04.01.2024 | 19:57
To su zapravo sve marketinške piz...
"Voice kanal" kao takav tehnički više ne postoji, osim ako dođeš u neku zonu gdje nema niti 3G signala. U dosegu 3G mreže su ti svi glasovni pozivi već tehnički isti kao i podatkovni promet, samo je, za potrebe naplate, prikazano klasično (u minutama).
VoLTE je, ako si pretežno mobilan (ako razgovaraš u vožnji), je bolje imati isključen jer je pokrivenost 4G mrežom, čim se makneš iz urbanih zona, loša. Loša je i u gradovima, u smislu da je nestabilna i da ima puno rupa u pokrivenosti. Tako da, ako pokušavaš razgovarati u vožnji, ako se poziv uspostavi preko LTE pa uletiš u zonu gdje treba napraviti fallback na 3G, veza ti pukne pa moraš ponovno nazivati. Mislim, to se ionako događa ponekad, ali s uključenim VoLTE se događa puno češće. Ja sam, nakon štogod godina, nedavno pokušao iznova to uključiti da vidim je li što bolje, pa sam zaključio da nije. Pušiona.
Naravno, ako si 99% vremena u centralno-urbanoj zoni i pretežno razgovaraš iz ureda/kafića/kuće ili eventualno dok šetaš ulicama, radit će ti. Ima li to ikakve razlike, odnosno benefita za tebe kao korisnika? Kod nas, u Hrvatskoj, nema. U velikim (zaista velikim) gradovima (od više milijuna ljudi), benefit je taj što se više korisnika može utrpati u isti broj baznih stanica pa ti se rjeđe dešava da ne uspije uspostava poziva.