Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


14.01.2019 | 19:10
Evo onda mali savjet i od mene nevezan za vožnju terenom, ali bitan ako idete u pripiz***u.
Obavezni dio opreme u autu (terencu) vam treba biti i karabitna lampa jer će ona uvijek raditi, a bez svjetla nemrete nikaj.

Karabit (kalcijev karbid) prije puta izlomite na manje grumene veličine pola palca i grumene umotajte ili u onu polu ljepljivu plastiku za omatanje namještaja ili pakirajte u male vrećice sa onim aparatom za varenje plastičnih vrećica (to je bolje rješenje ako idete u vlažne uvijete, tko se bavio speleologijom zna zašto).
Druga komponenta da bi lampa radila je voda što nije problem jer taman i da nemate više vode imate slinu
14.01.2019 | 19:11
Ja sam odrastao u Gaggenau, stalno sam visio s vozačima i inženjerima na Unimog prezentacijskom poligonu između Gaggenau-a i Selbacha . Od njih sam puno toga naučio što se tiče Offroad-a. Mercedes je imao jedan Prezentacijski poligon koji je bio otvoren za svih jer tu se nije ništa testiralo što bi moglo biti tajno, ali proglasili su ga ko testnim i tu bi se skupljali razni fotografi i slikali nove Unimoge u akciji. A poligon je bio tako napravljen i izračunan da bi bilo ko mogao Unimogom tuda proći bez da se nešto desi, samo bi morao paziti na brzinu u svakoj prepreci. To bi izgledalo strašno spektakularno ali bila bi šega. Tu bi pustili nekog jakog kupca da se provoza i slikali bi ga da se taj može hvaliti kolika je faca.
Ali imali su oni i jedan pravi poligon u blizini Kuppenheima, e tu bi stvari izgledale daleko drugačije. Tu nije svako smio posmrdit. Tu bi simulirali ozbiljne terenske uvjete. Tu su bili stvarno stručnjaci, od njih se dalo nešto naučiti. Mi bi ko momci satima s njima tu visili, i naprdivali o autima.
14.01.2019 | 19:17
Bertone kaže:
Evo onda mali savjet i od mene nevezan za vožnju terenom, ali bitan ako idete u pripiz***u.
Obavezni dio opreme u autu (terencu) vam treba biti i karabitna lampa jer će ona uvijek raditi, a bez svjetla nemrete nikaj.

Karabit (kalcijev karbid) prije puta izlomite na manje grumene veličine pola palca i grumene umotajte ili u onu polu ljepljivu plastiku za omatanje namještaja ili pakirajte u male vrećice sa onim aparatom za varenje plastičnih vrećica (to je bolje rješenje ako idete u vlažne uvijete, tko se bavio speleologijom zna zašto).
Druga komponenta da bi lampa radila je voda što nije problem jer taman i da nemate više vode imate slinu


Tako zvana "rudarska lampa". To je stavrno važno. Slinu ili pišatu.
Prilozi:
14.01.2019 | 19:23
energyman kaže:
Crkva Sv. Jeronima, Hum

Baš si brz.
Imaš palac dolje.....ovaj gore!
Inače je ta crkva s druge strane, iza mene, gdje je groblje. Ova je župna crkva uznesenja Marijina
14.01.2019 | 19:32
JOHN kaže:
energyman kaže:
Crkva Sv. Jeronima, Hum

Baš si brz.
Imaš palac dolje.....ovaj gore!
Inače je ta crkva s druge strane iza mene gdje je groblje. Ova je župna crkva uznesenja Marijina


Da si ovo mjesto malo umanjio ( Humac ) bio bi blizu korjenima
14.01.2019 | 19:36
cariblanco kaže:
JOHN kaže:
energyman kaže:
Crkva Sv. Jeronima, Hum

Baš si brz.
Imaš palac dolje.....ovaj gore!
Inače je ta crkva s druge strane iza mene gdje je groblje. Ova je župna crkva uznesenja Marijina


Da si ovo mjesto malo umanjio ( Humac ) bio bi blizu korjenima

Da. Baš sam kolegama danas to spominjao. A to bi tek bila prava avantura s terencem. I onda kad uprži, pravac na Trebižat! Baš mi fali.
14.01.2019 | 19:56
Na Čeveljušu.
14.01.2019 | 19:59
Ma i na Kravicu. Mada je to sve izgubilo onaj svoj čar od prije 30 godina. Onda samo lokalni ljudi, bicikli ili noge, ručnici i ludi skokovi.
14.01.2019 | 20:47
JOHN kaže:
Evo jedne prigodne od danas.
Tko pogodi gdje je ovo, dobiva palac.


Aj kad radiš kviz makni podatke iz slike jer je ovako prelako

Slikazaslona2019-01-1420-45-16.png


Hoću dobiti pola palca jer sam snalažljiv
14.01.2019 | 21:06
Ma mislim stvarno!
Kad smo kod toga, kako si došao do svih tih podataka i kako se brišu? Da znam za iduće kviz pitanje.
14.01.2019 | 23:17
JOHN kaže:
Ma mislim stvarno!
Kad smo kod toga, kako si došao do svih tih podataka i kako se brišu? Da znam za iduće kviz pitanje.




Sad sam trenutno na Linuxu pa koristim Pix, ali na svakoj platformi postoje alati za uvid u EXIF i IPTC podatke koje napravi digitalni uređaj kojim si napravio snimak, razlika je samo u količini podataka koje će ti prikazati i da li ćeš direktno u tom alatu moći obrisati/ukloniti podatke.

Na Windowsima za čitanje i brisanje možeš koristiti IrfanView, za MacOS nemam pojma, ali baci u google: "EXIF+IPTS+MacOs" pa ćeš dobiti popis tema i alata,... evo meni prva dva izbačena linka (nisam gledao kaj sve piše, ali bi to bilo to ):

exifeditor.com/

blogs.systweak.com/2017/08/7-best-exif-d...editor-for-mac-2017/

... ili sačekaj da se jave stručnjaci za MacOs jer možda ima već neki alat u njemu
19.01.2019 | 17:20
Od pogleda na X7 sam se liječio pogledom na AR8C.



PS. Da više nitko nije sprdao sa Alfom jer si ne smijem zamisliti kako bi takav auto dizajnirao BMW
19.01.2019 | 20:05
Uživo je živi seks. Baš sam crnu vidio na ulazu u tunel kada smo se vraćali iz Švicarske prije dosta godina. Moj super-car od izbora da imam beskonačno novca, ništa drugo, baš to! Cijena im sada samo raste, a i onako je bila paprena.

No, za održavanje u siromašnoj Hrvatskoj nije baš... motor je skup i kompleksan, Maserati, osam cilindara... u biti osim same pojave koja je prava umjetnost na kotačima, nema prednosti u smislu svakodnevne upotrebljivosti - i pogotovo u smislu održavanja, za to je idealna 4C. A to si možda još i priuštim za ovog života!
20.01.2019 | 07:18
Uvijek mi se sviđalo ovo s dugmetima zaDSG/ DKG. Kod Jaguara je čak i okruglo dugme ko potenciometar na radiju. Ne zauzima puno mjesta, a ispunjava u potpunosti funkciju.

Što je po vama bolje, klasični mjenjač ili DSG/DKG i koji su argumenti.
Po meni je DSG puno bolji od klasičnog mjenjača, brže šalta, troši manje. Ja nikad ne bi mogao tom brzinom prešaltati.
Ako se par stvari pripazi i izdržljiviji je od manualnog mjenjača. Pogotovo ova nova generacija s mokrim kvačilima.
20.01.2019 | 11:05
Ja sam to probao jednom i slažem se da je puno bolje od ručnog mjenjača i da nema vozača, koliko god dobrog, koji može ručno (nožno) bolje to odraditi. Druga je sad stvar to što čovjek koji zna što radi, u nekim specifičnim situacijama, može ručnim mjenjačem napraviti što god želi, pa i stvari koje su općenito glupe, ali u nekim posebnim situacijama mogu spasiti glavu. Na primjer forsirati stupanj prijenosa niže (pa i dva odjednom, npr. iz 4. u 2. brzinu) iako će to vjerojatno nanijeti štetu motoru. Ovaj DSG kojeg sam ja probao se pravio pametan pa nije prebacivao brzine onda kad si mu (pomakom ručice) naredio da to učini, nego kasnije, kad je on odredio da je "optimalno". Pa je ispalo da je promijenio stupanj prijenosa usred zavoja, a ne pred njim.
Inače, čini mi se da je i lik u tom videu spomenuo da Alfa 8C nema DSG mjenjač, nego automatizirani (robotizirani) klasično konstruiran prijenos s jednim kvačilom i baš je rekao kako je promjena brzina zeru prespora (mislim da je spomenuo 200 ms).
20.01.2019 | 15:52
tino1 kaže:

Ako se par stvari pripazi i izdržljiviji je od manualnog mjenjača. Pogotovo ova nova generacija s mokrim kvačilima.


Na žalost, iskustva pokazuju drugačije. Ford ga je izbacio iz programa. Novi focus ima klasični automatik s 8 brzina, mjenjač s dvije spojke su napustili. Na one postojeće su dali garanciju 5 godina, jer s njima ima more problema.
Ovaj s mokrom spojkom grupacije VAG koji spominješ je isto 'rado' viđen gost u servisima pa se čak i dodaje još jedna lamela da bi mogao nastaviti s radom...
Na Hyundai tucsonu set spojke potraje cca 50-60 tkm i onda krene trzanje pri kretanju...

Konstrukcijski se radi o ručnom mjenjaču koji ima dodatne aktuatore za prebacivanje brzina (tj. pomicanje vilica koje uključuju brzine) i automatizirano otpuštanje spojke.

Klasični automatik s hidrodinamičkim pretvornikom okretnog momenta je puno trajniji i izdržljiviji. Otkako su ti automatici prebacili 6 stupnjeva prijenosa, i oni su štedljiviji od ručnih (na račun toga što je motor više vremena u radnom području koje je idealno tj. najekonomičnije)...
20.01.2019 | 18:15
A što je s variomatom?
20.01.2019 | 18:43
Bertone kaže:
JOHN kaže:
Ma mislim stvarno!
Kad smo kod toga, kako si došao do svih tih podataka i kako se brišu? Da znam za iduće kviz pitanje.




Sad sam trenutno na Linuxu pa koristim Pix, ali na svakoj platformi postoje alati za uvid u EXIF i IPTC podatke koje napravi digitalni uređaj kojim si napravio snimak, razlika je samo u količini podataka koje će ti prikazati i da li ćeš direktno u tom alatu moći obrisati/ukloniti podatke.

Na Windowsima za čitanje i brisanje možeš koristiti IrfanView, za MacOS nemam pojma, ali baci u google: "EXIF+IPTS+MacOs" pa ćeš dobiti popis tema i alata,... evo meni prva dva izbačena linka (nisam gledao kaj sve piše, ali bi to bilo to ):

exifeditor.com/

blogs.systweak.com/2017/08/7-best-exif-d...editor-for-mac-2017/

... ili sačekaj da se jave stručnjaci za MacOs jer možda ima već neki alat u njemu


Evo iz običnog Finder_a. Desni klik na sliku-get info i vidi što se nudi.


Screenshot2019-01-20at18.38.14.png
20.01.2019 | 18:45
Novi Ford Focus ima Aisin ili ZF osambrzinski automatik?
Negdje sam pročitao da je to automatika iz Jaguara, ali na točan podatak nisam naišao.
Znam samo da su odjebali 9-brzinski GM-ov 9T50 automatik i da su isprobavali sličan model sa osam brzina no da nisu bili zadovoljni omjerom kvalitata-potrošnja-težina.
20.01.2019 | 18:53
Problemi nastaju kad se na uzbrdici ili na semaforu ne stane skroz na kočnicu, nego ga se pušta da lagano vuče naprijed. To je klasično šlajfanje kvačilom i to je smrt za DSG. Jedno mijenjanje kvačila košta i do 700 €. Za neke druge probleme ne znam?
20.01.2019 | 19:54
Bertone kaže:
Novi Ford Focus ima Aisin ili ZF osambrzinski automatik?
Negdje sam pročitao da je to automatika iz Jaguara, ali na točan podatak nisam naišao.
Znam samo da su odjebali 9-brzinski GM-ov 9T50 automatik i da su isprobavali sličan model sa osam brzina no da nisu bili zadovoljni omjerom kvalitata-potrošnja-težina.


Mislim da je Aisin, ali me nemoj držati za riječ. ZF je u Land Rover evoque bil uvalil 9 brzinski, kaj ne? Isto za poprečnu ugradnju...
20.01.2019 | 19:58
tino1 kaže:
Problemi nastaju kad se na uzbrdici ili na semaforu ne stane skroz na kočnicu, nego ga se pušta da lagano vuče naprijed. To je klasično šlajfanje kvačilom i to je smrt za DSG. Jedno mijenjanje kvačila košta i do 700 €. Za neke druge probleme ne znam?


Prodaje se kao automatik. I za korisnika jest automatik. Ali nije izdržljiv i robustan kao klasični automatik. Kako su dimenzije klasičnih automatika pale, a broj brzina porastao dovoljno, proizvođači se okreću njima, jer s njima ima manje problema.
Dosta je teško čovjeku koji je za DCT (DSG, TCT, kako god želiš komercijalno zvati mjenjač s dvije spojke) doplatio 15-20.000 kn objasniti da mora mijenjati spojku češće nego na ručnom mjenjaču ili da su kvarovi na koje nije navikao i poremećaji u radu - normalni....
20.01.2019 | 20:01
zabac kaže:
A što je s variomatom?


On (poznatiji kao CVT) je ostao ograničen na male snage motora. Lanac je tlačni, a ne vlačni, razmicanje stranica remenice radi, ali u praksi je i to dosta problematično rješenje na duge staze. Mislim da je dvolitreni usisni benzinac maksimum koji CVT mjenjač može podnijeti (prva je bila nissan almera, pa onda audi A4/A6) i nisam siguran da to itko danas ugrađuje u bilo što što nije gradski auto do nekih 100-njak KS
20.01.2019 | 20:04
Djuro genijalac kaže:
Klasični automatik s hidrodinamičkim pretvornikom okretnog momenta je puno trajniji i izdržljiviji. Otkako su ti automatici prebacili 6 stupnjeva prijenosa, i oni su štedljiviji od ručnih (na račun toga što je motor više vremena u radnom području koje je idealno tj. najekonomičnije)...


Klasični automatik s hidrodinamičkim pretvaračem okretnog momenta vjerojatno jest vrlo trajan i izdržljiv (najbolje još da nije, nakon zamalo 70 godina što je u uporabi), ali je živo smeće za vožnju. Fuj, pljuv, hračk!

Ali to je sve ionako svejedno. Za 20 godina sve će to biti samo eksponati u tehničkom muzeju...
20.01.2019 | 20:47
Ako misliš na klizanje pretvornika, ono se može podesiti. Bolje (čitaj skuplje) izvedbe imaju posebnu mehaničku spojku koja stvori fiksnu vezu i eliminira klizanje nakon što auto krene pa je odziv na gas trenutan. A ako imaš šest ili više brzina, vjeruj mi da tome niš ne fali...
Probaj neki novi auto s takvim automatikom o videl buš da je to ide super. Problem je samo cijena...
20.01.2019 | 22:07
Dečki, meni je još uvijek najbolje šaltanje na žgance. Vozil sam i novu Hibrid Tojotu i nije me impresionirala da bi ju mijenjal za Subija.
20.01.2019 | 22:20
Djuro genijalac kaže:
Ako misliš na klizanje pretvornika, ono se može podesiti. Bolje (čitaj skuplje) izvedbe imaju posebnu mehaničku spojku koja stvori fiksnu vezu i eliminira klizanje nakon što auto krene pa je odziv na gas trenutan. A ako imaš šest ili više brzina, vjeruj mi da tome niš ne fali...
Probaj neki novi auto s takvim automatikom o videl buš da je to ide super. Problem je samo cijena...


Probao sam, proljetos, u Engleskoj, ganc novi Audi A4 (manje od 5000 milja na odometru). Živo govno. Ništa bolje od onih nekadašnjih, osim što stalno neki q prebacuje i ljulja s turažom.
20.01.2019 | 22:28
Djuro genijalac kaže:

... i nisam siguran da to itko danas ugrađuje u bilo što što nije gradski auto do nekih 100-njak KS


Na žalost ugrađuje i to onaj kod kojeg to nikako nisam želio, Subaru.
Impreca i XV imaju isključivo Lineartronic (njihov naziv za CVT), kod Foristera se još može birati 6-brzinski ručni ili CVT-a (s time da najjači i najskupli dolazi isključivo sa CVT-om), Levorg samo CVT, jedini dvojac sa ručnim mjenjačem je ostao BRZ i WRX STi no kako su krenuli pitanje do kada
21.01.2019 | 08:03
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
Problemi nastaju kad se na uzbrdici ili na semaforu ne stane skroz na kočnicu, nego ga se pušta da lagano vuče naprijed. To je klasično šlajfanje kvačilom i to je smrt za DSG. Jedno mijenjanje kvačila košta i do 700 €. Za neke druge probleme ne znam?


Prodaje se kao automatik. I za korisnika jest automatik. Ali nije izdržljiv i robustan kao klasični automatik. Kako su dimenzije klasičnih automatika pale, a broj brzina porastao dovoljno, proizvođači se okreću njima, jer s njima ima manje problema.
Dosta je teško čovjeku koji je za DCT (DSG, TCT, kako god želiš komercijalno zvati mjenjač s dvije spojke) doplatio 15-20.000 kn objasniti da mora mijenjati spojku češće nego na ručnom mjenjaču ili da su kvarovi na koje nije navikao i poremećaji u radu - normalni....


Tako je. Ali trebali bi znati da se tu radi o sekvencijalnom mjenjaču koji samo sam stišće i otpušta kvačilo-la.
DQ 250 je jako jednostavan i robustan mjenjač, ne lijepe mu se kvačila i izdrži i do 450 Nm okretnog momenta. To je za dizela dovoljno. To mi je prodao jedan tip koji radi u proizvodnji tih mjenjača.
Po gotovo je jako važno mijenjanje ulja. Ali ne samo promijeniti nego isprati mjenjač i onda promijeniti ulje.
21.01.2019 | 11:57
tino1 kaže:

Po gotovo je jako važno mijenjanje ulja. Ali ne samo promijeniti nego isprati mjenjač i onda promijeniti ulje.


Tu imaš primjere gdje proizvođači idu protiv konstruktora. ZF će ti UVIJEK reći da je njihova preporuka da se u njihovim automaticima mijenja ulje svakih 60.000 km, a onda taj isti mjenjač u BMW-u uopće nema predviđen servisni interval zamjene ulja...

@smayoo: jesi ziher da nisi imal onaj drek od CVT-a pod haubom? Nemrem se sjetit kak to Audi zove. Kod njega okretaji motora nemaju baš nikakve veze s okretajima mjenjača tj. brzinom vožnje i iskustvo za vozača je užasno. Kreneš, a okretaji gore dolje, pa su konstantni,a auto ubrazava, ono, misliš da si lud.....
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 50 minuta
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.67 Seconds

Provided by iJoomla SEO