (ja sam napisao 5-6V) pri temperaturi od -18ºC u trajanju od 30 sekundi. I onda je možeš baciti u smeće.
15.01.2018 | 19:56
OK. Nisam znao jer me nije niti zanimalo (da budem iskren).
15.01.2018 | 22:52
Riba kaže:

Sada i hoću jer imam dva, ali u tom slučaju bi još zgodnije bilo imati spomenuti solarni punjač da drži taj rezervni akumulator napunjenim.

Pa super onda... samo di buš stavio taj solarni punjač, a da x6 ne izgleda kako seljo tunning?
16.01.2018 | 00:51
Imam jedan ovakav u podrumu ako sve zakaže!

Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan
  • Air: Ja sam u Zg, reci što i kada trebaš?
  • drlovric: Ima li neka dobra dusa iz Zagreba da mi preuzme hedan mali paket i preusmjeri ga na paketomat ili kakogod u Zupanju? :)
  • imjasminh: 399 - ispod toga stvarno nemogu...
  • imjasminh: Apple Watch Ultra 2, 49mm Titanium Blue/Black - 450 eur - bump
  • smayoo: [link]
  • ydrea: @Vanjuška - imamo! Poslao sam ti pp ;)
  • drlovric: Akom znate nekoga da prodaje SteamDeck, ja bih to kupio...
  • Piko: Zašto WP ? .... ima .... samo ja radim u Laravelu, no WP mi nije stran.. što konkretno treba ?
  • dpasaric: Svi otišli u keramičare. Naš ex-voditelj weba radi s mramorom sada. :)
  • Vanjuška: Imamo li na Jabučnjaku ikoga tko je vičan WordPressu i općenito web hokus pokus?
  • Riba: Anker ili Baseus i na miru si.
  • drlovric: Ja vjerujem Ankeru. Godinama bez problema
  • dpasaric: Ne kupuj nikada jeftine punjače za auto, gomila je uništenih iPhonea na taj način.
  • Yonkis: ima netko za preporučiti autopunjač a da ima USB C i USB A? Ne vjerujem ovima ovim artiklima od 5€.
  • zvone: Vrhunski. Moj prvi OS je 7.5. Digao ga i igrao Sim Tower satima. Kao u stara dobra vremena.
  • smayoo: Evo stavio sam ja [link]
  • dpasaric: To je vrijedan link, nemoj da se izgubi na Vikalici, imamo u forumu grupu MacOS Classic, pa ostavi tamo da ostane
  • IgorD: Da, mogao bih nekom to amjestit full scree da se šokira kad se vrati a komp
  • smayoo: hvala!
  • drlovric: Ovo je tako cool. Svaka cast!!
  • Ender: @IgorD: ovo je sjajno! hvala!
  • IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
  • IgorD: Upravo otkrio: [link]
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, baka, jura22, MacSin, Riba, VanjusOS, zoranowsky, Anonimci (416)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.69 Seconds

Provided by iJoomla SEO