Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!


18.12.2019 | 17:24
kupus kaže:
ali prodavatelj daje 24 mjeseca za moguce materijalne nedostatke


Misliš još 12 mjeseci nakon prve godine od Applea?
  • kupus
  • Posjetitelj
18.12.2019 | 17:45
Ne, imas pravo ili na jamstvo u roku 12mj (apple) ili se pozvati na "materijalni nedostatak" u roku 24mj od kupnje.

teoretski bi se mogao pozvati na "materijalni nedostatak" i prvi mjesec nakon kupnje, no buduci da je to vise zezanja, lakse je iskoristiti pravo na jamstvo.

Barem tako ja čitam gore linkano, slobodno se jos netko javi sa svojim tumacenjem.
10.11.2020 | 12:49
Pozdrav, podižem temu jer trebam savjet za sličan problem.

Radi se o iPhoneu XS kupljenom u A1 poslovnici u studenom 2018. Prošli tjedan pojavila mi se zelena crta na ekranu i odnijela sam ga direktno u ovlašteni servisni centar od A1 (Agramservis). Mobitel je bez ikakvog problema predan i proslijeđen pod garancijom na dijagnostiku i popravak. Tu slijedi preokret, u subotu ujutro šalju mi ponudu za popravak u iznosu od 2375,00 HRK uz napomenu kako garancija za uređaje kupljene na firmu vrijedi samo godinu dana. Odmah zovem A1 gdje mi njihova djelatnica govori kako je i ona iznenađena te da će zvati nadređenog, nadređeni javlja kako je garancija Applea samo godinu dana, no ona mi govori da cijelu situaciju opišem u mailu i pošaljem službi za korisnike (poslala, i čekam odgovor). U međuvremenu sam odgovorila servisu kako ne razumijem u čemu je problem i da mi potkrijepe svoju tvrdnju valjanim dokumentom što naravno nisu napravili već su obrazložili da im Apple neće pokriti cijenu popravka jer garancija uređaja koji je kupljen na tvrtku vrijedi godinu dana. Ima li itko neki koristan savjet ili sličnu situaciju u kojoj su se pronašli? Ako sam dobro shvatila, nakon godinu dana davatelj jamstva u mojem slučaju postaje A1 kojeg nitko ni ne spominje. Također, čitala sam kako artikli kupljeni na firmu znaju imati samo godinu dana jamstva, ali radi se o bušilicama i sličnoj potrošnoj opremi za koju ima smisla da se više troši ako ju koristi firma.
10.11.2020 | 13:56
Lažu te, žele iskamčiti novac. Ako garancija ne vrijedi 2 godine, već samo godinu dana, to su ti trebali odmah reći, jasno i glasno, prilikom preuzimanja uređaja na servis i pregleda dokumentacije, tj. računa.

O A1 ne želim trošiti riječi, supruga je nakon 15 god. "vjernosti" prema tom operateru zatržila zamjenu klasične SIM kartice u nanoSIM, i to su joj htjeli naplatiti 60 kn + PDV. Fuj i pljuc! Na kraju smo sve otkantali i prešli na Tele2.
10.11.2020 | 15:32
Koliko ja znam, Zakon o zaštiti potrošača (u što spada i obaveza 2-godišnjeg jamstva po principu - 1. godinu jamstva daje proizvođač, a 2. godinu jamstva daje trgovac) odnosi se isključivo samo na fizičke, ali ne i na pravne osobe, što "u prijevodu" znači da za sve proizvode (mobitele, kompjutere, televizije) kupljene "na firmu" vrijedi samo jedna godina garancije.

Neki ovlašteni servisi će iskoristiti svaku moguću priliku da naplate popravak (čak i kada je on pod garancijom), ali ako je uređaj kupljen "na firmu", a istekla je godina dana od kupnje, onda je istekla i garancija na taj uređaj.
10.11.2020 | 16:10
@nera 53 - ako je tako kao što m@xym tvrdi, onda potraži ponudu u vezi popravka u ostalim servisima, pa izaberi onaj za koji se smatra da odradi fer pisao, za fer cijenu.
10.11.2020 | 16:18
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.
10.11.2020 | 16:47
Direktiva ne obavezuje proizvođača, nego trgovca. I odnosi se samo na potrošače. Dakle na fizičke osobe.
10.11.2020 | 17:31
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Krivo. Apple si to moze objesiti macku za rep.
Sto god kupac (fizicka osoba) potpise stiti je ZAKON.
Sutre Apple moze donjeti odluku da je garancija za RH 1 mjesec.
Bas zbog agresije kompanija izvan EU, ista je donjela zakone.
Kako je gore napisano, TRGOVAC MORA osigurati dodatnu godinu kako god zna i umije. Da li ce se osigurati ili ce dici cijenu, kupcu je svejedno.
Ima takvih primjera dosta.
Placanje globa zbog geografskog ogranicenja unutar EU recimo.
10.11.2020 | 17:53
Imaju dvogodišnje jamstvo, kako se čini, za ove zemlje:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...ion-row-english.html
I za EU:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...on-emea-english.html
(da bi se vidjela EU, samo se treba gore kliknuti na "february 3rd 2016", to su valjda datumi stupanja tih uredbi na snagu)
E sada, zašto to u HR ne pali, pojma nemam. Ovo je službena  stranica koliko sam vidio.
10.11.2020 | 18:26
Ne pali jer su trgovci takvi kakvi jesu. Ide njima na štetu. To ih košta. Zakon je jasan po tom pitanju. Uredba je uvučena u zakon i treba je se pridržavati.
10.11.2020 | 18:42
Ipak griješim.
Krivo sam pokazao.
Treba se malo poigrati, na stranici koju sam gore linkao pronaći hardware, pa što te od hardwarea zanima (odabrao sam računala), i onda ti izlista zemlje da među njima odabereš onu koja te zanima u vezi garancije. Stisnuo sam "Hrvatska" i dobio ovo:
www.apple.com/legal/warranty/products/em...rranty-croatian.html
EDIT:
Isprika, gore zapravo nigdje izričito ne piše EU, već European countries od kojih ne imenuje niti jednu. Tek ovi nekoliko zemalja tipa UAE ima tu foru sa dvogodišnjim jamstvom.
10.11.2020 | 19:46
Da, evo A1 je u međuvremenu odgovorio da su proslijedili moj upit na reklamacije pa da će mi se javiti ta služba. Ne očekujem previše, ali taman smo pred raskidom ugovora pa ću ih možda nekako uspjeti ucijeniti, vidjet ćemo. Ako ne, svakako ću se obratiti drugim servisima da vidim kakve su cijene. Caka je samo u tome što sad moram zadržati mobitel što dulje kod njih na servisu jer ako mi ga vrate, a A1 mi nekim čudom odobri dvogodišnju garanciju, garancija mi više neće vrijediti jer je istekla u subotu (a mobitel je predan na servis prošli tjedan, u "dvogodišnjoj" garanciji).

Također, upregnula sam i prijatelje da malo prokopaju zakon i nismo nigdje uspjeli pronaći taj podatak da garancija za pravne osobe vrijedi samo godinu dana, zato i inzistiram od A1 i servisa da mi napismeno to pošalju. Zna li netko gdje u Zakonu (i u kojemu?) stoji ta informacija o trajanju jamstva za pravne osobe? Budući da pravnu osobu Zakon o zaštiti potrošača ne štiti...
  • kupus
  • Posjetitelj
10.11.2020 | 20:55
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Kad si vidio da korisnik potpisuje uvjete?

Čak i ne baš omiljeni iStyle priznaje 2 godine garancije. Bio je na post na redditu gdje se javio njihov djelatnik pa rekao to isto. Linkao bi ti ga sad, ali je u medjuvremenu obrisan.

AppleCare je Appleov proizvod, i on pruža internacionalno* jamstvo 3 godine (ili kolko vec), za razliku od trgovca koji pruža jamstvo samo kod sebe u trgovini. I to je to.

Evo čak i Apple na svojim stranicama priznaje 2 godine garancije, specifično za Hrvatsku

www.apple.com/hr/legal/statutory-warranty/
10.11.2020 | 21:00
Ne znam točno o o kojim zakonskim odredbama se radi, ali u pitanju su Zakon o obveznim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača i Direktiva EU.

Inače, ovo jednogodišnje jamstvo se zove komercijalno jamstvo (obično traje 1 godinu ali ima i primjera od 2, 3, 4 i 5 godina), i daje ga proizvođač, a ovo dvogodišnje jamstvo se zove pravno jamstvo, daje ga trgovac i direktivom je određeno trajanje od 2 godine.
12.01.2025 | 18:53
Pozdrav,

ima li netko iskustvo s time?
Želim kupiti iPhone 15 preko oglasa, pa me zanima je li istina onda ovo? Znači 1 godina preko Apple-a, onda druga godina mogu promijeniti iPhone ako nešto ne štima kod prodavača (za to vjerojatno mi treba račun)? I to ide i korektno je?

Jer do sada sam tražio sam phone koji je star do 12 mjeseci baš radi garancije, jer sam mislio da ima samo 12 mjeseci i nakon toga ništa...
12.01.2025 | 19:42
Nemam osobna iskustva, samo ti skrećem pažnju da ta druga godina vrijedi samo ako je kupac fizička osoba (potrošač), a ne vrijedi ako je prvi kupac novog uređaja bila pravna osoba (firma).
12.01.2025 | 19:58
A ok, znači mora imati račun, pa na njemu ne smije biti na firmi, ok.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 32 minuta
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.28 Seconds

Provided by iJoomla SEO