Solarni trickle charger za automobil?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Solarni trickle charger za automobil?


13.01.2018 | 10:31
Možda netko ima nekih iskustava i znanja pa da malo prodiskutiramo...

Na automobili mi nešto posrče akumulator od 100Ah ako stoji više od 3-4 dana i to mi je postalo naporno. Čini mi se da se to događa i random, a kako je vozilo iz 2003 i krcato je kojekakve elektonike koja se raspada, nemam ni volje tražiti što je (troubleshooting je bitch), a još manje investirati u popravke čija cijena sigurno ne bi bila opravdana. Uz to nalazim se u klimi koja je dosta zahtjevna prema sirotim olovnim akumulatorima a sunca ima u izobilju.

Pala mi je na pamet "a je to" ideja da u auto stavim solarni trickle charger koji bi nadam se produžio životni vijek akumulatora i mozda ga držao napunjenim dok auto stoji.

Bacio sam pogled na Amazon, ima hrpa jeftinijih uređaja plastičnjaka koji ne uljevaju povjerenje, naletio sam na ovaj koji se čini nešto konkretniji:

www.amazon.co.uk/Photonic-Universe-contr...orhome/dp/B009FP2R2K

Ideje, savjeti i iskustva su dobrodošli!
13.01.2018 | 11:24
Dodaj još 200 kn i kupi novi akumulator.
13.01.2018 | 11:32
Novi akumulator sam kupio prošli tjedan nakon što me dočekao prazan nakon 12 satnog leta, to je razlog mojeg pitanja. Na koji će način novi akumulator riješiti opisani problem?
13.01.2018 | 11:51
Hm, s obzirom da je skoro 50 GBP, tu već ulazimo u zonu isplativosti kupovine ozbiljnog akmulatora koji može izdržati nevolje, to su ti novi koji koriste nekakav gel. Kristijan ga ima još iz vremena dB drag-racea i imali smo situaciju gdje nam je kod Senja krepao alternator na njegovom autu. Ugasio je dodatne potrošače i preko sat vremena smo vozili samo na akumulator. No, vjerujem da će takav akumulator biti možda i tri puta skuplji od običnog, nisam gledao cijene sada, tko zna jesu li Kinezi počeli to raditi, vjerojatno jesu!

Od jeftinih alternativa možeš razmotriti imati u bukeru još jedan običan rezervni - ili jednostavno skidati kleme ili ugraditi ruski-Božo-prekidač. Kada sam imao probijenu diodu na mom alternatoru vozio sam tjednima tako da sam kod svakog dužeg zaustavljanja skinuo kleme i ciao.
13.01.2018 | 12:24
Upravo ruskom Božo super-prekidaču sam najskloniji, moram samo naći pouzdane informacije o tom rješenju!
13.01.2018 | 12:25
Najjeftinija alternativa je dat auto električaru da ti nađe izvor problema. ALi ne nekom deranu nego nekome po preporuci. Frend je imao slične probleme na Meganu, stalno mu je nešto žderalo struju, on pametno kupovao akumulatore, one jump startere i na ostale gluposti bacao pare dok nije otišao kod auto električara koji mu je otkrio problem za 10 minuta i 20kn za kavu
13.01.2018 | 12:55
Sorry, ali nisi napisao da si kupio novi akumulator pa sam iz prvog posta shvatio da je stari izgubio kapacitet.
Ovo sa prekidačem je Grunf metoda nakon koje (barem kod mene) otpajanjem akumulatora poništavaš kodove radio uređaja, ne radi centralno i sl. što znači nije rješenje.

Posjeti auto-električara. Možda alternator ne puni dovoljnom strujom akumulator što može biti kvar alternatora (skuplja verzija) ili labava remenica (jeftina verzija). Frendu je sa Focusom također poludio zbog akumulatora da bi na kraju ispalo da mu stropno svjetlo i radio vuku struju i kad je auto ugašen, popravak isto kukiriki.

... i da, o kojem se autu uopće radi?

EDIT: Sad mi je palo na pamet da je sin od kolega sa posla prije par godina pričao da je problem paljenja djedovog traktora riješio kondenzatorima pa ga mogu pitati kaj je točno napravio i koliko ga je koštala izrada.
13.01.2018 | 13:19
O brate...
Riba, pretpostavljam (kažeš da ima puno sunca itd.) da je auto u Kuwaitu pa baš i nema autoelektričara na vidiku koji bi razlikovao akumulator od radija? Ili...?
Ako je auto u Rijeci, slažem se, odvezi ga dobrom električaru, recimo Robiju u Sroke, na Viškovu. Čovjek ima potrebne instrumente i može lako naći što troši struju u mirovanju.
Ako baš inzistiraš na svom "a je to" rješenju, ovo što si našao na Amazonu je OK rješenje. Jedino ne znam kamo bi ti na autu stavio taj solarni panel? Na krov? Jbt... to nije "a je to" rješenje, nego "Grunf" rješenje...
Vodi računa da takav mali PV panel kompletno prestaje davati energiju ako mu se makar i samo jedan wafer zaprlja jače (npr. ptica se pokaka na njega, doleti neki otpadak ili list sa stabla - ok toga nema u Kuwaitu... , i sl.), a od prašine mu opada učinak pa moraš voditi računa da ga zapravo treba svakih dan-dva prebrisati vlažnom krpom u najmanju ruku.
13.01.2018 | 13:40
Kolega ugradio neka pojacala i zvucnike i to mu praznilo akumulator
13.01.2018 | 14:15
Ma svašta može biti. Ako auto ima satelitsko praćenje, pa pukne žica od speed pulse signala, GPS skuži da više ne dobiva od auta podatak o brzini, a vidi da se auto kreće pa onda pretpostavi da ga je netko ukrcao na kamion i odvezao (krađa) i onda uđe u alarmni mod i neprekidno šalje podatke, i kad se kreće, i kad stoji, puno učestalije...
A može biti i čista klasika - otopljena ili nagorena izolacija od nekog debljeg vodiča koji dodiruje masu na nekom mjestu u autu, ali je sve masno i prljavo pa nema čisti kratki spoj da izbije osigurač, nego neki prijelazni otpor preko kojeg lagano troši bateriju cijelo vrijeme.
13.01.2018 | 14:45
Ajmo s najbedastijim mogućim; jesi siguran da gasi svjetlo u kabini nakon zatvaranja vrata? Svjetlo u gepeku?
Ima neki aftermarket dodatak tipa alarm, radio?
Ako je auto iz 2003. može i ne mora imati canbus. Ako ima a ne ugasi se nego ostane aktivan, troši struju. Makar, veliš da je 100 Ah akumualtor koji se isprazni za par dana; to je onda ozbiljna struja koja curi negdje...
13.01.2018 | 15:37
Ne mora se isprazniti do dna. Već ako je više od 30% ispražnjen, ne može dati dovoljno struje za anlaser. Znači da treba potrošiti samo 10 Ah dnevno. 10/24 je nekih 420 mA. 420mA na 12V je cca 5W. Nije to nikakvo ozbiljno trošilo.
13.01.2018 | 16:57
A ono, duga je to priča. Auto je X5 iz 2003, nakrcan kojekakvim modulima naravno na busu, u uvijetima prašine i vrućine nodbro je da još nešto od toga i radi. Problem je što zaista može biti bilo što. I ja bih najrađe da ga dam autoelektričaru, ali nakon nekoliko iskustava po preporukama završilo je tako da sam kupio potreban alat i svo održavanje radim sam. Školovan sam i za ovo istražiti ali problem je što nakon zaključavanja bus ide u "sleep" nakon 10-15 minuta, što znači da bih trebao sjediti u prtljažniku čekajući da ode u sleep, a nakon svakog vađenja osigurača da izoliram potrošača on se opet budi i tako u krug.

Imam i dijagnostički softver i kabel ali ni to nije bilo od neke pomoći. Alternator je nov.

Imam mogućeg uzročnika, otkrio sam da se kabel koji se spajao na mobilni telefon jako grijao što znači da je bio negdje u kratkom spoju i sigurno je trošio prilično struje, ali jednostavno mi se ne da pouzdati u to da bih opet ostao zaglavljen negdje u najnezgodnijem trenutku. Kako vozilo ima 14 godina i pomalo je dao svoje, gledam koje su mi a je to opcije da izdrži još koju godinu a de ne moram svakih 6 mjeseci kupovati akumulator od 1000 kuna.

Oni baterijski jumpstarteri su djelomično rješenje jer su genijalni njemački inžinjeri stavili akumulator ispod prtljažnog prostora koji se ne može otvoriti bez napajanja (!!).

Trenutno sam u stanju da ću kod dužeg izbivanja skidati klemu što nije baš praktično s obziron na lokaciju akumulatora. Samo skidanje nije problem jer nema nikakvih kodova ali opet....kako da otvorim prtljažnik da dođem do akmulatora da ga natrag spojim.
13.01.2018 | 19:00
Jel ti ima u prtljažniku ručicu za otvaranje iznutra? Ako netko ostane zaglavljen da može otvoriti poklopac prtljažnika i izaći van? Ako ima, ja bi na to spojil neku špagicu/sajlicu i provel ju do poklopca za dolijevanje goriva. Možeš njega otvoriti izvana? I onda povučeš tu špagicu, otvoriš gepek i dalje nema problema.

BTW, auto star 14 godina nije za smeće, samo da dometnem

Pretpostavljam da si malo gledal po netu?

www.picoauto.com/library/case-studies/bmw-x5-battery-drain

www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=772786

www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1080513

www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=102939

Zanimljivo je da prvi i treći i četvrti link spominju klimatizaciju. U trećem imaš i ovlaš test koji ti dokazuje u čemu je problem...

Izgleda da je taj otpornik problem, već su ga dvaput popravljali i dalje isti drek
13.01.2018 | 19:35
Riba kaže:

Oni baterijski jumpstarteri su djelomično rješenje jer su genijalni njemački inžinjeri stavili akumulator ispod prtljažnog prostora koji se ne može otvoriti bez napajanja (!!).


Imaš naprijed ispod haube isto kleme upravo za tu namjenu. Minus na šasiju i a plus imaš označen s poklopcem.

Gle LINK
13.01.2018 | 19:56
link je broken, a i kad se popravi, ne pokaže sliku koju si želio pokazati
13.01.2018 | 20:16
Znao sam viđat panele od cca 0.5m2 na kabinama barki(primorka i sl.). To im služi za punjenje akumulatora na kojeg je sve skopčano ili puni neki svoj akumulator na kojeg se spaja neki potrošač(frižider i sl.)?
13.01.2018 | 21:09
Obično bude poseban akumulator za potrošače i on se puni sa solarnog panela. A onaj za start motora i navigacijska svjetla se ne koristi za ostalo, da ga ne kompromitiraju nevažni potrošači.
14.01.2018 | 07:47
tmedven kaže:
Riba kaže:

Oni baterijski jumpstarteri su djelomično rješenje jer su genijalni njemački inžinjeri stavili akumulator ispod prtljažnog prostora koji se ne može otvoriti bez napajanja (!!).


Imaš naprijed ispod haube isto kleme upravo za tu namjenu. Minus na šasiju i a plus imaš označen s poklopcem.

Gle LINK


Naravno da imam, samo obicno nemam sa sobom ekstra akumulator da od njih imam i koristi.

Inace iz nekog razloga se ne da zaverglati preko kabela na tim klemama.
14.01.2018 | 07:48
Djuro genijalac kaže:
Pretpostavljam da si malo gledal po netu?


Da malo... Polazem nade da je modul za telefon, jedino sto posljednji put nije bilo rjesenje izvuci osigurac jer je ostatak vozila poludio. Iduci vikend cu pocupati kompletnu instalaciju van.
14.01.2018 | 10:00
Po ovome kaj čitam, BMW ima ozbiljnih problema s tim svojim sranjem od ventilatora koji je na onoj elektromagnetskoj spojci izravno na motoru.
Ostali samo metnu dodatni motorčić koji zavrti ventilator kad zatreba, ovi se prave pametni s tim on axis rješenjem koje je prestalo pouzdano raditi nakon serije E36 (serija 3 predstavljena 1991. do 1998. ili 1999.)
To je baš ono o čemu smo pisali u onom threadu o alfistima, a BMW je notoran po tome da mu je bitan prvi vlasnik vozila, a za sve ostalo ih BK...
14.01.2018 | 12:02
Ako ti se ne da zaverglati jumpstarterom sa tih klema, to je zato što je na vodiču od njih do baterije preveliki pad napona. S obzirom na osnovni problem, to bi ti moglo biti i zato što taj vodič ima proboj na masu.

Djuro genijalac kaže:
BMW je notoran po tome da mu je bitan prvi vlasnik vozila, a za sve ostalo ih BK...


U to sam se već nekoliko puta uvjerio.
14.01.2018 | 15:13
Djuro genijalac kaže:
Po ovome kaj čitam, BMW ima ozbiljnih problema s tim svojim sranjem od ventilatora koji je na onoj elektromagnetskoj spojci izravno na motoru.


Haha, nije tako jednostavno! Postoje dva ventilatora, jedan je izravno na motoru i ima običnu mehničku uljnu spojku, a druhi je električni koji se nalazi ispred hladnjaka i pali se po potrebi, najčešće kada je klima uključena. Taj često radi probleme, ali ne i u mojem slučaju. Uglavnom školski primjer overengineeringa, kao i mehanizam kvake vrata koje su potrošni materijal.
14.01.2018 | 15:15
smayoo kaže:
Ako ti se ne da zaverglati jumpstarterom sa tih klema, to je zato što je na vodiču od njih do baterije preveliki pad napona. S obzirom na osnovni problem, to bi ti moglo biti i zato što taj vodič ima proboj na masu.


To je moguće. Navodno bi se preko tih klema trebalo moći i zaverglati (što mi je logično, ali logika i konstrukcija vozila su često u koliziji), iako je nekoliko ljudi na forumu potvrdilo da oni nisu uspjeli kao ni ja. Čitava ta priča sa stavljanjem akumulatora u stražnji dio vozila je suluda.
14.01.2018 | 15:52
A, čuj... kod mene u Galaxyju je akumulator naprijed, ali je tako nepristupačan da moraš razmontirati pola motora i kabine da ga zamijeniš. :/
14.01.2018 | 16:26
Ta klema naprijed je kak bi nekome mogao "dati struju" a ne za primanje jer švabo računa kako se to nikada neće desiti.
14.01.2018 | 17:23
Na mercedesu isto treba raskopat određenu količinu plastike ako se baš želi doći do akumulatora. Al recimo ako mi zafali struje, posebno su izdvojili pozitivni pol i uzemljenje.

IMG_8925.JPG
14.01.2018 | 18:03
Mene vise muci tesko mjenjanje zaruljica od akumulatora koji se daleko rijedje mjenja.
14.01.2018 | 18:35
Na Corsi C nije moglo proči a da ruke nisu bile krvave.
14.01.2018 | 18:41
Mijenjanje žaruljica više nije problem. Novi auti ionako imaju sve LED lampe. Više nema žaruljica. Ako koja lampa krepa, to je ionako posao za servis...
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 20 sati, 48 minuta
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.89 Seconds

Provided by iJoomla SEO