Objective-C + Cocoa + iPhone/iPad dev knjige
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Objective-C + Cocoa + iPhone/iPad dev knjige


  • User
  • Posjetitelj
14.08.2010 | 21:41
Ajmo Cocoa iskusnjare

Trebao bih preporuke za kupnju 2-3 knjige na Amazonu, a recimo da je dopušteni budžet oko $80 uz dopuštene manje fluktuacije. Dakle, kao što piše u naslovu, volio bih uletit u svijet Obj-C/Cocoa/iPhone(Pad) developmenta i želio bih kvalitetnu literaturu koja će me uputit prvo u sam jezik, zatim u Cocou i njene mogućnosti, pa potom u samu izradu sučelja za iPad i iPhone itd.

Što se samog Obj-C-a tiče, već imam nekog iskustva u programiranju pa stoga ne trebam uvod u to što je klasa, objekt, petlja, varijabla itd. već da se kroz te dijelove eventualno proleti s naglaskom po čemu je Obj-C tu drugačiji od ostalih jezika.

Hvala unaprijed na odgovorima
14.08.2010 | 23:00
Trebao bih preporuke za kupnju 2-3 knjige na Amazonu, a recimo da je dopušteni budžet oko $80 uz dopuštene manje fluktuacije. Dakle, kao što piše u naslovu, volio bih uletit u svijet Obj-C/Cocoa/iPhone(Pad) developmenta i želio bih kvalitetnu literaturu koja će me uputit prvo u sam jezik, zatim u Cocou i njene mogućnosti, pa potom u samu izradu sučelja za iPad i iPhone itd.
Što se samog Obj-C-a tiče, već imam nekog iskustva u programiranju pa stoga ne trebam uvod u to što je klasa, objekt, petlja, varijabla itd. već da se kroz te dijelove eventualno proleti s naglaskom po čemu je Obj-C tu drugačiji od ostalih jezika.

Ovo zadnje, po čemu je Obj-C različit od ostalih jezika vjerojatno već imaš na disku, u PDF-u, kao dio Xcode dokumentacije - potraži "The Objective-C 2.0 Programming Language" i pročitaj. U 130ak stranica, bez puno suvišnog teksta, objasnit će ti sve što trebaš znati u vezi Obj-C. Alternativa je Kochanova knjiga "Programming in Objective-C 2.0" koja na skoro 600ak stranica ispriča isto to, ali puno opširnije i u kontekstu konkretnih primjera.

Cocou jako lijepo objašnjava "Learning Cocoa With Objective-C" - knjiga je relativno površna po pitanju samog jezika, ali zato odlično ide uz gore spomenuti PDF.

S obzirom da sve to moraš (OK, ne moraš, ali vjerojatno hoćeš) raditi u Xcodeu, topla preporuka za Anderosonovu "XCode 3 Unleashed" koja će ukloniti sve nepoznanice rada sa samim IDE-om.

Nakon svega toga, i dalje ostaje nepoznanica kako sve to skupa primjeniti na iPhone/iPad, a tu NE bih preporučio knjigu nego FENOMENALAN Allardiceov video tutorial na Lynda.com: "iPhone SDK Essential Training". Nakon njega možeš pogledati i kraći, "Developing iPad Applications" koji ukazuje samo na razlike iPhone i iPad developinga.

Za razliku od Stanfordovih podcasta posvećenih iPhone programiranju u kojima se satima može gledati "kafansko čavrljanje" - i za razliku od bezbroj iPhone knjiga koje uredno preskoče neke bitne "sitnice" pa kreneš u svijet iPhone programiranja ne znajući točno što radiš - Allardice će ti objasniti svaki detalj tipičnog iPhone projekta koji drugi uredno preskoče, a itekako pomaže uklanjanju nepoznanica zbog kojih većina pristupa iPhone programiranju i Xcode templejtima kao crnim kutijama.

Pa sad vidi što ti se od toga uklapa u budžet.
  • User
  • Posjetitelj
15.08.2010 | 12:17
Mislim da ću budžet prvo iskoristit za "Programming in Objective-C" najviše radi konkretnih primjera, a i zato što volim to imat pored sebe na papiru dok radim (bar dok si ne skupim za iPad) i za "Learning Cocoa..." pa dok proletim kroz te dvije knjige već će vjerojatno i Xcode 4 i pripadajuća literatura...

Hvala na detaljnom odgovoru!
15.08.2010 | 20:43
Sad ste me malo zaintrigirali. Što je to "Learning Cocoa with Objective-C"? Ne valjda ova knjiga iz 2003?

Ja imam skoro sve knjige na temu i zbilja mislim kako skoro svaka od njih daje nešto korisno. Ali ako bih trebao izabrati par knjiga za početak, to bi svakako bio Kochan, a zatim tri Apressove osnovne iPhone Dev knjige:

1. Beginning iPhone 3 Development, 2. More iPhone 3 Development i 3. Beginning iPhone Games Development.

Tu zbilja imaš skoro sve što možeš progutati u nekom kraćem roku, iako postoji cijela gomila detalja i varijanti koje se kriju u ostalim knjigama. Ja si mislim kako je za samo cca 200 kuna prava pljačka dobiti detaljan opis teme na koju je neka osoba potrošila cijelu godinu svog života. Čini mi se da je kupnja iPhone knjiga vrlo jednostavna matematika.

S druge strane, čak ni sve te knjige ne opisuju mnoge važne stvari na dovoljno dobar način, pa je službena dokumentacija i dalje vrlo bitna. Opet, nekad ni to nije dovoljno, pa moraš kopati po raznim forumima, blogovima i open-source projektima. Vjerojatno je tako sa svakom platformom, a ne samo sa iOS SDK programiranjem. Zato me zanima ovo što je Djipi spomenuo - može li još koja rečenica uz ovaj "Allardiceov video"?
15.08.2010 | 22:43
Sad ste me malo zaintrigirali. Što je to "Learning Cocoa with Objective-C"? Ne valjda ova knjiga iz 2003?

Yup. Definitivno ne-iPhone knjiga, ali zato "udžbenički" razumljivo napisan intro u Cocoa programiranje, bez obzira na godinu proizvodnje. Jedini bed je ako u međuvremenu nisu osvježili sadržaj pa knjiga i dalje priča o pretpotopnoj verziji Xcodea. :/

S druge strane, čak ni sve te knjige ne opisuju mnoge važne stvari na dovoljno dobar način, pa je službena dokumentacija i dalje vrlo bitna. Opet, nekad ni to nije dovoljno, pa moraš kopati po raznim forumima, blogovima i open-source projektima. Vjerojatno je tako sa svakom platformom, a ne samo sa iOS SDK programiranjem.

Apsolutno. Ali kad dođeš u fazu kopanja po forumima, onda obično već imaš vrlo specifičan problem pred sobom i sve teže i teže je pronaći literaturu koja pokriva "baš to". Za nekoga tko zna programirati (i još k tome C), ovisno o tome želi li širu sliku (Cocoa na desktopu) ili užu (Cocoa u iOSu), izbor se manje-više svodi na ovo što smo predložili. No, da mogu birati samo jedno od svega toga, odabrao bih Allardiceov video.

Zato me zanima ovo što je Djipi spomenuo - može li još koja rečenica uz ovaj "Allardiceov video"?

Vrlo rado, ali ne znam što bih još napisao. Evo linka na njega - tu je kompletan sadržaj i dovoljno besplatnih chaptera da čovjek može odlučiti odgovara li mu više Simon ili knjiga na stolu. Napominjem da Simon ne podučava "trikove" - podučava koncepte i to radi odlično.
15.08.2010 | 23:23
Djipi je napisao:
Yup. Definitivno ne-iPhone knjiga, ali zato "udžbenički" razumljivo napisan intro u Cocoa programiranje, bez obzira na godinu proizvodnje. Jedini bed je ako u međuvremenu nisu osvježili sadržaj pa knjiga i dalje priča o pretpotopnoj verziji Xcodea. :/


Ta knjiga ne spominje xcode uopće, oni to još zovu ProjectBuilder. Ja sam se s njom patio prije dvije godine kad sam tek započinjao bi/ne bi metodom proučavati Cocou i ObjC. Čak i tada je bila pre stara. Mislim da bi danas trebao naći nešto novije.

Ali kad dođeš u fazu kopanja po forumima, onda obično već imaš vrlo specifičan problem pred sobom i sve teže i teže je pronaći literaturu koja pokriva "baš to".


Meni su knjige iz Apressove "Projects" serije super baš za takve stvari. Imam ih desetak i nema čega nema unutra. Najčešće je sve vrlo površno i zbrzano napravljeno, ali su savršeni intro u skoro sve što ti može trebati. Na kraju opet završiš u browseru googlajući okolo ali mi ove knjige barem kažu što zapravo tražim.

Također, drugo izdanje Erice Sadun je super knjiga koja doduše ima memory leak na svakoj drugoj strani, ali zato ima valjda tisuću primjera kako se što radi. Nije mi jasno kad je ta superwoman uspjela sve te primjere osmisliti. Fenomen kako god da gledaš. Neprocjenjivo dobar starting point za svaki iPhone SDK topic.

I naravno, Jeff LaMarche. Njegov blog je zakon i valjda jedini koji redovito pratim.
15.08.2010 | 23:39
Ta knjiga ne spominje xcode uopće, oni to još zovu ProjectBuilder. Ja sam se s njom patio prije dvije godine kad sam tek započinjao bi/ne bi metodom proučavati Cocou i ObjC. Čak i tada je bila pre stara. Mislim da bi danas trebao naći nešto novije.

Ako je (još uvijek) tako, slažem se.

Meni su knjige iz Apressove "Projects" serije super baš za takve stvari. Imam ih desetak i nema čega nema unutra. Najčešće je sve vrlo površno i zbrzano napravljeno, ali su savršeni intro u skoro sve što ti može trebati. Na kraju opet završiš u browseru googlajući okolo ali mi ove knjige barem kažu što zapravo tražim.

Ja sam od Apressa uzeo samo "iPhone Games Projects" i fora mi je knjiga, s puno konkretnih primjera, ali to je baš tip knjige za "ući u detalje", ne za pohvatiti osnove. Kako god, super je.

Također, drugo izdanje Erice Sadun je super knjiga koja doduše ima memory leak na svakoj drugoj strani, ali zato ima valjda tisuću primjera kako se što radi. Nije mi jasno kad je ta superwoman uspjela sve te primjere osmisliti. Fenomen kako god da gledaš. Neprocjenjivo dobar starting point za svaki iPhone SDK topic.

Misliš na Cookbook?

I naravno, Jeff LaMarche. Njegov blog je zakon i valjda jedini koji redovito pratim.

Zavirit ću, tnx.
16.08.2010 | 00:10
Djipi je napisao:

Ja sam od Apressa uzeo samo "iPhone Games Projects" i fora mi je knjiga, s puno konkretnih primjera, ali to je baš tip knjige za "ući u detalje", ne za pohvatiti osnove. Kako god, super je.


Pa da, te knjige su mi postale važne tek u zadnjih pola godine. Ova Games Projects je prva od tih Projects knjiga, mislim da sam je nabavio krajem šestog mjeseca prošle godine i najprije sam bio blago razočaran. Samo 250 strana i ne baš bogat komentar uz source code. Prošao sa prva tri poglavlja i tu stao. Svejedno sam onda uzeo i Cool Projects, pa zatim sve ostale kako su izlazile. Recimo ona s kivijem na naslovnoj, Advanced Projects mi je došla oko Božića, malo sam je prelistao, stavio na policu i zaboravio.

Međutim, malo po malo su mi tijekom ove godine te knjige postajale sve zanimljivije, valjda kako sam naučio do zadnjeg detalja kako organizirati UI, sad mi je postalo zanimljivo i ono ostalo. Baš sam prošli tjedan imao po podu u dnevnoj razbacano nekoliko knjiga. Bile su rastvorene na mjestima vezanim uz nešto što sam tad baš radio i ležale su raširene na podu sa koricama prema gore. U jednom trenutku sam bacio pogled i vidim sve su to bile Apress knjige. Ova Games, pa onda Cool Projects i More Cool Projets, zatim ona kivi knjiga Advanced Projects i ona crvena naranča More iPhone 3 Development.

Misliš na Cookbook?


Da. Ovo drugo izdanje ima preko 800 strana i stvarno je fenomenalna, pod uvjetom da ti ne smeta što Erica izgleda nije na ti sa hendlanjem alociranja memorije.

p.s. bilo me je zanimalo koji je to vrag na naslovnoj strani Cool Projects knjige. Dragon Fruit i moram priznati da to nisam nikad niti vidio, a bome niti jeo.
16.08.2010 | 02:07
U jednom trenutku sam bacio pogled i vidim sve su to bile Apress knjige. Ova Games, pa onda Cool Projects i More Cool Projets, zatim ona kivi knjiga Advanced Projects i ona crvena naranča More iPhone 3 Development.

Ajde, kad si ih već toliko ishvalio, dodajem ih na shopping listu.

Da. Ovo drugo izdanje ima preko 800 strana i stvarno je fenomenalna, pod uvjetom da ti ne smeta što Erica izgleda nije na ti sa hendlanjem alociranja memorije.

Počinju me plašiti ove "malo deblje" (knjige, da ne bude zabune :->) jer imam naviku čitati knjige od korica do korica, a trijažno najčešće uzmem u ruke "tanju" kad ih je više na ToDo listi pa te deblje uvijek zapnu u kjuu. Već neko vrijeme mi je kju začepljen s Perryevim Game Designom. K'o da čitam telefonski imenik!

p.s. bilo me je zanimalo koji je to vrag na naslovnoj strani Cool Projects knjige. Dragon Fruit i moram priznati da to nisam nikad niti vidio, a bome niti jeo.

Ni ja. Ali ime odgovara izgledu!
16.08.2010 | 18:58
Ove Apress knjige koje sam spomenuo u zadnjem postu će ti biti korisne ako te zanima networking, multithreading, core data, sqlite, audio, openGL i još par kerefeka koje svaka od tih knjiga nudi. One tri koje sam naveo u svom prvom postu gore su generalnije knjge koje imaju ono što se zove hand-holding i opisuju svaki vražji detalj projekta koji se koristi za primjer. S druge strane, ove koje sadrže riječ Projects u nazivu su poput ove tvoje Games Projects više za one koji će dobar dio moći sami prokljuviti ili im je nešto već od ranije poznato.

To sam htio detaljnije naznačiti, čisto da se ne bi opekao kod jedne od tih knjiga pa onda odustao od ostalih.

Kad je Erica Sadun u pitanju, ta knjiga definitivno nije nešto što ćeš čitati od korica do korica. Ali kao nadopuna drugim knjigama je nezamjenjiva.

I kao extra info, iPhone Programming: The Big Nerd Ranch Guide je jedina iPhone knjiga koju sam ove godine prošao od početka do kraja. To je isto jedna beginnerska knjiga, ali Conway i Hillegass očito imaju ogromno iskustvo u podučavanju Cocoa programiranja i primjeri su vrlo dobro složeni da te sa minimalnim brojem linija koda nauče što više potrebnih stvari. Nisam očekivao da će biti toliko dobra, ali sam se eto ugodno iznenadio i neplanirano je pročitao do kraja, plus što sam skoro sve primjere i ukucao, isprobao i onda neke zanimljive dijelove preradio za svoje projekte.
  • User
  • Posjetitelj
18.08.2010 | 12:55
Hvala na odgovorima još jednom!

Skinuo sam si zadnje izdanje "The Objective-C 2.0 Programming Language" sa Apple-ovih stranica:
developer.apple.com/mac/library/document.../ObjectiveC/ObjC.pdf

I naručit ću si još ovaj Big Nerd Ranch Guide, dovoljno ljudi ga je ishvalilo pa ćemo vidjet onda za daljnju literaturu

BTW je li netko mozda radio s OpenGL-om išta za iPhone?
18.08.2010 | 16:21
Onda će ti pomoći forum uz knjigu gdje možeš dobiti extra informacije kad zapneš negdje. Odgovor dobiješ, ako ne odmah, onda za par dana. Joe Conway izgleda vrlo rado komunicira sa čitateljima, a i ostali namjernici i posjetioci ti često dobace koju korisnu informaciju.

OpenGL nisam baš proučavao. Never say never, ali za sada je to too much za moje mentalno zdravlje.
18.08.2010 | 16:26
BTW je li netko mozda radio s OpenGL-om išta za iPhone?

Ja sam radio, ali uglavnom s Unityem. Što te zanima?
  • User
  • Posjetitelj
18.08.2010 | 22:24
IgorD je napisao:
Onda će ti pomoći forum uz knjigu gdje možeš dobiti extra informacije kad zapneš negdje. Odgovor dobiješ, ako ne odmah, onda za par dana. Joe Conway izgleda vrlo rado komunicira sa čitateljima, a i ostali namjernici i posjetioci ti često dobace koju korisnu informaciju.


Super! Sad ne mogu čekat da dođe

IgorD je napisao:
Ja sam radio, ali uglavnom s Unityem. Što te zanima?


Pa najviše gdje započet ako bi eventualno htio kakve igre radit (za iOS naravno), s obzirom da se dosad nisam bavio s OpenGL-om nikako. Jel bolje naučit prvo osnove "punokrvnog" OpenGL-a ili se odma bacit na OpenGL ES i tako to? Naravno, ne bih odma svom silinom u to dok se prvo s ObjC-om, Cocoom i Xcode-om bolje ne upoznam, al ne bi mi škodilo par smjernica
18.08.2010 | 23:22
Pa najviše gdje započet ako bi eventualno htio kakve igre radit (za iOS naravno), s obzirom da se dosad nisam bavio s OpenGL-om nikako. Jel bolje naučit prvo osnove "punokrvnog" OpenGL-a ili se odma bacit na OpenGL ES i tako to? Naravno, ne bih odma svom silinom u to dok se prvo s ObjC-om, Cocoom i Xcode-om bolje ne upoznam, al ne bi mi škodilo par smjernica

Tu je već malo teže davati pametne smjernice. ObjC+Cocoa+Xcode je i bez OpenGLa "jako puno posla". Svakako bi bilo korisno imati širu sliku i znati mogućnosti OpenGLa pa je onda "suziti" na subset koji je zapakiran u OpenGL ES i tamo tražiti workarounde različitih ograničenja na koje ćeš nailaziti, međutim, iz praktičnih razloga (ljudska smrtnost ), da u što kraće vrijeme moram napraviti vojsku iPhone developera, kao što bih preskočio učenje C-a i odmah krenuo na ObjC (da ne uče koncepte koji nemaju veze s OOP), umjesto "šire slike" dobili bi ES manuale tako da im mozak odmah počne razmišljati u okviru onoga što ES može, a ne u okviru onoga što GL može, ali ES ne može.

Iako je OpenGL svijet za sebe, ako kreneš s banalnijim konverzijama ne-OpenGL koda u OpenGL kod (jer ti, primjerice, image viewovi nisu dovoljno brzi za glumiti sprajtove), možeš pohvatiti koncepte i pronaći rješenje kako se preseliti u OpenGL uz pomoć nekih on-line tutoriala i to obaviti u jedno popodne (naglasak na "banalne konverzije"!). Ako si pak zakompliciraš život s 3Dom, tu se od tebe (kao programera) očekuje prvo matematička potkovanost pa tek onda "programiranje".

No, imaš na raspolaganju i puno praktičnije alternative, pogotovo ako ciljaš iPhone. Cocoa + 2D grafika = cocos2D. Besplatno.

Ako pak ciljaš iPhone, ali za nešto 3D, onda bez ikakve dvojbe Unity. Nije besplatno. Barem ne za deployanje na iPhone. Unity je najbrži dev tool s kojim sam imao priliku raditi. Idealan za prototipiranje (u smislu testiranja ideja) i ne zahtjeva poznavanje ObjC/Cocoa/Xcode trojstva. No, ako već poznaješ i trojstvo otvara nove mogućnosti jer možeš kombinirati jedno i drugo.

U konačnici se sve svodi na pametan odabir alata za riješiti neki konkretan "problem". Univerzalnog odgovora/preporuke - nema.
  • User
  • Posjetitelj
19.08.2010 | 00:27
Odličan odgovor, thx puno!

Uglavnom me za početak zanimalo više za 2D igrice sa sprite-ovima radi glatkije animacije i sl. A pretpostavljam da mi je i s OpenGL-om jednostavnije baratat sa time nego tjerat image-viewove da se kreću po ekranu i rade interakcije.

Cocos2D mi isto izgleda dobro, a vidim da se dosta i koristi pa će se valjda i moć zaobić ES... Jedino ne znam koja je brzina animacije u odnosu na ES jer sam vidio da se framerate na jednom od videa kreće oko 25 FPS i malo je trzavo pa cu eventualno potrazit po netu nekakvu usporedbu Cocosa i ES-a. E sad na čemu su oni to vrtili - jel emulator ili 2G/3G pa je možda do toga. Nisam u vlasništvu nijednog uređaja s iOS-om niti prčkam po tuđima toliko često, tako da ne znam otprilike koliko normalno trzaju kod igara pa me ispričaj ako mi je pitanje čudno

No dobro, to je sve ionako već malo dalja budućnost koja slijedi nakon osnova, al uzbuđen sam ko curica oko iOS developmenta. Više manje sve što radim trenutno moram radit u Visual Studiu i zadnja 2 mjeseca sam više na Winu nego na Mac OS-u pa sam poprilično isfrustriran.
19.08.2010 | 00:44
A pretpostavljam da mi je i s OpenGL-om jednostavnije baratat sa time nego tjerat image-viewove da se kreću po ekranu i rade interakcije.

Jednostavnije je baratati nakon što se "privikneš" na njega, ali mekano šetati image viewove po ekranu možeš i sa Core Animationom.

Cocos2D mi isto izgleda dobro, a vidim da se dosta i koristi pa će se valjda i moć zaobić ES... Jedino ne znam koja je brzina animacije u odnosu na ES jer sam vidio da se framerate na jednom od videa kreće oko 25 FPS i malo je trzavo pa cu eventualno potrazit po netu nekakvu usporedbu Cocosa i ES-a. E sad na čemu su oni to vrtili - jel emulator ili 2G/3G pa je možda do toga. Nisam u vlasništvu nijednog uređaja s iOS-om niti prčkam po tuđima toliko često, tako da ne znam otprilike koliko normalno trzaju kod igara pa me ispričaj ako mi je pitanje čudno

Brzina animacije, kao i uvijek, ovisi dobrim dijelom o tome koliko se potrudiš oko optimizacija. Počevši od toga da Core Animation pomiče elemente koje bi inače pomicao "pješke". I, utjehe radi, Simulator je (barem što se grafike tiče) sporiji od samih uređaja pa nerijetko ono što "šteka" u Simulatoru na iPhoneu radi upotrebljivo.
  • User
  • Posjetitelj
19.08.2010 | 01:13
Thx jos jednom, to je dosta informacija za veceras

Sad imam dosta bolju sliku o svemu što me interesiralo, pa ću se odlučit o alatu kad/ako dođe vrijeme za to
  • User
  • Posjetitelj
25.08.2010 | 13:47
Evo naručih danas još i ovo...

"Cocoa Programming for Mac OS X" Aaron Hillegass; Paperback
"Cocoa Design Patterns (Developer's Library)" Erik M. Buck; Paperback
"iPhone Game Development (Developer Reference)" Chris Craft; Paperback
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 4 sati, 52 minuta
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, dpasaric, Ender, Riba, temeljnik, Anonimci (452)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.36 Seconds

Provided by iJoomla SEO