Tražim savjet glede reklamacije TV-a
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Tražim savjet glede reklamacije TV-a


11.06.2023 | 15:31
Preko interneta sam kupio LG televizor. Račun / otpremnica je od 24.04.2023.

Osim što je TV / slika katastrofa, prije tjedan dana je ekran počeo trokirati. S vremena na vrijeme slika nestaje i vraća se u kratkim intervalima (zatreperi).
Ponekad se to dogodi bez uočljivog razloga, al sam skužio da se to intenzivno događa kad malo opteretim Wi-Fi internet preko kompa ili iPhona (go figure). Npr. kad preko iPhona pokrenem ažuriranje neke aplikacije, slika na TV-u se krene boriti za život. Nekidan sam se napokon upgradeao s Montereya na Venturu i za vrijeme instalacije sustava je TV bio izvan funkcije. Ne kužim što ga muči internet veza. Prištekan je na kabel.

Onda mi na primarnom HDMI ulazu zna javiti da "nema signala"... Preštekam kabel u drugi HDMI, pa ima signala ali je audio loš. I još k tome krene ono treperenje. Pa prebacim nazad na primarni HDMI, pa radi. I tako...

Nekidan sam poslao mail podršci u Sancta Domenici. Prijavio sam da je uređaj neispravan i ponudio sam da si ga zemu nazad, a ja bih rado uzeo drugi TV uz moju nadoplatu.
Oni kažu da je to sada nemoguće. Dvotjedni rok za povrat robe je prošao i jedino mi nude servis uređaja. Oni zamjenu smatraju povratom jer ipak moram (po)vratiti ovaj proizvod da bih onda uzimao drugi.

Ja bih se rado riješio ovog TV-a jer je očigledno loš proizvod. Mea culpa je što sam preko interneta kupio proizvod za kojeg je bitan vizualni dojam. Prije kupnje sam trebao otići do dućana da se uvjerim da je taj vizualni dojam zadovoljavajuće kvalitete. No, to je samo jedan dio priče. Drugi dio priče je što je TV i neispravan, a to je počeo pokazivati tek nakon isteka roka za povrat robe.

Može li mi netko reći koje su mi opcije u ovom slučaju? Ima li kakav potrošački kodeks preko kojeg bih mogao ostvariti svoje želje ili mi ostaje samo da se prepustim servisiranju uređaja?
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 15:56
1. Ispravnost uređaja utvrđuje ovlašteni servis, ne korisnik ili prodavatelj.
2. Obzirom da si proizvod kupio na daljinu imao si rok od 15 dana u kojem si isti mogao vratiti bez navođenja razloga i neovisno o tome da li je uređaj ispravan ili ne imao bi pravo na povrat sredstava.

Iz točki 1 i 2, uređaj svakako mora u ovlašteni servis.

Ukoliko se utvrdi neispravnost uređaja servis će uzrok otkloniti prema jamstvenim uvjetima. Ako to nije moguće, dobit ćeš odobrenje servisa za novi uređaj. S njim ideš do trgovca i ostvaruješ svoje pravo kao potrošač.

To je “normalan” put.

Ako imaš vremena, volje i živaca, jednom kad obaviš ovo gore ako ne budeš zadovoljan ishodom možeš pozvati se na materijalni nedostatak uređaja ( www.szp.hr/sve-potrosacke-teme-na-jednom...tatak-ili-ne-radi/34 ).

Obzirom da je LG u pitanju, da li ti je FW na zadnjoj verziji?
11.06.2023 | 16:34
Daddo kaže:
1. Ispravnost uređaja utvrđuje ovlašteni servis, ne korisnik ili prodavatelj.


Logično.

2. Obzirom da si proizvod kupio na daljinu imao si rok od 15 dana u kojem si isti mogao vratiti bez navođenja razloga i neovisno o tome da li je uređaj ispravan ili ne imao bi pravo na povrat sredstava.


I to mi je jasno.

Iz točki 1 i 2, uređaj svakako mora u ovlašteni servis.
Ukoliko se utvrdi neispravnost uređaja servis će uzrok otkloniti prema jamstvenim uvjetima. Ako to nije moguće, dobit ćeš odobrenje servisa za novi uređaj. S njim ideš do trgovca i ostvaruješ svoje pravo kao potrošač.
To je “normalan” put.

Ako imaš vremena, volje i živaca, jednom kad obaviš ovo gore ako ne budeš zadovoljan ishodom možeš pozvati se namaterijalni nedostatak uređaja ( www.szp.hr/sve-potrosacke-teme-na-jednom...tatak-ili-ne-radi/34 ).


U ovom članku ima par zanjimljivih stvari...

1.
“Prema članku 43.stavak 5. i 6. Zakona o zaštiti potrošača – ZZP (NN 41/2014) i Zakonu o obveznim odnosima-ZOO (NN 35/2005 i izmjenama 126/21) i članku 410., ako proizvod ima materijalni nedostatak (ZOO čl.401.) imate pravo u tijeku cijelog jamstvenog roka, odnosno do dvije godine od dana prodaje proizvoda da vam trgovac proizvod treba prema vašem zahtjevu zamijeniti, popraviti, sniziti cijenu, o čemu vi određujete redoslijed. U slučaju da to trgovac ne želi, imate pravo raskinuti ugovor i tražiti povrat novca”, kažu nam iz udruge za zaštitu potrošača."

2.
"Međutim, ukoliko trgovac traži da servis pregleda proizvod, vi u potvrdi o predaji proizvoda inzistirajte da se napiše “ne želim popravak”, a ako traže dokumentaciju, sve fotokopirajte da ne biste ostali bez dokaza, savjetuju iz Udruge."

Ako sam dobro shvatio, ja mogu inzistirati na tome da ne želim popravak već želim da mi se uređaj zamijeni. Dakako, to bi značilo da ću dobiti isti tip TV-a iz te serije. Not happy, al ajd...
Ako je problem u loše složenom sustavu, problem bi se mogao ponoviti. Zbilja ne vidim razlog kako korištenje Wi-Fija može utjecati na funkcionalnost TV-a.

Obzirom da je LG u pitanju, da li ti je FW na zadnjoj verziji?


Jest.
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 16:50
Sve što si naveo kao “zanimljivo” odnosi se na materijalni nedostatak, ne na neispravnost proizvoda. Zato sam ti i naveo da se možeš pozvati na isti, a ne na neispravnost .

U oba slučaja ovlašteni servis je taj koji utvrđuje bilo neispravnost bilo postojanje nedostatka.
11.06.2023 | 17:05
Kvar televizora nije "materijalni nedostatak" (ZOO čl.401.) pa se na taj članak zakona ne možeš pozvati.

Televizori se već odavno ne popravljaju, barem ne u onom nekadašnjem smislu popravljanja, kada se mijenjao samo pokvareni (pregoreni) dio, nego se mijenja čitava ploča (npr. video board), a cijeli TV se sastoji od nekoliko takvih ploča plus ekran, tako da se sa "popravkom" TV-a navedeni problemi više ne bi trebali ponavljati (osim ako se ne radi, kao što si i sam rekao, o sustavnoj grešci, tj. grešci u dizajnu).

Traženje isporuke drugog modela (umjesto ovoga koji si kupio) ti neće ispuniti (a nisi ni dužni to napraviti) niti jedan zastupnik, dok god mogu nabaviti i isporučiti isti model koji si i kupio. Izuzetak je jedino situacija kada više nije moguće nabaviti upravo taj model na tržištu, ali i u tom slučaju oni nisu dužni isporučiti model koji ti izabereš, nego model istog proizvođača, slične cijene i karakteristika prema njihovome izboru (ili ti eventualno ponude dva-tri modela da izabereš od onoga što su oni odredili).

Inače, samo traženje tipa: "Pokvaren mi je X model televizora, možete li mi umjesto njega isporučiti Y model televizora", može navesti zastupnika na pomisao da je kvar možda izazvan namjerno, od strane korisnika, kako bi se pokušala ostvariti zamjena kupljenog uređaja sa nekim drugim (ne kažem da je to slučaj kod tebe, pogotovo ne zbog prirode kvara, ali bilo je i takvih slučajeva).
11.06.2023 | 17:34
Ako sam dobro shvatio, kvar je kada npr. rikne neki tranzistor ili ekran ili whatever, a materijalni nedostatak je ako mi uz TV nisu isporučili stalak koji bi trebao biti sastavni dio TV-a.

Međutim, na stranicama Razvojne stranice za zaštitu potrošača, piše da je praktički jednak proces kod kvara ili nedostatka.
(Ok, kod nedostatka ne moraš ići u servis već ti valjda jednostavno isporuče dio koji nedostaje)

ODGOVORNOST ZA MATERIJALNE NEDOSTATKE
Zakon o obveznim odnosima čl. 400. - 422. regulira prodaju robe široke potrošnje i popratnim jamstvima.

- U slučaju kvara ili nedostatka, obratite se trgovcu, jer trgovac odgovara za te nedostatke;
- Odgovornost za kvar ili nedostatak postoji u slučaju nedostatka bilo koje vrste proizvoda
- Ukoliko uočite kvar ili nedostatak na proizvodu, da biste ostvarili pravo na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke, imate rok od 2 mjeseca otkako ste ustanovili kvar da o kvaru obavijestite trgovca;
- Na odgovornost za materijalne nedostatke možete se pozvati u roku od dvije godine, ukoliko ste u roku obavijestili trgovca o nedostatku;
- Ako ste kvar na proizvodu ustanovi u roku od 6 mjeseci od preuzimanja kupljenog proizvoda, smatra se da je takav kvar postojao već pri samoj kupnji.
- Vodite računa da predmet reklamacije morate vrati u stanju u kavom ste ga kupili
- ako ste na vrijeme obavijestili (mora postojati pismeni trag) trgovca o nedostatku, možete, po svom izboru:
- Zahtijevati od prodavatelja da se nedostatak ukloni (u razumnom roku),
- Zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka,
- Zahtijevati sniženje cijene,
- Izjaviti da raskida ugovor (tražiti povrat novca).
11.06.2023 | 17:52
m@xym kaže:
Kvar televizora nije "materijalni nedostatak" (ZOO čl.401.) pa se na taj članak zakona ne možeš pozvati.
Televizori se već odavno ne popravljaju, barem ne u onom nekadašnjem smislu popravljanja, kada se mijenjao samo pokvareni (pregoreni) dio, nego se mijenja čitava ploča (npr. video board), a cijeli TV se sastoji od nekoliko takvih ploča plus ekran, tako da se sa "popravkom" TV-a navedeni problemi više ne bi trebali ponavljati (osim ako se ne radi, kao što si i sam rekao, o sustavnoj grešci, tj. grešci u dizajnu).


Ovoga se najviše i bojim. Lako je moguće da se u servisu neće moći ponoviti i detektirati problem, a moguće je da se meni problem nastavi čak i da dobijem potpuno novi zamjenski uređaj.
Zato tražim način da preskočim sve te mučne korake jer mislim da cijela priča ionako vodi kupnji drugog tipa TV-a.
Ako mi daju novi uređaj (isti ovaj tip) koji će normalno raditi, onda si ipak neću kupovati drugi TV.

Traženje isporuke drugog modela (umjesto ovoga koji si kupio) ti neće ispuniti (a nisi ni dužni to napraviti) niti jedan zastupnik, dok god mogu nabaviti i isporučiti isti model koji si i kupio. Izuzetak je jedino situacija kada više nije moguće nabaviti upravo taj model na tržištu, ali i u tom slučaju oni nisu dužni isporučiti model koji ti izabereš, nego model istog proizvođača, slične cijene i karakteristika prema njihovome izboru (ili ti eventualno ponude dva-tri modela da izabereš od onoga što su oni odredili).


To mi je sve manje-više jasno. Samo pokušavam ispipati koliko daleko mogu ići sa svojim zahtjevima.
Za sada mi se čini da jedino mogu zahtjevati zamjenu uređaja bez da pristanem na servis.

Inače, samo traženje tipa: "Pokvaren mi je X model televizora, možete li mi umjesto njega isporučiti Y model televizora", može navesti zastupnika na pomisao da je kvar možda izazvan namjerno, od strane korisnika, kako bi se pokušala ostvariti zamjena kupljenog uređaja sa nekim drugim (ne kažem da je to slučaj kod tebe, pogotovo ne zbog prirode kvara, ali bilo je i takvih slučajeva).


Ha gle... Kao prvo, ne bi mi palo na pamet da radim sabotažu na TV-u. Nemam toliko bolestan um Ponudio sam im da kod njih uzmem skuplji TV. Ne vidim da bih ih time ikako zakinuo.
Druga bi priča bila da tražim povrat novca i idem kod drugog prodavača.
11.06.2023 | 18:01
Ovo je članak koji određuje što je materijalni nedostatak:

Kad postoje materijalni nedostaci

Članak 401.

(1) Nedostatak postoji:

1) ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,

2) ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,

3) ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili

4) ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji.

(2) Osim nedostataka iz stavka 1. ovoga članka nedostatak postoji i:

1) ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,

2) ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora,

3) ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,

4) ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,

5) ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara ili

6) ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju stvari s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.

(3) Prodavatelja ne obvezuju izjave iz stavka 2. točke 4. ovoga članka ako dokaže da nije znao niti je mogao znati za tu izjavu, ili da je do trenutka sklapanja ugovora javna izjava bila ispravljena na jednak ili usporediv način kao i kada je dana, ili da ta javna izjava nije mogla utjecati na donošenje odluke o kupnji.

(4) Kod potrošačkih ugovora nedostaci iz stavka 2. točke 1. do 4. ovoga članka ne postoje ako je, u trenutku sklapanja ugovora, potrošač bio posebno obaviješten da određeno obilježje stvari odstupa od kriterija koji se koriste za određivanje nedostataka navedenih u stavku 2. točkama 1. do 4. ovoga članka i ako je potrošač to izričito i zasebno prihvatio prilikom sklapanja ugovora.


Ako sam ja ovo dobro shvatio, materijalni nedostatak je slučaj kada ti je (npr. zbog greške u proizvodnji) isporučen uređaj kojemu nedostaje neka funkcionalnost, ili je ugrađen neki nepripadajući dio, tj. općenito kada isporučeni proizvod nije istovjetan takvom proizvodu koji je izložen u prodavaonici ili oglašen na stranicama.

Ali, prema onome što si ti opisao, ti si dobio upravo taj model koji si i htio, a problemi su se pojavili nakon par dana, što upućuje na kvar, a ne na materijalni nedostatak.

U svakom slučaju, da li se radi o kvaru ili o materijalnom nedostatku, to će utvrditi servis, a ako se ti ne složiš sa njihovim zaključkom, možeš se suditi sa njima pa će sud donijeti pravorijek.

Ja bih na tvome mjestu pristao na popravak, a ako se nakon popravka ponovo jave isti simptomi (sustavna greška, tj. loše dizajniran proizvod), onda se obratio udruzi Potrošač na tvom području, i dogovorio sa njima što ti je najbolje činiti.
11.06.2023 | 18:13
Daddo ti je dobro napisao osnove. Ima li šanse za drugi scenario - ima, ali mislim da to traži previše energije/vremena/nerviranja i da nije vrijedno toga.

Neka ti ga poprave ili zamjene za isti takav, oni su generalno solidna tvrtka, ali u masovnoj proizvodnji tog volumena čak i Apple može imati grešku, a kamo li ne jedan viskoserijski TV.

Dio koji mi nikako nije jasan jest to da je "slika katastrofa"? Na što misliš? Imam poveliko iskustvo s TV-ima jer sam entuzijast za njih, pa mi se to nikako ne uklapa u ono što znam.

Koliko sam ja pratio i dio isprobao, čak i low-low-end modeli LG-ija od prije 4-5 godina su imali vrhunsku sliku.

Možeš li nam dati oznaku modela?
11.06.2023 | 18:14
m@xym kaže:
Ovo je članak koji određuje što je materijalni nedostatak:
Kad postoje materijalni nedostaci
Članak 401.
(1) Nedostatak postoji:

1) ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
2) ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,
3) ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili
4) ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji.

(2) Osim nedostataka iz stavka 1. ovoga članka nedostatak postoji i:

1) ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
2) ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora,
3) ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,
4) ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,
5) ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara ili
6) ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju stvari s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.

(3) Prodavatelja ne obvezuju izjave iz stavka 2. točke 4. ovoga članka ako dokaže da nije znao niti je mogao znati za tu izjavu, ili da je do trenutka sklapanja ugovora javna izjava bila ispravljena na jednak ili usporediv način kao i kada je dana, ili da ta javna izjava nije mogla utjecati na donošenje odluke o kupnji.

(4) Kod potrošačkih ugovora nedostaci iz stavka 2. točke 1. do 4. ovoga članka ne postoje ako je, u trenutku sklapanja ugovora, potrošač bio posebno obaviješten da određeno obilježje stvari odstupa od kriterija koji se koriste za određivanje nedostataka navedenih u stavku 2. točkama 1. do 4. ovoga članka i ako je potrošač to izričito i zasebno prihvatio prilikom sklapanja ugovora.


Ako sam ja ovo dobro shvatio, materijalni nedostatak je slučaj kada ti je (npr. zbog greške u proizvodnji) isporučen uređaj kojemu nedostaje neka funkcionalnost, ili je ugrađen neki nepripadajući dio, tj. općenito kada isporučeni proizvod nije istovjetan takvom proizvodu koji je izložen u prodavaonici ili oglašen na stranicama.
Ali, prema onome što si ti opisao, ti si dobio upravo taj model koji si i htio, a problemi su se pojavili nakon par dana, što upućuje na kvar, a ne na materijalni nedostatak.
U svakom slučaju, da li se radi o kvaru ili o materijalnom nedostatku, to će utvrditi servis, a ako se ti ne složiš sa njihovim zaključkom, možeš se suditi sa njima pa će sud donijeti pravorijek.
Ja bih na tvome mjestu pristao na popravak, a ako se nakon popravka ponovo jave isti simptomi (sustavna greška, tj. loše dizajniran proizvod), onda se obratio udruzi Potrošač na tvom području, i dogovorio sa njima što ti je najbolje činiti.


Probat ću za početak s ovim:
"Ukoliko trgovac traži da servis pregleda proizvod, vi u potvrdi o predaji proizvoda inzistirajte da se napiše “ne želim popravak”, a ako traže dokumentaciju, sve fotokopirajte da ne biste ostali bez dokaza, savjetuju iz Udruge."

Jedino mi nije jasno o kojoj "dokumentaciji" se tu radi.

Am mi to ne upali, jedino mi ostaje natezanje po protokolu
11.06.2023 | 18:26
Otkud znaš da ga već prije tebe nije netko koristio? Ili da možda nije riječ o izložbenom primjerku? Ja sam isto nedavno kupio na rizik novi TV Samsung 65", isto preko interneta, uglavnom zbog besplatne dostave.

Zasad je sve u redu, jer eto, danas zaista ima svega. Ni ime branda više ne nudi pouzdanje u proizvod.

Neka ti uređaj pregledaju na servisu i poprave nedostatke, druge nema, samo se bojim da ćeš morati jedan duži period biti bez TV-a, i tu je možda najveći problem u cijeloj priči. Čudi me za LG da ima toliko problema.
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 18:28
Nije mi baš jasno “ukoliko trgovac traži da servis pregleda proizvod…”?

Naravno da će trgovac to “tražiti” jer trgovac ne može samostalno odlučiti da li je neki uređaj ispravan ili ne, odnosno ima li materijalni nedostatak ili ne.

Na tebi je da izabereš da li kod povrata uređaja trgovcu kao razlog navodiš neispravnost (aktiviraš prava iz jamstvenog lista) ili materijalni nedostatak uređaja (uređaj nema karakteristike koje se od njega očekuju - ovo nema veze s jamstvom)

Izuzetak je nešto što se zove DOA (Dead on arival), no to kod tebe nije slučaj.
11.06.2023 | 19:16
dpasaric kaže:
Daddo ti je dobro napisao osnove. Ima li šanse za drugi scenario - ima, ali mislim da to traži previše energije/vremena/nerviranja i da nije vrijedno toga.
Neka ti ga poprave ili zamjene za isti takav, oni su generalno solidna tvrtka, ali u masovnoj proizvodnji tog volumena čak i Apple može imati grešku, a kamo li ne jedan viskoserijski TV.


Osnove su mi jasne. Trebalo mi je samo malo komunikacije da ispipam ima li kakve šanse da se te "osnove" zaobiđu

Dio koji mi nikako nije jasan jest to da je "slika katastrofa"? Na što misliš? Imam poveliko iskustvo s TV-ima jer sam entuzijast za njih, pa mi se to nikako ne uklapa u ono što znam.
Možeš li nam dati oznaku modela?


Evo ti link.

"Katastrofa slika" znači da se trebaš držati kuta od 90° pri gledanju TV-a or else...
Prije ovoga TV-a sam imao cca 7-8 godina star Sharp Aquos i šokirala me razlika u (ne)kvaliteti slike na novom TV-u.
Npr. kod prebacivanja kanala imaš onaj sistemski screen na kojem piše ime programa i sadržaj. Na A1 sustavu je u pozadini teksta ferlauf (gradijent / prijelaz). Na Sharpu je taj ferlauf izgledao normalno, a na LG-u se vide grube "stepenice" u tonovima.
Za koliko-toliko namjestiti kvalitetu slike se moraš poprilično namučiti. Na kraju sam u pomoć zvao prijatelja fotografa koji se puno bavi kalibracijim monitora i ostalih uređaja. On svakako ima puno osjetljivije oko na kvalitetu slike. Namjestio je što je najbolje mogao, ali se isto krstio kada je vidio s čime ima posla.
Praktički bi za svaki program trebalo poštelati sliku i onda to nekako memorirati. Ovako, kad namjestiš sliku na jednom programu, na drugim programima to ne mora nužno izgledati dobro. Osim toga, uz ove "najbolje" postavke slike, boje na menijima su daleko od onih na koje sam navikao. Ok, f*ck menije, al opet...
Prijatelj fotograf je zaključio da je to vjerojatno 8-bitna matrica displaya, što meni, recimo, nikada ne bi palo na pamet. Shodno tome, raspon boja je takav kakav je.

Osim lošeg ekrana, user experience mi isto nije dojmljiv. Za početak je tu daljinski koji ima "napredne" funkcije koje unazađuju funkcionalnost
Da ne idem sad u detalje, nikome ne bih preporučio kupovinu ovog modela TV-a.

Bilo bi zanimljivo čuti Ribina iskustva koji je nedavno kupio vjerojatno kvalitetniju iteraciju iz ove linije proizvoda. Nadam se da se on bolje snalazi sa kuglicom na daljinskom
11.06.2023 | 19:27
drpongrac23 kaže:
Otkud znaš da ga već prije tebe nije netko koristio? Ili da možda nije riječ o izložbenom primjerku?


To nećemo nikada saznati niti bi me trebalo zanimati ako TV radi bez greške.

Ja sam isto nedavno kupio na rizik novi TV Samsung 65", isto preko interneta, uglavnom zbog besplatne dostave.
Zasad je sve u redu, jer eto, danas zaista ima svega. Ni ime branda više ne nudi pouzdanje u proizvod.

Neka ti uređaj pregledaju na servisu i poprave nedostatke, druge nema, samo se bojim da ćeš morati jedan duži period biti bez TV-a, i tu je možda najveći problem u cijeloj priči. Čudi me za LG da ima toliko problema.


Ja plaćam cijenu svoje gluposti i nepažnje jer nisam otišao u dućan uživo vidjeti sliku. Što, opet, ne bi moralo ništa značiti ako bi se na tom TV-u vrtio neki prezentacijski film koji je napravljem da izgleda super na tom TV-u.
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 19:31
A da nemamo temu “koji TV kupiti”… ne bih ništa rekao.

“Očajan” panel i bez local dimminga…

Probaj direktno TV antenu spojiti i onda vidi razliku (A1 STB zna svašta slat van).

Svakako drugi HDMI kabel probaj.

Inače, ja sam svjesno kupio nazivno i tehnički lošiji LG od tog tvog i zadovoljan sam (nemam problema): www.lg.com/hr/televizori/lg-32lq63006la#pdp_spec
11.06.2023 | 19:31
Daddo kaže:
Nije mi baš jasno “ukoliko trgovac traži da servis pregleda proizvod…”?

Naravno da će trgovac to “tražiti” jer trgovac ne može samostalno odlučiti da li je neki uređaj ispravan ili ne, odnosno ima li materijalni nedostatak ili ne.


Pa postoji mogućnost da se zapijem sa trgovcem i da on veli da će mi sve skupa riješiti onako kako meni odgovara. Međutim, "Ukoliko trgovac..." se ne zapije sa mnom...
11.06.2023 | 19:37
@Gjuro

Vjerojatno se pod "dokumentacijom" misli na prethodnu pritužbu trgovcu, tj. da kopiju pritužbe trgovcu, predaš i servisu kojemu si predao ili dostavio TV na pregled.

Natezanje po protokolu je jedino što ti preostaje, ali je bitno da se o svemu informiraš, pogotovo ako dođe do nekih problema, ili pokušaja izmotavanja trgovca/servisera. Zato bi bilo dobro kontaktirati predstavnika udruge Potrošač na tvom području (mislim da imaš kontakt telefon u Zg na njihovim stranicama, a onda te oni povežu sa svojim čovjekom na terenu) jer će ti on točno reći što možeš, što ne možeš i koji je najbolji način za riješavanje problema.

Za one koji ne znaju kako prepoznati prethodno korišteni uređaj, tragovi korištenja su prilično uočljivi čak i kada se ne skinu zaštitne folije, a uvijek postoji i mogućnost provjere sati rada ekrana preko sistemskog menija (npr, kod Samsunga je to kombinacija tipki "Info - Menu - Mute - Power" (sa prethodno ugašenom televizijom i onda odabir menija SVC, pa Info, pa onda Screen hour time gdje pokazuje broj sati rada (ili eventualni podmenu sa istim podacima)).
11.06.2023 | 19:38
Znam da ne pomažem time što divergiram diskusiju, ali htio sam ti ipak, prije radikalnih koraka, predložiti da odneseš TV kod nekog drugog doma i vidiš kako se ponaša kad je priključen na internet s nekog drugog internetskog priključka, routera, wifi mreže, itd.
WebOS ima neka čudna rješenja i nestabilna internetska veza ima razne efekte koji naizgled ne mogu imati veze s tim, pa tako i loša slika može imati veze s tim. Možda. Ne znam zašto je tom TVu kod tebe veza nestabilna, ali očito je da jest. Svašta mi pada na pamet. Neusklađeno podešen DHCP? Neka čudna sigurnosna podešenja na routeru od tvog providera? Zatvoreni neki portovi? TV se jadan muči downloadati neki svoj update, a ne prolazi mu? Ono... stvar je najjednostavnije kompletno eliminirati kao mogući uzrok tako da vidiš ponaša li se TV jednako i kad je kod nekog drugog, po mogućnosti tko nema istog internet providera kao ti.
11.06.2023 | 19:43
Daddo kaže:
A da nemamo temu “koji TV kupiti”… ne bih ništa rekao.


Ma ja sam (ponekad) impuzivan kupac
Osim toga, nisam zahtjevan glede televizora. Ne trebaju mi Androidi, Netflixi i ostale điđa-miđe. Samo da je slika ok i da imam kuda uštekati USB.
Kad sam kupovao prethodni TV, prijatelj mi je rekao da odredim količinu novaca koju mislim potrošiti i da si kupim TV s najvećom dijagonalom koju kogu dobiti za te pare. I tako je i bilo.
Nije mi palo na pamet da bi danas toliki problem mogao biti sam ekran.

“Očajan” panel i bez local dimminga…
Probaj direktno TV antenu spojiti i onda vidi razliku (A1 STB zna svašta slat van).
Svakako drugi HDMI kabel probaj.


Budem probao.

Inače, ja sam svjesno kupio nazivno i tehnički lošiji LG od tog tvog i zadovoljan sam (nemam problema): www.lg.com/hr/televizori/lg-32lq63006la#pdp_spec


Pa je... Svi su sretni sa svojim televizorima osim mene
A tko zna... Možda je ipak neki "nedostatak" u pitanju.
11.06.2023 | 19:58
smayoo kaže:
Znam da ne pomažem time što divergiram diskusiju, ali htio sam ti ipak, prije radikalnih koraka, predložiti da odneseš TV kod nekog drugog doma i vidiš kako se ponaša kad je priključen na internet s nekog drugog internetskog priključka, routera, wifi mreže, itd.
WebOS ima neka čudna rješenja i nestabilna internetska veza ima razne efekte koji naizgled ne mogu imati veze s tim, pa tako i loša slika može imati veze s tim. Možda. Ne znam zašto je tom TVu kod tebe veza nestabilna, ali očito je da jest. Svašta mi pada na pamet. Neusklađeno podešen DHCP? Neka čudna sigurnosna podešenja na routeru od tvog providera? Zatvoreni neki portovi? TV se jadan muči downloadati neki svoj update, a ne prolazi mu? Ono... stvar je najjednostavnije kompletno eliminirati kao mogući uzrok tako da vidiš ponaša li se TV jednako i kad je kod nekog drugog, po mogućnosti tko nema istog internet providera kao ti.


Nije divergencija. Naprotiv. Baš sam htio postaviti pitanje u vezi misteriozne veze između internetske veze i rada TV-a.

Recimo da je kvaliteta slike na TV-u zbilja posljedica samo loše matrice.
Al nije mi jasno zašto se slika na TV-u prekida kada downloadam sistemski update na kompu.
Prošli tjedan mi je TV javio da je izašao novi firmware za njega i to sam updateao bez problema.
Sama internetska veza mi nije nestabilna. Na kompu (preko Wi-Fija) radi bez greške.
Sad sam otišao na Speed test i, dakako, na TV-u nije bilo slike dok se mjerila brzina.

SpeedTest.jpg


Zbilja ne znam kako bi to moglo utjecati na kvalitetu slike. To ide preko kabla, a ne preko interneta.
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 20:17
Prema ovim izmjerenim brzinama rekao bih da si na bakru i da imaš kabelski internet. Prijavi problem operateru, promijenit će ti i STB i modem.

Za “prekid signala” vidi postavke rezolucije i refresh rate nakon što promijeniš hdmi kabel.
11.06.2023 | 20:35
Ono što mi trenutno golica maštu je da TV i modem spojim kabelom, pa da vidim hoće li Wi-Fi i dalje utjecati na ponašanje TV-a.
Samo još da negdje pronađem ethernet kabel... Jooooj.
11.06.2023 | 20:38
Nije vezano za TV, ali meni su prije mjesec-dva iz A1 poslali novi router "Technicolor CGA4236".

I tako isključim postojeći Ubee, spojim novi cable modem/router, on se jedno 20-ak minuta spaja i povlači kaj mu treba i sve proradi, ali... jedan Lenovo PC ako ga spojim na LAN 4 spaja brzinom 100/100, ako isti taj PC spojim na LAN 1,2,3 radi na 1000/100, a ako pak na LAN 4 spojim bilo što osim tog jednog PC-a onda je i na LAN 4 brzina 1000/100.

TV (Philips) koji je uredno radio na Ubeeu, spojio se bez problema na WiFi Tehnicolora (na 5GHz), ali YT je ne gledljiv na rezoluciji većoj od 1080p koliko zapinje i zastajkuje uz povremeni potpuni gubitak tona. Osim toga (trebalo mi je par dana da uočim) novi router svako malo prekida vezu na net i uzima si novu IP adresu.

I tako, nakon još par dana prijavim kvar/problem. Par dana kasnije dođe tehničar A1 i donese novi router "SDMC NE6037" jer kao imaju problema sa Fritz i Tehnicolor router/modemima. Osim toga lik iz A1 je preventivno zamijenio splitere koje sam imao doma još iz vremena DCM-a jer su oni kao gušili dio frekvencija koje trebaju za DOCSIS 3.1 (iako sam mu rekao da nema šanse da je problem u mojoj infrastrukturi jer sam je prije par godina pregledao i zamjenio sve kaj je trebalo sam).

Uglavnom, nakon spajanja na koax, "SDMC NE6037" se uopće nije htio spojiti na mrežu pa je zaključak bio da ne valja instalacija Onda je izmjerio/provjerio instalaciju i rekao da bolju instalaciju do sad nije sreo pa je zaključio da je najbolje da donese novog Tehnicolora

Spojili novog Tehnicolora i na njemu nikakvih problema (čak se i onaj nesretni ThinkCentre kaj se na LAN portu 4 spajao samo 100/100 na novom Tehnicolora se na svim portovima spaja 1000/100)

Pouka, oprema od A1 je kakica i poslušaj Smajuu i odnesi TV kod nekoga za probu.

Osim toga, ako imaš nekoga tko ima od A1 cam modul, posudi ga (ak si iz ZG mogu ti ga ja posuditi) i probaj ga uštekati kod sebe u TV pa vidi kakva je slika jer njime iz jednadžbe izbacuješ TV Box (i internet) i sam TV ti radi obradu slike

PS. Kako koristiš A1 TV box i on ti za prikaz/dekodiranje signala koristi internet pa i tu može biti problem.

PPS: Usput, ako još nisi, nazovi A1 i traži da te maknu s CGnata.

EDIT: sad sam se sjetio da si kupio LG,... imao sam jedan i bio je super osim kaj nije dobro radio sa A1 cam modulom dok je sa mojim Neotion modulom u kojem je bila BNet kartica radio odlučno,... pouka, jbg kak te pokaka
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 21:01
I tako od jednog, sad siroti Gjuroo ima 100 problema.

A da je samo kupio Hisense, dobio bi i bolji ekran i veću dijagonalu za iste novce…
11.06.2023 | 21:06
Daddo kaže:
I tako od jednog, sad siroti Gjuroo ima 100 problema.


A tak je to u današnje vrijeme kad tražiš savjet na inernetima
11.06.2023 | 21:07
Gjuroo kaže:
dpasaric kaže:
Možeš li nam dati oznaku modela?


Evo ti link.

"Katastrofa slika" znači da se trebaš držati kuta od 90° pri gledanju TV-a or else...


A majketi Gjuroo, nemoj se ljutiti i sada ću ispasti bahat, ali ti nas sve ovdje zafrkavaš s TV-om u klasi 300 €?

Ja sam kontao kupio čovjek LG, nešto normalno, ima sada problem, idemo se angažirati jer nam je kolega s foruma prevaren, a skupo je platio uređaj! A ti kupio TV koji je besmisleno i sumnjivo jeftin? I to nakon svih tema ovdje na forumu koji TV kupiti?

I oko toga si spreman ući u pravnu bitku s trgovcem... daj uštedi si muku i negativne osjećaje, odnesi to na servis, neka ga poprave, stavi ga na Njuškalo i kupi si normalan TV. Nikada ne treba škrtariti na vlastitim očima!
11.06.2023 | 21:24
Daddo kaže:
I tako od jednog, sad siroti Gjuroo ima 100 problema.


To mi je bila prva misao nakon Bertoneovog "uklizavanja" sa svojim iskustvom.
Ustvari, prva misao mi je bila da ku*ca ne kužim šta ovaj piše
  • Daddo
  • Posjetitelj
11.06.2023 | 21:30
Ozbiljno, Bertone je napisao puno tog korisnog i pametnog. (k)Ako ne kužiš kreni od najjednostavnije stvari.

Eliminiraj A1 STB iz jednadžbe. Spoji najobičniju antenu i vidi što se događa.

Ako ti se da i voljan si učit, žicaj Bertonea da ti to pogleda.
11.06.2023 | 21:36
Haha, čekaj, ovo je sada novi moment - znači ti zapravo nisi siguran imaš li taj problem kada TV nije spojen na kantu od providera?

Bertone je to super primijetio, moguće da uopće problem nije u TV-u. Slično kao kada dijagnosticiraš Mac, pa prvo odspojiš svu periferiju da vidiš što se zapravo zbiva...
11.06.2023 | 21:43
dpasaric kaže:
Gjuroo kaže:
dpasaric kaže:
Možeš li nam dati oznaku modela?

Evo ti link.
"Katastrofa slika" znači da se trebaš držati kuta od 90° pri gledanju TV-a or else...


A majketi Gjuroo, nemoj se ljutiti i sada ću ispasti bahat, ali ti nas sve ovdje zafrkavaš s TV-om u klasi 300 €?
Ja sam kontao kupio čovjek LG, nešto normalno, ima sada problem, idemo se angažirati jer nam je kolega s foruma prevaren, a skupo je platio uređaj! A ti kupio TV koji je besmisleno i sumnjivo jeftin? I to nakon svih tema ovdje na forumu koji TV kupiti?
I oko toga si spreman ući u pravnu bitku s trgovcem... daj uštedi si muku i negativne osjećaje, odnesi to na servis, neka ga poprave, stavi ga na Njuškalo i kupi si normalan TV. Nikada ne treba škrtariti na vlastitim očima!


Ha gle... TV nije no name i u cjenovnoj klasi je s TV-om kojega sam imao prije i s kojim nisam imao problema.
Mogao sam kupiti 75" NanoCell i biti u cjenovnom rangu od 1200 evra i imati iste ove probleme.
Ne tvrdim da sam prevaren jer sam ipak svjestan cjenovnog ranga i da su tu moguće takve situacije. Također nisam mislio ići u bilo kakvu pravnu bitku već samo ispitati koje su mi najbolje opcije na ovoj razini. A nisam, brate, ni ljut ni negativan ni ogorčen. Čak me na neki način i zabavlja kako sam popušio jer sam popušio zbog svog propusta i komocije

Što se očiju tiče, niš se ne brini. TV zbilja malo gledam. Zato i nemam neke pretjerane zahtjeve prema izboru TV-a. Oči su mi najviše uprte prema monitoru, a, Bogu fala, taj nije škart poput ovog TV.a
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 16 sati, 16 minuta
  • m@xym: Pa otprilike tako je i u RH. Ali, ono što je interesantno je, da, barem neki primatelji tih poruka, stvarno čekaju isporuku pakete od Hrvatske pošte (koji će, naravno, biti uredno isporučen primatelju), što upućuje na možebitno "curenje" podataka sa nekog. HP-ovog servera.
  • Ender: ma to vec par meseci u SR stizu te poruke, mislim da smo pisali o tome vec ranije.
  • amsterdamxxx: i meni ta prevara stigla juce u Srb na sms..poruka broja iz Indonezije
  • m@xym: čuj imali su dva pokušaja isporuke ali nisu uspjeli zbog nepotpune adrese. Ali zato imaju broj tvog mobitela i traže da odogovriš na poruku sa Y (klasična navlakuša na telefonske "servisese" koji se masno naplaćuju pošiljatelju... Ma diivota.
  • Yonkis: Kakvi pokušaji muljaže. Ali otkud im broj? Ili adresa? [link]
  • Bertone: :D
  • smayoo: X-D
  • zoranowsky: LOL! :)
  • Gjuroo: :D
  • Ender: na eurosongu ima vise golotinje, al pornic ima bolju muziku :-)
  • Ender: koja je razlika izmedju eurosong-a i pornica?
  • Ender: evo sta kruzi po forumima sada.
  • JOHN: ……naravno uz par iznimki
  • JOHN: Markec je pobjednik bez obzira na brojke! Jako dobra promocija njega kao mladog umjetnika, tradicije, kraja i države od kuda dolazi. Za ostalo/e sam bez komentara. Bilo je tu svega i svačega :)
  • Ender: da ne budem pogresno shvacen, da sam rasista ili sta vec, ali jedan od malog broja normalnih nastupa.
  • Ender: cestitke iz srbije za uspeh i nastup!
  • smayoo: Slažem se!
  • Gjuroo: Saka čast malom na energiji koju je prenio na ljude. Napokon malo masovne pozitive.
  • Zdravac: U svakom slučaju, čestitam mu. Što se mene tiče, on je pobjednik!
  • Zdravac: čini mi se da sam sad u dokumentarcu vidio da Marko ima doma iMac (?), pa si mislim možda je član našeg foruma?
  • Gjuroo: Ma win-win. Kak se već veli, Lazanja je osvojio srca ljudi, a Oni nek si organiziraju Euroviziju u Švici. Ima se, može se :)
  • smayoo: Ja mislim da je HRT okolo lobirao da žiriji ne daju Marku previše bodova jer HRT nema kinte za organizirati natjecanje iduće godine :D
  • cariblanco: Da je Marko nosio suknju, bili bi pobjednici ;)
  • Gjuroo: Rim tim tagi dim!
  • Yonkis: Krehacro, pa ne zove se uzalud Pro.
  • Krehacro: Uh gledam sad usporedbu...pro bolji
  • drlovric: Ma samo Pro. Neka ide zivot :)
  • Krehacro: iPad air m2 ili iPad pro m2?
  • zoranowsky: Isto sam uzeo novog svojevremeno
  • zoranowsky: Išao sam ja pogledati health na svom 12.9 ii gen, ali nema health podatka, inače ok radi, nema problema.
  • drlovric: Pa da, uzeo sam ga cim je izasao. Ne znam sta bih ti rekao za bateriju. Nemam nekih problema, pojma nemam ni na koliko je health. Provjerim pa javim.
  • Yonkis: drlovric: a kakva ti je baterija na njemu, ako pretpostavimo da si ga kupio kad je bio "objavljen"?
  • drlovric: Ja imam iPad Pro (2nd gen). Niti najmanji razlog nemam za upgrade. Oni ubacuju najjace cipove, dok je najveci problem iPada u biti software :)
  • MAK: iPad Air plus Pencil Pro
  • smayoo: Svim Splićanima čestitam dan Sv. Duje! :)
  • cariblanco: kako nogomet može biti okrutan, zaslužili ste najmanje bod
  • cariblanco: Riječani, jeste li spremni za derbi, danas bi trebao biti praznik nogometa na Rujevici
  • smayoo: Možda je to popis po abecedi. ;)
  • cariblanco: Danas čitam VL i koja je najsigurnija zemlja u slučaju holokausta...1 Antartika 2 Argentina ;)
  • Yonkis: Evo, prodajem i neke slušalice, one za u uho. iPhone i sluške, 200€. I nije to sve, one more thing...
  • Mislav2222: ima i 2K 27inca dell monitor, u top stanju na prodaju :D
  • Yonkis: prodao bih iPhone 8 Plus, mijenjao mu bateriju prije cca godinu dana, moram provjeriti, pa ako ima zainteresiranih da ne pišem oglasnik.. Zapravo pišem anyway, valjda tamo netko lurka :)
  • mbp2009: Smayoo riješio sam, nego sad nije za mene, nego nekog drugog
  • accom: O muziki nemam pojma, surfanje je o.k., gaming - isto nemam pojma. :)
  • Krehacro: Dj-ing...Netflix,surfanje i neki gaming :)
  • accom: @Krehacro: meni ne uspjeva koliko bih željeo. Ali je iPad super alat, i sve više mi je neophodan (ajde, navika). Najviše ovisi o tome, što želiš radit.
  • lucija: Dosta ih je uspjesno preslo na iPad.
  • lucija: Nisam no ima na YouTubeu dosta recenzija ljudi koji jesu.
  • Krehacro: Planiram preci sa MacBook air na iPad da koristim kao svoj primarni uredjaj...jel netko to još pokušao i kako mu ide :)?
  • smayoo: Pa zar još to nisi riješio?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

drlovric, Ender, MacSlavko, smayoo, tino1, Anonimci (302)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.26 Seconds

Provided by iJoomla SEO