Electa
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Electa


02.07.2014 | 22:58
electasol.hr/specifikacije/

Mišljenja, razmišljanja, a ponajviše, ako netko slučajno ima - iskustva? Đuro? Ostali?

Ozbiljno sam zainteresiran zbog toga što razmišljam o elektromobilu za isključivo gradsku vožnju, a za to više od ovog ne treba. Elektromobil za otvorenu cestu nije još spreman. Čak i s hibridima otvorena cesta nema puno smisla.

Elem, ovaj ne košta puno, troši über malo , ali ono što mi je najzanimljivije, vozi se s A1 kategorijom.

Da li to znači da ga može voziti i osoba mlađa od 18 godina? Da li je dobna granica i dalje 14 godina ili je podignuta na 16 godina?
03.07.2014 | 01:29
Osobno sam doživio neko klaustrofobično iskustvo u tom simpa auteku sa svojih 175cm i 70kg, a da me nedaj bože netko drmne svi nosači bi mi se valjda zaljepili po glavi. Možda Yaris hybrid sa cvt mjenjačem, 130 000 minus 30 000 subvencije. 100000 kn zvuči super sa opremom nakrcani yaris hybrid. Nije full električni ali razmisli o tome, pa razmisli gdje češ to servisirati ako nedaj bože stave ključ u bravu. U protivnom si obrao bostan.
03.07.2014 | 02:52
Prvi put cujem za ovo. Pratit cemo sta se dalje sa tvrtkom desava

Samo, ne daj Boze nekog udesa u ovome...
03.07.2014 | 06:11
Sam posjedujem e-bicikl i pobornik sam ovakvih vozila.
Ono što mene zanima - vjerojatno se radi o proizvodu iz kine, sumnjam da ga naši sklapaju..? Nije da je krucijalno, samo me zanima, a ne iščitavam taj podatak s njihovog weba
03.07.2014 | 06:45
dot kaže:
Ono što mene zanima - vjerojatno se radi o proizvodu iz kine, sumnjam da ga naši sklapaju..?


Radi se o dvosjedu, koji se proizvodi u Kini specijalno za naše tržište.

zg-magazin.com.hr/electa-nevo-mali-autom...elike-gradske-guzve/
03.07.2014 | 07:09
Nevjerojatne su to potrošnje u odnosu na konvencionalne motore. Npr Tesla od 300 i kusur konja prijeđe 300 i kusur kilometara za 50-tak kuna. 5 puta manja potrošnja kunića u odnosu na plin koji koristim. A o ekologiji da ne pricam. Samo što je to sve preskupo osim ovakvih varijanti koja imaju obiteljska ogranicenja. Moj susjed slovenac u Malinskoj vozi bijelu Teslu i stvarno je OK auto, al je skup do bola
03.07.2014 | 07:16
Svi električni automobili su skupi jako. Ali zahvaljujući naftnoj industriji, avakim danom mi se čine sve više jeftini.

Njihov najveći problem je relativno mali doseg i predugo vrijeme punjenja. tu očekujem najviše napretka u budućnosti.
03.07.2014 | 07:23
Pa ovi iz tesle imaju opciju nekog supercharginga koja se naravno nadoplacuje pa se auto u nekih sat vremena dosta brzo napuni do nekih 50-ak posto, a autonomija od 300-njak kilometara više nije tako malo. Baterija ima lifetime warranty, što je bio problem recimo kod Toyota. Znam da su jedva izdurale 50000km a nekome i krace a zamjena je bila kojih 20tis kuna. To je bilo davno, vjerojatno sada stvari stoje puno bolje.
Član toyota kluba kojem pripadam je nedavno kupio yarisa, prva iskustva su da u gradu oduševljava.
03.07.2014 | 07:51
Tesla koristi LiFePo baterije, čini mi se, a prvi Toyotini hibridi, isto kao i ovaj kvadricikl - klasične olovne gel.
Meni osobno obični hibrid ne igra uopće. Plug-in hibrid bi došao u obzir.
Ali najzamiljivije mi je - da li što od toga može voziti maloljetna osoba s onom, kako se zove? H? M? ŽNJ? - kategorijom za skutere do 50 cm3?

JOHN kaže:
pa razmisli gdje češ to servisirati ako nedaj bože stave ključ u bravu. U protivnom si obrao bostan.


Argument je sasvim na mjestu. Elektro sam struke, ništa što se tiče motora (trofazni asinkroni, vrlo je mala šansa da na njemu išta ikad treba servisirati), baterija, punjača i ostale energetske elektronike ne bi bilo neki preveliki problem. Možda bi na kraju, ako bi bili bezobrazno skupi, po isteku jamstva ionako to servisirao sam. Što se tiče podvozja, kočnica i toga - vjerujem da bilo koji mehaničar to može i zna.

drlovric kaže:
Samo, ne daj Boze nekog udesa u ovome...


U odnosu na standardni auto - svakako se slažem. Međutim, ako gledam što je mom sinu, dok ne napuni 18 godina, druga opcija (a to je skuter od 49 cm3 s kotačima od 10"), ovo je supersigurno vozilo. Tu gdje mi živimo, neusporedivo je sigurnije i od pješačenja po preuskoj i nepreglednoj cesti bez nogostupa. A javni prijevoz je već sada neprilagođen svim njegovim obavezama i potrebama.
03.07.2014 | 08:34
smayoo kaže:
Tesla koristi LiFePo baterije, čini mi se, a prvi Toyotini hibridi, isto kao i ovaj kvadricikl - klasične olovne gel.
Meni osobno obični hibrid ne igra uopće. Plug-in hibrid bi došao u obzir.
Ali najzamiljivije mi je - da li što od toga može voziti maloljetna osoba s onom, kako se zove? H? M? ŽNJ? - kategorijom za skutere do 50 cm3?


Hmm, zanimljivo pitanje ali ne vjerujem da upada u M kategoriju. Jer ce im caka biti sto pise negjde motor s 50cm3, ali dvokotač.
03.07.2014 | 08:37
Da ovaj koristi LiFePo baterije došao bi kudikamo skuplje od ovih skupih 11000 E.
+ trošak kupnje baterija nakon 50 000,
inače sve pet i svaka čast - da je bar više ovakvih vozila
I da tehnologija baterija konačno uznapreduje da imamo LiFePO4 ili neke druge. bolje baterije po povoljnijim cijenama.
Kaže na stranicama jedne zagrebačke auto-škole:
"osobama od 16 godina koji žele sudjelovati u prometu" za A1, do 125 kubika i 11kW. Nakon 18 godina se ide na A2 i veće snage vozila.
03.07.2014 | 09:53
Uz duzno postovanje prema Electi, ovo bi bio moj izbor

www.teslamotors.com/models/features#/performance

Prekrasan auto za kojim slinim vec neko vrijeme. Od preduvjeta za sada imam uticnicu 220V

Mada realno, ljudi koji zive u zgradama, a nemaju garazu, kako bi ovakve aute uopce i punili? :/
03.07.2014 | 09:57
drlovric kaže:
Mada realno, ljudi koji zive u zgradama, a nemaju garazu, kako bi ovakve aute uopce i punili? :/


To je apsolutno najveći problem za sva električna vozila. Njihovo mjesto nije u gradu nego u predgrađu. A mi nemamo predgrađa američkog tipa.

Btw kako radi taj njihov supercharging? Na običnu utičnicu ili traži nekekve specijalne gluposti za koje treba tisuću HEP-ovih pečata i potpisa?
03.07.2014 | 13:14
Supercharging je (pretpostavljam) tehnika punjenja gdje se baterije pune intermitentno (na prekide, "pljucka" im se naboj, da se tako izrazim), impulsima energije napona bitno većeg od napona baterije (inače normalno punjenje ide s nekih 10% većim naponom od nominalnog napona baterije), velikom strujom i prekidima čije je trajanje određeno temperaturom baterije. Dakle, pljucne malo naboja, pa čeka da se baterija ohladi, pa opet... Dakle, nema veze s primarnim naponom niti snagom.

stefanjos kaže:
Hmm, zanimljivo pitanje ali ne vjerujem da upada u M kategoriju. Jer ce im caka biti sto pise negjde motor s 50cm3, ali dvokotač.


To si siguran? Kako onda klinci s tom kategorijom voze quadove?
03.07.2014 | 13:29
AM kategorija je za "lake četverocikle" između ostalog. Prema onome što vidim iz specifikacija, Electa bi trebala spadati pod to.
A evo i slika jedne registrirane:

el.jpg
03.07.2014 | 13:39
Ispravak. Ne spada u lake četverocikle. Evo definicije iz zakona:

41) »laki četverocikl« je motorno vozilo (moped) s četiri kotača čija masa praznog vozila bez baterija, ako se kreće na električni pogon, ne prelazi 350 kg, čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 cm3, čija najveća snaga ne prelazi 4 kW ukoliko se radi o drugoj vrsti motora i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 km/h,


Spada pod četverocikl:

42) »četverocikl« je motorno vozilo (motocikl) s četiri kotača, osim lakih četverocikala, čija masa praznog vozila bez baterija, ako se kreće na električni pogon, ne prelazi 400 kg ako je vozilo namijenjeno za prijevoz osoba, odnosno 550 kg ako je vozilo namijenjeno za prijevoz tereta i čija snaga motora nije veća od 15 kW,


Ne znam pokriva li i njih AM.
03.07.2014 | 15:14
nasao sam podatak da kosta 99500kn sa nekom promocijom 84500. Idu li ovdje drzavni poticaji za umanjenjem cijene?

iskreno cijena nije privlicna usporedjujuci je sa Yarisom hibridom, no ako ju moze voziti maloljetnik ( od 14 ili 16 god ) onda je to ipak jako velika prednost

Smayoo, valida ces sinu priustiti neke felgice i sl..... evo ja mu za cevape prepustim dva 30" suba i jedno pojacalo

u osnovi je ipak bolje od skutera, ovdje osim prijevoza moze iskoristiti auto i za hmmm, pa znate za sto smo ga koristili
03.07.2014 | 15:38

Ja, doduše, nisam baš. Jednom sam pokušao, s jednom bivšom dragom, nije bila baš neka sreća. Studirao sam u ZG, auto ionako nisam imao, ali je uvijek bila neka zgoda, ili je moj cimer izašao, ili njena cimerica. A ljeti je barka bila glavna. Kvarnerplastika, pasara 4,5m, Tomos 4, i male 'vale za koje nitko ne zna...

Cijena za electu je 11000 EUR. Kao, akcijska, kupite brzo, jer će poskupiti na 99.000 Kn. Ali imaš na njihovom webu obavijest da i dalje ostavljaju "akcijsku" cijenu, da bi bili jeftiniji od hibrida s državnim poticajem (jer se na njih poticaj ne primjenjuje).
03.07.2014 | 21:24
Kod mene pred zgradom je jedna Electa (vidim ju svaki dan).
Iskreno, zavrsna obrada (iznutra i izvana) mi se cini prilicno losa (da ne kazem kineska).
03.07.2014 | 22:39
Za te pare nisam ni očekivao ne znam što.
04.07.2014 | 06:53
Jesi siguran da bi nas dva stali u taj auto?
04.07.2014 | 07:00
Meni se nekako ugrubo čini skup, al opet nema nekog izbora na tržištu pa se vjerojatno dere dok se stigne. Bilo bi zanimljivo naći na netu jel postoji još koji drugi zastupnik u užoj i široj regiji.
Pred pola godine, ja i direktor smo otputovali do Bratislave i čovjek je uzeo novog Tiguana koji je kod nas sa svim popustima u Porshea došao 235 000 a u Bratislavi isto u Porshea 199 000 sa svim davanjima što se tiće uvoza prema zadnjem pravilniku.
Startna vrijednost predmetnog vozila je bitno manja od Tiguana pa će se sigurno očekivat manja vrijednost razlike, što ne znači da netreba i to provjeriti ako si se toliko zagrijao, tko zna, možda se ugodno iznenadiš.
04.07.2014 | 07:47
A kako bi ga tek onda servisirao i realizirao garanciju...?
Ne znam da li si skužio - ljudi su izmislili svoj brand, samo za ovo naše lokalno tržište i prodaju noname kineski električni kvadricikl. Sigurno postoji ista takva firma npr. u Češkoj, ali s drugim imenom. Ova firma u HR nema baš nikakvu obavezu servisiranja takvog istog vozila kupljenog pod drugim imenom u Češkoj.

Što nije slučaj s VW Tiguanom.

Tako da, sumnjam da bi se to isplatilo. Osim, naravno, ako ne bi bilo kvarova pod jamstvom (ali rizik mi je malo prevelik).

Žabac - vjerojatno bismo stali unutra, a sad - da li bi nas potegao uzbrdo, to je drugo pitanje.
Ali, rekoh, zanimalo me to za sina.
04.07.2014 | 07:58
Pa odzujite do Češke na redovni servis. Ti i Žabac skupa.
A što se tiće rizika, svakako ga ima. Ovako ili onako.
04.07.2014 | 08:26
Sad sam se sjetio da maldi od 18 mogu i onu kategoriju do 125cm3. Prvotno sam mislio na ovih 50cm3 pa se sjetio tih izmjena zakona.

iAnte, dali onda mozda ovo spada u tu kategoriju do 125cm3. Ako se ne varam to je A1 katergorija.
04.07.2014 | 09:23
A1 je do 125ccm ili do 11kw. Electa ima 10 kw tako da spada u tu kategoriju.
Omjer snage i težine je malo iznad dozvoljene granice, ali mislim da se to gleda bez baterija pa onda udovoljava.

Dakle smayoo, A1 kategorija od 16 godina.
04.07.2014 | 09:27
A od 14? Ništa?
04.07.2014 | 09:30
Samo bicikl. Iako ne preporučam po našim prometnicama.

AM kategorija je od 15 godina.
04.07.2014 | 09:32
JOHN kaže:
Pa odzujite do Češke na redovni servis. Ti i Žabac skupa.
A što se tiće rizika, svakako ga ima. Ovako ili onako.


Ma "zakuhao" bi on do Češke!
04.07.2014 | 09:34
Ovo klinci danas jedva da mogu kolut naprijed napraviti.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 16 sati
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”
  • smayoo: Što je krizerij?
  • jura22: Danas se sjecamo svih koje je Tito dao smaknuti bez krizerija.
  • Bertone: e da je ufatiti svu tu struju nekako i pospremiti je za kasnije ;D
  • smayoo: Leleee... :)
  • Yonkis: Evo par slika od jutros, slikano iPadom: [link]
  • mbp2009: Sve ok, pbz radi na beti
  • ZeljkoB: Moze se napraviti downgrade na iOS18.x ako nesto ne radi....
  • mbp2009: Nije problem staviti bankarstvo na betu, samo ako ne radi, onda mi se ne da do banke :D
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, BigMac, Borisone, moragd, Riba, VanjusOS, Anonimci (665)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.24 Seconds

Provided by iJoomla SEO