Stručnjak za ABS na autu?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Stručnjak za ABS na autu?


06.09.2013 | 23:41
Poštovano mnoštvo,

ima li ovdje netko tko se JAKO dobro razumije u ABS i njegov rad. Ne govorim o načelnom principu rada, jer mi je on jako dobro poznat, već govorim o razlikama u senzorima i njihovom signalu koji se šalje središnjoj jedinici na obradu. Dakle, ako imam ABS na kojem su nazubljeni prstenovi i pripadajući senzor koji očito hvata kvadratni naponski signal (recimo da je to digitalni signal) s jedne strane, a na drugoj glavini kotača imam magnetski prsten i senzor koji je očito induktivni (kontinuirani signal), bi li ovaj induktivni senzor radio s onim nazubljenim prstenom?
Ili, kako bi bilo potrebno modulirati signal s induktivnog senzora da ga prihvati jedinica 'navikla' na kvadratni naponski signal?

Fala unaprijed,


PS: pretpostavljam da je dobavljač Bosch, ali ne znam (još)
08.09.2013 | 18:06
Hm, nakon dva dana od sto glasa, glasa čuti nije. Zaključujem da nitko od ove zajednice nije u toj branši. Zahvaljujem još jednom svima koji su pročitali upit.
08.09.2013 | 18:43
zao mi je sto nisi nasao odg, citao sam, ali neznam nista o tome, cekao sam druge da ti priopci tu vijest. hehe
08.09.2013 | 22:35
Nemožeš ih kombinirati. Jedan radi na principu magnetnog senzora blizine, gdje kad dode do proreza izgubi signal, a samim time mu nestane napona ili struje/ zavisi o modelu. Dok drugi radi na različitom omjeru magnetskog polja, tj povećanje ili smanjenje magnetske sile koja kao rezultat ima različit raspon napona ili struje.

Oba rade na sličnom principu, ali vrijednosti koje senzori šalju se ne podudaraju.
Rađe kupi novu glavčinu ili homokinetički kakav ti treba, ili ako možeš preseli prsten.
09.09.2013 | 00:10
Ajde, konačno neki glas. Nije problem u prstenu, već u senzoru. Naime, radi se o konverziji bubjneva otraga u diskove. Iz bubnjeva treba izvaditi postojeće senzore, ali oni su se zapekli (tj. hrđa ih je zavarila) i sad se bojim da ako ih idem izbijati čekićem budem ih potrgal.
IMaš kakvu ideju oko toga? Nasprejal sam s WD40, ali bez uspjeha. Koliko mogu biti brutalan kod vađenja? Pokušavam ih preko drva izbiti s čekićem, ali ne ide i ne ide.
Sigurno se ne da nekak kondicionirati signal da se s jednog senzora prilagodi na drugi CPU?
09.09.2013 | 01:30
Ako ti bubanj više ne treba, možeš fleksom zarezati blizu par puta, pa raširiti samo ležište senzora. Onda uz wd ide van.
09.09.2013 | 03:16
Na kojem autu to radiš upgrade?
09.09.2013 | 09:12
Ja sam na starim Tomosima skidao zapečene karike sa klipa tako da sam nasprejao WD-a pa pustio dan-dva, nakon toga bi ih stavio kuhat u običnu vodu sat-dva i uglavnom bi nakon toga popustile. Da li bi to pomoglo sa hrđom stvarno neznam.

A da li se taj prsten može kupiti kao rezervni dio?
09.09.2013 | 09:19
Đuro, bez uvrede, ali po samom upitu vidi se da se u autodijelove razumiješ možda i više nego neki od nas u Macove (myself included).
A da proroštaš po netu za nekim forumima ili "Autočnjak" stranicama...
09.09.2013 | 13:07
iako neznam tocno o kakvom tipu konverzije se radi vjerujem da bi izrada/nabava nekoga konvertera signala bila prilicno "nemoguca misija" osim ako nisi doticnu elektroniku sam sposoban konstruirati ( napravit ju nakon toga nije problem )
pitao sam par decki koji se izuzetno ozbiljno bave elektronikom na automobilima i iako vrlo dobro razumiju u cemu je rijec, misljenja su da nema (polu)gotovog rijesenja
svi spominju kao puno laksi i jeftiniji put mehanicku konverziju i pripasivanje novih senzora ( kompleta ) na nove kocnice
09.09.2013 | 14:40
dpasaric kaže:
Na kojem autu to radiš upgrade?


Na svojem

Kupil sam si pumu 1.7 za hobi i gušt. Naprijed je već odrađen upgrade, diskovi i čeljusti su od fieste ST150 (280 x 25 mm diskovi), sad otraga mijenjam bubnjeve za diskove. Koristim glavine od focusa (253 mm diskovi) s kojima su mi došli i ABS senzori. Zato i pitam; ovi su senzori gumeni/plastični i nije ih nikakav problem izvaditi. Na pumi su senzori od čelika (inox, čini mi se) i zapekli su se u bubnjeve da te mjere da ih je gotovo nemoguće izvaditi. Mogu ih pribati izbijati, ali se bojim da ih ne uništim. Za pumu se senzori prodaju samo u paru, jer imaju zajedničku žicu koja se spaja na konektor i ide dalje prema naprijed. Novi senzori koštaji cca 90 GBP plus shipping iz Engleske (to je najjeftinije) pa ih baš ne bi iznova kupoval, ako nije potrebno:silly:

PS. Nakon kaj ovo riješim, ide ugradnja turba; ne za trke, nego za lijepu i ugodnu vožnju. Koji to auto danas nema minimalno 150-160 KS?
IMG_0892.JPG
09.09.2013 | 14:43
Kloba kaže:
Đuro, bez uvrede, ali po samom upitu vidi se da se u autodijelove razumiješ možda i više nego neki od nas u Macove (myself included).
A da proroštaš po netu za nekim forumima ili "Autočnjak" stranicama...


Sve to činim, ali tamo su ugalvnom mehaničari. Ovo je elektronika.....
09.09.2013 | 15:29
Djuro:

Nije podcjenjivanje nikakvo, ali ovoj Pumi ne bi puno pomoglo ni da ima 250KS

Jednostavno, ovo mi nije auto za uloziti vrijeme/ljubav/novac u tuniranje istog. :/
09.09.2013 | 15:31
Samo jedno pitanje: jesi ju probal voziti?

Nemoj kuditi konja kojeg nisi jahal....
09.09.2013 | 16:40
Jesam, podavno. Doduse kratko nesto po gradu, kolega nije mogao izaci s posla pa sam mu je pokupio sa servisa.

Njegova je slabija 1.4, ako se ne varam. Ne sjecam se da sam ostao bilo cim odusevljen na tom autu

Ali zadrzavam pravo da grijesim

U svakom slucaju drzim fige da napravis kako si zamislio.
09.09.2013 | 17:07
1.4 nije ni sjena 1.7

Ali, imaju zajedničkih detalja: volan, mjenjač, ovjes... Nije ti to Toyota za taljiganje po Afganistanu, ovo je pravi sportski auto koji je samo male veličine.....
09.09.2013 | 17:30
Svaki bedak ima svoje veselje! LOL
09.09.2013 | 18:08
Djuro, provjeri dal focus s kojega uzimaš dijelove ima isti abs komp. Ako da samo spoji senzore jer su informacije iste koje šalju obe verzije senzora.

Također pogledaj kolko ulaza ti ima konektor na pumi. Ako je 4 onda si ok, ako ima samo 2 onda koristi jedan ulaz 2 izlaza, tj masu najvjerojatnije uzima sa glavčine, dok na focusu ima sve posebno na senzor
09.09.2013 | 18:20
Bez uvrede ali ova Puma je pravi sportski automobil plus jako malo kila. Nevjerojatno komunikativan volan i ovjes koji lijepo nagovijesti kada je dosta i kada ce krenuti klizanje.
Izgled je vec subjektivna stvar, ja se nikada nisam naso sa njom. Vjerojatno me podsjeca na Tigru.
Osobno mislim da ugradnja turba nebi pridinijela nekom gustu, dobiti ces jako puno momenta koji ce se jako tesko moci kontrolirati. Mislim da se u zavoju prednji kotaci nece moci sastati sa cestom, nesto slicno kao stara Astra OPC. Ja bih probao napraviti konverziju ( ako je moguca ) sa nekim jacim motorom, 2.0 iz focusa recimo ako taj motor nije bitno tezi od ovoga da se ne poremeti raspored masa koji je prilicno dobar
09.09.2013 | 19:59
svenjtd kaže:
Djuro, provjeri dal focus s kojega uzimaš dijelove ima isti abs komp. Ako da samo spoji senzore jer su informacije iste koje šalju obe verzije senzora.

Također pogledaj kolko ulaza ti ima konektor na pumi. Ako je 4 onda si ok, ako ima samo 2 onda koristi jedan ulaz 2 izlaza, tj masu najvjerojatnije uzima sa glavčine, dok na focusu ima sve posebno na senzor


Focusov senzor ima dvije žice, dakle definitivno šalje i plus i minus. Ali, auto nemam pri ruci da usporedim! Senzori i glavčine su stigli iz Engleske....
Za pumu nisam siguran, ali budem pogledal; koliko mi se čini onaj konektor na osovini na koji se spajaju senzori ima 4 pola, dakle isto bi senzori trebali slati plus i minus
09.09.2013 | 20:03
ZAAK kaže:
Bez uvrede ali ova Puma je pravi sportski automobil plus jako malo kila. Nevjerojatno komunikativan volan i ovjes koji lijepo nagovijesti kada je dosta i kada ce krenuti klizanje.
Izgled je vec subjektivna stvar, ja se nikada nisam naso sa njom. Vjerojatno me podsjeca na Tigru.
Osobno mislim da ugradnja turba nebi pridinijela nekom gustu, dobiti ces jako puno momenta koji ce se jako tesko moci kontrolirati. Mislim da se u zavoju prednji kotaci nece moci sastati sa cestom, nesto slicno kao stara Astra OPC. Ja bih probao napraviti konverziju ( ako je moguca ) sa nekim jacim motorom, 2.0 iz focusa recimo ako taj motor nije bitno tezi od ovoga da se ne poremeti raspored masa koji je prilicno dobar


Veći motor bi moral biti od mondea, ne iz focusa. Focusov 2.0 ima blok od sivog lijeva i težak je ko svinja. Mondeov je aluminijski. Pumin motor ima manje od 100 kila pa bi svaki veći narušil balans auta.
Za prijenos snage ne brini; ionako ova konverzija ide sa zamjenom diferencijala. Umjesto otvorenog ide Quaifeov s pužnicima (recimo obratna verzija torsena) koji ima samoblokiranje. A sa snagom ne mislim divljati. 150-160 KS (toliko je imala ford racing puma, samo usisno), ne više od 230-240 Nm. Auto mora ostati vozan i vozljiv kao i dosad, ovo bude kao neke vrste grand turismo, daš gas pri kojim god okretajima, a on vuče i vuče i vuče...
Bude to ko grom, bez brige;)
09.09.2013 | 20:14
Induktivni senzori (općenito, u industriji) imaju najmanje 3 žice (+ napajanja, zajednički -, signal), a češće 4 (+ i - napajanja, dva pola beznaponskog kontakta). Ako ovaj tvoj ima dvije, znači da masu koristi preko kućišta na šasiju.
09.09.2013 | 20:56
Jao, drugi diff nisam niti htio spominjati kada ti drito u u Quaife. Biti ce to vrlo interesantan auto, i vise od toga.

PS - lajkam sliku sa Grobnika!
10.09.2013 | 00:25
smayoo kaže:
Induktivni senzori (općenito, u industriji) imaju najmanje 3 žice (+ napajanja, zajednički -, signal), a češće 4 (+ i - napajanja, dva pola beznaponskog kontakta). Ako ovaj tvoj ima dvije, znači da masu koristi preko kućišta na šasiju.


Hm, kak je to moguće ako je sam senzor plastičan/gumen? Nema nigdje dodira sa šasijom, osim eventualno metalnog prstena na koji nasjeda vijak koji ga drži na mjestu? Ali, to mi se ne čini siguran kontakt. Ili griješim?

Budem slikal senzor da vidite sve pa onda možda možemo zaključiti nekaj iz toga....
10.09.2013 | 00:28
ZAAK kaže:
Jao, drugi diff nisam niti htio spominjati kada ti drito u u Quaife. Biti ce to vrlo interesantan auto, i vise od toga.

PS - lajkam sliku sa Grobnika!


Quaife radi zamjenski diff za Fordov mjenjač IB5 koji ide u manje aute (fieste, focus Mk1 do 1.8 motora, puma, ka itd..).
Quaifeov sam diff isprobal na focusu RS i to je FAMOZNA stvar; kak postoji zamjenski za moj mjenjač nema puno razmišljanja.

PS: Slika je s trajektnog pristaništa u Prizni dok čekam trajekt za Pag....
10.09.2013 | 01:58
Ja sam isto mislio da je slika s Grobnika. )
Uglavnom nemam što pametno dodati osim da se svaki put ugodno iznenadim širokim rasponom znanja koje ljudi ovdje dijele.
10.09.2013 | 10:44
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Induktivni senzori (općenito, u industriji) imaju najmanje 3 žice (+ napajanja, zajednički -, signal), a češće 4 (+ i - napajanja, dva pola beznaponskog kontakta). Ako ovaj tvoj ima dvije, znači da masu koristi preko kućišta na šasiju.


Hm, kak je to moguće ako je sam senzor plastičan/gumen? Nema nigdje dodira sa šasijom, osim eventualno metalnog prstena na koji nasjeda vijak koji ga drži na mjestu? Ali, to mi se ne čini siguran kontakt. Ili griješim?

Budem slikal senzor da vidite sve pa onda možda možemo zaključiti nekaj iz toga....


Slikaj, da vidimo. Metalni prsten + vijak je dovoljno dobar kontakt, ako je vijak osiguran od otpuštanja.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 3 sati
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)
  • dpasaric: Samo primjećujem uzorak. Do sada je 100% kod domaćih i stranih poznatih osoba koje su iznenada umrle. Ponavljam, možda je zaista slučajnost, ali sada već postaje statistički zanimljivo.
  • Riba: Covjek je vjerojatno pocinio suicid ili izravno ili neizravno alkoholom, nije tu potrebna velika znanost.
  • dpasaric: Sjajan umjetnik je to bio. Velika šteta.:( I gle, opet moramo primjetiti slučajnost koja povezuje sve "prerano" umrle. :( Nadam se da će znanost potražiti uzroke takvoj statistici.
  • smayoo: RIP, Matija :(. Stvarno prerano.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Borisone, Gjuroo, Riba, rusty, VanjusOS, Anonimci (551)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.97 Seconds

Provided by iJoomla SEO