Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


22.03.2019 | 06:03
Kod dizela nema dovoljno podtlaka za servo kočnice, jer podtlak ne nastaje položajem zaklopke u usisnom kanalu ko kod benzinca, nego se kontrolira sa od einspritz pumpe ubrizganim gorivom. Zato dizeli imaju podtlačnu komoru serva spojenu na vakuum pumpu koju pogoni motor.
22.03.2019 | 07:35
smayoo kaže:


Stani malo. Kako radi atmosferski diesel četverotaktni motor? Ako nema potlaka u cilindru ni u kojem trenutku ciklusa, kako zrak uđe u cilindar?

Diesel motor s direktnim ubrizgavanjem (koliko sam ja upućen, ako griješim, molim te, ispravi me) i ručnim mjenjačem ima režim kad se gorivo uopće ne ubrizgava ako vozač ne dodiruje papučicu gasa (visoka kinetička energija i nizak stupanj prijenosa = visoka turaža bez gasa). U takvom režimu turbopunjač ne radi jer nema dimnog plina da ga pokrene, zar ne? A onda zrak ulazi u cilindre isto kao u atmosferskom diesel motoru, zar ne? A to je... kako?

Koliko ja kužim termodinamiku (opet, nisam superstručnjak za to područje pa me ispravi ako griješim), u nekom trenutku ciklusa, određenog potlaka mora biti da bi zrak ušao u cilindre i onda kad turbopunjač ne radi. Ili...?


Oprosti, nisam bio precizan dovoljno. Govorio sam o usisnoj grani.
Turbo stalno radi. Vjeruj mi. Nikad ne stane. Radi samo slabije ili jače. Čim se motor vrti, on pumpa zrak. I ako ni ne ubrizgaš gorivo u ovom slučaju kako si ti ispravno primjetio (vozilo gura motor) još uvijek usisavaš zrak, tlačiš ga i onda ga puštaš van kad se otvore ispušni ventili. Upravo na račun tog kompresijskog rada motor i koči (pored mehaničkih gubitaka, ali oni sami nisu dovoljni da zakoče vozilo). Kod kamiona/autobusa se u usisnu granu ubacuje leptir upravo s tom svrhom (retarder) da gušiš zrak na ulazu u motor pa da kompresijski rad bude veći -> ergo efekat kočenja je jači, a ne trošiš kočnice.
Dakle, u trenutku usisa sasvim sigurno imaš potlak u cilindru, jer inače zrak ne bi ušao u njega (osim kod motora s izuzetno jakim prednabijanjem gdje je pretlak u usisnoj grani toliki da zrak jedva čeka da uleti u cilindar čim bude prilika), ali u cilindru nemaš lambda sondu. Ona je na ispušnoj strani. Na usisnoj grani imaš MAP senzor (zenzor apsolutnog tlaka), IAT (senzor temperature ulaznog zraka) i vjerojatno i MAF (senzor masenog protoka zraka).

Budući da je ispuh stalno u nekom pretlaku (inače iz njega ne bi izlazili ispušni plinovi prema atmosferi, nego bi bilo obratno) meni se čini najvjerojatnije da je lambda dala svoje...
22.03.2019 | 08:58
tino1 kaže:
Kod dizela nema dovoljno podtlaka za servo kočnice, jer podtlak ne nastaje položajem zaklopke u usisnom kanalu ko kod benzinca, nego se kontrolira sa od einspritz pumpe ubrizganim gorivom. Zato dizeli imaju podtlačnu komoru serva spojenu na vakuum pumpu koju pogoni motor.


Točno tako!
  • LongVillage
  • Posjetitelj
23.03.2019 | 10:50
Djuro genijalac kaže:
Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?


Auto iz "žutih" zemalja, znači daleki istok (Japan, Koreja, Kina...)...
23.03.2019 | 11:20
Stvarno nije da provociram, ali uskoro će onda svi auti imati taj nadimak.
Pa indijski TATA je kupio Jaguar ako se ne varam.
To kada sam pročitao nisam mogao vjerovati.
Još luđe od vijesti da je BMW kupio RollsRoyce. Šta bi Churchill na to rekao?
23.03.2019 | 12:15
LongVillage kaže:
Djuro genijalac kaže:
Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?


Auto iz "žutih" zemalja, znači daleki istok (Japan, Koreja, Kina...)...


Oprosti mi na pitanju (ako te na neki način uvrijedi), ali - koliko je tebi godina?
Naime, možda je problem u tome što sam ja mislio da komuniciram s odraslom osobom...
23.03.2019 | 12:33
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:


Stani malo. Kako radi atmosferski diesel četverotaktni motor? Ako nema potlaka u cilindru ni u kojem trenutku ciklusa, kako zrak uđe u cilindar?

Diesel motor s direktnim ubrizgavanjem (koliko sam ja upućen, ako griješim, molim te, ispravi me) i ručnim mjenjačem ima režim kad se gorivo uopće ne ubrizgava ako vozač ne dodiruje papučicu gasa (visoka kinetička energija i nizak stupanj prijenosa = visoka turaža bez gasa). U takvom režimu turbopunjač ne radi jer nema dimnog plina da ga pokrene, zar ne? A onda zrak ulazi u cilindre isto kao u atmosferskom diesel motoru, zar ne? A to je... kako?

Koliko ja kužim termodinamiku (opet, nisam superstručnjak za to područje pa me ispravi ako griješim), u nekom trenutku ciklusa, određenog potlaka mora biti da bi zrak ušao u cilindre i onda kad turbopunjač ne radi. Ili...?


Oprosti, nisam bio precizan dovoljno. Govorio sam o usisnoj grani.


Opet ne kužim. Što si govorio o usisnoj grani? Da ima ili da nema potlaka? Ali - i kakve to veze ima? U nekom trenutku ciklusa zrak uđe u cilindre i bez turbine (kao što bi ušao na atmosferskom diesel motoru - kako bi inače ulazio zrak u cilindre na atmosferskom dieselu?).

Turbo stalno radi. Vjeruj mi. Nikad ne stane. Radi samo slabije ili jače. Čim se motor vrti, on pumpa zrak.


Turbina, da bi se okretala, treba maseni protok pogonskog medija, a taj pogonski medij mora biti određene, dovoljno velike entalpije. U slučaju turbopunjača diesel motora, to je ispušni plin motora. Entalpija ispušnog plina je značajno veća od onog što treba turbini za pogon pa na izlazu turbine još preostane dovoljno za ispravan ispuh, bez kondenzacije. Slažemo li se?

Ako da, možemo li se složiti da, kad se voziš po npr. 7% nizbrdici u 4. brzini, auto lagano ubrzava, gorivo se UOPĆE ne ubrizgava u cilindre, a u ispušnu granu dospijeva samo vrući zrak (koji jest vruć, ali je i dalje na nekih 20-30% temperature ispušnog plina koji nastaje kad imaš u cilindrima stvarno sagorijevanje smjese goriva i zraka) koji nema dovoljnu entalpiju da pokreće turbinu.

I ako ni ne ubrizgaš gorivo u ovom slučaju kako si ti ispravno primjetio (vozilo gura motor) još uvijek usisavaš zrak, tlačiš ga i onda ga puštaš van kad se otvore ispušni ventili.


Točno tako. Međutim, količina zraka je puno manja. Osim ako imaš rupu ili loše brtvljenje na zračnom traktu, kroz koju direktno ulazi vanjski zrak, mimo svih filtara, turbine, itd. i drastično povećava masu zraka u cilindrima. Kako lambda sonda kakva se ugrađuje u aute nije ona superskupa elektrokemijska cirkonijeva sonda, niti zastarjela elektrokatalitička, ona zapravo ne mjeri ZAISTA postotak (tj. pretičak zraka) na ispuhu, nego reagira na maseni protok kisika u struji ispušnog plina pa u takvoj ekscesnoj situaciji "izmjeri" nemoguću koncentraciju, jer je njena karakteristika linearna samo za usko područje očekivanih vrijednosti.

Kad je motor pod normalnim opterećenjem i turbopunjač dobavlja zrak regularno, stlačen, ista ta rupa ili loše brtvljenje postaje zanemariva jer se kroz nju gubi zanemarivi dio zraka (dok se rupa ne proširi) umjesto da se dodatno usisava značajna količina dodatnog zraka.

ali u cilindru nemaš lambda sondu. Ona je na ispušnoj strani.


Naravno, ali onaj zrak koji je na usisu ušao u cilindar, kasnije u ciklusu izlazi u ispuh, zar ne?

Budući da je ispuh stalno u nekom pretlaku (inače iz njega ne bi izlazili ispušni plinovi prema atmosferi, nego bi bilo obratno) meni se čini najvjerojatnije da je lambda dala svoje...


Aha... Ti si shvatio da ja mislim da je rupa na ispušnoj strani pa da lambda sonda tamo očitava "falši" zrak? Ne, naravno, nisam tako mislio...

Ne kažem da nije lambda dala svoje. Možda ipak jest. Ali senzor koji je dao svoje ne ponaša se tako. Imam s time velikog iskustva.
23.03.2019 | 19:11
LongVillage kaže:
Djuro genijalac kaže:
Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?


Auto iz "žutih" zemalja, znači daleki istok (Japan, Koreja, Kina...)...


Čovjek vozi Ford Galaxy. I to je napisao u prvom postu na temu.... :-facepalm

A da sad ne ulazimo u to da su najbolji, najdugovječniji i najpouzdaniji auti u povijesti čovječanstva svi odreda došli iz Japana....
23.03.2019 | 19:24
smayoo kaže:

Točno tako. Međutim, količina zraka je puno manja.


Ako govorimo o usisnom dizelu, onda nije, nego je stalno ista. Dieselov proces radi s konstantnim punjenjem cilindra (jer nema zaklopke u usisnoj grani).
Kod prednabijanog motora je to malo kompliciranije, jer ti turbo (kolokvijalno nazvano, jasno da se radi o kompresoru) tjera zrak u cilindar. Moraš uzeti u obzir i to da imaš promjenjivu geometriju turbine koja se prilagođava masenom protoku (dakle sad je u igri broj okretaja, stupanj punjenja cilindra po ciklusu je i dalje, akademski rečeno, isti) pa se brže zavrti pri niskom gasu tj. manjem broju okretaja motora.
U svakom slučaju, turbina ima neku inerciju, i čim se motor vrti, i ona se vrti.
Kod WRC auta se u stage modu turborupa eliminira na način da se dio stlačenog zraka odvodi mimo motora i ravno na turbinu da ona zadrži brzinu vrtnje kad vozač makne nogu s gasa. Nekad se to radilo ubacivanjem dodatnog goriva u ispušnu cijev (pa je to izgledalo spektakularno, jer je iz auspuha rigala vatra i pucalo je pa se to u slengu zvalo bang-bang), ali je to uništavalo katalizatore pa je to zabranjeno raditi isključivo na taj način.
Elem, i kad se voziš bez gasa, tebi se turbo vrti i to nezanemarivom brzinom; cijena koju za to plaćaš je tlak na ispušnoj strani koji je povišen.
U svakom slučaju, ako je i lambda na izdisaju, na 350.000 km joj nije za zamjeriti. Mene više brine kak ju bude neko odvrnul, ako je doista ona za zamjenu....
Sad mi još pada na pamet slavni EGR. On odvodi dio ispušnih plinova natrag na usis, ako je na njemu rupa, kad je protok i tlak plinova na minimumu, moglo bi se događati da on povuče nešto zraka što onda lambda registrira? Čim daš gas, porasao je tlak na ispuhu i sad kroz tu rupu ne ulazi zrak, nego izlazi dio plinova i onda ti lambda ne javlja suvišak kisika...?
24.03.2019 | 10:23
E, pa to! To me zanimalo!
Naravno da nije za zamjerit ni lambda sondi, ni egr ventilu ako su neispravni nakon 350.000. Samo ne želim nasumično mijenjanje dijelova dok se ne nađe uzrok.
24.03.2019 | 10:46
Zamjena lambde i nije tako strašno ali EGR baš nikako nije jeftin. Eto moj brat neki dan mijenjao na Superbu pa ga ispalo 3500kn. Jedan poznanik kod Tiguana u ovlaštenom oko 6000kn.
Nebi li serviser trebao preuzet nekakvu odgovornost oko dijagnostike? Meni te nasumične izmjene baš nisu nikad bile drage. Lako je tako biti serviser.
24.03.2019 | 13:29
Da je problem u EGR ventilu zar onda ne bi trebalo doći do gušenja motora kad mu stisneš gas?
24.03.2019 | 14:15
Ako je zaštopan, da. Ali njegov nije zaštopan, nego možda ima rupu....
24.03.2019 | 14:27
Meni uopće nije jasno kako si ljudi dozvole takve stvari, troškove po 3.500 kn ili 6.000(!!!) kuna za nekakav EGR na totalno obilčnim autima tipa Škode ili VW-a. Jučer mi je prijatelj rekao da je mijenjao DPF sustav na Mazdi 6, 28.000 kn?!? Hallooooo, mislim, ne znam, ludi su svi skupa!

I onda još zadrta germanofilska ekipa dođe sa šprehom "Alfe su skupe za održavanje"... Jedna od najvećih vrijednosti Alfi je snažna zajednica, baš kao i mi ovdje s Macovima, sve se može riješiti, uvijek netko zna što i kako, uvijek netko ima baš taj rezervni dio za par kuna itd... i to ima svoju vrijednost, npr. moj trošak EGR i DPF priče je sve skupa bio 1.900 kn za trajni mir i benefit bolje mape.
24.03.2019 | 17:43
Svađalački i uvredljivi postovi obrisani, kao i reakcije na njih.
24.03.2019 | 20:13
dpasaric kaže:
trošak EGR i DPF priče je sve skupa bio 1.900 kn za trajni mir i benefit bolje mape.


Si i ti okljaštren?
24.03.2019 | 20:27
Najiskrenije ne razumijem ljude koji se nabacuju nekim nesuvislim i neprovjerenim cijenama za autodijelove kojima se u sekundi može doznati cijena. Dakle, kao što sam ja našao cijenu EGR ventila za svoj auto (za slučaj da mi zatreba), tako može naći svatko za svoj.
www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Fur-LAND-ROVE...b:g:7aQAAOSwAx9cWTRc

EDIT:
A evo i lambda sonde, ako je u njoj problem...
www.ebay.de/itm/Lambdasonde-fur-Gemischa...2:g:SqUAAOSw4zdcNubV
24.03.2019 | 21:01
dpasaric kaže:
Meni uopće nije jasno kako si ljudi dozvole takve stvari, troškove po 3.500 kn ili 6.000(!!!) kuna za nekakav EGR na totalno obilčnim autima tipa Škode ili VW-a. Jučer mi je prijatelj rekao da je mijenjao DPF sustav na Mazdi 6, 28.000 kn?!? Hallooooo, mislim, ne znam, ludi su svi skupa!

I onda još zadrta germanofilska ekipa dođe sa šprehom "Alfe su skupe za održavanje"... Jedna od najvećih vrijednosti Alfi je snažna zajednica, baš kao i mi ovdje s Macovima, sve se može riješiti, uvijek netko zna što i kako, uvijek netko ima baš taj rezervni dio za par kuna itd... i to ima svoju vrijednost, npr. moj trošak EGR i DPF priče je sve skupa bio 1.900 kn za trajni mir i benefit bolje mape.


Davore, EGR i DPF nisu ni izbliza isti sustavi. Dapače, ako je auto Euro3, onda ni nema DPF. DPF se sastoji od katalizatora koji je skup ko kuga (na to dodaj uobičajene marže ovlaštenih servisa nabava x 3 do 4 i to je tih 28.000 kn), dodatnih senzora temperature i diferencijalnog tlaka, a kod nekih motora i petog injektora koji ubrizgava gorivo izravno u ispušnu granu kako bi započeo regeneraciju.
EGR ima kod starijih motora samo taj ventil koji skreće dio ispušnih plinova prema usisnoj grani, kod novijih sustava (više Euro vrijednosti) je tu i hladnjak.
Tako da se još jednom dokazuje prvo pravilo strojarstva: čega nema, to se ne kvari

Da ne spominjem Euro6 motore koji još imaju i ovu petljanciju s ureom, pa spremnik toga, pa tankanje, pa ako ostaneš bez toga, nakon što ugasiš motor više ga ne možeš pokrenuti itd....
24.03.2019 | 21:04
Pa dobro, što je sada i AdBlue neki veliki problem? Kako dolijevaš tekućinu za šajbu, tako dolijevaš i AdBlue. WTF? I taj spremnik nije baš tako mali da ti se svaki čas prazni. AdBlue spremnik drži količinu za 4-5 tankanja, zar ne?
24.03.2019 | 21:08
smayoo kaže:
Pa dobro, što je sada i AdBlue neki veliki problem? Kako dolijevaš tekućinu za šajbu, tako dolijevaš i AdBlue. WTF? I taj spremnik nije baš tako mali da ti se svaki čas prazni. AdBlue spremnik drži količinu za 4-5 tankanja, zar ne?


Ma je, spremnik je cca 12-15 litara. Recimo da to potraje trećinu servisnog intervala, ali je dodatna komplikacija i još jedan sustav koji se može pokvariti. A budući da ima korisnika koji zovu mobilno jamstvo jer je auto stao da bi se ustanovilo da su ostali bez goriva...

Dalje izvuci zaključke sam
24.03.2019 | 21:10
smayoo kaže:
Najiskrenije ne razumijem ljude koji se nabacuju nekim nesuvislim i neprovjerenim cijenama za autodijelove kojima se u sekundi može doznati cijena. Dakle, kao što sam ja našao cijenu EGR ventila za svoj auto (za slučaj da mi zatreba), tako može naći svatko za svoj.
www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Fur-LAND-ROVE...b:g:7aQAAOSwAx9cWTRc

EDIT:
A evo i lambda sonde, ako je u njoj problem...
www.ebay.de/itm/Lambdasonde-fur-Gemischa...2:g:SqUAAOSw4zdcNubV


U Intercarsu te EGR ventil od Pierburga (poznati proizvođač, prva ugradnja u njemačkoj auto industriji, ne kinez) košta cca 1100 kn (PDV uključen).

Lambda sonda: NGK 620 kn, Bosch 590 kn...
24.03.2019 | 21:20
Koja je godina taj Galaxy?
24.03.2019 | 22:12
2010
24.03.2019 | 22:13
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Najiskrenije ne razumijem ljude koji se nabacuju nekim nesuvislim i neprovjerenim cijenama za autodijelove kojima se u sekundi može doznati cijena. Dakle, kao što sam ja našao cijenu EGR ventila za svoj auto (za slučaj da mi zatreba), tako može naći svatko za svoj.
www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Fur-LAND-ROVE...b:g:7aQAAOSwAx9cWTRc

EDIT:
A evo i lambda sonde, ako je u njoj problem...
www.ebay.de/itm/Lambdasonde-fur-Gemischa...2:g:SqUAAOSw4zdcNubV


U Intercarsu te EGR ventil od Pierburga (poznati proizvođač, prva ugradnja u njemačkoj auto industriji, ne kinez) košta cca 1100 kn (PDV uključen).

Lambda sonda: NGK 620 kn, Bosch 590 kn...


Nemam problem sa zamjenskim dijelovima (u smislu da nisu "original"), ali imam problem s Intercarsom. No informacija mi je svakako vrijedna, hvala!
24.03.2019 | 23:41
Djuro genijalac kaže:
Davore, EGR i DPF nisu ni izbliza isti sustavi.


Znam ja to vrlo dobro, pa imao sam aute kroz sve te geneacije, samo sam referirao na cijene koje su ljudi ovdje naveli i nije mi jasno odakle ih izvlače. Za moj račun sve to ima smisla do negdje Euro 3 norme, ovo iza toga su pretjerivanja i suludi overengineering koji prije ili kasnije se pokvari.
25.03.2019 | 07:28
Iz servisne ponude ovlaštenog servisa
25.03.2019 | 09:24
Smayoo,

Velidu stručnjaki: sve upućuje na djelomično (ne)ispravan EGR. Nisam verziran za dizele, ali može li Forscan izvrtiti neki dijagnostički test EGR-a? Pretpostavka je da EGR radi, ali ne kako bi trebao, a ova lambda zapravo služi na autu ovog godišta samo zato da fino poštelava EGR ventil. I sad, ako ona kaže EGR-u otvori se 30 posto, a on zine 40 onda lambda ne dobije ono što očekuje i onda se javi greška.
To je onako, na prvu, uz pretpostavku da ti nigdje na ispuhu nije neka rupa kroz koju bi se u ovim uvjetima nikakvog opterećenja mogao prošvercati zrak da ti sruši lambdu do kraja i sonda ispadne izvan mjernog područja...

Eto, nadam se da to pomaže uz standardni disclaimer trenera: nemrem daljinski popraviti auto isto kak ni zubar nemre popraviti zub preko telefona....
25.03.2019 | 09:54
Naravno. Hvala ti na pomoći svakako!

dpasaric kaže:
suludi overengineering koji prije ili kasnije se pokvari


Davore, i ja se slažem s takvom konstatacijom. Ali - više je stvar u birokraciji, nego u tehnici.
Tješim se, to je ionako sve tehnologija na zalazu. Za 10 godina će se vlasnici električnih automobila čuditi vlasnicima klasičnih: "Što? JOŠ si na fosilnom autu? Stvarno?" , a za 20 godina će objavljivati dokumentarne reportaže o zadnjim "fosilcima" kao što danas ima reportaža o zaljubljenicima u jedrenje latinskim jedrom...
25.03.2019 | 10:35
Znači po tebi je sad pet do dvanaest da se kupi E46 330i sa ZF GS6-37BZ getribom jer će za 10-15 godina biti ko suho zlato
  • LongVillage
  • Posjetitelj
25.03.2019 | 10:40
smayoo kaže:
Svađalački i uvredljivi postovi obrisani, kao i reakcije na njih.


Nekako je to uvijek samo moj, jer drugi i nisu izbrisani. Privatna prćija dana u ruke onome tko to doslovno shvaća, a to si ti... jadno.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 15 sati, 35 minuta
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.
  • dpasaric: Večeras u 19 sati po našem vremenu Appleov #WWDC25 keynote!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.18 Seconds

Provided by iJoomla SEO