Kakva je budućnost čovječanstva?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Kakva je budućnost čovječanstva?


21.06.2024 | 17:01
Bog s tobom, ne usporedjujem te s @m@xym-om.
Gorljivo zagovaras EV, dok svi ostali nisu tako optimisticni.
Ako se vlasti EU busaju o prsa da smo u demokraciji, onda bi trebali imati pravo izbora. Zastita Zemlje je floskula i u sluzbi je krupnig kapitala da zaradi jos vise.
Elektricni auti koriste skupe i lose baterije.
Spomenuo si jeftinije baterija i to je OK, ali su manjeg kapaciteta po volumenu.
Niti cijena kWh na punionicama im ne ide u prilog.
21.06.2024 | 17:05
Auti na fosilna goriva (ona jeftina) nikada nece biti autonomna, tj. uvijek ce se dati maknuti elektromotor s volana, presloziti elektronika (nadam se).
Ako “autonomija” ujde u zakon, onda smo ga na hebali.
21.06.2024 | 21:29
smayoo kaže:
Molim te, ne uspoređuj me s m@xymom. Njegovi se svi argumenti svode na to da svakog tko tvrdi drugačije proglasi youtube kretenom. To sigurno nije moj stil.


Ne moram ja ništa "argumentirati", dovoljno je pogledati temu o koroni, prepunu linkova na znanstvene radove eminentnih YouTube stručnjaka...
21.06.2024 | 22:05
jura22 kaže:
@smayoo, stvarno?
www.energetika-net.com/energetsko-gospod...nergije-u-2020-34490
EU je u banani sa svime. Uspješni su u prodavanju magle “zemljama koje voze u 2. brzini”.


Čekaj, što??
Pričali smo o električnoj energiji, a ti meni daješ link na članak o tome kako zemlje EU kupuju plin iz Rusije! Halo...
21.06.2024 | 22:12
dpasaric kaže:
A gle, ti teoretiziraš u kontekstu životnog vijeka Enta iz Gospodara prstenova,


Ma daj, ajde... nemoguće je da tako površno čitaš. Napisao sam vrlo izričito i određeno - 20 godina. Ako bude sreće, ti i ja ćemo to dočekati, a kamoli ne bi naša djeca.

Znači siguran sam da nećemo na Turniću imati rješenje kojim bi stanovnici 8 nebodera mogli puniti svoje aute da su električni.


Molim te, potrudi se pa čitaj pažljivo ako već diskutiraš. U istom vremenskom horizontu auti će biti autonomni. Dovest će te kamo želiš i odvesti se na charging hub. Nekamo na Kukuljanovo, ili na primjer na plato stare rafinerije na Mlaki (ako ga ikad počiste kao što su obećali). Hoće li to biti tvoj auto ili pay-by-use robotaksi, postat će zapravo svejedno.
21.06.2024 | 22:14
jura22 kaže:
IMG_0294.png


IMG_0295.png


Izvor, molim.
22.06.2024 | 07:15
Potpuno je nerealno postaviti životni vijek Tesla automobila na 150.000 km i onda na tih 150.000 km natovariti kompletan teret proizvodnje i oporabe litijske baterije. Ako, u prosjeku, kroz cijeli životni vijek baterije jedan ciklus punjenja "vrijedi" 400 km (a vrijedi više), na 150.000 km imamo 375 ciklusa punjenja, a litijska baterija drži najmanje 800 ciklusa punjenja bez bitnog gubitka kapaciteta.
Isto tako je nerealno za odabrana Mercedesova vozila odrediti životni vijek od 150.000 km. Vrlo je normalno da u Njemačkoj takvi auti rade toliko u 2 godine, a u životnom vijeku barem 3 puta više, ali recimo da je 2 puta.

Kako god bilo, piše u članku da su 150.000 km odabrali kao životni vijek "for better judgement", što god im to značilo. Ja bih rekao da su zlonamjerno naciljali takav nerealno kratak životni vijek kako bi mogli prikazati takve rezultate kakve su prikazali.

Osim toga, to istraživanje se bavi jedino i isključivo CO2 otiskom, koji je i inače baziran na nekim tabličnim, dogovorenim koeficijentima, a nema ni spomena o tvarima kojima ICE automobili stvarno zagađuju i truju ljude - dušični i sumporni oksidi i, u slučaju benzinskih motora, i slobodni ugljikovodici.
22.06.2024 | 07:55
To nije tocno. Prosjecni godisnji kilometri padaju.
www.odyssee-mure.eu/publications/efficie...ravelled-by-car.html

Google AI kaze da je za EU prosjek 18.000km.

Sve ovo ne ide u prilog elektricnim autima.
22.06.2024 | 08:38
Ako je činjenica da smo "brzinom" preskočili nekoliko "Kipping pointova” od industrijalizacije do sad, i da bi sad trebali stati u kraj "i to brzo" karbonizaciji. Onda nam sad ne preostaje ništa drugo nego koristiti E pogone. E pogon je najčistiji u direktnom emitiranju CO2 u atmosferu. Bilo bi poželjno da se u međuvremenu ne prestane razvijati i optimirati i druge pogone.

Zato sam ja protiv zabrane sagorjevača.
Isto tako mi nisu logične sankcije na Kineske E aute. Jer ako nam je cilj smanjiti emisiju CO2 (i to što brže) onda nam ide u prilog da "neko" subvencionira Elektrifikaciju individualne mobilnosti pa makar to bila i Kina. A ne, trebamo štititi "Europsku Auto industriju". Tu istu koja je desetljećima akumulirala love i love, lagala i na kraju (kao i npr.NOKIA) prespavala budućnost.
22.06.2024 | 08:40
Sva ova diskusija i sva argumentacija me podseca na neke price iz istorije.
Dakle, kad je u engleskoj pustena u promet prva zeleznica, bilo je onoliko protivnika, sa recimo sledecim argumentima - nece biti dovoljno uglja i za lokomotive i za domacinstva pa ce se zimi ljudi smrzavati, u vagonima tokom putovanja zbog brzine nece biti vazduha pa ce se ljudi ugusiti, krave i ovce ce davati crno mleko... ipak, uglja je bilo dovoljno a preslo se i na dizel, ljudi su disali, krave i ovce su i dalje davale belo mleko.
Kad je napravljen benzinski motor, u nekim zemljama je bilo ogranicenje brzine na 5 milja na cas i ispred je morao ici covek sa nekom zastavicom da upozorava, benzin se kupovao u apotekama.
I tako dalje i tako blize.
Ova rasprava sa punjacima - kucnim, brzim, sporim... niko kod kuce nema punionicu za benzin ili dizel - sto mi je adekvatno poredjenje da moras imati kucni punjac koji ce da napuni bateriju za 10-15 min. Gde su sada benzinske pumpe bice punionice baterija. Kad je baterija blizu min, ici ce se da se napuni (kao rezervoar benzinom). Kuci ce se imati neki mali spori punjac za slucaj da ostane auto bez kapi 'goriva' da se pripuni malo koliko da se ode do prve punionice. Moje vidjenje.
Da li sad krupni kapital to gura na silu elekro-auta, ne bih bio siguran. Postoji takodje ogroman (ne krupni) kapital iza petro-industrije. Recimo najveci i najvredniji koncern je iz tog sektora - ARAMCO (ili saudi-aramco) gde su glavni deonicari Bush porodica. Sta onda da kazemo, mozda oni guraju tu pricu o neisplativosti i stetnosti elektro-auta.
Trenutno sam u Svajcarskoj, i svake godine primecujem sve vise elektro-auta i hibrida, i takodje tih punjaca. Naravno, najuocljiviji su Tesla modeli.
Sve one analize koje se ovde prezentuju, treba uzeti sa dozom rezerve, jer ne uzimaju u obzir sve aspekte, tako da je pitanje njihova validnost.
Sad mi pade na pamet, u svim onim racunicama se uzima u obzir emisija tih stetnih gasova iz auta kao krajnjih potrosaca petro-derivata. Ali takodje nije zanemarljiva ni kolicina tih stetnih gasova recimo tokom transporta - prvo tankeri od nalazista nafte ili rafinerija do zemalja uvoznica, i kasnije transport od rafinerija do skladista i benzinskih pumpi.
22.06.2024 | 08:47
Pa smanjenje emisije CO2 nije imperativ vec floskula. Profit je imperativ.
Nadjen je nacin da EU autoindustrija proizvede aute i preskupo ih proda narodu jer vise ne znaju kako oteti novac gradjana. Kina muti vodu i vjerojatno se budu udarile carine kao i u USA od 100%. m.hr.batterypow.com/info/the-united-stat...-elect-96756380.html
22.06.2024 | 08:50
jura22 kaže:
To nije tocno. Prosjecni godisnji kilometri padaju.
www.odyssee-mure.eu/publications/efficie...ravelled-by-car.html

Google AI kaze da je za EU prosjek 18.000km.

Sve ovo ne ide u prilog elektricnim autima.


A da su se auta po glavi stanovnika povećala od 2000 do sad ne spominješ. Vjeruj samo statistici koju sam vadiš iz konteksta.

EDIT: ta računica izgleda za Hrvatku 30.000 km. Pa ti vidi.
22.06.2024 | 09:17
A zasto mislis da bi s EV radili vise km nego s obicnim autom?
Navike ljudi su takve da s autom prelaze odredjene kilometre. Kakve veze ima broj auta?
Prosjek je takav kakav je i sigurno nije 50.000-75.000km kako @smayoo tvrdi.
Izgleda da je sada tendencija pada kilometraze osobnih auta, a to nikako ne ide u prilog EV i “ocuvanju prirode”. Dizelasa ako ne vozis, ne trosi. EV ako ne vozis, trosi. Da niti jednog ne diras 20 godina, dizelasa budes mogao jeftino osposobiti a EV budes skupo osposobio.
Tehnologija baterija nije zrela za aute. Skupe, kratkog vijeka, dugo se pune, podlozne su kvaru….
Koliko sam upratio, 1 blok tesline baterije je 1500$ i treba ih 16 komada. Tesla ne mijenja blok, vec sve baterije.
22.06.2024 | 14:52
Ako jedan auto u prosjeku prođe 17000 kilometara. A jedna glava stanovništva ima 3 auta.
Koliko kilometara je prošla jedna glava stanovništva, s njegovih u prosjeku 3 auta, koji svako za sebe u prosjeku prođu 17000 kilometara?
Pa ti vidi.
22.06.2024 | 15:17
Ti znas nekog tko ima 3 auta samo za sebe?
Ja znam one koji imaju 2. I svaki auto vozi jedna osoba. U stvari, svi koji imaju vise auta nemaju ih dovoljno jer je vise vozaca. Ja ne poznam ljude koji su jako bogati, mozda je kod njih taj slucaj.
U stvari, 2 auta naprave zajedno vise nego jedan.
Dok se jedan vozi drugi koristi javni prijevoz, a u slucaju 2 auta, oboje se voze.
Jos kada djeca dobe vozacku onda je vise vozaca nego auta.
22.06.2024 | 15:29
Šta mislite o tome, što je nestalo struje jučer u Crnoj Gori, pola Hrvatske, i cijeloj BiH?
U sekundi, malo čudno da baš svugdje, plus srušila se stranica HEP u Hrv i Elektroprivrede u (RS) BiH, ostale ne znam
22.06.2024 | 15:42
Mozda imaju svoje WEB servere.
Vrli rijetko se desi toliko masovno.
Valjda budemo doznali tocan uzrok.

Ispao je dalekovid ali ne znamo zasto.
22.06.2024 | 16:17
jura22 kaže:
Ti znas nekog tko ima 3 auta samo za sebe?
Ja znam one koji imaju 2. I svaki auto vozi jedna osoba. U stvari, svi koji imaju vise auta nemaju ih dovoljno jer je vise vozaca. Ja ne poznam ljude koji su jako bogati, mozda je kod njih taj slucaj.
U stvari, 2 auta naprave zajedno vise nego jedan.
Dok se jedan vozi drugi koristi javni prijevoz, a u slucaju 2 auta, oboje se voze.
Jos kada djeca dobe vozacku onda je vise vozaca nego auta.


U stvari, kad malo bolje promislim to je to. Dva auta naprave više kilometara nego jedan! Ali kad svi budu imali vozačku...? To će tek biti tragedija. Svi bi vozili, ali nema dovoljno auta. Tako da bi sve više njih moralo ZET-om. A oni u Rijeci? Oni bi morali u Zagreb vlakom da se ipak provoze ZET-om. Tako da je logično da sve manje kilometara u prosjeku prolaze svi zajedno. A ne kako Smayoo kaže. Palac gore. Ne mogu vjerovati. Kako dobro!
22.06.2024 | 16:39
Frend koji s menom radi imao je jedan auto i s njim se zena vozila na posao a on je isao javnim prijevozom.
Kupili su drugi auto, sada zena i dalje ide na posao, a on ide autom po terenu.

Prvome idu kilometri kao i do sada, a drugi isto nabire kilometre.
22.06.2024 | 18:21
jura22 kaže:
Frend koji s menom radi imao je jedan auto i s njim se zena vozila na posao a on je isao javnim prijevozom.
Kupili su drugi auto, sada zena i dalje ide na posao, a on ide autom po terenu.

Prvome idu kilometri kao i do sada, a drugi isto nabire kilometre.


Što sam se ja mučio da prođem statistiku, kad na kraju samo zbunjuje. Izvadiš je malo iz konteksta i ništa ne paše. Sigurno to namjerno rade da nas zbune i da mi počnemo kupovati E auta.
Imam ja isto jednog prijatelja imao je jedno auto i žena ga vozila, jer je on bio na brodu. Kad bi se vratio s broda onda bi on Autotrolejom a ona autom. To mu je dopizdilo i on je kupio auto. Taj auto je kad bi on plovio stajalo, tako da ne bi naboralo kilometre. Sad mu sin ima dozvolu i nabire kilometre dok je on na brodu. Isto oba auta nabiru kilometre. A prvi je da mu se žena ima s čim kurčiti.
22.06.2024 | 19:18
Baka dozvoljava unuku-ci da gleda televiziju i jede slatkiše. Smije li majka to zabraniti?
22.06.2024 | 20:54
Ako ti smijem ja odgovoriti, ja mislim da cca 2000. Zeleno.
22.06.2024 | 21:09
gladhr2 kaže:
Šta mislite o tome, što je nestalo struje jučer u Crnoj Gori, pola Hrvatske, i cijeloj BiH?
U sekundi, malo čudno da baš svugdje, plus srušila se stranica HEP u Hrv i Elektroprivrede u (RS) BiH, ostale ne znam


Kako to misliš "baš svugdje" i "u sekundi"?

ENTSO-E je europska visokonaponska prijenosna elektroenergetska mreža, koja pokriva, evo ovo:

en.wikipedia.org/wiki/European_Network_o...:ElectricityUCTE.svg

Tako da "baš svugdje" nije prikladan opis goegrafskog dosega incidenta u kontekstu ENTSO-E. Došlo je do malo većeg sranja tu, "u komšiluku".

A za ovo "u sekundi" zapravo niti ne znam otkud ti ta informacija? Ili si ti to sebi tako zamislio? Ne da nije bilo u sekundi, nego je prvi domino efekt trajao više od 10 minuta, a proizročio ga je gotovo pa simultani ispad dvaju dalekovoda iz nepovezanih razloga (jedan, između Albanije i Grčke je ispao zbog ispada jedne bitne elektrane u uvjetima maksimalnog opterećenja radi toplinskog vala u Grčkoj, a drugi, nisu rekli točno koji, u Crnoj Gori je ispao vjerojatno zbog tehničkog kvara). Tako je rekao HOPSov čovjek za dnevnik jučer. Meni to zvuči sasvim vjerojatno i prilično utemeljeno. Posljedično, preostali dalekovodi nisu uspjeli preuzeti dodatno opterećenje, a dispečeri pojedinih zemalja nisu djelovali koordinirano, nego je svaki pokušavao spasiti situaciju kod sebe, pa se na kraju sustav raspao i sve je poispadalo jedno za drugim.

Stvar se zaustavila zato što je netko dispečerskom centru HOPS-a shvatio da mora otkačiti Dalmaciju i BiH prije nego se raspad nastavi širiti.

Sasvim normalno, ali big-time sranje u prijenosnom sustavu. Kad se dvije piz... dogode istovremeno, uvijek nastane tako nešto. Nema nikakve zavjere, ni terorističkog, ni hakerskog napada. Move on, nothing to see here.
22.06.2024 | 21:28
Vezano uz nedavni kratkotrajni ispad elektro mreže kod nas i kod susjeda.



Posebno pogledajte od min. 10-11, gdje čovjek objašnjava primjer od prije par godina, kad je ispala mreža Srbije, zbog ispada termo-elekrane Nikola Tesla. Bio sam tamo davno i ostao mi je podatak u glavi da za 24 h ta elektrana troši dnevno 52 000 tona uglja i sad je dva sabotera s par lopata blata ugase
22.06.2024 | 21:31
Isti sam post stave i u kafanska laprdanja, ali kako ne možemo cijeli post prosljediti, onda sam ja to kao citirao, pa iskopirao ovdje. Ali znam da se nekako i cijeli post može označiti i ubaciti, vidio sam to već, ali neznam kako.
22.06.2024 | 21:33
Misliš?
22.06.2024 | 21:58
Tino evo ti jedan palac ali dole To ti je za Juru, s kojim se ja u mnogom ne slažem, ali ono nije bilo fer.
22.06.2024 | 22:17
cariblanco kaže:
Isti sam post stave i u kafanska laprdanja, ali kako ne možemo cijeli post prosljediti, onda sam ja to kao citirao, pa iskopirao ovdje. Ali znam da se nekako i cijeli post može označiti i ubaciti, vidio sam to već, ali neznam kako.


Ne razumijem tko koga i gdje treba proslijediti ili ubaciti?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 9 sati, 32 minuta
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, Gjuroo, rkoren5, superstric, tino1, Anonimci (533)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.08 Seconds

Provided by iJoomla SEO