Auti s hibridnim pogonom - netko?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Auti s hibridnim pogonom - netko?


05.04.2013 | 03:32
Ima li netko kakvih (dužih) iskustava iz prve ruke s autima na hibridni pogon?
Dakle zanima me kako se ta vozila ponašaju u uobičajenom gradskom prometu na svakodnevnim relacijama od 5 ili 10 do 30 km, da li ih je moguće voziti isključivo na struju, kako ide s dopunjavanjem baterija, troškovi servisa, registracija i sl.
05.04.2013 | 10:20
Nemam direktnih iskustava s Toyotom Prius. Koliko sam shvatio, kod malih brzina ide na struju (valjda ga se može tjerati da radi isključivo na struju, ali zbog naravi baterija traži dopunjavanje). Baterije se dopunjavaju isključivo s ugrađenim benzinskim motorom (mada ima preinaka da se pune i iz štekdoze). Registracija je normalna, po kW-ima, servis je nešto skuplji, ali ne drastično. Baterije traju 15 godina. Problem je nabavna cijena, koja je visoka, jer država nema sustav subvencija za takva vozila.
Kad potegneš crtu, baš se ne isplati. Kupiš sličnog benzinca i razliku novaca čuvaš i plaćaš gorivo. Prius troši oko 4l na 100km, a kalsičan benzinac troši 8l na 100km, što bi značilo da u ovakvoj komparaciji čisti benzinac troši 4l na 100km. razlika u cijeni je cca. 10.000EUR-a i za to kupiš 6000l benzina što ti daje oko 150.000km vožnje(nakon toga počinješ biti u plusu osim ako radiš 10.000km godišnje tada nema računice jer ti je auto star 15g i baterje su gotove a nedaju se mijenjati).
Štos hibrida je u subvencijama, olakšicama i povlasticama.
To su moja razmišljanja i razlozi zašto sam odustao od Prius-a i uzeo Qashqai-a
05.04.2013 | 10:34
Bivši kolega vozi Prius i, kad ga je kupio, imao je stav sličan tvom (ali ga je kupio bez obzira), međutim, nakon serije poskupljenja matematika ispada drugačija. Kvaka je u gradskoj vožnji. Za one koji rade pretežno otvorenu cestu (kao ja), nema računice (odnos je kao što si napisao: 4, odnosno 8 l). Međutim, Prius, pogotovo u brežuljkastom krajoliku kao što je Rijeka, gdje se na nizbrdicama puni bez benzina, u gradu troši 0-2 l/100 (ako nisi trigger-happy na gasu), a onaj isti benzinac troši 10 umjesto 8l. Pa sad izračunaj... Hibrid je najjači tamo gdje je klasični motor najlošiji - stani-kreni na semaforu.
05.04.2013 | 10:56
Citao sam nedavno usporedbu u nekom casopisu, detaljno su testirali sve nacine pogonskih motora, i zakljucak je da je turbo-dizelski motor i dalje najstedljiviji. Tj. daje najbolji odnos ulozeno/dobijeno.

Mada mi je ideja hibrida zanimljiva, i rado bi si uzeo jednog. Samo dok jos malo sazriju i odrastu
05.04.2013 | 11:03
Inače sam član Toyota Club Croatia jer posjedujem Avensisa.
Prema iskustvima drugih, uglavnom hibrid(Auris, Prius) se ne isplati ako nisi u gradskoj vrevi. Cijena je too high. Baterija nije baš najjača strana, ne izdrži ni 100000, a nova je cca 2500-3000 Eura. U bit sve ovisi o režimu punjenja-pražnjenja itd.

Za nas ako nabireš kilometre definitvno dizlo, a od toyote za svaku preporuku 1.4 i 2.0 D4D motor. Vječni motori.
05.04.2013 | 11:12
Toyota Prius u osnovnoj izvedbi kosta 231tkn, Toyota Auris Hybrid ima pocetnu cijenu od 195tkn. Kod hibrida elektricni pogon se ukljucuje kod kretanja, ubrzanja, zastoja te stajanja na semaforima. Za Toyote znam da mogu do 2km iskljucivo na elektricni pogon. Prius Plug-in ima opciju kretanja na elektricni pogon do 25km, ali i kosta 377tkn.

Ako radis hrpu kilometara godisnje (25-30tkm) iskljucivo u gradskom prometu onda ti se isplati takav auto. Za sve ostalo - jako sam skeptican. U firmi imamo Corolle, Lagune i Megane dizel izvedbe.

S Priusom mozes proci sa cca 3.5-4L gradske voznje i nekih 5-5.5L kombinirano.

Sluzbeni dizeli koje vozim trose 6-7l(kombinirane voznje) uz solidan tempo voznje. Benzinci su inace jos jeftiniji u odnosu na dizel (imaju nesto visu potrosnju) ali s plinom takodjer odlicna investicija.

Tako da po mom vidjenju Hybrid iskljucivo za hardcore gradsku voznju sa 25+tkm godisnje, ali iskljucivo gradske voznje. Za sve ostalo se ne isplati.

Primjerice:

Toyota Auris SOL 1.6 benzinac (132KS) sa 6 brzinskim rucnim mjenjacem je 154tkn ( ugradnja plina bi kostala jos nekih 11tkn)
Toyota Auris SOL 2.0 dizel (sa Start-Stop opcijom) i 6 brzinskim ručnim mjenjačem je 174tkn
Toyota Auris SOL 1.8 hybrid (136KS) sa nekakvim automatikom je 212tkn

Kad vidis samo razlike u nabavnoj cijeni npr izmedju dizela i hybrida, za tu razliku u cijeni se vozis 30-40tkm.
05.04.2013 | 11:36
Hibridi se 'isplate' vjerojatno samo taksistima. Znam o čemu pričam. A još nisam srel nikog tko je menjal baterije na hibridu, jer to tek bude belaj od cijene.
Drugo, hibridi su još uvijek prometala, a ne auti. Mislim da svi razumijete o čemu pričam.
I da, malo bih okrenul priču, kaj se tiče dizelaša. To su sad super auti, ali na duge staze su skupi za održavanje. Najbedastiji primjeri: spojka. Gotovo svi imaju zamašnjak s utezima (DMF Dual Mass Flywheel, Zweimassenschwungrad) koji je podložan PERIODIČKOJ zamjeni. Najćešće kad se mijenja i spojka. A to je onda sve skupa trošak cca 10000 kuna na više za cijeli set.
Najnoviji trendovi tjeraju vodu na mlin benzinaca: s direktnim urbizgavanjem (u cilindar, ne u usisnu granu) i turbom troše skoro ko dizelaši, ali su ipak jednostavniji i jeftiniji za održavanje. Je, imaju turbine, ali imaju ih i dizelaši pa se to poništi.
Ukratko, hibridi budu od 1.7 pojeftinili (nove trošarine), ali još uvijek su (pre)skupi za mainstream motorizaciju...
05.04.2013 | 11:38
JOHN kaže:
Inače sam član Toyota Club Croatia jer posjedujem Avensisa.
Prema iskustvima drugih, uglavnom hibrid(Auris, Prius) se ne isplati ako nisi u gradskoj vrevi. Cijena je too high. Baterija nije baš najjača strana, ne izdrži ni 100000, a nova je cca 2500-3000 Eura. U bit sve ovisi o režimu punjenja-pražnjenja itd.

Za nas ako nabireš kilometre definitvno dizlo, a od toyote za svaku preporuku 1.4 i 2.0 D4D motor. Vječni motori.


A za izbjegavanje u širokom luku je 2.2 D-Cat sa 177 KS. Troši za poludit, hoćeš goriva ili ulja, i tvornica ih mijenja prije 100.000 km. Znam tri takva slučaja gdje su zamijenjeni motori (dva RAV4 i jedan auris). Taj motor nije Toyoti na ponos i diku....
  • campo
  • Posjetitelj
05.04.2013 | 12:08
Ja sam imao u mladosti dosta benzinaca jer sam volio vozit brzo poslje rata sam išao na dizelaše imao sam dva jedan 1.9 jedan 2.9 ,..bili su skupi za održavanje sad sam opet na benzincu ,..nema nikakvog održavanja (lanac) samo ulja i to je to ,..definitivno nakon 25 godina vožnje ( uprosjeku 40000 godišnje) odluka pada na benzin. hybrid je dobar na skupim benzincima za veliku kilometražu štedi oko 30% kao lexus a male toyote su skup sport ,..sad je izašao raw4 puni electric pa kad prođe nekoliko mjeseci vidjet ćemo kako stvari idu;..
  • mileni
  • Posjetitelj
05.04.2013 | 12:09
Vozim stvarno sve i svasta. Auta iz firme naravno. Od Audi A6, pa sve do golfa 5/6 i mazde

No nova skoda octavia me odusevila. VW motor koji trosi jako malo. Po ZG-u zadnjih 10ak dana prosjecna potrosnja iznosi mi oko 7,5l, auto ima 140 konja. Dakle nije malen auto, a nije ni slab. I pricam iskljucivo o gradskoj voznji.

Drugi primjer je Passat BlueMotion motor koji trosi svega 6l iskljucivo gradske voznje. Manja auta tipa golfa ne treba ni spominjati.

Pored svih takvih primjera ne vidim smisla u placanju hibrida, jer preskupi su trenutacno.
  • campo
  • Posjetitelj
05.04.2013 | 12:11
a kad smo već kod vozila ima li tko plin? kakva su iskustva?
05.04.2013 | 13:53
Hibridi bi s novim obračunom trošarine trebalo pojeftiniti po sadašnjim cijenama za 30-35 000 kn (auris-prius). A budući da Toyota nadzire dosta svoje dealere i da oni imaju agresivnu strategiju s hibirdima (politika im je da hibrid košta u rangu dizela ili što bliže i da do 2017. imaju na svjetskoj razini prodaju hibrida 30% ukupnog broja prodanih) mislim da će se tako otprilike i stvarno odigrati tj. da neće dealeri nabiti osnovnu cijenu da ih poskupe.

Što se tiče teste njemački auto bild uzeo auris hibrid i 2.0D4-D i hibrid na njihovoj ruti koju uvijek voze, grad autocesta, otvorena, trošio 2dcl manje (s time da bi bez autoceste to bilo puno veća razlika) al je koštao tamo potpuno isto a ima dosta jaču opremu + automatski mjenjač koji je drugčiji i kažu puno trajniji od običnih automatika. Tako da bi se o tome da je dizel još uvijek bolji dalo puno pričati, bar kod svih koji žive u gradovima.

Eto meni je to struka pa me zanimalo a kad sam dublje zakopao sam se tek iznenadio koliko su napredovali.

Inače moj idući auto ako ću ikako moći biti će Toyotin hibrid.
05.04.2013 | 14:20
mileni kaže:
Vozim stvarno sve i svasta. Auta iz firme naravno. Od Audi A6, pa sve do golfa 5/6 i mazde

No nova skoda octavia me odusevila. VW motor koji trosi jako malo. Po ZG-u zadnjih 10ak dana prosjecna potrosnja iznosi mi oko 7,5l, auto ima 140 konja. Dakle nije malen auto, a nije ni slab. I pricam iskljucivo o gradskoj voznji.

Drugi primjer je Passat BlueMotion motor koji trosi svega 6l iskljucivo gradske voznje. Manja auta tipa golfa ne treba ni spominjati.

Pored svih takvih primjera ne vidim smisla u placanju hibrida, jer preskupi su trenutacno.


Kod toyote samo atmosferski 2.0 vvti. Za ostale treba trazit vrsnog plinasa i treba strogo provjeravat zracnost ventila. To vrijedi za sve aute osim naravno za one s hidraulickim podizacima. Takodjer treba izbjegavat turbake.
Flashlube ili aditivi su upravilu izbor vlasnika. Ja prednost dam flashlubu i svako trece tankanje plina jedan tank odvesti benzinom
05.04.2013 | 14:23
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:
Inače sam član Toyota Club Croatia jer posjedujem Avensisa.
Prema iskustvima drugih, uglavnom hibrid(Auris, Prius) se ne isplati ako nisi u gradskoj vrevi. Cijena je too high. Baterija nije baš najjača strana, ne izdrži ni 100000, a nova je cca 2500-3000 Eura. U bit sve ovisi o režimu punjenja-pražnjenja itd.

Za nas ako nabireš kilometre definitvno dizlo, a od toyote za svaku preporuku 1.4 i 2.0 D4D motor. Vječni motori.


A za izbjegavanje u širokom luku je 2.2 D-Cat sa 177 KS. Troši za poludit, hoćeš goriva ili ulja, i tvornica ih mijenja prije 100.000 km. Znam tri takva slučaja gdje su zamijenjeni motori (dva RAV4 i jedan auris). Taj motor nije Toyoti na ponos i diku....


Problem su dizne kod tog motora, a uzrok uglavnom lose gorivo. Nije opravdanje ali koji klinac pustaju motore na trzista s losom naftom.
05.04.2013 | 15:43
Ja vozim Lagunu 2.0T 2003g već cca 70 000Km na plinu i mogu reći samo dobra iskustva potrošnja mi je oko 1 litru veća nego na benzinu cca 10L benzin a plin oko 11L.

Cijena benzin - plin je stalno negdje oko 50-60% razlika tako da se ima računice.
05.04.2013 | 17:10
JOHN kaže:
Problem su dizne kod tog motora, a uzrok uglavnom lose gorivo. Nije opravdanje ali koji klinac pustaju motore na trzista s losom naftom. [/quote]

lose gorivo je svjetska izmisljotina kako nekome tko je iskrcao lovu za auto objasniti mu da auto nevalja

ja sam svojevremeno prodavao takve price na dnevnoj bazi
05.04.2013 | 18:14
Odi u Bosnu pa tamo toci par tankova. Brzo ces uocit razliku.Ne kazem da je 100% u gorivu ali i gorivo ima svoje prste pogotovo kod siemensovih dizni, poglavito kod "Das Sranje od auta".

Poslije odi recimo u njemacku pa natoci shell power diesel, pa ces vidjet sta je gorivo. Nas diesel bi svrstao pod srednju zalost. A ti pricaj sta hoces ako nisi nikada izasao van okvira onoga sto se kod nas deklarira pod diesel.
05.04.2013 | 19:02
U Bosni Passati crkavaju (motor). Kad vani natočim super, tada su kazaljke na 4000rpm i 110kmh. Kod nas je na 110kmh, kazaljka preko 4000rpm. Koliko je gorivo skuplje, toliko je i valjda kvalitetnije, osim u Italiji, gdje je benzin stvarno skup.
Navodno da su japanski (dalekoistočni) dizelaši više otporni na loše gorivo jer, opet navodno, njihova nafta ima dosta više sumpora. Da li to ima veze ili ne, nemam pojma.
05.04.2013 | 19:30
JOHN kaže:
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:
Inače sam član Toyota Club Croatia jer posjedujem Avensisa.
Prema iskustvima drugih, uglavnom hibrid(Auris, Prius) se ne isplati ako nisi u gradskoj vrevi. Cijena je too high. Baterija nije baš najjača strana, ne izdrži ni 100000, a nova je cca 2500-3000 Eura. U bit sve ovisi o režimu punjenja-pražnjenja itd.

Za nas ako nabireš kilometre definitvno dizlo, a od toyote za svaku preporuku 1.4 i 2.0 D4D motor. Vječni motori.


A za izbjegavanje u širokom luku je 2.2 D-Cat sa 177 KS. Troši za poludit, hoćeš goriva ili ulja, i tvornica ih mijenja prije 100.000 km. Znam tri takva slučaja gdje su zamijenjeni motori (dva RAV4 i jedan auris). Taj motor nije Toyoti na ponos i diku....


Problem su dizne kod tog motora, a uzrok uglavnom lose gorivo. Nije opravdanje ali koji klinac pustaju motore na trzista s losom naftom.


Sori, ali to nema veze s onim kaj muči taj motor. Motor troši toliko ulja da ga ne treba ni mijenjati; u jednom servisnom intervalu ionako doliješ dvije do tri KOLIČINE ulja koje su normalne za taj motor pa je ulje uvijek svježe i čisto, ali nestaje ko lova s proračuna RH.... Ili hoćeš da popričamo o propišanim brtvama glave kad se voda i ulje pomiješaju?
Eventualno bi pod kvalitetu goriva mogla otići prosječna potrošnja koja je za cca 2 l/100 km VIŠA od sličnih motora slične snage drugih proizvođača.... Evo ti Smayoo, njemu galaxy 2.2 sa 175 KS troši oko 7,5 l/100 km, a 2.2 D-CAT i u aurisu i RAV4 ne komunicira ispod 9 l/100 km....

No, otišli smo od teme: hibridi su još uvijek preskupi, a dugoročno s njima ne postoji iskustvo. Znam da onaj Peugeotov hibrid (dizel-struja) uopće nije štedljiv i sve na njemu je skupo ko da je od zlata....
05.04.2013 | 20:18
7.5 l/100 sa zimskim gumama. S ljetnima je sitno ispod 7. Ali bi svejedno prvi stao u red za cisti elektromobil za gradske potrebe.
05.04.2013 | 20:38
Hahahaha 7.5 l i 175KS, nebudi smijesan. Mozda kombinirane voznje. Gradske zagrebacke nema Boga da trosi ispod 8l, mozda ako se vuce ko krepana kokos mada bi i to bilo upitno. Jeftinjava price ko kad mi neko kaze kupit cu taj i taj auto jer u katalogu pise da trosi 6 litara, a u zbilji potrosi litru i pol vise. Ili pricice, pa pise mi na putnom koje mulja od kada je sisao sa trake u tvornici. Ili, pise mi da trosi 5l u gradu po spici, a prije toga je sprzio 5 tanka na otvorenoj cesti gdje je peglao 70 km/h u sestoj brzini i zaboravio resetirat putno racunalo.

Da skratim pricu, ne postoji auto koji trosi manje od 7-8 litara ciste gradske voznje a da ima preko 140KS.

A ovaj 2.2 DCAT je samo nesretan zbog dizni i tupavih vozaca koji nisu u stanju provjerit sipku ulja bar jednom mjesecno. Takvima i treba da krepa jer za njih nisu auti.
05.04.2013 | 20:55
Pa tko je govorio o gradskoj vožnji? To je prosječna potrošnja (grad/prigrad/otvorena 20/30/50). I kakve veze imaju KS? Pogotovo kod diesela. Tko normalan vozi diesela na max. snazi? Ja u vožnji držim turažu od 1600 do 2200 rpm, dakle oko max momenta ili malo iznad njega.
05.04.2013 | 21:17
sorry JOHN ali ako kupim novi automobil koji je vrlo obican ( kao spomenuti Toyotin 2.2 sa 175ks ) zbilja nezelim jednom mjesecno provjeravati ulje, ne pada mi napamet.
oke da se radi Cliu RS ili nekom slicnom tipu automobila, ali neki obican automobil ( Avensis, Verso.... )

mislim da se bespotrebno trosis pokusavajuci nam dokazati da vozis "spejsatl" a ne automobil. Toyota je izvrsna, usudio bih se reci i najbolja na svijetu.... ali osjecaj pripadnosti je gadna stvar

BTW - znam x ljudi koji redovito pohode Bosnu, Srbiju, tamo toce gorivo i auti im voze. da sada ne nabrajam tipove automobila itd...

ako ostalim Toyotoma ne krepavaju injektori onda nema razumnoga objasnjenja zasto bi krepavali na gore spomenutome motoru.
05.04.2013 | 21:34
Eto, ja imam Nissan Qashqai (1.6 115KS). Ide mu 5-ta godina i ima 72.000km. To je prva verzija, a druga iteracija što je nevažno. Troši mi od 7 do 8 l/100km. Naravno, to je moja potrošnja jer tu otpada 20% grad a ostalo je otvorena cesta i/ili autoput. Držim ga do 4000rpm kad ide 120km/h, a najčešće je to 3500rpm. S punim tankom (65l) napravim prosječno 700-800km dok ne počne cviliti za pumpu. Nikad nisam uspio utankati više od 56l (osim prvi puta kad je stalo 63l).
Naravno, nisam mjerilo za potrošnju jer auto koristim vikendom i kad idem na put (po gradu (ZG) je javni prijevoz nezamjenjiv).
05.04.2013 | 22:40
Ja sam na plinu već nekih 70 000 km.
Kia Rio 1.4, 90 i nešto sitno konja, sve ok za sada.

Kombinirano (75% otvorena cesta, 25% grad) trošio oko 7l benzina (možda i koji deci manje, ne divljam s gasom), a plina sad trošim oko 8l/100km.
Auto je malo tromiji na plin, ne puno.
06.04.2013 | 00:22
smayoo kaže:
Pa tko je govorio o gradskoj vožnji? To je prosječna potrošnja (grad/prigrad/otvorena 20/30/50). I kakve veze imaju KS? Pogotovo kod diesela. Tko normalan vozi diesela na max. snazi? Ja u vožnji držim turažu od 1600 do 2200 rpm, dakle oko max momenta ili malo iznad njega.


Kritika je bila za Gjuru genijalca koji je zahrackao potrošnju 2.2 DCAT i u ime toga spomenuo tvoj koji troši 7.5L.
Inače maksimalnu snagu postigne pri maksimalnom momentu pri određenim okretajima kako za koji motor. Malo je apsurdno da spominjemo Nm kod diesela kad znamo da već dugo godina mnogi imaju preko 250Nm ako pričamo o motorima sa 100 ili više KS.

DCAT provjereno ne troši ni 9L u gradu. Osim ako nisu u pitanju neke rage. A potrošnja ulj aovisi kako kod kojeg diesela i normalno je da potroši i 1L po servisnom intervalu
06.04.2013 | 00:38
ZAAK kaže:
sorry JOHN ali ako kupim novi automobil koji je vrlo obican ( kao spomenuti Toyotin 2.2 sa 175ks ) zbilja nezelim jednom mjesecno provjeravati ulje, ne pada mi napamet.
oke da se radi Cliu RS ili nekom slicnom tipu automobila, ali neki obican automobil ( Avensis, Verso.... )

mislim da se bespotrebno trosis pokusavajuci nam dokazati da vozis "spejsatl" a ne automobil. Toyota je izvrsna, usudio bih se reci i najbolja na svijetu.... ali osjecaj pripadnosti je gadna stvar

BTW - znam x ljudi koji redovito pohode Bosnu, Srbiju, tamo toce gorivo i auti im voze. da sada ne nabrajam tipove automobila itd...

ako ostalim Toyotoma ne krepavaju injektori onda nema razumnoga objasnjenja zasto bi krepavali na gore spomenutome motoru.


Ulje bi se trebalo provjeravat na svakom običnom i neobičnom autu. Auto nije samo toči i vozi, u biti možda je za sponzoruše. Danas autoi krepavaju i nakon 5000km .Neki izađu iz salona s uljem na minimumu. Čak štoviše, na uputama korištenja i održavanja vozila iz VW grupacije ti piše da ulje moraš provjeravat na svakom tankanju. Ja toliko predan nisam, ali kad motor kihne jer nije bilo ulja, u servisu će ti uredno naplatit za popravak jer hebiga, nisi provjerio ulje na zadnjem tankiranju. Tako da u tom slučaju garancija ako ju ima otpada na široka vrata. Pa se ti misli oš gledat ulje ili ne.

Prva serija 2.2dcat je motor na kojem su se Japanci učili. DCAT od 2009 je druga priča za Auris i Avensis, a za RAV4 je čak i prigušen na 150KS
06.04.2013 | 01:43
Auuu.. odoste vi ko radi bolje motore
Ma samo da pojasnim što me zapravo zanimalo jer više manje tehničke podatke s reklamnih letaka razumijem (svaki cigo svoga konja hvali).
Naime, nekidan sam nakratko provozao Lexusa RX450h i kako mi se poklopilo da sam morao doći s zapadne strane Zagreba na istočnu (po gužvi, naravno) ostao sam fasciniran činjenicom da u stani/kreni ritmu auto vozi bez ikakvog zvuka ili vibracije. Naravno, probao sam pitati vlasnika malo o tom autu no odgovor je na više manje svako pitanje bio da nema pojma i da je auto kupio na preporuku poznanika i zato što je to IN
Da se razumijemo tako nešto si ne mogu priuštiti no nešto jeftinije u doglednoj budućnosti i nije nemoguće.
Zato me zanimalo ako netko posjeduje hibrida (ili full električni) kakav je osjećaj dužeg korištenja i kakva su ograničenja ili na što treba paziti.
S druge strane da se malo i uključim u raspravu benzin vs dizel, i jedan i drugi troše kako ih se vozi no prednost dajem benzincu jer su današnji troškovi održavanja kud i kamo manji.
I da, smayoo-ina (kak se ovo pravilno piše? .. uff) izjava da mu auto s 175 Ks troši 7-7,5 lit je ok, osobno imam 1,9 TDI (130Ks) i prosječna po računalu u autu je 6,3 litre i to 70% gradske i 30% ostale vožnje. Sve zavisi od noge i glave vozača i tu ne mislim na to da se mora voziti polako već da vozač mora poznavati motor i voziti u području najboljeg okretnog momenta.
Usput, uhvatio sam se također u razmišljanju da zapravo dnevno jurcam od točke A do točke B koje su na udaljenostima manjim od 5 km i da bi zapravo bilo idealno imati full električni auto .. no još sam mlad pa možda i to doživim
06.04.2013 | 10:59
Ti full električni su skupi do besvjesti. Jedan C-Zero košta u Engleskoj oko 26.000 funti s popustom! Samo proguglajte što se sve dade kupiti za 26.000 funti (cca 234.000kn) i usporedite ih međusobno.

Danas, elektromobili imaju jednu veliku manu, slabe baterije i nebesko visoku cijenu.
06.04.2013 | 14:26
Jedan od velikih zagovornika električnih automobila, riječki profesor i dr. znanosti, vozi Hondin hibrid. Vozio me prošle godine od Kampusa do centra i kroz grad i pitao sam ga zašto koristi benzin. Rekao je: "Davore, iskreno, ti el. auti su još uvijek neupotrebljivo smeće. Na kraju se vozim isključivo na benzin. Možda za koje desetljeće."

Evo, to vam je iz prve ruke i od velikog entuzijasta za takve tehnologije.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 3 sati
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV
  • Zdravac: Pomalo je frustrirajuće kad znaš da nisi napisao apsolutno ništa ilegalno, a svejedno su ti postovi čak i u vikalici pobrisani jer, eto, moderatori smatraju kao "neprikladno" :?
  • VanjusOS: probao sam preko Xcode neki način ali trebam apple develpper acc
  • VanjusOS: da li je netko instalirao KODI na Apple TV 4K?
  • ZeljkoB: Kakvih problema? Ja koristim public beta vreziju i nikakvih problema.
  • damir1: pozzz svima , da li ima netko problema s iOS 18.6 ? hvala
  • mbp2009: Odlično za PBZ, ali vidim sad da je baterija katastrofa pa onda ću preskočiti dok to ne srede
  • Damirst: Koristim aplikaciju PBZ, istalirao sam public verziju 26 i sve uredno radi
  • Borisone: Čak i da sada radi, možda ju slijedeća public beta skrši
  • Borisone: Prevelika kocka. Ako na iPhonu imaš internet bankarstvo i/ili ostale bitne aplikacije ne savjetujem prelazak na novu slijedeću veliku verziju dok nije na prvoj reviziji (npr. iOS 26.1)
  • mbp2009: Ekipa, itko na ios PB? Zanima me par stvari ali brine me samo pbz aplikacija
  • Yonkis: Ozzy se pridružio legendama :(
  • stefanjos: RIP ozzy!
  • cariblanco: RIP i od mene, mada sad "đavo" trlja ruke, jer mu se ekipa ojačava ;)
  • smayoo: RIP Ozzy Osbourne
  • Gjuroo: Nema za Mac...
  • drlovric: [link]
  • jura22: E da, gdje je to “begišu”?
  • jura22: Izgleda kako ce ova sezona ipak biti bolja od one 2020.!
  • cariblanco: Moj omiljeni bend Guns N’ Roses večeras u begišu....bilo bi fora da kažu "pumpaj" :D
  • Junuz: Yonkis, riješeno.Ubio sam icloud/face time na svim uređajima.Iako se problem manifestovao na 16e.Svakako nekoristim face/imesage.Hvala
  • Yonkis: @Junuz - ti si u USA? Na čijoj si mreži? Vidiš li ti te poruke koje su poslane? Da nemaš USA Apple account? Ne znam, puno informacija nedostaje za ikakvo pojašnjenje. Ili otvori remu/post.
  • cariblanco: Kakav dobar finale tenisa, inače navijam za Noleta, ali on je svoje dao...danas se "griješnik" nije dao u Alcatraz ;9
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.21 Seconds

Provided by iJoomla SEO