iStyle Comfort - dodatna garancija
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

iStyle Comfort - dodatna garancija


27.01.2022 | 21:39
Pozdrav ljudi, gledam da si produžim garanciju još na godinu-dvije za Mac, gledam sada ovo u iStyle-u, taj njihov Comfort(dodatna garancija)..

Jel ima tko da je to kupio? Kako to funkcionira? Jel kao Apple Care ili? Kada se kupi, jel se treba aktivirati kao Apple Care ili oni pri kupnji na račun upišu serijski broj od računala i to je to?

Ako itko zna šta o toj ponudi, neka napiše, u svakom slučaju će mi pomoći, bilo kakva informacija.

Vidim da to između ostaloga nude i za iPhone, iPad, Apple Watch.

Hvala
  • Daddo
  • Posjetitelj
28.01.2022 | 02:35
Nisam to kupio i nemam. Svoje uređaje kupujem u store.com.hr koji ima "Store Care", za koji vjerujem da je ista stvar kao i taj Comfort koji opisuješ.

Kako imam iskustvo rada u ovlaštenom servisu za brand (nema veze s Appleom) bio sam prisiljen naučiti razlike u jamstvima pa sve što ću napisati funkcionira općenito, a kod Applea samo mrvu specifičnije (uz ogradu da informacije nisu "najsvježije" jer već nekoliko godina nisam u tome, ali se u pravilu ne mijenja to često ni drastično).

Jamstva su:

Proizvođačko - ono koje obvezuje proizvođača da o vlastitom trošku i u određenim slučajevima koje to jamstvo definira otkloni problem na proizvedenom uređaju o svom trošku - u EU je za većinu proizvoda 2 godine za fizičke osobe (one na koje se odnosi zakon o zaštiti potrošača), odnosno godinu dana za pravne (one na koje se odnosi zakon o obveznim odnosima).

Apple je tu na EU tržištu specifičan i "krši" zakonsko jamstvo od 2 godine, te za svoje uređaje daje samo godinu dana jamstva. Kako im to i zašto prođe... službeno nitko ne zna, ali prođe.

Trgovačko - ono koje obvezuje prodavatelja da ispoštuje svoju stranu ugovora u skladu sa važećim zakonom - i tu važi slično kao i kod proizvođačkog - fizičke osobe 2 godine, pravne godinu dana, samo trošak popravka pada na trgovca (koji ga onda nadoknađuje od proizvođača ili ne, ovisno o tome što kaže proizvođačko), no popravak uređaja u trgovačkom jamstvu nužno vrši ovlašteni servis.

Zakonsko - ovo je za EU specifična stvar - jamstvo za krajnjeg korisnika u EU ne može biti kraće od 2 godine. Zakonodavca nije briga TKO će snositi trošak popravka, krajnji korisnik ima pravo na njega. Ovo trgovci "ne vole", a ni kupci, jer iako ide njima u korist, u slučaju da je proizvođačko jamstvo kraće, teret dokaza za neispravnost je na kupcu. Tu ima fora da razna tijela koja nadziru te stvari različito tumače neispravnost od nečeg što se zove skriveni nedostatak, pa shodno tome i trošak dokazivanja ovisno o tome kad se uređaj pokvari (ili nedostatak otkrije) snosi jedna od ugovornih strana.

Dodatno jamstvo - bilo proizvođač, bilo trgovac ima pravo kupcu/korisniku ponuditi i naplatiti uslugu dodatnog jamstva. Tu spadaju i Apple Care i Store Care i Comfort i kojekakva Protecto jamstva, jamstva na lom ekrana koja prodaju operateri za telefone. Ovo je najzanimljiviji dio priče za krajnjeg korisnika, a evo i zašto.

Apple Care je dodatno jamstvo proizvođača koje daje Apple. Apple će teško "propasti" u smislu da ćeš u slučaju nekog kvara /nedostatka u periodu koji je obuhvaćen dodatnim jamstvom biti za isto uskraćen jer je Apple jednostavno odlučio prestati poslovati na tvom tržištu i zatvorio sve servise/trgovine i nestao. Popravak uređaja pokrivenog dodatnim proizvođačkim jamstvom (bez obzira gdje ga kupio) vrši ovlašteni servis kojem proizvođač to uredno plati bez da ti kao kupac išta imaš s tim (naravno ako tako stoji u uvjetima jamstva, ima slučajeva gdje participiraš u trošku popravka). Jamstvo je na uređaj sa serijskim brojem uz aktivaciju Apple Care usluge koju dokazuješ računom na ime i prezime.

Store Care/Comfort su dodatna jamstva trgovca - stvar je gotovo identična kao Apple Care , princip ostvarivanja prava na to jamstvo je isti, uvjeti su "isti" uz sitnu razliku - trgovac može, ako tako odluči, popravak povjeriti nekom servisu koji ne mora nužno biti ovlašten (iako najčešće jest, jer proizvođači, uvoznici, distributeri i svi u lancu jako paze da na tržištu nema originalnih dijelova izvan te mreže koju zakonski moraju osigurati).

U nekim slučajevima to dodatno jamstvo može nuditi i distributer za određeno tržište, pa onda napraviš registraciju preko weba s računom u periodu X (bilo kalendarski/sezonski ili u nekom vremenu od datuma kupnje) i imaš dodatno jamstvo.

Da bi stvar bila još napetija i "čudnija" za krajnjeg korisnika, neki trgovci u dogovoru s osiguravajućim kućama nude dodatna jamstva pod raznim komercijalnim imenima (Protecto, Uniqua....). To nisu jamstva per se, nego police osiguranja za uređaje po principu iznosa na štetni događaj. Tipa "kasko" za auto.

NPR: Uređaj u vrijednosti primjerice 5000 kn, "dodatno jamstvo" kupljeno kod trgovca je 500 kn i pokriva trošak popravka do primjerice 3000 kn a uključuje i one kvarove koje je prouzročio krajnji korisnik. Tu je fora ko i kod popravka auta - ti plati svoj dio (ako tako stoji u uvjetima) pa će osiguranje svoj po ponudi servisa (koji može i ne mora biti isti onaj ovlašteni... i opet, najčešće jest iz ranije navedenih razloga), a tek onda servis popravlja uređaj/naručuje dijelove. Ili plati sve sam, pa traži od osiguranja lovu nazad. Naravno ako osiguranje još postoji. Jer ipak smo u HR pa tvrtke propadaju, gase se i mijenjaju vlasnike i uvjete poslovanja.

Svaka od ovih gore pobrojanih stvari ima pluseve i minuseve, isplati se manje ili više ovisno o tome koliko ti je nešto bitno i koliko si spreman "riskirati".

Apple Care je svakako najbolja opcija (i najskuplja). Obzirom da Apple baš ne dijeli distribuciju i reseller status svakom, ni Store Care / Comfort nisu puno različiti, samo bi popravak mogao biti "sporiji".

Sve ove "osiguranje" kemije ne odnose se nužno na Apple, iako i to je moguće da trgovac proda jer lova je lova, a usluga je usluga.

Kad kažem "kemija", nema tu ništa nelegalno i kažnjivo, samo je malo obilazno, vjerojatno sporije i otud niža cijena (a moguće i kvaliteta) usluge.

Koliko ti je uređaj bitan, odnosno koliki si downtime zbog servisa u stanju podnijeti... toliko ti ta usluga - vrijedi. Za Apple "mirno spavam" IMHO Apple Care je way to go ako je računalo alat kojim zarađuješ.
28.01.2022 | 08:05
Apple je tu na EU tržištu specifičan i "krši" zakonsko jamstvo od 2 godine, te za svoje uređaje daje samo godinu dana jamstva. Kako im to i zašto prođe... službeno nitko ne zna, ali prođe.


Prođe mu zato što EU direktiva određuje da odgovornost za 2-godišnje jamstvo snosi trgovac, a ne proizvođač (jer EU ne može nametnuti pravila nekom proizvođaču koji nije iz EU, ali može trgovcu, koji jest iz EU).
  • Daddo
  • Posjetitelj
28.01.2022 | 10:29
Vjerojatno si u pravu. Ja bih to drugačije da sam Apple... otvorio EU subsidiary i radio "veleprodaju" distributerima, preprodavačima i sve to... onda imam tu "jednu godinu" jer ne prodajem ja krajnjem korisniku.

Ne isplati se direktno iz USofA jer bi morali neke carine poreze i to (mislim dođe isto ali je papirološki više i vremenski dugotrajnije i treba kojekakvijeh JUS standarada zadovoljit na EU razini).
28.01.2022 | 15:25
Ako sam dobro razumio, taj Comfort je potpuno isto kao Apple Care, samo u slučaju kvara, sporije će to riješiti nego sa Apple Care?
28.01.2022 | 16:34
Nije isto. Domaci vrijedi u RH, a Apple vrijedi u cijelom svijetu.

Nije vjerojatno, vec tako.

U EU je dvije godine garancija za kupca. Kupca nije briga tio je osigurava.
Ta garancija se dade jednostavno izracunati na temelju % kvarova.
Ako ima 5% skarta, ovda se cijena digne 5+%.
28.01.2022 | 17:23
Ok, ok. Hvala.

Samo mi nije još jasno, kako se aktivira taj Comfort? Isto kao Apple Care ili? Ili je neki drugi postupak?
28.01.2022 | 17:49
Koliko znam, nema aktivacije. Kupi se samo i veže se za broj računala.
AppleCare se kupi preko neta i "prazan" je. Treba ga spojiti s računalom.
29.01.2022 | 14:51
Jel možda znaš koja je cijena Apple Care za Macbook M1? I jel Apple Care dodatno jamstvo 2 godine, znači 12 mjeseci tvorničko + 2 godine dodatno = sve ukupno 3 godine?

Ovaj Comfort u iStyle-u je samo 1 godina dodatna, a koliko čitam Apple Care je 2 godine dodatno, jel to točno?

Mislim ako je tako, i ako je cijena slična toga Comfort i Apple Care, onda definitivno se isplati bolje kupiti Apple Care.
29.01.2022 | 15:00
Koliko znam comfort daje +1 godinu na 2 zbog EU.
AC daje 2+ na onu jednu koju dale Apple.
Kakogod 3 godine.

Provjeri da li je na Macbook 2 godine.
29.01.2022 | 15:04
Hvala ti na pomoći, ali tek sad vidim da se Apple Care može aktivirati samo 2 mjeseca od kupnje Macbooka, kasnije ne, znači ništa od toga. Kakva glupost. Preostaje onda samo taj Comfort, on se može kupiti bilo kada dok traje redovna jednogodišnja garancija.
01.02.2022 | 23:12
Slično pitanje, nema potrebe za novom temom..

Kupio sam polovan MBP, još je pod garancijom. Stiže iz Njemačke (tamo je i kupljen). Želio bih produljiti garanciju, ako je moguće (Apple Care nije opcija, po serijskom broju mi tako kaže). Mogu li na uređaj kupljen u DE, kupiti dodatnu garanciju kod nas i kako do iste najjeftinije doći?
01.02.2022 | 23:41
Rekao bih da ne možeš, ali možeš sam sebi platiti osiguranje kod bilo kojeg osiguravatelja jer su ti ta dodatna jamstva koja naši trgovci nude - zapravo ista stvar, samo što premiju osiguranja ne plaćaš osiguravatelju direktno, nego si trgovac još i na tome uzme maržu.
02.02.2022 | 10:19
Koliko se ja sjećam, ja sam svoj AppleCare (MBP kupljen u HR a AppleCare u USA) aktivirao unutar godinu dana.
Mogu reći da mi se isplatilo. Baterija se napuhala u trećoj godini, slučajno su vidjeli kod jedne provjere grafičke pa su je zamijenili.

Evo teksta s Apple stranice:

"In some countries and regions, you can buy an AppleCare Protection Plan within 1 year of your purchase of an eligible Mac, Apple TV, or other device." link

Pa ako te zanima AppleCare provjeri da li za taj komp za taj serijski broj se može aktivirati. MIslim da ima stranica na kojoj se to radi.

EDIT: prednost AppleCare što vrijedi svagdje gdje ima ovlašteni Apple servis (nekad je bolje odnesti na servis u Austriju nego kod nas, ako ti je usput u nekoj kombinaciji) i što nemaš potrebe za nikakvim računima i dokazivanjima gdje si ga kupio.
02.02.2022 | 11:18
Ovo s baterijom koja se napuhala je čudna iznimka, vjerojatno bi prošlo i kao defekt tvornice. Moje iskustvo je (a poveliko je) da Apple Care uglavnom nikada ne treba (što je zapravo lijepa reklama). Osobno ga nisam nikada kupio niti za jedan moj uređaj niti to preporučujem kao nešto isplativo.

Kod Macova ako što ima krepati, krepa prve godine (defektni SSD, napajanje i slično). Ako krepa u iduće tri, onda je to neka tvornička greška i Apple ih odreda pokriva sa svojim Apple Extended Warranty akcijama. I imam desetine primjera gdje smo takva jamstva realizirali u drugoj ili trećoj godini bez problema. Najpoznatiji su bili GPU problemi na MacBook Pro, zatim GPU na Valjku i pozadinsko osvjetljenje na nekim novim MacBook Pro serijama (uz naravno one problematične serije tipkovnica). I Apple je sve to pokrio.

Rijetki su kvarovi i da ne budu pokriveni, mogu izdvojiti uglavnom samo napajanja u iMacu nakon cca 5 godina.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 4 minuta
  • Junuz: Yonkis, riješeno.Ubio sam icloud/face time na svim uređajima.Iako se problem manifestovao na 16e.Svakako nekoristim face/imesage.Hvala
  • Yonkis: @Junuz - ti si u USA? Na čijoj si mreži? Vidiš li ti te poruke koje su poslane? Da nemaš USA Apple account? Ne znam, puno informacija nedostaje za ikakvo pojašnjenje. Ili otvori remu/post.
  • cariblanco: Kakav dobar finale tenisa, inače navijam za Noleta, ali on je svoje dao...danas se "griješnik" nije dao u Alcatraz ;9
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, Riba, rkoren5, Anonimci (486)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.79 Seconds

Provided by iJoomla SEO